Kirjoittaja Aihe: Ystävänpäivä  (Luettu 10021 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa miki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Ystävänpäivä
« Vastaus #50 : Helmikuu 14, 2008, 17:25:23 »
Meillä ei tänään koulussa mitään ystävänpäivään liittyvää erikoisohjelmaa ollut, ohjelmaa oli tarpeeksi kun abit juhlivat käytävillä sotkien muiden naamat huulipunillaan ja lähtivät ajelulleen. Yläasteella meillä oli kuitenkin sellainen postilaatikko, minne sai käydä tiputtamassa kortteja, viestejä ja toivekappaleita ystävänpäiväksi. Ystävänpäivänä oppilaskunta järjesti sitten tunnin, jolloin saapuneet viestit luettiin keskusradiosta ja soitettiin toivotut kappaleet. Samalla aikaa muutamat oppilaat kiestivät luokasta toiseen vieden perille laatikkoon jätetyt kortit. Ihan kiva ajatus, mutta ei ihan tasapuolinen kaikkia kohtaan. Minua harmitti niiden oppilaiden puolesta, jotka jäivät korttien jaossa ilman yhtä ainutta korttia ja joille lähetettin vain jotain mukakivoja-ilkeitä viestejä keskusradion kautta.

Ystävänpäivän takana on ihan kiva idea, mutta en silti ole koskaan erityisemmin rakastanut sitä päivää. Minusta ystäviä muistetaan kuitenkin ihan jokainen päivä, ei vain kerran vuodessa. On minustakin ihan kiva saada silloin ystävänpäiväntoivotuksia joiltakin tutuilta, joita harvemmin näkee. Ärsyttävää taas on saada toivotuksia joltakin sellaiselta ihmiseltä, joka käyttäytynyt aiemmin törkeästi itseään kohtaan, mutta ystävänpäivänä käyttäytyykin yhtäkkiä kuin olisi aina ollutkin hyvä kaveri. Tulee sellainen olo, että ystävänpäivänä jotkut vain heittäytyvät tekopyhiksi ja sen jälkeen jatkavat taas normaalia ilkeilyään, eikä se minusta ole ystävänpäivän tarkoitus. Muutenkin ystävänpäivästä on tullut turhan kaupallinen juhla. Jos ystävänpäivää haluaa juhlia, niin minusta siihen ei vaadita mitään kortteja ja lahjoja, vaan pelkkä ystävien kanssa läsnäolo on parasta juhlimista. Ja sitähän voi tehdä ihan joka päivä, ei pelkästään 14.2. =)
We can leave this world, leave it all behind,
we can steal this car if your folks don't mind,
we can live forever if you've got the time.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #51 : Helmikuu 14, 2008, 20:47:24 »
Meilläkään ei ollut koulussa mitään erityistä ystävänpäivähömppää tänään. Joillakin oli sellainen sydän kaulassa, johon sai kerätä haleja, mutta ei kovinkaan monella.
Abitkaan eivät sotkeneet paikkoja tms. kuten siellä, missä kävin yläasteeni, oli tapana tehdä. Mutta hauska abishow oli, ostin abivideonkin itselleni. Aivan loistava.

Mutta niin, tämähän oli ystävänpäivästä...
Olen oikeastaan todella tyytyväinen, ettei tässä lukiossa ole tapana juhlia ystävänpäivänä mitenkään erityisesti. Jotkut vaihtoivat pieniä lahjoja keskenään jne.
Minä en ole koskaan pitänyt ystävänpäivästä, se tuntuu hirveän vastenmieliseltä juhlalta. Niin keinotekoinen, materialistinen ja aivan älytön. Mitä järkeä on juhlia jotakin tiettyä päivää ystävänpäivänä? Jos omaa ystäviä, niin eiköhän heitä kannata muistaa myös muulloin. Itse ainakin arvostaisin enemmän minä tahansa päivänä annettua lahjaa (oli se lause tai esine), kuin nimenomaisena ystävänpäivänä...
En toivota kellekään ystävänpäivää, ellei ko. henkilö toivota minulle ensin. Sekin vain hyvien tapojen vuoksi.

