Kirjoittaja Aihe: Green Day  (Luettu 5563 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Green Day
« Vastaus #25 : Maaliskuu 21, 2011, 20:58:25 »
Minäminäminäminä tykkään! *nostaa kätensä korkealle ilmaan*

Innostuin tästä bändistä koulun musiikin esitelmän kautta. Minulle ja kaverilleni sitten siunaantui aiheeksi punk, ja musiikkinäytteeksemme valitsimme tämän bändin American idiotin. Sopivaa musanäytettä valitessa sitten tuli kuunneltua melkoisen paljon tämän bändin musiikkia, ja aloimme molemmat tykätä siitä. Lempikappaleeni on nyt Bulevard of broken dreams. Ja muutkin ovat aivan mahtavia <2
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2011, 21:35:41 kirjoittanut Sateenropina »

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #26 : Maaliskuu 21, 2011, 21:59:57 »
Juu. Green Day on jees.

Ensimmäinen kappale, jonka bändiltä kuulin oli Boulevard of Broken Dreams. Videota näytettiin kovasti MTV:lla ja sieltähän minä sen viisaana kymmenvuotiaana bongasin. Vuosi oli siis 2004. Heti pakotin porukat ostamaan minulle American Idiotin, ja pianhan se olikin jo kovassa soitossa. Mitään kunnon fania minusta ei silloin tullut, mutta pidin kyllä bändiä silmällä. Oli pitkä tauko, kun American Idiot sai rauhassa pölyttyä hyllyssä, mutta about vuosi tai kaksi sitten löysin Green Dayn uudestaan. Ostin 21st Century Breakdownin sen ilmestyttyä ja vähän aikaa sitten myös Dookien. Molemmat kannattavia ostoksia. <3

En tiedä mikä siinä bändissä oikein viehättää. Monipuolisuus? Ehkä. Hyviä biisejä ainakin löytyy vaikka kuinka paljon. En ole kauhesti kuunnellut muita kun noita kolmea albumia, mutta niistä käy hyvin ilmi miten erilaista musiikkia Green Day pystyy tekemään. Jokainen näistä albumeista on selkeä kokonaisuus, mutta biisit niiden sisällä (pyh. ei voi sanoa albumin sisällä...) ovat hyvin (ääk en keksi sanaa) yksilöllisiä(?). Siis eivät sekoitu keskenään, vaan jokaisessa biisissä on oma juttunsa.

Bändin trio on kyllä ihan loistava. :) Heidän esiintymistä on hauska katsoa, vaikken toistaiseksi ole kuin kotisohvalla tv:n ääressä päässyt näin tekemään... Ja Billie Joen ääni on kyllä todella hyvä. Tykkään. :> Musiikkivideot ovat myös erittäin hyviä. Toivottavasti pojat jatkavat bändi-puuhiaan vielä pitkään. Mielenkiinnolla odotan mitä heiltä seuraavaksi kuullaan.

Lempikappaleitani ovat Basket Case, Wake Me Up When September Ends ja Last Night On Earth. Muun muassa! ;)
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #27 : Toukokuu 12, 2011, 14:33:43 »
Uusi tuttavuus, mutta noussut heti lempibändeihini.
Luokkalaisteni kautta aloin kuuntelemaan ja tykästyin heti! Tosin en ole vielä hirveästi ehtinyt kuunnella, mutta ainakin niistä biiseistä mitä olen nyt kuunnellut (mm. Macy's Day Parade ja 21 Guns) tykkään kovasti. :3
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2012, 11:50:02 kirjoittanut Zamira »

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PumpkinWitch94
« Vastaus #28 : Toukokuu 12, 2011, 14:48:26 »
Pakko uusia tääkin viesti....

Green Day, Green Day. Ihan loistava bändi, tutustuin tähän joskus keväällä 2011(?) Pidän BJ:n äänestä ja Miken ja Tre:n soittamisesta. Biiseistä harva on sellainen josta en pidä. Muutamia lempibiisejäni ovat Macy's day Parade, Last Night on Earth, Homecoming ja monet, monet muut. Levyistä omistan vain American Idiotin ja 21st Century Breakdownin. Loistavia molemmat.
Green Day lukeutuu lempibändejeni joukkoon ja fanityttökohtauksen sain viimeksi tänään. Joku sanoi GD:n tulevan ehkä ensivuotisen maailmankiertueen aikana Suomeen. No minä tyttö (yllätyyys) innostuin ja rupesin jo haaveilemaan kaikenlaista, vaikkei edes koko kiertuetta ole julkistettu. Tietääkö joku muuten asiasta?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2012, 16:28:29 kirjoittanut Omppu »
Should I sink or swim or simply disappear?

Poissa Whatsername

• nuottiavaimen säilyttäjä
  • Vuotislainen
  • Just look up to the stars and believe who you are.
  • Pottermore: HexLeviosa139
« Vastaus #29 : Kesäkuu 18, 2011, 01:34:00 »
Oon kuunnellu nyt Green Dayta melkein vuoden ja täytyy sanoa,että kyllä on ehdottomasti lempibändini :) Mun veli alunperin tutustutti mut Green Dayhin,mutta mulla oli sillon semmonen ns. "pop-vaihe" (Lady GaGa... :D) ja en sillon sitä pahemmin kuunnellut. Blvd. of broken dreams on tosin ollu yks suosikkibiiseistäni jo useamman vuoden :) No,mutta nyt siis melkein vuosi sitten tämä kaverini tutustutti minut syvemmin tähän upeaan bändiin. Ja kiitos Billie Joen,opettelin soittamaan kitaraa ja en ole kyllä hetkeäkään sitä asiaa katunut!

American Idiot ja Dookie on luultavasti lempparilevyjäni.Uusi ja vanha Green Day,molemmat käy! :) Billie Joe osaa tehdä hyviä,kantaanottavia kappaleita,esim. Holiday, ja on niitä "punk-henkisiä" (Geek Stink Breath,Jaded) ja kauniita (Good Riddance,Wake me up when september ends) ja siksi pidänkin Green Daysta niin paljon,koska sen tuotanto on monipuolista :)
Siriusly,that's riddikulus!

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #30 : Joulukuu 29, 2011, 14:41:03 »
Minäminäminäkin kuuntelen Green Day:tä <3

On muuten minunkin ensimmänen lempibändi, enkä näköjään ole ainoa :) Enpä ole kovin kauaa vielä kuunnellut, olisikohan jotain päälle vuoden ihan kunnolla, mutta aiemmin, montamonta vuotta sitten äitini lempibiisi oli Boulevard of Broken Dreams, jonka takia mäkin siihen tykästyin :) Ja se siis oli luultavasti ensimmäinen kuulemani biisi heiltä.
   Minusta Green Dayllä on ihmeellisen paljon hyviä biisejä... Lempibiisejäni ovat esim. "Longview", "Jackass", "Ha Ha You're Dead", "Extraodinary Girl", "¡Viva La Gloria!" ja "East Jesus Nowhere"... Toki niitä on paljon lisää, mutta nuo nyt on esimerkkeinä :)) Green Dayssä on aika hienoa se, että he osaavat tehdä erilaista musaa, eivätkä vain yhdenlaista.. Tosiaan, kuten jotkut on jo aiemmin maininneet, niin heillähän on sekä hitaita, että nopeita biisejä, ja sitten niitä, jotka ovat kumpaakin :D Se on tosiaan minusta aika hienoa.
   Tokihan Green Day on muutenkin upea bandi!

Täälläpäin Green Day ei ole kovinkaan suosittu bändi. Minä itseasiassa tunnen vain tasan kaksi fania lisäkseni :)) Kaverit ovat suurimmaksi osaksi sitä "miten-sä-muka-jaksat-kuunnella-tota" -porukkaa, mutta ei se kyllä pahemmin jaksa haitata. Ja ainahan löytyy kuitenkin, esim. netistä juttuseuraa, jos sellaista jaksaa tarvita.
   Hmm.. Lempijäsen? Ei mulla mitenkään mitään erityislempparia ole, ja jokainen mies on kuitenkin tärkeä osa bändiä. Jos nyt joku pitää valita, mä sanoisin ehkä Tré. Se vaan on jotenkin sympaattinen :D Oli muuten joskus kesällä aika järkytys, kun tajusin, että miehet, joita fanitan, ja jotka ovat komeitakin.. ovat vuoden päästä 40v.. Hui :D

Keikalla en ole koskaan ollut, sillä silloin 2010 en oikeastaan ollut kiinostunut koko bändistä, jonka takia tuo keikka meni ihan sivu suun, ja nyt harmittaa..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2015, 17:24:13 kirjoittanut Samiwais »
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #31 : Joulukuu 29, 2011, 17:29:02 »
En aluksi tajunnut että tästäkin loistavasta bändistä on topa.. Kesti hetki. :'D Ja e aluksi tiennyt mitä kirjoittakaan.  (:

Okei, pakko nyt sanoa ett Green Day on yksi lempibändeistäni enkä näköjään ole ainoa mutta pakko sanoa että ensimmäinen bändi jota fanitan kunnolla. On Green Day julisteita, bändipaitoja, kuvia, lisää julisteita.. :''''D

Itselläni on kolme levyä Green Dayta, International Superhits, American Idiot ja 21st Century Breakdown, aivan loistavia jokainen. Lempibiisejäni ovat International Superhitsiltä When I Come Around, Basket Case ja Good Riddance, American Idiotilta Holiday, Jesus Of Suburbia ja Boulevard Of Broken Dreams, ja 21st Century Breakdownilta molemmat Viva La Gloriat, East Jesus Nowhere ja 21 Guns. Toki kaikki muutkin kappaleet kaikilta muiltakin albumeilta ovat loistavaa taidetta!

Lempijäsen... hmm Ehkä Tré Cool. Varmaan siksi että soitan itsekkin rumpuja ja hän on yksi suurista vaikuttajistani ja idoleistani. Tre:llä on omaperäinen soittotyyli ja hän ilmeisesti nauttii soittamisesta todella paljon. Trellä on mahtavat ilmeet. :'D

Green Day ei täällä ole kovin suosittu, muut vain ihmettelevät et miten minä voin kuunnella tuollaista paskaa.. Noh, Green Day on taidetta, ei paskaa. :'D

~Töme
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa simiblaa

• Se toinen torni
  • Vuotislainen
  • you're in ruins
« Vastaus #32 : Marraskuu 08, 2012, 15:13:04 »
Green Day oli minunkin sellainen ensimmäinen kunnon lempibändi ja tulee olemaan forever <3

Itse olen kuunnellut GD:n poikia jonkun 4½ tai 5 vuotta (en tajua vieläkään miten se on mahdollista muttaah)
Muistan kun joskus about 8 tai 9 vuotiaana (jee! :D) kuulin American Idiot levyä ja niinkun
tykkäsin jo sillon , mutta sillon en tietenkään ollut mikään sellane iha sekoboltsi fani.
Itseasiassa en sillon edes niinkun erityisesti kuunnellut Green Dayta yhtään sen enempää kun mitä joskus
radiosta tai kun joku muu kuunteli.. No jos nyt aatellaa : olin 9 vee : D sen ikäne ei varmaa mitekää iha hirveesti tajuu mitää mistää...
Mutta sitten joskus vähän myöhemmin rupesin oikeesti tykkää Green Daysta ja oikeesti oikeesti tykkäsin :3<3

Ostin sillon joskus levyjä ja muutaman paidan ja nyt omistan 3 kappaletta paitoja ja 8 levyä jotka ovat Dookie, Nimrod, Warning, American Idiot, 21st Century Breakdown, Awesome As F**k., ja iUno! jaaa, iDos! Ja niistä pyörii lähes aina joku radiossa ja seinät on tietysti tapetoitu GD kuvilla <3 :)

Mutta Green Day on vaikuttanut hyvin positiivisesti minun elämääni jo monta vuotta ja toivottavasti vielä tulee vaikuttamaan monta vuotta! :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2012, 16:26:17 kirjoittanut simiblaa »
I've been locked inside your heart shaped box for weeks..

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #33 : Tammikuu 23, 2013, 22:28:21 »
Yhyyhyy, uudet biisit (kaikki kolme levyä) ei iske melkeen yhtään... Missä on se kaikki fiilis American Idiotista?
Mutta anyways, en tullut kirjoittamaan tänne valittaakseni uudesta musasta ja aion kyllä antaa sillekin vielä uuden mahdollisuuden. Ei olisi ensimmäinen kerta kun muuttaisin mielipidettäni jostakin musiikista useamman kuuntelun jälkeen.

Muistan tykänneeni ala-asteella radiossa kuulemistani Green Dayn biiseistä. Ihan ensimmäisiä biisejä, joista oikeasti tykkäsin. Mutta olin niin nuori sillon, eikä tämä internetistä musiikin koluaminen ollut levyinnyt vielä silloin niin nuorten keskuuteen, joten en oikein silloin päässyt pidemmälle tässä Green Dayn kuuntelemisessa. Kuitenkin pari vuotta myöhemmin, kun olin alkanut kuunnella tosissani musiikkia ja etsin netistä sitä koko ajan lisää, muistin Green Dayn biisit parin vuoden takaa ja aloin taas kuunnella niitä ja pian tuli hankittua American Idiot ja nopeasti perään kaikki muutkin Green Dayn levyt.

Pidän kaikista levyistä, mutta American Idiot on hienoin kokonaisuus ja minulle rakkain Green Day levy. Välillä kyllä tekee enemmän mieli kuunnella vanhempaa tuotantoa ja onhan 21st Century Breakdownilla joitakin hienoja biisejä. En osaa sanoa suosikki biisiä, mutta esimerkiksi Jesus of Suburbia on todella hieno.

Eli omistan siis kaikki levyt paitsi kolme uusinta, sekä kaksi paitaa ja rannekkeen.
Olin myös Green Dayn Suomen keikalla 2010 ja oli kyllä hieno kokemus. Aivan loistava energia ja hyvä tunnelma ja kaikenpuolin mahtava show. Aamusta asti mentiin jonottamaan ja saatiin paikat toisesta rivistä :)
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