Kirjoittaja Aihe: Liikkuva Linna  (Luettu 3640 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Tutteri

• Ankeuttaja
Liikkuva Linna
« : Maaliskuu 18, 2007, 17:16:02 »
Liikkuva Linna!
Ihmeellistä, ettei tällä vielä ollut top kickkia tälle ihanalle anime elokuvalle! o__O
Noh, mutta minäpä teen sen sitten itse ^^;;

Mahtavan anime ohjaajan Hayao Miyazakin tekemä Liikkuva linna on tarina, joka kertoo hattukaupassa työskentelevästä Sophiesta joka kohtaa sattumalta kotimatkallaan kaunottaria viettelevän turhamaisen velhon, Haurun.
Sophie joutuu kateellisen Turhamaisuuden noidan (Turhattaren) loihtimana kokemaan, millaista on elää 90-vuotiaana. Sophie joutuu jättämään entisen elämänsä- ja päätyy sattumien kautta taloudenhoitajaksi Haurun Liikkuvaan linnaan. Sophie salaa oikean henkilöllisyytensä Haurulta ja ystävystyy linnan muiden asukkien kanssa. Sophien tunteiden noustessa pintaan hänen todellinen ikänsä kurkistaa esiin vaikkapa kesken lauseen.

Ah, aivan ihana elokuva ja mahtavasti toteutetut henkilöt!<3

Sophie on ihana nuori-vanha sisupussi.

Hauru on välillä turhamainen itkupilli, välillä huikentelevainen hurmuri, välillä itseään säästelemättä oikean asian puolesta taisteleva hurja soturi.

Calcifer on hyväsydäminen tulidemoni jonka avulla koko linna pysyy toiminnassa.

Omat lempparini oli ehdottomasti Sophie ja Calcifer!

Mitä mieltä te olitte tästä elokuvasta?
Kuka oli lempi henkilönne?
Pidittekö enemmän elokuvasta vai kirjasta?

"Mitä järkeä on elää, ellei ole kaunis?" - Hauru

..Tutterilta jäi mainitsematta, että elokuvahan pohjautuu Diana Wynne Jonesin romaaniin 'Liikkuva linna'.

Aivan, kiitos Monartha!

En olekkaan itse lukenut tuota. Pitää mennä heti metsästämään. ^^

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2007, 12:23:28 kirjoittanut Tutteri »

Poissa Monartha

• seitsemäs
  • Vuotislainen
Vs: Liikkuva Linna
« Vastaus #1 : Maaliskuu 18, 2007, 17:39:39 »
..Tutterilta jäi mainitsematta, että elokuvahan pohjautuu Diana Wynne Jonesin romaaniin 'Liikkuva linna'.
Siis olin lukenut tuon kirjan, ennen kuin näin elokuvan. Kirjasta pidin kovasti, joten jäi vähän kaivelemaan että elokuva niin poikkesi siitä. Muistutti mielestäni hieman liikaa Henkien kätkemää siinä mielessä, että Henkien kätkemässä oli tämä Haku/lohikäärme-juttu ja Linnaan oli sitten heitetty tälläinen Hauru(Howl)/korppi-judu. Se kohta jäi jokseenkin mysteeriksi.

Mutta olihan tuo todella soma animaatio, japanikin vaan kuulostaa niin hienolta. Hauru oli vaan niin ihuna

xjoxxju

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Maaliskuu 19, 2007, 14:46:02 »
Animeleffoista lempparini! En tiedä parempaa kun Liikkuva Linna, jotenkin niiiiiiin hyvä ja ihana leffa että silmät vuotaa kun nauran. Se nauris (tai millä oli nauriksen pää) on lempparini. Jotenkin vaikuttaa niin ihanalta hahmolta..
Äsh, en löydä sanoja millä kuvailla. En kommentoi enempää, sanavarastoni ei riitä. :) Mutta, jatkakaa~ ^^

Iria

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Maaliskuu 23, 2007, 08:39:45 »
Liikkuva linna on mahtava, varmaan paras Hayao Miyazaki-leffa. Minäkin olen lukenut kirjan ja kyllähän se poikkeaa aika paljon kirjasta (ainakin juonellisesti), mutta ei se mielestäni mikään huono juttu ole. Kirja ja elokuva ovat molemmat loistavia, eikä elokuvan tunnelma itse asiassa olekaan paljoa muuttunut kirjasta, Wynne Jonesille ja Miyazakille taitaa olla molemmille yhteistä sellainen unenomaisuus ja maagisuus tuotoksissaan.

Henkilöhahmot on toteutettu hyvin, on paljon kauniita maisemia, musiikki on hienoa. Ja tykkään siitä, että vähän jotain jää katsojankin miettittäväksi, esim. se Monarthan mainitsema Hauru/korppi -mysteeri. Elokuvaa voi katsoa vaikka kuinka monta kertaa ja aina siitä avautuu jotain uutta.

Erlic

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Maaliskuu 25, 2007, 11:52:17 »
Sain dvd:n joululahjaksi, ihan loistavaa Chibliä!!!

Miyazaki yllättää aiva vaan uudella elokuvalla, ja se on aina kaksin verroin parempi kuin edellinen.
Kirjaa en ole lukenut, mutta ajattelin lainata sen kirjastosta...

Leffasta lempihahmo on ehkä Markure (Markl??!!). Tykkään hänen iloisuudesta ja positiivisuudesta, hiuksista ja silmistä ja kaikesta :D
On Hauru (Howl??!!) myös kiva hahmo, utelias ja viehkeä.
Naurista ei saa tietty unohtaa<3

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #5 : Maaliskuu 30, 2007, 21:20:29 »
Näin, että kyseinen elokuva olisi hulluilla päivillä hinnalla 6,90e, eli sinne oli siis lähdettävä. Olin kuullut elokuvasta ystävältäni, jolla on hyvä elokuvamaku ja tietenkin tiesin sen olevan vielä Miyazakin elokuva, joten olihan se pakko hankkia. ^^ Eikä todellakaan ollut pettymys!

En ymmärrä, miten Miyazak voi tehdä näin ihania elokuvia, näin ihania tarinoita ja luoda näin ihanan valloittavan kirjavia ja mielenkiintoisia hahmoja (tai niin ihanan mystisiä ihania poikia!)! Hauru oli kerrassaan valloittavan ihanan mystinen ja persoonallinen ihanuus ja Calcifer oli ihana piristys ja Nauris oli niiin hellyyttävä. Ah voisin ihkuttaa tätä vaikka koko loppu ikäni!

Rakastuin elokuvaantotaalisesti. Se oli niin koskettava, siinä oli ihanaa rakkautta ja hauskuuttakin piisasi. Nauroin vedet silmissä, kunnes nauru muuttui taas itkuksi, ja itku nauruksi. 

Musiikki oli mahtavaa, sinfoniaorkesteri, jota oli käytetty monipuolisesti ja tuli useissa kohtauksissa aivan sellainen "vau"-olo.

Minäkään en ole kirjaa lukenut, mutta jos se on erinlainen niin olisiko niin kiinnostavaa metsästää kirja jostain. Ehkä se voisi avartaa näkemystä. ^^

Poissa Nossi

• Mansikoita marraskuussa
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Huhtikuu 03, 2007, 22:55:48 »
Olen kyllä elokuvan nähnyt ja aivan loistava on... Kirjaa en ole lukenut ja siksi ehkä on jäänyt hieman  epäselväksi että miten se Sophien loitsu purkaantui... Jos joku voisi vaikka yksärillä sen laittaa mulle, niin eivät muut spoilaannu :)

Kiitoksia jo etukäteen!
"Minulla on teille kirje"
"Sehän on ikävää. Minulla ei ole aikaa ottaa sitä vastaan, lasken kilpaa mäkeä" (Muumipappa ja Postiljooni jakso 87)

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Huhtikuu 05, 2007, 21:26:42 »
Lainaus
Näin, että kyseinen elokuva olisi hulluilla päivillä hinnalla 6,90e, eli sinne oli siis lähdettävä. Olin kuullut elokuvasta ystävältäni, jolla on hyvä elokuvamaku ja tietenkin tiesin sen olevan vielä Miyazakin elokuva, joten olihan se pakko hankkia. ^^ Eikä todellakaan ollut pettymys!

Itsekin hankin tietyn teoksen, kaverin suosittelemana ja hulluina päivinä. Hinnalla 6.90 :D .

Itse kyllä petyin tähän elokuvaan. Odotin elokuvalta enemmän, odotin mahdottomuuksia. Mutta ei vaan tullut mahdottomuuksia!! Elokuva oli oikeastaan tyhmempi kuin kirja - siis ei ihan tyhmä. Nautin kyllä, mutta kirjan nautinto oli vain parempi.

kasriel

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Huhtikuu 07, 2007, 12:18:26 »
Olen katsonut Liikkuvan linnan nyt... neljä viisi kertaa. Viimeksi katsoin kyseisen leffan yhden kaverini kanssa, ja hän oli leffan katsomisen jälkeen aivan superiloinen, hyvä ettei alkanut pomppimaan riemusta.
Liikkuvasta linnasta löytää aina uusia juttuja, mitä ei ole välttämättä huomannut edellisillä katselukerroilla. Nimittäin jos leffaa ei pysty katsomaan edes toista kertaa, voi sanoa että leffa on paska.
Calcifer on mielestäni liian kiltti, hänen pitäisi olla vähän häijympi mielestäni. Hän ei tunnu yhtään miltään pelottavalta demonilta. Mahtava se kohta, kun Calcifer punastuu :)
Suosittelen lukemaan Diana Wynne Jonesin kirjan Liikkuva linna (ja toinen osa Leijuva linna), silla tadaa, -yllätys yllätys- kirja on parempi kuin leffa.
Mitä mieltä olette suomenkielisestä versiosta? Se on yllättävän hyvä suomalaisten tekemäksi, vaikka ääni välillä vähän hukkuukin ja saa olla miettimässä, mitä se sano. Mutta japaninkielinen rocks !
Minusta on tullut Hayao Miyazakin fani.

Joie

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Huhtikuu 09, 2007, 15:36:58 »
Aivan huippu. Nyt olen katsonut Liikkun Linnan kaksi puolitoista kertaa ja joka kerta tykkään siitä enemmän. Ennen olen suhtautunut noihin anime-leffoihin varsin negatiivisesti, kun siitä sanasta tuli ensimmäisenä mieleen joku Pokemon (mitä ei edes elokuvaksi lasketa)... Mutta kun kipeenä ollessani katsoin tämän kyseisen leffan, rakastuin.<3

Liikkuva Linna on niin ihanasti toteutettu elokuva. Kirjaa en siis ole vielä lukenut, mutta jostain senkin etsin käsiini (pakko pakko). Tämä kirjako siis kertoo samasta asiasta ja siitä on vaan myöhemmin tehty leffa?
Tykkäsin tässä leffassa mm. siitä millainen Sophie on. Hänet muutetaan vanhaksi eukoksi ja hän ottaa asian rennosti tai vähän vähemmän rennosti, mutta vähän sillein 'no mikäs siinä sitten' -tyylillä ja häipyy. Haurusta pidän myös, varsinkin siitä kohdasta kun Sophie on sekoittanut ne putelit ja Haurun hiusten väri muuttuu. Michael vaan on niin söpö pikkulapsonen. Turhatar on hauska silloin kun on jo Liikkuvaan Linnaan päässyt, samoin se vakoojakoira, jonka nimeä en muista.

Leffa on niin mahtavasti tehty ja siihen on jotenkin niin helppo mennä mukaan. Tai minusta ainakin olisi kiva asustella tuollaisessa talossa, mistä ovesta pääsee moneen eri osoitteeseen. Mahtava. ^^

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Heinäkuu 03, 2007, 14:41:40 »
DARK, kirja oli aika erillainen kuin elokuva, mutta paljon parempi, VAIKKA elokuva oli selvempi kuin kirja, joskus en vain pysynyt mukana Diana Wynne Jonesin käsialasta ...

francesc

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Heinäkuu 16, 2007, 01:26:28 »
Tämä kirjako siis kertoo samasta asiasta ja siitä on vaan myöhemmin tehty leffa?

En nyt menisi sanomaan, että samasta. Sama lähtökohta niissä on, ja ainakin osittain samat hahmot (poikkeuksina esim. Rva Suliman -> Ben Suliman ja Rva Pentstemmon, Markl -> Hitusen vanhempi Michael jne.), mutta juonet lähtevät täysin eri suuntiin suunnilleenkin Sophien linnaan saapumisesta (sikälimikäli leffassa sitä juonta kauheasti onkaan).

Mielestäni leffa on hyvin suloinen, ja visuaalisesti hieno, mutta olen katkera niin suurista muutoksista kirjaa kohtaan. Starlight hair, my rear! Michael pikkupoikana, se sama toistamiseen!

Mutta kuten mainittu, visuaalisesti ihan sairaan hienoa mättöä, enpä taida toista sen kaltaista animaatiota tietää.

Kesäperro

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Heinäkuu 16, 2007, 15:30:18 »
Leffa ostettiin meille jotain kaksi viikkoa sitten, ja olen katsonut sen nyt kolmesti. Se on niiin ihana. Jopa parempi kuin Henkien kätkemä tai Kiki (Totoroa en ole nähnyt, mutta olen etsinyt sitä kaupoista).

Suomalaiset dubbaukset olivat varmaan parhaat mitä Suomessa ollaa ikinä tehty. Pitäisi vielä katsoa japaninkielinenkin versio, mutta kun lukutaidoton pikkusisko on tähän mennessä ollut aina mukana katsomassa.

Turhatar oli niin paras... ja Sophie... Ja Hauru! Olen täysin ihastunut koko hahmoon. :]

Hayao Miyazakin leffat ovat niin ihmeellisiä. Melkein halveksin joitakin Disney-leffoja nykyään. o___O Pienet yksityiskohdat ja ei-niin-kliseinen juoni ja hahmot nostaa Chibli-leffat kauas Tarzanien ja kymmenien Lilo ja Stich -jatko-osien yläpuolelle... Niin, se se kai onkin, nykyään Disneyllä liian usein määrä korvaa laadun.

Leffan ainoa miinus taisi olla se, että Rouva Sulimanin osuus oli hieman epäselvä. Siis, tietenkin hän halusi Haurun sotaan ja parantavan tapansa jne., mutta jokin on jäänyt vieläkin epäselväksi. Siitä pikkuseikasta huolimatta Liikkuva linna on nykyään lempileffani. Ja oikeastaan kaikki ei saakaan hyvässä leffassa olla niin selkeää, taidankin perua tuon miinuskohdan.

Terryet

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Heinäkuu 30, 2007, 19:08:14 »
Itse olen muistaakseni lukenut tuon kirjan ensin ja muistikuvieni mukaan elokuva todellakin poikkeaa kirjasta aika tavalla, mutta silti pidän kummastakin.
Olen muutenkin pitänyt aina japanilaisanimaatioista (Hopeanuolet, Henkien kätkemä) ja tämäkin löi itsensä hyvin läpi.

Jos nuo elokuvan hahmot olisivat oikeita, olisin jo Haurun kainalossa. <3_<3
(Äh, menipä ihkutukseksi.)
Mutta en voi muuta sanoa kuin että kerrassaan loistava leffa.

Nuriko

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Elokuu 08, 2007, 21:43:45 »
Oi, ihan loistava elokuva. Sen voi katsoa aina vaan uudelleen, siihen ei kyllästy koskaan!

Hauru on ehdoton lempparini, se on niin monipuolinen hahmo. Siitä saa aluksi vähän itkupillin ja turhamaisen vaikutelman, mutta sydämeltään hän on kuitenkin niin rohkea ;)

Tämä kirjako siis kertoo samasta asiasta ja siitä on vaan myöhemmin tehty leffa?

En nyt menisi sanomaan, että samasta. Sama lähtökohta niissä on, ja ainakin osittain samat hahmot (poikkeuksina esim. Rva Suliman -> Ben Suliman ja Rva Pentstemmon, Markl -> Hitusen vanhempi Michael jne.), mutta juonet lähtevät täysin eri suuntiin suunnilleenkin Sophien linnaan saapumisesta (sikälimikäli leffassa sitä juonta kauheasti onkaan).

Mielestäni leffa on hyvin suloinen, ja visuaalisesti hieno, mutta olen katkera niin suurista muutoksista kirjaa kohtaan. Starlight hair, my rear! Michael pikkupoikana, se sama toistamiseen!

Mutta kuten mainittu, visuaalisesti ihan sairaan hienoa mättöä, enpä taida toista sen kaltaista animaatiota tietää.

Muutokset kirjaan nähden harmitti minuakin! Kirjan juonenkulusta tykkäsin enemmän, mutta ehkä ihan hyvä näin- elokuva toimi ehkä paremmin noin.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #15 : Elokuu 13, 2007, 14:20:44 »
Luin Diana Wynne Jonesin kirjan paria kuukautta ennen kuin ostin kyseisen elokuvan hyllyyni, ja täytyy sanoa, että olen aika samoilla linjoilla monen muun tänne aiemmin kirjoittaneen kanssa. Miyazakin tulkinta on visuaalisesti upea, mutta jotenkin minua silti jäi häiritsemään se, miten elokuvalla ei lopulta ollut alkuperäisteoksen kanssa muuta tekemistä kuin alkuasetelma ja muutama samanniminen päähenkilö. Yhtäläisyydet Henkien kätkemään olivat myös kohtalaisen silmiinpistäviä, juoni oli taiteellisuuden nimissä heitetty pääosin menemään ja keskitytty vatvomaan lähinnä niitä temaattisia aineksia.

Howlin (Haurun) hahmo elokuvassa ärsytti minua kaikesta syötävyydestään huolimatta siksi, että ei ollut juuri ollenkaan se rakastamani kirjan ihanan itseriittoisa pölvästi. Mutta toki se elokuva-Haurukin on omalla tavallaan ihan onnistunut.

Söpö elokuva se joka tapauksessa oli, ja onnistui toisella katsomiskerralla jopa itkettämään minua, mikä sikäli on aika harvinaista elokuvien osalta.
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Paperisydän

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Joulukuu 21, 2007, 16:22:01 »
Ihana leffa, olen lukenut kirjan, ja juuri itseasiassa tänään katsoin kyseisen elokuvan loppuun, kiitos äidinkielen opettajamme!n
Leffa ja kirja olivat molemmat aivan ihania, awww!<3
En ole hirveästi animea katsonut, Liikkuvan Linnan ja Henkien kätkemän

Mutta itse tästä leffasta, se oli  hienosti toteutettu ja erityinen plussa musiikista. Hauru on aivan loistava hahmo, kuten myös sinnikäs pikku Calcifer. Markure oli söpö<3! Sophien siskoista olisin halunnut enemmän tietoa, sillä kirjassa heidät esiteltiin perusteellisemmin, ja elokuvan loppu ei minusta mennyt aivan yksiin kirjan kanssa, vai muistanko väärin?

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #17 : Tammikuu 24, 2008, 16:32:42 »
Itse en ollut kovin tyytyväinen Liikkuvaan linnaan, kun olin kirjan lukenut ei anime tuntunut miltään. Eikä ollut läheskään samanlainen kuin kirja, mikä ärsytti äärettömän paljon. Hahmot olivat ihan okei ja musiikki myös, mutta mitään mieltä järisyttävää kuten Henkien kätkemässä  ei kyseisessä leffassa ollut. Eli olin vähän pettynyt.
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Siel

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Maaliskuu 24, 2008, 01:16:31 »
Liikkuva linna on yksi mun lempparielokuvistani, ei pelkästään animeista vaan ylipäätänsä elokuvista.
Tähän filmiin voi vain uppoutua, eikä siihen kyllästy vaikka katsoisi kuinka monta kertaa uudestaan. Mä sain elokuvan joululahjaksi, ja elokuvan katsomisen jälkeen luin kirjan. Olin ehkä hieman pettynyt itse kirjaan, sillä elokuvassa oli paljon huumoria mukana, mutta kirja muotoutui välillä jopa tylsäksi. En sitten tiedä, miten suhtautuminen olisi jos olisin lukenut kirjan ensin.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #19 : Toukokuu 02, 2008, 11:59:36 »
Loistava elokuva! Luin kirjan leffan katsomisen jälkeen, mikä taisi olla virhe. Petyin kirjaan niin pahasti, kun se ei ollutkaan kovinkaan samanlainen leffan kanssa. Mutta pitihän se tietää, että Miyazaki ottaisi vain perusasetelmat tarinasta (jos oikein muistan - kirjan lukemisesta on aikaa).

Musiikki ja animaatio pelittää mukavasti. Sophie on ihana, voimakastahtoinen nainen :) Calcifer on hupaisa ja Markure suloinen. Haurusta/ Howlista en pahemmin pitänyt, jäi vähän etäinen maku siitä hahmosta (tosin repesin Haurun mökö-kohtauksessa, kun sitä limaa alkaa valumaan :D).

Pidin Nauriksesta ihan hirveästi,
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

No joo. Taas kerran osoitus siitä, että kirja ja elokuva kannattaa pitää erillään toisitaan, muuten pettyy jomman kumman kohdalla. Pienen tauon jälkeen voisin lukea kirjan uudestaan :)

Poissa Yuki

• Vuotislainen
  • Omituinen pikku otakupallero.
    • Densetsu
« Vastaus #20 : Toukokuu 16, 2008, 21:34:54 »
Kahvis, olen eri mieltä. Luin itsekin kirjan elokuvan jälkeen ja sain pettyä elokuvaan. Omalla tavallaan molemmat ovat upeita teoksia, kirja kirjana ja elokuva elokuvana. Elokuvassa rakastin eniten Haurua, tuota kaunista miestä, josta ei vain voinut olla pitämättä turhamaisesta luonteesta huolimatta. Pehmeä ääni ja kauniit kasvot, eihän tällainen Yukin kaltainen hippiäinen voi vain vastustaa sellaista. Olen sellainen, ihastumassa suoraan ensimmäiseen vastaan kävelevään hyvännäköiseen animepoikaan/mieheen. Mutta joo, karkasin aiheesta.
Calcifer oli myös hurmaava söpöläinen, jolla oli hupsu luonne ja tärkeä rooli elokuvassa. Tykkäsin sen äänestä. 8))
Ja tietysti Sophie. Mahtava päähenkilö. Harmitti vaan kun sen hiukset jäi harmaiks. >_____<
Turhatar oli jotenkin omituinen. Alussa tietysti vain ja ainoastaan etoava, mutta sitten loppupuolella kun se sääti vaan siellä taustalla jotain omaa, niin... se oli vaan huvittavaa. ^^

Mutta vaikka tykkäsinkin kirjasta enemmän sen selkeämmän juonen perusteella (Haurun muodonmuutokset jäi elokuvassa mulle vähän epäselväksi), niin silti Liikkuva linna on yksi mahtavimmista animeista joita olen nähnyt.
LOVE-NYAPPY! ♥

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Toukokuu 31, 2008, 23:27:46 »
Elokuva iski tottavie paljon paremmin, kuin Liikkuvasta Linnasta tehty manga. Manga oli täyttä p*skaa, koska jokainen ruutu oli täytetty yhdellä liikkeellä. Tai siis, eihän normaalissa mangassa kuvata jokaista kuvaa ja sanomaa erikseen? :/ Lempihahmoni on ehdottomasti Hauru. Se on jotenkin niin humoristinen tyyppi, ettei sille vain voi olla nauramatta. ♥ ^^ Olisikohan yksi Hayao Miyazakin parhaista tuotannoista? (Heti Totoron jälkeen tiätty XD).

Monninen

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Elokuu 13, 2008, 21:11:09 »
Naurispää ja Calcifer ovat kivoja hahmoja...
Itse en niinkään pidä Haurusta tai Sophiesta...  Kiva hahmo on myös Marcure... En tiedä miksi... Hän on ain jptenkin niin hassu siellä kaiken keskellä, koska hän on vain "pikkupoika".
Kiva elokuva... Tulee Totoron ja henkien kätkemän jälkeen :D

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #23 : Elokuu 17, 2008, 17:40:20 »
Manga oli täyttä p*skaa, koska jokainen ruutu oli täytetty yhdellä liikkeellä. Tai siis, eihän normaalissa mangassa kuvata jokaista kuvaa ja sanomaa erikseen? :/

No sehän onkin nimeltään cinemangaa ja sen tarkotus on olla juuri tuollaista (anime kerrottuna mangan sivuilla noin suurinpiirtein kuva kerrallaan) ^^ Mutta en kyllä tajua cinemangan pointtia: minusta sellainen on jotenkin todella mielenkiinnotonta ja tylsää. Katsokaa mielummin itse elokuva!

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
Haruuu!!
« Vastaus #24 : Lokakuu 22, 2008, 15:40:22 »
 juup tämä on suloinen leffa ostin anttilan ale korista....Maisemat olivat todella vakuuttavia ja juoni oli hyvin suuniteltu ^^ Pidin erityisesti siitä kohdasta missä sophie luulee vanhaa koiraa haruksi :) se naurattaa minua usein vieläkin. Liikkuva linna oli myös vakuuttavasti tehty...Suosittelen myös kirjaa kaikkien luettavaksi
dataa kotona ja koulussa