Kirjoittaja Aihe: Tupahuivit vol 2  (Luettu 70989 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Neverlandwitch

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Vihreä Luihuinen
Tupahuivit vol 2
« : Helmikuu 17, 2007, 20:56:36 »
//Aurorimuok. Vanhempi keskustelu löytyy Arkistosta.

En löytänyt täältä uuden vuotiksen puolelta keskustelua siitä, joten päätin laittaa uuden. Jos tämä ei kuulu Oleskeluhuoneeseen, niin hyvät aurorit, siirtäkää vapaasti:)
 Eli siis oletko tehnyt tupahuivia? Millaisen, tasapaksu raidallisen vai että on n.10 sentin välein 2 raitaa? Ja minkä tupien huivia? Niistä tupahuiveihin laitettavista merkeistä (Tylypahkan tunnus) mistä sivuilta niitä saa tilattua? Tarvitsisin sellaista, teen itselleni ja ystävälleni uudet tupahuivit DH jonottamiseen.
Ajattelin itselleni tehdä Luihusen väreissä olevan huivin, sen joka EI ole tasapaksu(sellainen minulla on rohkelikon väreissä) ja kaverille sitten rohkelikon huivi, myöskin niin että 10cm ja 2 raitaa.
 Ja kuinka leveitä huiveja teillä on? Kaverin huivi on Nalle-langasta(pikkukylämmä kaupasta ei löytynyt oikeita värejä seitemän veljestä -lankana) ja siinä on 48 silmukkaa. Puikot on kokoa 4, 3 1/2 tulisi varmaankin parempaa jälkeä, mutta isommilla tulee pehmoisempi.
 Mutta siis laittakaa vaikka kuvia huiveistanne tai kertokaa  niistä, minkälaiset värit jne. Olisi kiva tietää:)

niin joo, ja tästä voi tilata huiveja ja muita velhojen vaatetusta ja näkee tupahuivien kuvan, ettei jää epäselväksi.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2009, 21:36:00 kirjoittanut Vilena »
Yhtälailla säälittävä olen niinkuin muutkin, Yksinäinen jos et tuu, ja jos sä sitten tuutkin. Olen sulle kohtelias mutta vain sen verran, että saan sut sänkyyni tämän yhden kerran.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Tupahuivit vol 2
« Vastaus #1 : Huhtikuu 30, 2007, 18:50:15 »
Olen tehnyt Rohkelikon huivin, jossa on yksi paksu raita ja kaksi ohutta. Lisäksi ostin kangaskaupasta Potter-kangasta, jossa on tupien vaakunoita, ja ompelin huivin kumpaankin päähän vaakunan. Tein huivini Fleur-langalla. :D Huivi on n. 20 cm leveä.  Koko syksy siihen meni, mutta kun alkusyksystä aloitti, niin oli huivi juuri oikeaan aikaan valmis ja sitä pääsi käyttämään.
Nuo Alivansin vaatteet on kyllä ihania, tuleeko ne perille, jos täältä korvesta tilaa? :D Tekisi mieli tämmöisenä ei-niin-hyvänä ompelijana ostaa valmiina, ettei sitten tule suru keskeneräiseen puseroon, jos menee pieleen...
Using the "are we", are we?

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #2 : Huhtikuu 30, 2007, 21:14:35 »
Käsittääkseni mm. Nataliella on nimenomaan Alivansista tilattu kaapu ja taikasauva. Itse olen myös aikeissa tilata sieltä sauvan, kunhan tästä kesätyöt pyörähtävät vauhtiin ja saan sen verran palkasta säästöön, että kehtaan moiseen ylellisyyteen törsätä.
Constantem decorat honor

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Kesäkuu 05, 2007, 17:18:03 »
Hei osaisiko kukaan sanoa, että paljon Yhdysvalloista on postikulut, jos tänne Suomeen tilaa. Kun olen tuollaista puuskuhuivia tilaamassa ja se ois jotain 16,90e (kait, jos laskin oikein)? Ja osaisikohan kukaan kertoa, että kuinka kauan paketin tulo kestää? (Tai ehtiikö ennen 13.7.?) :> Onko jollain kokemusta noista huiveista yleensäkin(onko hyvän laatuisia jne.)?

