Kirjoittaja Aihe: Ystävänpäivä  (Luettu 8488 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Ystävänpäivä
« Vastaus #25 : Syyskuu 17, 2007, 16:49:40 »
Eipä ole tullut ikinä kunnolla juhlittua. Ehkä ala-asteella askarreltiin kortteja. Ja nykyään saattaa ihan suullisesti toivottaa hyvää ystävänpäivää kavereille. Lahaksi minulle riittää halaus kaverilta.

Kerhonvetäjä kun olen, niin kerhoissa ystävänpäivää edeltävällä viikolla on perinteisesti askarreltu aina ystäväpäiväkortit ja usein niiltä kerholaisilta sitten sellaisen saakin. Kiva kun saa monta lähes samanlaista :)

Ensi ystävänpäivänä tosin on vähän erikoisempi päivä. Tänä vuonna penkkarit osuvat ystäväpäivälle, joten tulee perinteisen hömpän lisäksi paljon muuta :) En paljasta mitä, ettei kukaan tunnista, jos joku tietää mistä mä oon :)

Mielestäni ystävänpäivä on aika kaupallinen juhla ja lähes turha. Toki on kiva olla vuodessa edes yksi päivä, jolloin muistaa kaveria hieman eri tavlall, kuin yleensä...
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #26 : Syyskuu 17, 2007, 20:32:15 »
Ystävänpäivä on kyllä teennäisyyden huippu. Jos joku ei osaa muistaa ystäviään ilman niille vartavasten räätälöityä päivää, asiat ovat aikasen huonosti kyseisellä henkilöllä. Minulle itselleni enemmän merkitsee sellainen muistaminen ystävältä, joka tulee täysin ilman erillistä syytä vain siksi, että hän sattuu välittämään minusta. Minusta ystävyys on juuri sitä, että välitetään toisesta oli päivä mikä hyvänsä. Ystävyys ei ole mikään kalenterijuhla.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Idwen

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Syyskuu 21, 2007, 15:37:29 »
[avautuminen]Minusta ystävänpäivä on teennäinen ja turha juhla, joka on tuotu Ameerikoista väkisin tänne Suomeen. Yhtä turha kuin Halloween (että vihaan niitä trolleja). Inhoan niitä kaikkia ällöttävän vaaleanpunaisia nallekarhuja (vaikka vaaleanpunaisesta värinä tykkäänkin), joissa lukee I love U tai Love Me Tender. Yäk. Ystävyys ei ole kalenterijuhla, niin kuin täällä moni on todennutkin. Jos ei muista ystäviään ilman sille väkisin räätälöityä päivää, niin on aika huonosti asiat.[/avautuminen]

Minnehoo

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Lokakuu 10, 2007, 22:16:35 »
Minulle ystävänpäivä merkitsee sitä että ollaan ystäviä kaikille.

Minulla on outo kokemus ystävänpäivästä jota en tule ikinä unohtamaan. Se menee näin.

Muutama vuosi sitten seurustelin yhen jätkänkaa. En aluks tienny missä koulussa se oli ja sain ihan yllättäen tietää että se oli munkaa samassa koulussa. Kun näin sen(se ei ollu nähny minuu... toivottavast) juoksin karkuun. No sitte juteltii mesessä ja kysyin onko se missä koulussa jne. No sitte tulikii tämä ystävänpäivä ja yritettii sopii missä nähtäis jollaa välitunnilla ja loppuen lopuks menin sen luokan lähelle joka oli ihan koulun alimmas kerrokses koska se oli tarkkis luokka. No siellä sitte vaihettii lahjat ja mul oli kaverit tukemassa ympärillä. (SaattuexD) No yhtäkkiä lähin juoksemaa ylös niiin kovaa ku pääsin en kattonu taakseni mut kuulin et muut oli lähteny perää. Ku pääsin oman luokan etee muut oli käytävänpäässä ja ku ne pääs mun kohalle ne kysy mikä mulle tuli, ja sano et se tyyppi oli jäänny tuijottaa suu auki. No... lin lahja kädessä käytävällä,(lahja oli muovipussissa ja se oli kukkapaketissa.) ja mietin mitä pitäs tehä. no mun kaverit otti sen pussin ja meni luokkaa avaa sen. Menin peräs mut en halun nähä mitä se sisäls. Kuulin ku kaikki alko naura ja ku katoin... Mun pulpetil oli pien piikkinen KAKTUS!!!!!!!! Se oli noloa... Siinä sitte loppu päivä kaktus pulpetilla. Oli kiva kävellä se kädessä kotiin. Nykyään mietiskelin, oliko se merkki jostaa... Yrittikä se vihjata jotaa??? Kumminkii se oli ystävänpäivä jota en unohda..

