Kirjoittaja Aihe: Tupahuivit vol 2  (Luettu 55397 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Tupahuivit vol 2
« Vastaus #50 : Joulukuu 13, 2007, 23:04:48 »
Minun tekisi niin mieli repiä nuo hapsut pois huivista ja laittaa siihen nätimmät hapsut, mutta olen sen verta laiska, että en vain viitsi tehdä sitä. Haluaisin hapsut lyhyemmäksi ja tiheämpään. Noh josko minä joskus saisin tehtyä sen.
Ei kai niitä tarvitse pois repiä? Joka väliin uusi hapsunippu, ja leikkaat ne haluamasi pituisiksi? :)
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #51 : Tammikuu 05, 2008, 11:58:40 »
Mä kudoin syksyllä wannabe-luihuishuivin. Wannabe se on siksi, että värit ei ole ihan kohdallaan. Oikeansävyistä vihreää ei löytynyt millään, joten mun oli tyytyminen tuollaiseen... oliivinvihreää toi kait eniten muistuttaa. Ja mun käyttämä harmaa vivahtaa hiukka ruskeaan. Mutta ei se mittään, kivan näköinen kaulaliina siitä tuli. Luihuisliinan tekeminen ei mulla ollut niinkään kannanotto luihuisten puolesta, vaan värikysymys. Mun vaatekaappiini nyt vaan sattuu sopimaan parhaiten vihreä. Ja ei mulla tietenkään ole mitään antipatioita luihuisia kohtaan, kyseessä on ehkä jopa mun lempitupa (kirjat on kirjoitettu niin raskaasti Harryn näkökulmasta, että väkisinkin alkaa miettiä, että millaisia luihuiset oikeasti on, ja sitä kautta luihuisia muutenkin). Kutominen oli sen verran hauskaa, että mä saatan hyvinkin tehdä toisenkin kaulaliinan, tällä kertaa varmaankin korpinkynnen väreissä ja sillä tasaraitamallilla. Se on lystikkään näköinen ja korpinkynsi tuntuu omimmalta tuvalta.

Ton wb-luihuisliinan mä kudoin siis sillä Azkaban-mallilla (ja pyöröpuikoilla). Mä käytin puuvillalankaa, sillä mun kaula ei kestä villalankaa, se on ihan liian karkeaa ja kutittavaa (mitä teräskauloja te oikein olette?). Sen takia liinasta tulikin sitten vähän ohuempi. Syksyllä sillä pärjäs mainiosti ja varmasti se on omiaan myös keväthuiviksi, mutta nyt talvella on kyllä liian kylmää sen käyttöön. Ton takia myös mä oon aatellut uuden tupahuivin kutomista, jos tällä kertaa jostain tekokuitulangasta. Niitä on aika paksun&pehmoisen näköisiä.

"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkyLight149
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #52 : Tammikuu 05, 2008, 13:06:08 »

Äitini kutoi minulle edellisjouluna Rohkelikko-värisen tupahuivin (punainen-kulta) :)
Taisipa olla sen joulun yksi parhaimmista lahjoista. Lopputalvihan oli kylmää. Itse en osaisi tuollaisia neuloa, muutenhan minulla olisi jo lapaset ja pipokin tupien väreillä.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

valentine

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Tammikuu 05, 2008, 13:42:56 »
Mulla on tällä hetkellä kesken tuo pyöröpuikolla kudottava, kaksiraitainen malli, Rohkelikon väreissä. Tulin ostaneeksi Seitsemän Veljestä-lankaa, ja nyt huomasin tästä keskustelusta, että se ei olekkaan oikeenlaista. :( No voi, tuleepahan paksumpi ja lämpimämpi, mutta ei kai se mitään haittaa.
Eteneminen on ollut aika hidasta ja saan tän varmaan valmiiksi vasta kun alkaa lämmetä..

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #54 : Tammikuu 05, 2008, 16:09:02 »
Valentine, ei siinä Seiskaveikassa sinänsä mitään vikaa ole, mutta jos haluat kaulaliinasta yhtä pitkän kuin ohjeessa, niin joudut ostamaan lisää punaista lankaa :)
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #55 : Tammikuu 05, 2008, 22:18:39 »
Sain joululahjaksi tupakaulaliinan (jota nimeä mielummin käytän) Korpinkynnen väreillä, elokuvat. Eli sininen-hopea -raidat siinä on. Se on se perinteinen tupakaulaliina mitkä on 1. ja 2. Harry Potter-elokuvassa. Tänä iltana sitten isoveljeni muokkasi tupamerkit. Muutti nimittäin Ravenclaw-merkin tekstin Korpinkynsi-tekstiksi, sama fontti edelleen ja kyllä on hieno. Saan myös kaksi Luihuisen merkkiä ja Puuskupuhin ja Rohkelikon. Jee.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Pikkupata

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Helmikuu 14, 2008, 14:50:44 »
Sopivia värejä on TOSI vaikea löytää! Charmed Knits -kirjan ohjeessa on rohkelikon väreinä kullankeltainen ja burgundi, ja tulkitsin sen vapaasti viininpunaiseksi, ja nyt aloitin neulomaan ja viininpunaiseni on näköjään melko violettia. Yhdessä tuon keltaisen kanssa kokonaisuus on kuitenkin melko kuninkaallinen, joten jos lapseni hyväksyy värit niin menköön. Neulon yksi oikein yksi nurin, joten pieniä toiveita huivin pysymisestä tasalevyisenä on.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
« Vastaus #57 : Helmikuu 14, 2008, 15:30:25 »
Minun tekisi niin mieli repiä nuo hapsut pois huivista ja laittaa siihen nätimmät hapsut, mutta olen sen verta laiska, että en vain viitsi tehdä sitä. Haluaisin hapsut lyhyemmäksi ja tiheämpään. Noh josko minä joskus saisin tehtyä sen.
Ei kai niitä tarvitse pois repiä? Joka väliin uusi hapsunippu, ja leikkaat ne haluamasi pituisiksi? :)

Totta niinhän sen saisi helpoiten tehtyä jos ihan järkevin olisi, mutta inhoan tupsuja niin paljon, että saattaisin jopa nyhtää ne irti huivista. Kuitenkaan en ole vielä saanut sitä aikaiseksi ja tuota lankaa on aika vähän joten varmaankin kyllä joudun jättämään agressioiden purkamisen väliin ja vain lisätä tupsuja väliin että lanka riittäisi edes jonkinlaisiin tupsuihin.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #58 : Maaliskuu 28, 2008, 21:48:40 »
Mä kävin tänään haalimassa ainesosia toiseen kaulaliinaan. Tai oikeastaan mä olin seuralaisena lankaostoksilla, mutta kun näin likimain täydellisen sävyistä korpparinsinistä, niin oli pakko ostaa muutama kerä. Pronssinväristä ei ollut, joten ostin harmaata. Sitä oli jäljellä vain yksi kerä, joten mun haaveet tasaraitamallista kaatui siihen, mutta ei voi mitään. Onhan se toinenkin malli oikein tyylikäs (mä tein mun wnb-luihuisliinan silleesti), mutta olisin halunnut toiseen vaihtelun vuoksi tasaraidat. Toisaalta, ei peliä ole vielä menetetty. Mä ajattelin piipahtaa yhdessä toisessa lankakaupassa katsastamassa sen valikoimat! ;)

edit. Mä kävin tänään sitten siellä toisessa lankakaupassa ja löysin kuin löysinkin aika hyvää lankaa. Vähän punertavaan vivahtavaa ruskeaa, joka kaiken lisäksi on merseroitua, eli siinä on sellainen pieni metallinkiilu. Hyvällä tahdolla siis aika pronssista, ja hyvää tahtoahan mulla piisaa :D
Ainoa ongelma on, että sininen on akryylia ja pronssinen puuvillaa, mutta langat on kuitenkin aika samanpaksuisia, joten ehkä se ei ole mikään ylitsepääsemättömän ahdistuksen aihe. Nyt täytyy vaan viimeistellä kesken oleva kudontatyö, ja sitten mä voin alkaa kilkuttelemaan korpparikaulaliinaani <3
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2008, 19:16:57 kirjoittanut Mab »
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #59 : Maaliskuu 31, 2008, 19:48:53 »
Mä oon tehny ite Rohkelikko huivin mutta se kääntyy aina vaan rullalle, koska neuloin joka toinen kerros oikeeta joka toinen nurjaa. Prässääminen ei auta venytys ei auta. En keksi enää mitään keinoa. Aion pyytää äitiltä tai mummilta, jos   jompikumpi tekis mulle uuen. Lisäksi haluisin kaikkien muiden tupien kaulaliinat! mutta ne teen ite.

Lainaus
// Nyt vihdoin ja viimein se lupailemani kuva huivistani. Alempana oleva puolisko on levitettynä koko leveyteen mitä se on ja ylempi on se miten se rullautuu normaalisti.

Mulla kääntyy rullalle aivan samalla tavalla, musta se on ärsyttävää!
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Lilyth Starr

• Vuotislainen
    • tämän kaupungin kadut
  • Pottermore: MoonBludger9641
« Vastaus #60 : Huhtikuu 05, 2008, 01:24:47 »
Pitkään mullakin oli tarkotus ruveta kutomaan itelle huivia, mutta kun ei lankoja tullut ostettua (rahapula ;D) ennen kun sitten hoksasin, että hei, alankin tekeen sitä koulussa. Njoo, nyt ei siis tarvi lankoja maksaa jne. ja tällä hetkellä menossa Rohkelikon huivi pyöröpuikoilla. Taidaa olla keltaisia raitoja n. kahdeksas pari meneillään, mutta eipä tuo huivi vielä ainakaan kovin pitkältä näytä. Siskolle oon jo lupaillut tehdä Puuskupuh huivin sitten kaukaisessa tulevaisuudessa kun saan vähän otettua itteä niskasta kiinni, aikaa sitten lupasi senkin kutoa, mutta ei lankojakaan ole.

Pyöröouikoilla kun kudon niin ei onneksi mene rullalle tai mitään ja ihan kiitettävästi olen onnistunut nyt käsialankin pitämään suhteellisen tasaisena muutamaa löysempää silmukkaa lukuunottamatta. Haluaisin vaan niiin päästä ompelemaan ne hiuvin päät yhteen, laittamaan siihen hapsut ja sitten tupamerkin vielä :D Mutjoo, pitää varmaan ensin kutoa huivi loppuun, sitä ei vain tule tehtyä niin paljon vapaa-ajalla, lähinnä nyt vaan koulussa käsityötunnilla eikä aina sielläkään. Woah, mut hauskaa on ollut :p

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #61 : Huhtikuu 15, 2008, 20:11:43 »
Jeh, nyt mä oon aloittanut korpparikaulaliinan kutomisen (pyöröpuikoilla). Ruskeaa lankaa mulla ei ole yhtä paljon kuin sinistä, joten AV-mallinen tästäkin tulee. Tosin mä hieman muuntelin hiukkasen sitä 28-3-5-3 -kaavaa, kun mä aloin epäillä että tuollainen näyttäisi liian silmiä särkevältä (ruskea ja sininen kun eivät mun mielestä ole mikään maailman helpoin väriyhdistelmä). Lisäksi kun mä katsoin elokuvaa, niin musta alkoi näyttää siltä, ettei niissä kaulaliinoissa ole se kakkosväriraitojen väliin jäävä raita ihan niin leveä. Liian radikaaliksi mä en kuitenkaan uskaltautunut, vaan teen nyt 28-4-3-4 -mallilla. Kerrosmäärä pysyy samana ja ruskean osuus on hiukkasen kasvanut, mikä toivottavasti rauhoittaa liinan värimaailmaa vähäsen. Tässä vaiheessa vielä vaikea sanoa, olen just saanut ekan raitaparin kudottua :)

Poissa mimbulus

• Vuotislainen
« Vastaus #62 : Toukokuu 11, 2008, 15:11:37 »
nyyh, en älyä luultavasti mitään noista ohjeista kun en tiedä ees mikä on pyöröpuikko. oon muutenki aika huono kutoon vai neuloon vai mitä se nyt on.. sääli.
~mimbulus

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #63 : Toukokuu 11, 2008, 21:21:06 »
Pyöröpuikko on sellainen puikko, jossa kaksi puikkoa on yhdistetty toisista päistään kiinni toisiinsa esim. "muovilangalla". Eli vähän niin kuin tällainen: =-----------= (= tarkoittaa puikkoa ja ---- "muovilankaa"). Pyöröpuikkojen etuna on se, että voi tehdä koko ajan vain oikeita silmukoita, eikä tarvitse sählätä usean puikon kera. Eli on aika helppoa ja siistiä jälkeä tulee. Jos kutoo kaulaliinan pyöröpuikoilla, siitä tulee sellainen putkilo, niin kuin esimerkiksi hiha. Sen kun sitten laittaa lyttyyn ja ompelee päihin hapsut, niin on nätti ja paksu kaulaliina :)

Pyöröpuikkoja löytyy erikokoisina käsityöliikkeistä, anttiloista ja vastaavista, maksavat muutaman euroa. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että hankkii oikein paksuisen puikon (lankakerän vyötteessä lukee sopiva paksuus puikolle) ja sitten kuinka pitkän pyöröpuikon haluaa. Jos aikoo kutoa kaulaliinan, niin 40 cm on aika hyvä.

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Elokuu 03, 2008, 11:07:12 »
moik!
osaisko joku neuvoa hyvää ohjetta sellaseen kaksraitaseen malliin? tekisin pyöröpuikoilla..
esim. montako silmukkaa pitää tehdä, mistä langasta jne.?
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #65 : Elokuu 03, 2008, 21:22:25 »
HP-fanien puuhaa-osastolta löytyy hyvä ohje: http://hpfanit.vuotis.net/puuhaa/kaulaliina3.php

Toi on kyllä Azkaban-malli, mutta helpostihan siitä saa muokattua tasaraitamallin, jos siis sen haluat (otat molempia värejä vaikka 200 g, yhden raidan paksuudeksi voisi ehkä ottaa tuon 28 kerrosta, tai ihan miten tykkäät)

Kutomisen iloa :)

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
« Vastaus #66 : Elokuu 04, 2008, 12:50:39 »
HP-fanien puuhaa-osastolta löytyy hyvä ohje: http://hpfanit.vuotis.net/puuhaa/kaulaliina3.php

Toi on kyllä Azkaban-malli, mutta helpostihan siitä saa muokattua tasaraitamallin, jos siis sen haluat (otat molempia värejä vaikka 200 g, yhden raidan paksuudeksi voisi ehkä ottaa tuon 28 kerrosta, tai ihan miten tykkäät)

Kutomisen iloa :)

Itseasiassahan Hp-faniella on myös ohje tasaraitaiseen malliin, jossa raidan paksuus näyttäisi olevan 27 cm
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #67 : Elokuu 04, 2008, 14:13:36 »
Jep, mutta tuo tasaraitamalli ei ole tarkoitettu pyöröpuikoilla kudottavaksi, joten jos sellaisen haluaa, niin ehkä kannattaa ottaa aloitussilmukkojen määrät ja vastaavat tuosta toisesta

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #68 : Elokuu 04, 2008, 20:47:25 »
tarkotin kyllä sitä kaksraitasta eli se jossa on  2 ohutta raitaa noin 10cm välein.. mutta kiitos Mab ,löysin juuri tarvitsemani ohjeen tuolta neuvomaltasi sivulta ;)
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #69 : Elokuu 05, 2008, 11:19:17 »
Ai heh heh, mä käsitin väärin. Mutta onneksi tuli neuvottua kuitenkin oikeanlaiselle sivulle :)

Mulla on mun oma kaulaliinan kutominen vähän vaiheessa. Taisin joskus huhtikuussa aloitella ja oon mä saanut sellaiset kaksi kolmannesta jo väkerrettyä. Mutta pistin projektin tauolle, kun siitä alkoi ilmaantua liikaa urheiluvammoja (etenkin niska-hartiaseudun jumitusta). Mä oon sen verran huonotapainen, että jämähdän pitkiksi ajoiksi kerrallaan kutomaan, enkä osaa hyppelehtiä välillä oikomaan itseäni. Vaikka siis tiedostankin ongelman :/ Nyt vaan olisi kauhea inspiraatio kutoa, ja olisi myös kiva jos kaulaliina olisi jo lähempänä valmista. Mutta onhan marraskuuhun vielä aikaa...

Makoto

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Marraskuu 09, 2008, 22:09:29 »
Mä oon saanut valmiiks 1 raidan 27cm (tasapaksut raidat) luihuisten huivista :P lankaa on minula aivan liian vähän ja kattoo nyt löytyykö samaa vihreää enää lisää :( laiska kutomaan valmistuukohan ikinä??? :D
vuhuu äiti teki ekan rivin valkoista (vasta 2 raita kuinkahan tässä käy) ;D
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 09, 2008, 23:05:18 kirjoittanut Makoto »

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #71 : Marraskuu 12, 2008, 21:20:08 »
Mää oon tekemässä rohkelikon huivia (paljon punasta, keltanen ohuina raitoina). Oon saanut sitä tehtyä jotain 70 cm suurinpiirtein. Pyöräpuikoilla teen. Siitä tulee ihanan leveä ja paksu, voisin itseasiassa tehdä vähän löysempää ettei siitä tulisi niin paksua ettei sitä voisi laittaa kaulaan enää kun on valmis ;)
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #72 : Marraskuu 12, 2008, 23:10:19 »
Mulla oli myös ongelmia löytää sopivia värejä mun luihuisliinaan ja se kyllä kummastutti kovasti. Vihreän pitäisi olla ihan perusväri ja sitä luulisi olevan joka lankakaupassa keräkaupalla, mutta kun ei. Olihan niitä vihertäviä sävyjä, vaaleampia ja tummempia, mutta sellainen normaali vihreävihreä loisti poissaolollaan. Sain mä loppujen lopuksi ihan mukavan kaulaliinan kudottua, mutta kyllä vieläkin harmittaa kunnollisen viherryksen puute :(

Mun tekeillä olevassa korppariliinassa ei ole väriongelmaa, sopivan sinistä löytyi ja punertavanrusehtavaa lankaa myös. Työ vaan ei ole oikein edennyt. Mä meinasin sen alun perin PP:n marraskuiselle ensi-illalle, mutta kun se sitten siirrettiin kesäksi, niin inspiraatio vähän kärsi. Saas nähdä, että saanko kaulaliinaa ollenkaan täksi talveksi käyttöön

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #73 : Tammikuu 27, 2009, 19:27:15 »
Minä sain tuossa joululahjaksi toivomani luihuishuvin, ja se on varsin mukava ja pehmoinen. Se on pitkä, väreinä vihreä ja valkoinen. Se vihreä on sellainen melko vaalea suonvihreä tai jotain sinne päin. Tuossa kuvassa on huono valaistus joten se näyttää oudolta. Se ei ole ihan noin tumma oikeasti. Se on tuollainen että se kiertyy sisään päin tavallaan. Pitää olla fiksu potteristi tunnistaakseen sen luihuishuviksi! Molemmat päät päättyvät vihreään, tosin toinen on lyhyempi koska lanka loppui. Ja minä siis en ole sitä tehnyt, se olisi paljon muhkuraisempi jos olisin. Se on äitini tekemä.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #74 : Tammikuu 27, 2009, 20:55:52 »
Min olen jo pitkään halunnut tupahuivia :P Sellainen kuitenkin kiikastaa, että olen aivan surkea käsitöissä eikä minulla ole lankoja.

Muistan, kuinka yhdessä vaiheessa sisareni Celestial kutoi Rohkelikon tupahuivia, sitä helpompaa versiota, ja autoin häntä aina siinä. Ja kuinkas sitten kävikään, rohkelikkohuivimme halusi muuttua paidaksi ja venyi aivan massiivisiin mittoihin vaikka kielsimme sitä ja lopulta koko tekele meni roskiin. :P Saa sitten nähdä, onnistunko itse kutomaan edes aloitusriviä tulevaan Luihuishuiviini, ja kaiken lisäksi vielä haluaisin tehdä sen vaikeamman version pyöröpuikoilla. (täh, pyöröpuikot, mitä ne ovat?!) Onnistunkohan minä sitten siinäkään :P

Mutta kumminkin haluan tuon kyseisen huivin valmiiksi ainakin ennen Vuotiksen Puoliverisen Prinssin ennakkonäytöstä (jos sellainen tulee.) Voisihan tietty ostaa kaupastakin, mutten tiedä mistä näitä huiveja saa ja itsetehdyssä on sielu. :/
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa