Kirjoittaja Aihe: Green Day  (Luettu 3662 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

rruutu

• Ankeuttaja
Green Day
« : Helmikuu 12, 2007, 18:00:33 »
Meinasin saada hepulin kun kyseisestä loistavasta bändistä ei ollut Topiccia!

Eli siis on kyse vuonna 1987 perustetusta Amerikkalaisesta bändistä nimeltä Green Day

Billie Joe Armstrong, kitara ja laulu
Mike Dirnt, basso ja taustalaulu
Trè Cool, rummut

lisäksi Jason Whites, Jason Freese ja Ronnie Blake.

Julkaisut:

1988 The Sweet Children
1989 1,000 Hours
1990 Slappy
1990 1,039/Smoothed Out Slappy Hours
1992 Kerplunk!
1994 Dookie
1995 Insomniac
1996 Bowling Bowling Parking Parking
1997 Nimrod
2000 Warning
2001 International Superhits
2001 International Supervideos
2002 Shenanigans
2001 American Idiot
2005 Bullet In a Bible

Ihastuin bändiin ostaessani vuonna 2004 bändin Dookien. En kyllästynyt levyyn tai koko bändiin lainkaan ja aloin etsiskellä muita levyjä. Seuraavan tärpin sain American Idiotista (jota en kuitenkaan omista) ja ihastuin etenkin Boulevard of Broken Dreams - kappaleeseen. Sain myös Bullet in a Biblen joululahjaksi v. 2005.

Bändissä on sitä jotakin. Pun-rockmaisuudestaan huolimatta heidän musiikkinsa koskettaa minua syvältä. Olen tykännyt pändistä nyt vasta kolmisen vuotta, mutta hiipumista innostukseni ei ole nähnytkään.

Eli miten te, hyvät Vuotislaiset!?

Uuvat

• Ankeuttaja
Vs: Green Day
« Vastaus #1 : Helmikuu 25, 2007, 18:57:05 »
Tykkään Green Daystä todella! Tutustuin bändiin kyllä vasta American Idiot -biisin valossa, mutta silti :) Ja nyt kun on kuullut myös vanhempaa, punkimpaa tuotantoa, täytyy sanoa että bändi on kehittynyt hienosti, pysyen omassa jutussaan mutta tuoden sen ns. astetta pidemmälle.

Billy Joen ääni on ihana, juuri sellainen sopivan persoonallinen, pehmeä soundi. Laulujen lyriikat ovat myös hienoja :) Tästä bändistä en kyllä löydä mitään huonoa sanottavaa. Odotan innolla seuraavaa albumia, tulee se sitten milloin tuleekaan ;)

Whatchamacallit

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Maaliskuu 09, 2007, 12:46:44 »
Oi, olin itsekin aikeissa perustaa Green Daylle topikin, kun sitä ei näkynyt, mutta sitten rruutu ehti ensin.

Green Day on oikeastaan ainoa bändi, jonka musiikkia minä kuuntelen päivittäin ja jonka faniksi minä itseni luen. Alunperin bändiin tutustuin kaverini ansiosta (olinhan minä kyllä kuullut American Idiotit ja muut radiosta, mutta ne eivät hirveästi kuitenkään säväyttäneet). Ensimmäinen ostamani levy oli Dookie, johon ihastuin heti.

Rakastan Green Dayn lyriikoita. Billie Joe onnistuu tekemään aivan uskomattoman ihania kappaleita. Jollain tapaa on aika suloista, että monet hänen kappaleistaan kertovat Adriennesta, hänen vaimostaan. Ja upeasti soitettu musiikki yhdistettynä noihin sanoituksiin... Täydellistä musiikkia minulle. Jotenkin Green Dayn musiikista kuulee asenteen, se ei ole mitään peruspopitusta, joka tehdään mahdollisimman myyväksi. He uskaltavat tehdä lauluja mistä huvittaa, ja tekevät sen aivan omalla tavallaan.

Aika hassua sinänsä, että kun radiosta soivat nuo American Idiot ja Boulevard of Broken Dreams, minä en hirveästi edes pitänyt niistä. Se oli vähän sitä massakamaa, jota soitetaan radiossa ehkä kuukauden ajan, ja sitten kukaan ei muista koko bändiä. Ajattelin, että ihan OK-kappaleita, mutta tuskinpa bändillä on noiden lisäksi mitään muuta kunnollista. Mutta kun kuulin muita kappaleita, niin mielipiteeni muuttui heti! Etenkin nuo vanhemmat, punkimmat kappaleet ovat lähellä sydäntäni. Ja American Idiot -levyllä olevistakin kappaleista minä pidän, kiva kun koko levy on tavallaan yksi tarina. Jesus of Suburbia on kyllä aivan ihana kappale, sekä lyriikoiltaan että musiikiltaan.

No, ei ole varmaan ihan hirveä yllätys, että minä suorastaan kuolaan Billie Joen perään. Hieman massateinimäinen olo siitä kieltämättä tulee, mutta se tyyppi osaa olla niin syötävän suloinen. Ja rakastan niitä hiuksia! Ja täytyy sanoa, että on aika ihailtavaa, että hän on pysynyt Adriennen kanssa yhdessä kaikesta julkisuudesta ja muusta pyörityksestä huolimatta. Ja muutenkin hän on minusta tyyppi, jolla (ainakin tähän mennessä) on julkisuudesta huolimatta pysynyt jalat melko hyvin maassa. Ja mikä tärkeintä, hänellä on aivan upea ääni! Esimerkiksi jotain Good Riddancea tai Give Me Novacainea kuunnellessa suunnilleen nousee tippa linssiin. Ne lyriikat plus Billie Joen ääni...

Ja sitten Tré... Huippu tyyppi. Tré on varmaan hauskin ja omituisin rumpali ikinä. Hänen tempauksensa ovat kyllä melko mielenkiintoisia, järjettömiä ja osa melko vastuuttomiakin. Mutta silti hän onnistuu olemaan hauska. Ja hänen omat kappaleensa kuvastavat hyvin hänen ajatuksenjuoksuaan (esimerkiksi Like A Rat Does Cheeseja All By Myself). Tré tuntuu olevan ehkä hieman älyllisesti jälkeenjäänyt, tai sitten hän vain esittää :D

Mike vaikuttaa ehkä heistä hiljaisimmalta. Ehkä hän ajattelee enemmän. Tai sitten ei. Mutta ainakaan hän ei ole koko ajan koheltamassa kuten Tré. Hän on kuitenkin heistä ehkä se, joka jää helpoiten taka-alalle ja puhuu silloin kun keksii jotain järkevää sanottavaa. Mutta hyvä tyyppi hänkin. Ja täytyy sanoa että tykkään Miken Ha Ha You're Dead -kappaleen lyriikoista. Jotenkin niin ihanan vahingoniloista.

Onko kukaan täällä perehtynyt Green Daysta kirjoitettuihin kirjoihin? Minulla on tällä hetkellä vain yksi, Ben Myersin kirjoittama Amerikan idiootit ja uuspunkin kukoistus. Noita kirjoja ei vain oikein meinaa täältäpäin löytyä... Mutta kuitenkin, noista kirjoista löytyy kaikkea mielenkiintoista tietoa bändin alkuvaiheista. Tosin tuo nimenomainen kirja, joka kirjahyllystäni löytyy, ei juurikaan minulle entuudestaan tuntematonta tietoa tarjonnut, mutta hyvää luettavaa silti.

Ja sitten se American Idiot -elokuva. Minä en ole nyt aivan selvillä, tehdäänkö sitä vai eikö sitä tehdä. Joka paikassa on vähän eri tietoa. Mutta viimeisin käsitykseni on, että kyllä tehdään. Mutta joka tapauksessa toivoisin todella, että American Idiotista tehtäisiin elokuva, sillä levyllä ainakin tarina on sen verran hyvä, että oikeissa käsissä siitä saisi loistavan elokuvan loistavilla taustamusiikeilla. Ja taatusti katsoisin!

Niin ja muuten, olettekos huomanneet, että Green Day on päässyt Simpsonit -elokuvaankin? Ainakin siinä trailerissa on bändi mukana, joten eiköhän se löydy sitten itse leffassakin. Ei Green Daylla varmaan siinä mitään valtavaa roolia ole, mutta silti...

Mutta nyt minut ajetaan julmasti pois koneelta, joten tyydyn vain toteamaan, että Green Day on loistava bändi, jolla on loistavaa musiikkia. Ja loistava asenne.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2007, 21:13:07 kirjoittanut Whatchamacallit »

Karakia

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Maaliskuu 10, 2007, 00:54:21 »
Green Day ei ole suurimpia suosikkejani, mutta hyvää musiikkia silti.
Omistin muutama vuosi sitten American Idiot-levyn mutta olin aika idiootti ja myin sen kirpputorilla kun en pitänytkään kuin Boulevard Of Broken Dreamsista silloin. Nyt olen jo aika koukussa kyseiseen levyyn kun sitä kuuntelin uudestaan [ladattuani sen jostain, eh eh].

Lisäksi olen kuullut Dookie-levyn, joka tavallaan oli ihan jees mutta olen kuunnellut sitä niin vähän etten osaa sanoa siitä mitään enempää. Se on varmasti hyvä levy, mutten vain osaa vielä hahmottaa sitä.

American Idiot on hyvä levy, vaikka se on periaatteessa vähän poliittinen ja inhoan politiikkaa. Levyn nimikkobiisi on yksi levyn parhaimmista, joskin minulle "American idiot" tarkoittaa kaikkia idiootteja, ei vain amerikkalaisia. Tässä levyssä on jokseenkin rock-oopperan makua, mikä ei ole ollenkaan huono juttu, tykkään sellaisista.
Boulevard Of Broken Dreams on minulle älyttömän tärkeä kappale.

Lyriikat... kyllä, pidän niistä aika paljon ajoittain, mutta välillä ne vähän hukkuvat johonkin. Mutta niissä on paljon nerokkaita hetkiä, mikä on älyttömän mukavaa.
Minun pitäisi todella kuunnella Green Daytä lisääkin. Tähän asti olen ajatellut, etten pidä niiden musiikista, mutta se onkin ollut mielipiteeni siltä ajalta kun en kuunnellut musiikkia.

Helee

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Maaliskuu 18, 2007, 10:41:03 »
Todella hyvä bändi. Ei ihan lemppareihini yllä, mutta pidän todella paljon. En  ole  kovin pitkään kyseistä bändiä kuunnellut. Aloin kuuntelemaan heti kun kuulin Boulevard  Of Broken Dreamsin, pidin siitä kappaleesta  todella. Nykyään lempikappaleeni tältä bändiltä on Holiday.

Vennlaa

• Ankeuttaja
Green Day
« Vastaus #5 : Huhtikuu 15, 2007, 18:52:26 »
Todella hyvä bändi. Ei ihan lemppareihini yllä, mutta pidän todella paljon. En  ole  kovin pitkään kyseistä bändiä kuunnellut. Aloin kuuntelemaan heti kun kuulin Boulevard  Of Broken Dreamsin, pidin siitä kappaleesta  todella. Nykyään lempikappaleeni tältä bändiltä on Holiday.
Itsekkin ihastuin BOBD-Kappaleeseen ja tempauduin mukaan hässäkkään. Kaikki luokallani vihaavat kyseistä Green Day - yhtyettä, joten ei muukaan auta. Kuuntelen kotona rauhassa, koiran heiluttaessa häntää musiikin tahdissa.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #6 : Huhtikuu 22, 2007, 16:34:11 »
Green Day on hyvä bändi, joka tekee kivoja biisejä.

Biisit ovat monipuolisia, nopeampia, ja sitten vähän hitaampia.Kolmikosta en oikein osaa sanoa mitään, enkä heidän taustoistaan, mutta he muodostavat hyvän bändin.Menevää musiikkia, jota on kiva kuunnella yhtenä päivänä, ja seuraavana jotakin toista.Minunkin lempparinin on Holiday:)
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Miss Strigidae

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Toukokuu 13, 2007, 15:23:43 »
Rakastan vanhan kunnon Green Dayta<3
Ihastuttava bändi, pidän uusista ja vanhoista biiseistä, molemmista aivan yhtä paljon..
Lempi biisejä oon miljoona...
Billie Joen ovat hyviä, vaikka en niihin ole aina sana sanalta takertunutkaan.
Tärkeintä on meininki :)
Hyvä bändi forever!!

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #8 : Heinäkuu 06, 2007, 01:27:04 »
Joo, soittakaa pliis ambulanssi, sain sydärin kun huomasin tän topicin!!! NAMIII! 8''D [anteeksi]

Olen kuunnellut Green Daytä nyt jotain 1½vuotta ihan aktiivisesti.
Pidän sekä vanhasta, että uudesta tuotannosta, mutta kehtaan väittää uutta paremmaksi.

Billie Joe on minusta kiehtova henkilö silleen... Jotenkin niin... syvällinen?
Tré on hauska. (ja hyvännäköinen x'|)
Ja mulla on paha tapa sanoa Mikeä Amerikan Ismo Alangoksi, siinä on vain ulkonäöllisesti jotain samaa. Niiin myös kaverini mielestä.

Suosikkibiisejäni on Wake Me Up When September Ends, American Idiot, Holiday, Macy's Day Parade jajajaja... Warningin musavideo on aivan mahtava! n__n

Muokkasin kokonaan uusiksi... Kamala se aiempi.

EIKÖ GD:N PITÄNYT JULKAISTA TÄNÄ VUONNA UUSI LEVY???
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2008, 22:54:20 kirjoittanut Fallingnezumi »
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Vennlaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Heinäkuu 10, 2007, 13:32:49 »
Olen kaikille lempparinimetkin vääntänyt (tai ne tuli luonnostaan...): Pillie Joe Amstronggi, Pervopappi (Tré) ja Amerikan Ismo Alanko. (Mike, jossa on mun mielestä samaa näköä kuin Ismo Alangossa...)
Ismoltahasn se jotenkin näyttää..n Trén nimitys ei ehkä loksahda. :P

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Elokuu 14, 2007, 17:26:13 »
Tosi hyvää musiikkia, Green Day on ehdottomasti yksi suosikkibändeistäni. Levyistä mulla on American Idiot, Dookie ja Insomniac. American Idiot on mielestäni paras levy noista. Tykkään siinä olevista kaikista kappaleista, varsinkin Homecomingista. Dookie ja Insomniac ovat molemmat hyviä, mutta kokonaisuutena tykkään enemmän American Idiotista kuin kummastakaan noista.
Minority, Homecoming, Good Riddance (Time of your life), Basket Case, When I come around, Longwiev, Wake me up when September ends, Whatsername ja Jesus of Suburbia ovat suosikkikappaleeni.
Bullet in a bible on pakko saada, toivoin sitä joululahjaksi viime vuonna, mutta en kuitenkaan saanut sitä. Pakko hankkia sitten kun saan rahaa jostain.

Poissa Flamerie

• Emotionaalinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ProphecyHowl3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #11 : Lokakuu 21, 2007, 23:35:42 »
Jeah, Green Day!! Aivan loistavaa!! :)

Tykkään jätkien asenteesta. Ah-niin-ironisia omaa kansaansa kohtaan. Mun herätys tapahtu niin, että joskus katsoin Voicea, ja sieltä tuli American Idiotin musavideo. Ennenku se musiikki oli ees kunnolla alkanu soimaan, totesin että tämän kappaleen on PAKKO olla jo nimen perusteella hemmetin hyvä. Ja lyriikat iski. Seuraava kappale tais olla Letterbomb, ja loppu American Idiot levy. Tädiltäni taisin saada sitten synttärilahjaksi tuon International Superhitsin ja olin aivan onnellinen. Totesin että vanhatkin biisit ovat loistavia. Ehkä sen kumminkin huomaa, että míehet on kasvaneet jos vertailee ihan alkupään tuotantoa.

Lempparikappaleitani on Letterbomb, Good Riddance, Basket Case, Minority, Chump.. Esimerkiksi. Tuotanto on niin laaja, että ei edes viitsi alkaa listaamaan kaikkea. Ja voin ihan suoraan sanoa etten ole edes kaikkea kuullut. Mutta lemppari on tämäkin silti. :)
Forces collide.

Vampyyrityttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Lokakuu 26, 2007, 19:22:57 »
Pidän ja tykkään!
Ei ihan lempi bändi, mutta American idiot on kyllä ihan mahtava biisi ja heistä huomaa, että he tekevät musiikkia koska he pitävät siitä ja sen tekemisestä. Ymmärsiköhän kukaan mitä yritän sepostaa? :) Toivottavasti.

sinny

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Marraskuu 26, 2007, 11:05:12 »
Hmm... Pidän, tykkään ja rakastan. Omistan Kerplunk!, Dookie, Insomniac, Nimrod., Warning ja American Idiot -levyn. Olen kuunnellut Green Dayta kauan ennen American Idiot levyä, joten kun lueskelin tuossa ylempiä kommentteja (tai no kaikki oikeastaan) niin olen nyt erimieltä enemistön kanssa;

American Idiot on lyriikkansa puolesta vahva, muttei muuten. Jätkien asenne oli 1,039/Smoothed Out Slappy Hours -levyn aikaan selvä; sama osaako sitä soittaa vai ei, kunhan vaan saa soittaa. Mielestäni nämä Kerplunk!in ja 1,039/Smoothed out slappy hours- läpykän kappaleet ovat sitä ehdotonta ykköstä. Unohtamatta Dookieta. American Idiotissa on etsitty enemmän sitä, melodisuutta sanoisinko. Ja ei se ole pahasta. Pidän itsekin uusista biiseistä. Parasta antia uusimmalta levyltä onkin Homecoming (Trén mahtavan soolon ansiosta) ja läpykän lopetusraita Whatsername.

Itse bändiläisistä: Hemmoilla rankat lapsuudet, varsinkin Mikellä ja Billiellä. Tré on sitten oma tarinansa kokonaan. Billie kirjoitti sanoituksensa elämästään, enkä Wake me up when september ends kappaletta voi kuunnella en ollenkaan sen Billien oman tarkoituksen vuoksi. Näin hänen esityksensä Bullet In a Bible kokoelmalta ja se veti hiljaiseksi (toivottavasti joku saa selvää.)
 Tré Cool... Mies vailla nimeä? No ei tasan. Tämä Todella Cool kuvaa häntä juuri täsmällisesti. Joku kerkesi jo kommentoida, että Tré voisi olla jälkeenjäännyt, tai sitten hän vain esittää. Omista kokemuksista voin kertoa, ettei ihminen ole jälkeenjäänyt, jos hän on muita energisempi ja ärsyttävämpi. Itse olen sellainen ja tämän vuoksi minulla ei olekaan kuin pari hyvää ja ymmärtävää ystävää. Mutta minua kuunnellaan, minusta ei vaan pidetä. Mike Drint, poppoon viilein pää ja rajuin jätkä (ulkonäöltään.)
 Paras kappale on ehdottomasti Longview. Se on vaan niin, vaatimaton. "okei tehdään se video nyt vaan täällä meidän kellarissa."
I was there, I wanna be alone, words i might ate, brain stew, christie road...

"elämästä selviää parhaiten kun ei kuuntele muita."
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2007, 11:08:57 kirjoittanut sinny »

Roheha

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Syyskuu 01, 2008, 22:37:38 »
Ja tässä ei ole edes kahta sivua!

Can't live without Green Day. Oon kohta kuunnellu erittäin aktiivisesti kaks vuotta, aika vähän kylläkin, mutta silti :) Mielestäni miehet ovat tehneet niin vääristä biiseistä sinkkuja :D Tai sitten se johtuu siitä, että ne ovat kuluneempia.. 86 on ihana, samaten Brat, She, Macy's day parade, Waiting, Warning yms... Kaikki .>> Ja Basket Case aina iskee! Sitä on kiva soitella kitaralla.

Tre on aina ollut idolini :) Tai siis Tré. En ikinä jaksa kirjoittaa kunnolla :D Rakastan erityisen paljon hänen huumoripuoltansa .D Tulen aina muistamaan, miten paljon nauroin, kun hän katseli yleisöään kiikareilla ;D SE ILME <3 Ei voi kun sanoa, että paras bändi ikinä.

sirrrex

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Syyskuu 04, 2008, 21:43:14 »
Ok. Green Day. Oiskohan vaikka mun lempibändi tai jotain. :)

Joo, elikkä GD:tä oon kuunnellut nelosluokasta asti [elikkä aloitin joskus 2003 kuuntelemaan]. Sillon se ei vielä ollut mun lempibändi, mutta kuuntelin sitä kuitenkin ahkerasti, lähinnä kaverin luona, joka oli antaumuksellinen Green Day -fani. Vasta kuudennella luokalla aloin itsekkin hankkimaan Green Dayn musaa sekä koneelle että levylle.

Mulla löytyy levyinä vaan Nimrod ja International superhits, mutta lisää on tulossa. Heti, kun vaan sais tätä rahaa käteen. 8)
Lempipiisejä mulla on älyttömästi [iteasias rakastan kaikkia GDn piisejä], mutta ylitse muiden nousevat ainakin Deadbeat holiday, Church on sunday, Basket case, Poprock&coke, Holiday etc. Kaikista eniten rakastan kuitenkin tota Deadbeat holidayta. :'')<3

Lempijäsen on Billie Joe, vaikka Mike ja Tré tulevatkin heti perässä. Rakastan vaan Billie Joen persoonaa, ääntään ja sitä miten hän osaa tehdä niin upeita lauluja. Yleisestikin rakastan Green Dayn sanoituksia ja musiikkeja. Sillon, kun alotin kuuntelun, en sanoituksista tajunnut paljon mitään, ajattelin vaan, että hei näähän tekee kivan kuulloista musaa, mutta nykyään osaan kattoa sitten vähän pintaa syvemmälle. :')

Monet on sitä mieltä, että Green Dayn uudempi tuotanto on, no sanotaanko vaikka, että täyttä paskaa, mutta mä tykkään siitä aivan yhtä paljon. Onhan se totta, että tyyli on muuttunut punkimmasta rockinpaan, mutta ei se ainakaan mua haittaa, ja vaikka ehkä vähän enemmän pidin punk-ajasta [lol mikä sana], niin muhun iskee kyllä tää rockinpikin.
Tuun rakastaan Green Dayta, vaikka ne alkaisivat soittamaan poppia. :') Ne on mulle jo niin tärkeitä, etten mä niistä hevillä luovu.

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
« Vastaus #16 : Lokakuu 03, 2008, 22:55:56 »
Olen kaikille lempparinimetkin vääntänyt (tai ne tuli luonnostaan...): Pillie Joe Amstronggi, Pervopappi (Tré) ja Amerikan Ismo Alanko. (Mike, jossa on mun mielestä samaa näköä kuin Ismo Alangossa...)
Ismoltahasn se jotenkin näyttää..n Trén nimitys ei ehkä loksahda. :P

Joo, ei ehkä. Se oli joskus muinoin minun ja parin kaverini läppä. Tré oli vain eräässä julisteessa sen oloinen. Mua nolottaa mun vanhat viestit! *painuu maan alle angstaamaan*
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa maisamiisa

• TYM-
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #17 : Lokakuu 13, 2008, 11:16:49 »
joo moi.

Rakastan Green Dayta <3 olen kuunnellut GD:tä viime keväästä, jolloin siihen tutustuin kunnolla, jollei lasketa sitä kun kaverini pakotti kuuntelemaan American Idiotia 2005 nonstoppina, koska se oli silloin in. (en oo varma tosta vuodesta, mut ihan sama.) Sain muutama viikko sitten ostettua sen Green Day-kirjan by Ben Myers, Sammakko-kustannuksen, ja oli ihan loistava ja sai mut ajattelemaan sitä, miten vaikeaa elämä voikaan olla. Tosin kirjan takia en enää pysty kuuntelemaan Good Charlottea (siinä selitettiin syy siihen, miksi GC ei ole oikea punkbändi mutta GD on...), ja näin. Ihan loistavia biisejä, jumaloin näitä kolmea herraa ihan mielettömästi. Mulla on itselläni International Superhits! ja sitä sitten fiilistelen ihan 24/7... se on niin suloinen se haastattelukohta Marian alussa, "Billie Joe, it's certainly exiting to meet you here in recording studio right after you made your very first record! How does it feel?" (en oo ihan varma, ulkomuistista ton kirjoitin enkä jaksa mennä tsekkaamaan kun cd-soitin on toisessa päässä taloa -.-') "Hmm... wonderful!" oiii, ihkutan tota ihan täysillä. ja lemppareita taitavat sitten olla ehkäpä Macy's Day Parade, Longview (wow, se on oikeasti upea kun kuuntelee niitä sanoja), Welcome to paradise, Holiday ja tietty American Idiot. Kaikki biisit on tosi loistavia, niissä ihan oikeasti puhutaan asioista eikä jauheta paskaa jostain turhasta.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2008, 15:03:19 kirjoittanut maisamiisa »
'cause baby you weren't the first or the last or the worst, SHAKE IT

Poissa Skipa

• Hippiäinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #18 : Marraskuu 30, 2008, 17:44:51 »
Ensimmäinen lempibändini ikinä. Tällä hetkellä Green Day ja The Killers ovat listallani tasoissa. Muita sillä listalla ei taida ollakaan.

Mutta siis. Green Dayn loistavan musiikin maailmaan minut johdatti radiossa olisiko ollut vuosina 2004-2005 ahkeraan soinut Boulevard Of Broken Dreams. Heti kun sain bändin nimen tietooni, etsin netistä lisää kappaleita. Ensimmäinen levyni taisi olla International Superhits, ja tältä levyltä löytyvät edelleen ne parhaimmat biisit: Welcome to Paradise, Basket Case, When I Come Around ja Walking Contradiction. Tällä hetkellä levyhyllystäni on yhdeksän Green Dayn levyä.

Niistä GD:n salanimillä julkaistuista biiseistä en yllättävää kyllä niin pidä. Siitä kertoo jo se, että levy oli myynnissä hintaan kuusi euroa, ja minä jätin sen kauppaan. En kyllä ole kuullut siltä kuin muutaman biisin, että ehkä pitäisi sittenkin käydä ostamassa se itselleni vaikka synttärilahjaksi.

En malta odottaa uuden levyn ilmestymistä.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #19 : Helmikuu 03, 2010, 18:38:36 »
Huomasin iltapäivälehdistä, että Green Day on tulossa kesällä Suomeen :) Tarkemmin sanottuna esiintyvät 8.6. Helsingin Kyläsaaressa.

Jos mulla olisi parin vuoden takainen into säilynyt samanlaisena, niin olisi varmaan ollut ihan pakko mennä (ainakin nuohoamaan jonnekin lähistölle, kun ulkoilmakonsertti kerta on kyseessä). Etenkin kun tuo osuu niin lähelle synttäreitä, niin melkein kohtalostahan on kyse :) Nyt en oikein tiedä, nuohoamisvaihtoehto ei ole poissuljettu, mutta lippu (59 E) on ehkä vähän liian kallis

"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa rockinghorse

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #20 : Helmikuu 10, 2010, 15:22:16 »
Green Day on nykyään lempibändini. Ensin en edes kauheasti tykännyt Green Daysta en kyllä tiedä miksi, olin varmaan vain jotenkin hullu? :D No mutta ensimmäinen kappale johon tykästyin oli boulevard of broken dreams ja sitten aloin kuunnella muitakin kappaleita ja totesin että bändi on ihan hyvä. Myöhemmin aloin kuunnella bändiä enemmän ja enemmän ja se kuulosti koko ajan vain paremmalle! (: Noin vuosi sitten aloin tykkäämään bändistä tosi paljon ja siitä lähin se on ollut suosikkini. Ja kuuntelen sitä nykyään päivittäin. :) Tässä on ainakin osa lempikappaleitani : 21st century breakdown, viva la gloriat, before the lobotomy, basket case, american idiot, holiday, boulevard of broken dreams ja..... ÄH! Kaikki kappaleet on hyviä :D En osaa sanoa, että kuka on suosikkini bändin jäsenistä koska kaikki kolme on niin mahtavia!

Ketkä teistä muuten meinaa mennä katsomaan Green Dayta kesällä helsinkiin? Mä meen ja sinne tulee myös kaksi kaveriani ja isosiskoni ja toisen kaverin isosisko myös. Hassua on että puhuimme juuri kaverini kanssa että : ' Olis niin siistiä et se tulis suomee' ja kaikkee tuollasta. :D Sitten saamme kuulla että, se tulee tänne suomeen, siis ajatelkaa tänne suomeen jossa se oli viimeksi 1995, oltiin että on niin pakko päästä sinne, koska tää on niin ainutlaatune tilaisuus nähä Green Day livenä ja niin me nyt päästään näkee Green Day koska saatiin tänää ne liput tänää ja AAefane! En vieläkää usko et mä pääsen kattoo tätä bändiä livenä se tuntuu vaa jotenki uskomattomalle. Kaverini isosisko siis varasi meille liput ja saatiin ne ja nefifeapnfeaf! Joten joo sekoan :D Oli enkun tunti ja kaverin isosisko ilmoittaa että sai liput enkun ope vähä vaan ihmetteli ku kolme ihmistä sekoo siellä takapulpetissa, sit me vaa siellä yritetään pidättää itkua no okei jokainen meistä itki vähän, mutta onneksi kovin moni ei tainnut nähä, koska pyyhittiin kyyneleet äkkiä pois. :D Mutta siis joo oon vieläki iha nfwifawafnaflm! koska siitä keikasta tulee varmasti jotain niin parasta!

Poissa tiixerr

• Heliumpallo
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Huhtikuu 20, 2010, 19:38:24 »
Tutustuin Green Dayn musiikkiin vähän yli kaksi vuotta sitten, kun eräät koulumme oppilaat soittivat Holidayta. No, tykästyin kappaleeseen ja menin YouTubesta etsimään lisää bändin kappaleita. Kohta ostinkin American Idiotin ja kuuntelin siitä oikeastaan vain Holidayta, Boulevard of Broken Dreamsia ja Jesus of Suburbiaa. Vähitellen aloin kuuntelemaan myös Whatsernamea ja Give Me a Novacainea ja nyt kuuntelen jo kaikkea aika tasapuolisesti :)

Viime kesänä ostin sitten 21st Century Breakdownin ja sitäkin olen kuunnellut lähes päivittäin. Aluksi minuun iski vain 21 Guns, mutta sainkin huomata että kaikki kappaleet olivatkin kuuntelemisen arvoisia :) Ja nyt tämän talven aikana tutuksi ovat tulleet myös vanhemmat albumit, mutta erityisesti Nimrod ja Dookie.

Joo, minäkin olen menossa Green Dayn keikalle, muita? :)
"Älä milloinkaan luota mihinkään mikä osaa ajatella itse, ellet näe missä sen aivot ovat." -Arthur Weasley

Poissa Suskuti

• Surkeiden sattumusten tyttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #22 : Huhtikuu 21, 2010, 16:19:34 »
Tämä bändi on vaikuttanut elämääni paljon.

Ensimmäisen kerran kuulin Green Daysta varmaan kuusi-seitsemän vuotta sitten. Isosiskoni kuunteli kyseistä bändiä ja hänellä oli Green Dayn materiaalia koneella. Minä sitten ne löysin ja kuuntelin. En muista tarkalleen oliko se rakkautta ensisilmäyksellä, mutta minusta tuli lähes samantien fani. Etsin kaikki mahdolliset kappaleet käsiini, kuuntelin ne ja olin taivaassa. Mutta sitten jotain tapahtui. Green Day jäi noin pariksi vuodeksi unohduksiin.

En tiedä, mistä sen kaivoin uudestaan. Pitkän ajan jälkeen se tyrmäsi minut jälleen. Ei ollut mitään muuta kuin Green Day ja heidän musiikkinsa. Fanitus käynnistyi uudelleen. Olen aivan myyty.

Nyt olen edelleen aivan Green Dayn lumoissa ja olen fanittanut kyseistä bändiä suunnilleen yhteensä viisi-kuusi vuotta. Olen kasvanut Green Dayn musiikin parissa, se on varmaan luonut jopa osaa persoonallisuuttani. En voi edes sanoin kuvailla, kuinka tärkeä bändi minulle on.

Ja minä olen myös paikalla, kun Green Day tulee Helsinkiin. En malttaisi millään odottaa. Se on epäilemättä aivan huikea kokemus! Enää 48 yötä..
"I hope you had the time of your life."   -080610

Poissa Siny

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #23 : Elokuu 17, 2010, 00:52:28 »
Tiedättekö sen tunteen, kun ei voi enää kuunnella jotakin biisiä/biisejä tai lainkaan jotakin bändiä, koska mieleen muistuu niin paljon muistoja?
Mulle se on Green Day (ja Juha Tapio sekä Yö, näitä riittää..) ja eritoten Peacemaker-biisi uudelta albumilta. Tekee oikeesti kipeetä kuulla sitä, ja joskus vain pakotan itseni siihen. Pitää aina uudestaan ja uudestaan alusta asti opetella kuuntelemaan rauhassa, koska olisi harmillista jos ei voisi kuunnella yhtä suosikkibändeistään. Joten, ehkä sitten joskus ajan kanssa.
There's that whole nature versus nurture question, isn't it? Was I born a cute, vindictive, little bitch or... did society make me that way? I go back and forth on that...

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #24 : Tammikuu 03, 2011, 19:10:25 »
Ensimmäinen lempibändini ikinä.

Sama juttu. Ensimmäinen bändi jota olen koskaan kunnolla fanittanut. Olen kuunnellut bändiä vasta noin vuoden mutta voin nimittää itseni tosifaniksi.

Elikkä: Green Day on aivan loistava bändi, sanoitukset ovat aivan omaa luokkaansa. He uskaltavat olla sellaisia kuin ovat, he tekevät sellaista musiikkia mikä on myös heistä hyvää. He ottavat kantaa sanoituksillaan. Lisäksi bändin jäsenet ovat hyvännäköisiä, vaikkakin hieman vanhoja... (Kaikki täyttävät 2012 eli ensi vuonna 40-vuotta) Minulla on kaksi levyä (American Idiot ja 21st Century Breakdown), joita kuuntelen todella usein. Olisin halunnut mennä kesällä Green Dayn keikalle, mutta en tainnut ihan ehtiä tajuta koko juttua... Nyt harmittaa.

Pidän heistä kaikista mutta Tré on suosikkini. Löydän hänestä vähän itseäni: ironinen rämäpää, joka ei välitä. Billie Joe ja Mike ovat myös ihania mutta Tré on ihanin!
Mike on vähiten huomioitu jäsen koko bändistä, mutta hän on sympaattisin! Hän vaikuttaa hyvin vähäpuheiselta ja vakavalta, mutta hänkin on ihana.
Billie Joessa on todella paljon karismaa, ja hänellä on mahtava ääni. Hän on ihana 39-vuotias nuori vanhus :D

Jostain syystä pidän Green Dayn hitaammista biiseistä. Vaikka nopeatempoisemmatkin ovat hyviä. Tässä hyvänä esimerkkinä St. Jimmy, Holiday ja American Idiot, mutta hitaammissa parhaimmistoa ovat Give Me Novacaine, Good Riddance (Time of your life) ja Wake Me Up When September Ends.
Tykkään myös Jesus of Suburbiasta ja Homecoming, joita ei voi lajitella hitaisiin eikä nopeisiin, koska niissä on molempia tempoja :)

P.S. Kuunnelkaapa youtubesta Billie Joen 5-vuotiaana levyttämä kappale "Look for love". Aika paljon mies muuttunut (no tietysti on). Biisi on söpö ja Billie Joella oli pienenä ihana tukka!
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2011, 15:18:27 kirjoittanut Miss Zora »
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl