Kirjoittaja Aihe: Biisin ja artistin tunnistusta.  (Luettu 45951 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Ravenheart

• Ankeuttaja
Vs: Biisin ja artistin tunnistusta.
« Vastaus #100 : Syyskuu 05, 2007, 20:01:18 »
chira: Sen kappaleen nimi on Jukka Poika: Hän haluaa huussin. Sanoja en valitettavasti löytänyt mistään.

Alfie

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Syyskuu 07, 2007, 17:17:15 »
Mikähän se semmoinen biisi on, missä musavideolla kulkee kaks hemmoa t-paidoissa, ja sitte siihen päälle on piirretty animaationa kaikkea mahollista. MTV:ltä olen videon nähnyt muutamaan otteeseen, ja muuta en sitten osaa sanoa.
Soittaako kenelläkään kelloa...??

muoks// Thänks, Stan! Tuohan se just oli ^^
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2007, 17:19:13 kirjoittanut Alfie »

Stan

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Syyskuu 07, 2007, 17:58:59 »
Mikähän se semmoinen biisi on, missä musavideolla kulkee kaks hemmoa t-paidoissa, ja sitte siihen päälle on piirretty animaationa kaikkea mahollista. MTV:ltä olen videon nähnyt muutamaan otteeseen, ja muuta en sitten osaa sanoa.
Soittaako kenelläkään kelloa...??
Oiskohan Justice - D.A.N.C.E (video: http://www.youtube.com/watch?v=fo_QVq2lGMs)
ton videon paidat on muuten aika hemmetin hienoja :D

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #103 : Syyskuu 10, 2007, 09:36:44 »
Minulla on ongelma. Haluaisin ihan hirveästi löytää yhden biisin, mutta minulla ei ole hajuakaan sen nimestä tai esittäjästä, ja olen kuullut siitä vain alun, enkä osaa yhtään kuvailla sitä. Mutta yritän kuitenkin, jos nyt jollain sattuisi olemaan jotain havaintoa siitä.

Kyseessä on tällainen hidas kappale, jonka alussa on "hyminää". Siis ei mitään ihmisen hyminää, mutten keksi sille muutakaan nimitystä, mutta siis siinä ei ole mitään selkeää rytmiä. Kohtalaisen pitkän ajan kuluttua alkaa nainen "laulaa", paitsi etten tiedä, voiko sitä kutsua lauluksi, koska luulen, että se sanoo siinä vain pari sanaa (mutta en siis tosiaan ole kuullut tätä loppuun saakka). Niistä sanoista en saa mitää selvää, vaikkakin ensimmäinen kuulostaa vähän unolta. Se sävel vai mikä onkaan menee silleen... "uuna naanana naana..." Joo, en osaa jäljitellä sitä. Kyseessä on kuitenkin tällainen jollain tapaa aika mystisen kuuloinen kappale.

//Kiitos Milénalle yrityksestä, ja pakko sanoa, että tuokin oli aivan ihana biisi! Mutta onnistuin kuulemaan tämän radiosta, ja jos jotain kiinnostaa, mitä hain takaa, niin se oli Enyan Only time. Pakko sanoa, että silloin kun tuota aiemmin kuulin, oli aika huono äänentoisto, eikä tuo kuvaukseni kyllä yhtään vastannut todellisuutta XDD
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2007, 21:47:23 kirjoittanut nominal »
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #104 : Syyskuu 12, 2007, 14:07:40 »
Minulla on ongelma. Haluaisin ihan hirveästi löytää yhden biisin, mutta minulla ei ole hajuakaan sen nimestä tai esittäjästä, ja olen kuullut siitä vain alun, enkä osaa yhtään kuvailla sitä. Mutta yritän kuitenkin, jos nyt jollain sattuisi olemaan jotain havaintoa siitä.
...
 "uuna naanana naana..."

Olen nyt aika varma, etten ole ollekaan oikeilla jäljillä, mutta minulle tuli tuosta selityksestä mieleen Karhuveljeni Kodan "muuntautumismusiikki" http://youtube.com/watch?v=jnJDdaUQNRI&mode=related&search=
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Sirii

• Frábært!
  • Vuotislainen
  • Regulusfani
« Vastaus #105 : Syyskuu 14, 2007, 14:32:08 »
En nyt todella tiedä kuuluisiko tämä tänne mutta... Olen miettinyt, että mikähän mahtaa olla se kappale, jota TSH:ssa (toisessa vai kolmannessa osassa?) Pippin laulaa siellä kuninkaan (tai mikälie) hovissa. Sitä laulua ennen Pippin sanoo 'laulumme eivät sovi suuriin saleihin' ja kuningas(?) että 'mikseivät sopisi?' tai jtn. Tiedätte kai mistä kyse? Anyone?

Ja toinen myös TSH:sta, en todella muista mistä osasta. Aragorn laulaa sitä (jossain haudalla?) ja se laulu kuulemma kertoo haltianaisesta, joka rakastui kuolevaiseen tms. Kukaan saa kiinni ajatuksestani?

Ja sitten tulee tämä iänikuinen aivan mahdoton tehtävä, mutta hyviä arvauksia/ehdotuksia/tietoja otetaan vastaan:
Eli kappale on naisen laulama ja aika vanha (hittikappale jostain kolmen tai neljän kesän takaa). Nuo ovatkin sitten ainoat varmat tietoni, mutta lisään vielä, että ainakin välillä sitä kappaletta kuulee vieläkin radio Novalla ja että uskoisin kielen olevan jotain italiaa tai espanjaa tms. Tosin tästäkään en ole ihan varma. Laulaja kuulostaa aika nuorelta. Ja kappaleen kertosäe(?) kuulostaa vähän siltä, kuin siinä sanottaisiin jotain tyyliin 'ventiventikaaree-ee' ... Melodia kuulostaa hieman samalta kuin siinä yhdessä Let it be nimisessä kipaleessa ja... No, en tiedä.

//EDIT: Kiitos kovin, gravitation! ^^
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2007, 18:44:32 kirjoittanut Sirii »
Ég á heiminn! :}

gravitation

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Syyskuu 14, 2007, 15:07:30 »
En nyt todella tiedä kuuluisiko tämä tänne mutta... Olen miettinyt, että mikähän mahtaa olla se kappale, jota TSH:ssa (toisessa vai kolmannessa osassa?) Pippin laulaa siellä kuninkaan (tai mikälie) hovissa. Sitä laulua ennen Pippin sanoo 'laulumme eivät sovi suuriin saleihin' ja kuningas(?) että 'mikseivät sopisi?' tai jtn. Tiedätte kai mistä kyse? Anyone?

Kyseessä taitaa olla sen niminen kappale kuin The Steward of Gondor, löytyy TSH:n kolmannelta soundtrackiltä.

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #107 : Syyskuu 14, 2007, 20:58:56 »
Elikkäs maikkarilla/subilla pyörinyt mainos uudesta alkavasta sarjasta nimeltä Heroes. Mikä on taustalla soivan kappaleen nimi?

//Kiitos tiedosta! :)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2007, 21:26:08 kirjoittanut Eleanír »
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa qmis

• paperitähti
  • Vuotislainen
  • kaunein
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #108 : Syyskuu 14, 2007, 21:22:12 »
Elikkäs maikkarilla/subilla pyörinyt mainos uudesta alkavasta sarjasta nimeltä Heroes. Mikä on taustalla soivan kappaleen nimi?

Poets of the Fall - Locking Up The Sun, olisko? :D *kerran nähny mainoksen*
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
Kanelitanko -> qmis

Sohvilainen

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Syyskuu 21, 2007, 22:16:31 »
Kuulin jonkin aikaa sitten erään ilmeisesti gospel-bändin biisin joka oli todella hyvä. Tunnistaisiko joku kappaleen seuraavista vihjeistä, sillä haluaisin kovasti tietää kyseisen esittäjän:

- jokin Turvakytkimen tyylinen gospel-bändi
- mieslaulaja
- pätkä sanoista kertosäkeistöstä: "vaikka varjot lankeaa eikä vastausta saa"

Poissa Remi

• Siis nii Mary Sue
  • Vuotislainen
  • Fly away to the stars... Shit.
    • "Taidetta"
« Vastaus #110 : Syyskuu 22, 2007, 21:54:22 »
En tiedä miksi, mutta mieltäni on painanut jo varmaan viime kesän alusta eräs biisi. Olen kuullut sen pari kertaa radiosta (radioasema oli Nova.. Taisivat tykätä soittaa sitä kappaletta kesällä). En ole kuunnellut sanoja tarkkaan, mutta sen verran on jäänyt mieleen, että siinä lauletaan jotain 'Voisinko olla sankari ilman viittaa..' tai jotain vastaavaa. Eli suomi poppia ainakin. Mies laulaja.
"Shed your shrouds. Slip your fingertips through the ground. Get those catacombs open I'm hoping you'll join us. Everybody come on out, yeah~ What a lovely, lovely night for a drink and a parade. We'll dance until the morning light, this town should be afraid. " -Skeletons on Parade, Ludo

