Kirjoittaja Aihe: Huonoin mahdollinen loppu koko kirjasarjalle?  (Luettu 49052 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Acary

• Ankeuttaja
Vs: Huonoin mahdollinen loppu koko kirjasarjalle?
« Vastaus #100 : Syyskuu 24, 2009, 22:31:48 »
No ihan taisi olla melkein tuo miten se oikeasti loppuikin. Kauhea pettymys. Siis, en ole lukenut koko kirjaa koska tiesin sen olevan jotain aivan muuta mitä haluaisin. Innostus meni silloin kun viideks kirja ilmeistyi.
Paritukset olivat aivan sieltä, tiedätte kyllä mistä ja "loppu hyvin kaikki hyvin jee"!

No ehkä vielä typerämpää olisi ollut, että vain hyvikset olisivat jääneet henkiin..

Latteaa, tylsää. Siinä se huonoin loppu sitten olikin.

Poissa Elovenatyttö

• Kultakutri
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #101 : Marraskuu 19, 2009, 16:59:21 »
Olen samaa mieltä kuin muut, kuolleet pysyköön haudoissaan. Mä en vaan kestäis, jos esim. Lily ja James tulisivat yhtäkkiä vaan "joo moi", niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Samoin kävis tietenkin kaikille muillekin ja ne palaisivat haudan levosta taistelemaan yhteistä vihollista vastaan.

Tai entä jos Voldemort olisikin ollut vain väärinymmärretty lapsi? Kesken suuren taistelun hän kokisi "herätyksen" ja pyytäisi kaikkia pahoja tekojaan anteeksi. Tietysti kuolonsyöjät olisivat samaa mieltä ja kaikista tulisi toistensa parhaita kavereita. Pahat pysyköön pahoina, on minun mottoni.
The girl who lives in dreams.

Poissa Hobi

• Vuotislainen
« Vastaus #102 : Joulukuu 13, 2009, 22:53:49 »
Varmaankin miljoonasti mainittu "Ja se olikin vain unta!"

Silloin kyllä pinna palais ja pahasti..
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2009, 17:02:08 kirjoittanut Hobi »
I was the lycky one
Reading letters, not writing them
Taking pictures of anyone
I know

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #103 : Joulukuu 14, 2009, 15:50:51 »
Kyllä lentäisivät minun Potterini roviolle ja vähän äkkiä, jos koko kirjasarja olisi loppunut tällä tavalla:

Ei olisi Dumbledoren hyvyyttä ja Voldemortin pahuutta, eivätkä nämä henkilöt olisi oikeasti sitä, miltä näyttää. Dumbledore heräisi henkiin, ja vaatisi Voldemortia omaa paikkaansa pahan maailmassa takaisin. Sitten he vaihtaisivat paikkaa, ja kaikki tämä kävisi toteen Punurmion ennustamana.

Ei, ei ja vielä kerran ei. Näin ei kaiken järjen ja mielikuvituksen mukaan voisi, eikä saisikaan mennä.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Joulukuu 14, 2009, 19:32:37 »
Se olis tosi huono loppu että jos VOldemort tuhois tultpahkan ;(

Mutta olisihan se toisaalta coolia, (Go pahikset!) että loppu olisi dramaattinen hyvyyden kuolema, kun Volde ottaa vallan ja nirhaa kaikki. Se voisi olla siistiä, mutta en usko sen toimivan Potterissa kauhean hyvin. Vaikka päähenkilön kuolema olisi mitä sankarillisin loppu, ei Pottereita voi lopettaa pahisten voittoon. Se olisi hienoa, mutta ei se toimisi.

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #105 : Joulukuu 27, 2009, 12:42:59 »
HUOM!!! Viestini spoilaa!!!

Huonoin loppu... Hmm... Mä en oikein tiedä, musta jotenkin tuntui että Kuoleman Varjelusten epilogi oli jotenkin, en sanoisi huono, mutta typerä. En olisi halunnut sellaista loppua "he kaikki elivät onnellisena elämänsä loppuun asti ja saivat lapsia ja arpi ei enää vaivannut", mutta en halunnut että Voldemort olisi jäänyt henkiin.
Jotenkin olin pettynyt KV:n loppuun, olisin halunnut itse kuvitella miten heille olisi tulevaisuudessa käynyt - avoin loppu ymmärrättekö?