Olen ehdottomasta vähemmistössä väittäessäni, että ystävyys on muutenkin liian yliarvostettua. En kiistä, etteikö se toisi elämään valoa, iloa ja muuta blaa blaa blaata, mutta ei se ole välttämätöntä.
Voin ihan rehellisesti myöntää, että minusta tuntuisi ahdistavalta, jos päästäisin jonkin ihmisen niin lähelle itseäni, että voisin kutsua häntä ystäväksi. (Tehkäämme nyt ero kaverin ja ystävän välillä.)
Syynä saattaa olla ikävät kokemukseni tai jotain, mutta olen pärjännyt vallan hyvin ilman hyviä ystäviä En yksinkertaisesti näe mitään välttämätöntä tarvetta omata ystäviä.
Kavereita toki minullakin on, pari ihan hyvääkin, ei sen puoleen...

On todella kummallista, että saa ystävänpäivätoivotuksia joltakin puolituntemattomalta, jonka joskus on tavannut jossain. Kyllähän minä niitä tietysti arvostan, mutta ei se jotenkaan vaikuta ristiriidattomalta.
Kenties otan käsitteen 'ystävänpäivä' liian kirjaimellisesti, kun se oikeasti onkin ihan vain materialistisuuden ja turhamaisuuden ilmentymä.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
« Vastaus #52 : Helmikuu 16, 2008, 21:39:35 »
Minä kuulun siihen kansaan, jonka mielestä ystävänpäivä on lähinnä kaupallista roskaa.

Idea on sinänsä mahtava; yksi päivä vuodessa, jolloin muistutetaan ystävyyden todellisesta arvosta maailmanlaajuisesti. Olisi erittäin mukavaa, jos kyseisenä päivänä ystävyyden merkitys korostuisi ja ihmiset oikeasti tajuaisivat kuinka tärkeää ystävyys on. Se vain, että nykyään ystävänpäivä on mielestäni onnenpäivä pelkästään Tiimarin kaltaisille rojukaupoille, koska he pystyvät tyrkyttämään punaisia sydämiään hyväuskoisille ostajille. Todellinen ajatus ei mielestäni näy persoonattomissa sydämissä ja muissa rojuissa, vaan ystävänpäivätoivotuksissa: itse en ainakaan toivota ystävänpäivää jokaiselle vastaantulijalle (vaikka se ehkä olisi päivän tarkoitus, tiedä häntä) vaan oikeasti niille joita haluan kiittää heidän olemassaolostaan. Toki lähetän toivotuksen jos joku lähettää sellaisen minulle, tai sanoo in real life, mutta en esimerkiksi postaa 'hyvää ystävänpäivää'- tekstaria jokaiselle puhelinluettelossani.
En myöskään sano, että ystävänpäivälahjat olisivat mikään huono idea; itse sain ystävältäni kehystetyn valokuvan jossa poseeraamme, ja se oli aivan ihana. Ajatus on toki joka lahjassa tärkein, mutta mielestäni lahjan täytyisi olla persoonallinen, ei ensimmäisenä päivittäistavarakaupassa käteen sattunut tavara.

Tykkään siis ystävänpäivän ideasta, mutten sen ilmentymässä nykymaailmassa. Mutta onhan se kuitenkin mukavaa, että on olemassa päivä jolloin voit olla ystävällinen hyvällä syyllä :)
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Poissa Jennuliini

• tuhlari
  • Vuotislainen
  • masiina kunnossa
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #53 : Helmikuu 16, 2008, 22:16:06 »
Minun mielestä Ystävänpäivä on päivä vuodessa jolloin saa ''todistaa''/kertoa millainen on ystävä tai millainen on ystävänä. Ja se ei saisi loukata ketään ja kaikilla pitäisi olla sinä päivänä hauskaa, eikä yksinäistä.

