Kirjoittaja Aihe: 30 seconds to Mars  (Luettu 7862 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Malakai

• metafora
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Entäs nyt?
30 seconds to Mars
« : Maaliskuu 11, 2007, 11:22:19 »
Koska vanha Marssien topic on näköjään jäänyt edellisen softan puolelle, koen velvollisuudekseni perustaa sen uudelleen.

30 seconds to Mars on yhdysvaltalainen bändi, jonka ensimmäinen levy 30 seconds to Mars ilmestyi vuonna 2002. Genreksi luetellaan yleensä alternative ja progressiivinen rock. Bändin biisientekijä/laulaja/toinen kitaristi on monen näyttelijänä tuntema Jared Leto. Hänen lisäkseen nykyiseen 30stM:n kokoonpanoon kuuluu isoveli Shannon Leto (rummut), Tomo Milicevic (kitara) ja Matt Wachter (basso). Toinen lätty A beautiful lie ilmestyi elokuussa 2005, ja sieltä on radiosoittoon lohkaistu tähän mennessä biisit Attack ja The Kill, joista ensimmäistä ei kyllä kauaa ainakaan Euroopan puolella soitettu. The Killin musavideo voitti muistaakseni jonkin MTV2:n palkinnon (joku joka muistaa paremmin voisi kertoa tästä lisää...) ABL:sta on myös julkaistu viime joulukuussa Deluxe edition, jossa on mukana DVD ja Rebirth-versio The Killistä, ja nyt kaiketi on tässä juuri julkaistu ABL:n eurooppaversio, mutten ole vielä ihan perillä, sisältääkö se mitään uutta kahteen aikaisempaan julkaisuun verrattuna.

Nyt kun bändi on tämän vuoden puolella alkanut tulla tunnetummaksi Suomessakin NRJ:n ja Idolsin ja vaikka minkä kautta niin uskoisin, että tämä topic herättää vilkkaampaa keskustelua kuin edeltäjänsä. Haluaisin kuulla mahdollisimman monien mielipidettä, millaisen ensivaikutelman on saanut, kuinka hyvin tuntee vanhempaa cd:tä, miten musavideot purevat, onko joku päässyt keikoille, miten tutustuit bändiin, suosikkibiisejä jne jne.

Olen hyvin pitkään muistellut, milloin se olikaan, kun tutustuin bändiin. Se on joko ollut vuoden 2002 loppupuolella tai 2003 alussa. Rakas isosiskoni, joka oli jo kauan fanittanut Jared Letoa tämän iki-ihanien silmiensä vuoksi sattui osumaan 30 seconds to Marsin nettisivuille ja tuli vavisten kertomaan minulle, että hei Jared Letolla on bändi, haluutko kuulla yhen biisin? Joo aikaisemman levyn avausraitaa Capricornia sai kuunnella silloin netistä ja oltiin molemmat ihan että WOW tää on hyvää musaa. Äiti oli niihin aikoihin lähdössä työmatkalle rapakon toiselle puolelle ja pyysimme, että hän etsisi tämän cd:n tuliaisiksi meille. Joo sieltähän se sitten tuli, oli kuulemma löytynyt ainoastaan yhdestä Dallasin levykaupasta ja ainoastaan yksi kappale. Aluksi tykästyin kappaleisiin (Capricornin lisäksi) Buddha for Mary, Edge of the Earth ja 93 million miles. Ihan heti marsseista ei tullut suosikkiani, oikeastaan vasta vuoden 2004 puolella ymmärsin, että tällaista musaa ei ihan kaikki tee. Siihen mennessä olin jo kuunnellut levyn muutamiin otteisiin ja voipi olla, että 30stM paranee joka kuuntelukerralla, minulle se tarvitsi sen noin puolentoistavuoden ajan. Siitä lähtien on kyllä ollut ykkösenä. Suosikkibiisiä on nyt vaikea sanoa, mutta aika korkealle sijalle on noussut biisi Welcome to the universe.

Noniin, ja heti kun ABL ilmestyi niin tämä tyttö alkoi miettiä kuumeisesti, miten sen saisi. Puolisentoista viikkoa siinä meni, kunnes sitten löysinkin sen helsingistä eräästä pikkulevykaupasta/divarista. The Killistä tuli uuden cd:n lemppari. Itselläni oli sellainen elämänvaihe, että sanat natsasivat ihan täydellisesti elämääni, ja rakkautta lisäsi c-osan loppu, jossa Jared pääsee karjumaan this is who I really am. Aluksi oli vaikea sisäistää sitä, että bändiä alkoi tuntea joku muukin, ja tuli sellainen vaihe, että en mä enää Killistä tykkää, kun kaikki fanittaa nyt sitä. Se vaihe meni nopeasti ohi, fanittakaa Killiä rauhassa =) ABL on todella hyvä cd, ihan todella, mutta silti sanon kaikille, ketä bändin on vasta löytänyt: Etsikää jumaliste käsiinne se vanhempi cd niin pääsette oikeasti käsiksi 30 seconds to Marsin sieluun. Radiosoittoon se ei kai koskaan ole päätynyt, mutta ei nuo biisit ihan radioystävällisiä olekaan, liian omaperäistä spacea. Henkilökohtaisesti tykkään siitä enemmän.

Ja niin myös biisit, joita ei löydy miltään cd:iltä ovat ehdottomasti kuuntelemisen arvoisia. Valhalla ja Phase 1: Fortification ovat melkein jo kohonneet samalle tasolle ekan lätyn helmien kanssa minun kohdallani, vaikka sainkin noita koneelleni vasta parisen kuukautta sitten. Ah.

Keikoille en ole päässyt, vaikka oli suurta hinkua lähteä tässä huhtikuussa Lontooseen poikia katsomaan, mutta suunnitelma lievästi sanottuna kariutui. Pitkään on pitänyt myös tilata bändipaitoja netistä, mutta siitäkään ei ole rahapulan vuoksi tullut mitään. Sen sijaan on tullut vähän piirreltyä itse paitoihin 30stM:n logoja: glyphicsejä, phoenixia, trinityä, nuolta sekä lausetta Provehito in altum. Joo, logoja tällä bändillä kyllä riittää =D

What d'you say?

www.30secondstomars.com
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2007, 12:27:05 kirjoittanut Malakai »

Artful

• Ankeuttaja
Vs: 30 seconds to Mars
« Vastaus #1 : Maaliskuu 12, 2007, 22:59:35 »
30STM on minulle aika tuore tuttavuus, mutta itse Jared Leto on sitäkin tutumpi.

Ostin "A Beautiful Lie" -albumin viikko sitten ja olen siitä lähtien kuunnellut sitä melkein päivittäin. Parhaita kappaleita tietenkin "The Kill" ja "From Yesterday". Mukava yllätys oli nuo kaksi bonus-kappaletta. "Hunter" on ainakin yksi ylivoimaisista lemppareistani! Jared Leto kuulostaa siinä ajoittain jopa U2:n Bonolta (onko kukaan muu huomannut?)

Saa nähdä josko bändi joskus tulevaisuudessa rantautuisi Suomeen keikalle.

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Maaliskuu 13, 2007, 19:41:28 »
Minä näin telkkarista tässä yksi päivä The Killin musiikkivideon, enkä voinut kuin tuijottaa. En tajua yhä vieläkään mikä videossa viehätti niin hirveästi, mutta silti, jokin siinä oli. Kappale itse oli ainakin todella hyvä. Pidin siitä heti, kun olin kuullut sen rockilla kai kerran, mutta nähtyäni videon olin myyty. Halusin kuulla bändin tuotantoa lisää.
No, mainitsin kaverilleni 30 seconds to Marsista. Kerroin kuulleeni heidän mahtavan biisinsä The Killin, ja pyysin häntä hakemaan heidän musiikkiaan koneelle jos vain viitsisi (Omalla koneellamme ei voi hakea musiikkia koska äänet ei toimi ym.). Kaverini haki kolme kappaletta, The Killin, josta olin hänelle kertonut, Fallenin ja olikos se kolmas sitten Attac, en ole aivan varma. Falleniin jotenkin petyin. Se oli ehkä jotenkin mitäänsanomaton, en osaa sanoa. Ei vain iskenyt. Jos se kolmas kappale oli sitten se Attac, siitä pidin hiukan enemmän, se oli kiva biisi. Yhä edelleen kuitenkin niistä kolmesta eniten, ja kyllä muutenkin, pidän The Killistä. Varmaan siihen tykästymiseen vaikutti se uskomaton videoelämyskin. En tiedä.
Ehkä vielä joskus otan lisää selvää tästä mainiosta bändistä. Hyvää musiikkiahan tekevät, kyllä vain. Mukavaa kuunneltavaa on ;)

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #3 : Maaliskuu 13, 2007, 23:41:35 »
Noo, mun aloittama topichan se oli, joka siis näköjään jäi jälkeen :D

Omaa historiaani bändin suhteen. Taisipa alkaa 16. joulukuuta 2004. Demissä oli juttua Jared Letosta ("Kuka hemmetti?") ja maininta tämän bändistä. Seuraavana päivänä sain kuultavakseni Capricornin. Muutama päivä, ehkä viikko, sitä piti soitella ennen kuin hiffasin, että tämähän on mahtava kappale. Taitaa edelleenkin olla suosikkini.

Seuraavaksi hankin esikoislevyn. Ihanaa, se löytyi tällä hetkellä jo kuolleesta ja melkein kuopatusta pienestä levykaupasta Hämeenlinnasta. Albumin biiseissä oli ja on edelleenkin jotain erikoista, ehkä vieläkin liian erikoista radiosoittoon kenties? Vaikka Capricorn ainakin on joskus radiossa soinut. Rakkaampi tämä s/t minulle on kuin ABL, jonka hankin aika pian sen ilmestymisen jälkeen elosyyskuussa 2005.

Jep, Tanskassa ja Ruotsissa kun kerta piakkoin esiintyvät niin ei siitä kovin pitkä matka Suomeenkaan enää ole :P Jatkakaamme festarijärjestäjien pommittamista maileilla ja soitelkaamme radiokanaville, jotta saisimme muitakin biisejä soittoon.

Tai sitten perinteiset, flyereita ympäri kaupunkeja. Siitä onkin aikaa, kun viimeksi sitä harrastin.

Karakia

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Maaliskuu 14, 2007, 03:01:52 »
Minä en tiedä, kuuluuko tämä lempibändeihini, mutta onhan tuota tullut kuunneltua aika paljon.

Varmaan... muutama kuukausi sitten jotain kautta kuulin kappaleen The Kill. 30 Seconds To Mars oli minulle silloin siis täyttä hepreaa, kuuntelin vain sen kappaleen ja ajattelin että njaa tuopa olikin tosi kiva kappale! Sitten Wikipediassa lueskelin bändistä ja yllätyin siitä että se oli se Jared Leton bändi, tiesin että hänellä sellainen on mutten muistanut bändin nimeä. (Hämmästykseni oli luokkaa "Ööh! Jared Leto! 30 Seconds To Mars! Siis tämä?")
Yhdeltä sivustolta sitten latasin tämän A Beautiful Lie-levyn (kääh, latasin, kyllä, ostan sen vielä ihan oikeastikin koska lataaminen on minusta tyhmää ja väärin, kun en maksanut mitään näistä kappaleista :<).

Oikeastaan tähän mennessä olin kuunnellut vain The Kill- ja Attack-kappaleita, mutta pari päivää sitten asiaan tuli muutos. Ajattelin että kuuntelenpa nyt kunnolla tämän levyn, ja aloitin From Yesterday-kappaleella, seuraavaksi Savior... Ne molemmat ovat itse asiassa paljon parempia kuin nuo radiosoitot. (Tuli kuunneltua Savior 46 kertaa peräkkäin yhtenä yönä. Enkä saanut vieläkään tarpeekseni.)

Savior on oikeasti todella hieno biisi. Muutenkin ainakin tämän A Beautiful Lie-levyn kappaleista moni on vähän sen tyylinen, kuin olisi vapaapudotusta kolme minuuttia ja sitten mätkähdettäisiin maahan. Vähän tällaista armageddon-tunnelmaa, joskin ehkä vähän hienompana versiona.

Tykkään kyllä kovasti tuosta A Beautiful Lie-levystä.
Jos tykkään tästä bändistä yhtä paljon vielä parin viikon päästä, ostan varmasti molemmat levyt jostain. :>

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #5 : Maaliskuu 18, 2007, 15:13:08 »
En ole koskaan ollut ihailijatyyppiä, hard core fania minusta ei tule koskaan, mutta silti, musiikkihan on se asia mikä yhdistää... En varsinaisesti ole 30 Seconds To Marsin fani, enkä todellakaan ihkuta Jared Letoa. Eräs mainitsi tässä topicissa, ettei näyttelemisen ja laulamisen lahjat kulje käsi kädessä mistä olen samaa mieltä. En sano, etteikö Jared Leto osaisi näytellä, mutta itse arvostan enemmän herran laulutaitoa, kuin pärstäkerrointa.

Loppuvuosi 2002 oli sangen mullistava omalle musiikkimaulleni. Juttelin erään nykyään "edesmenneen" vuotislaisen kanssa (terkkui Ramsille), joka oli netissä seikkaillessaan löytänyt älyttömän hyvän biisin, 30 Seconds to Marsin Capricornin. Tietenkin se levisi minulle laittomasti, mutta ihan hyvä niin. Kuuntelin biisiä muutaman kerran ja totesin, että tässä laulajan äänessä on sitä jotain. Niinpä meinasin lentää arselleni, kun kuulin enemmän bändin biisejä. Suurimman vaikutuksen minuun teki ehdottomasti Buddha for Mary. Osu ja uppos. Kyseinen biisi on kaikkea, hidas ja nopea, syvä ja pinnallinen. Musiikinkuuntelijana, kiinnitän suuresti huomiota sanoihin, jotka neroudessaan voivat pelastaa ontuvan sävellyksen, ja Buddha for Maryssa sanat ovat jotain... tarinanomaista, mitä kaipaan nykylyriikoissa. Kryptisyys on tiettyyn pisteeseen asti hyväksi, mutta kun biisi muuttuu surrealistiseksi DaVinci-koodeiluksi, kiinnostus lopahtaa. Buddha for Maryn sanat ovat jotain siltä väliltä. Kohta viiden vuoden kuuntelun jälkeen, voin sanoa, että löydän kyseisestä biisistä jotain uutta, tai ehkä tajuan samat asiat vain eri tavalla...

Olen miettinyt mikä tekee joistain kappaleista, bändeistä ja musiikkilajeista sellaisia, että jaksan kuunnella niitä uudelleen ja uudelleen. Hylkään ne hetkeksi, ja palaan sitten jonkun ajan päästä takaisin tykästyäkseni uudelleen. Tiedätte varmaan sanonnan "nu-metal is unmetal"? On pakko myöntää että jotkut nu-metal bändit ovat yksinkertaisesti yhtä linjakkaita ja teräviä kuin partaveitset, ja pidän niistä siksi. 30 Seconds to Mars lukeutuu myös tähän ryhmään. Musiikkia ei ole pilattu turhilla nuoteilla ja täyteinstrumenteilla. Se missä tarvitaan vain rumpuja, bassoa, kitaraa ja raakaa ääntä, ei pidä mennä sotkemaan koskettimilla, erilaisilla sampleilla, käyrätorvella ja nokkahuilulla. Niin kauan kuin 30 Secondsto Mars piää linjansa, eikä ala rönsyilemään olen tyytyväinen. Ei haittaa vaikka musiikkityyli muuttuisi raskaammaksi tai what the heck, kevyemmäksi, niin kauan kun pysyvät tyylilleen uskollisina, jatkan kuuntelua. Ja tykkään :)

Mitä nyt tulee uusiin faneihin, alkujärkytyksestä toivuttuani, odotan innolla heidän saavutuksiaan. Itse olen liian laiska promoamaan bändiä, joten jos jotkut jaksavat, niin minähän siitä hyödyn kuitenkin.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2007, 19:43:25 kirjoittanut Adéa »
Mens agitat molem.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #6 : Maaliskuu 19, 2007, 21:25:27 »
Tajusinpa tässä eräänä kauniina päivänä, että olen kuullut kappaleen Capricorn joskus muutama vuosi sitten jossain... Netissä todennäköisesti. Mielenkiintoista. Kyseinen kappale kun oli ollut koneellani kuitenkin vasta viime syksystä asti, niin jäinpähän vain miettimään. Ilmeisesti en ole aikaisemmin vain kuunnellut kyseistä kappaletta niin tarkasti. Tai sitten muistini tosiaankin on niin huono, kuin olen ajatellutkin.

Hmm... 30 seconds to Mars on itselleni siis melko uusi tuttavuus. Eräs mesekaverini lähetti tuon mainitsemani kappaleen joskus viime syksynä ja kolahti aika lailla. Kauan en kyllä kipaletta koneellani omistanut sen edellisen rakkineen hajotessa. Veljeni kun ei saanut aivan kaikkia musiikkejani pelastettua, joten se sitten jäi jonnekin bittiavaruuteen.

Sitten tämän vuoden alussa Radio Rockilla alettiin soittamaan kappaletta The Kill. Uskokaa vain järkytykseni. Joka tapauksessa siitä lähtien olen miettinyt levyjen hankkimista, mutta mitään en ole saanut aikaiseksi. Vieläkään. Ehkä jonain päivänä...

Jared Letosta en kyllä osaa sanoa mitään, ainakaan näyttelijänä. En muista olisinko nähnyt yhtään hänen leffaansa ^^' Heh, mutta jokatapauksessa arvostan herra Jared Letoa laulajana. Yksi niistä harvoista laulajista joiden ääntä voisin kuunnella loputtomiin.

....

Voisin ehkä jatkaa juttua, kun ilmeisesti ajatus loppui kesken... Sen siitä saa...

Suosikki biiseiksi on muodostuneet Attack, The Kill, Capricorn, Fallen, Year Zero, Welcome to the Universe ja End of the Beginning. Okei, myönnetään, nuo ovat ainoat biisit, jotka koneeltani löytyvät, mutta suosikkeja yhtä kaikki.

Jos noista pitäisi valita ehdottomat suosikit, niin The Kill, jonka musiikkivideoa suorastaan rakastan, ja Fallen. Ensimmäisen kerran kun kuulin Fallenin, niin se osu ja uppos ihan... Mieletön kappale ja ihanat lyriikat. Samaa voisin sanoa Myös The Killistä.

Olisi kiva kyllä nähdä 30stM livenä...

Sitä odotellessa...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2007, 22:44:23 kirjoittanut Zaira »
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Mesha

• Vuotislainen
  • Pottermore: MoonMist15858
« Vastaus #7 : Maaliskuu 24, 2007, 17:49:15 »
Minä olen löytänyt 30 seconds to Marsin vasta ihan hetki sitten. Ihastuin Aleksanteri-elokuvaan ja varsinkin siinä olevaan Hefaistioniin. Sitten kuulin yhdeltä kaveriltani, että häntä näyttelevällä Jared Letolla on bändi ja halusin tietysti heti kuulla tämän bändin musiikkia. Siihen jäinkin heti koukkuun ja nyt vain yritän kerätä rahaa, että saisin ostettua tämän ihanan bändin CD:levyt. Toisen itseasiassa tilasinkin jo CDON.comista, mutta toista joudun vielä odotella.
Niitä odotellessa käyn joka päivä kuuntelemassa heidän kappaleitaan heidän MySpace-sivuillaa. Niistä lemppari on The Kill, aivan järkyttävän ihana kappale. 

//muoks. 29.3. Nyt tänään tuo CD tuli :) täytyykin kuunnella heti pari kertaa läpi. Tähän mennessä ainakin vaikuttaa hyvältä.

//muoks. 3.4. Ilmoitan nyt olevani tuon uudemmankin CD:n iloinen omistaja.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2007, 17:58:22 kirjoittanut Mesha »

Poissa Craza

• välikappale
  • Vuotislainen
30 seconds to Mars
« Vastaus #8 : Huhtikuu 01, 2007, 16:48:44 »
No niin, ostin tämän  A Beautiful lien ööö, pari viikkoa sitten kai. Innostukseni lähti The Killistä ja myönnettäköön, että hiukan Aleksanteri elokuvan myötäkin.

Olin kuullut The Killin radiosta muutaman kerran ja pitänyt siitä (en vain tiennyt mikä se on). 30 seconds to Mars bändistäkin olin kuullut mutten osannut yhdistää sitä The Killiin. Sitten näin Aleksanterin ja tykkäsin siitä pitkälettisestä meikkipojasta, joka kuulemma oli Jared Leto. Noo, sitten joku kertoi minulle, että samaisella hepulla on tämä 30 seconds to Mars bändi ja The Kill on heidän biisinsä. Kaksin kertainen järkytys sitten. Lukeudun myös ihmisiin joita epäilyttää aina jos näyttelijä päättää ryhtyä laulajaksi. Voi, kyllä se epäily turhaa oli. Pidän valtavasti Jaredin äänestä.

Otin siis selvää useammastakin biisistä kunnes päätin ostaa levyn. Sitä tutustellessa tässä nyt, ja kyllä voin sanoa että pidän tästä. Katsotaan tosiaan jos rakastun tähän oikein kunnolla niin pitää katsella jospa se ensimmäinen levy jostain eteen tupsahtaisi.

/Ps. capricorn video <----- Jaredille ei sovi vaalea tukka :D :D    

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Huhtikuu 03, 2007, 19:36:35 »
Ihan mielenkiintoinen bändi sinällään. The Kill oli ensimmäinen kuulemani kappale kaverin vihjauksella ja muutama muukin kappale tuli haettua.
Lainaus käyttäjältä: uimaintiaani
Kaverini haki kolme kappaletta, The Killin, josta olin hänelle kertonut, Fallenin ja olikos se kolmas sitten Attac, en ole aivan varma. Falleniin jotenkin petyin. Se oli ehkä jotenkin mitäänsanomaton, en osaa sanoa. Ei vain iskenyt. Jos se kolmas kappale oli sitten se Attac, siitä pidin hiukan enemmän, se oli kiva biisi.
Jos puhut minusta, voin sanoa, että se kolmas The Killin ja Fallenin lisäksi ei ollut Attac, vaan Year Zero. Toki voin pummata tuonkin kappaleen jostain joskus. Eli nuon kolme olen kuullut, ihan ok kamaa jota viitsii kuunnella. No noista kolmesta kappaleesta kuitenkin oma suosikkini on tällä hetkellä The Kill.

Mitenkään erikoisemmin ei sitten se The Killin musiikki video iskenyt. Siin olihan se ihan hyvä, mutta jäi itselleni jotenkin tyhjäksi, kun olin kappaleen kuullut jo etukäteen. Vaikka se seinän "pommitus" kohta oli kyllä huvittava. Ja ne skeitti kohdat, nauroin niille ihan tosissaan aluksi, kunnes ymmärsin ettei niissä oikeasti mitään naurettavaa ollut.

Juuri nyt en kuitenkaan ole sen kiinnostuneempi bändistä ja heidän musiikistaan, joten saa nähdä unohtuuko tämä musiikki minulta, vai pengonko joskus lisää. Ehkä myöhemmin.

//edit. Malakai, kiitokset siintä biisin oikeasta nimestä :) vaihdoin sen nyt sitten tuonne.

Tuosta Capricorn videosta, kävin katsomassa, tulee jotenkin kummasti mieleen Louis Sacharin Paahde kirja, tai siintä alusta missä se rupee kaivamaan sitä maata tai vastaavaa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2007, 16:20:31 kirjoittanut Briette »
i only show you what i want you to see

Poissa Malakai

• metafora
  • Vuotislainen
  • Entäs nyt?
« Vastaus #10 : Huhtikuu 04, 2007, 16:06:02 »
Lainaus käyttäjältä: Briette
Jos puhut minusta, voin sanoa, että se kolmas The Killin ja Fallenin lisäksi ei ollut Attac, vaan Hero.

30 seconds to Marsilla ei ole sen nimistä biisiä kuin Hero. Biisin Year Zero nimeksi piti aluksi tulla Hero, mutta se vaihdettiin, en muista miksi. Ehkä vain säveltäjän/sanoittajan mielen muuttuessa. Eli uskon, että biisi, jonka lähetit, on Year Zero.

Lainaus käyttäjältä: Craza
/Ps. capricorn video <----- Jaredille ei sovi vaalea tukka :D :D 

Asiasta voidaan olla montaa mieltä... ;)

Itse en tykkää Killin musavideosta. Biisin paras kohta olisi voitu visualisoida paremminkin.

Aquila

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Huhtikuu 08, 2007, 10:47:44 »
Tämän topikin ansiosta latasin koneelleni pari bändin kappaletta ja huomasin että ne olivat aika hyviä. Latasin lisää ja huomasin että ne ovat todella hyviä :) Olin kuullut The Kill kappaleen radiosta pari kertaa ja ajattelin että ihan hyvä kappale, mutta en siihen vielä niinkään kiinnittänyt huomiota. Olen nähnyt Jared Leton Aleksanteri-elokuvassa, ja tykkäsin kovasti *kuolaa*. Mutta hänen bändistään en tiennyt silloin vielä ollenkaan.
Parhaat kappaleet ovat varmaankin Attack, Capricorn ja The Fantasy.

//muok. Olen tälläinen pikkurikollinen joka ei halua maksaa cd-levyistä sitä kamalaa hintaa, vaan imuuttaa häpeilemättömästi netistä >:) Juu-u, laiska olen ostelemaan levyjä, useimmiten se johtuu siitä että musamakuni vaihtuu niin nopeasti, että levy jää kuitenkin pölyttymään hyllylle. Mutta mikäli sikäli tämä 30stm innostus jatkuu pitkään, niin kyllä minä sen levyn ostan!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2007, 10:02:19 kirjoittanut Aquila »

Poissa Malakai

• metafora
  • Vuotislainen
  • Entäs nyt?
« Vastaus #12 : Huhtikuu 09, 2007, 15:16:58 »
Elkää ladatko, ostakaa! =D

Poissa Mesha

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Huhtikuu 09, 2007, 18:52:08 »
Juuri näin! Minä ainakin olen päättänyt etten lataa musiikkia laittomasti vaan ostan ihan CD:nä. Toivottavasti muutkin tekevät niin :)

Poissa Mesha

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Huhtikuu 10, 2007, 17:45:41 »
Juuri näin! Minä ainakin olen päättänyt etten lataa musiikkia laittomasti vaan ostan ihan CD:nä. Toivottavasti muutkin tekevät niin :)
Miksi maksaa, jos ei tiedä mitä on tulossa? Itse ainakin polta(ta)n levyn jollakulla ennen kuin harkitsenkaan sellaisen ostamista. Tai ylipäätään haluan tietää, mitä olen hankkimassa. Kuuntelen vaikka levyn kaupassa tai jotain. Mutta molemmat Marsienkin levyt minulla oli ensin poltettuina, kunnes sain ne hommattua aitoina.
No okei. Ostin Depeche Moden levyn, vaikka olin kuullut siltä vain yhden biisin. Ja kadun vähäc. En paljoo.

Waa.

Joo en tarkottanu mitenkään pahalla. Pakko nyt myöntää, että oon siirtäny joskus musiikkia kaverin koneelta omaan Mp3-soittimeeni ja kaveri lataa musiikkia laittomasti. Että ei kai kukaan oo ihan "puhdas pulmunen". Nauran täällä tuolle oudolle sanavalinnalleni.. Joo älkää ihmetelkö, oon vähän outo.

Poissa Malakai

• metafora
  • Vuotislainen
  • Entäs nyt?
« Vastaus #15 : Huhtikuu 10, 2007, 17:47:45 »
Elämässä pitää ottaa riskejä. En edes omista mp3-soitinta, enkä lataa. Mitä nyt kaverit sillon tällön messengerissä biisejä lähettelee, muuten pysyn ihan laillisella puolella. Ite yleensä hankin cd:n kirjastosta kuunneltavaksi ennen kuin ostan mutta cd- ja vinyylihullu kun olen niin en malta tehdä niin aina...

Käy kyllä kukkarolle, mutta mieli on ainakin iloinen.

Tällekin keskustelulle on varmasti joku toinenkin paikka, joten olisi varmaan aiheellista höpöttää jotain muutakin näissä viesteissä ettei mene täysin offiksi enää. Tiesittekö että Capricorniin on tehty kaks musavideota? Ainakin mun ekan lätyn kun pistää koneeseen niin ne tuputtaa toisenlaista capricornin videota, hieno omalla tavallaan sekin. Siinä vaan ei ole samanlaista ideaa kuin tuossa, missä ne kaivaa sitä maata. Ehkä tykkään viimesimmästä enemmän, kun siinä toisessa ei edes naamoja näy kunnolla. Siinä on vaan sellasta samantyylistä kuvaa kuin mitä on ekan cd:n kansissa ne paperit ja sellaset, tekstejä kirjoteltu käsivarsiin ja sit ne kävelee jossain punasessa käytävässä. Joo on taas vähän aikaa siitäkin, kun olen sen videon nähnyt, niin muistan hyvin =)

Poissa Mesha

• Vuotislainen
« Vastaus #16 : Huhtikuu 11, 2007, 16:11:01 »
Minullakin kun laittaa tuon ensimmäisen CD:n koneeseen, niin voi katsoa capricorn-"videon". Minä kyllä luulen, että se on vain tuohon levylle laitettu noin, että näkyy kuvia ym. Kyllä se ihan aito musiikkivideo on paljon parempi. The Kill ja From Yesterday -videoista pidän kovasti, varsinkin tuosta FY:sta. Mutta Capricorn-video saa melkein aikaan kylmiä väreitä, se vaan on jollain tavalla karmiva, kun sieltä maasta löytyy niitä ruumiita.. Eli From Yesterday on siis heidän musiikkivideoistaan minun lempparini. Kun Kiina on niin salaperäinen muutenkin :)

CD-levyistä pidän enemmän ensimmäisestä. Siinä kaikki kappaleet ovat todella hyviä, kun taas A Beautiful Lie -levyllä en pidä kaikista. Mutta aivan mahtava sekin on joka tapauksessa.

Aquila

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Huhtikuu 22, 2007, 10:12:44 »
Tämä on nyt vähän offtopiccia, mutta minun on pakko kysyä yksi ERITTÄIN TYHMÄ KYSYMYS. Jos jollain on asiasta tietoa, niin hän voisi vastata :)
jos joku ei tykkää tyhmistä kysymyksistä, niin hän voi jättää tämän lukematta.

Mutta siis, tietääkö kukaan onko Jared Leto homo vai hetero?

Saa vastata jos tietoa on. *hiipii pois häpeillen*

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Huhtikuu 22, 2007, 12:52:48 »
Eipä minulla mitään tietoja ole, mutta sanonpahan vain, että eikö se ole herran oma asia. Mitä väliä sillä on, mikä Jaredin seksuaalinen suuntaus on, sama ihminen se silti on.

Aquila

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Huhtikuu 22, 2007, 14:44:54 »
En siis tarkoittanut että se olisi jotenkin huono asia, jos hän olisi homo tai hetero, ei se sitä ihmistä muuta mitenkään, ei ei ei. Haluaisin vaan tietää, utelias ihminen kun olen. *ei osaa esittää asiaansa oikein*

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
« Vastaus #20 : Huhtikuu 22, 2007, 14:52:29 »
No johan on. Ei sillä oo mitään merkistystä.

Ostinpas niiden ensimmäisen levyn ja olen rakastanut sitä ja tilannut uudemmankin. Jared Leto on aina ollut näyttelijänä yksi lemppareita ja laulajanakin on aivan jumalainen. Ei voi kuin sanoa että kerrankin on syntynyt näyttelijä joka osaa myös laulaa ja ei voi valittaa, että miksi pitää yrittää molempaa saraa kun on ni paska toisessa :D

Pidän heidän musiikkivideoistaankin, ovat omaperäisen hauskoja!
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #21 : Huhtikuu 28, 2007, 19:36:13 »
Täytyy sanoa, että yllätyin suunnattomasti tämän bändin suhteen. En odottanut nimen kuultuani mitään erikoista, mutta... Yksi aamu avasin The Voicen aamupala pöydässä ja täytyy sanoa, että muutamaksi minuutiksi pysähtyi leivän matka suuhun, kun The Kill:in musavideo pläjähti ruutuun. Oli sen verran vaikutuksen tekevä video ja biisi, että heitin samantien kaikki ennakkoluulot nurkkaan ja pyysin kaveriltani biisejä. Ja eihän muukaan tuotanto pettymystä tuottanut. Aivan mahtava bändi. Yksi ainoista bändeistä ikinä, joka on vakuuttanut minut vain yhdellä ainoalla biisillä ja osoittautunut loistavaksi myös muulta tuotannolta (tarkoitan nyt, että joskus ihastun yhteen biisiin, mutta muu tuotanto ei sitten iskekään).

Laulajan ääni sopii täydellisesti tuohon musatyyliin, mitä se sitten onkaan (olen tavattoman huono luokittelemaan musiikkia, mutta minusta se eí olekaan kovin tärkeää). Hyvin laulaa ja vivahteikas ääni on miehellä.

Lempikappaleita ovat The Kill ja A Beautiful Lie. (Eilen illalla oli aika mykistävä hetki, kun makasin pimeässä ja A Beautiful Lie alkoi. Kulki vain kylmiä väreitä selkää pitkin).
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

jaajee

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Huhtikuu 29, 2007, 14:37:03 »
Minä kuulin 30 Seconds To Marsista ensimmäisen kerran joskus viime syksynä ja kuulin silloin Capricornin. Se ei oikein mitenkään jäännyt erityisesti mieleen, mutta kun tässä muutama kuukausi sitten törmäsin nimeen uudelleen ja kuuntelin netistä mm. The killin ja Attacin niin sitten jäin koukkuun :) pyysin sitten levyn syntymäpäivälahjaksi ja sain sen ja vähän myöhemmin ostin sitten ekan levynkin. Lempikappaleitani ovat The Kill, Fallen ja The Fantasy. Musiikkivideoista pidän erityisesti From Yesterday-videosta. Se on hyvä koska se muodostaa tarinan itsessään :)

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #23 : Huhtikuu 29, 2007, 21:43:34 »
Oukei, vaikuttaa lähinnä mainostukselta, muttamutta. Tuossa eilentänään, vastikään kuitenkin, on perustettu ihan oma suomalainen 30STM-foorumi. Ihmisiä totta kai kaipaillaan sinne, tervetuloa :) http://suomiechelon.suddenlaunch3.com/

Tekeillä on myös suomalainen Echelon-sivusto.

Näköjään oli tänä viikonloppuna NRJ:llä tähtiviikonloppu, 30STM bändinä siis :P

Bruise Pristine

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Kesäkuu 30, 2007, 21:54:01 »
Whee, pirun hyvä bändi. Uusi levy on hyvä, vanha ei niinkään. Jared Leto on ihana. Loistava näyttelijä ja osaa vielä laulaakkin. (Jaredin hiukset<3) Aääw. From Yesterdayn musiikkivideo on mahtava. Ja muutkin kyllä. The Kill koukuttaa. Soi koko ajan päässä. Capricorn, The Kill ja The Fantasy ovat lemppareitani tällä hetkellä. B-))

maarjuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Heinäkuu 31, 2007, 21:02:05 »
ihan bändeistä ykkönen. Bändi soittaa vähän omaperäisempää musiikkia siis hyvällä tavalaa tietenkin. Ekan kerran kun kuulin the killin ihastuin bändiin oistis ja sen jälkeen se on ollu kaikista bändeistä paras. oon kuullu kaikki kappaleet ja tykkään niistä kovasti. harmi vaan että bändi ei ole vielä tullut tänne suomeen (allekirjoittakaa adressit.com:ista), mutta tollaset adressit ovat yrittäneet saada nimiä niin sitten saadaan bändikin tänne. Jared Leto on kyllä komistusxDD

Calanon

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Heinäkuu 31, 2007, 21:16:56 »
Tutustui bändiin joskus nelisen vuotta sitten, kaveri kuuntelutti koneeltaan Echelonin. Rakastuin samointein ja marssin seuraavana päivänä ostamaan ekan levyn. Jared oli tuttu jo näyttelijänä, ja oli erittäin mukava yllätys että kaveri osaa laulaakin. Kummatkin levyt löytyy, en osaa sanoa kumpi niistä olisi parempi, kun ovat kuitenkin niin erilaiset. Echelon silti ihan ykkösbiisi, palkästään jo senkin takia että sen avulla löysin koko poppoon. Buddha for Mary ja End of the Beginning myös lemppareita ekalta levyltä, tokalta A Beautiful Lie, From Yesterday ja The Story. Hunter myöskin hyvä coveri.

//Niin joo, vaikkei sillä mitään väliä olekaan mitä seksuaalista suuntausta kukin edustaa, niin en ole kyllä mistään ikinä kuullut/lukenut minkäänlaisia juoruja siitä että Jared olisi homo.

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #27 : Marraskuu 30, 2007, 13:27:27 »
[Pikkuoff]Tietääkseni Jared on joskus itse sanonut asiasta, että on hetero mutta että voisi rakastua myös mieheen. Bi?[/Pikkuoff]

Minä tutustuin 30STM:n viime kesänä, kun From Yesterdaytä pyöritettiin äärimmäisen ahkerasti Voicella. Silloin se oli mielestäni ihan ookoo biisi, ei mitenkään loistava mutta ei myöskään huono. Sitten joskus syksyllää kun tutustuin tarkemmin Jaredin näyttelijäntöihin, Aleksanteri-leffaan lähinnä (läähhefaistion<3) ja sen jälkeen onnistuin vielä saamaan käsiini A Beautiful Lien, koukutuin lopullisesti. Nyt onkin tarkoituksena metsästää bändin eka levy jostain.
Suosikkibiisejäni 30STM:ltä ovat varmaankin The Kill (vaikka olenkin kyllästynyt siihen aika pahasti, varsinkin livenä se kuulostaa aivan mahtavalta mitä olen joitakin videoita YouTubesta katsellut), Was It a Dream, Saviour ja From yesterday (jonka kanssa kävi niin, että siihen piti kyllästyä ennen kuin opin pitämään siitä).

Hajoaisin varmaan jos 30 seconds to Mars tulisi joskus Suomeen esiintymään tai jos pääsisin katsomaan niitä ulkomaille... :W
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Jealous

• Vuotislainen
« Vastaus #28 : Joulukuu 06, 2007, 18:59:17 »
Itse olen kuunnellut marsseja jo useamman vuoden. Tutustuin bändin musiikkiin sillä perus The Killillä, joka nykyäänkin lukeutuu lempibiiseihini. Kuunneltuani biisin, rakastuin bändiin silmittömästi. Pakkohan sitä oli sitten latailla ja vähän sen jälkeen ostin kummatkin levyt.
Rakastan bändin musiikkia. Ei varmastikaan löydy toista samanlaista. Kun bändiin tutustuu paremmin tajuaa, että kyseessä ei ole vain musiikkia vaan paljon muuta.
Marsseilta ei löydy biisiä, josta en pitäisi, vaikka yleensä jokaisella bändillä on niitä huonompia biisejä aina muutama.
Echeloniin kuulun, virallisesti ja ei-virallisesti. Harrastan echelointia ehkä vähän liikaakin. Ainakin jos kavereilta, jotka eivät kuuntele bändiä, kysytään.
Vaikkakaan tämä ei kuulu suoranaisesti tähän topiciin, mutta pakkohan minun on myöntää rakastavani Jared Leton näyttelijän lahjoja. Se mies vain osaa. Rakastan Leton uhrautumista rooleihin. Se näkyy elokuvissa kuten Chapter 27 ja Requiem For A Dream. Näitä elokuvia voisin suositella kaikille. Todellakin katsomisen arvoisia.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2008, 18:15:03 kirjoittanut Jealous »

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
« Vastaus #29 : Toukokuu 29, 2008, 10:20:32 »
Onko kukaan tulossa maanantaina keikalle? Sain kuin sainkin kenttälipun vaikka sain keikasta tiedon aika lailla myöhässä kun seuraan niin 'aktiivisesti' bändien keikkoja Suomessa. Mutta jooh, pakko kokea livenä joten menenpä sinne urkkimaan menoa. Neonvärisiä vaatteita en kyl pue vaikka galtsun yhteisös niin vingutaankin :'D

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #30 : Toukokuu 29, 2008, 13:43:15 »
Menossa olen, kenttälipun sain eikä tarvinut nähdä edes vaivaa. Nuo neonväriset vaatteet jätän minäkin väliin, tosin en omistakaan liiemmälti mitään muuta kuin mustaa vaatetusta, mutta nuo neonväriset vaatteet on jo vähän liikaa.

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #31 : Toukokuu 29, 2008, 20:27:00 »
Minäkin olen sinne tulossa. Alunperin jouduin tyytymään istumapaikkaan, joka kaiken lisäksi oli vielä jossain hemmetin takana ja ylhäällä niin ettei varmasti näe mitään, vaikka ostin ne kymmenen minuutin sisään lippujen myyntiin tulemisesta. Oli sitten pakko ostaa huuto.netistä joltain ahneelta persläveltä kiskurihintainen kenttälippu, muuten olisi itkettänyt ja rankasti. Mutta nyt kyllä bändille kasaantuu pienoisia paineita, saa keikka luvan olla 72 euron arvoinen ;) Tosin vähän sinänsä pelottaa, kun olen kuullut sellaista että 30STM:n keikat olisivat aika lyhyitä..?

Ja taisin jättää neonväriset vaatteet suosiolla kotiin :)

Poissa Malakai

• metafora
  • Vuotislainen
  • Entäs nyt?
« Vastaus #32 : Kesäkuu 03, 2008, 09:29:41 »
Viimeiset viisi-kuusi vuottani 30stM:n parissa saivat jotain sisältöä ja merkitystä sillä hetkellä, kun Buddha for Mary lähti soimaan. Vaikken enää juurikaan bändiä fanita, niin sen hetken takia kannatti odottaa nämä vuodet bändin näkemistä, sekä kestää ne hitonmoisen pitkät roudaustauot ennen keikan alkua...

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Kesäkuu 04, 2008, 01:11:18 »
Vaikken enää juurikaan bändiä fanita, niin sen hetken takia kannatti odottaa nämä vuodet bändin näkemistä, sekä kestää ne hitonmoisen pitkät roudaustauot ennen keikan alkua...

Ne roudaustauot olivat kyllä aika tuskaisen pitkiä. Tai no, ei niiden lämppäreiden välillä niinkään, mutta se Saran ja 30STM:n välinen tauko... Joo no, on sitä kyllä kestetty pidempiäkin.
Mutta muuten näiden keikka oli oikein loisto :) Setistä tykkäsin (vaikka olenkin sitä mieltä että R-Evolven olisi saanut korvata vaikka Missionilla) ja varsinkin akustinen Capricorn oli upeaa kuultavaa. Miksaus olisi kyllä saanut olla vähän parempi, laulu ei kuulunut ainakaan siihen missä mie olin melkeinpä yhtään. Mutta saisivat kyllä tulla tänne esiintymään uudestaan seuraavan levyn kiertueella ^^

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
« Vastaus #34 : Kesäkuu 05, 2008, 15:14:11 »
Olin aivan eturivissä laulajan edessä joten jonotus palkittiin jälleen kerran. Sain koskettaa herran kättä ja oli unelmaa katsoa sitä riehumista ja laulua. Nimmarit sain ja Jared laittoi antamani huivin kaulaan ja näkyy monissa kuvissa, joten taisi pitää ^.^

Hunterin olisivat voineet soittaa, mutta rakastuin The fantasyyn. Lassi pääsi lavalle, prkl ja suomensi sanoja hieman huvittavasti :'D Elämäni parhaat nolaukset varmaan taas joksikin aikaa.

Uusi levy on kai tulossa 2010 vuoden ympärillä kuulemani mukaan eli pari vuotta ennen kuin bändi on tulossa Suomeen koska tämä oli viimeinen täysipainoinen keikka tämän levyn kohdalta.

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Kesäkuu 07, 2008, 01:07:17 »
Lainaus
Olin aivan eturivissä laulajan edessä joten jonotus palkittiin jälleen kerran.

Ihan mielenkiinnosta - kuinka pitkään jonotit? :) Minä tulin jonon jatkeeksi joskus vähän yhden jälkeen ja pääsin sillä johonkin pari metriä keskeltä vasemmalle toiseen riviin. Tosin oli pakko siitä Killer Aspectin (ja pakko tähän väliin sanoa että ei elämä kun oli huono bändi :'D) setin jälkeen siirtyä siitä pois. Oli niin kuuma ja siinä vieressä joidenkuiden oli pakko kokoajan töniä, niin että meinasin pyörtyä. Mutta siellä sivummalla pääsikin sitten ihan eteen ja vaikka se olikin niin sivussa, siitä näki ihan hyvin. Tai no, Shannonia ei näkynyt ollenkaan mutta ei voi mitään.

Niin ja ihan pienenä sivuhuomautuksena, hihittelin itsekseni aika pahasti Jaredin vaatteille ja hiuksille. Jostain syystä :) Se oli ihan varmaan pöllinyt vaatteensa Highwayn puvustajalta :p

Sakura

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Kesäkuu 07, 2008, 12:23:27 »
Capricornia olen kuunnellut ja se siitä :') Jännää kyllä, vaikka on Jared-leffoja tullut katsottua, niin koskaan ei tullut hänen musiikkiuransa tietooni ennen kuin ns. mediamylly pyörähti käyntiin. Ihmettelin, kun kaikki sanovat kuunnelleensa bändiä viisi vuotta ja mitä lie, luulin että se on aika uusi juttu, mutta sehän onkin vanha :) Enemmän pidän kyllä tästä musiikista (ehkä väite, että kuuntelen pelkkää Capricornia on liioittelua) kuin Jaredista näyttelijänä, vaikka pidänkin niitä kahtena aivan eri tekijänä ja vaikka kumpikaan ei ole ollut minulle mikään suuri juttu.

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #37 : Kesäkuu 27, 2008, 12:12:57 »
Ihana yhtye, Jared Leto on myös ihan OK näyttelijä. Videot hyviä, kappaleitten sanat hyviä. En kyllä omista levyjä, mitä albumeja ne on edes julkaissut?

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #38 : Kesäkuu 30, 2008, 18:02:03 »
mitä albumeja ne on edes julkaissut?

30 seconds to mars ja A beautiful lie.

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #39 : Kesäkuu 30, 2008, 18:17:09 »
Hyvä bändi. Mikä on sinäänsä yllätys kun ajattelee muita laulavia näyttelijöitä. Tosin Leto taisi olla alun perin kylläkin laulaja(?).
En tarkalleen muista milloin bändiin tutustuin. Siskolta, joka Leto fani, bändistä kuulin ja siitä itsekin innostuin. Aika järkyttävää kylläkin että siskoni on fanittanut Letoa yli 10 vuotta sitten ja vielä nykyäänkin teinit sitä kuolaa. Paljon herralla edes ikää on? :D

Pidin enemmän tokasta levystä. Eka levy kuulosti hieman kokeilulta, mutta tokalla levyllä oli jo se tunne että tiedetään mitä tehdään. En ollut katsomassa bändiä nyt kesäkuun alussa, aluksi kyllä oli tarkoitus, mutta totesin meneväni sinne enemmän kuolaamaan Letoa kuin kuuntelemaan bändiä. Jos bändi tulee joskus uudelleen Suomeen, voisin harkita vakavasti keikalle menemistä.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #40 : Elokuu 22, 2008, 18:38:20 »
...Tosin Leto taisi olla alun perin kylläkin laulaja(?).

"Vuonna 1992 Leto muutti Los Angelesiin tullakseen näyttelijäksi. Hänen ensimmäinen suuren yleisön esiintymisensä oli vuonna 1995 televisiosarjassa Niin sanottu elämäni (My So-Called Life), jossa hän esitti Jordan Catalanoa."
WIKIPEDIA

"Musiikillisen uransa Leto aloitti vasta vuonna 1998, perustamalla yhtyeen 30 Seconds to Marsin veljensä Shannonin kanssa."
WIKIPEDIA

En osannut muotoilla itse vaikka tiesinkin, otin wikipediasta.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Asoalian

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Elokuu 22, 2008, 21:58:29 »
...Tosin Leto taisi olla alun perin kylläkin laulaja(?).

"Vuonna 1992 Leto muutti Los Angelesiin tullakseen näyttelijäksi. Hänen ensimmäinen suuren yleisön esiintymisensä oli vuonna 1995 televisiosarjassa Niin sanottu elämäni (My So-Called Life), jossa hän esitti Jordan Catalanoa."
WIKIPEDIA

Mutta ihan alunperinhän se ainakin minun tietojeni mukaan taisi olla taiteilija. ^^ Tai no, jollain tapaahan se on taiteilija edelleen, mutta siis sellainen taiteilija. You know.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #42 : Elokuu 23, 2008, 10:31:44 »
Mutta ihan alunperinhän se ainakin minun tietojeni mukaan taisi olla taiteilija. ^^ Tai no, jollain tapaahan se on taiteilija edelleen, mutta siis sellainen taiteilija. You know.

Jared oli valmistumassa taide- ja elokuvanteko-alalle mutta halusi keskittyä näyttelemiseen ja musiikkiin.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Sokeri

• Sateessa sulamaton
  • Vuotislainen
  • per aspera ad astra.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #43 : Tammikuu 05, 2009, 17:00:57 »
Oi, 30 Seconds to Mars on upea bändi. ♥ (Valitettavasti keikalle en päässyt. :<) Ensimmäinen kosketukseni bändiin oli, kun '07 kesällä näin televisiosta pätkän Attack-videota. Katselin sitä ehkä viisi sekuntia ja käänsin kanavaa. Parisen kuukautta sen jälkeen näin From Yesterdayn, jonka jälkeen kiinnostuin bändistä ja etsin molemmat levyt. Reilun vuoden verran olen nyt kuunnellut, enkä kyllä ole vielä oikeastaan kyllästynyt bändin tuotantoon.

Itselleni ensimmäinen levy, S/T, kolahtaa kyllä enemmän kuin tuo uusin, ABL, johtuen ehkä siitä, että S/T on jotenkin erilainen ja kenties parempi. Mutta aika erilaisiahan nuo kaksi albumia ovat. Tärkeitä silti molemmat. Ja tietysti bändin jäsenet ovat melko lailla tärkeimmät ei-tuntemani ihmiset maailmassa, vaikka en heitä ikinä ole edes livenä nähnyt. Ja Echelon on tärkeä. Hyyvin tärkeä. :D

Ketään muita viralliselta foorumilta?
On muut laulut liian äänekkäitä. ( Muuri - Stam1na ♥ )

Poissa Suskuti

• Surkeiden sattumusten tyttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #44 : Huhtikuu 20, 2010, 18:44:27 »
Nostan tämän nyt täältä kaikkien artistien seasta..

Voi, kuinka ihana tämä bändi voikaan olla. Olen aivan myyty. Kaikki laulut ovat jollain omalla tavallaan koskettavia, eikä mielestäni mikään heidän laulunsa ole turha.

En tiennyt mitään 30 Seconds to Marsista, ennen kuin The Kill alkoi soida radioissa. En tajua, miten en ole kuullut mitään siitä ennen Beautiful Lie albumia. Radiosta kuitenkin bongasin The Kill kappaleen ja rakastuin. Ajattelin, että tämähän on ihan tajuttoman hyvä. Sitten kun tuli kohta, Come, break me down, bury me, bury me, kuulin ensin, että Jared lauloi marry me, marry me ja kummastelin sanoja. Lähdin ottamaan asioista selvää ja tajusin, että se on bury me. Sen jälkeen eksyin (yllätys, yllätys) Youtubeen kuuntelemaan enemmän 30 Seconds to Marsia. En ollut silloin vielä niin suuri fani, mutta suurin piirtein viime vuonna fanitus käynnistyi uudelleen, kun kuulin uuden levyn julkaisemispäivästä.

Omistan vain This is Warin, mutta tarkoitus olisi hankkia ne muutkin levyt käsiini. Beautiful Lie olisi tarkoitus hankkia seuraavaksi, sitten hankin sen ensimmäisen. Jos rahatilanne on tarpeeksi hyvä.

Olisi todella upeaa nähdä 30 Seconds to Mars livenä! Olen kuullut sen olevan aivan mahtava livenä. Harmi, kun en päässyt sitä maaliskuussa katsomaan Helsinkiin. Enkä usko, että Provinssirockiin pääsisin. Toivon niin kovasti, että joskus pääsisin katsomaan.
"I hope you had the time of your life."   -080610

Poissa tiixerr

• Heliumpallo
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Huhtikuu 20, 2010, 19:28:26 »
30 seconds to Mars, yksi lempibändeistäni :)

Itse aloin kuuntelemaan kyseistä bändiä, kun The Kill pyöri radiossa. Ja YouTubestahan minäkin rupesin kuuntelemaan bändin muuta tuotantoa. Rakastuin heti Oblivioniin ja The Fantasyyn, joita kuuntelin vuosia, ja vasta viime vuoden alussa kun kuulin että uutta levyä on tulossa, niin aloin kuuntelemaan muitakin kappaleita. Siitä asti kun sain This Is Warin, olen kuunnellut sitä melkein tauotta, ja 30 seconds to Marsista on tullut todella tärkeä minulle :)

Itsekään en päässyt maaliskuun keikalle, enkä harmikseni pääse myöskään Provinssirockiin (ripari samaan aikaan :< ), mutta joskus aion vielä nähdä pojat livenä.
"Älä milloinkaan luota mihinkään mikä osaa ajatella itse, ellet näe missä sen aivot ovat." -Arthur Weasley

Poissa lintsi

• Potteristi
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Toukokuu 26, 2010, 18:43:08 »
30STM on paras! Mä tutustuin tähän bändiin kun mä kuulin jonkun niiden kappaleen Voicelt. Mä ihastuin siihe heti! :D Sit mä halusin kuulla lisää sen biisei ja yritin epätoivoisesti ettii esittäjän nimee.

Kesällä tapahtiu onnen päiväni! Äitini raahasi mut anikvariaattiin. Sillä "Beutiful Lie"-CD:tä ei enää löytynyt levykaupoista :C, mutta onneksi se löytyi antikvariaatissa :DDDDDD

Nykyään mulla on myös "This is War"-CD, mutta musta Beautiful Lie on parempi :)

Jared Leto on siisti tyyppi. Sil on ihana ääni! Ja onhan se komeeki XD Mul on just ny siit kertova lehti lattial ;D

Harmi ku en oo ollu niitten keikal, mut joskus mä kyl meen niitte keikal! Se on iha varma! :D <3
Baby, blind love is true

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
« Vastaus #47 : Heinäkuu 27, 2010, 16:58:44 »
Kun kuulin marsien "The Kill (Bury me)" kappaleen rakastuin bändiin heti. Jaredin ääni lumosi minut ja voimakkaat sanoitukset vetivät minut lopullisesti bändin pauloihin. Pian levyhyllyäni koristikin "30 seconds to mars" ja "Beautiful Lie" albumit. Hyvin pian seinilleni myös ilmestyi Jaredin ja koko bändin kuvia. "This is war" albumin sain äidiltäni syntymäpäivälahjaksi ja 12.3. olin marsien keikalla Helsingin jäähallilla. Olin myös keikkaa edeltävässä nimmarien jakotilaisuudessa ja nyt seinälläni roikkuu myös Jared ja Shannon Leton nimmarit.

Bändi on ehdottomasti lempparini, menee kaikkien edelle:)
-metsis
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #48 : Elokuu 02, 2010, 01:46:57 »
Itsekin tutustuin bändiin vasta kun The Kill-musiikkivideota pyöritettiin ahkerasti Voicella ja radiossakin kuuli A Beautiful Lie-levyn singlejä. Aluksi - tyypilliseen tapaani - suhtauduin vähän nihkeästi tähän hassusti nimettyyn bändiin, mutta aikani altistuttuani ABL:n biisien tehosoitolle huomasin pitäväni yllättävänkin paljon. Biiseissä oli kummallinen, mutta jännittävä tunnelma, musiikkivideoissa oli kerrankin jotain seurattavaa vaikka mystisiä olivatkin ja Jared Leton äänessä oli ihmeellistä imua kaikista karjumisista huolimatta. Päädyin myöhemmin ostamaan molemmat ilmestyneet levyt. Ensimmäiseen en ole vieläkään päässyt yhtä hyvin sisälle kuin tokaan, ABL on vain miellyttävämpi kokonaisuus, tykkään jokaisesta biisistä sillä levyllä. Minä kun kuuntelen aika vähän samantyylistä musiikkia kuin mitä ekalla levyllä kuultiin, joten vierastan sitä hieman. Viime viikkoina olen myös kuunnellut bändin uusinta levyä, This is Waria Spotifystä. Joskus tulevaisuudessa voisin ostaakin sen omaksi jos biisit vain kestävät kuuntelua. Tällä hetkellä olen tuolla uutukaisella kiintynyt Closer to Edge-kappaleeseen ja monen (ellei jokaisen?) biisin taustalla kuultava kuoro on hieno lisä.

Ennen kaikkea 30STM:ssa iskee se biisien tunnelma. Musiikki on inspiroivaa ja vähän mystistäkin, Leto laulaa kiihkeästi kuin viimeistä päivää ja sanoitukset ovat kiinnostavia. Livenä 30STM voisi olla mukavaa nähdä.

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #49 : Heinäkuu 09, 2011, 19:14:40 »
Ensimmäinen lempibändini. ♥ Aloin kuunnella 30 Seconds To Marsia kuudennella luokalla A Beautiful Lie -albumin ilmestyttyä. Kaveri vinkkasi bändistä ja kuunnellutti minulla The Killin. Minähän tietysti ihastuin siihen samantien. :)) Silloin alettiin kaverin kanssa yhdessä fanittamaan bändiä, ja jos nyt oikein muistan, bändi oli silloin ainoa mitä kuuntelin. 8))) Loputtomasti vaan 30STM:ää ties kuinka kauan... Innostus laantui ajan kuluessa (juu tuli kuunneltua liikaa) ja aloin kuunnella paljon muutakin musiikkia jättäen 30 Seconds To Marsin kylmästi taka-alalle.

Nykyään kuuntelen bändiä aika harvoin. Kaikki kolme albumia löytyvät hyllystä, ja aina silloin tällöin, kun tulee halu kokea nostalgiaa pistän niistä jonkun soimaan ja fiilistelen muistoja. :D A Beautiful Lie on albumeista minule ehdottomasti tutuin ja turvallisin. Ristiriidassa tämän kanssa on se, että itseasiassa pidän siitä kaikkein vähiten. :3 Aluksi en ymmärtänyt ensimmäistä albumia ollenkaan, mutta tutustuttuani sen musiikkiin ja erityisesti lyyrikoihin, aloin pitää siitä paljon enemmän. Oikeastaan sama juttu kävi myös viimeisimmän albumin kanssa.

Juuri bändin sanoitukset iskevät 30 Seconds To Marsissa eniten. Ne ovat niin inspiroivia ja ovat vaikuttaneet maailmankuvaani monella tavalla (hui, pelottavaa sanoa noin ;OO). Myös Jared Leton ääni on aivan tajuton ja sopii biiseihin täydellisesti. Kaikin puolin bändi on minulle hyvin tärkeä, vaikken sitä enää niin paljon kuuntelekaan. Tällä hetkellä myös allekirjoituksessani 30STM on edustettuna. Biisistä 100 Suns viimeiset sanat; I believe in nothing, but the truth and who we are.

Jostain syystä toivon, ettei bändi tekisi enää uutta musiikkia, vaan jättäisi sen tähän. Jostain muistan kuulleeni, että Jared itse olisi puhunut jotain bändin lopettamisesta tai ainakin tauolle jäämisestä. Pidän peukkuja sille.

Juu, ja pitää vielä mainita, että Alibi on kaunein biisi mitä tiedän. ♥ ;))
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #50 : Tammikuu 24, 2013, 23:46:22 »
30 Seconds to Mars lukeutuu vanhimpiin lempibändeihin eli ainaki kuusi vuotta on tullut kuunneltua. Parhaimmillaan kuului joskus top 2 bändeihini.
30 Seconds to Mars ja A Beautiful Lie ovat hyvin rakkaita levyjä ja This Is War ei ihan yllä sille tasolle, mutta onhan sekin ihan hyvä.
Olin Marssien vuoden 2010 Suomen keikalla ja se on jäänyt mieleen oikein hyvänä kokemuksena. Jared Leto mahtuu ainaki top 10 laulajat listalleni.
Uutta levyä odotan jännityksellä ja toivon, että he eivät ole lähteneet vielä pidemmälle tuolla This Is Warin linjalla.
Ensimmäinen biisi, jonka heiltä kuulin oli, surprise surprise, The Kill ja se on siitä asti säilynyt suosikki 30stm biisieni joukossa. Muita on esimerkiksi Oblivion, R-Evolve, From Yesterday, 100 Suns.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