Kirjoittaja Aihe: Tupahuivit vol 2  (Luettu 63909 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Makoto

• Ankeuttaja
Vs: Tupahuivit vol 2
« Vastaus #75 : Helmikuu 02, 2009, 18:09:41 »
Minä teen itselleni huivia edelleen luihuisen väreissä. Käytän Seitsemän veljestä lankaa kun se yhtäkkiä osui silmään ja oli ainoa väri joka tähänmennessä nähdyistä langoista on ollut edes vähäsen oikean värinen.. sekin on kyllä ihan semmoinen kirkkaan (myrkyn?) vihreä :)

En tajua miten kaikki sanoo ettei sopivan värisiä lankoja löydy. Minä ainakin olen löytänyt jo varmasti kaikkien tupien huiviin langat ihan tuosta Vapaa Valinnasta :D

Taidan tilata Alivansilta sen

a House Sweater...
a POA Tie...
and Adult size House Socks...
a Harry Potter box of Fudge Flies....
a 1.7 box of Bertie Botts beans...
Harry Potter Blood Pops...
and a bag of Unbearably Hot Cinnamon Bears...

Pakkauksen lisäksi luihuisen väreissä olevan sen huivin missä on pareittain ohuita raitoja kun en jaksa itse tehdä :D

//C'anossa liitti kolme peräkkäistä viestiä yhteen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2009, 17:15:13 kirjoittanut C'anossa »

Poissa Liina

• Kaihomieli
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #76 : Huhtikuu 09, 2009, 04:37:04 »
Minulla on rohkelikko-kaulahuivi. Tein sen joskus yläasteella, ja siitä tuli hieno. Kudottiin kaverin kanssa yhtä matkaa sitä, istuskeltiin isossa kaveriporukassa ja pidettiin omaa kivaa, puhuttiin Pottereista ja kudottiin huivia. Minä sain huivin valmiiksi, mutta kaverini ei. Itseasiassa viime jouluna hän antoi minulle sen kaulahuivinsa alun, koska se oli aloitettu tekemään äitini puikoilla, ja hän halusi palauttaa ne noin seitsemän vuotta myöhässä. Ei se haitannut, ei niille olisikaan ollut tarvetta. Kaverini ei halunnut tehdä sitä loppuun, koska ei hän ole ajatellut Potter-asioita vuosikausiin.

Tein huivini kirkkaanpunaisesta ja sinapinkeltaisesta langoista. Punainen on hieman liian kirkas ja kirjava, mutta ei se ole tähänkään mennessä haitannut, vaikka välillä minulla on ihan liikennemerkkiolo. Huivi on pitkä, vaikka muistaakseni käytin siihen vain yhden kerän sekä punaista että keltaista lankaa. Lanka oli 7 veljestä, ja se on lämmin ja pehmeä. Jälkeenpäin olen välillä vähän harmitellut, että lanka onkin niin punainen, mutta ehkä joskus vielä jos viitsin ja jaksan, voisin tehdä oikeasti viininpuna-kultaisen, ja siitä tulisi hienompi. Kaulahuivini on tehty kaksi oikein - kaksi nurin -tyylillä, eikä se ole ollenkaan sellainen hieno ja sileä, kuin mitä se voisi olla. Jos se olisi tehty rivi oikein - rivi nurin, se olisi käpristyttänyt reunat, vaikka ihan hienojahan sellaisistakin on tullut. Se oli niin nopeakin tehdä noin. Siinä on tasaiset raidat, ehkä kymmenen senttiä punaista ja kymmenen keltaista. Hapsut jäivät silloin tekemättä, enkä ole saanut tehtyä niitä koskaan enää siihen. Ei se ole haitannut, vaikka hapsut tekevätkin niin paljon pottermaisuutta muuten tavalliseen punakeltaiseen huiviin.

Nyt rohkelikkohuivini on siis lähes tavallinen punakeltainen villahuivi. Minä kuitenkin itse tiedän, että se on rohkelikkohuivi, ja se riittää. On siitä kuitenkin tullut potterkommenttia, Pottereita tuntevilta kavereiltani. Tosin minä itse olen myös sellainen, että mikä tahansa puna-keltainen asia tuottaa mielikuvia rohkelikosta, olen ikuinen rohkelikko. Kaulahuivini on kaiken lisäksi tällä hetkellä ainoa oikeasti paksu kaulahuivi, sellainen talvinen ja lämmin. Käytän huiveja koko ajan, mutta kaikki muut ovat ohuita ja kylmiä kangashuiveja, ja vaikka nekin ovat kivoja, talvella kaula paleltuu niillä. Siksi rohkelikkohuivini käyttö on rajoittunut lähinnä kylmimpiin talvipakkasiin ja erikoistilanteisiin, kuten miitteihin ja potterien jonotuksiin.

Ehkä vielä joskus teen uuden huivin, kutominen on kivaa.
Soittaako lehmus, laulaako satakieli?

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #77 : Huhtikuu 09, 2009, 10:57:56 »
Tuolla mainitsin joskus että sain twhtyä viisi riviä... siihen se sitten omalta osaltanai jäikin, käsityötoimintani on sen verran hidasta että siirsin työni suosiolla mummulleni jotaa hän saisi jotain tekemistä :) Nyt se sitten on valmis, mä en tajua, se teki sen varmaan kahdessa päivässä valmiiksi ja pituutta tuli about 2 metriä... On se kyllä hieno, miten mummut osaakaan tehdä niin hienoja?
Pitäisi saada heti käyttöön mutta kun olen ollut kipeänä (sisällä en käytä kaulahuivia) niin se vaan on tuolla naulakossa : (

Voisiko joku ystävällisesti kertoa mistä löytyisi sellaista ihan perusvihreää, ei vaaleaa ei tummaa vaan sitä perusvihreää lankaa, merkki saisi olla mitä tahansa, haluaisin nimittäin kysyä mummulta jos on hän suostuisi tekemään sen kouluhuivinkin missä on kaikkien tupien värit ;)

Kiitos.
"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #78 : Huhtikuu 11, 2009, 20:42:36 »
Pitäisi mitata oma luihu-huivini :) Siitä tuli hiukan pidempi kuin piti, ehkä jotain kahden ja kolmen metrin välillä.. Tai niin ainakin että se menee kahdesti kaulan ympäri (väljästi), solmuun ja silti se ylettää yli takinreunan (tosin ei sen pidemmän takin :)

Tein sen joskus vuosi sitten, aloitin kesällä. Huivi tuli syksyyn mennessä valmiiksi. Lankamerkki on Seitsemän veljestä (Novitan kai?) ja sitä kului varmaan kolme kerää molempia värejä. Neuloin sen pieninä neliöinä (ensin 10 oikeaa, 10 nurjaa, 10 oikeaa ja 10 nurjaa) Tuollaisia 10 silmukan korkuisia neliöitä tulee yhdellä värillä neljä päällekkäin (sitten vaihdetaan toisin päin, 10 nurjaa, 10 oikeaa...) Itse tykkään huivista, mukavan pitkä ja kehtaan käyttää sitä nyt vuodenkin päästä ;) Tuo siis oli aika isolla raidoituksella. Molempiin päihin tein hapsut, vuorotellen vihreää ja harmaata.

Tällä hetkellä on aika söpöä kun 9-vuotias pikkusiskoni tekee rohkelikkohuivia <3

Voisiko joku ystävällisesti kertoa mistä löytyisi sellaista ihan perusvihreää, ei vaaleaa ei tummaa vaan sitä perusvihreää lankaa, merkki saisi olla mitä tahansa, haluaisin nimittäin kysyä mummulta jos on hän suostuisi tekemään sen kouluhuivinkin missä on kaikkien tupien värit ;)

Tuo minun käyttämäni lanka on kai sellaista mitä tarkoitat (siis sitä perusvihreää) ostin sen Anttilasta, kai sitä jostain muualtakin saa :) Eli Novitan Seitsemän veljestä, kuten jo aiemmin taisin mainita :)

~Barella
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

messenger

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Heinäkuu 09, 2009, 16:55:33 »
Itse neuloin tuon helpomman tupakaulaliinan juuri ennen Kuoleman varjelukset-kirjan ilmestymistä, noin 40 päivää meni aikaa. Loppujen lopuksi siitä tuli yli kaksi ja puolimetrinen, eli juuri riittävän pitkä huoneeni vaatekaapin peiliä koristamaan ja kaulaa suojaamaan. Raidoilla on pituutta ehkä nyt jo vähän virahtaneet 27 senttiä, leveyttä en ole tullut mitanneeksi, enkä silmukoidenkaan määrää muista.

Lisäksi neuloin tuon kesäkaulahuivin. Sen taisin aloitaa viime kesäloman alussa. Silloin neuloin kolme raitaa ja kyllästyin, koska raidat näyttivät niin eripituisilta. Nyt ennen juhannusta kaivoin sen lankakoppani pohjalta, ja mitatessani huomasin, ettei raitojen pituudella ollut eroja. Niimpä tein sen loppuun viiteen päivään, mutta en laittanut hapsuja. Leveydeksi tuli noin viisi ja pituudeksi 13 senttiä. Molemmat tupahuivit ovat rohkelikon väreissä ja Seitsemän veljestä-langasta.

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Mugiwara no Ichimi
    • Tylycon
  • Pottermore: DragonSky115
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #80 : Heinäkuu 10, 2009, 14:49:34 »
Sain juuri tehtyä kesäkaulahuivini valmiiksi. Korpinkynnen väreissä olevan huivin aion ottaa mukaan mennessäni katsomaan puoliveristä prinssiä.
Olen tehnyt myös toisen huivin, myös korpinkynnen väreissä. Siitä tuli hieman leveämpi kuin oli tarkoitus.
"You and I are going to be okay. You know that, right?"
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #81 : Heinäkuu 10, 2009, 15:10:13 »
Mä ostin Ebaylta semmosen ilmeisesti virallista merchandisea olevan Gryffindor-setin, missä oli pipo ja kaulahuivi. Tilasin myös WBShopista Gryffindor-kravatin, mutta se oli jostain käsittämättömästä syystä violetti-keltainen, vaikka se kuvissa näytti osapuilleen viininpunais-keltaiselta. Potuttaa ihan kympillä, koska nyt mulla ei ole HBP:n ensi-iltaan oikeanväristä kravattia. Grrrrrr.

Ilmeisesti tässä ei auta muu kuin tilata Alivansilta tai jostain muusta luotettavasta paikasta uusi kravatti ja toivoa, että se saapuisi siedettävän pian. HBP:n ensi-iltaan mennessä se ei enää ehdi, mutta jos edes Ropeconiin mennessä ehtisi.
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #82 : Syyskuu 13, 2009, 18:59:24 »
Mun äiti neuloi mulle joskus heinäkuussa Rohkelikko-kaulahuivin. :> Rohkelikkohuivi siksi, koska Korpinkynnen pronssia ei löytynyt mistään. :( Siellä kaupoissa oli täynnä jotain ruskeeta ja oranssia ja oranssinruskeeta, mutta pronssinväristä ei löytynyt. -.- Mutta kyllä siitä huivista tuli hieno, vaikka siinä oli minulle väärät värit! Äiti on onnekseni todella hyvä neuloja. Itse en osaisi näin neljännellä luokalla vielä mitään. :P
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Gououbuck

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #83 : Syyskuu 28, 2009, 18:19:37 »
Olen tekemässä itselleni puuskupuhin huivia<3 :) olen tehnyt sellasia 23cm levysiä ja n.20cm pitkiä paloja nyt noin viisi palaa. teen aina yhden päivässä, että hyvää vauhtia valmistuu. Yritin aloittaa viime vuonna rohkelikon mutta se tyssäs aika nopeasti...huonot langat jne. Nyt mulla on novitan 7 veljestä (?) - lankaa ja tulee oikein hyvän paksunen tupakaulaliina :)
Just let me Love you...and I learn to Love you right

Tinasormus -> Gououbuck

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #84 : Syyskuu 29, 2009, 18:03:37 »
Minulla ei ole VIELÄ tupakaulahuivia, mutta äitini lupasi tehdä minulle sellaisen. :P Mieluiten Rohkelikko-huivin. Tykkään kyllä enemmän Luihuisesta tai Korpinkynnestä, mutta Rohkelikko mieluiten. Olen suht hyvä neulomaan, mutta nopeuteni on keskinkertainen, joten en halua pilata huivia, ja menettää hermojani sen takia. Haluaisin huivistani piiiiiiiitkän, siis todella pitkän. Sellaisen, että se menisi ainakin kahdesti, tai jopa kolmasti ja vielä reilusti kaulan ympäri. :) Hapsuja en siihen haluaisi, vaikka se näyttäisi "aidommalta" niiden kanssa.

//No niin, äitini saisi sen viisi minuuttia sitten valmiiksi. Ja aloitti kaksi päivää sitten. :) Huivi on noin kaksi metriä pitkä ja siinä on yhdeksän raitaa. Se on niiiiiin ihana. Siitä ei tullut niin pitkä kun kuvittelin, mutta en kyllä oikeastaan pidempää olisi halunnutkaan. :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2009, 21:25:02 kirjoittanut Raimei »
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Tobin

• aka Tinna
  • Vuotislainen
  • leeroy
« Vastaus #85 : Syyskuu 29, 2009, 19:48:41 »
Minulla on piiitkä, kaksinkertainen ja paksu rohkelikkokaulahuivi - aivan ihana ja pehmeäkin vielä, mutta ainut huono puoli, ettei mokomaa voi käyttää kesällä. Pistin mummuni tekemään koko komistuksen, siksipä tästä tulikin näin hieno. :D HP -fanien ohjeilla tehty, pyöröpuikoilla muistaakseni.

Ajattelin pyytää mummoa kutomaan sen kesäversion rohkelikon tupakaulahuivista, vaikka nyt onkin jo tulossa talvi. Ensi kesäksi sitten.. Lisäksi rohkelikkovillasukat oisi ihanat, niitä pitänee pyytää joululahjaksi (mummoltahan tulee aina se pehmeä paketti..)! Rohkelikkolapasetkin himottaisi, mutta pitää nyt kattoa, kuinka raa'asti aijon mummiani työllistää. :D

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #86 : Lokakuu 15, 2009, 15:28:00 »
Hei onko sitä korpinkynnen pronssisävyä oikeasti mistään saatavana? Onko kukaan edes tehnyt sellaista huivia jossa on just sitä oikeeta sävyä?

Ainakin tuolla hpfanien sivuilla olevassa (kirjan mukaan) korpparihuivin värimallissa on sitä sävyä.

mutta mistä saisin sitä!? :S

//ite olen tehnyt nyt siis rohkelikkohuivia, ja se on melkein valmis :)
kuva 1: http://www.aijaa.com/v.php?i=5074642.jpg
kuva 2:  http://www.aijaa.com/v.php?i=5074650.jpg

tajusin vaan äskettäin että mähän olen siis tosiaankin korppari, en rohkelikko! ja siks haluisin nyt korpparihuivin aloittaa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2009, 15:52:26 kirjoittanut Odotum »
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Stella Slash

• 4|\|71-p3310
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #87 : Lokakuu 15, 2009, 15:40:07 »
Korpparinruskean sävyä on TODELLA vaika löytää. Markettilangoissa sitä ei tänä vuonna taida olla ollenkaan. Oikeaan lankakauppaan johtaapi Korpinkynnen tie, sieltä pitäisi saada. Gjestalin Maija-langassa taisi ainakin ennen olla tumma pronssinruskea sävy, joka voisi sopia huiviin jossa sininen on aika tummaa. Se on kuitenkin tuota HP-fanien näytettä aika lailla tummempi. Drops Alpacassa on muistaakseni myös aika kiva pronssinruskea sävy.

Poissa Shieldmaiden

• Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #88 : Lokakuu 15, 2009, 15:42:11 »
Virallista merchandisea oleva Gryffindor-kaulahuivi oli tänään ekaa päivää käytössä. Oikein hieno muuten, mutta ihan hemmetin lyhyt! Eikä näillä käsityötaidoilla neulota ensimmäistäkään huivia, ikävä kyllä. Pitänee turvautua nettiin taas, jos vaikka jostain löytyis pitempi Gryffindorin väreissä oleva kaulahuivi.
- Rubeus Hagrid -

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #89 : Lokakuu 15, 2009, 16:13:57 »
kiitti vastauksista!

tällä sivulla toi 2925m -väri vois olla hyvä?
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #90 : Lokakuu 15, 2009, 16:39:34 »
Toi 2925 näyttäisi tosiaan aika paljon muistuttavan HP-fanien kaulaliinan pronssinväriä. Jos se sua itseäsi miellyttää, niin tilaa ihmeessä :) Tosin kannattaa ehkä varautua siihen, että luonnonvalossa lanka saattaa näyttää sitten hiukka erisävyiseltä.

Mulla on kanssa korppariliina työn alla, löysin siihen pronssinruskeaa yhdestä lankaliikkeestä (joten suosittelen sellaisia lämpimästi, peittoavat markettien valikoimat mennen tullen :D). Ei se ihan täydellistä pronssisävyä ole, mutta kelpaa mulle. Nyt kun saisi vielä kilkuteltua kaulaliinan valmiiksi ennen talven tuloa...
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Stella Slash

• 4|\|71-p3310
  • Vuotislainen
« Vastaus #91 : Lokakuu 15, 2009, 17:04:24 »
kiitti vastauksista!

tällä sivulla toi 2925m -väri vois olla hyvä?
Jyväskylässä ainakin Poppeli näyttää myyvän Dropsin lankoja, joten siellä pääsisi ehkä vertailemaan väriä livenä. Hintaahan tuolla langalla tulee enemmän kuin markettilangoilla, mutta muuten voin kehua että on jumalaisen pehmeää ja ihanaa lankaa.

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #92 : Lokakuu 15, 2009, 19:15:41 »
joo hintaa tosiaan oli, tais olla maksimissaan 4e/50 g.

Eli sit jos teen tuosta niin pitäis sinisen olla samanlaista lankaa. Tuossa ei välttämättä ollut mitään erityisen hyvää sinistä ton pronssin kanssa, kuninkaansininen ehkä, mutta se voi olla liian tumma. Aion kyllä käydä poppelissa, heti huomenna :) Jospa siellä olisi muitakin alpakkalankoja, ja niistä löytyisi sopiva sininen.

Mistä muuten mab löysit pronssinruskeaa?

Noi alpakkalangat muuten olis sikäli hyviä että niitä voi huovuttaa! miettikää nyt hei huovutettua potter-huivia. nam. :)

ja sit vähän offtopiccia, arvatkaa kellä on 100% oman koiran karvasta tehty villapaita <3

//Shieldmaiden, mistä tilasit? :) amazon.comista löytää ainakin useita erilaisia.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2009, 19:39:35 kirjoittanut Odotum »
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #93 : Lokakuu 15, 2009, 20:45:25 »
Odotum, mä kävin Lankabaari-nimisessä kaupassa. En tiedä, onko live-myymälää muualla kuin Turussa, mutta nettikauppa näkyy ainakin löytyvän.

Mun pronssinväriseni on tyyppiä Louisa Harding Nautical Cotton 16, mutta sitä ei näköjään taida olla enää tuolta saatavilla. Löysin kuitenkin tällaisen kuvan siitä, jos jotakuta kiinnostaa kurkata. Lanka on puuvillaa, mikä on tietysti vähän huono juttu ajatellen kaulaliinan lämmittävyyttä. Mutta koska mun sinilankani on puolestaan lämpimämpää stuffia, lopputuloksena on kuitenkin toivottavasti tarpeeksi lämmin liina. Mä kudon AV-tyylillä, minkä ansiosta sinistä on reilusti enemmän :) Langat on eri sorteista huolimatta onneksi about samanpaksuisia, joten ihan hyvin ne taipuu samaan kudontatyöhön. (Olen saanut sitä väkerrettyä jo n. 120 cm, jee!)

Toivottavasti löydät kivat langat itsellesi :)
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #94 : Lokakuu 15, 2009, 22:53:35 »
laitas kuvia siitä sun väkerryksestäs :)

meinaaks AV-tyyli samaa ku LP, eli enemmän pääväriä ja sit aina ne kaks raitaa?
ite olen ajatellut tehdä just samanlailla.
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Stella Slash

• 4|\|71-p3310
  • Vuotislainen
« Vastaus #95 : Lokakuu 15, 2009, 23:08:38 »
AV-tyyli on nimenomaan sitä missä on enemmän pääväriä ja vähän kakkosväriä. Lankojen ei muuten tarvitse olla samaa, kunhan ovat tarpeeksi samanlaisia. Mutta lankakaupan myyjät osaavat varmasti auttaa :)

Poissa Shieldmaiden

• Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #96 : Lokakuu 15, 2009, 23:13:32 »
meinaaks AV-tyyli samaa ku LP, eli enemmän pääväriä ja sit aina ne kaks raitaa?
ite olen ajatellut tehdä just samanlailla.

Jep. Elokuvissahan koulupuvut ja niiden tykötarpeet muuttui kahden ekan leffan jälkeen, joten yleensä puhutaan joko PS/CS-puvuista tai -huiveista ja POA style -puvuista ja -huiveista. POA style on just se, missä on enemmän pääväriä ja sit kaks raitaa. Alivansin sivuilta näkee paremmin, minkälaisia huivit ja solmiot olivat kahdessa ekassa leffassa ja minkälaisia ne olivat POA:ssa ja siitä eteenpäin.
- Rubeus Hagrid -

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #97 : Lokakuu 16, 2009, 00:28:11 »
Miten olette muuten (te jotka olette tilanneet) maksaneet ostoksenne noista ulkomaisita nettikaupoista, esim. alivans, wbshop ym. Visalla? Mulla ei ole sitä... :S
En erityisen hyvin ymmärrä noita maksutapoja noilla sivuilla.
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Toujours pur

• jääauringon pilkahdus
  • Vuotislainen
    • My life
  • Pottermore: NightCentaur152
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #98 : Lokakuu 16, 2009, 00:41:44 »
Aloittajan kysymyksiin. Minulla on rohkelikko huivi. Aloitin sen joskus kolme vuotta sitten löytämilläni täydellisillä väreillä (oikeasti melkein kultainen ja semmoinen outo punainen). No, en saanut sitä koskaa valmiiksi. Joku aika sitten keskustelimme ystäväni kanssa kutomisesta ja kaiken maailman käsitöistä. Mainitsin hänelle huivistani ja hän lupasi kutoa sen loppuun. Oikeastaan hän purkasi tekemäni alun myös ja kutoi koko huivin alusta loppuun. Huivi on yli kaksi metriä metriä pitkä ja sen tekemiseen hänellä meni alle kaksi viikkoa. Huivissa on tasapaksut raidat ja lankaa siihen meni neljä kerää (kaksi punaista ja kaksi kultaista) olen ystävälleni äärimmäisen kiitollinen ^^

Toju
Japanilaiset hymyilevät paljon ja tekevät paljon itsemurhia. Hymyllä peitetään suru. :)
Camera and I.

Poissa Shieldmaiden

• Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #99 : Lokakuu 16, 2009, 01:12:34 »
Miten olette muuten (te jotka olette tilanneet) maksaneet ostoksenne noista ulkomaisita nettikaupoista, esim. alivans, wbshop ym. Visalla? Mulla ei ole sitä... :S
En erityisen hyvin ymmärrä noita maksutapoja noilla sivuilla.

Luottokortilla olen maksanut, Mastercardilla yleensä. Oikein näppärästi on käynyt maksaminen niin Alivansissa kuin WBShop.Comissakin. Alivans hyväksyy maksuvaihtoehdoksi myös Money Orderin, sellaisen saa käsittääkseni pankista. Hyvällä tuurilla Money Orderin voi tehdä nettipankissakin, mutta tästä en ole varma. WBShop.Comin maksuehtoja en just nyt muista, mutta voi olla, että niille kelpaa vain luottokortti.

Ebay.co.uk:sta tai Ebay.comista jos ostaa, voi yleensä maksaa myös Paypalilla, mutta sekin taitaa vaatia luottokortin, jotta sitä (Paypalia) voisi käyttää.
- Rubeus Hagrid -