Meilläkin oli Ystävänpäivänä tämä ''Anna hali ja kirjoita nimes kortiin, niin minä kirjoitan sinun.'' Eikä lukiolaisten tarvinnut olla mukana...Onhan tuo ihan fiksu keksintö, jos nyt sen sillä ajattelee että ainakin minä sain about 50 halia, ja semmonen alle puolet oli ihan ventovierailta. Oli sit sellane kilpailu, että se joka saa eniten nimiä se saa karkki-pussin, ja voittaja tais saada yli sata nimee.

Minunkin mielestäni sillä halin antamisella pitäisi olla tarkoitus/merkitys, eikä vain sitä, että: ''No mä ny halaan sua et saan vain yhe uuden nime mun korttiin.'' tai sitten: ''Mä ny halaan sua piristykseks, ku sä oot aina niin yksinäinen.''
Näin minulle kävi...

Normaalisti odotin sisä välkällä kahta kaveriani pois tunnilta, mutta sitten muistinkin, että hehän ovat menneet historian tunnilla ''museoon''. Eipä mittään...puolivälissä sitten välkkää huomasin että tukari-ryhmä tuli minua kohti ja yksi minun tyyppinen (ulkoisesti) poika-tukari astui edemmäs (vaikkapa nyt Tomi). Kuulin kun hän sanoi kavereilleen ''Onko mun pakko?'' ja kaverinsa puolestaan sanoivat hänelle ''Meet ny vaan ja halaat, ei se sen kummempaa oo''. Se loukkasi minua lievästi, teki mieli ruveta itkemään ja mennä pois paikalta, mutta jalat eivät totelleet. Tomi tuli luokseni, katsoi suoraan silmiin ja kysyi: ''Voidaanko halata?'', taisin nyökätä ja hän halasi minua, mutta ennen kun Tomi oli kokonaan irroittautunut minusta antoi hän minulle pusun poskelle. Muut eivät tainneet huomata sitä, mutta kyllä minä huomasin! Kädet vapisi kun kirjoitin nimeni hänen lappuunsa, Tomia se ei näyttänyt mitään haittaavan ja vielä kun hän kirjoitti oman nimensä minun lappuuni laittoi sydämmen pisteenä i:n päälle...

Jos joku haluaa kertoa minulle joitain omia kokemuksiaan tai kommentoida, laita ehkä mielummin yksärillä, mutta jos haluat kertoa kaikille kuten minä niin siitä vaan.
Taas kivellä istun, kun lautturit lähtee. Loisteessa lyhtyjen kuuta ei näy.
Kun viimein yks heistä mua kohti kulkee. Niin tiedän, mun toiveeni toteen jo käy.
-51Koodia, Toivomus-

Poissa Laku

• paperisydän
  • Vuotislainen
    • Laku's life
« Vastaus #54 : Helmikuu 17, 2008, 17:45:52 »
Minä tykkään ystävänpäivästä! <3
Meillä oli myös tälläinen halipäivä ja siihen sisältynyt kilpailu siitä, kuka halaa eniten heeboja. No, meidän luokkalaisilla meni niin se, että tökättiin kortti nenän eteen ja sanottii: "en halaa, laita nimes toho!" tyylillä. Olisin halunnut halata ihastustani, mutta jostakin kumman syystä hän ei vain suostunut. Ehkä kun kysyin viidennen kerran kirjoittamaan edes nimeä korttiin, hän suostui ja teksti oli suurennuslasilla selvää. :D What ever, pojat on tyhmii. Enkä edes yleistä.

Illalla oli sitten disko. Ikävä vain, että ihastukseni tanssi jokaisen hitaan erään tytön kanssa... ;( Onneksi ihastukseni söpö isoveli tuli tanssimaan. (älkää ajatelko mitään tyyliin: "ku ei pikkuveljee saanu, nii sitte isoveli!" oon kuullu jo aika paljon siitä. Aluksi idea oli ehkä tämä, kun fiilis oli nollilla ja hidas piristää aina.) Mä jäin koukkuun tähän yhteen hitaaseen, joten sitten viimeisenkin tanssin ihastukseni isoveljen kanssa. :DD

Sitten perjantaina oli liikennevalopäivä, ihastukseni pukeutui punaiseen, mutta tanssittajani ei muistanut koko päivää. :D Kiva idea! xD
Close the doors but never look inside
Time will tell if all your love has died

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #55 : Helmikuu 11, 2009, 14:42:14 »
*nosto*

Kaikki ystävänpäivän vihaajat rakastajat, tämä kamaluus ihanuus on jälleen kuin vahingossa hiipinyt nurkan taakse. Tosin, koska ystävänpäivä on lauantai, on sitä edeltävä perjantaina (13. päivä) ilmeisesti SE päivä, jolloin koulussa mahdolliset ystävänpäivään liittyvät härpäkkeet järjestetään. Onko näin sinunkin koulussasi ja jos on mitä se pitää mahdollisesti sisällään?

Kauppoihin on jo hyvissä ajoin tulleet kaikenlaiset nallet jne. ällösöpöt tuotteet, joihin kuluttajan on laman torjumiseksi suoranainen velvollisuus kuluttaa (kuten jouluna). Samalla pääsevät he, jotka katsovat asian tarpeelliseksi, tekemään numeron siitä kuinka eivät missään nimessä halua liittyä millään tavoin tälläiseen kaupalliseen roskaan (kuten jouluna) ;)

Kaikesta huolimatta kiitän edelleen onnea siitä ettei ystävänpäivästä ole muodostunut samanlainen pariskuntajuttu kuin se on Amerikan ihmemaassa. Ei sillä, toiveissani on, että siippani suvaitsisi lahjoa minua edes kukkasella 14. helmikuuta.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa Severina

• Pirunmarja
  • Vuotislainen
« Vastaus #56 : Helmikuu 11, 2009, 15:08:50 »
Itse en ole koskaan, en siis ikinä ollut hirveän kiinnostunut ystävänpäivästä. Siis onhan se ihan kiva juhla ja silleen, mutta ei se minua jaksa niin hirveästi kiinnostaa. Olen laiska lähettelemään ystävänpäiväkortteja ja välillä ihan hirvittää miten tuntuu niin vaivalloiselta jopa vastata kaverin lähettämään ystävänpäivätekstariin T__T

Ainoa syy miksi jaksan olla eden hieman kiinnostunut ystävänpäivästä on se että ystävyyden ja rakkauden päivänä se antaa minulle usein paljon inspiraatiota tarinoihin (vaikka muuten en kauheasti runoista pidä niin ystävänpäivänä jopa MINÄ saatan rustata runoja o_O). Ja arttia tulee tehtyä enemmän kuin mitä yleensä jaksan tuherrella kuukaudessa. Eli ystävänpäivä on minulle inspiraation lähde, siinä se.

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
« Vastaus #57 : Helmikuu 11, 2009, 16:08:57 »
Ystävänpäivä on mulle tärkee,koska sillon viimestään pitäs sanoo kaverille miten tärkee on.Joskus ostan jotain pientä ja anna/lähetän kortin.
Mulla on ystäviä paljon,läheisiä johon luotan on harvassa,koska elämä opettaa..joskus vähän liikaakin..
Bestistä ei oo,kun en päästä lähelle.Jos miestä ei lasketan.Ja miehelle ostan aina jotain söpön punasta.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2009, 16:13:54 kirjoittanut jankku »
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

yesterday

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Helmikuu 11, 2009, 16:27:56 »
Keskustelin aiheesta tänään juuri kavereitteni kanssa ja päätin nyt tulla jakamaan mielipiteeni täälläkin.
Eli, itse olen aika ystävänpäivävastainen näinä päivinä. Koko päivästä on tullut yksi suuri kaupallinen juhla, ja siinä se onkin. Ala-astelaiset (myös minä silloin) tuhlaavat mielettömiä summia krääsään jota antavat sitten ystävilleen ja saavat samaa krääsää takaisin, todellisuudessa tätä krääsää ei koskaan käytetä ja se päätyy roskiin.
Ideana ystävänpäivä on loistava, ystävyydelle omistettu päivä. Jos se olisikin sellaista, kuin se on alun perin suunniteltu. Kaikki kertoisivat ystävilleen kuinka tärkeitä nämä ovat ja omistaisivat päivän kavereiden ilahduttamiseen.

Tämä nykyinen ystävänpäivä on kaukana siitä.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #59 : Helmikuu 12, 2009, 10:47:41 »
Minusta ystävänpäivä on kyllä vuoden turhin "juhlapäivä". Älkää kuitenkaan ihan väärin käsittäkö, ystävät ja läheiset on hieno juttu, mutta kyllä niitä voi muina, ihan tavallisinakin päivinä muistaa. Ystävänpäivä on taas yksi amerikkalainen "ihana" perinne, pinkkisävytteinen krääsäpäivä, jolloin neuroottisimmat ostavat joka ikiselle ystävälle, kaverille, tutulle, serkulle ja kumminkaimalle jotakin kivaa; lahjoja tai kortteja. Itse en lähettele edes tekstareita ystäville, mutta jos he lähettävät minulle, niin vastaan kyllä.

Ja se vielä, että tämä ystävänpäivähössötys alkaa jo viikkoja etukäteen kauheilla mainoksilla, gallupeilla "Mitä teet ystävänpäivänä ja kenen kanssa?" jne. Vähemmästäkin tulee hulluksi.
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
« Vastaus #60 : Helmikuu 12, 2009, 17:40:22 »
Ystävänpäivä on ihan kiva juttu sinänsä, mutta sitten kun homma menee pakollisen hössötyksen puolelle, on se minusta jo aika turhaa (siis että on pakko viettää sitä jotenkin ja ostaa kavereille/paremmalle puoliskolle jotain ellei halua tulla listityksi, vähän niinkuin jouluna). Olen esim. töissä jo aika monen miehen kuullut tuskailevan, että "pitäisi vissiin ostaa sille vaimolle kukkia tai jotain ettei tarvitse nukkua yötä sohvalla". Siis täh :D Eli periaatteessa ystävänpäivällä ei siis ole väliä, mutta kuitenkin pitäisi muistaa edes jotenkin tai turpiin tulee? Nastaa.

Toivon vain, ettei tästä tule yhtä mahtipontista jupakkaa kuin Yhdysvalloissa. Käsittääkseni siellähän Valentine's Day on ennemminkin seurustelevien parien kuin ystävien juhla, eli paine deitin löytämiselle sille päivälle on varmaan aika kova. Veikkaan, että siellä ystävänpäivää yksin viettäneitä katsotaan vähän kieroon ja pidetään suorastaan säälittävinä tapauksina (vaikka kyllähän nykyään jo Suomessakin ihmiset kyselevät, että "mitä teet ystävänpäivänä" ja sitä rataa). Meillä touhu ei onneksi ole sellaista - vielä. Kun Jenkeistä pitää matkia kaikki muukin, niin kohta varmaan on tämäkin pohjoisen kansa samassa venheessä.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #61 : Helmikuu 13, 2009, 09:17:11 »
Minä(kään) en paljon ystävänpäivästä välitä... ällöttää koko homma oikeastaan, kun kaupat ovat aina näin helmikuun aikaan täynnä jotain outoja sydämiä (sydän ei edes kunnolla symboloi ystävyyttä) ja joka paiakssa myydään sydämenmuotoisia suklaapaloja ja vaikka mitä krääsää -.-''. Kai jotkut niitä sitten ostavat kun tuo taloudellisesti kannattavaa on.

Suomihan taitaa olla ainut maa, jossa tämä Valentinen päivä on rais- pilattu täysin nimittämällä se ystävänpäiväksi.

Poissa Hippogriff

• :)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SicklePotion51
« Vastaus #62 : Helmikuu 13, 2009, 09:38:12 »
Kyllä minusta ystävänpäivä ihan kiva on, tosin siinä on huonotkin puolensa. Minuakin ärsyttää ne ällöttävät ystävänpäivätuotteet joita kaupat ovat pullollaan. Kyllähän sitä ystävä voi olla ilman että lahjoittaa toiselle nallen tai suklaarasian? Onneksi itse en ole vielä sortunut ostamaan mitään rihkamaa kavereille ystävänpäivänä. Hyväksikäyttöähän tuo on, joten pakko kai se on minunkin sanoa että ystävänpäivä on turhin juhlittava päivä vuodessa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2009, 09:41:33 kirjoittanut Hippogriff »

Poissa sunshine

• törmäsi ikkunaan
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornGhost192
« Vastaus #63 : Helmikuu 14, 2009, 15:50:00 »
Ystävänpäivän idea on kiva, juhlitaan ystäviä ja ollaan kavereiden kanssa yms., mutta minusta kaikki lahjahössötykset alkaa mennä vähän yli. Kyllähän sitä voi kaverilleen jotain kivaa pientä ostaa josta tulee hyvääle mielelle, mutta yleensä saadaan/annetaan vain sellaista turhaa krääsää ja pikkukoristeita jotka jaa sitten hyllyille pölyyntymään eikä kukkan muista niitä enää puolen vuoden kuluttua. Hyviä lahjoja on mielestäni lämmin halaus tai elokuva kaverin kanssa, jokin jota voi muistella myöhemmin kivana asiana.

Koulussamme on kiva ystävänpäivä perinne. Jokaiselle oppilaalle jaetaan sydän kaulaan ja kaikki kaverit saa halausta vastaan kirjoitta nimensä siihen sydämmeen..
Ole itse se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Elokuu 21, 2009, 18:32:10 »
Ystävänpäivä on mun mielestä ihan kiva juhla. Jos ei ois koulua, niin ois varmasti paljon mukavampaa...
Perheen kanssa vietetty ystävänpäivä on ihan kiva. Mutta koulussa... -.- Kolmastoista päivä, siis
päivää ennen ystävänpäivää, koulussa on yhtä kidutusta: "Iik, huomenna on ystävänpäivä, antaakohan se mulle kortin?" -.-
Onhan se ihan kivaa, mutta silti ärsyttävää.. Jos vois kaikki pojat ystävänpäivän ajaks jäädä pois koulusta, nii ois mahtavaa.:)

Muuten ystävänpäivänä on kivaa, ja me järjestetään tyttöjen kaa aina jotkut bileet :) Siellä sit hillutaan ympäri taloa
(missä lie ollaankin) ihan sokerihumalassa (tämä siis ei ole vaarallista) ja pidetään hauskaa. Korttejakin aina saan, mikä on
mukavaa, vaikka/koska mulla ei hirveästi kavereita ole.

Ystävänpäivän idea on kiva, juhlitaan ystäviä ja ollaan kavereiden kanssa yms., mutta minusta kaikki lahjahössötykset alkaa mennä vähän yli. Kyllähän sitä voi kaverilleen jotain kivaa pientä ostaa josta tulee hyvääle mielelle, mutta yleensä saadaan/annetaan vain sellaista turhaa krääsää ja pikkukoristeita jotka jaa sitten hyllyille pölyyntymään eikä kukkan muista niitä enää puolen vuoden kuluttua. Hyviä lahjoja on mielestäni lämmin halaus tai elokuva kaverin kanssa, jokin jota voi muistella myöhemmin kivana asiana.
Samaa mieltä olen minä. Yhtenäkin ystävänpäivänä, jolloin päätin olla ostamatta mitään lahjaa silloisille kavereilleni, suuttuivat minulle
siitä. Aivan järjetöntä, ei ystävänpäivän tarkoitus ole antaa lahjoja. Paras lahjahan on halaus ja idea, kortti tms.

Meidän koulussa viime ystävänpäivänä oli hauskaa. Käytäville (lattiaan) oli teipattu kartonkeja, jotka olivat pinkkejä ja sydämmen
muotoisia. Niissä luki: "HALAUS!!" Se oli ihan sööttiä. Siinä kohti piti aina halata kaveriaan. Hauskaa. :)
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #65 : Lokakuu 04, 2009, 21:34:17 »
Ystävänpäivä ei ole minulle kovinkaan suuri juhlanaihe. Perheen kanssa sitä ei mitenkään juhlisteta, ei varmaan edes muistettaisi jollei katsottaisi almanakkaa :) Kavereille sitä tulee toivoteltua hyviä ystävänpäiviä, mutta siihen se sitten yleensä jääkin - kortit ja lahjat, eivät kuulu minun ystävänpäivääni.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #66 : Helmikuu 17, 2010, 22:41:52 »
Lainaus
Suomihan taitaa olla ainut maa, jossa tämä Valentinen päivä on rais- pilattu täysin nimittämällä se ystävänpäiväksi.

Olimme ystävieni kanssa katsomassa ystävänpäivä-elokuvaa, niin siinä ainakin ruotsinkielisissä teksteissä valentine's day oli käännetty vänsdag, tai jotain, eli ystävänpäivä.

Mielestäni sitäpaitsi on kivempaa, että voi viettää aikaa ystävien kanssa, eikä tarvitse jotain deittiä löytää. Ystävien kanssa käydään jossain leffassa aina ystävänpäivänä, tai jossain muualla.. Tänäkin vuonna leffassa oltiin vasta 16 päivä,mutta mitäs siitä..:D   Tekstarit lähetetään ja jos nähdään niin toivotetaan hyvät ystävänpäivät ja halataan. Ystäville voi muulloinkin kertoa, kuinka rakkaita he ovat..:)
Tahdonvoimaa!

Poissa Veelan silmä

• Outous
  • Vuotislainen
  • Hulluin ystävä, joka sinulla on koskaan ollut.
« Vastaus #67 : Helmikuu 02, 2016, 16:08:18 »
Tajusin vähän myöhässä, että nythän on jo helmikuu. Helmiikuu joka tapauksessa tietää ystävänpäivää noin kahden viikon kuluttua.
Mitä ajattelet ystävänpäivästä? Onko se vain päivä muiden joukossa vai aivan jotain erityistä? Mitä olet suunnitellut tälle tärkeälle päivälle? Vietätkö sen ystäviesi kanssa kaupungilla vai kenties kullan kanssa sohvan pohjalla? Jakeletko kortteja? Millaisia?
Ja tiettyhän on myös niitä, jotka kyseisenä sunnuntaina vaan syövät pizzaa ja räkivät kattoon. Mitä itse teet?
Mitä ikinä teetkään elämälläsi, elä se täysillä!

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #68 : Helmikuu 02, 2016, 16:21:49 »
Mie en voi sietää ystävänpäivää. Ihan kauhea juhla, korostaa vaan sitä kuinka yksin joku ihminen voi olla. Alaasteella ystävänpäivä kertoi sinulle tasan tarkkaan missä olet koulun hierarkiassa. Toiset sai kortin joka ikiseltä ihmiseltä koulussa, toiset sai pakollisen kortin samalla luokalla olevilta parilta tyypiltä joiden vanhemmat oli käskeny kirjottaa kortteja. Arvatkaa kunpaan kastiin kuuluin? Yläasteella vähän sama meiniki, mutta kuviin tuli myös juhlia tai muuta semmoista, johon sinua ei tietenkään kutsuttu.

Nykyään se on sekoitus suomalaista ystävänpäivää ja amerikkalaista Valentine's Day:ta... joka tapauksessa se kertoo muille että olet friikki, koska sinulla ei ole ystäviä tai kumppania jonka kanssa viettää aikaa.

Katkera, minäkö, enkai sentään...

/Sivuhuomautus: ystäviä mulla onneksi on nykyään, mutta sen verran jäänyt paha maku suuhun ko. juhlasta, että enpä välitä siitä edelleenkään.
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Kaistapää

• Pöllölän siivooja
  • Vuotislainen
  • Frettein kanssa matkaan jo käyn
  • Pottermore: AurorBat15224
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #69 : Helmikuu 04, 2016, 07:12:55 »
Mulle ystävänpäivä on aina merkinny paljon, koska mun synttärit on sillon :3 Mä aina pienempänä rakentelin kaiken maailman kortteja, mutta nyt se on kyllä laantunut. Edelleen odotan ystävänpäivää kovasti, ihan vaan synttäreiden takia XD

Eipä mulla muuta,
Kaistapää
Kaistapää ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään.

"Minäkin tykkäsin kokouksista", Luna sanoi seesteisesti.
"Ihan kuin olisi ollut ystäviä."

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #70 : Helmikuu 14, 2017, 11:52:56 »
Tänään se on, ystävänpäivä nimittäin! Itse en tosiaan niin ole tämän päivän ystävä, mikä näkyy esimerkiksi yhtymäkohtana seuraaviin lainauksiin:

Ystävänpäivä on jotenkin niin amerikkalaista touhua. Yksi tapa saada ihmisiä ostamaan punaista krääsää.

Joopa. Monessa paikassa tuntuu olevan "muista ystävääsi/rakastasi ihanin lahjoin". Paljon punaisia/pinkkejä sydämiä, sydänleivonnaisia, sydänkortteja, sydänilmapalloja, sydämenmuotoisia suklaarasioita.... Onneksi sentään ei olla ainakaan vielä ihan tuossa amerikan meiningissä - joistain amerikkalaisista TV-sarjoista on saanut käsityksen, että jos esimerkiksi poikaystävä unohtaa ostaa tyttöystävälleen ystävänpäivälahjan, on se maailmanloppu ja ero lähellä.

Nykyään se on sekoitus suomalaista ystävänpäivää ja amerikkalaista Valentine's Day:ta... joka tapauksessa se kertoo muille että olet friikki, koska sinulla ei ole ystäviä tai kumppania jonka kanssa viettää aikaa.

Suomalainen kulttuuri tosiaan saa paljon vaikutteita tuolta ison rapakon takaa. Tässä eräät seurustelevat ystävättäreni ovat kertoneet, etteivät he missään nimessä halua kukkia ystävänpäivänä, vaan haluaisivat ihan normaalin päivän ehkä pienellä "paremmalla" tvistillä (ehkä niskahieronnan, aterian johon on panostettu hieman enemmän tms.). Onneksi itse en ainakaan ole vielä näin ystävänpäivänä kokenut painostusta vaikkapa sinkkuudestani ystäviltäni, jokainen siis tavallaan.

Meillä ei ollut koskaan koulussa tuota hali-juttua, josta oli keskustelua tuolla aikaisemmin. Minustakin olisi ollut todella ahdistavaa mennä halailemaan (tai antaa toisten tulla halimaan) muita. En sitten tiedä, onko touhulla enemmän positiivisia vai negatiivisia vaikutuksia...

Ja näin loppuun, ystävänpäivää nyt sitten kaikille joka tapauksessa :D
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.