Kirjoittaja Aihe: Tupahuivit vol 2  (Luettu 59922 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: FlameFeather59
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Tupahuivit vol 2
« Vastaus #150 : Lokakuu 13, 2011, 18:59:31 »
Minä olen tekemässä tupakaulahiuvia tällä ohjeella. Ja nyt vähän aikaa sitten tajusin, että on tulossa talvi, joten miksi minä kevyttä versiota teen?
 Eli olisiko jollain jotain hyviä ohjeita tuohon villaiseen versioon?? Kiitoksia näin etukäteen. Ja teen mielusti tasaraitaisen.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #151 : Lokakuu 13, 2011, 19:16:44 »
Eli olisiko jollain jotain hyviä ohjeita tuohon villaiseen versioon?? Kiitoksia näin etukäteen. Ja teen mielusti tasaraitaisen.
Ota se hpfanien pyöröpuikoilla tehtävän huivin ohje, mutta tee siitä tasaraitainen? Se on hyvä perusohje, lopputulos on aika saman näköinen kuin ostettavissa tupahuiveissa.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #152 : Lokakuu 14, 2011, 15:59:38 »
Tuumasta toimeen: tilasin Lankakauppa Kujeesta Cascade-lankaa, ja kunhan saan muutaman jo edellä mainitun muun projektin alta pois, aloitan Pimeänpiirron neulomisen. Kun se aikanaan valmistuu, koitan muistaa linkittää kuvan tännekin ;)
Constantem decorat honor

Poissa annie lee

• Haaveksiva puhpallero
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostStone23429
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #153 : Lokakuu 19, 2011, 19:57:51 »
Minä olen joskus vuosia sitten aoittanut tekemään huiveja (Rohkelikon ja Luihuisen väreissä), mutta ei niistä silloin tullut mitään valmista....

Nyt innostui uuudestaan ja alle vuorokaudessa syntyi luihuishuivi. Sitä tuli vaan vähän lyhyt omaan makuun, mutta tehdään seuraavasta sitten pidempi :)

Neuloin huivin kaksinkertaisella Seitseman Veljestä -langalla (värit vihreä (391) ja harmaa (043). Katsoin värinro:n vyötteestä. Neuloin puikoilla nro 4, 30 silmukkaa 1o, 1n -resoria. Tein kolme raitaa: aloitin vihreällä n. 39cm, jatkoin harmaalla n.52cm ja lopetin vihreällä (39cm). Vielä pitää tehdä hapsut, mutta hieno tuli, tosin seuraavaksi kun alan tekemään Korpinkynnen ja Rohkelikon huivia teen niistä ainakin 10cm pidemmät.
-Missä on aarteesi, sielä on myös sydämesi.-

-Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.-

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
  • Pottermore: FlameFeather59
« Vastaus #154 : Lokakuu 22, 2011, 13:23:57 »
Ota se hpfanien pyöröpuikoilla tehtävän huivin ohje, mutta tee siitä tasaraitainen? Se on hyvä perusohje, lopputulos on aika saman näköinen kuin ostettavissa tupahuiveissa.
Joo, toi on aika hyvä ohje. En vaan ole vielä löytänyt mistään niitä sen kokoisia pyöröpuikkoja, kaikki on väh. 60 cm (mitä minä olen nähnyt).

annie lee, oletko laittamassa kuvaa tuosta huivista? Olisi kiva nähdä millainen siitä tuli...?

Poissa annie lee

• Haaveksiva puhpallero
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostStone23429
« Vastaus #155 : Lokakuu 22, 2011, 15:15:32 »
annie lee, oletko laittamassa kuvaa tuosta huivista? Olisi kiva nähdä millainen siitä tuli...?

Olen ajatellut laittaa kuvia kunhan saan muut huivit valmiiksi! :D

Tällä hetkellä teen Korpinkynnen huivia:
kaksinkertainen Seitsemän Veljestä-lanka
puikot nro 4
32 silmukkaa, 2o, 2n -resoria

Aloitin sinisellä (värinro 124) n. 40cm
Vaihdoin ruskeaan (värinro 653) n. 60cm ja loppu 40cm sinisellä.

Seuraavaksi teen sitten Rohkelikon huivin; saa nähdä kummalla ohjeella. Sen näkee sitten kun olen saanut Korppari-huivin valmiiksi, että kumpi on mukavamman oloinen.
Mutta joo laitan kuvaa huiveista kunhan saan pari vielä valmiiksi (ja käyn lainaamassa äidin kameraa:D)

-A.L.-
-Missä on aarteesi, sielä on myös sydämesi.-

-Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.-

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
« Vastaus #156 : Lokakuu 24, 2011, 14:18:50 »
ite omistan ns. aidon luihuishuivin, tilasin jostain kauan sitten. mut oon tehny nyt varmaan ... vuoden (:D) tollasta huivia mitä ekassa ja tokassa leffassa oli. tulee tosi paksu ja reippaasti yli kaks metriä. pitäs tehdä enää harmaa raita loppuun ja yks vihree (ja tietenkin tupsut) niin olis valmis. nyt on kyl langat niin pahasti solmussa että en tiedä koska jaksan selvittää.

/ viiminen raita menossa, ehkä saan tän valmiiks täks talveks ...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2011, 13:13:56 kirjoittanut mayday »
If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace

Poissa Wingardium

• Anturajalan kirjeenvaihtaja
  • Vuotislainen
    • DeviantArt
  • Pottermore: MoonShield19540
« Vastaus #157 : Tammikuu 04, 2012, 19:28:57 »
Mulla on tapahtunut jonkin verran edistystä mun huivin kanssa..:)  Olen tehnyt suurinpiirtein tämän ohjeen mukaan, ja hyvältä näyttääpi tällä hetkellä 8) Eipä tuo kovin pitkällä, mutta oon saanut kolmannet raidat tehtyä, ja se on paljon mun tahdilla... Ja käytän Seitsemän veljeksen tummansinistä ja oranssia lankaa ja sopivat kyllä kivasti yhteen 8)
★ When you wish upon a star your dreams come true ★

Poissa Amortentia

• Uneksia
  • Vuotislainen
  • Pottermore: DreamBlut4303
« Vastaus #158 : Tammikuu 07, 2012, 11:47:05 »
Minä pyysin nyt joululahjaksi mummiltani Korpinkynnen kaulahuivia. Näytin hänelle kuvan, kun ajattelin, että hän tekisi sen itse. Sain sitten kuitenkin ihan Kukunorista ostetun, enkä nyt meinaa näytellä, että olisin mieluummin halunnut ite tehdyn ::))
korpinkynnenoleskeluhuone.blogspot.fi

Potter-fanin Potter-blogi

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #159 : Tammikuu 07, 2012, 13:53:12 »
Aloitin kutomaan kesälomalla Rohkelikon tupahuivia. Olen aika hidas kutomaan. 27 silmukkaa leveyttä (30 olisi ollut liikaa xD) ja 120 cm pituutta. Raitojen leveys on katsottu HP-fanien puolelta ja kun viimein joululomalla sain sen valmiiksi, totesin että olen pahassa ruosteessa. Aloitin sitten samantien kutomaan Puuskupuhin tupahuivia. Siinä oli vain 25 silmukkaa ja pituutta sen 120 cm. Se valmistui yllätyksekseni alle viikossa! Ja siitä tuli huomattavasti hienompi kuin Rohkelikon huivista. 'Käsialani' oli muuttunut siistimmäksi ja raidat olivat kapeampia mikä sai huivin näyttämään todella upealta :) Käytän sitä ahkerasti koulussa. Nyt sitten viime viikolla aloitin Luihuisen huivia kutomaan, ja koulun takia se on sitten pitkittynyt hieman.. Mitat on samat kuin Puuskupuhin huivissa ja harmikseni huomasin harmaan langan olevan ohuempaa kuin vihreä.. Se nyt on vähän sellainen vänkyrä xD mutta kyllä siitä vielä huivi syntyy! Korpinkunnen huiviin langat ostettu ja pitäisi aloittaa ainakin parin viikon kuluessa. Voisin vaikka kutoa kavereille lahjaksi :) Jos niitä nyt kehtaa laittaa pakettiin >D

~Ihmissusi~

Poissa Jäätelö

• Vuotislainen
« Vastaus #160 : Tammikuu 07, 2012, 18:44:06 »
Sain joululahjaksi Rohkelikon tupakaulahuivin, ulkomailta tilattu =) <3 se on aivan ihana!!
"Only I can live forever"

Poissa vellamo

• Puolihahmo
  • Vuotislainen
« Vastaus #161 : Kesäkuu 05, 2012, 11:16:18 »
Olen jo pitkään miettinyt, että tekisin Korpinkynnen tupahuivin, mutta se oikeanvärisen langan löytyminen on niin vaikeaa! Tarkoitan tietenkin sitä pronssisen langan metsästystä. Sopivan langan löytymistä rajoittaa se, että oikeastaan vain merinovillaiset langat käyvät, koska kaikki muut kutittaa. Kyllähän esim. puuvillalangatkin kävisi, mutta haluan nyt nimenomaan sellaisen lämmittävän, talvikäyttöön soveltuvan huivin. Graah. Ehkä pitäisi vaan raahautua lankakauppaan, sillä netistä oikean värisäyvn löytäminen on aika tuskaisaa. Tekisin varmaankin sen pyöröpyököillä kudottavan mallin, kunhan vaan löytyisi ne langat...

Huomenta maailma.

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
« Vastaus #162 : Elokuu 14, 2012, 21:44:41 »
Minulla on Luihuisen tupahuivi. Ohjeen taisin löytää hp fanien joulukalenterista muutama vuosi sitten. Huivi on tehty pyöröpuikoilla ja se on siksi niin sanotusti kaksinkertainen. Olen tehnyt myös pitkät villasukat (luihuisen tupa) ja sellaiset Rannelämmittimet (myös luihuisen)

Olen ajatellut että tekisin vielä rohkelikon tuvan samalla mallilla :)

~D~
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #163 : Elokuu 15, 2012, 00:49:05 »
Itsellä on juurikin tällä hetkellä tekeillä HP-fanien pyöröpuikko-ohjeen mukaan, korpinkynsiväreissä (eli 28r sinistä, 3r pronssia, 5r sinistä ja 3r pronssia, toistuu 15 kertaa ja loppuun vielä yks 28r sinisen satsi) :) aloitin jo heinäkuun puolella tekemään sitä, aika pitkäkestoinen ja työläs kun on, tavoitteena saada valmiiksi ennen kuin pakkaset alkaa :D valitsin talvea varten juuri tuon kaksinkerroin menevän vaihtoehdon, tuntuu lämpimämmältä. Värityksessä en epäröinyt hetkeäkään elokuva- ja kirjaversion välillä... Langoiksi valikoituivat 7veljeksen tummansininen sekä Rose mohair ruskeana, en löytänyt pitkän koluamisenkaan jälkeen mukavaa pronssin sävyä kunnes tuon yhden sävyn jostakin alahyllyltä, piilossa katseilta. Langantiheys oli juuri sopiva 7veljeksen seuraksi :) oikeassa valossa vielä hieman kimaltaa, muttei liioiksi.

// Nymphae, aivan ihana huivi ♥
« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2012, 17:31:01 kirjoittanut Linesca »
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
« Vastaus #164 : Elokuu 15, 2012, 16:54:40 »
Tein luihuisen tupakaulahuivin pyöröpuikoilla, ja minusta siitä tuli kyllä aika painava ja paksu, kun se on se kaksinkertainen versio. Tosin juuri kun olin viittä vaille valmis kiinnostus lopahti, ja nyt se sitten kerää pölyä hyllyssäni - ilman hapsuja ja kunnon päättelyjä. Minä vain niin vihaan niitä lankojen päättelyä, murrr... :/  Jos nyt joskus innostun, niin tekisin luihuisen taas, mutta sen kevyemmän, että sitä tulisi jossain joskus käytettyäkin...! :D Tai sitten voisi/pitäisi päätellä se vanha loppuun...
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #165 : Elokuu 19, 2012, 17:22:12 »
Tässäpä ottamani kuva tupahuivistani, joka on korpinkynnen väreissä (sininen ja pronssi):

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Neuloin huivin vuoden 2010 syksyllä Kuoleman varjelusten I -osan Vuotisnäytöstä varten. Pronssisen langan (Gedifra Aneja, Farbe 01121) hankin FiinaNeuleesta, joka sijaisee Annankadulla Helsingissä. Sininen lanka (Schachenmayr nomotta idéna Juvel, 100% superwash villa) on keskustan Stockmannilta. Tupamerkin ostin Orlandon Harry Potter -teemapuistosta kesällä 2011. Ohje tupahuiviin pyöröpuikolla löytyy Harry Potter -fanien sivuilta. Tein tosin vähän pidemmän huivin, joten lankaa kului enemmän kuin ohjeessa.

//Muoks.
Nymphae: Oi, miten ihana Korpinkynnen huivi! Todella nätti tuo on.. (off) Oletko itse tuossa kuvassa?
Kiitos! Jep, minä se olen. :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2013, 18:48:35 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #166 : Elokuu 19, 2012, 22:34:39 »
goldensnitch: Oo.. Mä voin ottaa sen valmiin kyllä ihan varmasti:D No ei nyt sentäs..
Nymphae: Oi, miten ihana Korpinkynnen huivi! Todella nätti tuo on.. (off) Oletko itse tuossa kuvassa vai joku ukkeli?
Itse ajattelin tehdä Luihuisen huivin kunhan langat löytyy.. Onko ehdotuksia mitä merkkiä jne. ? Teen sen tavallisilla sukkapuikoilla, eli ihan yksinkertainen (ei kaksinkertaista) ja tasaraidoilla varmaankin.. En oikein tiedä.. Kumpi teidän mielestä olisi parempi tasaraita vai ei tasaraita???
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
« Vastaus #167 : Elokuu 20, 2012, 16:09:59 »
Itse ajattelin tehdä Luihuisen huivin kunhan langat löytyy.. Onko ehdotuksia mitä merkkiä jne. ? Teen sen tavallisilla sukkapuikoilla, eli ihan yksinkertainen (ei kaksinkertaista) ja tasaraidoilla varmaankin.. En oikein tiedä.. Kumpi teidän mielestä olisi parempi tasaraita vai ei tasaraita???

Tarkoittaako tasaraidat sitä, että esim. 5 vihreää ja 5 hopeista "riviä"? ehkä sitten kuitenkin se toinen, minun huivissa on ainakin enemmän vihreää ja ohuesti hopea-harmaata, melko isoilla väleillä. :) Ja sitten tuo lankamerkki, niin minulla ainakin oli käytössä 7 veljestä, värivalikoima ainakin meidän kaupoissa tosi hyvä. En nyt sitten tiedä mikä se tasan oikea luihuisen harmaa-hopea on, minulla se oli semmoinen valkoiseen vivahtavampi, kuin varmaankin kuuluisi.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2012, 16:15:40 kirjoittanut goldensnitch »
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa Wingardium

• Anturajalan kirjeenvaihtaja
  • Vuotislainen
    • DeviantArt
  • Pottermore: MoonShield19540
« Vastaus #168 : Elokuu 25, 2012, 00:40:31 »
Jee, nyt oon ilonen :) Sain kutomishomman valmiiksi jo aiemmin, mutta päättelin tossa äsken viimeiset langat :) Nyt puuttuu enää hapsut, linkki käyttämääni ohjeeseen (sovellettuna) on aiemmassa kirjoituksessani :) Linkkiä kuvaan tästä :)))
★ When you wish upon a star your dreams come true ★

Poissa Polyjuicepotion

• lumipallo Oraven turbaanissa
  • Vuotislainen
    • HP-Pahkan noitien ja velhojen koulu
  • Pottermore: ThestralPhoenix64
« Vastaus #169 : Elokuu 26, 2012, 20:13:30 »
Tekemässä korpinkynnen tasaraitaista huivia. Puikot nelosta ja lanka Seitsemää veljestä. Ihmettelin ihan itsekin, kun löysin melkoisen pronssinväristä lankaa ja sopivan väristä sinistäkin. Pronssi on ehkä hieman liian punertavaa, mutta mitäs pienistä. Tahdoin ehdottomasti kirjan värit, elokuvien korpinkynsihuivit tuovat liikaa mieleen Suomen sinivalkoisen. Muutenkin olisin kirjan kannalla. Jonkun aikaa mietin, teksinkä tasaridoilla vai niin, että kaksi pientä pronssiraitaa ja sinistä enemmän. Kallistuin kuitenkin tasaraidan puolelle.
Teen 1 o 1 n tekniikalla. Mummi neuloi joskus vuosi sitten rohkelikkokaulahuivin samalla tavalla, ja totesin sen hyväksi. Aion tehdä huivista melko pitkän ja päihin tupsut. Kannattaisikohan tehdä kokonaan siniset tai -pronssiset tupsut vai molempia värejä?
Toivottavasti huivi valmistuu talveksi... 
Things never happen the same way twice.

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #170 : Elokuu 26, 2012, 21:27:37 »
Wingardium, kuinka pitkä tuosta huivistasi tuli? Tai kuinka monta raitaa siihen tuli, olen meinaan itse juuri tekemässä samanlaista ja mietin, teenkö ohjeen mukaan (15 ohutta raitaryhmää sinisten väliin) vai vain siihen saakka kun pronssista lankaa riittää... :D

Polyjuicepotion, minä ainakin laitan kaksivärisiä hapsuja :)

/hämäävää, molemmilla teillä on sama avatarkuva.. :D luulin hetken aikaa samaksi henkilöksi, pahoittelen
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa Polyjuicepotion

• lumipallo Oraven turbaanissa
  • Vuotislainen
    • HP-Pahkan noitien ja velhojen koulu
  • Pottermore: ThestralPhoenix64
« Vastaus #171 : Syyskuu 08, 2012, 09:54:48 »
No jipii, olen edistynyt jo kolmen raidan verran! =(
Ei vaan riitä aika kaikilta harrastuksilta neulomaan. =( Nyt alkaa kyllä kunnoon tehoneulonta, kun kipeä olen eikä saa mennä harkkoihin, jotta huivi tulisi pian valmiiksi ja ihmiset saisivat taas kisamatkoilla kysellä minulta ja valekaljuunalta, että onkos nuo teidän seurahuivit? =D Kaiken lisäksi lankakerä unohtui tässä joku päivä lattialle ja ihanat marsuseni kävivät hieman nykerytämässä sitä rikki sieltä sun täältä.

//Ja kiitos Linesca, taidan tehdä minäkin kaksiväriset hapsut.

// Nymphae: Ihana huivi, kerrassaan ja tupemerkki! =)

// Huivi edistynyt jo melkoisesti. Enää alle puolet jäljellä. Toivottvasti syyslomalla saisi neulottua loppuun=D

// Jipii, huivi valmis! Syyslomalla ehdin neuloa loppuun. Marsunsyömiä langanpätkiä oli todella ihana päätellä, kun niitä putkahti esiin joka puolelta. Nyt kelpaa mennä ulos pakkaseen, kun on kunnon tupahuivi.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2012, 08:32:20 kirjoittanut Polyjuicepotion »
Things never happen the same way twice.

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Pottermore: SilverSand14724
« Vastaus #172 : Tammikuu 15, 2013, 22:53:17 »
Meikäläisen Puusku-huivi on aika pian valmis. Tein sellasen mis on aina kaks ohutta mustaa ja pidempi keltanen väli. (Ja joku hassu pakkomielle mulla on, ku pidemmät raidat on 25 kerrosta ja lyhyemmät 6 ja mua harmittaa, koska haluaisin niiden olevan 24 ja 6 tai 25 ja 5, jotta ne olis jaollisia keskenään. Mutta kun kerran menin alottamaan ne niin, en enää halua muuttaa kaavaa. Vaikka sillä ei oo mitään käytännön merkitystä onko ne jaollisia keskenään vai ei.) Mul oli kaks kerää keltasta ja yks mustaa ja nyt toivon, et niit jäis yli tarpeeks vaikka lapasiin. Kohta mul on kauhee Puusku-neulevaate mallisto tai jotain. :D

Oli muuten kivaa neuloa sitä yks päivä luentoa odotellessa, ku ihan lähistöllä istuva ryhmä ihmisiä alkaa puhua tuvista yhen tytön Luihuis-huivin takia ja pohtia mitkä oikeestaan on Puuskupuhin ominaisuuksia. Yritin vaan kovasti näyttää siltä, etten salakuuntele muiden keskusteluja ja ettei mul oo mitään tekemistä aiheen kanssa...
Ja tänään oon melko varma, et näin jollain ohi kävelleellä tytöllä Korpinkynsi-huivin. Se on aina kivaa bongata ihmisiä tupahuiveissa.

Edit// Sain huivin valmiiks. Siitä tuli melkein 165 cm pitkä. Spoilerin alla kuva; excuse my face.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2013, 12:58:04 kirjoittanut Aurican »
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa Epona

• Vuotislainen
  • Huutaa vastatuuleen
    • Kolmekuusviis
  • Pottermore: LovePotion1*
« Vastaus #173 : Tammikuu 15, 2013, 23:50:56 »
Kiva juttu että tupahuiveille on ihan oma aihe, tosi kiva nähdä noita teidän luomuksianne ja keräillä niistä ideoita. ^^

Olen itse väsäillyt vain yhden huivin, sillä HP-fanien vuoden 2010 joulukalenterin ohjeella ja kyseinen työ kulkee nimellä Pimeän piirto -illuusiohuivi. Huivi näytti siis juuri pääteltynä päältäpäin tältä (vaikkakin kuva vääristää värit ihan päin mäntyä), ja sivustapäin katsoessa siinä näkyy molemmissa päissä tällainen kuvio. Ja tuo ensimmäisen kuvan hakaneula on vaan sattunut jäämään sinne, se nimittäin toimi kuviottoman neuleen puolenvälin merkkipaalunani. Lankana tuossa menivät ihan mainiosti musta Novitan 7 veljestä ja vaaleanvihreä Novitan Nalle Aloe Vera, toinen on ohuempi sen takia että dark mark nousee sieltä varmasti nätisti esille. Huivi valmistui jo tuossa joskus syyskuun paikkeilla ja päättelinkin sen silloin mutten ole jaksanut ja muistanut pingottaa tai höyryttää sitä vielä, joten kaunokaiseni ei ole vielä päässyt käyttöön. En kyllä oikeastaan edes tiedä että pidänkö sen itselläni vai en, koska kukaan hyvistä kavereistani ei varmasti arvostaisi tuollaista tupahuivia kun eivät Pottereista niin välitä enkä toisaalta oikein tiedä että onko minussa tarpeeksi Luihuista kantamaan tuota ylpeydellä, kun Korpinkynsi on ehkä se jonka tiimiä loppupeleissä kannattaisin. Tulipa kuitenkin harjoiteltua illuusioneuleen neulomista ja tuon valmiiksi saatuani (virheittä) voin ainakin väittää että hallitsen kyseisen kuvion aika hyvin. :D

Nyt mielessä kummitteleekin ajatus siitä että piirtäisin itse Korpinkynnen korpin tai tupavaakunan R-kirjaimen kaavioksi ja neuloisin siitä itselleni toisen tupahuivin. En kyllä tiedä että jaksanko ryhtyä siihen rumbaan - ainakaan vielä - kun koneessani ei ole Exeliä vaan Open Officen surkea vastine sille ja vaikka ruutupaperille onkin hyvä suunnitella illuusiokuvioita niin se varsinainen kaaviona olisi selkeämpi tehdä koneella ja tulostaa. Mutta tuota, en nyt ainakaan vielä tuomitse ajatusta, täytyy katsoa uudestaan sitten kunhan saan ensin yhden toisen neuletyön pois alta.

// (Muokkaviikate iskee) No hitsi, nyt piirsin sen sitten Korpinkynnen R:n kaavion kuitenkin vaikkei edes pitänyt. Kai sitä täytyy joillain jämälangoilla kokeilla, sydänlapasia ehtii tekemään myöhemminkin. :D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2013, 00:12:09 kirjoittanut Epona »
10.3.2012 ♥ 15.6.2012 ♥ 10.11.2012
And there forever remains that change from G to Em.  -Nightwish

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #174 : Maaliskuu 08, 2013, 18:19:39 »
Olen tekemässä Korpinkynnen tupahuivia.Se on leveydeltään 32 silmukkaa,pyöröpuikoilla neulon.Tasaraidat(n. 18 silmukkaa per raita),ja taivaansini-pronssi.Laitan joskus kuvan jos jaksan...
Sitten saatan tehdä siihen kontaktoidun pinssin :)

Muoks.
  Sain eilen tehtyä tuon huivin loppuun,aika lyhyt siitä kyllä tuli,mutta ihan hyvä silti.
  Ongelmana oli se,että kun sain langat,ostimme ne mummilareissulla seitsemän tunnin ajomatkan päästä kotoamme,ja tietysti tuli siellä ajateltua,että teempäs ei-tasaraitahuivin,ja ostimme siis kaksi sinistä,ja yhden ruskean langan.Rupesin sitten kuitenkin tekemään tasapaksua raidoitusta.Juuri novitan langat vaihtuvat aika-ajoin,ja tuurillani se vaihtuikin juuri niihin aikoihin,kun mummini olisi ostanut lisää ruskeaa lankaa.
  Noh,kotona tässä lähiaikoina loppui ruskea lanka,ja viimoinen raita jäi kesken (y)
Nyt eilen,kun päätin päätellä sen,jouduin purkamaan kesken jäädyn ruskean raidan,ettei se jää vajaaksi.On siinä huivissa kaksi saman väristä päätä,mutta väliäpä sillä.Kiinnitin siihen itsetehdyn korpinkynsipinssin.Joudun varmaan tekemään uuden pinssin huivia varten,tai kontaktoimaan nykyisen myös "takapuolelta".
   Voisin vielä joskus tehdä hapsut,kun ruskeaa lankaa jäi vielä vähäsen puretusta osuudesta,varsin kiemuraista kylläkin,mutta en tiedä.

Kiitos jos jaksoit lukea,ja saa kommentoida tai neuvoa :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2013, 11:23:33 kirjoittanut huispauskotka »
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta