Kirjoittaja Aihe: Biisin ja artistin tunnistusta.  (Luettu 49275 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • not your girl
    • Imaginary
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Biisin ja artistin tunnistusta.
« Vastaus #50 : Toukokuu 09, 2007, 20:56:09 »
kwanfan: Poets of the Fall on tosiaan kyseessä, kappale nimeltään Illusion & Dream.
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Poissa Evora

• Kelmitär
  • Vuotislainen
  • Help!
« Vastaus #51 : Toukokuu 11, 2007, 19:41:23 »
Minua on pitkään jo mietityttänyt että mikä ihmeen kappale on se, joka soi siinä Libressen mainoksessa, missä naiset kävelee niiku isona joukkona jollain isolla kadulla. Äiti sanoo, että se on joku ikivanha biisi.

Se laulajan ääni on sellanen jännä, vähä nariseva. Ja ääni on naisen. Äänestä tulee mieleen vähän Agnes Pihlava.

Ja sanat menee EHKÄ näin (nämä on sitten vain korvakuulolta): ''I'm gonna let nobody, turn me around, turn me around...''

Jos joku tietää, niin kiitos :p

Ev

//Muoks. Kiitos kovasti gravitation :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2007, 13:57:27 kirjoittanut Evora »
Mä sanoin et inhoon novelleja mut silti kirjotin sellasen.

gravitation

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Toukokuu 11, 2007, 21:34:33 »
Evora: Sen kyseisen mainoksen piisin esittää A-Bomb feat. Rachel Kelly, mutta mm. Joan Baez on esittänyt kyseisen piisin myös. Kannattaa kokeilla googlettaa nimellä Ain't Gonna Let Nobody Turn Me Around, jos lisää esiintyjiä tarvitsee :D

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #53 : Toukokuu 16, 2007, 22:22:29 »
Auttakaa Novan puhki kuluttajaa. Mikä ihme se kappale on, jossa sanat menevät (huonolla enkulla) näin:

No-one know what is like, to be a batman, to be a sad man, behind blue eyes.. dandididaundaundandididaundaun....

Sitte todella hataralla pohjalla jatkuu jotenkin öö..

My dreams, they are so empty... (jotain :D)

Ottakaapa tuostakin selvää.
Olen ihan varma, että tiedän kappaleen nimen, mutta en millään saa sitä päähäni! Olisiko täällä joku parempi muistisempi? Kaunis kiitos :).

----------------------------------------------------

Hei vielä toinen, kun ensimmäinen sai jo selvityksensä. Laitampa oikein kiperän. Edelleen novalla ja voicella soinut kipale. Jotan semmosta ehk hiphoppia/räppiä/ym. (älkää aidot hopparit, räppärit, rokkarit syökö minua, jos tyylilaji on aivan perseelleen arvattu). Muuta en muista, kuin että taustalla joku hemmo huutaa lähes koko kappaleen "hey". Ei saa nauraa. Kysyn vakavissani :D..

---------------------------------------------------

Vielä kolmas! Novaa ja voicea edelleen. Sanoat jokseenkin näin:

"..tulla rakastetuksi" "..lähden Intiaan" "haluan lautalattian"

Aika hidas ja tunnelmallinen biisi. Mies laulaja. Huomatkaa hämäräpitosuuteni määrä :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2007, 23:06:34 kirjoittanut Nathaniel »
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Poissa Amethyst

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Toukokuu 16, 2007, 22:50:52 »
Nathaniel: Luulen, että etsimäsi biisi on Limp Bizkitin Behind Blue Eyes. Ja nuo kirjoittamasi sanat menivät melkein oikein. :P

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Toukokuu 17, 2007, 01:33:11 »
Onpa hyvinkin Behind Blue Eyes bad  :) ja alkuperäisenä The Who, jossa olevan tiukemman osuuden Limp Bizkit on jättänyt pois.
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Katariina

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Toukokuu 18, 2007, 20:55:54 »
Tietääköhän joku tästä jotain? Musiikki on jotain humppa/iskelmäparodiaa, ei vissiin ole eläkeläiset koska laulajalla on ihan oikean hyvän kuuloinen ääni. Sanat meni yhessä biisissä jotenkin että joku sydän räjähtää, ja toisessa jotain että nappaa mun koukkuun tai muuta kalastus-sanastoa.. Ei oikein pysty googlettamaan noilla. Mieslaulaja.
Muoks: saattaa olla Martti Servo *häpeää* En pysty nyt tarkistamaan.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2007, 08:43:48 kirjoittanut Katariina »

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Kesäkuu 04, 2007, 23:06:26 »
Queer as folkin ensimmäisessä jaksossa (puhun nyt siis jenkkiversiosta) oli sellainen kohta, jossa Brian uhkasi hypätä katon reunalta alas, jos Michael ei tule hakemaan häntä tai jotain. Siinä kohdassa soi joku hyvä laulu, jonka lauloi mies tai naislaulaja, en oikein ota selvää; Se voisi olla sellainen melko korkealta laulava mies, tai sitten sellainen mustanainen, joilla on aina sellainen tietynlainen lauluääni (osaan selittää, jes).

Siinä alussa kuuluu sellaista "ding... ding... ding..." ja sitten kohta se alkaa laulamaan sitä. En oikein saa selvää sanoista kun siinä puhutaan päälle, mutta sitten hetken kuluttua jotain pätkiä: "I'm on my way, can't stop me now and you can do the same" tai jotain, ja tämän jälkeen sitten tulee vissiin kertosäe, joka on hieman rytmikkäämpi; "what have you done *tidi* to make you feel... proud(?ehkä)", "it's never too late to try"

Yritin oikeasti googlettaa kaikkea ja liitellä perään 'lyrics' 'queer as folk' ja kaikkea mahdollista, mutta en vain saa selville kappaleen nimeä ja esittäjää (ensimmäinen kerta muuten kun en saa itse selville -.-) ei kukaan viitsisi vähän auttaa?

Eleanír, sehän se! Kiitos paljon. :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2007, 14:25:12 kirjoittanut Daniel »

Gemma

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Kesäkuu 05, 2007, 12:44:06 »
Nathaniel: Tuo kolmas biisi taitaa olla Aleksi Ojala - Rakastaa ja tulla rakastetuksi. :)

Mä haluun vaan rakastaa
ja tulla rakastetuksi.
Mä haluun vaan kämpän,
josson lautalattiat.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2007, 19:57:54 kirjoittanut Gemma »

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #59 : Kesäkuu 05, 2007, 13:30:27 »
Siinä alussa kuuluu sellaista "ding... ding... ding..." ja sitten kohta se alkaa laulamaan sitä. En oikein saa selvää sanoista kun siinä puhutaan päälle, mutta sitten hetken kuluttua jotain pätkiä: "I'm on my way, can't stop me now and you can do the same" tai jotain, ja tämän jälkeen sitten tulee vissiin kertosäe, joka on hieman rytmikkäämpi; "what have you done *tidi* to make you feel... proud(?ehkä)", "it's never too late to try"
Olisikos ollut Heather Small - Proud? Täsmäisi antamasi tiedot ainakin. :>

Kertosäe:

What have you done today to make you feel proud?
It's never too late to try
You could be so many people
If you make that break for freedom

Katariina, olen varmasti kuullut nuo, mutta kovin monessa laulussa tuntuu sydän räjähtävän, niin en osaa sanoa, mitä niistä haet... Tuo koukku juttu jäi häiritsemään joten yritin penkoa, mutta löysin vain tällaisen:

meri on kaloi täynnä mut vaan murto-osa koukussa/
ainoastaan ahneimmat silmät kii suutaan louskuttaa/
ja nappaa kii syöttiin,mut onko ne syötävii/
laatu korvaa määrän,taas yksinäisyyttä myydään siis/

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2007, 13:41:26 kirjoittanut Eleanír »
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Katariina

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Kesäkuu 06, 2007, 00:34:28 »
Katariina, olen varmasti kuullut nuo, mutta kovin monessa laulussa tuntuu sydän räjähtävän, niin en osaa sanoa, mitä niistä haet...
Googlailin ja kyllä se on sittenkin Martti Servoa, molemmat biisit. Koukku-biisi on vissiinkin nimeltään "Nyt nappaa". Mutta kiitos kun yritit auttaa!