Mutta huonoin loppu olisi kai ollut jotenkin se, että kaikki tärkeät hahmot olisivat kuolleet (Weasleyt, Harry, Hermione) ja paha olisi saanut vallan. Vaikka pidänkin pahiksista, en pidä liian onnettomista lopuista. Pian velhomaailma ja jästimaailma olisi syöksetty tuhoon, jos Voldemort olisi saanut vallan.
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Meriadoc

• Vuotislainen
  • Pottermore: SickleFlame23606
« Vastaus #106 : Joulukuu 27, 2009, 21:08:42 »
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Ronald Weasley
Fun, spontaneous, and loyal wins your heart. Completely lacking in pretention, you seek the guy that others might overlook but who will be totally dedicated to you alone...and will make you laugh along the way.

Poissa Haisku

• Kummitus-susi
  • Vuotislainen
« Vastaus #107 : Joulukuu 28, 2009, 18:19:38 »
Minä kyllä todellakin pidän lopusta tuollaisena kuin se on. Kaikkein kamalinta olsi todellakin ollut että kaikki olisi ollut unta. Murr...
 Tai se että kuolleet ois herränny henkiin, pahikset ois muuttunut hyviks jne. Noin ärsyttävää yli onnellisesti ei todellakaan ois saanu käydä. En olis halunnu että kukaan pääkolmiksta(okei, Harryn nyt ois kestäny jotenkin) kuolis, ois ollu ihan kamalaa jos vaikka nyt Ron ois kuollu, miten harry ja varsinkin Hermione(tietty myös Weasleyt) ois kestäny? Mutta se ei ois ollu kivaa että kukaan (paitsi Volde) ei ois kuollu. Jos nyt jotain pitää valittaa tosta oikeesta lopusta, niin Fred ei ois kyllä saanu kuolla :(
Walked into the flames
Called out your name
But there was no answer
And now I know my heart is a ghost town…

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Joulukuu 28, 2009, 20:00:41 »
Toisaalta oli tyhmää, että näitä vähemmän ihmismäisiä hahmoja tapettiin. Ymmärrän, jos Hedwig TAI Dobby olisi kuollut, mutta ei molempia. Hedwigin kuolema oli siinä mielessä turha, että kukaan ei varmaankaan reagoinut siihen läheskään niin vahvasti kuin Dobbyn. Hedwigillä ei hahmona ollut suurta tunnearvoa varmaan muille kuin Rowille ja henkilökohtaisesti tietysti Harrylle. Minua ei ainakaan Hedwigin kuolema juurikaan hetkauttanut.

Vaikka en olekaan kauhean tyytyväinen Rowlingin kuolemavalintoihin, en silti missään nimessä olisi halunnut kenenkään heräävän eloon. Harrynkään kuolema ei olisi minua haitannut, jos sillä olisi saatu tuhottua Voldemort jne. Olisi ollut hirveää, että Harry olisi kuollut turhaan :S

Poissa Black Milk

• Hukka metsässä.
  • Vuotislainen
« Vastaus #109 : Tammikuu 04, 2010, 17:26:32 »
No se että kaikki olikin unta olisi tosiaan pahin,
mutta sen voisi kestää, jos vaikka Harry sinä aamuna
saisikin Tylyn kortin, sitten ne häippäisis sinne luodolle, jne. 
Tarina jatkuisi.
Ja sitten se kirja loppuisi siihen.

Se olisi kestettävää, mutta aika surkea loppu sekin.
Pidän siitä lopusta jonka Row teki, nyt ei muuta
loppua keksisikään.

~Black Milk
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2010, 20:35:38 kirjoittanut Black Milk »

Poissa Johku

• Vuotislainen
« Vastaus #110 : Tammikuu 10, 2010, 01:29:43 »
Pahin mahollinen ois kyllä se että Harry kuolis ja Voldemort nousis valtaan. Mutta tuskin tollanen loppu vois olla ees mahollinen, kun olettais aina et lopussa hyvä voittaa pahan. ^^  Typerää ois myös jos esim. ron tai hermione kuolis. ja sitten toi mitä tääl on monesti sanottu että kaikki ois vaan unta. et koko sarja loppus semmoseen lukuun et Harry herää 11-vuotiaana likusteritieltä ja miettii et olipas hurja uni -.-

Taratin

• Ankeuttaja
« Vastaus #111 : Tammikuu 10, 2010, 04:31:29 »
Hedwigin kuolema oli siinä mielessä turha, että kukaan ei varmaankaan reagoinut siihen läheskään niin vahvasti kuin Dobbyn. Hedwigillä ei hahmona ollut suurta tunnearvoa varmaan muille kuin Rowille ja henkilökohtaisesti tietysti Harrylle. Minua ei ainakaan Hedwigin kuolema juurikaan hetkauttanut.

Itsellä juuri toisinpäin. Ja J.K. valitsema loppu oli juuri yksi niistä surkeimmista. Itse en kirjoittajana olisi armoa antanut.

Ketkä 14-vuotiaat adminit poistaa mun viestejä? Facebook-topicin poiston kyllä ymmärrän mutta en muita.

Sallukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #112 : Heinäkuu 10, 2010, 11:41:57 »
Minunkin mielestäni olisi kamalinta ( niinkuin tuhansien muiden mielestä ), että Harry heräisi jostain kerrostalosta ja huomaisi kaiken olevan unta.

Sekin olisi hirveää, jos Voldemort ja Harry olisivat tehneet sovinnon tai se, että Voldemort olisi jäänyt henkiin ja Harry kuollut.
Tai se, että ei olisi kerrottu, kumpi voittaa ( siis kumpi tappaa toisensa, Volde vai Harry ) vaaan kirja olisi loppunut juuri siihen kohtaan, kun he kohottavat sauvansa.

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #113 : Heinäkuu 13, 2010, 14:53:33 »
Luulen että monet ovat tämän jo todenneet, että pahin mahdollinen loppu olisi se, että Harry heräisi tuiki tavallisena poikana, ja koko juttu olisi ollut unta. Eli Harry ei olisikaan velho ja hänellä olisi vanhemmat eikä hän edes asuisu kurjissa olosuhteissa setänsä ja tätinsä luona. Tietenkin sekin olisi surkea ja täysin mielikuvitukseton loppu että Harry ja monet muut päähahmot kuolisivat ja Voldemort ja paha ottaisi vallan. Mutta minusta kyllä jotenkin tuntuu, ettei kukaan vähänkin surkeaa parempi kirjailija lopettaisi kirjaansa näin.

En ole myöskään ikinä tykännyt ideasta, mitä pohdittiin ennen Deathly Hallowsin ilmestymistä, että kuoleeko Harry. Tämä olisi minusta jotenki ollut sanoinkuvaamattoman kauheaa. D: Olisin ollut hyvin pettynyt Rowlingiin. Onneksi näin ei kuitenkaan käynyt. :)
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #114 : Heinäkuu 14, 2010, 13:57:37 »
Kamala loppu olisi ollut, jos Rowling olisi päättänyt, että kun Voldemort on kukistettu, niin silloin kaikki hänen sauvansa kauttaan kuolleet heräisivät  henkiin. Olisi ollut liian siirappista minulle, että Lily ja James yhtäkkiä hyppäisivät ja sanoisivat 'Terve, mitä kuuluu?' kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Toiseksi kamalin loppu olisi ollut, jos Rowling ei olisi tappanut kuin vain Voldemortin sekä melkein kaikki kuolonsyöjät, se olisi ollut aivan liian puolueellista. Ja minä kuitenkin olen kyyneladdikti. Siis mitä surullisempi kirja sitä parempi. :D Vaikka useimmiten löydän kirjoista ja elokuvista hyvisten puolelta suosikkini niin oli silti pahiksissakin hyviä. Siinä Potterit tekee poikkeuksen.

Lisäksi paljon pohdintaa oli siitä, että kumpi kuolee: Harry vai Voldemort? Harryn tappaminen olisi ollut aivan katastrofaalista. Vaikka Harry ei (enää) kuulu lempihahmoihini en silti haluaisi, että hän kuolee.

Lisäksi kun nyt luen muiden kirjoituksia huomaan, että useat ovat miettineet sitä, että Harry heräisi ja huomaisi kaiken olevan vain unta. Tuo ei ollut edes käynyt mielessäni. Mutta se olisi kyllä niin kamala, että hakkaisin päätäni seinään varmaan joka päivä koko loppuelämäni ajan.
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #115 : Heinäkuu 27, 2010, 01:30:10 »
Huonoin loppu olisi tuollainen että Harry herää kaapista ja ei olekkaan velho. Ja sitten Dudley onkin arvostettu velho jne.

Mutta kaikista pahin loppu olisi, että lopputaistelussa kävisi näin:

"Harry kohotti sauvansa viimeiseen iskuun. Voldemort kohotti katseensä Harryyn ja virnisti. 'Hyvästi, Potter., hän sähisi ja heilautti omaa sauvaansa. Arpi."
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa Alice

• Vuotislainen
  • "But i am the chosen one."
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #116 : Elokuu 04, 2010, 18:52:26 »
En nyt jaksanu muiden kirjoituksia lukea, mutta minun mielestä kamalin loppu olisi:

"Harryn herästyskello soi, postimiehen työt odottavat. Olipa merkillinen uni hän tuumaa ja lähte töihin." tai joku tommonen :D

Miusta Arthurin olisi pitänyt kuolla fredin sijasta, se olisis ollut jotenkin traagisempaa.
"Good to see you Wallemby" -Horace Slughorn
"I have never tought much about how to die, but dying for someone i love, seems like good way to go."
"Aah, unohdin kokonaan, että jahdataan Voldemortia kirjastoautolla!"

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #117 : Elokuu 04, 2010, 19:03:15 »
Huonoin loppu olisi minusta ollut selkeästi:

"Harry, anna anteeksi" Voldemortila, kertoo että kuolleet (Jamesista Albukseen, siis kaikki) ovat vain vangittuja, ja vapauttaa heidät..
MS Hirmun kapteeni!

Pirukas

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Elokuu 04, 2010, 19:08:18 »
Joo, oon samaa mieltä Alicen, kanssa, että Arthurin delaaminen olis ollu traagisempaa. Voi Fred raukkaa... :(

Mutta mun mielestä inhottava loppu olis se legendaarinen, että Harry huutaa Voldemortille, että "Tapoit isäni!" ja Voldemort vastaa: "Ei Harry. Minä olen isäsi." Sitten Harry karjuu tuskaisesti ja kaikki kuolee.

Ja juuri nämä, mutta sehän olikin vain unta, loput ovat myös inhottavan kliseitä... XD

brokendiamond

• Ankeuttaja
« Vastaus #119 : Elokuu 05, 2010, 10:37:53 »
Sellainen loppu olisi ollut mahdottoman huono, jossa juuri Harryn ja Voldemortin taistelukohtauksessa Harry herää unestaan ja toteaa kaiken olleen vain tyhmää unta..

Tai sellainen, että Harry menettää taikavoimansa ja menee joidenkin Dursleyden luo asumaan..

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #120 : Tammikuu 14, 2011, 19:28:22 »
Tyhmimpiä mahdollisia loppuja olisivat voineet olla tuo Herätyskello- loppu tai se, että Harry kuolee ja Voldemort jää henkiin.
Hirveä loppu olisi myös se, että Ron ja Hermione ei olis menny yhteen...

Tykkään Rowlingin päättämästä lopusta ihan hirviästi, enkä olisiosannutajatella muunlaista loppua kirjasarjalle. :D
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
« Vastaus #121 : Tammikuu 14, 2011, 22:03:37 »
Tyhmimpiä mahdollisia loppuja olisivat voineet olla tuo Herätyskello- loppu

Joo toi ois kyl aikasen kamala.

En olisi pitänyt myöskään sellaisesta, että kaikki hyvikset jää henkiin, että osan piti minusta kuolla, jotta taistelusta tulisi realistinen. Nykyinen loppu on ihan ok. Ehkä olisin kaivannut vähän lisää actionia, mutta kelpaa tuo noinkin.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #122 : Tammikuu 23, 2011, 21:07:35 »
Huonoin mahdollinen loppuko?

"Kun Voldemort huusi "Avada Kedavra!", Harry huusi "Karkotaseet!" Vihreä ja punainen valo välkähtivät yhtaikaa Harryn silmien edessä, hänen silmissään sumeni, hän kuuli kovaa koputusta jostakin... se oli Petunia-täti. Hän oli yhä yksitoista. Hän ei ollutkaan velho. Harry hieroi silmiään ja oli samalla sekä helpottunut että pahoillaan siitä, että kaikki oli ollut vain unta eikä hänen otsassaan ollut edes arpea.

Toinen huono loppu olisi tällainen:

Harry löytäisi ja tuhoaisi kaikki hirnyrkit suitsait, suutelisi Hermionea/Ginnyä/Chota, saisi Voldemortin ja jokikisen kuolonsyöjän siinä sivussa parilla sanalla hyvien puolelle, saisi tietää loitsun jolla saa kuolleet henkiin, herättäisi sillä eloon vanhempansa, Dumbledoren, Siriuksen, Cedricin sun muut kuolleet, menisi naimisiin Mionen/Ginnyn/Chon kanssa ja saisi miljoona lasta. Ron menisi naimisiin myös jonkun kanssa. Draco, Severus, Lucius ja muut ent. kuolonsyöjät suljettaisiin loppuiäkseen Azkabaniin jossa Harry ja co. kävisivät tietysti säännöllisin väliajoin nälvimässä heitä siitä kuinka "paha saa palkkansa", mutta Voldemort saisi tietysti Luihuisen perillisenä kaiken anteeksi ja viettäisi Harryn ja kumppaneiden kanssa grillijuhlia joka viikonloppu menneitä mukavasti muistellen.

Poissa Wingardium

• Anturajalan kirjeenvaihtaja
  • Vuotislainen
    • DeviantArt
  • Pottermore: MoonShield19540
« Vastaus #123 : Heinäkuu 27, 2011, 17:23:05 »
Kaikista hirveintä minun mielestäni olisi, jos aivan seitsemännen kirjan viimeisellä sivulla Harry heräisi rämisevään herätyskelloon ja tajuaisi KAIKEN olleen unta. Hän olisikin tavallinen junttijästi, joka asuu kerrostalossa ja lähtisi poikamiesboxistaan töihin. *puistatus*

Toi on muuten niin totta.... Aika paha ois kanssa joku semmonen et Voldemort voittais ja Harry kuolis tai jtn. 0_0
Tai sit Voldemort vaihtais puolta ja se päättäis (joko oikeesti tai teeskentelis) et siit tulis hyvis (toivottavasti hyvin epätodennäköistä XDD)
Plus muuten vaan jotenki avoimeksi jäävä loppu ei ois yhtään kiva...... Kuten jotain mis Voldemort kummittelis jossain, niinku et se saattais nousta uudestaan valtaan.. 0_0
★ When you wish upon a star your dreams come true ★

Poissa Waredith

• Retiisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #124 : Heinäkuu 27, 2011, 19:11:18 »
mutta Voldemort saisi tietysti Luihuisen perillisenä kaiken anteeksi ja viettäisi Harryn ja kumppaneiden kanssa grillijuhlia joka viikonloppu menneitä mukavasti muistellen.

Onko kukaan lukenut toista Barry Trotteria? xD (itse luin ruotsiksi kun se on hieno käännös)
WEIRD SISTERS WORLD TOUR!