Kirjoittaja Aihe: One Piece  (Luettu 3378 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
One Piece
« : Maaliskuu 04, 2007, 13:53:14 »
One Piecestä kun yritin löytää aihetta, ilman tuloksia, niin olin ihan naattina. Tai siis, olen lukenut kaikki One Piecet (mitkä ovat jo siis ilmestyneet) ja katsellut animeja youtubessa. Joten, tässä olisi One Piece animesta aihe;

One Piecen manga kirjoista on myös (varmaan) tehty aihe tänne, sieltä saa ainakin jonkinlaisen selonteon One Piecesta, ja mitä siinä manga kirjassa nyt oikein tehdään; http://www.vuotis.net/index.php?topic=22567.0

Olen kirjoittanut myös sen xD

On kiva katsella One Piecestä animea, koska manga kirjoissa ei ole sitä väriä, mutta animessa on :D

// Tekijänoikeuksia rikkovat linkin poistettu. - Villi Lohi
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 27, 2007, 14:15:40 kirjoittanut Villi Lohi »

Yomi

• Ankeuttaja
Vs: One Piece
« Vastaus #1 : Maaliskuu 04, 2007, 14:20:22 »
Itsekkin seuraan OP'tä. Alotin joskus pari vuotta sitten. Sillon katoin jotain 50 ekaa ja lopetin. Mangaa en oo jaksanu lukee. Oliko se 20 asti luin, mutta sitten kaveri ei enää suostunut lainaan, koska pelkäsi, että rikon pokkarit. Sitten siirryin taas animeen. Tällä hetkellä oon jaksossa 73. Siinä just se t y l s ä kohta menossa. Tiedäthän sen kun Luffy on jo ohittanu Grand Linen ja on sillä tokalla saarella. Siinä viidakossa, missä on niitä dinosauruksia. Pitää kait nyt loman aikana ryhdistäytyä ja kattoa eteenpäin. En oo oikeen kerenny kattoo ku on koulu ja 6 muuta sarjaa kesken. o_O

Hieman sekavasti muuten toi OP'n selostus täs animen kohal. Mangan kohalla paremmin. Kanttis laittaa joku viite sinne, et siellä selitetään tarkemmin. Pikkasen muokkaat vaan.. xD

Noh.. Taijan karata nyt Huispauksen Katsomoon.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Maaliskuu 05, 2007, 19:49:47 »
Jaksossa... 73? Hä?! Siis, en ole ihan huomannut, että youtubessa on niin paljon niitä One Piece jaksoja. Tuleeko niitä manga kirjojakin niin paljon?

HÄH?? Pääsikö Luffy Grand Linen yli?? Miten, koska eikös Grand Linella ollut se aarre, siis legendaarinen One Piece...?

Ihan sama. Muuten, älä kerro juonipaljastuksia, kerro VAIN mistä näit ne kaikki anime jaksot One Piecestä? Näitkö ne YouTubesta, vai...?

Hehhee, muista, YOMI, kirjoitan sinulle :D, vastaa...

Kirjassa oli kirjoitettu enemmän, ja selvemmin selvitetty, mitä One Piece on, ja sinne edes päin... Mielestäni, koska kirja oli suomeksi, ja siinä on tekstitetty enkkuksi, MUTTA kai osaat ENKKUA?? Siinä kuitenkin puhutaan japania, puhutaanhan?

Ensiksi se alkaa pitkällä alkulaululla. Mutta sitten kun se alkasi, niin se ei alkanut, niin kuin kirjassa... Ei yhtään samanlainen ....

// Poistettu tekijänoikeuksia rikkova linkki -TF
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2007, 14:22:12 kirjoittanut Thomas Fletchley »

Poissa Kuumato

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Kauhukakara.
« Vastaus #3 : Maaliskuu 06, 2007, 16:13:41 »
Minä olen katsonut YouTubesta muutaman jakson ja se jäi siihen. One Piece toimii mangana paremmin, en pidä ääninäyttelijöistä (varsinkin Namin ääni tympii) ja jotenkin Odan piirrostyyli ei sovi animaatioon niinkuin mangaan. Yksittäisiä jaksoja kestää katsoa mutta sen enempää en oikein tykkää. Myöskin OP-animessa on ihan liikaa fillereitä, vaikka netistä löytääkin helposti jaksolistat joista voi tarkistaa mitkä jaksot voisi skipata, en kuitenkaan jaksa seurata sarjaa muutakuin silloin tällöin. Animessa jotenkin kaikki mangan koskettavat kohtauksetkin tuntuu vesittyvän, ja menettävän särmänsä.
Ensimmäinen jakso oli pettymys, alku oli muutettu ja se oli mälsä. Siinä ei kerrottu kuinka Luffy joutui sinne tynnyriin joten pelkästään animea katsova ei alkuun välttis pysy kärryillä. Myöskin Namin hilluminen ensimmäisissä jaksoissa siellä täällä ärsytti. Sarjan musiikitkaan eivät ole kummoisia, lukuunottamatta tunnaria We Are josta pidän kovasti. (Siis se olkihattuversio)

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Maaliskuu 06, 2007, 17:33:17 »
Joo, se oli tosi valitettavaa, että animet eivät vain ikinä yllä niiden mangojen tasolle.
Ärsytti, että miksi ei näytetty, kun Luffy lävisti poskensa? Se oli kiva kohta manga kirjassa, eikä siinä ollut mitään raakaa, koska ei ollut väriä kohtauksessa. Mutta jos se olisi ollut animena, niin JIIHAA!!

Joo, se varmaan TOSIAAN ärsytti, että Nami näytettiin sarjassa ennen Roronia Zoroa! Miksi, OI, miksi?

Kiitti sivusta, Yomi :D

Poissa pikkupiru

• Tyttö Pieni Vain
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Huhtikuu 04, 2007, 18:44:31 »
Jep, katottu on, tosin vasta 11. jaksossa olen. (Bleach ja Shaman King on katsomislistalla, vasta sitten OP) On kyllä iso katsomisurakka, 300 jaksoa!!! Taitaa kesään jäädä tuon katsominen, huhhuh...
Itse pidän OP-animesta ja piirrostyyli sopii siihen minusta ihan hyvin.
Yomi, Luffy on vasta menossa Grand Linella, tarkoitit varmaan että Luffy ja kumppanit pääsivät Grand Lionen suuaukon läpi? :)

Mangaa seuraankin sitten ihan suomen tahtia, eli olen altis (varsinkin Fopsissa) spoilereille. Onhan sitä parista hahmosta jo vähän spoilaannuttu...
Animen äänin'yttelyt on minusta hyviä, tosin Zoron äänen kohdalla olin ensin että ei heviletti, tämmöstäkö joutuu kuulemaan! Mutta kyllä siihen sitten tottu :D. Olin ihan onnessani, kun tajusin Kappein ääninäyttelevän Usoppia. Kappeihan loistaa jo Inuyashana oikein hyvin, hänen äänensä sopii sellaiselle huumoriveikolla kuin Usopp! :D
Kyllä sieltä taitaa ainakin 300. jakson RAWit ja espanjan teksteillä jo. Eiköhän siellä siis kaikki jaksot taida olla.

Alkutunnarit on vähä ihania! Pidän niistä kaikista, myös musiikin puolesta. We Are Olkihattupiraattien laulamana on vähä ihana :D. Ääninäyttelijät osaavat sekä ääninäytellä, että laulaa. Olen kade :'D.
Lempihahmoihini kuuluu kaikki Olkihattupiraatit ja Buggy, heh ;3. Inhokkihahmoja minulla ei sitten olekaan, mutta Oda on tehnyt oikein humoristisia hahmoja, ja hahmokaarti on muutenkin tosi iso!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2007, 18:51:25 kirjoittanut pikkupiru »
Never thought that I would be the one falling down

Poissa pikkupiru

• Tyttö Pieni Vain
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Huhtikuu 08, 2007, 09:33:37 »
Olen ehkä jäljessä One Piece animesta (ja tämä viesti meneekin tämän topicin suhteen vähän offiin), mutta mikä niistä on uusin? Onko se numero 23 (olen ostanut sen...)
Tarkoitat varmaankin mangaa? Uusin on numero 25: Sadan miljoonan mies.
Never thought that I would be the one falling down

Lacery

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Kesäkuu 30, 2007, 14:11:56 »
Jaksossa... 73? Hä?! Siis, en ole ihan huomannut, että youtubessa on niin paljon niitä One Piece jaksoja. Tuleeko niitä manga kirjojakin niin paljon?

HÄH?? Pääsikö Luffy Grand Linen yli?? Miten, koska eikös Grand Linella ollut se aarre, siis legendaarinen One Piece...?

Ihan sama. Muuten, älä kerro juonipaljastuksia, kerro VAIN mistä näit ne kaikki anime jaksot One Piecestä? Näitkö ne YouTubesta, vai...?

Hehhee, muista, YOMI, kirjoitan sinulle :D, vastaa...

Kirjassa oli kirjoitettu enemmän, ja selvemmin selvitetty, mitä One Piece on, ja sinne edes päin... Mielestäni, koska kirja oli suomeksi, ja siinä on tekstitetty enkkuksi, MUTTA kai osaat ENKKUA?? Siinä kuitenkin puhutaan japania, puhutaanhan?

Ensiksi se alkaa pitkällä alkulaululla. Mutta sitten kun se alkasi, niin se ei alkanut, niin kuin kirjassa... Ei yhtään samanlainen ....

Tais muuten olla vanha aihe? Tuli mieleen vasta kun painoin "Lainaus" nappulaa.
W/E.
No OP jaksoja on tällä hetkellä ilmestynyt yli 317, sen tiedän kun uusin jonka löysin oli 317, ja siitä on jo melkein viikko.
Mutta tottakai kerään OP mangat talteen, nyt mulla on ne kaikki 27 mitä täällä on julkaistu.
Ja luullakseni ensi viikon perjantaina tulee 28. osa. :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2007, 14:23:16 kirjoittanut Thomas Fletchley »

Xacien

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Heinäkuu 26, 2007, 12:47:20 »
Okei, ensiksi jokainen nyt kertoo, mistä te katsotte One Pieceä? Youtubessa ei ole läheskään kaikkia jaksoja ja kuvanlaatu on niin huono että... Olen menettämässä hermoni, kun en saa katsottua sitä mistään! Muuten ollaanko menossa animessa Enies Lobbyssa vai onko Going Merry edes vielä siellä?
Mainitsen Enies Lobbyn nimen siinä uskossa, että kukaan, joka ei halua spoilaantua, ei tajua mistä puhun, eli siinä ei ole erityistä vaaraa.

// Huom! Muistakaahan, että tekijänoikeuksia rikkoville sivuille linkittäminen on täällä kiellettyä. - Villi Lohi
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 27, 2007, 14:12:57 kirjoittanut Villi Lohi »

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #9 : Syyskuu 29, 2007, 11:13:43 »
SPOILAUS VAROITUS!!!
Pidän OP animesta todella paljon. Lempi jaksoni ovat ylivoimaisesti Enies Lobby ja CP9 saagat. Lempihahmoni ovat Kuro, Crocodile ja Kaku.
One Piecessä on juuri sopivasti todella hauskaa huumoria sekä toimintaa ja juuri oikean verran draamaa. Juuri sarja minun mieleeni. Sarjan parhaat draamahetket tarjosi Enies Lobby - CP9 saagojen aikana tapahtunut melkein täydellinen olkihattu piraattien tuho.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Syyskuu 30, 2007, 19:58:50 »
Okei, ensiksi jokainen nyt kertoo, mistä te katsotte One Pieceä? Youtubessa ei ole läheskään kaikkia jaksoja ja kuvanlaatu on niin huono että... Olen menettämässä hermoni, kun en saa katsottua sitä mistään! Muuten ollaanko menossa animessa Enies Lobbyssa vai onko Going Merry edes vielä siellä?
Mainitsen Enies Lobbyn nimen siinä uskossa, että kukaan, joka ei halua spoilaantua, ei tajua mistä puhun, eli siinä ei ole erityistä vaaraa.

// Huom! Muistakaahan, että tekijänoikeuksia rikkoville sivuille linkittäminen on täällä kiellettyä. - Villi Lohi

Niin, youtubesta ei läheskään löydy kaikkia. Itse olen aika sekalaisesti surffaillut netissä etsien eri jaksoja (jakso 21 oli vaikea pala :D). Googlesta löysin, mutta vain pari. Sivujen nimiä en muista, joten en voi auttaa muuten kuin vain antaa neuvon: yhdessä sivussa ei ole kaikkia one piece jaksoja, sinun täytyy surffailla netissä aika kauankin, joskus kauemminkin kuin one piece itse jakso.

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Kesäkuu 10, 2008, 17:33:19 »
One Piece on mitä mainioin manga / anime, jos todella haluaa nauraa. (; En ole lukenut mangaa loppuun asti ja animessakin olen vasta alussa, vaikka olenkin sarjasta todella kiinnostunut ja tietänyt kauan, mutta aika ei oo vaan riittänyt. (: En suosittele katsomista Youtubessa, ihan näin huonon laadun takia ja sieltä on muutenkin vaikea etsiä kunnollisia versioita. Tässä pari linkkiä hyviin animepaikkoihin:

Veoh.com
Watch-onepiece.com

...ja täällä sitä voi lukea ilmaiseksi (englannin kielellä):

Mangavolume.com

Suosikki hahmoni ovat alusta asti olleet Monkey D. Luffy sekä Roronoa Zoro. Luffyssä viehettää hänen typeryytensä, innokkuutensa sekä hauskat repäisyt. XD Zoro on taas hieman vakavampi tyyppi, mutta yhtälailla hauska ja sellainen hahmo, joka on aina sanavalmis. (; Tykkään todella paljon Odan piirrostyylistä, vaikka monet ovat kritisoineet sitä typerän näköiseksi. Heidän mielestään kädet ja jalat ovat liian pitkiä ja suut epänormaalin suuria. Mutta nehän just tekevät Odan piirrostyylistä niin parhaan, koska se on niin erilaista! En ymmärrä välillä ihmisiä, jotka eivät osaa arvostaa erilaisuutta. -__- Ja aihe...rakastan merirosvoja! Oon aina ihaillut merirosvoutta, sekä tulevaisuuden ammattikin oli merirosvo. >:) Grauh...vaviskaa maakravut.

Mutta parempaa ja hauskempaa animea / mangaa saa hakea, koska One Piecessä on juuri sitä kaikkea: komediaa, draama ja väkivaltaa. XD

Monninen

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Heinäkuu 11, 2008, 13:08:29 »
Nyt harmittaa todella paljon, koska kaikki One Piecen jaksot on poistettu youtubesta... Olin vasta jaksossa 47... yhyy :'(...

Mistä voisi löytyä halvalla One Piecen sarjakuvia?
Minulla on niitä vasta 14, mutta olen lukenut ne 18. asti (lainasin kirjastosta)
Haluaisin kaikki kirjat omaksi, en halua missään nimessä lukea niitä netistä :P

Olen pitkään etsinyt One Piece keskustelua, mutta jostain syystä en ole vain löytänyt sellaista (en tajunnut pistää hakuun)
Ajattelin tuossa yhdessä vaiheessa tehdä oman keskustelun, mutta sitten ajattelin, että täällä on pakko olla keskustelu one piecestä :P

Jos lopetan hölöttämisen ja odotan vastausta kysymykseeni :>

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Heinäkuu 14, 2008, 20:20:45 »
Hmm...Uusimpia One Piece:jä saa vielä ihan normeista kauposta. Ekoja osia on taas AIVAN mahdotonta löytää...ainekin ykköstä...Kakkosen löysin Tampereen Akateemisesta kirjakaupasta, mikä tuuri. oli viimeinen kakkonen. Sieltä ostin myös kutosen ja seiskan sekä kympin. Muut oon ostanu sellaiselta yksityiseltä myyjältä, joka tilaa niitä itsenäisesti. Mhahhah...omana nyt...ainekin 15! ^^

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Heinäkuu 23, 2008, 11:15:33 »
..... Joo, jostain kumman syystä tämä anime/manga sarja ei iske minuun millään tavalla....... Olen sarjaa seurannut vähän matkaa alusta, mutta lukemis into lopahti (jos sitä joskus on ollutkaan) kymmennen mangan jälkeen. Animea taas katsoin itsekseni pari jaksoa ja tuli vaan todettua tähänkin ettei edelleenkään kiinnosta OP. Kaverit taas yrittivät tuputtaa OP:tä minulle tässä vähän aika sitten katsomalla koko ilta OP jaksoja. Eikä tuonkaan jälkeen minua edelleenkään kiinnostanut koko sarja vaikka kuulemma he saivat näin yhden toisen kaverinsa aivopesdyksi katsomaan/fanittamaan OP:tä. 

Minua vaan ihmetyttää mikä siinä sarjassa viehättää. Minulla kun kesti kauan ennen kuin pystyin lukemaan mangaa kun se tyyli otti niin silmiin... huumoria nyt oli ainut hyvä puoli mangassa mutta se loppui kymppimangan jälkeen (tai minua ei ne vitsit enää naurattanut). Animea päätin parin jakson verran katsoa kun aika moni sanoi animen olevan parempi kuin manga, noh.... samat asiat minua siinäkin häiritsi kuin mangassa. Piirustyyli ja huumori mitä en tajua... Enkä pidä siitä tosiasiasta että Usopilla on sama ääninäyttelijä kuin Inuyashalla... 

Eli ei ole minun sarjani.
"Are we there yet?"
"No"

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Heinäkuu 23, 2008, 23:14:58 »
..... Joo, jostain kumman syystä tämä anime/manga sarja ei iske minuun millään tavalla....... Olen sarjaa seurannut vähän matkaa alusta, mutta lukemis into lopahti (jos sitä joskus on ollutkaan) kymmennen mangan jälkeen. Animea taas katsoin itsekseni pari jaksoa ja tuli vaan todettua tähänkin ettei edelleenkään kiinnosta OP. Kaverit taas yrittivät tuputtaa OP:tä minulle tässä vähän aika sitten katsomalla koko ilta OP jaksoja. Eikä tuonkaan jälkeen minua edelleenkään kiinnostanut koko sarja vaikka kuulemma he saivat näin yhden toisen kaverinsa aivopesdyksi katsomaan/fanittamaan OP:tä. 

Minua vaan ihmetyttää mikä siinä sarjassa viehättää. Minulla kun kesti kauan ennen kuin pystyin lukemaan mangaa kun se tyyli otti niin silmiin... huumoria nyt oli ainut hyvä puoli mangassa mutta se loppui kymppimangan jälkeen (tai minua ei ne vitsit enää naurattanut). Animea päätin parin jakson verran katsoa kun aika moni sanoi animen olevan parempi kuin manga, noh.... samat asiat minua siinäkin häiritsi kuin mangassa. Piirustyyli ja huumori mitä en tajua... Enkä pidä siitä tosiasiasta että Usopilla on sama ääninäyttelijä kuin Inuyashalla... 

Eli ei ole minun sarjani.

Jaa-a. on ihan pakko ruveta kommentoimaan näitä muiden kommentoimisia. ^^ Muhun One Piece iski heti. Taisin ensimmäisen kerran lainata One Piecejä useamman kappaleen kirjastosta, ja aina kun sain yhden luettua olin, että: "Whaa! Äkkiä seuraavaan!" One Piece:hän on shonen-mangaa, eli pojille suunnattua, voi olla ettei sua viehätä pojille suunnattu huumori, eivätkä tappelutkaan kiinnosta. Meikäliini taas lovettaa shonen-mangoja, mukaan lukien vielä Narutonkin. Mutta miksi 16-vuotias tykkää lukea shonenia? Hmm...sanoisin tähän, että olen mieleltäni ja älykkyydeltäni täysin kakaran tasolla. XD Ja täytyypi vielä sanoa, että kympin jälkeen ei huumori ole muutakuin parantunut, ja koska olen mieleltäni myös pervo, olen huomannut pieniä vihjailuja poikien välisistä suhteista. XD Ja aina kun luen nykyään oon että: "Kyaah!!1" X,,D One Piece on niin älyttömän hauskaa! Eikä anime todellakaan ole mangaa parempi! Jossain tapauksissa on kyllä näin, mutta yleensä alkuperäinen tykittää! Kuinkas paljo siulla on ikää? Kasva muutama vuosi ja yritä uudelleen, ihmiset on niin vakavia nykyään. ^^ Ja vielä suora vastaus tuohon kysymykseen, "Mikä siinä sarjassa oikein viehättää?" Vastaan tähän, että huumori, väkivalta, piirrostyyli ja paritukset! Yksinkertaista? :D En mollaa, en ivaa enkä pilkkaa...yritän vain kääntää pääsi! (; Myö rakastan myös merirosvoja, ja sekin voi olla yksi syy, että tykkään One Piecestä. Ensimmäinen animeni Hopeanuoli, jota katsoin innolla ja välillä itku silmässä, on nykyään mielestäni älyttömän lapsellinen. En voi myöskään enää sietää Inuyashaa, enkä Dragonball Z:tä, joita vielä vähän aika sitten luin. One Piecessä on jotain erilaista. Eiichiro on nero! Mutta, eivät kaikki tykkää samasta, mutta tykkään kirjoittaa kaikkea paskaa, niin ei tässä mitään. XD

Monninen

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Heinäkuu 26, 2008, 17:39:48 »
Kuolin tänään kirjakaupassa... Siellä ei myyty OP:tä! En tiedä missä myydään OP:tä!!!! KAUHEA PANIIKKI!! huuto netissä myytiin vain 15 ja 16 kirja.... Pitää mennä katsomaan toisesta kirjakaupusta... Toivottavasti siellä myydään...
Ja kiitos Boogeylle linkistä sivulle, jossa on kaikki OP:n jaksot *kumartaa*
Vielä kerran kiitos, kiitos ja kiitos!

Ciao!

Monninen

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Elokuu 02, 2008, 23:57:40 »
Oonkohan mä vähän jäljessä, koska mulla on vasta kirjat 1-18 O.o
OMG... :D:D:D
nooh... Mä tilaan suomalaiselta kirjakaupalta, ku ei ne myy... TÖRKEEETÄÄÄÄÄÄH!!!!!!!!!
MÄ TEEN VALITUKSEN!!!!! Kauheetaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaah!!!
Noh... Mä tilaan... Ei se maksa yhtää ylimääräist. Onneksi... Ne maksaa vaa sen normaalin hinnan... Mut se oli aika outoo et se 18. kirja makso 8.60 tai jotain sellaista....
Omituitaaaah!

Heips!

Monninen

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Elokuu 31, 2008, 14:30:56 »

One Piece:hän on shonen-mangaa, eli pojille suunnattua, voi olla ettei sua viehätä pojille suunnattu huumori, eivätkä tappelutkaan kiinnosta.

Nooh.... Itse olen tyttö, mutta RAKASTAN Op:ta!!!!
Enpä tiedä miksi... Oonko outo ku oon tyttö ja luen shonen-mangaa o_O   
No tiedä häntä, mutta Op:ssä on NIIN hyvät vitsit! Nauran joskus kippurassa ja vedet silmissä ja äiti ihmettelee vieressä, että mikä muka on niin hauskaa....
Noh... Kaippa äityliini ei tajua näitä Op:n vitsejä.... Nyt multa löytyy jo 25    ^^)  WAUUUUUUUU MÄ OON NII AJOISSA!! :D:D:D
Ootan synttäreitä, et saisin synttärilahjaks One Piecei!! JEJ!!!!
Täti lupas ostaa mulle niitä :D :D :D
... serkut riehuu tässä vieressä lol... xD

Lopetanpa nyt ettei tule kilometrin pituista tekstiä :D

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Syyskuu 01, 2008, 22:18:07 »
Joo-o, ei tässä mitään. Mukava olla avuksi!! :D

Mulla on omana tällä hetkellä 2, 6, 7, 9, 10, 17, 25-34, 36, 39-41 <---Mahtava kokoelma :,) Ei meinaa mistään löytyä noita vanhempia, ja jos löytyy ei mulla tälläisenä saakelin köyhänä oo varaa
ostaa kuin säkällä kaksi kirjaa kerralla! >:D Helevetin kauheeta kun 1 ja 11 on loppuunmyytyjä jokaisesta kaupasta, saan harmaita hiuksia! Kuulin kamalan huhun, että One Pieceä alkaisia ilmetyä vain joka toinen kuukausi, jos Valkamat eivät ehdi suomentaa!! Kuolennn! Kuukausikin on ollut haastavaa! >:(

Mäkin oon sitten "outo tyttö", koska mielestäni shonenit on just parhaita!! Rrrrakastan väkivaltaa! 8,D

Poissa Fairplay

• "Let the games begin"
  • Vuotislainen
  • The shadows betray you because they belong to me!
  • Pottermore: GhostWombat47
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #20 : Syyskuu 02, 2008, 19:49:14 »
Joo-o, ei tässä mitään. Mukava olla avuksi!! :D

Mulla on omana tällä hetkellä 2, 6, 7, 9, 10, 17, 25-34, 36, 39-41 <---Mahtava kokoelma :,) Ei meinaa mistään löytyä noita vanhempia, ja jos löytyy ei mulla tälläisenä saakelin köyhänä oo varaa
ostaa kuin säkällä kaksi kirjaa kerralla! >:D Helevetin kauheeta kun 1 ja 11 on loppuunmyytyjä jokaisesta kaupasta, saan harmaita hiuksia! Kuulin kamalan huhun, että One Pieceä alkaisia ilmetyä vain joka toinen kuukausi, jos Valkamat eivät ehdi suomentaa!! Kuolennn! Kuukausikin on ollut haastavaa! >:(

Mäkin oon sitten "outo tyttö", koska mielestäni shonenit on just parhaita!! Rrrrakastan väkivaltaa! 8,D

Tuo kerran kahdessa kuussa on totta mutta syy on se että muuten otamme japanin kiinni ja näin ollen jouduttaisiin odotta jotain puol vuotta että seuraava osa tulee
"Ah you think darkness is your ally? You merely adopted the dark. I was born in it, molded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!"

Monninen

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Syyskuu 05, 2008, 15:37:29 »
Mmmmä myös rrakastan väkivaltaa (en kirjaimellisesti, mutta sarjakuvissa ja elokuvissa se on "hauskaa")
Oon mys huomannut, että tosi harva tietää mikä One Piece oikeastaan on...
Onhan se aika tylsää (tai jtn sellaisa), että OP:ta ilmestyy enää jokatoinen kk.....
Suomalaisilta kirjakaupoilta voi ainakin tilata OP:ta, ilman ylimääräistä "veloitusta" siitä lähettämisestä.
Joten suosittelen suomalaista kirjakauppaa, jos haluat vanhojakin ostella.:)

"HAA! "OUDOT TYTÖT" KOOLLE!!!!!"

Ja ei muuta kuin lukemaan One Pieceeeeeä <3<3<3
shounen- shounen-mangaaaaa!!

:D:D:D:D

Monninen

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Lokakuu 15, 2008, 21:51:07 »
Mulla on nyt lainassa sellaset mukavat 5 OP:tä kirjastosta 28-33... Ja en oo lukenu vieläkään 26:tta tai 27:mää...
Ja sitte kirjastosta on melkeen aina lainattu 30-40... Ärrin murrin... Ja varaaminenkin maksaa 1€ per. kirja (tai jtn sellaista)! KIRISTYSTÄ!
Mutta... Enpäs tiedäkkään... Unohtu asia...
Mäki oon vähä pervo... Muttaaah! Mä en vaan tajua miksi Sanji sanoo animessa aina "Mellorine" (kun se näkee jonkun nätin tytön esim...)
Mitä hittoa sekin meinaa????? JEEEEEEEEE! naapurini lähtee keväällä jaaappaniin nii mä saan kuulemma kaikkee kivaa OP sälää >:D!!
JAHHUUUUUUUUU!!!!!
Lopetan höpöttämisen ja odotan kärsivällisesti vastausta kysymyksiini............................................... ............................................
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRH! EI JAKSA!!

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Lokakuu 19, 2008, 14:51:59 »
Joo, mielummin sitten tälläinen muutaman kuukauden väli kirjojen ilmestymisessä, ettei kuitenkaan puolta vuotta joudu odottamaan. Silti on tylsää odottaa kauan, koska oon tunnetusti huono odottamaan. :P On se sitten mukavaa, kun revin hiukseni päästä ja kudon niistä villapaidan. Ehkei kuitenkaan, koska on siinä jotakin hyvääkin. Ostan One Piecen lisäksi muutamaa muutakin mangaa, joten jää vähän enemmän rahaa aina, kun ei kaikkia tarvi kerralla ostaa. :))

Monninen

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Elokuu 29, 2009, 14:08:32 »
Nyt kun suomalainen OP tulee "kahden kuukauden" (Elikkä about 3 kuukauden) välein niin rupesin lukemaan sarjaa netistä. Nyt on kaikki ilmestyneet luvut luettu ja joka viikko uusi luku. En tajua miten ikinä pystyin lukemaan sarjaa Suomen tahtiin. Siinä menettää niin paljon.

Siis sehän tulee joka toinen kk. Uusi one piece olisi pitänyt tulla jo eilen, mutta ne pokkarit tuppaavat aina tulemaan vähän myöhässä...

Mäkin oon lukenut kaikki luvut netistä... Kieltämättä, jos luikee vain suomen tahtiin, niin siinä menettää paljon, mutta eihän kaikki halua spoilaantua...
Mulla on melkein kaikki op pokkarit nyt omana. Ostin Animeconista puuttuvia. Enää puuttuu Skypiea saaga kirja hyllystä. 8D

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #25 : Syyskuu 03, 2009, 21:53:26 »
Nyt kun suomalainen OP tulee "kahden kuukauden" (Elikkä about 3 kuukauden) välein niin rupesin lukemaan sarjaa netistä. Nyt on kaikki ilmestyneet luvut luettu ja joka viikko uusi luku. En tajua miten ikinä pystyin lukemaan sarjaa Suomen tahtiin. Siinä menettää niin paljon.

Siis sehän tulee joka toinen kk. Uusi one piece olisi pitänyt tulla jo eilen, mutta ne pokkarit tuppaavat aina tulemaan vähän myöhässä...

Tarkoitinkin kolmea kuukautta sarkasmilla. Eli siis sitä, että OP ei ikinä tule ajallaan, vaikka nostivat sen ajankin kahteen kuukauteen.
Eipä sinänsä haittaa. Ainut huono puoli netistä lukemisessa on SBS:n puuttuminen.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

salainensalatalo

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Kesäkuu 16, 2010, 03:44:27 »
Tämä on kyllä kiistatta mun lempisarja. (Luulen tosin, että jos en olisi OP:hen koskaan kunnolla tutustunut niin inhoaisin sitä :D) Suomen tahtiin luen, käännökset on todella hyviä. Huumori on varmaan parasta ikinä, animen fillereissä se vaan tuppaa olemaan melko kökköä. Kummakos tuo kun se ei ole Odan käsialaa... Animen musiikki jakautuu ärsyttävään pelottelumusiikkiin ja todella hyvään fiilistelymusiikkiin. Lähes kaikki alkubiisit ovat hyviä. Lempihahmoni on melkein alusta asti ollut Sanji, naishahmoista tykkään eniten Robinista. Inhokkihahmojani ovat kaikki ärsyttävät vikisijät ja yksiulotteiset pahikset (joita esiintyy lähinnä niissä fillereissä). Leffoja olen nähnyt pari kolme ja olen pitänyt niistä. Kovin fanitus mulla oli kaksi vuotta sitten 13-vuotiaana kun olin vasta löytänyt koko sarjan. Kiinnostuin sarjasta itse asiassa sellaisen YouTube-videon avulla jossa oli laitettu OP-hahmot puhumaan muumihahmojen ääníllä :D

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #27 : Heinäkuu 10, 2010, 19:32:45 »
Nyt on pakko valittaa sillä viime aikoina olen polttanut hermoni OPn suomennokseen :D Toki normaalit repliikit sujuvat ongelmitta, mutta kun tulee kyseeksi iskujen nimet/tittelit niin jostain syystä suomentaja tuntuu pelleilevän.
Lähinnä iskujen nimet häiritsevät eniten. Suomentaja ei edes yritä suomentaa niitä, vaan keksii siihen aina vain jonkun sanaleikin. Hyvänä esimerkkinä Portgas D. Acen tekniikoiden nimet:
Ace käyttää iskua nimeltä "Enkai" (Flame Commandment) jolla valmistetaan seuraava vaihe. Iskua käytetään kahdesti ja toisella kerralla se on nimeltään "Dai Enkai" lisäten Dain (= suuri) alkuun. Suomentaja kuitenkin käänsi molemmat aivan eri tavalla jotka eivät mitenkään liity alkuperäisiin nimiin.
Pahin mahdollinen esimerkki tästä on "Entei" (Flame Emperor) suomennos. Kyseessähän on Acen voimakkain isku, joten toki sen suomennoksen pitää olla kunnioittava. Ei suinkaan! Suomennetaan se mitään ajattelematta Polttopalloksi.
Alkuperäisissä tekniikoissa vain yhdessä oli sanaleikki (Jujika = Ristituli), mutta suomentaja näki ilmeisesti tarvetta lisätä niitä melkein joka kohtaan.
Tuossa suurin ärsytyksen aihe.

Toisena ovat pikkuasiat kuten Urougen titteli. "Mad Monk" käännetty Hirmunkiksi. Hauskaa, mutta aivan väärässä paikassa.
Sitten mistä ihmeestä vedettiin Rayleighin titteli "Haades"? :D Olen itse sitä mieltä että Hades olisi parempi titteli kuin Dark King, mutta sitä ei päätä suomentaja vaan Oda.
Reviewing the world!

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
« Vastaus #28 : Elokuu 05, 2010, 16:20:55 »
Alun perin pidin One Piecea tyhmän kuuloisena, kunnes aloitin lukemaan sitä.. Taas sitä nähdään mistä kaikesta meinaa jäädä paitsi ennakkoluulojen takia: tällä hetkellä sekä anime että manga ovat uusimpaan saakka katsottuja/luettuja ;) Animea voi katsoa esim. täällä tai täällä, englanniksi subattuna, ja luettuani nuo esimerkit mangan suomennoksista, olen iki-onnellinen että luen sarjaa englanniksi. Varsinkin kun aloitin sarjan ensin animella ja osaan joten kuten japania, ajattelen vaistomaisesti suurimman osan nimistä japaniksi myös englanniksi lukiessani. 'Mugiwara' nyt vain on enemmin mieleeni kuin 'Olkihatut', ja 'Akakami' kuin 'Punatukat' ;)

Yksi suurimmista syistä, miksi ihastuin OP:hen, on Odan kirjoitustyyli (jos mangassa sitä voi 'kirjoitystyyliksi' sanoa). Samaan tapaan kuin Row tekee Pottereissa, myös Oda jättää paljon avonaisia juonenpätkiä kadottamatta niiden päitä, solmien kaikki yhdeksi hienoksi rusetiksi lopulta. Myös Oda esittelee/mainitsee ohimennen henkilöitä, joille monta mangapokkaria myöhemmin paljastuu suuri rooli (esim. Dragon). Myös Oda rakastaa johdattaa meitä harhaan, ja kun olemme täysin varmoja, mitä seuraavaksi tapahtuu, hän, aivan kuin Rowling, tulee ja vetää maton altamme paljastaen ratkaisun, jota kukaan ei olisi voinut kuvitellakaan. Joten onko mikään ihme, että näin kärsien Potterien loppumisen aiheuttamasta tyhjyydestä, huomaan saaneeni OP:sta hieman uutta voimaa, vaikka kyseinen sarja (aivan kuin mikään muukaan) ei voi ikinä merkitä minulle yhtä paljon kuin Potterit. Mutta siinä missä Potterit ovat elämä, One Piece on todella hyvää ajanvietettä, joten voin suositella sarjaa lämpimästi kaikille. Myönnän, että itsellänikin sarja jumittui joskus tylsempiin kohtiin, mutta kunhan niistä pääse ohi, se alkaa mennä eteenpäin sellaisella vauhdillla, että sitä ei voisi kuvitellakkaan jättävänsä kesken.

-Jen
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2010, 02:35:20 kirjoittanut Jénaminya »
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #29 : Elokuu 06, 2010, 12:03:14 »
Mun mielestäni One Piece on oiva sarja mielikuvituksekkaan maailmansa ja tarinansa takia. Juu, se on todella loistava, ja omasta mielestäni suomennos on täydellinen. "Kirahvinssi", "Tykkirahvi" ja "Hirmunkki" kuulostava paremmilta kuin "Kirahvivinssi", "Tykkikirahvi" ja "Hirmumunkki". Antti Valkama on tosi mielikuvituksekas (Englanniksi Foxy ja Duval olivat muistaakseni lempinimeltään yksinkertaisesti "boss" kuntaas suomeksi he ovat "pomoliini" ja "tsiiffi"). Polttopallokin, no, vaikkei olekkaan yhtä eeppinen kuin Entei, on silti aika kuvaava, ja onhan hyökkäys vahva, ei nimen tarvitse aina kuvata. "Tulikeisari" tosin kuulostaa aika siistiltä. 

Kääntäjä osaa asiansa. Ampunaamioksi suomennettu Sogeking ei ole yhtä mahtava kuin japaniksi, mutta jos Antti olisi suomentanut Sogekingin "Ampujain ruhtinaaksi", niin etsintäkuulutus olisi ollut aika jännä:

"Ampujain ruhtinas"
Ampujain ruhtinas
30.000.000B 

Animekin on loistava ja värikäs, harmi että siitä on liian vähän AMV:tä.
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
« Vastaus #30 : Syyskuu 04, 2010, 20:25:25 »
Katson aina uusimman One Piece jakson tuolta watch-onepiece:ta. Sinne tulee uusi jaksu yleensä sunnuntaisin.
Mangaa olen lukenut jo pitemmän aikaa, mutta anime aloin seuraaman vasta kun löysimme watch-onepiecen, sitä ennen yritimme youtubesta etsiä jaksoja, mutta se ei oiken onnistunut joten se jäi siihen.

//Tuo watch-onepiece on muuttunut jo pitemmän aikaa sitten watchop:piksi.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2011, 22:30:47 kirjoittanut mattis »
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa Pon

• Vuotislainen
  • Puhelinpokipoki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #31 : Lokakuu 03, 2010, 20:56:39 »
Ite omistan OP numerot 1-48 ja sit olen lukenut netistä :--D En ole seurannut oikein animena koska manga o parempi.. (OBS mun mielipide!) OP o yks mun suosikki mangoista ja yks niistä sarjoista mitä rupesin ekaks keräämään :--D Ja sarja on vasta vähän yli puolessavälissä Eiichiro Odan tavote on 1000 chapteria.

EastAnimesta Löytyy :--D

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2010, 16:19:03 kirjoittanut Pon »