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #111 : Syyskuu 22, 2007, 22:02:59 »
Remi: Meneekö sanat ehkä jotenkin näin: "Voisinko olla mies ilman viittaa, ilman sankarin velvoitetta?" Kyse saattaa ehkä olla Lauri Tähkän ja elonkerjuun jostain varsin uudesta laulusta, ja laulua on soitettu mysö Voicella. Jos olen väärässä, niin korjatkaa, mutta minusta tuntuu että se menee näin
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Poissa Remi

• Siis nii Mary Sue
  • Vuotislainen
  • Fly away to the stars... Shit.
    • "Taidetta"
« Vastaus #112 : Syyskuu 22, 2007, 22:44:15 »
Niin ne sanat taisivat mennä. Mutta en ole kuullut sitä Voicelta.. Ja se tuli kesällä joten se ei (minun mittakaavassa) ole erityisen uusi, mutta mutta.. Voihan se vaikka ollakkin.
"Shed your shrouds. Slip your fingertips through the ground. Get those catacombs open I'm hoping you'll join us. Everybody come on out, yeah~ What a lovely, lovely night for a drink and a parade. We'll dance until the morning light, this town should be afraid. " -Skeletons on Parade, Ludo

Katariina

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Syyskuu 23, 2007, 21:28:52 »
'Voisinko olla sankari ilman viittaa..' tai jotain vastaavaa. Eli suomi poppia ainakin. Mies laulaja.
Jore Marjaranta - Mies

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #114 : Syyskuu 26, 2007, 16:56:19 »
Radio Rock:ilta on tullut muutamia kertoja biisi, jonka osa kertsistä menee suunnilleen näin: "I only feel like somebody's watching me"
Laulaja kuullostaa Alexi Laiholta.

// Kiitti Sohvilainen ja Villi Lohi =)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2007, 17:45:04 kirjoittanut last hero »
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Sohvilainen

• Ankeuttaja
« Vastaus #115 : Syyskuu 26, 2007, 20:57:37 »
Radio Rock:ilta on tullut muutamia kertoja biisi, jonka osa kertsistä menee suunnilleen näin: "I only feel like somebody's watching me"

En tiedä onko biisiehdotukseni nyt aivan pielessä, mutta ainakin tässä laulussa lauletaan kertosäkeistössä noin: http://en.wikipedia.org/wiki/Somebody's_Watching_Me . Siellä puhutaan Covers-kohdassa Alexi Laihosta ja itse tarkoitin tuota dance versiota jonka esittää  Beatfreakz. Kappaleen nimi on siis Somebody's watching me.

-------

Minulla on vielä ratkaisematon biisimysteeri, jos joku osaisi sanoa:

Kuulin jonkin aikaa sitten erään ilmeisesti gospel-bändin biisin joka oli todella hyvä. Tunnistaisiko joku kappaleen seuraavista vihjeistä, sillä haluaisin kovasti tietää kyseisen esittäjän:

- jokin Turvakytkimen tyylinen gospel-bändi
- mieslaulaja
- pätkä sanoista kertosäkeistöstä: "vaikka varjot lankeaa eikä vastausta saa"

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #116 : Syyskuu 27, 2007, 02:26:21 »

En tiedä onko biisiehdotukseni nyt aivan pielessä, mutta ainakin tässä laulussa lauletaan kertosäkeistössä noin: http://en.wikipedia.org/wiki/Somebody's_Watching_Me . Siellä puhutaan Covers-kohdassa Alexi Laihosta ja itse tarkoitin tuota dance versiota jonka esittää  Beatfreakz. Kappaleen nimi on siis Somebody's watching me.

Jees, eli biisin nimi tosiaan on Somebody's Watching Me ja esittäjänä Warmen (Bodomin kosketinsoittajan Janne Wirmanin bändi). Alkuperäinen esittäjä on Rockwell ja coverissa tosiaan laulajana Laiho.

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #117 : Syyskuu 27, 2007, 14:33:31 »
Taas on laulu hukassa. Elikkä siis, kyseessä on mies laulaja, kappale on melko hidas, muttei kuitenkaan kauhean hidas. Sanoja sain vähän poimittua, tosin en tiedä kuinka oikeita ne ovat. Eli jotenkin näin: "all that I had all that i yerned was here where I belong", "in a move of my head I'm close to the edge", "please tell me that this is all in my head". Jotain tuollaista.

Radiosta taisi tämä kappale kuulua, NRJ:ltä olikohan, kun kaverini kuunteli sitä. En tosin ole ihan varma...

// Nemorosa, kiitos paljon, oikea biisi oli! :>
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2007, 16:05:46 kirjoittanut Daniel »

Poissa Nemorosa

• Vuotislainen
« Vastaus #118 : Syyskuu 27, 2007, 18:08:59 »
"all that I had all that i yerned was here where I belong", "in a move of my head I'm close to the edge", "please tell me that this is all in my head". Jotain tuollaista.

Luulen, että kyseessä on kotimainen yhtye nimeltä The Giant Leap ja biisi All In My Head. On soinut aika tiuhaan useammallakin radiokanavalla. YleX:llä, Voicella ja NRJ:llä nyt ainakin. En muistanut heti bändin nimeä mutta YleX:n soittolistalta se hyppäsi silmään. :)

Poissa Ceciliah

• Syystuuli
  • Vuotislainen
    • Ceciliah - livejournal
« Vastaus #119 : Syyskuu 30, 2007, 14:27:25 »
Minkä niminen oli Bo Kaspers Orkesterin ensimmäinen (ainakin kuvittelisin niin) suuri hittibiisi Suomessa? Muistan, että siitä on varmaan ainakin 7 vuotta (olin kait toisella luokalla silloin) ja pidin siitä. Sen täytyi soida paljon radiossa, koska en olisi muuten kuullut sitä. Yritin wikipediasta ja muista lähteistä etsiä sitä, mutta en löytänyt. Toivottavasti vuotiksesta löytyy kyseisen orkesterin faneja! Olisi mukava kuunnella sitä vuosien jälkeen uudelleen.

//Ei mun mielestä ollut toi Undantag.. Tai ehkä vaan muistan ihan väärin, mutta olikohan jotain nopeampaa hittibiisiä?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2007, 19:05:01 kirjoittanut Ceciliah »
I just got lost
Every river that I've tried to cross
And every door I ever tried was locked
Ooh-Oh, And I'm just waiting till the shine wears off

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #120 : Syyskuu 30, 2007, 17:00:06 »
Laulaja kuulostaa ihan The 69eysilta.

Kertosäe kuulostaa ihan:

I don't need heaven or hell
but it 's all right
as long as you're in my heart
I don't need heaven or hell
but it's all right
as long as you're under my
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

sinny

• Ankeuttaja
« Vastaus #121 : Lokakuu 01, 2007, 08:54:04 »
Lady Asensio, tämä on todellakin The 69 Eyesin biisi. Nimi on Heaven/Hell.

Poissa Ginnuna

• Viulukotelo
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangNight
« Vastaus #122 : Lokakuu 03, 2007, 15:59:44 »
Tähän biisiin on nyt todella hatarat tuntomerkit, mutta jos joku osaisi minua auttaa: noin viikko sitten näin yleltä mainoksen, jossa käsiteltiin ilmastonmuutosta. Taustalla soi rauhallinen kappale, jonka nimen ja esittäjän haluaisin saada selville. Laulaja oli (luultavasti :D) mies, ja mainoksessa oli jossain kohtaa jääkarhuja ja lopussa rekka jonka kyljessä luki "pysäytä ilmastonmuutos". Jotain sinne päin. Näin mainoksen vain ohimennen, mutta biisi kuulosti niin kivalta että se jäi mieleen. :)

Vampyyrityttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #123 : Lokakuu 03, 2007, 16:42:27 »
Tuossa on pätkä mitä olen siitä melko hitaasta ja kauniista kappaleesta: (kaikki sanat ei ole kirjoitettu oikein.)
Everything what you want you gadet.
//nominal tuo on se biisi! ;) Ei se oikeastaan nyt niin kovin hidas ollu, mutta sillon mä muistin, että se seolis ollu. ;)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2007, 21:17:09 kirjoittanut Vampyyrityttö »

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #124 : Lokakuu 03, 2007, 17:22:08 »
Vampyyrityttö, veikkaanpa olevani kyllä ihan hakoteillä, mutta löysin tällaisen ja päätin laittaa sen tähän. Kyseessä on siis Roy Orbisonin You got it. Täältä pääsee kuulemaan sitä.
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic