Kirjoittaja Aihe: Tupahuivit vol 2  (Luettu 53866 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Tupahuivit vol 2
« Vastaus #25 : Lokakuu 05, 2007, 19:51:06 »
Itse olen seiskaluokan tekstiilitunneilla kutonut Rohkelikon väreihin kapean "kesäkaulahuivin", jossa kulkee keskellä palmikko. Mikään käsityöihminen en ole, mutta sen piti valmistua ennen kavereideni ja minun larppia (oman tupani huivi tuo ei ole), ja motiivi sai minut valmistamaan yli metrin (:D) kaulaliinan. Tällä hetkellä kudon luihuishuivia, joka toinen kierros tulee nurin ja joka toinen oikein, eli säästän itseäni palmikoilta ja teen sitä perussilmukkaa. Sekin huivi varmaan valmistuu kun talvi on mennyt.
H&M:stä ostin vähän aikaa sitten kunnon pehmeän puuskupuhhuivin. Niitä on ainakin Turussa kaupungilla näkynyt niin monia, että meinaa ottaa päähän. Ostin myös korpinkynnehtävän siniharmaan ja luihuissävyisen tummanvihreä-harmaa-yhdistelmän. Pakkohan noita kaikkia on olla.
Ärsyttää, kun ihmisillä on erityisesti puuskupuh- ja luihuissävytteisiä huiveja ilman, että he tajuavat (tai sitten minulla on asenneongelma). Kerran olin aivan innoissani nähdessäni bussissa tutullani puuskupuhkaulaliinan. Pian selvisi, että hän kannatti erästä tiettyä jääkiekkojoukkuetta ;)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2010, 21:53:37 kirjoittanut Aiëdaíl »

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #26 : Lokakuu 17, 2007, 20:39:05 »
Mun kaulahuivi on vielä kaupassa ja mummolla, en ole saanut aikaiseksi hakea lankoja ja puikkoja...
Aiëdaíl// jos tuo on asenneongelma niin minullakin on sitten asenneongelma..
"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #27 : Lokakuu 18, 2007, 20:35:02 »
Minulla on ollut tekeillä jo monta kaulahuivia. Yhden FK:n näytökseen, ja yhden purin, kun oli saanut tehtyä sitä muutaman kymmenensenttiä, ja nyt minulla on sitten uusi Rohkelikkohuivi kesken. Seitsemän Veljestä- lanka on käytössä, ihan peruspunainen ja -keltainen, ja koko ajan oikeaa silmukkaa, parempi niin. Ensimmäisessä FK-huivissa oli MUUTAMA virhe; se oli liian lyhyt (aloin tekemään sitä muutama päivä näytöstä aiemmin, sain langat käsiini, ja idean päähäni vasta silloin), sekä totesin, että näin kokemattomalle kutojalle on suuri virhe tehdä 3 oikein, ja 3 nurin. Huivista tuli aika järkky, toinen pää oli sellainen suippo, ja toinen ihan vetelä ;) Ehkäpä tämä selittää sen, miksi uusi huivi on tekeillä. Olisi suunnitelmana tehdä vielä Korppari- ja Luihuishuivi, ja Puuskukin jos jaksan n_n
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #28 : Lokakuu 18, 2007, 21:06:30 »
jos tajusin oikein tuon krs. jutun niin olen jo soveltanut itselleni LP version ohjeet (musta ja tupien väri raidat) tästä ohjeesta ..

jos jotakuta kiinnostaa ns. tarkistaa sovellukseni laittakoon yksäriä..
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Lokakuu 20, 2007, 19:30:56 »
Olen myöskin tehnyt ROhkelikon huivin, tasapaksuraidallisena Novitan Jussista joskus vähän aikaa sitten, mutta hukkasin sen :D
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #30 : Lokakuu 21, 2007, 22:47:06 »
Mie oon tekemässä Seitsemän veljeksen langasta rohkelikko huivia kun ei korpparien värejä löytyny
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Vampyyrityttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Lokakuu 26, 2007, 22:15:46 »
Äiti teki mulle Rohkelikko huivin se on sellainen kesäversio. Siitä ei aluksi pitänyt kesäversioo tulla mutta siitä sitten tuli. :) Äiti on tehnyt mulle Rohkelikko villasukkia (niitä on jo korillinen ;) ) Ja vielä äiti tekee mulle Rohkelikko lapaset. Minä olen sen verran huono kutomaan tai neulomaan (en muista kumpi on oikea sana) etten niitä ala tekemään. Osaan ainoastaan oikeaa. Ja raitoja en osaa oikein tehdä... :/ Syynä tuohon on luultavsti se, että olen puu kässässä. Olen monta kertaa kokeillu tehdä vaikka mitä, mutta niistä on tullu epämääräisiä myttyjä. Joten jätän äitille kaulaliinojan tekemisen. ;)

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
« Vastaus #32 : Lokakuu 30, 2007, 19:46:18 »
Korpinkynnen huivi on käytännössä valmis ja pituutta huiville tuli noin 180 senttiä. Tein huivin uusimpien elokuvien mukaan eli niillä kapeilla raidoilla ja käyttäen sinistä ja harmaata. Lankojen mallia en muista, mutta muokkailen sen tähän kunhan kotona etsin sen vyyhdin ympärillä olevan nauhan. Kameraakaa minulla ei ole nyt mukana joten kuva tulee kunhan huivi on täysin valmis eli hapsut laitettu ja langan päät päätelty sekä huivi on prässätty. Vähänhän se ärsytti kun tein huivia se rullautui reunoista niin, että se näytti siltä kuin se olisi suunileen sentin levyinen. Ärsyttää vaan, että en omista virkkuukoukkua tai parsinneulaa niin, että en voi tehdä huivia valmiiksi ennen viikonloppua. Nyt vaan miettimään seuraavaa neulomis projektia.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #33 : Marraskuu 04, 2007, 15:28:33 »
Oijoi talitintti, saanen kysyä minkä merkkinen ja niminen ruskea sinulla on korppari huivissa ?
En ole löytänyt mistään sitä juuri oikeaa sävyä.. eikös se siihen tuleva sininen ole jotain farkunsinistä tai pari astetta tummempaa ..
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Marraskuu 07, 2007, 15:44:24 »
Sain tässä hiljattain valmiiksi HP-Fanien sivulta löytämän ohjeen mukaisen Luihuishuivin. Tein sen seitsemän veljestä langoista. Käytin metsänvihreää ja harmaata.
Tein sen siis pyöröpuikoilla ja aikaa kului sellainen kolmisen viikkoa. Oli muuten harvinaisen kovatöinen huivi. Silmukoita oli kuitenkin sen kaksikertaa enemmän kuin normaalissa kaulahuivissa. Jälki on kuitenkin niin siistiä ja lämmintä, että vetää vertoja ihan kaupasta hommatulle.
Ihanaa kun pakkaset tulivat vihdoin, niin sain huivin juuri sopivasti valmiiksi.

Voin laittaa kuvaa tässä lähiaikoina.
"That boy’s soul is not yet so damaged,” said Dumbledore. “I would not have it ripped apart on my account.”
“And my soul, Dumbledore? Mine?”

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #35 : Marraskuu 07, 2007, 17:39:20 »
Mä olen iiiiloinen, en ole käsityöihmisiä ja olen saanut kaulahuivin aloitettua ja tehtyäkin jo viitisen riviä :D
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #36 : Marraskuu 09, 2007, 15:28:03 »
"That boy’s soul is not yet so damaged,” said Dumbledore. “I would not have it ripped apart on my account.”

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #37 : Marraskuu 09, 2007, 23:58:36 »
Todella hyvin onnistunut tupakaulahuivi.. : D
olet varmasti tehnyt sitä jonkin aikaa..
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #38 : Marraskuu 10, 2007, 10:48:30 »
Aloitin eilen tekemään pyöröpuikolla tupahuivia. Saa nähdä miten käy. Se saattaa olla hidasta, sillä samalla neulon itselleni villasukkia ja kaverilleni joululahjaksi pehmolelua. Mutta... toivon että saan sen ennen joulua valmiiksi, sillä olisi kiva jos voisin seuraavassa miitissä käyttää sitä.

//muoks: joo, nyt on siis heinäkuu vuonna 2009 ja huivi on vielä kesken. En ihan saanut seuraavaan miittiin. Mutta nyt huivini siis on melkein valmis, kaksi raitaa vaan puuttuu. HUolestuttaa lankojen riittäminen. Sain vihdoin ja viimein puhtia rykäistä sen loppuun koska on vuotisnäytös tulossa.

En vaan jaksa kaikille selittää ettei minulla oli tupaidentiteettiä ja tein luihuisen värisen siksi koska vihreä vain sopii noista väreistä minulle parhaiten ja tykkään siitä väritsä eniten
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2009, 11:44:01 kirjoittanut Reta »
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #39 : Marraskuu 10, 2007, 17:19:55 »
Todella hyvin onnistunut tupakaulahuivi.. : D
olet varmasti tehnyt sitä jonkin aikaa..

Syyslomalla aloitin ja viime viikonloppuna sain valmiiksi. Kaksi kerää meni (300 g) vihreää lankaa ja silti jäi liian lyhyeksi. Vaikka ohjeessa puhuttiin 300 g riittää viiteentoista kappaleeseen ohuita raitapareja, sain niitä siltikin vain kahdeksan. Loppua kohde loppui kesken joten jouduin jättämään viimeisen raidan lyhyemmäksi kuin ensimmäinen ja minun piti ommella ensimmäistä raitaa niin paljon sisään, että se oli samanpituinen viimeisen kanssa (mutta kuten kuvasta näkyy, ne eivät ole aivan samanpituiset, tein kyseisen vaiheen hiukan hutiloiden).
Noh, mutta tuo on sopiva minulle, vaikkei olekaan aivan kuten elokuvissa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 10, 2007, 17:28:06 kirjoittanut Heli »

Sukkahousuagentti

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Marraskuu 10, 2007, 17:29:23 »
Itteni on lajiteltu useemman kerran eri paikoissa aina rohkelikkoon.
joten viime talvena neuloin itselleni piiitkän rohkelikko-värisen kaulahuivin.
Käytin punaista ja keltaista 7 veljestä lankaa, olisiko yhden raidan korkeus ollu..
25 kerrosta? en muista. puikkojen koko oli jotain.. 4? Lisäksi tein hapsut kaulaliinan
päihin.
Samoilla langoilla tein villasukat,pipon ja tumput. En tiedä ovatko nää mitä tein
"oikeanlaisia", mutta mulle kelpaavat <:

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
« Vastaus #41 : Marraskuu 11, 2007, 11:24:45 »
Oijoi talitintti, saanen kysyä minkä merkkinen ja niminen ruskea sinulla on korppari huivissa ?
En ole löytänyt mistään sitä juuri oikeaa sävyä.. eikös se siihen tuleva sininen ole jotain farkunsinistä tai pari astetta tummempaa ..

Tein huivin elokuvien mukaan kuten jo aiemmassa viestissäni taisin mainita eli en käyttänyt ruskeaa vaan harmaata. Oikeastaan harmaa on yksinään katsottuna sinertävä, mutta huivissa se näyttää minusta juuri oikealta. Lankana käytin Novita Huopanen lankaa (onnistuneesti olen onnistunut hävittämään ne vyyhtien ympärillä olevat "jutut" niin en pysty sanomaan värin numeroita). Sinistä meni puolitoista kerää ja harmaata puoli kerää eli ei kovinkaan paljoa ja onhan huivilla kuitekin pituutta se 180 cm ja leveyttä (muistaakseeni) 40 silmukkaa. Huivi on nyt valmis ja kamera luonnollisesti kämpällä joten kuva tulee illalla. Poikkesin hpfanien ohjeesta sen verran, että tein huiviin pidemmät hapsut mitä hpfanien ohje neuvoo. En vaivautunut hakemaan viivotinta joten menin mututuntumalla ja liian pitkäthän niistä tuli, mutta ihan kivalta huivi lopulta näyttää.

// Nyt vihdoin ja viimein se lupailemani kuva huivistani. Alempana oleva puolisko on levitettynä koko leveyteen mitä se on ja ylempi on se miten se rullautuu normaalisti.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2007, 20:42:03 kirjoittanut talitintti »
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #42 : Marraskuu 11, 2007, 11:50:18 »
Kaksi kerää meni (300 g) vihreää lankaa ja silti jäi liian lyhyeksi. Vaikka ohjeessa puhuttiin 300 g riittää viiteentoista kappaleeseen ohuita raitapareja, sain niitä siltikin vain kahdeksan.
Ehdin jo pelästyä että meillä on ohjeessa iiiiiso virhe, mutta Heli, lankojen riittämättömyys johtuu siitä, että et tehnyt huiviasi ohjeen mukaisilla langoilla (Nalle, Florica tai vastaava), vaan paljon paksummalla ja vähemmän metrejä sisältävällä Seiskaveikalla. Huivisi on siis nyt paljon leveämpi, paksumpi ja lyhyempi (ja varmasti myös lämpimämpi) kuin mallihuivi :)

Nallea on kerässä noin 390 metriä, Seiskaveikkaa vain 300 metriä. Jos siis vaihtaa ohjeessa olevan Nalle-langan Seiskaveikkaan, kuluu lankaa tietysti enemmän :)
Nämä tiedot lukevat siinä langan vyötteessä.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #43 : Marraskuu 11, 2007, 15:17:46 »
Aaaa, miten olin katsovinani, että seitsemänveljestä oli lueteltuna ohjeessa. No oma moka, mutta eipä mahda mitään :D Hyvä se on silti. Seuraavaksi voisi tehdä korpparihuivin ihan oikeasti kyseisen ohjeen mukaan.

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #44 : Marraskuu 13, 2007, 21:32:48 »
Auttakaas nyt avutonta.. olen oppinut nyt neulomaan mutta en osaa purkaa.. ja pitäisi nyt purkaa yksi rivi kun tuli huonosti tehtyä... Että niin, mites rivi puretaan ^-^

Kiitän.. hmm joko mummu osaa toisenlaisen tavan tai sitten se on vaan tehny sitä niin paljn et se onnistuu tekeen sen tosi nopeeta ^^
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2007, 15:41:05 kirjoittanut Milgia »
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Marraskuu 13, 2007, 21:43:54 »
Purkaminen toteutetaan "takaperin" neulomalla, ts. poimit vasemmalla puikolla sen alemmalla rivillä olevan silmukan, jonka läpi oikealla puikolla oleva silmukka on vedetty (siis jos neulot normaalisti oikeakätisesti) ja päästät sen jälkeen silmukan oikealta puikolta. Näin jatkat silmukka silmukalta, kunnes olet saanut purettua haluamasi määrän. Tärkeä yksityiskohta on se, että poimit silmukat oikein päin, ettei esim. oikea neule muutu nurjaksi. Hidasta hommaa ja ärsyttävää, mutta yleensä vaivan arvoista.

Constantem decorat honor

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Marraskuu 16, 2007, 09:03:50 »

// Nyt vihdoin ja viimein se lupailemani kuva huivistani. Alempana oleva puolisko on levitettynä koko leveyteen mitä se on ja ylempi on se miten se rullautuu normaalisti.

Vau siinähän on hieno huivi. Itsekin ajattelin aloittaa korppari huivia tässä lähiaikoina. Teen sen kyllä todennäköisesti kirjojen mukaan, mutta saa nyt nähdä mistä löydän sopivan sävyiset langat.
Onko muuten tehty pyöröpuikoilla?

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #47 : Joulukuu 11, 2007, 15:58:34 »
Huoh... En ole tehnyt, vaikka niin monesti on pitänyt aloittaa...
Olen kovasti etsinyt sopivan väristä vihreää lankaa, mutta jostain syystä sopivan luihuisenvihreää on vaikea löytää... No, lopulta bongasin - rahattomana - eräästä käsityöliikkeestä sopivaa, ja nyt pitäisi vain jossain välissä raahata itsensä lompakon kera kyseiseen liikkeeseen... En käytä ihan tavallisen harmaata, vaan sellaista vaaleaa... Sopii paremmin :)

Aion tehdä itselleni - luultavasti tosin äiti tekee, huom. - kaulahuivin ja lapaset. Itse en osaa kutoa kuin tavallista suoraa. Intressini käsitöiden saralla ovat olleet teknisissä töissä ja ompelussa...
Luihuisen väreissä, of course. Sitä paitsi; Luihuisen hopea ja vihreä sopivat parhaiten yhteen vaatteideni värin - tummaa, tummaa... - kanssa.

Jos nyt en saa mitään aikaiseksi, niin menen sitten siitä, mistä aita on matalin ja tilaan.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Joulukuu 12, 2007, 16:39:12 »
Itse teen nyt Rohkelikko huivia, ja olen sitä jonkun verran tehnyt, että kolmannessa raidassa olen (ja teen paksuja raitoja) Teen sitä ohutta versiota, löysin niin hyvän Rohkelikon keltaisen langan! Anttilasta, kävin siis langat ostamassa ja ne ovat Novitan Florica lankaa. Punainen ja keltainen, siis, ja se keltainen.. Olen todella tyytyväinen, kun löysin sen värisen keltaisen! Haluaisin saada huivin ennen joulua valmiiksi... Katsotaan nytten, kun huomiseen Enkun kokeeseen jaksan vielä lukea, niin sitten vapaudun kokeista. ^^

//muoks.

http://www.novita.fi/sys/cms.php?cms_cid=80287&tuoteryhma=80304&mode=&page=2  tuossa se keltainen, ja sitten nappasin jostain vielä hyvän punaisenkin, mutta tuo se ei ollut. Luonnossa tuo keltainen näyttää paljon paremmalta.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
« Vastaus #49 : Joulukuu 13, 2007, 22:23:25 »

Vau siinähän on hieno huivi. Itsekin ajattelin aloittaa korppari huivia tässä lähiaikoina. Teen sen kyllä todennäköisesti kirjojen mukaan, mutta saa nyt nähdä mistä löydän sopivan sävyiset langat.
Onko muuten tehty pyöröpuikoilla?

Jos minulta kysyt niin minun huivini ei ole tehty pyöröpuikoilla vaan ihan normaaleilla puikoilla. Minun tekisi niin mieli repiä nuo hapsut pois huivista ja laittaa siihen nätimmät hapsut, mutta olen sen verta laiska, että en vain viitsi tehdä sitä. Haluaisin hapsut lyhyemmäksi ja tiheämpään. Noh josko minä joskus saisin tehtyä sen.
---