Kirjoittaja Aihe: One Piece  (Luettu 3406 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
Vs: One Piece
« Vastaus #25 : Syyskuu 03, 2009, 21:53:26 »
Nyt kun suomalainen OP tulee "kahden kuukauden" (Elikkä about 3 kuukauden) välein niin rupesin lukemaan sarjaa netistä. Nyt on kaikki ilmestyneet luvut luettu ja joka viikko uusi luku. En tajua miten ikinä pystyin lukemaan sarjaa Suomen tahtiin. Siinä menettää niin paljon.

Siis sehän tulee joka toinen kk. Uusi one piece olisi pitänyt tulla jo eilen, mutta ne pokkarit tuppaavat aina tulemaan vähän myöhässä...

Tarkoitinkin kolmea kuukautta sarkasmilla. Eli siis sitä, että OP ei ikinä tule ajallaan, vaikka nostivat sen ajankin kahteen kuukauteen.
Eipä sinänsä haittaa. Ainut huono puoli netistä lukemisessa on SBS:n puuttuminen.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

salainensalatalo

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Kesäkuu 16, 2010, 03:44:27 »
Tämä on kyllä kiistatta mun lempisarja. (Luulen tosin, että jos en olisi OP:hen koskaan kunnolla tutustunut niin inhoaisin sitä :D) Suomen tahtiin luen, käännökset on todella hyviä. Huumori on varmaan parasta ikinä, animen fillereissä se vaan tuppaa olemaan melko kökköä. Kummakos tuo kun se ei ole Odan käsialaa... Animen musiikki jakautuu ärsyttävään pelottelumusiikkiin ja todella hyvään fiilistelymusiikkiin. Lähes kaikki alkubiisit ovat hyviä. Lempihahmoni on melkein alusta asti ollut Sanji, naishahmoista tykkään eniten Robinista. Inhokkihahmojani ovat kaikki ärsyttävät vikisijät ja yksiulotteiset pahikset (joita esiintyy lähinnä niissä fillereissä). Leffoja olen nähnyt pari kolme ja olen pitänyt niistä. Kovin fanitus mulla oli kaksi vuotta sitten 13-vuotiaana kun olin vasta löytänyt koko sarjan. Kiinnostuin sarjasta itse asiassa sellaisen YouTube-videon avulla jossa oli laitettu OP-hahmot puhumaan muumihahmojen ääníllä :D

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #27 : Heinäkuu 10, 2010, 19:32:45 »
Nyt on pakko valittaa sillä viime aikoina olen polttanut hermoni OPn suomennokseen :D Toki normaalit repliikit sujuvat ongelmitta, mutta kun tulee kyseeksi iskujen nimet/tittelit niin jostain syystä suomentaja tuntuu pelleilevän.
Lähinnä iskujen nimet häiritsevät eniten. Suomentaja ei edes yritä suomentaa niitä, vaan keksii siihen aina vain jonkun sanaleikin. Hyvänä esimerkkinä Portgas D. Acen tekniikoiden nimet:
Ace käyttää iskua nimeltä "Enkai" (Flame Commandment) jolla valmistetaan seuraava vaihe. Iskua käytetään kahdesti ja toisella kerralla se on nimeltään "Dai Enkai" lisäten Dain (= suuri) alkuun. Suomentaja kuitenkin käänsi molemmat aivan eri tavalla jotka eivät mitenkään liity alkuperäisiin nimiin.
Pahin mahdollinen esimerkki tästä on "Entei" (Flame Emperor) suomennos. Kyseessähän on Acen voimakkain isku, joten toki sen suomennoksen pitää olla kunnioittava. Ei suinkaan! Suomennetaan se mitään ajattelematta Polttopalloksi.
Alkuperäisissä tekniikoissa vain yhdessä oli sanaleikki (Jujika = Ristituli), mutta suomentaja näki ilmeisesti tarvetta lisätä niitä melkein joka kohtaan.
Tuossa suurin ärsytyksen aihe.

Toisena ovat pikkuasiat kuten Urougen titteli. "Mad Monk" käännetty Hirmunkiksi. Hauskaa, mutta aivan väärässä paikassa.
Sitten mistä ihmeestä vedettiin Rayleighin titteli "Haades"? :D Olen itse sitä mieltä että Hades olisi parempi titteli kuin Dark King, mutta sitä ei päätä suomentaja vaan Oda.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
  • Sukupuoli: Noita
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #28 : Elokuu 05, 2010, 16:20:55 »
Alun perin pidin One Piecea tyhmän kuuloisena, kunnes aloitin lukemaan sitä.. Taas sitä nähdään mistä kaikesta meinaa jäädä paitsi ennakkoluulojen takia: tällä hetkellä sekä anime että manga ovat uusimpaan saakka katsottuja/luettuja ;) Animea voi katsoa esim. täällä tai täällä, englanniksi subattuna, ja luettuani nuo esimerkit mangan suomennoksista, olen iki-onnellinen että luen sarjaa englanniksi. Varsinkin kun aloitin sarjan ensin animella ja osaan joten kuten japania, ajattelen vaistomaisesti suurimman osan nimistä japaniksi myös englanniksi lukiessani. 'Mugiwara' nyt vain on enemmin mieleeni kuin 'Olkihatut', ja 'Akakami' kuin 'Punatukat' ;)

Yksi suurimmista syistä, miksi ihastuin OP:hen, on Odan kirjoitustyyli (jos mangassa sitä voi 'kirjoitystyyliksi' sanoa). Samaan tapaan kuin Row tekee Pottereissa, myös Oda jättää paljon avonaisia juonenpätkiä kadottamatta niiden päitä, solmien kaikki yhdeksi hienoksi rusetiksi lopulta. Myös Oda esittelee/mainitsee ohimennen henkilöitä, joille monta mangapokkaria myöhemmin paljastuu suuri rooli (esim. Dragon). Myös Oda rakastaa johdattaa meitä harhaan, ja kun olemme täysin varmoja, mitä seuraavaksi tapahtuu, hän, aivan kuin Rowling, tulee ja vetää maton altamme paljastaen ratkaisun, jota kukaan ei olisi voinut kuvitellakaan. Joten onko mikään ihme, että näin kärsien Potterien loppumisen aiheuttamasta tyhjyydestä, huomaan saaneeni OP:sta hieman uutta voimaa, vaikka kyseinen sarja (aivan kuin mikään muukaan) ei voi ikinä merkitä minulle yhtä paljon kuin Potterit. Mutta siinä missä Potterit ovat elämä, One Piece on todella hyvää ajanvietettä, joten voin suositella sarjaa lämpimästi kaikille. Myönnän, että itsellänikin sarja jumittui joskus tylsempiin kohtiin, mutta kunhan niistä pääse ohi, se alkaa mennä eteenpäin sellaisella vauhdillla, että sitä ei voisi kuvitellakkaan jättävänsä kesken.

-Jen
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2010, 02:35:20 kirjoittanut Jénaminya »
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #29 : Elokuu 06, 2010, 12:03:14 »
Mun mielestäni One Piece on oiva sarja mielikuvituksekkaan maailmansa ja tarinansa takia. Juu, se on todella loistava, ja omasta mielestäni suomennos on täydellinen. "Kirahvinssi", "Tykkirahvi" ja "Hirmunkki" kuulostava paremmilta kuin "Kirahvivinssi", "Tykkikirahvi" ja "Hirmumunkki". Antti Valkama on tosi mielikuvituksekas (Englanniksi Foxy ja Duval olivat muistaakseni lempinimeltään yksinkertaisesti "boss" kuntaas suomeksi he ovat "pomoliini" ja "tsiiffi"). Polttopallokin, no, vaikkei olekkaan yhtä eeppinen kuin Entei, on silti aika kuvaava, ja onhan hyökkäys vahva, ei nimen tarvitse aina kuvata. "Tulikeisari" tosin kuulostaa aika siistiltä. 

Kääntäjä osaa asiansa. Ampunaamioksi suomennettu Sogeking ei ole yhtä mahtava kuin japaniksi, mutta jos Antti olisi suomentanut Sogekingin "Ampujain ruhtinaaksi", niin etsintäkuulutus olisi ollut aika jännä:

"Ampujain ruhtinas"
Ampujain ruhtinas
30.000.000B 

Animekin on loistava ja värikäs, harmi että siitä on liian vähän AMV:tä.
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
« Vastaus #30 : Syyskuu 04, 2010, 20:25:25 »
Katson aina uusimman One Piece jakson tuolta watch-onepiece:ta. Sinne tulee uusi jaksu yleensä sunnuntaisin.
Mangaa olen lukenut jo pitemmän aikaa, mutta anime aloin seuraaman vasta kun löysimme watch-onepiecen, sitä ennen yritimme youtubesta etsiä jaksoja, mutta se ei oiken onnistunut joten se jäi siihen.

//Tuo watch-onepiece on muuttunut jo pitemmän aikaa sitten watchop:piksi.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2011, 22:30:47 kirjoittanut mattis »
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa Pon

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Puhelinpokipoki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #31 : Lokakuu 03, 2010, 20:56:39 »
Ite omistan OP numerot 1-48 ja sit olen lukenut netistä :--D En ole seurannut oikein animena koska manga o parempi.. (OBS mun mielipide!) OP o yks mun suosikki mangoista ja yks niistä sarjoista mitä rupesin ekaks keräämään :--D Ja sarja on vasta vähän yli puolessavälissä Eiichiro Odan tavote on 1000 chapteria.

EastAnimesta Löytyy :--D

Okei, ensiksi jokainen nyt kertoo, mistä te katsotte One Pieceä? Youtubessa ei ole läheskään kaikkia jaksoja ja kuvanlaatu on niin huono että... Olen menettämässä hermoni, kun en saa katsottua sitä mistään! Muuten ollaanko menossa animessa Enies Lobbyssa vai onko Going Merry edes vielä siellä?
Mainitsen Enies Lobbyn nimen siinä uskossa, että kukaan, joka ei halua spoilaantua, ei tajua mistä puhun, eli siinä ei ole erityistä vaaraa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2010, 16:19:03 kirjoittanut Pon »