Olen aina aloittanut jonkun huivin, mutta olen aina kokenut tupakriisin. Ala-asteella tein innoissani korpparihuivia, mutta kun tulin yläasteelle, niin tajusin, että enhän minä mikään korppari ole, päätin olla rohkelikko ja aloitin huivin (sain melkein valmiiksikin!). Nyt kun lukiossa päätin, että olempa oikeasti puuskupuh, ja eilen aloitin puuskuhuivin. Nyt olen vähän luovuttamassa kumminkin, kun netistä tilaaminen tuntuu niin helpolta.

Mennee vähän off-topsuksi, mutta kun täällä on myös noita kravaatteja, niin minkä kokoisia olette tilanneet. Mää oon tällainen 174,5cm niin onko tuo aikuisen koko vai sitten youth-size? :>

//Elikkä joo että jotain 26,90e. Hmmm. Noin kymmenellä eurolla pärjää, kun itse tekee niin se jälki onkin mikä on :'> (yläasteella käsityö 7, noh oli se päättötodistuksessa 8, mutta kutomisen ansiosta just 7)

//Kudoin koko viime yön. :> Sain valmiiksi kaksi raitaa. :'> Ehkä en luovutakaan.

Lansu, kyllä mää aion joku päivä tehdä sen rohkuhuivinkin valmiiksi. ;> Se tössäs joskus siihen että punanen lanka loppui ja sitten tuli vielä kriisi. ;>

//Jee, 6,5 raitaa valmiina! :> Olen niin ylpeä itsestäni!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2007, 14:03:31 kirjoittanut Huhutar »

Poissa Lansu

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #4 : Kesäkuu 05, 2007, 20:14:14 »
Huhutar Tee jokainen huivi loppuun? Voit aina mielesi mukaan vaihdella niitä ;D. Hmm, mitäköhän nuo postikulut olikaan.. kyl sitä mahtaa jjonkun verran tulla, kun kaikki laiva/lentomatkat tehdään...5€-20€ paikkeilla luulisin? Tai muistaakseni.

Hmh, voisin  koittaa tehdä tuollaisen, tosin tuskin siitä mitään tulisi, se siitä sitten :D. Toisinaan, voisi tilata netistä..

Poissa Elli

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Kesäkuu 06, 2007, 20:01:53 »
Alivansin sivuilla mainitaan, että postimaksu minne tahansa maailmaan on 12,79 dollaria, joka on kutakuinkin 9,5 euroa.
Itse tilasin aikoinaan tupakaulahuivin juuri tuolta, silloin taisi kyllä olla hinta hiukan alempi mutta onhan tuosta jo monta vuotta aikaakin.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #6 : Kesäkuu 16, 2007, 17:42:21 »
^^ Minulla on suunnitelmissa alkaa neulomaan itselleni sellaisen Luihuisten väreissä olevan ei-tasapaksuraitaisen huivin. Langat on vielä ostamatta sillä en ole päässyt kauppaan pitkiin aikoihin mutta ensiviikolla ostan ne ja aloitan huivin... Luultavasti siitä tulee suurinpiirtein 20-25 senttiä leveä ja pari metriä pitkä tai ehkä pitempi jos oikein innostun neulomaan sitä. Tykkään pitkistä huiveista. x) Teen siihen varmaan hapsutkin. Langoiksi ajattelin Seitsemää veljestä ja neulon luultavasti 2½ tai 3 puikoilla (niitä kotoamme löytyy). Tai sitten käytän tätä ohjetta.

//Teen tällaisen, langatkin on jo (rakas mummuni antoi minulle harmaata lankaa, kun en muistanut ostaa. ;))... Aloitan sen tänäiltana. ^^

// Aloitin kutomisen, mutta siivotessani hävitin koko laitoksen. Olin kutonut sitä muutaman sentin. Mutta kun se löytyy niin kudon lisää. x)

~Moondancer (se sekopäinen luihuinen)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2007, 12:08:02 kirjoittanut Moondancer »

Minnake

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Kesäkuu 21, 2007, 18:38:34 »
Potterit ovat innoittaneet minuakin kutomaan noita tupahuiveja.
Ensimmäinen kutomani huivi oli tuo Rohkelikon huivi, vanhempien elokuvien mallin mukaan, eli se tasaraitainen. Myös toinen huivini oli Rohkelikon tupahuivi, edelleen tasaraitainen, mutta ensimmäistä paljon pidempi ja laadukkaampi. Olin muutaman vuoden vahmepi sitä kutoessani. Hehe.

Tällähetkellä olen kutomassa itselleni Luihuisen tupahuivia, uudempia elokuvia mukaillen. Eli sitä missä on vihreä pojaväri, ja hopeiset/harmaat ohuet raidat aina pareittain. Sen kutominen on taas tosin jämähtänyt melkein viikoksi, sillä en ole saanut aikaiseksi käydä ostamassa lisää vihreää lankaa. Pitäisi kyllä vauhdittaa hommaa pian, sillä tuo huivi olisi tarkoitus saada valmiiksi ennen seiska Potterin jonotusta. Ja Luihuisen tupakravattikin pitäisi vielä värjätä ennen sitä.
Huppista heijaa. Olen vähän hidas. Kohta joudun edustamaan jälleen Rohkelikkoa, jos en ala saamaan mitään aikaiseksi.

Minua kovasti himottaisi tilata tuollainen kaapu, mutta toisaalta sellaisen tekee helposti myös itse. Hieman suunnittelin että menisin joku viikonloppu tädilleni joka omistaa ompelukoneen, ja värkkäisin itselleni kaavun ennen seiska Potterin saapumista. Mutta saas nähdä.

Slysann

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Kesäkuu 26, 2007, 10:23:18 »
Juu innostuin kutomaan ja pyysin myös mummiani kutomaan yhden. :)

Omistan tällä hetkellä kolme Luihuisen huivia. Ensimmäisen kudoin vuosi sitten ja toisen viime syksynä. Mummi antoi kolmannen joululahjaksi.
Huivit ovat kaikki erilaisia;
molemmat, mitä myydään myös Alivans:ssa.
Se, minkä mummi teki, on sellainen jossa on taas valkoinen pohjaväri ja kolme vihreää, ohutta raitaa vierekkäin. :) Mummin tyyli katsokaas.

Kravaatit olen tilannut Alivanssista (kun joku täällä sattui myös ne mainitsemaan) ja täytyy myöntää että tulivat hyvin ja nopeasti tänne päin! :)

merinna

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Elokuu 02, 2007, 00:31:45 »
Minun mielstäni tästä aiheesta löytyy tarkat ohjeet HP-Fani svuilta. Eli mene sinne ja katso sieltä

Taw

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Elokuu 02, 2007, 16:12:09 »
Mulla on kanssa Luihuisen huivi, työllistin äitini tekemään sen minulle. *Heh heh*
Se on tuo 'ensimmäinen versio', eli tasapaksuja raitoja. Vaikka kaapista löytyykin muutamia muitakin liinoja, on Luihuisliina ollut ehdottomasti ahkerimmassa käytössä. Se on aina mukavaa bongailla vastaantulijoilla tupakaulaliinoja.

Harmi kun en itse osaa kutoa, voisi jälleen työllistää jonkun kutomaan tuon uudemman version luihuisliinasta. (Harmittelen kun Durmstrangilaisilla ei ole liinoja. :'D Sellaisen olisin hankkinut itselleni heti.)

Surku

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Elokuu 07, 2007, 01:11:24 »
Luihuisten huivia olisi tässä väsäämässä. Harmaa löytyy, mutta sitten on yksi ongelma:
Minkä sävyinen luihuishuivi pitäisi olla? Tai siis HP-fanit sivultahan sen näkee, mutta mitä olette mieltä voiko se vihreä olla hieman eri sävyinen.. Meillä olisi tuossa tuollaista tummaavihreää, tummaasammaleen vihreää tai miten tuota nyt voisi kuvata.
Mutta toisaalta onko sillä sävyllä niinkään väliä? Kunhan on harmaata ja tummaavihreää :D

kaamo

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Elokuu 12, 2007, 12:49:05 »
Minäkin tunnustan väriä. Tai tunnustin joskus vuosien 2004 ja -05 vaihteen aikaan, kun tämän neuloin. Toinen kuva. Jostain toistaiseksi tuntemattomasta syystä katsoin parhaaksi olla käyttämättä mitään ohjetta, mikä osoittautui vähän huonoksi ideaksi. Huivi on vähän turhan kapea, ja kun halusin saada sen mahdollisimman nopeasti valmiiksi, on se myös turhan lyhyt käärittäväksi kaulan ympärille kahdesti, tai solmittuna, tai miten vain paitsi noin. Olen ikuisuuden ajan aikonut neuloa siihen vielä lisää pituutta, jotta huivi olisi vähän käytännöllisempi, mutta olen kadottanut tuon sinisen langan, ja en koskaan muista ostaa lisää.

Huivi on siis neulottu Novitan 7 veljestä -langasta. Sininen on ihan tavallinen sininen, mutta koska tunnetusti juuri oikean sävyistä ruskeaa ei löydy mistään, värjäsin itse kaksi kerää lankaa (valkoista seiska-veikkaa) kattilassa Dylon-merkkisellä värinapilla. Värin ostin Stockmannillta, hinta oli noin kolme euroa. Katselin juuri Dylonin värinappien värikarttaa, väri on todennäköisimmin ollut havana brown. Värjääminen oli aika vaikeaa. Lanka meni tietysti solmuun ja sen käsittelemisessä sai olla varovainen, etteivät kerät olisi puuroutuneet keskenään. Tässä pari tunnelmakuvaa kattilasta sanomalehtien päälle nostetusta lankahässäkästä, yksi ja kaksi. Minulla oli vähän tuhnuinen kamera käytettävissä 27.12.2004, pahoittelen.

Värjäysprosessista sen verran, että lankaa siis lilluteltiin lähes kiehuvassa väriliuoksessa kymmenisen minuuttia, huuhdeltiin huolellisesti, annettiin kuivua ja lopulta selviteltiin ja kieputettiin kerälle. Viimeinen vaihe oli - ymmärrettävästi - näistä kaikkein kenkkumaisin.

Lopputulokseen olen kutakuinkin tyytyväinen huivin mitoista huolimatta. Värjääminen oli helposti valmiin huivin väärti.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #13 : Syyskuu 02, 2007, 16:31:23 »
Värjääminen oli aika vaikeaa. Lanka meni tietysti solmuun ja sen käsittelemisessä sai olla varovainen, etteivät kerät olisi puuroutuneet keskenään. Tässä pari tunnelmakuvaa kattilasta sanomalehtien päälle nostetusta lankahässäkästä, yksi ja kaksi. Minulla oli vähän tuhnuinen kamera käytettävissä 27.12.2004, pahoittelen.
Parin Kool Aid -värjäyssession jälkeen voin antaa muille värjäystä suunnitteleville sellaisen vinkin, että värjättävä lanka kannattaa kiepsauttaa vyyhdille (siis sellaiselle pitkulaiselle, millaisena lankoja joskus saa ostaakin), niin ei mene niin kovasti kattilassa sotkuun, kuin vapaasti lilluessaan. Pitää vaan olla tarkkana, että lanka ei tosiaan karkaa sellaiseksi spagettimaiseksi sotkuksi...
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Syyskuu 02, 2007, 17:40:15 »
Mä haluisin ostaa sellasen 'paketin' missä on rohkelikkojen pipo ja huivi :D Mut teen koulussa ite, vaik en ookkaa hyvä neulomaa.. ^^
Ja mä teen sen "helpomman" version siitä. (:

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #15 : Syyskuu 11, 2007, 09:47:56 »
Lisäksi ostin kangaskaupasta Potter-kangasta, jossa on tupien vaakunoita,

Kysyisin paljonko ko kangas maksoi ja paljonko sitä ostit? Olis meinaan ittekkin kiva tehä sellanen huivi. :)
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Syyskuu 17, 2007, 15:15:58 »
Mä teen koulussa Rohkelikkohuivia. Se Seitsemän Veljestä -lanka mistä mä teen on kyllä tosi ohutta ja oon muutenkin hidas neulomaan, saankohan sitä ikinä valmiiks? :D Myydäänkö tupien vaakunoita kangas-/ompeluliikkeissä vai mistä niitä saa? Ja paljonko maksaa?

Surku

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Syyskuu 17, 2007, 16:10:17 »
HP-fanit / Tupamerkin valmistus

Tuolta kannattaa käydä katsomassa miten voi sellaisen tupamerkin itse tehdä.
Tosin tuohon tarvitsee muutamia materiaaleja joita ei välttämättä kotoa löydy (Siirtoarkkipaperi), mutta löytyyhän niitä toki kaupoista.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
« Vastaus #18 : Syyskuu 18, 2007, 18:21:23 »
Nyt minä päätin vihdoin ja viimein toteuttaa tämän todella pitkän projektin ja haaveen tehdä tupahuivin. Olisin muutenkin huivin tarpeessa ja neulominen on mukavaa iltapuuhaa yksin asustaessa. Korppari huivi elokuvien tyyliin olisi tarkoitus tehdä ja ajattelin, että tekisin sellaisen uusimmissa elokuvissa olevan huivin tyylisen eli ei niitä "tasapaksuja raitoja". Olen suunileen kauhuissani lueskellut täältä miten vaikea lankoja on löytää, mutta pitää vain lähteä joskus lankakauppaan kiertelemään ja etsimään sopivia lankoja. Koulussa jo naureskelin sitä, että saankohan neulomustani valmiiksi ennen kun valmistun ja valmistujaisiani juhlitaan (toivottavasti) jouluna 2010. :) Minulla on tapana innostua ja kyllästyä nopeasti.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Syyskuu 19, 2007, 22:16:10 »
HP-fanit / Tupamerkin valmistus

Tuolta kannattaa käydä katsomassa miten voi sellaisen tupamerkin itse tehdä.
Tosin tuohon tarvitsee muutamia materiaaleja joita ei välttämättä kotoa löydy (Siirtoarkkipaperi), mutta löytyyhän niitä toki kaupoista.

Juu, tuosta ohjeesta oon ehkä ajatellukin tehdä, mutta aattelin että jos jostain kaupasta löytyis suht halvalla ihan valmiskin tai jotain :D

Poissa pöllö

• <3 pulu
  • Vuotislainen
« Vastaus #20 : Syyskuu 21, 2007, 20:29:45 »
Keväällä siivoilin kellareita ja innoissani löysin ikivanhoja matonkudekeriä. Pölyn sumentamissa aivoissa jokin naksahti ja keksin tehdä matonkuteista tupahuivin. En ole mikään loistokas käsitöiden tekijä, mutta sain kuin sainkin vanhanmallisen korpparihuivin tehtyä. DH:n jonotuksessa sain kokea yllättävän takaiskun. Koska matonkude on aika paksua, tuntui monesti että kaulassa oli sellainen kaulan tuki-juttu, mitä ne sairaaloissa laittaa :D Muutenkin tuntien jonotuksen jälkeen totesin että leuassa ja kaulassa oli ihania kirkkaanpunaisia hiertymiä. Elikkä suosittelen harkitsemaan kahdesti ennen kuin alkaa tekemään tupahuivia matonkuteista... tai ainakin leikkaa kuteet erittäin ohuiksi. Hauska se on sinänsä, kunhan sitä jotenkin saisi pehmitettyä ja 'lötkistettyä'. Kellään ideoita? :D

Tuo tupamerkkienteko vaikuttaa hauskalta. On kyllä pakko koittaa joskus.
syön sun pään.

Kuolettava Pyhimys

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Syyskuu 25, 2007, 15:59:11 »
Vinkvink.  ebay:stä ja wbshopista saa hienoja , mutta jokseenkin kaalliita tupakaulaliinoja. Merkin kanssa.
Itse sain syntymäpäivälahjaksi Korpinkynnen tupakaulaliinan  , joka oli ollut kallis. Yli 30 € , mutta hyvälaatuinen , lampaanvillaa ja merkkikin oli.  Kannattaa ostaa Charmed Knits kirja , englanninkielinen mutta hyvä neulontaohjekirja. Kaikki neuleet liittyvät Potteriin , esim  huispaussukat , Molly Weasleyn takki , tupavillapaita jne.  Kyseisen kirjan saa tilattua Hobboks nimisestä kirjakaupasta.  Osoite : www.hobboks.com 
Sitten etsit kirjan vain jostain sivun sopukoista!

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #22 : Syyskuu 25, 2007, 16:54:46 »
En rupea tekemään pyöröpuikoilla mitään joten..
Pystyykö kesäversio kaulahuivista tekeen sellasen missä on niitä ohuita raitoja..

toivottavasti :D
"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #23 : Lokakuu 02, 2007, 19:22:27 »
Huivini ehti valmistua kesällä jo Feeniksin killan ensi-iltaan. Lämmitti sitten mukavasti DH:n jonotuksessakin.<3 Kuvan huivistani näette  tässä. Kuva on otettu tolleen pitkittäin, joten ne raidat eivät ole erinkokoiset. Kuvaajan piikkiin. Ja bassonuotit näköjään ovat myös tunkeneet mukaan..

Sitten kämmejä. Kannattaa olla tarkkana, kun ostaa lankaa. En ostanut kaikkia lankoja kerralla ja ostinkin sitten vahingossa jonkun ihan hieman eri sävyisen keltaisen. Ei se nyt kovin häiritse, mutta vähän. Päättelin huivin pään liian tiukasti, niin se menee tuolla lailla vähän suppuun, mutta ei sille enää voinut mitään, kun huomasin vasta jälkikäteen. Muutamasta kohdasta on silmukka tippunut. Hapsujen laittaminen oli kivaa! Mutta olen todellakin tyytyväinen tulokseen, koska käsityön nuomeroni oli yläasteella kutomisen johdosta 7, joten olen iloinen kun sain edes huivin valmiiksi. Sitten pitäisi tuo tupamerkki vielä väsätä..
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2007, 19:26:03 kirjoittanut Huhutar »

Eadoin

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Lokakuu 03, 2007, 21:31:29 »
 Mä olen ajatellut, että tekisin pikkusiskolle joululahjaksi luihuishuivin, ehkä se antaa sitten joskus mun lainata sitä.. :D
 Ainoa ongelma on ollut oikeanvärisen langan löytäminen, haluaisin siitä semmosen 'uuden mallisen', jossa on ihan tummanvihreää ja vaaleanharmaata, tummanvihreetä en ole vielä löytänyt mistään enkä tiedä onko sellasta oikeanlaista edes olemassa. Kohta pitäisi kyllä jo alottaa jos meinaan saada sen valmiiksi jouluun mennessä, oon ajatellut tehdä sillä pyöröpuikko-ohjeella ja se on kuulemma aika suuritöinen juttu.