Kirjoittaja Aihe: Huonoin mahdollinen loppu koko kirjasarjalle?  (Luettu 47514 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Browey

• Vuotislainen
Vs: Huonoin mahdollinen loppu koko kirjasarjalle?
« Vastaus #25 : Maaliskuu 21, 2007, 19:47:12 »
Huonoin mahdollinen lopetus tähän sarjaan olisi, jos Harry tappaisi Voldemortin Avada Kedavralla, koska se puhuisi Potter-kirjojen ydintä, sisintä ajatusta, vastaan. Tämähän on kirjasarja hyvien ja pahojen välisestä taistelusta, jossa hyvät yrittävät tuhota useita satoja tappaneen pimeyden velhon, joka on kerännyt taakseen suuren kannattajajoukon. Jos Harry lopulta tappaisi Voldemortin Avada Kedavralla, oikeastaan koko sarja menettäisi hohtonsa ja ajatuksensa, koska tuossa tapauksessa Harry sortuisi samaan kuin Voldemort niin monta kertaa aiemmin. Harry saa siis tuhota Voldemortin muulla tavalla kuin Avada Kedavralla. Miten sitten, se on arvoitus, mutta toisaalta Dumbledorekin aikanaan tuhosi pimeyden velho Grindelwaldin, ja luulen, että hän ei tehnyt sitä anteeksiantamattomalla kirouksella.

Mielestäni Neverlandwitchin ajatus on järkevä. Jonkun kolmikosta täytyy kuolla, jotta Deathly Hallowsista tulisi poikkeuksellinen, erilainen kirja kuin kuusi aikaisempaa romaania. Viimeisen kirjan täytyy tosiaan olla Pottereiden lopetus ja erottautua aikaisemmista tarinoista. Mielestäni se ei onnistu pelkästään Voldemortin kuolemalla, vaan sen onnistumisen kannalta Harryn, Ronin tai Hermionen kuolema on oleellinen ja todella tärkeä asia. Hyvä ei aina voi voittaa pahaa - ainakaan jälkiä jättämättä. Olisin aika pettynyt, jos kolmikko olisi loppuun saakka kukistamaton. Sen sijaan se, että Harry, Ron ja Hermione riitaantuisivat ikuisiksi ajoiksi, on käsittämätön ajatus. He ovat pelastaneet Viisasten kiven Voldemortin käsistä, löytäneet tien Salaisuuksien kammioon, pelastaneet Siriuksen ja taistelleet Salaperäisyyksien osastolla. Jos he kaiken yhdessä saavuttamansa jälkeen riitaantuvat, on jotain mennyt todella pahasti pieleen.

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #26 : Maaliskuu 22, 2007, 09:40:32 »
Tuntuu siltä, että jonkun kolmikosta on kuoltava, sillä muuten päätös olisi ihan liian happy end. Olen aina pitänyt yhtenä mahdollisuutena, että Harryn täytyy itsekin kuolla voidakseen surmata Voldemort, ja tällöin Harry olisi kolmikosta poistuva.

Toisaalta mielessäni on käynyt myös kuvio, jossa hyvät ja pahat käyvät keskenään ratkaisevaa taistelua, ja Ron saa vastaansa Dracon. Draco onnistuu surmaamaan Ronin, Harry raivostuu ja tappaa Dracon...tai jotain tuollaista. Tosin en ole lainkaan vakuuttunut, että Draco pysyy pahojen puolella. Hän oli sen verran epävarma kuudennen kirjan lopussa, että voisi mielestäni hyvinkin loikata Harryn puolelle, vaikka tätä inhoaakin. Jos Draco loikkaisi toiselle puolelle, se tapahtuisi kyllä varmaan vasta viime tipassa, taistelun ratkaisevassa kohdassa.

Ronin kuolema olisi kyllä tavallaan liian yllätyksetön, sillä hänethän on aina kuvattu vähän hönöksi. Hän ei ole juuri missään asiassa kolmikosta paras, joten siksi ei olisi mikään ihme, että hän kuolisi sodassa. Siksi pidän sitä myös epätodennäköisenä, sillä en voi kuvitella, että Rowling tekisi juonesta liian kliseistä. Mielestäni voisikin olla mahdollista, että fiksu Hermione tekisi ratkaisevalla hetkellä jonkun ihan alkeellisen mokan ja tulisi tapetuksi. Mutta en tiedä, nämähän ovat vain arvailuja. Ja yleensä käy niin, että mitä enemmän spekuloi, sitä kauemmaksi todellisuudesta arvailut menevät.

Piitää muuten huomata, että Voldemortkin on päähenkilö. Olen vakuuttunut, että hän on yksi kuolevista. Mielestäni ei voi olla mahdollista, että hän jää henkiin. Niinpä hänet voi laskea niiden päähenkilöiden joukkoon, jotka kuolevat, oli niitä kaksi tai useampia.
-Non unde possim sed unde volo-

jam

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Maaliskuu 22, 2007, 10:38:20 »
Yksi seikka joka lisää uskoani koko kolmikon selviämiseen hengissä on lipsahdus joka Rowlingille sattui viime elokuussa New Yorkissa järjestetyssä tilaisuudessa. Tosin, ilman tätäkin uskoisin heidän selviävän elossa.

Lainaus käyttäjältä: An Evening with Harry, Carrie and Garp
Soledad O'Brien: I'm going to pose the final question to you and I'd like all three of you to take a stab at it. You can do it in any order that you would like. If you were to have dinner with any five characters from any of your books -- take a moment to think about it -- who would you invite, and why would they be on your list? Any order.

Stephen King: Any five characters, from any of my books? Honey, I'm eating alone. No I mean ... you answer (points at JK Rowling).

John Irving: You could just invite all the dead ones and then they wouldn't come (crowd laughs).

Stephen King: I would eat with Harry, Hermione and Ron, and....

Soledad O'Brien: No, no, no. Your own books.

Stephen King: And Owen. I don't know. I can think of other people's characters I'd eat with. And I can think of other people's character's I'd eat (crowd laughs hysterically). Somebody else. Somebody else answer that.

John Irving: You go (referring to JK Rowling).

JK Rowling: Well I'd take Harry, to apologize to him (crowd laughs). Um, I'd have to take Harry, Ron and Hermione.

Stephen King: Sure.

JK Rowling
: I would - this is - (crown shouts suggestions).

Stephen King: Hagrid, take Hagrid.

JK Rowling: See, I know who's actually dead.

Stephen King: Pretend you can take them anyways.

JK Rowling: Pretend I can take anyone? Well then I would definitely take Dumbledore. I'd take Dumbledore, Harry, Ron, Hermione...and.. (crowd shouts characters) um, Hagrid. I'd take Hagrid, yeah. And Owen because he wouldn't take up much space (crowd laughs).

Koko juttu: http://www.accio-quote.org/articles/2006/0802-radiocityreading2.html

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #28 : Maaliskuu 22, 2007, 16:42:48 »
Oho, aika kiva lipsahdus :D Mutta toisaalta, kun kaikki puhu että joku kolmikosta kuolee, niin en millään halunnut mieltyä ajatukselletuskin kukaan mukaan:Dvaikka tiesin että kaksi päähenkilöä kuolee, mutta aina olen olettanut mielessäni että Voldemort ja Neville kuolee(lasken Nevillen päähenkilöihin, olihan hän suuressa roolissa Ootp:ssa).
Jotkut ajattelevat, että pääkolmikosta jonkun ON kuoltava, muuten loppu olisi liian klisee, kun kaikki selviäisi, mutta monet ajattelee noin ehkä Row ei siksi haluaa että  "tapakkaan" ketään kolmikosta.

:D Tajusittekohan ?
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Exorcist

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Maaliskuu 22, 2007, 23:55:27 »

Mutta koska Voldemortista EI voi tulla hyvää, ikinä kuuna maailmassa ei koskaan, niin sulkekaamme se pois.

Ilmaiset mielipiteesi absoluuttisena totuutena. Minua esimerkiksi raivostuttaa moinen, varsinkin, kun olen omasta puolestani täysin Voldemortin hyvyyden kannalla. Ymmärrän toki oman mielipiteen ilmaisemisen, mutta puhuessasi meistä monikossa saan sellaisen kuvan, että kyseessä on ainoa ja oikea totuus, josta kaikki ovat samaa mieltä.

Juu, no aika lailla tuo "ikinä kuuna maailmassa" juttu oli semmoinen "heitto". Mutta, en usko että siitä tulee hyvä, ja ilmaisin asian näin suorasti. Mutta kuitenkin Voldemort on osoittanut käytöksellään uskomatonta vihaa jo lapsesta asti, eikä hänellä ilmeisesti ole ollut elämässään muun kuin vallan ja maineen saavuttaminen tavoitteena.. Kaikki ne ihmiset joiden elämän Voldemort on tuhonnut tuntematta sääliä tai huonoa itsetuntoa, se inhimillisyys puuttuu. En oikein osaa nähdä asiaa sinun kannaltasi.

Mutta siis, anteeksi että olin noin jyrkkä. En ehkä kirjoittaessani ajatellut että joku voisi olla Voldemortin hyvyyden kannalla, itse kun en ole asiaa siltä kannalta edes ajatellut. Ilmeisesti pitäisi ruveta ajattelemaan asioita monipuolisemmin ettei tarvitsisi loukata kenenkään mielipidettä.

Miss Strigidae

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Maaliskuu 23, 2007, 18:51:04 »
Potter ei saa kuolla!!! Se olisi inhottava loppu kirjalle, ja en varmaan pystyisi enää lukemaan sarjaa uudestaan. Mutta niin saattaa käydä, ja vaikka se nyt dramaattiselta kuulostaakin, niin uskon että Row osaa kirjoittaa sen niin ettei ihan vajoaisi masikseen jos niin kävisi. Mutta se olisi silti inhottava loppu. Harry on selviytyjä, hän ei voi vain luovuttaa, kun elämä on kesken maan päällä. Mutta toisaalta Harry on niin jääräpäinen, etten yhtään ihmettelisi, että hän voitettuaan Voldemortin olisi valmis kuolemaan. Jos Ron (tai Hermy) kuolisi, niin Harry kuolisi vapaaehtoisestikin. Mutta toivon, että niin ei käy koska Harry on selviytyjä ja 
kaiken sen jälkeen mitä hän on kokenut soisi hänelle sen, että hän saisi elää elämänsä ja kuolla pois nukkuessaan ollessaan vanha papparainen ja nähdessään onnellista unta elämästään, ja vain tietää, että nyt hänen tehtävänsä oli tehty. Ei olisi reilua, että Lily ja James kuolivat Harryn puolesta, ja sitten Harry kuolisi 17 vuotiaana. Minä uskon, että ensin läheiset ihmiset riistetään Harryn luota, ja sitten hän kostaakseen kukistaa Voldemortin. Olisi liian todennäköistä, että Harry tappaisi hänet. Uskon, että Row ei ole niin laiska, että panee vain Harryn tappamaan Voldun. Ei Harrysta ole tappajaksi. Uskon, että kirja loppuu jollain yllätyksellisellä tavalla, jota emme vain osaa arvata :) Mutta toivon että Harry kuitenkin näkee vanhempansa ja kuolleet tai ainakin saa tietää mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Ja siitä Row n (vai onko) vihjannut??? Toivon kuitenkin että Harry EI kuole!

kath

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Maaliskuu 24, 2007, 14:07:46 »
Uskon, että kirja loppuu jollain yllätyksellisellä tavalla, jota emme vain osaa arvata :) Mutta toivon että Harry kuitenkin näkee vanhempansa ja kuolleet tai ainakin saa tietää mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Ja siitä Row n (vai onko) vihjannut??? Toivon kuitenkin että Harry EI kuole!

Toivon todella että näin tapahtuisi! Toisaalta olisihan kirjalle íhan hyvä lopetus ja kunniallinen teko, jos Harry kuolee jonkun muun puolesta.. Mutta olisi sitten typerää lukea niitä edellisiä kirjoja, kun tietää ettei mitään mahdollisuutta ole. Toisaalta voihan mennä aina ajassa taaksepäin ja olla kuin ei loppua tietäisikään, eikä lukukokemus pilaantuisi.
  Ja kun jotkut jo aiemmin ovat kirjoittaneet, olen samaa mieltä, että KAIKISTA KAMALIN tapa olisi se, että kaikki olikin unta. Jos niin olisi, huuhtoisin kirjan sivut yksitellen vessanpöntöstä alas. (Toivon todella että niin ei käy, koska tulisi aika suuri vesilasku :D)

Ja tuskimpa Row kirjoittaa yksinkertaisesti vain hirnyrkeistä jne, koska hänhän itse on sanonut että pitää eniten seiska kirjasta, joten minä ainakin luotan, ettei kirja ole turha teos. =)

inia

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Huhtikuu 01, 2007, 01:06:15 »
Itsellekkin on tullut joskus mieleen tuo herääminen herätyskelloon tai vastaava, se olisi kaikista pahin vaihtoehto. Yllättyisin iloisesti jos kirjalla ei olisi ökyonnellista loppua niine parituksineen mitä JKR on tähän mennessä tehnyt. Toisaalta uskoisin että Harrylle käy jotenkin samalla tavalla kuin Frodolle TSH:ssa.
Inhottavaa olisi myös jos Draco päätyisi Tylypahkaan kummitukseksi, Murjottavan Myrtin "puolisoksi"...hrrr....

Oletteko ajatelleet sitä, että hahmot ovat syntyneet vuonna 1980, eli viimeisen kirjan tapahtumat kuvaavat vuotta 1997 ja että kirja voisi päättyä kuvaukseen siitä mitä hahmoille kuuluu 10v myöhemmin, eli 2007...

sooda

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Huhtikuu 03, 2007, 20:18:23 »
Se osoittaa jotain kirjailijastakin. Hän ei ole siis tarpeeksi kekseliäs kehittääkseen kunnollista loppua, vaan antaa Harryn menettää tajunnan ja kertoo kaikki tapahtumat menneessää aikamuodossa. (se on muuten paljon helpompaa kuin pysyä kokoajan reaaliajassa, on kokemusta)
Olen kyllä irrottanu ton lainauksen asiayhteydestään, jolloin (siis nyt) se kuullostaa ihan kuin joku haukkuisi Rowta. Sitä ei siis todellakaan ole tapahtunut, en vain jaksanut laittaa tohon koko juttua.

Jos kirjaan tulee kaikki elivät elämänsä onnellisesti loppuun aasti loppu niin sitten kyllä poltan kaikki kirjat enkä enää ikinä mainitse niitä sanallakaan. Yksinkertaisinta olisi, jos Potter vain kuolisi. Tai sitten selitettäis sen koko loppu elämä kaikkine tulevine vaikeuksineen. Jos "elämä" jää kesken niin silloin loppuu myös minun elämäni. Jäis vaivaamaan tosissaan että mitä sitten  tapahtuu. Siis lopun jälkeen.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #34 : Huhtikuu 04, 2007, 12:40:14 »
En haluaisi lopun olevan täynnä kliseitä.
Kaunis loppu sen olla pitää, jossa lukijakin ymmärtää, että tämä tosiaan on se viimeinen kirja.
Saamme varmasti myös tietää miten rakkaille hahmoillemme käy. Mrs.Rowling tunnusti niin itse dokumentissa, jossa hän piti tiukasti seitsemännen kirjan viimeistä lukua käsissään. Eli siitä ei ole huolta.
Ainoastaan kirjan lopusta ei kukaan voi olla varmoja ja uskonkin, että Rowling säästäny jymypaukkunsa sinne ja sitten me kaikki saamme vain mällistellä ja vuotis täyttyy kuumeisesti erillaisista viesteistä.
En ole ikinä pettynyt kirjoihin, enkä usko, että niin tulee tapahtumaan nyttenkään.
Tiedän ainoastaan, että vaikeat ajat ovat edessä päin.
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

plaaaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Huhtikuu 04, 2007, 13:45:46 »
Niin kuin Bridget sanoi, että jos Harry heräisikin tavallisena jästina ja seitsemän kirjan verran hän olisi nähnyt unta, huoh!

(Ehkä Harry ja Hermione paritus voisi vielä mennä, mutta Ron ja Hermione ei minun mielestäni toimi lainkaan, heidän välillään on jokin side, että näin ei voisi vain käydä.)

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #36 : Huhtikuu 05, 2007, 19:56:33 »
Aargh. Kaikista kauhein loppu olisi se että joko Draco kuolisi, tai alkaisi seurustelemaan Hermionen kanssa. Jompikumpi näistä. Noh, ehkä tuo Hermione/Draco paritus on hieman kaukaahaettu, mutta se olisi kuitenkin hirveää:< Huono loppu olisi myös sellainen hyvin kliseinen ja onnea täynnä oleva. Luotan kyllä Rowlingiin että hän saa loppuun dramatiikkaa.
And they dream in their sleep

Omituinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Huhtikuu 06, 2007, 17:58:01 »
Yht'äkkiä minusta alkoi tuntua siltä, että kaikki loput ovat kamalia. En halua, että loppu on sellainen, että viimeisen sivun luettuani oloni on (kirjaimellisesti) tyhjä. En halua ajatella lopun elämääni, että ei se noin voinut mennä.

Se Harry=jästi, joka huomaa kaiken olleen unta, olisi kamala, sillä silloin koko kirjasarja olisi ollut ns. turha. Ei mitään kaikki-on-unta-ja-juuri-kun-on-tapahtumassa-jotain-kamalaa-Harry-herää-soopaa. Karmivaa! Siitä tulisi tämä minun tyhjä tunteeni tms.

Ja "Voi Ginny-kulta, odota tässä, niin tuhoan nuo hirnyrkit, jotka tupsahtivat taloni pihaan ja tuohoan Voldemortin!Annas onnensuukko niin lähden!Noniin nyt tuhoan nämä hirnyrkit ja menen listimään Voldun.Trallalalaa! Kappas vain, siellähän se Voldu seisoo.Taionpa perhoset listimään hänet!Oho!Ei onnistunut.Pitää kai hoitaa tämä itse.Terve Voldu ja hyvästi!AVADA KEDAVRA!Ok, that's all. Terve, Ron ja Hermione! Tekisittekö lettuja, niin minä haen Ginnyn ja menen hänen kanssaan naimisiin! Oletkin jo täällä!*piiiiiiitkä suudelma*Tuletko vaimokseni? Hyvä! Juhlitaan tätä onnenpäivää! Hei! Tuolla on isä, äiti, Dumbledore ja Sirius! Ginny, hankitaan lapsia! Jippii! Kaikki on ihanaa!" -jutut voi Row unohtaa (tai itseasiassa on saanut jo unohtaa)! Jos kirja loppuu liian onnellisesti, eihän siinä ole mitään ihmeellistä. Siitähän tulee tyhjä olo, kun kaikissa kirjoissa on ollut se "Yhdessä me voitetaan, vaikka Harry tekee kaiken"-teema.

Sitten tulin pari päivää sitten ajatelleeksi sellaista loppua, että Lily ja James ilmestyvät jonain kauniina päivänä Harryn luo ja kertoisivat, että sinä iltana, kun he (muka) kuolivat, Lily oli tehnyt Harryyn sen minkälie rakkaussuojan ja sitten L&J lähtivät pakoon jättäen Harryn taikomiensa kaksoisolentojen hoiviin. Ei, ei, ei ja vielä kerran EI! L&J eivät jättäisi rakasta poikaansa joidenkin taioin luomiensa örkkien hoiviin.Varsinkaan, jos Voldu olisi tulossa tappamaan sen.

Voihan olla niinkin, että Row on valehdellut meille sarjan loppumisen. Jos hän jatkaakin sarjaa. Silloin luullakseni repisin kirjan. Olen odottanut ja jännittänyt hulluuden partaalla loppua ja jos sitä ei tulisi, tulisin hulluksi!

En tahdo onnellista loppua! En tahdo surullista loppua! En tahdo loppua ollenkaan! Ja tahdon sen lopun!

// Viimeinen lause olisi: Ja Voldemort katsoi Harrya surullisesti ja sanoi; "Harry, olen isäsi." Voldemort sulki silmänsä ja kuoli. Kamalaa!!

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2008, 20:48:46 kirjoittanut Omituinen »

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #38 : Huhtikuu 06, 2007, 21:02:28 »
Yht'äkkiä minusta alkoi tuntua siltä, että kaikki loput ovat kamalia. En halua, että loppu on sellainen, että viimeisen sivun luettuani oloni on (kirjaimellisesti) tyhjä. En halua ajatella lopun elämääni, että ei se noin voinut mennä.

Minä toivon lopun olevan sellainen, ettei se jää vaivaamaan minua loppuelämäkseni. Jos Harry  olisi tosiaan joku jästi, joka herää herätyskelloon tms. niin ketutukseni olisi varmasti sanoinkuvaamaton. En tosin millään usko, että Rowling kirjoittaisi niin tympeän lopun.
Yleensä kirjasarjojen/elokuvien tms. viimeisen osan loputtua on tyhjä, haikea ja sekava olo. Minulla ainakin on niin. Menee varmaan pari kuukautta, etten voi edes kuvitella kirjoittavani ficcejä tms.

Harryn kuolema olisi luonnollinen vaihtoehto, mutta en jaksa uskoa niin tapahtuvan. Mitä siitäkin seuraisi useiden fanien keskuudessa, jos Harry kuolisi? Luulen, että Voldemort ainakin kuolee/tuhoutuu. Voldu ei tule jäämään eloon. Minun puolestani molemmat saisi kuolla, niin se tekisi tarinasta todellakin lopun. The End.

Toivon hartaasti, että Draco jäisi henkiin, ja eläisi ainakin suht. onnellisen elämän. Toivon koko Malfoyn perheelle hyvää tulevaisuutta, mutta turhia toiveitahan ne voivat olla...

Pahin mahdollinen loppu olisi, jos Harry tuhoaisi Voldemortin, menisi naimisiin, saisi lapsia ja eläisi kunniassa ja loistossa. Ja että Dumbledore olisikin elossa. Draco kuolisi, Luihuisen tupa lakkautettaisiin, puhdasveriset velhot tuhottaisiin, Lucius jäisi Azkabaniin, Narcissa kuolisi tai jäisi yksin elämään surkeaa elämää... Kyllä näitä kauhukuvia riittää.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Ceciliah

• Syystuuli
  • Vuotislainen
    • Ceciliah - livejournal
« Vastaus #39 : Huhtikuu 07, 2007, 14:58:47 »
Lopetus, jossa Potter olisikin vain jästi olisi tietenkin karmea. Olisi myös tyhmää, jos lopussa kaikki olisi hyvin. Koko taikamaailmassa ei ole enää pahuutta ja Harry tienaa hyvin aurorina ja elää onnellisesti Ginnyn ja lastensa kanssa Ron ja Hermione naapurissa. Jonkun pitää ehdottomasti kuolla ja lopun täytyy olla hieman haikea eikä kokonaan riemuisa. Olisi karmeaa, jos Rowling jättäisi joitain todella suuria aukkoja tarinaan. Tietenkin on hauskaa, että meillekin jää jotain pohdittavaksi, sillä täysin suljettu lopetuskin saattaisi olla tylsä. En haluaisi, että henkilöitä kuvattaisiin aikuisina. Olisi parempi, että kerrottaisiin vain mihin "jatkokoulutukseen" he hakeutuvat jne. mutta ei kuvailtaisi mitään Harryn tavanomaista työpäivää aurorina ja Ronia taikaministeriössä tai jotain.

Huonoin lopetus olisi varmaankin: "Ja Harry eli onnellisesti elämänsä loppuun saakka otsallaan salamanmuotoinen arpi."

Joo ja ei mitään ällöä Draco-Hermione -paritusta
I just got lost
Every river that I've tried to cross
And every door I ever tried was locked
Ooh-Oh, And I'm just waiting till the shine wears off

Poissa Amethyst

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Huhtikuu 08, 2007, 11:52:16 »
En ollutkaan ikinä ajatellut, mutta ihan selvästi pahin olisi tuo, että Harry onkin vain tavallinen jästi ja kaikki on ollut unta. Sehän vetäisi pohjan kaikelta. Ei mitään järkeä.
Sitten on myös tällaiset happyendit tyyliin; Voldemort tajuaa, että hänen tekosissaan ei ole mitään järkeä ja muuttuu hyväksi, samoin kuin kaikki kuolonsyöjät, tai että Voldemort ja kaikki kuolonsyöjät kuolevat ja kaikki hyvikset jäävät henkiin. Jotain dramatiikkaa pitää olla.
Sitten on päinvastaisena loppu, jossa Voldemort jää henkiin ja jatkaa pahan valtaa. Ja koko Harryn elämä olisikin ollut ihan turha. Ei olisi mitään järkeä, että kaikki olisikin ollut vain turhan takia.
Lisäksi loppu, joka jää avoimeksi, olisi minusta ärsyttävää. En minä halua ajatella, että joo, varmaan noiden elämä tulee olemaan tällaista ja tällaista. Mielummin selkeä loppu niin, että mitään ei jää epäselväksi.
Eikä tietenkään mitään hullua siirappisoppaa. Minä kyllä ehkä haluaisin jonkinlaista romantiikkaa, mutta ei mitään vuosisadan rakkaustarinaa kuitenkaan. Lopputaistelun pitää kuitenkin olla jännittävä ja tyyliin joku Harry/Ginny/Draco-kolmiodraama latistaisi sitä ja tulisi sellainen kuva, että on kyseessä saippuaooppera.
Sitten vielä loppu, jonka kuka tahansa pystyisi arvaamaan. Lopussa pitää olla jotain suuria ja yllättäviä käänteitä, jotta siinä olisi jotain jännittävää ja sellaista, mikä pitää lukijan liimattuna itseensä.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #41 : Huhtikuu 08, 2007, 17:01:01 »
No tosiaankaan tuo jästinä herääminen, ilman arpea olisi kamalaa, mutta ei niin voisi käydä. Mikä Prinsessa Ruusunen Harry olisi ollut, nukkunut 7 kouluvuoden ajan :D
Niin, tosiaan olisi hirvittävää, jos kaikki menisi lopussa todella hyvin, hirnyrkit löytyisivät tuosta vain, jostain ojankolosta oikein hohkaamassa sitä, että ne on hirnyrkkejä. Toiseksi Harry suutelisi Ginnyä, ja sanoisi: "Jos en palaa, muista että olet aina sydämessäni, rakastan sinua." Sen jälkeen Harry menisi rohkeasti Voldemortin luo. "Olen valmis vaikka tappamaan itseni, kunhan sinä kuolet. AVADA KEDAVRA! Noniin, sinne meni, Ginny, kulta! Tule tänne, mennään suunnittelemaan häämme ja eletään elämämme onnellisina loppuun asti. Ja katsos tuostahan se Dumbledorekin Siriuksen kanssa heräsi kuoleista, päivää."
Sirius ja Ddore juoksisivat kukkulan takaa auringon noustessa "Harry, olet huippu. Sinä tapoit hänet. Katso äitisi ja isäsi tulevat tulevat tuolta käsikädessä ":D Voi luoja, mielikuvitus laukkaa, olin kuolla nauruun kun ajtteliin Dyffelfiinan juttua :D Ei todellakaan mitään tämmöistä loppua, mielummin odottamattomia juonenkäänteitä ja kaikkea muuta kuin tuollaista. Miettikääpä miltä se näyttäisi elokuvissa, kun Daniel näyttelisi sen, eiei. Mutta luotan Row:iin:)
Pidän Harry/Ginny parituksesta, mutta tuossa se kuulosti imelältä :)
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Hermuuni

• Kelmitär Korpinkynnestä
  • Vuotislainen
  • Three Words, Eight Letters and I'm Yours
« Vastaus #42 : Huhtikuu 10, 2007, 17:30:32 »
En osaa kirjoittaa oikeastaan huonointa loppua, mutta kirjoitan vastakohdan, eli "mukavimman" lopun
toivottavasti ei haittaa. Minusta olisi hieno juttu, jos Draco vaihtaisi puolta, sillä hän on vähän raukkis (ei pahalla) hän auttaisi voittamaan Voldemortin.Lunalle tapahtuisi jotakin mukavaa (niin hyvä tyyppi), menisi vaikka Nevillen kanssa yhteen, voisi olla aika hauska pari. Harry korjaa Siriukselta saamansa peilin ja toteaa sen hyvin hyödylliseksi taistelussa. Sitten voisin kirjoittaa jotain ysittäisiä kamalia juttuja.......
Harry menettää näkönsä ja tappaakin vahingossa jonkun ystävistään, kun hän on taistelemassa Voldua vastaan (Voldu taikoi näön jotenkin pois). Tylypahka suljetaan (Nyyh, nyyh) Harry ja Hermione menisivät yhteen (hyi, että) Ron ja Hermione kuuluvat yhteen.          Ron&Hermione 4ever. Joku kolmikosta kuolee (ajatuskin pakottaa mennä viskomaan aikaisemmat kirjat päin seiniä ja repimään niistä sivut). Kalkaros palaisi "hyvälle" puolelle *nyrps*. Lily paljastuisi Volden ex-tyttöystäväksi, James ei olisikaan Harryn isä. Sitten olis just näitä, et kuolleet heräis yhtäkkiä henkiin ja kaikki päätyis ilosesti. Jos viimenen lause olis, et Hän katsoi katoavaa tomupilveä, ja tunsi, kuin jotain puuttuisi hänen otsaltaan, arpi...  Miten yököttävää ajatuskin hirvittää... No, ei sen enämpää sitten enää... Vähän sekavaa tekstiä, myönnetään... xD
”Nyt ei ole kaikki Ruikulin suortuvat rasvassa.” -Sirius <3 (Eli Neigen Athene <3)

Poissa Kuromeru

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Huhtikuu 14, 2007, 18:23:10 »
Kriann:in ajakääntäjä "ehdotuksesta" aloin kehittelemään mielessäni hurjaa teoriaa missä vaikkapa Ginny sattuukin kuolemaan ja syylisyydentuntoinen Harry angstaan hetken jossain nurkassa, muttan sitten tulee ah Hermione ajakääntäjänsä kanssa ja pum! Pelastetaan Ginny enne kuin on liian myöhäistä. Hehs siinäpä teille minun mielestäni huono loppu.

// Enkä pidä sitäkään hyvänä loppuna jos Harry taas pelastettaan maailman meneekin takaisin Dursleyille tai muuttaa Hagridin mökkiin. :DD

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #44 : Huhtikuu 21, 2007, 00:04:55 »
Jotenkin, kun tarkemmin rupeaa ajattelemaan, ihan millainen tahansa loppu, mitä minun mieleeni tulee, vaikuttaa huonolta, mutta täytyy toivoa, että Rowling on keksinyt jonkun hyvän lopetuksen ja eiköhän niin käykin, nimittäin jos kirjasarja loppuu huonosti, se saattaa oikeasti pilata kaiken. Mutta toivottavasti niin ei käy.

Mutta niitä huonoimpia mahdollisia lopetuksia. Esimerkiksi tuo, että Harry herää herätyskellon soittoon joko Dursleyillä tai sitten Pottereilla ja huomaa että kaikki oli unta. Se on minulla pyörinyt mielessä oikeastaan jo aika pitkään, varmaan neljännestä tai viidennestä kirjasta alkaen, ja kyllä, se olisi aika huono lopetus tai ainakin erittäin mielikuvitukseton. Myös joku oikein lälly, romantiikantäyteinen loppu ärsyttäisi, vaikka joku sellainen, missä Ron ja Hermione sekä Harry ja Ginny menisivät naimisiin ja kaikki olisivat onnellisia. Tai oikeastaan mikään loppu, missä jotkut menisivät naimisiin, ei kauheasti minua miellyttäisi, ei vain sopisi Pottereihin minun mielestäni.

Toivottavasti siinä ei myöskään käy niin, niinkuin jotkut ovat ehdotelleet, että Voldemortista tulisikin hyvis. Se menisi jo vähän yli.
Eikä Harrya muuten ehdottomasti saa tappaa. Kyllä sen pitää pysyä hengissä, ja tappaa Voldemort niin, että kaikki olisi taas hyvin.
... ja siinäkin kävisi niin, että se olisi älyttömän kliseistä ja töksähtävää. Pottereihin on kyllä helppo keksiä huonoja lopetuksia. ^^
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #45 : Huhtikuu 24, 2007, 15:05:46 »
Huonoin mahdollinen loppu:
Harry päihittää Voldemort helposti, menee naimisiin Ginnyn kanssa, Ron ja Hermione menivät myös naimisiin, kaikki ovat onnelisia koko loppu elämänsä, hapily ever after.
Koska:
Mitä järkeä siinä nyt olisi jos Harry aina onnistuu kaikessa niin helposti, ja maailman mahtavin velho kuolee jonku puoliverisen seitsemäntoista vuotiaan ipanan kädestä?!
Jos kaikki jäävät henkiin ja elävät onnelisina maailman tappiin asti ja unohtavat kaiken pahan.. tuota, ketä enää kiinnostaa lukea koko Potterista? Mie ainaki varmasti antaisn kaikki kirjat kirpparille myyntiin ja myisin jollekki kuurosokealle mummolle mukamas hyväntekijänä...
Jos Rowling menee tuollaisen mokan tekemään, niin minä kyllä alennan hänet surkeimpien kirjoittajien listalle 4-ever!

(Myös se, että Harry tajuaisi kaiken olleen unta, on KAMALA, mutta uskon kyllä, ettei Row nyt NIIN kamalaa loppua siihen voisi tehdä)

-Zenz
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Lucienne

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Huhtikuu 27, 2007, 22:23:05 »
Sanotaanko nyt vaikka näin: Loppu saa olla millainen tahansa, mutta jos Harry jää henkiin, niin suuri vääryys on tapahtunut. Ei varmasti enää ole toivoakaan siitä, että Voldu jäisi henkiin, joten Harryn kuolema ei välttämättä ole kovin todennäköinen. Tämä kuulostaa ristiriitaiselta, mutta kaikkein pahin olisi luultavasti yltiösiirappinen ja draamaa tihkuva loppu, jossa Harry uhrautuu Ginnyn ja ystäviensä puolesta. Loppuun tarvittaisiin vain Feeniksin laulu, kymmenien kuolonsyöjien ruumiit maassa sekä hysteerisenä ulvovat  Hermione ja Ron. Siinä vaiheessa minä jo itkisin ilosta Harryn kuoleman takia, mutta toisaalta ulvoisin surusta ällöttävän lopun takia. Niin kuin joku jo sanoikin, ei mitään naurettavaa söpöstelya viimeiseen kirjaan, sitä luettiin tarpeeksi jo kuutosessa.

Harry voisi vielä lueskella Dumbbiksen yltiösalaisia vanhoja muistiinpanoja, joista hän löytäisi sattumalta kuolonsyöjien joukkomurha-kirouksen. Helppoa, siistiä ja hauskaa. Poikasen ei tarvitsisi heilauttaa sauvaansa kuin kerran, niin kaikki kuolonsyöjät lakoaisivat maahan. Kätevää, eikös? :> Saisin vihdoinkin syyn iskeä itseäni kirjanmerkillä sydämeen.

Kira

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Toukokuu 11, 2007, 17:42:36 »
Näitä vastauksia lukiessani tuntuu siltä että kirjasarja ei saisi loppua ollenkaan.
"Harry ei saa kuolla, Voldu ei saa kuolla, ei saa tulla häppi end, pahuus ei saa valtaa."

Itse en jaksa aivojani piinata miettimällä miten sarja voisi loppua, Row varmasti itse on keksinyt omaperäisen ja loisteliaan lopun. ;)

Poissa Hermuuni

• Kelmitär Korpinkynnestä
  • Vuotislainen
  • Three Words, Eight Letters and I'm Yours
« Vastaus #48 : Toukokuu 20, 2007, 16:07:13 »
Siis jos Rowling on ihan oikeesti niin tyhmä, et se tekis siitä jonkun sellasen, et herätyskello sois, niin mä en ihan tosissani pystyis vastaamaan teoistani, saattasin vaikka mennä murhaamaan jonkun (kirves keskelle päätä sillä tavalla siististi).Mä kehittelin jotain kaikein pahinta ideaa tässä jossain vaiheessa, mut se pääsi katoomaan, en tiiä mihin, kaipmar se leijailee jossain mun pääni yläpuolella *ottaa näkymättömän haavin käteensä ja yrittää pyydystää karannutta ajatusta*.Nii, joku oli aikaa sitte kirjottanu, et jos siinä kerrottais sellaseta, et mitä niille kuuluu 10 v. päästä, nii mä en pitäis siitä, se ei ois omiaan Rowille, ei ollenkaan.
Eikä sekään sopis, et ne kuolleet heräis....
Se ois muuten jotenki ihanaa, et Sirius, ku se putos/kaatu sillon sinne verhon taa, nii ois tullu takasi, ja sit se kertos et siellä oli helv*tinmoine kuilu ja sillä kesti se kiipeeminen vähän (kaappasin idean yhdestä lukemastani ficistä, kirjoittaja ei saa suuttua *anoo*)...Sit paljastus, et Sirre on naimisissa... <3<3
(nimim. Rakastan Siriusta)

Lainaus
Harry voisi vielä lueskella Dumbbiksen yltiösalaisia vanhoja muistiinpanoja, joista hän löytäisi sattumalta kuolonsyöjien joukkomurha-kirouksen. Helppoa, siistiä ja hauskaa. Poikasen ei tarvitsisi heilauttaa sauvaansa kuin kerran, niin kaikki kuolonsyöjät lakoaisivat maahan. Kätevää, eikös? :> Saisin vihdoinkin syyn iskeä itseäni kirjanmerkillä sydämeen.

Toi ei totisesti olis hauskaa, mäkin varmaan iskisin pahvisen vanhan kirjanmerkkini sydämeeni...

Lainaus
Harry herättää Voldemortin unesta

Tota en ollukkaa tullu ajatelleeks, nii, jos Voldu oiski Harryn joku mielisairas setä tai jotain...Mut jos ois nii...ääh ei mitään, sittenhän ihan kaikkien juttujen tossa kirjassa pitäis olla pelkkää unta, enkä tod kestäisi sitä!

Ajatelkaapas muuten sellastaki, et Weasleyn kaksoset osottautus kuolonsyöjiks *irvistää*
Eikä, nyt tuli paha mieleen... *harkitsee hakevansa 10l ämpärin oksennusta varten*

Jos kävisikin niin, että lopussa joku satutäti (Ehkä jopa Row itse) lopettaisi kirjan sanoin, sen pituinen se...Arpi!

Eikös olisi aika mukavaa, mä ainakin sekoaisin, ja mua lähdettäis heti viemään johonki mielisairaalaan...

Jos mä en enää pelottele teitä lapsukaisia, vaan lähden pelaamaan vaikka pasianssia, että saan taas rauhoituttua xD
”Nyt ei ole kaikki Ruikulin suortuvat rasvassa.” -Sirius <3 (Eli Neigen Athene <3)

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Toukokuu 23, 2007, 21:11:16 »
Noo... täällä on jo lähes kaikki vaihtoehdot sanottu. Tietenkin se olisi kauheaa, jos siitä puuttuisi kaikki draama. Jotain surullista pitää tapahtua, mutta loppu ei saa olla täysin angstinen. Olis hirveää jos joutuis lukemaan vaikka viimeset kymmenen sivua siitä, kuinka KAIKKI Harryn ystävät ja läheiset ovat kuolleet, sekä että koko maapallo on raunioina suuren sodan jälkeen... Hakkaisin päätä seinään jos Row vajoaisi täyteen angstiin.

Mutta liika pirteyskin olisi kauheaa. Ei mitään letkajenkkaa viistokujalla huutaen hallelujaa Harryn nimeen. Yököttävää.

Luultavasti Row kuitenkin keksii jonkun todella hyvän lopun, johon ainakin suurin osa faneista on tyytyväisiä. Tuskin Row tapattaa Harrya. Sitähän ovat hirveän monet veikkailleet, ja hänellähän on tapana yllättää ja keksiä kaikkea omaperäistä. Vähintään tuhat ihmistä varmasti veikkaa Harryn kuolemaa, joten jos oikeassa kirjassa kävisi niin, niin eihän siinä olisi sitten osalle mitään yllätystä. No eäh, en minä tiedä :D Mutta ei missään tapauksessa angst! tai siirappi loppua..