Kirjoittaja Aihe: Death Note  (Luettu 4979 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
  • Sukupuoli: Noita
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
  • Tupa: Luihuinen
Death Note
« : Helmikuu 25, 2007, 18:40:55 »
Death Note
Genre : Fantasy - Mystery - Drama - Horror

Onko kukaan täällä katsonut sarjaa nimeltä Death Note? Sarja alkoi tuossa viime syksyllä, ja on nyt puolessa välissä. Se on maailman kaikkeuden paras animesarja, se vetää vertoja melkein Pottereille, ja minun suustani se on paljon sanottu se! Potterit ovat sentään tarkoin varjeltu raamattuni.

Suosittelen lämpimästi tätä sarjaa kaikille! Sitä ei voi verrata mihinkään muuhun, se vain.. on hyvä. Olen käännyttänyt jopa vannoutuneita animenvihaajia seuraamaan tätä sarjaa ja jäämään siihen koukkuun.

Lisää animesta voi lukea http://www.anime-source.com/banzai/modules.php?name=Anime&rop=showcontent&id=1735.

-Jén
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Poissa Kuumato

• Vuotislainen
  • Kauhukakara.
Vs: Death Note
« Vastaus #1 : Helmikuu 26, 2007, 10:25:28 »
Minäkin seuraan Death Notea, mutta mielestäni manga on parempi. Voi johtua siitäkin että luin ensin mangaa ja sitten vasta katsoin animea, mutta animesta vain puuttuu jotain. Esmes Ällän kahjot ilmeet eivät ole päässeet animeen asti.

Death Note on aikuisten sarja, jossa pääpaino on älykkäässä dialogissa. Sarjassa puhutaan paljon ja siihen pitää keskittyä pysyäkseen mukana. Mangaa ensikertaa lukiessani tapahtelin alvarrinsa tuolilta ja vähän väliä oli pakko sulkea pokkari ja ajatella "tämä on nerokas." Sitähän se on. Koska näkökulma on Raiton (Lightin), on hankala päättää kumman puolelle asettuisi. Sekä L että Raito ovat niin ihania hahmoja että tällainen slashari kuin minä parittaa antaumuksella.

En ole lukenut mangasarjaa loppuun asti, koska into lopahti seiskakirjan kohdalla ja siitä eteenpäin sarja mielestäni meni tasaista alamäkeä. Ne jotka ovat lukeneet kappaleeseen 58 asti tietävät mistä puhuin. Luin kuitenkin vielä jonkin matkaa mutta loppuratkaisu jäi näkemättä koska se ei jaksanut enää innostaa. Animeversio on mielestäni jotenkin vaisu, ja seuraan sitä lähinnä nähdäkseni loppuratkaisun ja kuunnellakseni suosikki seiyuuni, Yamaguchi Kappein (L) ääntä.
En ole vieläkään keksinyt, miten on mahdollista että L, joka istuu kaiket päivät koneen ääressä, syö jatkuvasti herkkuja ja kävelee huonolla ryhdillä voi olla niin hyvä tenniksenpelaaja. Ja miksi se ei liho?! 

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Helmikuu 27, 2007, 18:07:23 »
Death Note on kyllä yksi suosikeistani. Ei ainoastaan mahtava juoni, mutta se pitää olla vielä niin hyvin piirettykkin. Tosin en kyllä kauheesti tykänny siitä animen L:stä, sen silmät oli varmaan vähän liian pienet (L:n silmät on aivan suunnattoman isot, ainakin näin isot O_O). Mangaa ja animea en oikeen vielä pysty vertailemaan, koska animea on tullu kahtottua vasta seittemän jaksoa. Manga on kumminkin paremmin piirettyä.

Lainaus
En ole lukenut mangasarjaa loppuun asti, koska into lopahti seiskakirjan kohdalla

Joo se seiska kirja on aika paha... En oo vielä lukenu sitä, mutta menin spoilaamaan ihteni juuri siitä kohdasta (kaikki jotka sen on lukenu tietää mistä puhun) kaverini Death Notesta. Oon vieläkin tapauksesta järkyttynyt. Olen kyllä ajatellut siitä huolimatta katsoa/ lukea sarjan loppuun.

Mitä mieltä ootte muuten L:n ääni näytteliästä? Sama henkilö on myös Inuyashan ja muistaakseni Ranman äänenä, niin ja miljoonassa muussa animesarjassa. Itse en oikeen osaa sanoa L:n äänestä mitään... Olin ehkä ajatellu sen vähän hiljasemmaksi, melkeen kuiskaukseksi. Raiton ääni on ihan ok, ainakin sillä on mielipuolinen nauru (ihan niinku koko hahmo ei ois mielipuolinen *mur mur*).

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
« Vastaus #3 : Maaliskuu 01, 2007, 12:10:42 »
Mangaa ensikertaa lukiessani tapahtelin alvarrinsa tuolilta ja vähän väliä oli pakko sulkea pokkari ja ajatella "tämä on nerokas." Sitähän se on.

Kyllä, nerokas on juuri oikea sana kuvaamaan sarjaa. Tai ehkä syvä.
Olen itsekin ajatellut ostaa sarjan mangana, muutama kaverini on lukenut sen ja he ovat sanoneet että se on mangana parempi.
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Poissa Megera

• Vuotislainen
    • Megeran Blogisivu
« Vastaus #4 : Maaliskuu 11, 2007, 17:47:58 »
Minä katson Death Notea youtubesta ja minä pidän sarjasta oikein paljon. Mutta musta se on aika tylsä mutta samaan aikaan todella hyvä. Tylsyden tunne johtuu varmaan siittä että melkein puolet ajsta kerrotaan kun se kirjottelee ihmisten nimiä siihen vihkoon. Mutta nyt kun olen päässyt vähän pidemmälle sarjassa siinä tapahtuu ennemmän ja se vhko kirjotus jaa hieman vähemmälle.
Like a river flowing to the sea
You'll be miles away, and I will know
I know I can deal with the pain
No reason to cry.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Maaliskuu 13, 2007, 23:19:15 »
Hyppäsin animen mukaan aika pian sen jälkeen kun jakso kuusi esitettiin Japanissa. Nopeasti jäin koukkuun ja joka tiistain jälkeen odotan innolla seuraavaa jaksoa.

Tällä hetkellä Death Note kuuluu suosikkisarjoihini. Aihe kuulosti mielenkiintoiselta, joten päätin kokeilla. Jo muutaman katsotun jakson jälkeen totesin sen aiheuttavan pientä eettistä pohdintaa, etenkin, koska niihin aikoihin kävin juuri uskonnon etiikan kurssia :D. Toisekseen oikeastaan jokainen jakso on jäänyt jännittävään kohtaan sekä yllättäviä juonenkäänteitä löytyy.

Totta on, että sarjan katsominen (ja ilmeisesti siis myös mangaversion lukeminen) vaatii keskittymistä. Paljon repliikkejä ja pohdintaa, johon minä en varmaan kykenisi xD

Miyano Mamoru on varsin miellyttävä Raiton äänenä. Ensalkuun oli vaikea päästä eroon mielikuvasta Ouran High School Host Clubin Tamakista :D Ja Kappei Yamaguchi. Sehän on Sakuma Ryuichi! Aivan erilainen rooli.

Mangana olen lukenut vasta ensimmäisen tankoubonin. Ehkä hankin joskus myöhemmin lisääkin.

Wyndra

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Maaliskuu 26, 2007, 21:56:35 »
Ah.. Uh..

Animea olen katsonut kai johonkin 21 jaksoon? Kaveri koukutti, ostin sitten mangaa, ja siitä sitten varsinainen kiinnostus. Enemmän perustan kyllä mangana kyseisestä sarjasta, mutta animekin ihan kiva joo.
Ainakin piirrostyyli on huomattavasti parempi kuin joissakin muissa katsomissani sarjoissa. Juoni toimii ihan kivasti, mutta paremmin mangassa, en oikein osaa selittää, mutta mangassa on jotenkin vain tiiviimpi tunnelma kuin animessa. Ilmeet myös ovat mangassa huomattavasti elävämpiä ja Eru on Erumaisempi ^^

Mutta yksi suosikeistani tämä anime ehdottomasti on. Yleensä into loppuu animeiden kohdalla jo toisen jakson puolessa välissä, mutta tässä ei.
Myönnettävä on, että alku oli kuolettavan tylsä, mutta sitten kun Raito tapasi Erun niin alkoi mielikuvitus mennä omia reittejään (Raito ja Eru olisi syötävän söpö pari!!), ja ehkä juuri se sai minut katsomaan tätä sarjaa vieläkin pidemmälle.

En ole vieläkään keksinyt, miten on mahdollista että L, joka istuu kaiket päivät koneen ääressä, syö jatkuvasti herkkuja ja kävelee huonolla ryhdillä voi olla niin hyvä tenniksenpelaaja. Ja miksi se ei liho?! 
Pakko tähän sanoa, että kaverin kanssa ollaan ehdottomasti sitä mieltä, että sillä on anoreksia :'D Koska ei tuo ole normaalilta ihmseltä mahdollista.. Eru syöpöttelee päivät pitkät, mutta Raito on syönyt ehkä kolme kertaa koko sarjan aikana!

Animeversio on mielestäni jotenkin vaisu, ja seuraan sitä lähinnä nähdäkseni loppuratkaisun ja kuunnellakseni suosikki seiyuuni, Yamaguchi Kappein (L) ääntä.

Tähänkin pakko puuttua ^^ Kappei on loistava seiyuu! Tutustuin hänen loistaviin äänitaitoihinsa Ryuichi Sakuman muodossa, ja nyt vasta minulle kerrotaan että Erulla ja Ryuichilla on sama seiyuu?! Ihan mielettömän monipuolinen henkilö!! *ei tajua*
Joo, ja pakko sanoa myös, että ihan hävytöntä, kun joka paikassa InuYashat on dupattu englanniksi! InuYashan loistava seiyuu jää täysin taka-alalle! [OFF]

Hahmoista vielä sen verran, että inhoan sitä Misaa! Se on niin ärsyttävä streotypiatytteli. Eihän se edes sovi Raiton kanssa yhteen!! ;__;
Raito puolestaan on ehkä vieläkin ärsyttävämpi.. Sellainen mielistelevä naistenmies.
Eru on sarjan ainoa järkevä (?) henkilö, sitä mieltä minä olen :'D

Poissa Thyone

• Tylypahkan oikea ottelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RainWolf2
« Vastaus #7 : Maaliskuu 29, 2007, 17:14:13 »
Death note on ihana. Se on nerokas. Tutustuin sarjaan viime vuoden Animeconissa, kun kaikki vaahtosi jostain RaitoxL - jutusta enkä tajunnut mitään. Aloin sitten lukea mangaa, rakastuin, luin lisää, rakastuin lisää ja niin edelleen. En oikeastaan tiedä mitä sanoisin tähän, Kuumato sanoi jo paljon oleellisia asioita.

Animesta en oikein tykkää, katsoin ehkä 12 jaksoa ja kyllästyin sitten.

En ole lukenut mangasarjaa loppuun asti, koska into lopahti seiskakirjan kohdalla ja siitä eteenpäin sarja mielestäni meni tasaista alamäkeä. Ne jotka ovat lukeneet kappaleeseen 58 asti tietävät mistä puhuin. Luin kuitenkin vielä jonkin matkaa mutta loppuratkaisu jäi näkemättä koska se ei jaksanut enää innostaa. Animeversio on mielestäni jotenkin vaisu, ja seuraan sitä lähinnä nähdäkseni loppuratkaisun ja kuunnellakseni suosikki seiyuuni, Yamaguchi Kappein (L) ääntä.

Minullakin on vähän into kuollut seiskakirjan jälkeen, mutta vaan vähän. Jotenkin alkoi vaikuttaa niin kuin erinäisten tapahtumien jälkeen juonesta olisi tullut vähän pakotettu. Loppuun asti aion kyllä kuitenkin lukea tämän, addiktio on addiktio. Ja hyvä se on edelleen.

Eikö L sanonut jossain vaiheessa mangaa Misalle, että jos käyttää aivojaan, niin ei liho. Joo sanoi se, kun Misa ei ottanut kakkua kun se lihottaa, ja L otti, ja Misa kysyi miten L ei liho. Voi olla että se oli kettuilua Misalle, ja luultavasti olikin. En vain voi keksiä mitään muutakaan syytä.

Wyndra: meinaat varmaan bulimiaa? Kerta anorektikot harvemmin syö koko ajan..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2007, 13:33:32 kirjoittanut Thyone »
practice random acts of kindness

sugaikotsu

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Huhtikuu 07, 2007, 14:16:27 »
No Death Note on nerokas sarja, olen katsonut. Minäkin kuitenkin pidän enemmän tuosta manga versiosta. L on paras hahmo. Sarjaan on mielestäni aika vaikea edes kyllästyä, on sitä pidempiäkin sarjoja seurattu. Ei Death Note minusta tylsisty. Anime on laadukas, piirrosjälki loistavaa ja seiyuut hyviä.

suvari

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Huhtikuu 21, 2007, 20:26:03 »
Mangaa olen lukenut, jonka kautta sitten tutustuin animeenkin mielenkiinnosta. Pidin kuitenkin enemmän mangastavaikka animekin oli ihan toimiva. Tutustuin mangaan eräänä kesäisenä päivänä, kun olin vierailulla isosikoni luona. Mangat lojuivat hyllyssä ja päätin lukea. Rakastuin siihen välittömästi: se oli vain niin nerokas! Mahtava ja parasta mitä olin pitkään aikaan lukenut. Ahmin kaikki hänen sillä hetkellä omistamansa osat ja tahdoin vain lukea lisää ja lisää.

Itse en ole tylsistynyt Death Noteen vielä, enkä varmasti tule tylsistymäänkään. L on lempihahmoni ja ihastuin tähän heti (hän on vain niin suloinen sokeripalojensa kanssa).

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #10 : Heinäkuu 01, 2007, 01:51:51 »
Spoilaan hitusen sarjan loppua.

Tämäkin sarja sitten meni ja loppui. Viimeinen jakso tuli Japanissa ulos joskus viime tiistaina, torstaina katselin itse. Jakson jälkeen olo oli aikamoisen tyhjä. Pääasiassa siksi, että yhdeksän kuukauden ajan oli tottunut odottamaan viikoittaista jaksoa, jännittämään, mitä odottamatonta seuraavaksi mahtaa tapahtua. Ja nyt se on ohi. Toisaalta tuntui siltä, että sarja loppui ihan yhtäkkiä. Yhden jakson aikana tapahtui mieletön muutos Raitossa ja sitten pumpum, se oli siinä. Mangaversiosta en tiedä mitään, olen itse lukenut vasta kolmen pokkarin verran sitä. Loppu oli toisaalta ihan kauniskin. "Flashbackeja" 17-vuotiaasta Raitosta. Miten koko homma alkoikaan vuosia sitten. Miten ihmeessä Raitolla on pää kestänyt? Tai sitten se ei tosiaan kestänytkään :D
Olen kyllä iloinen, etten spoilaantunut sarjasta melkein yhtään näiden kuukausien aikana.

Death Note on mielestäni kokonaisuudessaan sen verran loisto, etten ihan heti kyllä keksi toista samanlaista. Tässä enää odotellaan sitä hetkeä, kun joku keksii ruveta näyttämään kyseistä sarjaa Suomessa.

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #11 : Heinäkuu 01, 2007, 11:07:33 »
Anime loppunut vihdoin? Voisin ehkä vihdoin jatkaa, lopeitn sen kesken, koska en jaksanut sitä toista alkutunnaria (sitä oksettavaa, joka aiheuttaa minulle päänsärkyä) enkä vaihtunutta tyyliä :s olivat tehneet jaksosta 26 jopa tylsän, vaikka mangassa se oli ihan älytötmän mielenkiintoinen kohta -_-. En muista edes missä vaiheessa olen, ehkä jaksossa 31.

Mangan olen lukenut juu. Death Note on kyllä ehdottomasti suosikkisarjani, taisin lukaista kaikki 108 lukua läpi puolessatoista viikossa (minun lukutahdillani se on paljon, en pysty keskittymään yhtään kun luen koneella). Siinä välissä on se järkyttävän tylsä "yotsuba" osio, jonka takia en ole vieläkään jaksanut lukea sarjaa uudestaan. Koko juttu olisi ollut parempi ilman Yotsubaa, uskokaa vain xD.
Minusta Death Note oli pelottava :s Ihan liian nerokas ja hullu. Monessa kohtaa tunsin miten adreaniilipitoisuuteni nousi, kun ne juonenkäänteet vain olivat niin hulluja O__O! Olin spoilaantunut seiskakirjan pienestä kepposesta, joten en oikeastaan järkyttynyt siinä niin paljon.
En muista enää koko sarjasta mitään muuta kunnolla kuin viimeisen kirjan.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Heinäkuu 01, 2007, 23:09:50 »
Viestini SPOILAILEEPI pahasti Death Note -animen viimeistä jaksoa.

Minusta Death Noten viimeinen jakso oli aivan... sanonko mistä. Aivan ala-arvoinen loppu niin loistavalle animelle. Minusta Lightin häviö oli jotenkin epätyydyttävä, kun otti huomioon, millaisia verkkoja hän punoi koko sarjan ajan. Sitä paitsi häviö olisi tuntunut jotenkin siedettävämmältä, jos toinen osapuoli olisi ollut itse L, josta minä pidin aina enemmän kuin Nearista tai Mellosta. Loppu olisi ollut vielä suurempi pettymys, jos Light olisi todella jäänyt kiinni ja hänet olisi raahattu kahleissa pois. Siksi olinkin edes vähän tyytyväinen siihen, että Ryuuk loppujen lopuksi kirjoitti Lightin nimen omaan Death Noteensa. Muuten tämä loppu oli suuri pettymys, sillä pidin sarjasta aivan hirveästi, ja odotin sille spektaakkelimaista päätöstä. Se oli kyllä pelottavaa, kun Light näytti menettävän järkensä ja riehui kuin mielipuoli. Mikami puolestaan oli aivan kammottava. Tulee olemaan outoa, kun ei voi enää seurata Death Notea. Olisi kiva saada jostain oikein dvd:lle tämä loistava anime.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Puistopulu

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Syyskuu 13, 2007, 15:41:16 »
vastako te animen katsoitte? itse olen katsonut jo molemmat elokuvatkin.niissähän oli ihan oikeat näyttelijätkin ja vaikka mitä. Niissä L oli kyllä hitusen ärsyttävä. pidin niistä jotenkin vaikka aika kliseisiä ne oli. L oli ensin omasta mielestäni kammottava mutta sittemmin suloinen.
my grass isn't green...
my sky isn't blue...
The river runs dry...
my flower has died... This isn't my home

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Syyskuu 13, 2007, 20:02:37 »
Minäkin olen nähnyt tuon ensimmäisen Death Note -elokuvan, mutta en voi sanoa pitäneeni siitä hirveästi. Sarja vain oli jotenkin viihdyttävämpi juuri animena. Ryuuk näytti jotenkin hirveän epäuskottavalta elokuvassa, ja L ei ollut läheskään yhtä valloittava ja vakuuttava. Eikä Lightkaan ollut minun mielikuvani mukainen. Sitä paitsi se koko Shiori-hässäkkä oli mielestäni ärsyttävä. Anime oli enemmän minun makuuni, enkä panisi pahakseni, vaikka saisin jostakin luettavaksi mangaakin.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Syyskuu 14, 2007, 13:40:24 »
vastako te animen katsoitte? itse olen katsonut jo molemmat elokuvatkin.niissähän oli ihan oikeat näyttelijätkin ja vaikka mitä. Niissä L oli kyllä hitusen ärsyttävä. pidin niistä jotenkin vaikka aika kliseisiä ne oli. L oli ensin omasta mielestäni kammottava mutta sittemmin suloinen.
Vastahan pari kuukautta sitten viimeinen jakso esitettiin Japanissa :P

Ensimmäinen live action -leffa on nähty kertaalle. Mielenkiintoinen sekin versio, mutta tykkään minäkin animesta enemmän. Kakkosleffan voisi vielä katsoa. Ihan hyvä, ettei koko juttua yritetty kertoa yhdessä parituntisessa leffassa, vaan tehtiin kaksi leffaa. Ja eikö ensi vuonna ilmesty jokin uusi live action -leffa vai muistanko väärin? L:n keskittyvä muistaakseni.

Elokuun viimeinen päivä esitettiin Japanissa noin kolmetuntinen spesiaali animesta. En ole vielä nähnyt sitä, mutta käsitin, että siinä kerrottaisiin periaatteessa koko sarja Ryukin silmin.

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #16 : Syyskuu 14, 2007, 21:09:42 »
Elokuun viimeinen päivä esitettiin Japanissa noin kolmetuntinen spesiaali animesta. En ole vielä nähnyt sitä, mutta käsitin, että siinä kerrottaisiin periaatteessa koko sarja Ryukin silmin.

Voi, tuon minä haluan nähdä! Osaatko sanoa, mistä tuon voisi vilkaista?

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #17 : Syyskuu 14, 2007, 22:41:10 »

Voi, tuon minä haluan nähdä! Osaatko sanoa, mistä tuon voisi vilkaista?

Juuri nyt en muuta osaa sanoa, kuin että lataamalla tekstittömän videon. Tai sitten YouTube, mutta pikaisesti etsimällä löysin lähinnä vain pätkiä näistä niin kutsutuista poistetuista kohdista, joita ei siis itse sarjassa nähty, nekin tekstittömiä.
Hmm, siis director's cut tämä spesiaali on olevinaan.

Hellurei

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Kesäkuu 24, 2008, 05:44:19 »
Sarja on maailman mahtavimpia. Olisi voinut olla pidempi.

Gaah, en löydä kaupoista mistään. Egmont ilmoitti julkaisevansa 1. voluumin kesäkuussa.

Poissa Fairplay

• "Let the games begin"
  • Vuotislainen
  • The shadows betray you because they belong to me!
  • Pottermore: GhostWombat47
« Vastaus #19 : Kesäkuu 25, 2008, 16:59:26 »
Olen lukennut koko sarjan englanniksi ja omistan ekan suomeksi. Tämä on kyllä paras manga-sarja mitä olen lukennut. Katselen nyt myös sitä Live Movieta. Nyt tuleva kirjoitus sisältää isoja spoilereita sarjasta

Mutta sanon tämä sarja on aivan mielenkiintoinen ja hahmot ovat todella mielenkiintoisia

Suosikkihahmoni ovat: L, Near ja Ryuk
"Ah you think darkness is your ally? You merely adopted the dark. I was born in it, molded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!"

Poissa Kanttarelli

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Kesäkuu 25, 2008, 17:57:18 »
Eli suosittelen sarjaa lähes kaikille, en ehkä ihan pienimmille. Se on synkähkö, eikä (mitenköhän tän ilmaisisi :D)nuorempien eettinen ajattelu ole välttämättä kyllin kehittynyttä. Tästä on myös animesarja (luin mangana ja näin animen), se on tosin lähes kopio mangasta, mutta sen toteutus on hieno, "värieffektejä" sun muuta (vaikea selittää). En ole kovin montaa animesarjaa katsonut (ja tämä on ainoa, jonka olen lukenut mangana kokonaan), mutta kaikista näkemistäni sarjoista ehdottomasti paras. Ei turhaa mätkintää, vaan ajattelua ja pääsee itsekkin pohtimaan asioita. Seuraavaa ei kannata lukea, jos ei halua spoilaantua tosi pahasti.

Zombies ate my brain :D

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
« Vastaus #21 : Elokuu 03, 2008, 11:22:35 »
Melkein paras sarja ikinä. (Pakko nyt oli tännekin tulla kommentoimaan.) En ole ihan loppuun katsonut, tällä hetkellä ei äänet toimi koneessa ja minusta niiden pitää ehdottomasti kuulua (vaikka katsonkin tekstityksillä.) Lempihahmojani ovat L ja Light. Misa on ärsyttävä. Nearista en oikein tiedä, häntä olen vasta parissa jaksossa nähnyt.
Hassua kyllä, vaikka sarja on niin synkkä niin olen myös nauranut monessa kohtaa. Se oli hauska kun yksi niistä poliiseista hyppää parvekkeelta siihen alemman parvekkeen patjalle, ja kaikki ne "pahat" katsovat ihan kummissaan :D L on kyllä tosi taitava etsimään Kiraa. Se ihan ekojen jaksojen tv-temppu oli ehkä paras. Minäkin katsoin ihan suu auki että mitä se nyt tekee. Pitäisi kait alkaa katsoa taas, ennen kuin unohdan alkujaksojen tapahtumat. Mutta tosi hyvä sarja, ne jotka eivät ole vielä katsoneet, heti katsomaan! ;D
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #22 : Elokuu 25, 2008, 18:28:13 »
Vielä ehkä vuosi-puolitoista sitten olisin luultavasti väittänyt, että DN on yksi nerokkaimmista mangasarjoista, joiden kanssa olen joutunut tekemisiin. Tuhanteen kertaan koluttu eettinen dilemma, johon ei kuitenkaan ole sarjassa yritetty tyrkyttää minkäänlaisia valmiita vastauksia, vaan lukija joutuu itse miettimään kaiken melkeinpä alusta loppuun asti itse. Ainakaan lukijan omaa ajattelukykyä ei tällä kertaa ole lähdetty aliarvioimaan, ja älyttömän naiivista lähtöasetelmastaan huolimatta sarja onnistuu välillä olemaan pelottavan realistinen, ihan raadollisuuteenkin saakka.

Toiseen kertaan luettuna sarja ei kuitenkaan enää toiminut minun silmissäni ihan hienosti kuin muistelin. Lightin luonteessa tapahtuva muutos ei ollutkaan enää erityisen uskottava, pikemminkin hänen vinttinsä nopea pimeneminen sarjan ensimmäisessä alpassa alkoi tuntua vähän tympeältä ja epäinhimilliseltä ratkaisulta, eivätkä muutkaan hahmot jaksaneet enää järin kiinnostaa. Hahmoista L ehkä säilytti mielenkiintosta,  mutta varsinkin naishahmot tuppaavat tässä sarjassa olevaan harvinaisen sovinistisia, aivottomia kyhäelmiä. Ehkä naisten selkeässä hyväksikäyttämisessäkin on sitä omaa traagisuuttaan, jos se selvästi olisi jotenkin tarkoituksellista ja juoneen kuuluvaa, mutta taas kerran näyttää käyneen pikemminkin niin, että naishahmot ovat jääneet näin heikoille yksinkertaisesti vahingossa.

Ja mitä hienoa siinäkään sitten lopulta on, että esitetään ongelma ilman minkäänlaisia ratkaisuehdotuksia? Tuohan se DN:ään tietysti omantyylistä ahdistavuuttaan, ehkä ns. arvojen tyrkyttämisen puute jopa antaa sarjasta astetta kypsemmältä mielikuvan kuin pääosa valtavirtamangasta, mutta enpä sitten tiedä. Kaiken kaikkiaan DN:än suurin probleema minusta kuitenkin on se, että ilman minkäänlaista arvomaailmaa se ei oikein jaksa koskettaakaan, sitä vain katsoo kuin sumussa kun tyypit tappavat toisiaan.

Tai sitten minulta on mennyt jotain pahasti ohi.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2008, 19:21:06 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

eishi

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Lokakuu 15, 2008, 12:36:53 »
Lainaus käyttäjältä: Marygold
--ilman minkäänlaista arvomaailmaa se ei oikein jaksa koskettaakaan, sitä vain katsoo kuin sumussa kun tyypit tappavat toisiaan.

Voisinpa allekirjoittaa tämän täydestä sydämestäni. Tutustuin itse Death Noteen vasta pari viikkoa sitten, kun tunsin siiihen olevani pakotettu. Joka puolelta olin kuullut pelkkää hyvää ko. sarjasta, plus muutamakin kaveri oli jo sarjaa pakkotyrkyttänyt. Pakkohan se oli sitten ostaa mangan suomijulkaisun ensimmäinen osa ja ryhtyä lukemaan. Koska suomenkielinen manga on vasta neljännessä osassa, jouduin sitten turvautumaan loppupeleissa englanninkielisiin skanneihin nähdäkseni loppuratkaisun. (Suomijulkaisulle täytyy tosin nostaa hattua, aivan mahtavat suomennokset!)

Mutta siis. Pointti yksi: koukuttauduin kyllä tähän sarjaan ehdottomasti. Kaikki se psykologinen draama, juonenkäänteet, nerokas dialogi, henkilöhahmot... Mahtava kokonaisuus. Pointti kaksi: sarja alkoi kyllä mennä alamäkeä sen erään monestikin spoiler-varoituksella peitetyn tapahtuman jälkeen, enkä ainakaan itse jaksanut kauheasti sen jälkeen välittää, mitä Lightille käy ja millä tavalla hän jää kiinni -- sitä paitsi Lightin kiinnijääminen on perusoletus, ei juonipaljastus, koska hänhän on tyypillinen hulluuteen sortuva, hybriksestä kärsivä henkilöhahmo. Varsinkin viimeisissä luvuissa hypin aika isoja osiakin ylitse, koska en vain yksinkertaisesti enää välittänyt niistä (melko epäuskottavistakin) juonenkäänteistä. Ja juuri kuten Marygold totesi: jossakin vaiheessa lakkaa vain välittämästä siitä, kuka tappaa ja ketä, jollei hahmoihin ole mitään kiintymyssuhdetta ja/tai liitä tarinaan suuria melodramaattisia arvoja. Pointti kolme: Near, Mello ja Matt olivat hahmoina lähinnä ärsyttäviä, ja vuorotellen naureskelin ja tuhahtelin sille, kuinka sekä Nearille että Mellolle oli pitänyt keksiä jokin hieno maneeri, mallia L. Naishahmot sarjassa esitettiin tajuttoman manipuloitavina ja tyhminä, vaikkakaan minua ei häirinnyt juuri heidän sukupuolensa stereotypiointi, vaan yksinkertaisesti ne hahmot: Misa ja Takada, voi luoja. Varsinkin Takadan rooli tuntui hieman puskasta vedetyltä -- "tämä hahmohan esiteltiin jo luvussa 11, kyllä me nyt voidaan sitä käyttää noin seitsemänkymmentä lukua myöhemmin, eikös juu?" Pointti neljä: käsikirjoittajalla on kyllä mennyt pasmat sekaisin joissakin hienoissa juonenkäänteissä, koska kuka esimerkiksi (SPOILERZ) pitäisi kuuttakymmentäneljää kameraa pääepäillyn huoneessa tarpeellisena? Äärimmäisen epäuskottavaa: mitä enemmän kameroita, sitä helpommin ne löytää; ja jo kahdeksallakin kameralla saisi huoneen kuvattua ilman kuolleita kulmia. (Tämä nyt vain sattui pistämään silmään, ei muuten. :'D)

Eipä silti, kyllä tästä sarjasta nautin paljonkin ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille. Kyllähän se herättää jopa pientä eettistä pohdintaa ja pakottaa lukijan ajattelemaan omilla aivoillaan, mutta jos ei ole valmis uhraamaan paljoakaan aivokapasiteetistaan L:n ja Lightin mentaalisille kamppailuille, niin... Nopeastihan siinä kärryiltä putoaa. Tosin myönnän, noloa kyllä, että suurin syyni lukea sarja loppuun oli ihan vain puhdas tutkimuksellinen halu; nyt pystyn sitten lukemaan kaiken fan fictionin/doujinshit aiheesta. Ja ne ovat joskus jopa uskottavampia ja kiinnostavampia kuin sarja itse! XD

Asteria

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Marraskuu 22, 2008, 22:12:41 »
Sarjasta jäi yks kysymys... Nimenmuutos?!?!?!

Poissa Chiida

• tussitatuoitu
  • Vuotislainen
  • Only children know what they are looking for
    • blogin tapainen
« Vastaus #25 : Marraskuu 22, 2008, 22:38:43 »
Yksi parhaista sarjoista :D Animen olen katsonut jo kokonaan, mangasta lukenut kaikki suomennetut osat. Leffatkin olen nähnyt mutta ne eivät oikein iskeneet...
Toivottavasti ilmestyisivät nuo manganakin nopeasti, että pääsisin lukemaan :b Mutta kyllä animenakin voisin katsoa joskus uudestaan :D
"What makes the desert beautiful," says the little prince, "is that somewhere it hides a well."

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #26 : Marraskuu 25, 2008, 12:54:01 »

:P Ihan hyvä kysymys. Ehkä ne eivät sitten vain ole tulleet ihan oikeasti ajatelleeksi koko asiaa, tai vain yksinkertaisesti halusivat sen tulkittavan niin, että nimenmuutoksesta huolimatta vihkoon raapustettavan nimen pitää olla se alkuperäinen (syntymänimi). Kyllähän L omisti erinimisiä alter egoja monen monta, mutta silti ainoastaan hänen oikea nimensä kelpaisi vihkoon raapusteltavaksi. o_O Tiedä sitten. Tämäkin loogisuusaukko kieltämättä hiukan syö sarjan uskottavuutta...

Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Fairplay

• "Let the games begin"
  • Vuotislainen
  • The shadows betray you because they belong to me!
  • Pottermore: GhostWombat47
« Vastaus #27 : Marraskuu 28, 2008, 20:49:10 »

"Ah you think darkness is your ally? You merely adopted the dark. I was born in it, molded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!"

Poissa Chiida

• tussitatuoitu
  • Vuotislainen
  • Only children know what they are looking for
    • blogin tapainen
« Vastaus #28 : Joulukuu 06, 2008, 20:22:31 »

äh...Jotain taas menny ohi -.-
"What makes the desert beautiful," says the little prince, "is that somewhere it hides a well."

Asteria

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Tammikuu 16, 2009, 17:19:03 »

:P Ihan hyvä kysymys. Ehkä ne eivät sitten vain ole tulleet ihan oikeasti ajatelleeksi koko asiaa, tai vain yksinkertaisesti halusivat sen tulkittavan niin, että nimenmuutoksesta huolimatta vihkoon raapustettavan nimen pitää olla se alkuperäinen (syntymänimi). Kyllähän L omisti erinimisiä alter egoja monen monta, mutta silti ainoastaan hänen oikea nimensä kelpaisi vihkoon raapusteltavaksi. o_O Tiedä sitten. Tämäkin loogisuusaukko kieltämättä hiukan syö sarjan uskottavuutta...

No siis, jos vaihtaa nimen, ni edellinen tavallaan katoaa olemasta, eikä ihmistä voi kutsua samalla nimellä, koska edellistä ei ole. Simple. Ja jos on monia eri identiteettejä ni kai niistä se vanhin katotaan. Mutta miten vois olla syntymänimi kirjotettavana jos sen nimistä henkilöä ei oo ees olemassa. Plaa... Ja shinigamin silmillä näkis tän perusteella vaan syntymänimen x___x.

Jos L ois ymmärtänny yhistää kaikki todisteet, ni se ois saanu Lightin kiinni, mutta herra yrittää jokaisesta johtolangasta päästä eteenpäin käyttämättä melkeimpä muita ollenkaan. Noh, juonen eteen täytyy tehä mitän vain ilmeisesti.

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #30 : Maaliskuu 07, 2009, 15:28:41 »
Olen katsonut Death Note animen, lukenut manga-sarjaa tällä hetkellä kaksi osaa ja katsonut leffat.

Enkä siltikään tajua kuin vain kolme asiaa; 1.Ruyk on hauska 2. Death Notella voi tappaa ihmisiä 3. Death Note on hyvä sarja!

Leffassa raiskattiin manga ja anime todella pahasti!
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #31 : Huhtikuu 16, 2009, 16:17:20 »
Leffassa raiskattiin manga ja anime todella pahasti!

Tuota ensimmäistä en oikein tajunnut, mutta jälkimmäistä en pitäis niin vakavana, että voitais puhua raiskaamisesta.
Onko muuten kelläkään tietoo milloi noi leffat tulis ihan virallisesti suomeen suomitekstityksellä ja muulla mukavalla (kuten vaikkapa paikallisella alue koodilla.)
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #32 : Kesäkuu 09, 2009, 10:21:54 »
Hieno sarja kuitenkin on kyseessä. Loppu oli kaunis. Harmi vain, että sitten tehtiin ne fanservice-elokuvat, jotka raiskasivat koko sarjan totaallisesti.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Marraskuu 24, 2009, 16:53:17 »
Ihan näin mielenkiinnosta, onko kukaan teistä sattunut katsomaan Death Notea nyt, kun sitä on esitetty MTV3 Scifillä? Köyhänä opiskelijana kun en omista televisiota eikä porukoillakaan ihan joka kanava näy. Ilmeisesti tiistaisi-iltaisin esittävät kaksi jaksoa putkeen (parisenkymmentä jaksoa jo tullut). Haluaisin vain tietää, ovatko tekstitykset mielestänne onnistuneet :D

Muuten on taas ikävä koko sarjaa. Toisaalta Death Note saattaa olla sellainen sarja, jonka voi vain kerran katsoa, ja joka sillä ensimmäisellä katselukerralla vakuuttaa täysin (...tai sitten ei.) Pitkälti yli kaksi vuotta sarjan esitettämisestä Japanissa onkin.

Nameless

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Tammikuu 11, 2010, 14:57:51 »
Onhan tätäkin tullut katsottua mtv3 scifiltä.
Hyvä sarja mutta jokseenkin tylsä, sillä siinä ollaan vään väliä että: entä jos... Kun Kira saapuu niin me... että sellaista.

Poissa Beyond

• Pseudoenkeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #35 : Heinäkuu 24, 2012, 16:14:10 »
Death Note on ollut pitkään paras tietämäni anime. Ficcailun kautta genre on alkanut ikään kuin elämään omaa elämäänsä pääni sisällä. Tuntuu melkein turhauttavalta tätä nykyään katsoa sitä alkuperäistä animea, kun siinä ei olekaan railakasta romanssia tai muuta hirveän homoeroottista. :D Jooh, sitten takaisin aiheeseen... *virkayskä*

M + M² = ♥

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #36 : Heinäkuu 24, 2012, 18:22:16 »
Luin mangat katsottuani animen osittain läpi... Animessa on hyvää loppuratkaisu: se on paljon romanttisempi kuin mangoissa. Mielestäni L:n kuolema oli ihan kohdallaan; pidin hahmosta toki kovasti, mutta jos on jumalallinen voima (= Death Note & shinigamit) vastassaan niin häviö on mielestäni ansaittu.

Toisaalta olen myös sitä mieltä, että se koko tarina olisi voinut loppua siihen tappioon ja jättää tulevan lukijan mielikuvituksen varaan. Mielestäni tarina menetti vain makunsa tuon tapahtuman jälkeen enkä pidä yhtään niistä kaksosista, jotka olivat "L:n seuraajia." Kira tuntui myös huomattavasti tyhmentyvän noiden tapahtumien välillä. Siitä tuli epäuskottavaa.

Poissa Beyond

• Pseudoenkeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Heinäkuu 24, 2012, 18:52:24 »
^ Väittäisin, että se Kiran 'tyhmentyminen' oli aika luonnollista: on helppoa heittäytyä hieman huolimattomaksi ja jopa ylimieliseksi, kun pahin vastustaja on tuhottu. ;) Alkoihan Light menettää loppua kohti hallintaa hieman kaikesta. Light oli esimerkiksi sarjan alkuaikoina melkeinpä aina hillitty, vaikka Misa-poloinen ärsytti nuorukaista miten. Sarjan loppupuolella puolestaan oli se kohtaus, jossa Light menetti aika näkyvästi hermonsa Misalle. Veikkaanpa, että Lightille jumaluus oli yksinkertaisesti liikaa. Toisaalta epäuskottavuudesta olen vähän samaa mieltä siinä määrin, että Lightin ei olisi missään nimessä pitänyt hävitä Nearin kaltaiselle pyjamabilepojalle, jolla oli ilmeisesti hyvä päivä veikkauksessa. :--D
M + M² = ♥

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #38 : Kesäkuu 11, 2014, 01:45:29 »
Minä pääsin vasta nyt nauttimaan Death note animesta.
En ole koskaan lukenut mangoja, enkä katsonut anime sarjoja, mutta viime viikonloppuna päätin koittaa. Ja kävipäs niin, että Death note imaisi itseni ihan kokonaan. Koko sarjan katsoin kahdessa päivässä. Oli kyllä aivan mahtava sarja, vaikka täytyy myöntää, että loppua kohden alkoi mennä huonommaksi.

Lightin ikään kuin tyhmentymisen ymmärrän, mutta Near... Minä en vain voi sietää kyseistä hahmoa. Jopa Mello ärsytti minua aivan järkyttävästi, eikä kumpikaan päässyt lähellekään L'n nerokkuutta omasta mielestäni. Near vain tosiaankin heitteli ilmaan arvauksia, siinä missä L taas johti ajatuksensa todella järkevästi ja sitä kautta pääsi Lightin jäljille.

Taidan olla kamala ihminen, kun itse ainakin itkin sarjan lopussa, kun
Mutta kokonaisuudessaan aivan mahtava sarja, joka kyllä innostaa katsomaan lisää Animea.

Olen ensimmäisen Death note -elokuvan katsonut ja olihan se ihan ok, vaikka ei pääse lähellekään anime sarjan tasoa. Luin jostain, että US on hankkinut myös remake oikeudet... Saa nähdä toteutuuko se... Itse en ole varma haluaisinko, että siitä tehdään remake. Japanin versiokaan ei vakuuttanut juurikaan ja satuin jostain (olisiko ollut imdb) että jotkut tuotantoryhmästä olisivat halunneet tehdä Lightista 'hyvän tyypin'. Siis miten se olisi edes mahdollista, kun katsoo sarjaakin.... Light tappaa satoja ihmisiä ja uskoo olevansa uuden maailman jumala. Siis sehän on suoraan sanottuna aivan mielipuolinen, miten sen voisi muuttaa hyväksi tyypiksi muuttamatta ja pilaamatta koko Death notea???? Toivottavasti näin ei käy. Tuossa tapauksessa saisi minusta mieluummin jäädä tekemättä. Uutisia kuitenkin odotellessa.

Oho... nyt meni osittain ohi aiheen, mutta siis mahtava sarja!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2014, 15:33:34 kirjoittanut Magic girl »
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Rappio

• Pulp f-f-fiction??
  • Vuotislainen
« Vastaus #39 : Kesäkuu 20, 2017, 12:58:10 »
Luin jostain, että US on hankkinut myös remake oikeudet... Saa nähdä toteutuuko se... Itse en ole varma haluaisinko, että siitä tehdään remake.

En tiedä, mihin remake-oikeuksiin tässä nyt on viitattu, mutta Netflix'hän nyt ainakin on duunailemassa Death Note -elokuvaa. Saa nähdä, millainen siitä tulee. Traileri ainakin oli aika jäätävä.