En kyl ite antais poikaystävälle(/tyttöystävälle) kaktusta ystävänpäivä lahaks jollei hän ite todellakii niin haluu...

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #29 : Lokakuu 11, 2007, 17:22:20 »
Minusta ystävänpäivä on hauska ja jollain tavalla ihana päivä. Silloin kaikki ovat ystävällisiä kaikkia kohtaan, eivät nälvi tai kiusaa. On hyvä, että vuodessa on edes yksi tälläinen päivä. Ystävänpäivänä voi huomata, miten hyvä onkaan kun on ystäviä. Ystävät tuovat värikkyyttä elämään, lohduttavat, jakavat ilot ja surut, ovat tukena jne. jne.

Viime vuonna meillä oli koulussa tuo halaus-systeemi, josta monet ovat puhuneet. Silloin hämmästyin, kun sain yli 50 nimeä sydän-korttiini. Ja kun olen tälläinen aika ujo poikien suhteen, niin pidin tosi hyvänä saavutuksena sitä, kun muut luokkani tytöt halasivat luokkani poikia ja uskaltauduin halaamaan siinä samassa myös paria pojista ja sain heidän nimensä korttiini. Viimeksi se ei kuitenkaan ollut samanlaista, kuin mitä odotan seuraavasta kerrasta. Olen päättämässä, mitä ystävänpäivänä koulussa teemme ja yritän ajaa halausjuttua läpi. Minulla on siihen aika hyvä syy. Siis sen lisäksi, että pidän siitä muutenkin, haluan päästä halaamaan yhtä luokkani pojista. Olen nimittäin ollut ihastunut jo aika kauan kyseiseen poikaan. Halasin sitä viime ystävänpäivänäkin siinä parin muun pojan ohella, mutta en ollut vielä silloin ihastunut siihen. Että minä osaan olla kiero! :)

En anna yleensä kuin parhaalle ystävälleni lahjan, parille muulle kortin. En ota paineita ystävänpäivästä. Minusta se tuo vaihtelua päiviin ja otan siitä kaiken ilon irti. Vaaleanpunainen väri sopii minusta ystävänpäivään, vaikka se ei ihan olekaan lempivärini. Punainen on. Mutta ystävänpäivä onkin aika lailla punainen päivä! :)
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Esterix

• Metsän vastaus
  • Sanomaton
  • *
« Vastaus #30 : Tammikuu 30, 2008, 21:16:01 »
Ajankohtaista aihetta..

Ystävänpäivä on sinänsä mainio idea, tekosyy muistaa kaikkia rakkaita ystäviä, joille ei muista satunnaisesti kertoa, kuinka tärkeitä he ovatkaan. Minulle tosin ystävänpäivä ei tarkoita ällösöpöpinkkiä joka puolella, kyhnötystä oman kullan kainalossa koko päivän ajan, kynttiläillallista, ylisöpöilyä, monien lahjojen hankkimista jne vaain ihan vain toisien huomioon ottamista, ajattelemista, ja ajatusten muuttamista teoiksi.

En ole koskaan ymmärtänyt, miten ystävänpäivään pitää sotkea poika/tyttöystävät. Vuodessa on 364 muuta päivää, milloin voi nyhjätä oman rakkaan kanssa, mutta ystävänpäivänä minä en sitä korostaisi. Ehkä näkemykseni johtuu inhorektioista amerikkalaiseen ihkupihku valetine's day hullunmyllyyn..

Sinänsä minulla ei ole koskaan ollut mitään ystävänpäiväperinnettä, mitä aina tekisin, ja päivä saattaa olla suurimmaksi osaksi samanlainen kuin muutkin, ilman suuria eroja. Ala- ja yläasteella tosiaan oli käytäntönä viettää halipäivä, mikä oli minusta piristävä idea :) Samalla saattoi mennä juttelemaan jollain tekosyyllä lähinnä nimeltä tietämiensä ihmisten kanssa, koulussa tehtiin teemallisesti vähän muutakin kuin pelkkää peruskauraa jne.

Jos kuitenkaan ei pidä halailuista, suosittelen toteuttavan edellisten kirjoittajien mainiota ideaa ripustaa varoituskyltti kaulaan, sillä eihän muuten vastaan kävelevä otus voi tietää mielipidettäsi,  siten kunnioittaa sitä ja jättää halimatta.
Dixi et animam levavi | Still too sexy - Narf | Elämä on lahja - käytä se hyvin

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Tammikuu 31, 2008, 20:34:34 »
Turha juhlapäivä, i'd say. Keksisivät nyt vielä jotain serkkujen-, tätien-, kaimojen- ja pikkuserkunvelipuolenisänsedänpäiviä.

Kaupallisuutta ja teennäisyyttä. Myydään hempeitä I love you -teemaisia tuotteita, tehdään mainoksia ystävyyden nimeen ja halaillaan vastentahtoisia ihmisiä. Tällaisen budjetin omaaville riittää, että kavereilla on synttärit kerran vuodessa.
Jos haluaa kertoa ystäville, että heillä on merkitystä, sen voi varmaan tehdä ihan muuten vainkin. Enemmänhän spontaani lämmin ele ilahduttaa kuin kohteliaisuuslause. Jos joku sanoisi minulle ystävänpäivänä, että olen hyvä tyyppi, pitäisin sitä muodollisuutena vailla todellista tunnetta.

Mutta tämä on kyllä oiva tekosyy järjestää disco.

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #32 : Helmikuu 02, 2008, 12:35:26 »
Hmm, ite jotenkin kuitenkin kaikesta huolimatta tykkään tästä päivästä. Ennen en niinkään välittänyt asiasta, mut sitten viime vuonna annoin sille parhaalle ystävälle lahjaksi ite painetun paidan ja omatekoisen kortin. Lahjaksi samaiselta ihmiseltä sain kirjan ja muistaakseni suklaata ja kortin myöös. Se nyt ei kuitenkaan ollut päivän paras hetki, vaikka oikein mukava olikin, mutta melko vahvasti sen muistaa siitä, että samana päivänä saatiin tietää lempibändin Suomeen tulosta, ja kun siihen vielä öuvatkin saatiin, nii olihan se ihan mahtavaa. Eli tuo oli mulle ikään kuin se joku juttu, mikä sai ajatukset loksahtamaan päässä paikoilleen. On se kuitenkin totta, että sitä/niitä ystäviä pitäisi aina huomioida ja muuta, ja että lahjat ja kaikki on vähän sellaista ällö-söpöilyä, mutta juuri siksi tykkäänkin päivästä.

Nämä koulun kuvottavat sydän kaulaan ja kynä käteen päivät ne vasta tyhmiä onkin. Siis ihan totta, kun meidän koulussa ainakin viime vuonna järjestettiin kilpailu siitä, että kuka saa eniten nimiä kerättyä omaan typerään pahviseen sydämmeensä, eli kuka halasi eniten ihmisiä! Siis luoja, miksi ihmeessä siitä kilpaillaan, kuka ihan liisa saa eniten halattua ihmisiä, joita ei oikeasti ole edes aiemmin nähnyt, tai sitten on haukkunut kovaan ääneen toista? Ja onhan noita tyhmiä juttuja ollut muitakin.
i only show you what i want you to see

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
« Vastaus #33 : Helmikuu 05, 2008, 17:34:08 »
Minulle ystävänpäivä aiheuttaa lähinnä kylmiä väreitä. Eniten minua ärsyttää nämä kouluista tutut tempaukset, esimerkiksi se liikennevaloteema, että pukeudutaan siihen väriin mikä edustaa sen hetkistä marital statustasi.. Argh. No, unelmapäivä niille, jotka ovat uteliaita ja haluavat tietää kuka on vapaa ja kellä kenties on jotain "säpinää" meneillään :D
Nämä koulun kuvottavat sydän kaulaan ja kynä käteen päivät ne vasta tyhmiä onkin. Siis ihan totta, kun meidän koulussa ainakin viime vuonna järjestettiin kilpailu siitä, että kuka saa eniten nimiä kerättyä omaan typerään pahviseen sydämmeensä, eli kuka halasi eniten ihmisiä! Siis luoja, miksi ihmeessä siitä kilpaillaan, kuka ihan liisa saa eniten halattua ihmisiä, joita ei oikeasti ole edes aiemmin nähnyt, tai sitten on haukkunut kovaan ääneen toista? Ja onhan noita tyhmiä juttuja ollut muitakin.
Juuri tällaista siis. Huh.

Joskus ala-asteella olen viimeksi tehnyt ystävänpäiväkortteja. Silloin oli tapana jakaa niitä suurin piirtein kaikille, vaikka ei edes kovin hyviä kavereita olisi oltukaan. Niitä oli vain kiva askarrella. Nyttemmin en ole noteerannut helmikuun neljättätoista juuri mitenkään, koska minulle se ei merkitse oikeastaan mitään. On omituista, että yhtenä päivänä vuodesta muistetaan, että onpas minulla ihania kavereita. Siinähän ne ovat aina, ympäri vuoden. Sinänsä ei kuitenkaan ole ihan huono ajatus antaa välillä pientä arvostusta ystävilleen, mutta tässä se peittyy kaiken ylimääräisen alle.

Ystävänpäivä on oikeastaan hyvin samanlainen kuin halloween, tuollainen Jenkeistä rantautunut turhuus, josta juhliarakastavat voivat repiä itselleen iloa. Minä kun olen tällainen pessimisti realisti, niin en jaksa koskaan innostua mistään tällaisesta. Joulukin ahdistaa välillä! Meidän kaveripiirissä ei myöskään ole tapana hirveästi halailla tai kertoa, kuinka tärkeitä ystävät ovat, niin siksikin tämä on vähän omituista. Miksi yhtäkkiä pitäisi muuttaa tapojaan?

Ehkä ystävänpäivällä on se hyvä vaikutus, että se voi saada jonkun kirjoittamaan vaikka kirjeen kaukana asuvalle ystävälle, johon ei ole vähään aikaan tullut oltua yhteydessä tai muuta. Ystävänpäivä voi toimia ikään kuin kannustimena, saada omatunnon kolkuttamaan! :)
Humor me.

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
« Vastaus #34 : Helmikuu 06, 2008, 20:44:06 »
Ah, vihaan mutta rakastan ystävänpäivää! ^^

Vihat ensin: Inhoan sitä, kun joka puolella näkee pelkkiä suutelevia pareja, kun en itse seurustele, vaikka olen rakastunut. Huomaan aina tuijottavani jotakin paria kateellisena ajatellen itseäni siihen paikalle, kunnes vain pudistan päätäni surullisena ja lähden pois. Toinen asia on se, että aina ystävänpäivät menevät päin honkia. Aina, jokin pieni juttu kaataa ystävänpäivän täysin, vaikka suunnittelisi siitä täydellistä.

Se mikä ihastuttaa, on kaikki ne itsetehdyt kortit kavereille ja etenkin ne kliseiset halaus-laput. On vain niin kivaa saada joskus halailla oikein syyllä. Ja se kuuluu ystävänpäivään, kliseineen päivineen. Tänävuonna pitää suunnitella jotain yksinkertaista mutta kivaa. ^^

Voi kun sitä voisi jonkun kainalossa olla sen päivän ja jakaa rakkautta julkisesti ilman että tuojotetaan. Ystävänpäivänä on jotenkin suvaitsevampaa pussailla ihmisten ilmoilla kuin muuten. Nimimerkki huomannut asian.

Maybe someday.
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #35 : Helmikuu 06, 2008, 21:37:09 »
Huh huh, aika tuimaa on meno ystävänpäivinä. Silloin kun mä kävin peruskoulua, niin ei meillä todellakaan mitään tollaisia ohjelmanumeroita ollut. Lähinnä ystävänpäivää vietettiin siten, että meidän luokan tytöt (meitä oli 9 kpl) kortittivat toisiaan. Mä en tiedä, miten mä olisin suhtautunut tuollaisiin halikiertueisiin. Toisaalta vaikuttaa jossain määrin vaivaannuttavalta, toisaalta taas yleensä kaikki koulurutiinia rikkova oli musta kivaa.

Mua ei kamalasti vaivaa toi ystävänpäivän uutuus. Sitä kuitenkin on vietetty täällä jo niin kauan, etten mä henkilökohtaisesti muista aikaa ennen ystävänpäivää. Ja monet juhlapäiväthän on tuontitavaraa tai sitten muuten muuttuneet rajusti aikojen saatossa. Mun mielestä on kuitenkin kiva, että meillä kyseessä on nimenomaan ystävänpäivä, eikä sellainen rapakon takainen lempiväisten päivä. Parisuhteista on jo ihan tarpeeksi mainostusta liikkeellä. Sen sijaan ystävänpäivään liitetty yletön kaupallisuus ja krääsä häiritsee mua siinä missä muitakin, mutta kaupallista se elämä taitaa tänä päivänä olla asiassa kuin asiassa. Eikä kukaan onneksi pakota menemään siihen mukaan.
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #36 : Helmikuu 07, 2008, 16:25:54 »
Eikö joka päivä ole ystävänpäivä, jos vain niin itse tahtoo? Inhoan tuon päivän "sydänrakkausruttuhalimussupusunutukkapinkkijenkki"tunnelmaa. Ihan kuin muistuttamalla muistutetaan sinkkuja siitä, että kuinka he voisivat juhlia tätä päivää, jos vain saisivat oman kultasen ja yksinäisiä siitä, että joillakin on ystäviä, joita muistaa ja joiden kanssa juhlia. Masentava juhla ja ikäänkuin helmikuussa ei olisi jo muutenkin tarpeeksi menoa: on laskiaista, Kalevan päivää, karkauspäiväkin kerran neljässä vuodessa. Sillä lailla.

Joskus vietimme ystävieni kanssa ystävänpäivää jopa ostamalla toisillemme lahjoja, mutta kun melkein joka vuosi jaettiin joka ruusuja, kynttilöitä, mukeja tai nalleja niin taidettiin aika yksimielisesti päättää, ettei enää tänä vuonna tuota päivää pahemmin vietetä ja hyvä niin. Kyllä minä muistan omat ystäväni ilman minkäänlaista juhlallisuutta ja perhe pitää huolen siitä, etten vain unohtaisi omaa saamattomuuttani sinkkuna.
Pakko on paras muusa.

Saiga

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Helmikuu 08, 2008, 18:32:08 »
Kun on ystävänpäivä, teen kamuilleni jonkun kortin ja hengaan niitten kaa. En yleensä tee mitään erikoista, mut aina kuitenkin muistan toivottaa jokaselle meijän luokassa hyvää ystävänpäivää. Kun sanoo sen toisille, niille ja itselle tulee hyvä mieli. Yleensä saan aika paljon kortteja... :)

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Helmikuu 09, 2008, 19:37:09 »
Ystävänpäivä on omalla tavallaan ihan juhlimisen arvoinen päivä ja siihen sisältyy kaunis ajatus, mutta nyt se on menossa ihan liian kaupalliseen suuntaan. Joka paikka on pullollaan mainoksia: osta sitä ja osta tätä ystävällesi nyt vain puoleen hintaan. Mutta mihin kaverit niitä rojuja tarvitsevat? Voi ne olla kivoja ja söpöjä, mutta ei niillä konkreettisesti mitään tee. (Tai no onhan osa siitä rojusta varmaan ihan käyttötavaraa, off-topic.)

En oikeastaan tee mitään kummempia ystävänpäivänä. Halaan ehkä pari kaveria koulussa ja viestittelen parhaimman ystävän kanssa koko loppuillan. Minulla on toki kavereita - en osaa ystäviksi sanoa - mutta ei sellaisia, joiden kanssa tulisi hengailtua vapaa-ajalla. Enää.

Mutta tosiaan, liikaa tuosta päivästä hälytään, ehkä hieman amerikkalaistumaan päin? On ne halipäivät koulussa ihan ok, itse eläisin ilmankin - miksei kaveria voi halata ilman halipäivääkin? (En sitä kyllä harrasta. *wirn* ) Ja nykyään ainakin painotetaan sitä, miten ystävänpäivä on parien juhlaa. Sinkuilla varmaan hyvä fiilis.
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa empsis

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Helmikuu 10, 2008, 09:42:36 »
Minä kyllä tykkään Ystävänpäivästä. Tosin olen onnellisessa asemassa siinä mielessä, että minulla on aina ollut oikeita ystäviä. Ala-asteelta asti olemme muistaneet toisiamme pienillä lahjoilla ja eleillä. Ja vaikka tottakai näin pitää tehdä vuoden jokainen päivä, on välillä kiva "muistaa ihan kunnolla" ja näyttää sitä, että ystävyys on ja se pitää. Lahjojenhan ei tarvitse olla isoja. Korttikin riittää. Viime vuonna tarjosimme toisillemme leivokset, se oli minun mielestäni riittävä ele.

Poissa Mega

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #40 : Helmikuu 10, 2008, 09:52:07 »
Kyllä ystänpäivä on juhlimisen arvoinen päivä, olen tosi onnellinen kun minulla on ystäviä. Mitään erikoisempaa ei ole suunnitteilla ystävänpäiväksi, varmaan ystisdiscoon menen jos Esa, Valtteri ja muutkin tulee. Yleensä kirjoitan kavereilleni "ystävänpäiväkirjeet", se nyt ollut jonkinaikaa jo perinteenä minulla ja ystäväpiirilläni. Tai siis jaa, ehkä meen sinne discoon tyttöystäväni kanssa, mutta katsoo nyt.

diidaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Helmikuu 11, 2008, 16:17:06 »
meilläkin on koulussa halipäivä. Minusta se ei ole mikään paha juttu, koska rakastan halailla ystäviäni ja kavereitani. En halaile sellaisia joita en tunne. Mitä järkeä siinä on?   
 Olemme myös suunnitelleet kavereideni kanssa menevämme pitsalle ystävänpäivänä. Mikä sen parempaa kuin syödä pitsaa, jutella ja kikatella yhdessä, isossa tyttöporukassa :D

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
« Vastaus #42 : Helmikuu 11, 2008, 16:47:53 »
Taas menee ystävänpäivä koneella, ehkä jopa salilla.

Yhden kerran olen rakastanut 15 vuoden aikana, olisihan se mukavaa jos ois edes yhdenkerran tyttö ystävänpäivän aikana :P

Joo, angstiitkusäälinkeräysvalitusvirsi.
...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #43 : Helmikuu 11, 2008, 16:49:16 »
Ikävä kyllä meilläkin on koulussa "halipäivä"... :< Inhoan sitä kun on pidettävä koko päivä punaista pahvisydäntä kaulassa, ja halailla kaikkia ja kirjoittaa nimensä toisen pahvisydämeen. Minulla ei ole mitään erikoista halailua ja ystävänpäivää vastaan, mutta en silti pidä koko jutusta. Onhan ystävänpäivää hyvä syy viettää, mutta nykyään se on sellaista kaupallista roskaa. Ostetaan lahjoja ja kortteja ja sellaista. Se on turhaa. Aivan varmasti kaverit tietää, että välitän heistä. Riittää vain, kun toivottaa kavereille hyvät ystävänpäivät. :)

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #44 : Helmikuu 11, 2008, 17:37:31 »
Meilläkin oli viime vuonna tuollainen halipäivä. En oikein osaa sanoa, pidinkö siitä vai en. Toisaalta haleja on aina kiva saada, vaikka senkin varjolla, että saa uuden nimen siihen pahvisydämeen. Asialla on kuitenkin toinen puoli. Koulussa on muutama sellainen tosi suosittu oppilas, jolla on tuo sydän hetkessä täynnä nimiä, molemmilta puolilta. Sitten on niitä, joiden sydämessä on vain muutama nimi. Tämä ainakin masentaa minua suuresti. Siinä jotenkin huomaa konkreettisesti, että ei niitä kavereita edes ole niin paljoa.
Eli ideana ihan kiva mutta loppujen lopuksi.... no, ei ihan niin kiva.

Sanotaan, että ystävänpäivä on joka päivä. Totta kyllä, mutta silti on kivaa muistaa ystäviä jotenkin erityisesti. Minulle kyllä riittävät ne pelkät halit ja iloiset hymyt. Korkeintaan joku itse tehty kortti, josta näkee, että antaja on ajatellut saajaa (eikä sitten mitään kaksimielisyyksiä!).

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #45 : Helmikuu 11, 2008, 19:21:42 »
Viime vuonna meillä oli tuo kuuluisa halipäivä ja mitä ilmeisimmin on myös tänä vuonna. Viime kerralla tosin kaikki halukkaat saivat ottaa sydämen mukaansa ja keräillä niitä haleja, mutta kuulemma nyt niitä sydämiä jaetaan kaikille. Toivottavasti eivät tee siitä pakollista. Minä en erityisesti välitä halaamisesta, varsinkaan niitä meidän luokan muita ihmisiä arvostelevia pissiksiä, jotka uskalsivat tulla minua halaamaan viime vuonna. Kun en muutenkaan sitä harrasta, en hirveästi pidä kun puoliventovieraat ihmiset yrittävät halailla. Ja kun minulla ei hirveästi noita ystäviä/kavereita ole, tuntuisi niin masentavalta pitää sitä sydäntä kun en kuitenkaan aio niitä nimiä kerätä. En vain tiedä, miten aion luistaa siitä ensi vuonna, kun olen tukioppilas ja tukioppilaathan senkin jutun järjestää.. Klunks.

Ystävänpäivä on minulle päivä muiden joukossa. Ensi torstai taitaa pitkälti mennä ihmisten välttelemiseen koulussa ja kotona koneella. Ystävänpäivä on kaunis päivä sinänsä, mutta itse eläisin ilmankin. Toki ihmiset saavat halailla ystäviään jos siltä tuntuu, minä vain tahdon pysyä siitä erossa. Ehkä oppisin siitäkin pitämään, jos hankkisin ensin niitä oikeita ystäviä.

Ähh, tästä tuli nyt joku angstiviesti taas :D
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

McAnkka

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Helmikuu 11, 2008, 20:20:16 »
Minusta ystävänpäivä on ihan kiva siinä mielessä, että koulussamme on aina jotain tapahtumaa silloin. Tosin suomessa ei ystävänpäivän merkitys ole se sama ja alkuperäinen, eli rakkaudenpäivä. Täällä se on vain päivä, jolloin toisille annetaan kortteja.

Krissh

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Helmikuu 13, 2008, 16:17:26 »
Ystävänpäivä on oikein kiva asia! Ja nyt on hyvä kun on ystävänpäivä, ei mikään rakastavaisten pelkästään. :)

Hiunah

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Helmikuu 13, 2008, 16:42:13 »
Ystävänpäivänä on kiva muistaa kavereita :). Tänä vuonna annan kahdelle parhaalle kaverille lahjan ja kortin. Aika monelle annan pelkkiä kortteja.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #49 : Helmikuu 13, 2008, 19:46:36 »
Ei taida meidän koulun tukioppilaat kauheasti tykätä huomisesta yllätyksestä. Kun huomenna on myös penkkarit, niin kyllä sen tietää, mitä abit saa aikaan näteille punaisille ja pinkeille sydämille, joita on ripoteltu ympäri aulaa. Olivat yläasteen tukarit tehneet varmaan parikymmentä sellaista nättiä sydäntä ja sitten muutama abi (en tunnusta) kävi kirjoittelemassa niihin kaikkea kivaa ja laittamassa hymiöitä yms. Mutta hei, kerranhan me vaan ollaan abeja ja saadaan riehua niin paljon, kuin halutaan :) Tänään pääsin vasta puoli seitsemän aikaan lähtemään koulusta, mutta kyllä se koulun sotkeminen oli hienoa :D

Hupsis. Taisi mennä vähän offiksi :D

~Xanie