Poissa qmis

• paperitähti
  • Vuotislainen
  • kaunein
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #61 : Kesäkuu 07, 2007, 12:51:13 »
Biisi on hidastempoinen ja laulajana nainen. Musiikkivideossa on aiheena lasten pahoinpitely.. muistan vaan, että lapsi, jota pahoinpideltiin oli tyttö, ja yhdessä kohtaa se oli koulussa, ja sen käsivarressa oli mustelmia ja sen opettaja katto sitä hieman silleen hmm.. o__O Eeh. Please, somebody help me?

// Igraine, oi, kyllä! :--DD Kiitos ♥
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2007, 13:43:21 kirjoittanut Kanelitanko »
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
Kanelitanko -> qmis

Poissa Crina

• äxdee
  • Vuotislainen
  • Pilkkupallero
« Vastaus #62 : Kesäkuu 07, 2007, 13:38:49 »
Kanelitanko, voisiko kyseessä olla mitenkään Martina McBriden Concrete Angel? Youtubesta etsin kyseisen videon ja siinä ainakin oli kuvailemasi oloinen kohtaus.
Tuli yö ja suuret tähdet, ja hemuli rakasti yhä puutarhaansa. Se oli suuri ja salaperäinen, siellä saattoi eksyä - mutta mitä siitä, siellähän oli koko ajan kotona.

Sohvilainen

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Kesäkuu 07, 2007, 21:16:44 »
Näin n. 15 minuuttia sitten nelosella Fizz-siiderimainoksen, jonka taustalla soi hauska biisi. Se mainos oli se, missä pullon korkki haudataan ruohon alle siis ikäänkuin siemen joka kasvaisi. Biisin esitti jokin mies/poikabändi ja tyylilaji oli sellainen kevyt, pop? Keksisikö joku biisin?

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #64 : Kesäkuu 08, 2007, 14:41:04 »
Esittäjä on Pirkka-Pekka Petelius ja biisi alkaa näin:

Kultaiset renkaat laitan korviin
ja kasvomeikin ihanan
kiiruhdan Carrolsille lorviin
tyttöjen kanssa kikatan
Kun mulle namusetä outo
alkaa silmää vilkuttaa
Vaikka silloin tällöin pidän päässä lämpörullia
vaikka olen nätti poika ja syön hillopullia
mä en tahdo että mulle tyrkytetään... tra la la la la la.

Mutta mikä on biisin nimi?

Muoks//  Sitten vähän kiperämpi ehkä. Kappaletta laulaa mies ja nainen ja taustala toistellaan jatkuvasti (mikäli oikein olen kuullut) "one night". Tietäisikö kukaan?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2007, 13:50:04 kirjoittanut Eleanír »
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #65 : Kesäkuu 11, 2007, 21:58:08 »
En saa kuollaksenikaan päähäni yhtä Poets Of The Fallin biisin nimeä, mutta yhdessä kohtaa sen videota se happinaamarinainen menee jonkin näköistä spiraalimaista vuoristorataa alespäin. Ei ole mitään muistikuvaa mitä siinä olisi laulettu. Biisi oli muistini mukaan aika rauhallinen, mutta en ole kuitenkaan ihan varma. Kuitenkin on sitä Poetsin uudempaa tuotantoa.
Ensimmäiseksi mulla tulee mieleen Carnival Of Rust ja Lift, mutta kumpikaan se ei ollut. (Ei kai se happinaamarityyppi edes ole Liftin videossa.) Vielä eilen muistin sen nimen, mutta nyt se on kadonnut kokonaan päästäni.

Poissa Nemorosa

• Vuotislainen
« Vastaus #66 : Kesäkuu 11, 2007, 22:17:53 »
Uimaintiaani, kyllä tuo kuvailemasi kappale on juuri tuo Carnival of Rust. Olen ihan 100%:n varma siitä (tai no ainakin 99,9%). Kyseisessä videossa on juuri tuo kaasunaamarityttö nukkensa kanssa.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #67 : Kesäkuu 12, 2007, 01:58:08 »
Esittäjä on Pirkka-Pekka Petelius ja biisi alkaa näin:

mä en tahdo että mulle tyrkytetään... tra la la la la la.

Mutta mikä on biisin nimi?

Muoks//  Sitten vähän kiperämpi ehkä. Kappaletta laulaa mies ja nainen ja taustala toistellaan jatkuvasti (mikäli oikein olen kuullut) "one night". Tietäisikö kukaan?

Nimi on Tralala, nerokasta :)
Alkuperäisenä Acuareala Homosexual, sellainen bändi kuin Twist Los
Voisitko rajata tarkemmin, uusi, vanha, tyyli (rock, disco....)

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Kesäkuu 12, 2007, 11:21:43 »
Uimaintiaani, kyllä tuo kuvailemasi kappale on juuri tuo Carnival of Rust. Olen ihan 100%:n varma siitä (tai no ainakin 99,9%). Kyseisessä videossa on juuri tuo kaasunaamarityttö nukkensa kanssa.
Ei ollut :D Muistaisin kyllä Carnival of Rustin, eikä se tyyppi edes taida mennä siinä videossa sitä vuoristorataa :)

Poissa qmis

• paperitähti
  • Vuotislainen
  • kaunein
« Vastaus #69 : Kesäkuu 12, 2007, 11:24:01 »
uimaintiaani, kyllä menee :P Taitaapi olla toi Carnival of Rust ihan vaan. n___N

Carnival of Rust
Lift
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
Kanelitanko -> qmis

BlackBerry

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Kesäkuu 12, 2007, 11:48:05 »
Eleanír, olisiko U2 - One ?

Poissa Evora

• Kelmitär
  • Vuotislainen
  • Help!
« Vastaus #71 : Kesäkuu 13, 2007, 21:06:09 »
Minulla olisi taas kysymys että tietääkö kukaan, mikä kappale on kyseessä siinnä Nestlen Ice Tea mainoksessa joka näkyy subilla (kyllä se varmaan muillakin kanavilla näkyy, mut ainaki subilla). Se kappale menee jotenki: 'Hey Mambo, mamboe...... hey mambo'' sellanen miesääni laulaa sitä. Olis kiva jos joku tietäis :>

Ev

//mukoks. Kiitos kovasti suosanteri valaisevasta tiedosta :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2007, 12:15:47 kirjoittanut Evora »
Mä sanoin et inhoon novelleja mut silti kirjotin sellasen.

Poissa Adalmina

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosUnicorn107
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #72 : Kesäkuu 13, 2007, 22:14:44 »
Sattuisiko kukaan tietämään mikä biisi soi eilen Todistettavan syyllisen lopussa? Biisi oli akustinen ja laulaja oli mies, sillä oli sellainen kiva, ehkä vähän käheä ääni. Sanoista en onnistunut nappaamaan kuin: "i'm close behind". Se saattoi olla myös "i'm closed behind"

//Muoks. kiitos Frigo, juuri tuo se oli :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2007, 12:03:28 kirjoittanut Adalmina »
Kuinka vanha olisit, jos et tietäisi ikääsi? – Satchell Paige

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #73 : Kesäkuu 14, 2007, 00:17:21 »
Minulla olisi taas kysymys että tietääkö kukaan, mikä kappale on kyseessä siinnä Nestlen Ice Tea mainoksessa joka näkyy subilla
Ev

Dean Martinin versio Mambo Italiano - kappaleesta. Kyseessä on ns. ikivihreä josta löytyy lukuisia sekä mies-
että naislaulajien versioita; mm. Barry Manilow Kid Creole & Coconuts:n kanssa (joilla molemmilla on  hyviä omia biisejä :), Caterina Valente, suomeksi ainakin Olavi Virta. Rosemary Clooney teki siitä ykköshitin tänne ja Englantiin USA:ssa top 10.
Edesmenneestä Urho Kekkosesta väänneltiin että Hei Mambo, tehdäänkö Kekkosesta luuranko...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2007, 11:19:43 kirjoittanut suosanteri »

Poissa Bruce Air

• Paleleva häntä
  • Vuotislainen
« Vastaus #74 : Kesäkuu 16, 2007, 19:45:43 »
Yritin googlettaa, muttei tärpännyt.

Etsisin siis esittäjää ja nimeä kappaleelle, jossa mies laulaa "pidä kii sun unelmista, pidä kii ja usko niihin."
Ja muutamat menkööt perään huomenna.