Kirjoittaja Aihe: Fullmetal Alchemist  (Luettu 15443 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Reta McClain

• Ankeuttaja
Vs: Fullmetal Alchemist
« Vastaus #50 : Maaliskuu 08, 2007, 15:05:28 »
Lainaus
Vähän muuten hassua, että Japanissa L- kirjain lausutaan R- kirjaimena! O.o (öhm... ja liittyykö aiheeseen...? ^^)

Ja toisinpäin. Japanissahan ei varsinaisesti ole kumpaakaan vaan ne menevät vähän ristiin.

"watashi wa LOI Mustang" :D Ressukka kuulostaa niiin ärrävikaiselta. Repesin sille ihan holtittomasti taas tänään kun katsoin sen viidennen jakson, jossa se sanoo oman nimensä.

Lihasäijä on Armstrong.

// Ficcini ensimmäinen luku meni nyt sitten nettiin. Saa nähdä kehtaanko enää näyttää naamaani täällä tämän jälkeen, mutta täältä se löytyy. Huomioikaa kiltit ne spoilerivaroitukset alussa ennen kuin tulette tökkimään minua luudanvarrella silmään tai jotain vastaavaa.

Periaatteessa se kyllä on: "watashi wa Loi Masutangu." *friikki, joka käänsi katakanat länsimaisille kirjaimille*

Ja Armstrong olisi japanilaisittain lausuttuna: Alekkusu Lui Aamusutolongu *reps* Joo, mulla on ollu tylsää ja olen paremman tekemisen puutteessa näitä kääntänyt xD

En jaksanu tuota ficciäsi ruveta lukemaan, kun on yhen HP-ficin lukeminen kesken ja kaikkea... Mutta luin AN:t, ja haluaisin huomauttaa, että Ishbalin "virallinen" kirjoitusmuoto on "Ishval". Mangassa siis. Animehan on ihan eri juttu ja omistamani FMA Anime Profiles ilmoittaa, että Envy on tyttö... -_-U Hokevat "she"tä koko ajan.

Ja Sukeltajapanda, noi sun fanartit on oikein tyylikkäitä ;) Mä haluaisin skannerin, jotta vois omiakin töitä laittaa nettiin... *huoh*

Ja ihan triviana, kuka arvaa "Guliido"n henkilöllisyyden?

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Maaliskuu 08, 2007, 17:28:30 »
*repeää taas pahemman kerran*

Gaash, eihän täällä enää uskalla mitään sanoa, kun kaikki ovat AIVAN erimieltä. :D Suurimmanlaatuinen mielipidehyökkäys kävi alle päivässä kimppuun. Myönnän, Hughes on MELKEIN ok, mutta silti ja yhä vain ärsyttävä. Vaikka tuo minulle ehkä ihan vähän Siriusta mieleen, nyt ensimmäisen jakson perusteella. Silti.

Sina(anteeksi lyhenne), kyllä sieltä niitä enkunkeilisiäkin tekstityksiä (ja suoraa puhetta, mikä ei ole läheskään yhtä mukavaa) löytyy, tosin espanjankieli vie kaikkialta voiton. Hermostuttaa kun yrittää löytää oikean... Ranska vielä menettelee, kun sitä ymmärtää, mutta espanjan kanssa menee kyllä hermot. Voin yrittää etsiä sinulle kun viitsin jonkun jakson enkunkielisen tekstityksen kanssa. Viimeisen jakson katsoin mielestäni ainakin katsoin tällä tavalla... Heti sen jälkeen kun olin kokenut pienimuotoisen shokin kuultuani jakson alun enkulla.

Reta, "Guliido"? Ei pienintäkään hajua. Siis ei yhtään ymmärrä.

Hmh, Mary, käynpäs katsastamassa ficcisi kun ehdin FMA-fanitukseltani. Ja Panda, samat sinun fanartillesi. :)

(*kieroa hihitystä* Yksi päivä....)

//Muoksmuoks:
HYVÄ ON. HUGHES ON IHANA. Kaash, se ja sen vaaleanpunainen ankka yöpuku. Ei siihenvoi olla rakastumatta. (Ja se... se kohatus, joka spoilaisi kaiken ja kaikki ja joka on Hughesin kannalta liian kamalaa kerrottavaksi... oh my god, pääsi suuta kun spoilaannuin lisää... Eikä kukaan varmaan ymmärrä. ^^) Niin. Te siis voititte. Hughes on ihana.
Ja Mary, Todella upea fic.

//muoksmuoksmuoks: *poistaa ensimmäisen muoksin*
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2007, 10:22:16 kirjoittanut Invisible »

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Maaliskuu 08, 2007, 19:54:56 »
Invisible: Ei se nyt NIIN vaikea voi olla! O.o Voisit kokeilla vaihtaa l:n r:ään... *wink wink*
HAH! Myönsit Hughesin suuruuden! *happy*

Sinadra: Itse tiedän sivuston, josta voi kaikki FMA jaksot japanilaisella audiolla ja enkku-teksteillä (fansubbeja, ne on kuitenkin laadukkaampia)... En kuitenkaan laita linkkiä, joutuisin vain vaikeuksiin ylläpidon kanssa tai jotain vastaavaa...

GAH! 2-volume ilmestyy huomenna ja mulla on ruotsin koe! *vihaa ruotsia* Pakko on se kakkos-alppa ostaa, kun siinä luultavasti koko sarjan naurettavin henkilö tekee debyyttinsä xD

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Chris
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #53 : Maaliskuu 08, 2007, 20:07:14 »
Lainaus
Sinadra: Itse tiedän sivuston, josta voi kaikki FMA jaksot japanilaisella audiolla ja enkku-teksteillä (fansubbeja, ne on kuitenkin laadukkaampia)... En kuitenkaan laita linkkiä, joutuisin vain vaikeuksiin ylläpidon kanssa tai jotain vastaavaa...
Ooh! Todellako? Haluaisisitko laittaa minulle yksärillä linkin *puppyeyes* :)
Lainaus
Sina(anteeksi lyhenne), kyllä sieltä niitä enkunkeilisiäkin tekstityksiä (ja suoraa puhetta, mikä ei ole läheskään yhtä mukavaa) löytyy, tosin espanjankieli vie kaikkialta voiton. Hermostuttaa kun yrittää löytää oikean... Ranska vielä menettelee, kun sitä ymmärtää, mutta espanjan kanssa menee kyllä hermot. Voin yrittää etsiä sinulle kun viitsin jonkun jakson enkunkielisen tekstityksen kanssa. Viimeisen jakson katsoin mielestäni ainakin katsoin tällä tavalla... Heti sen jälkeen kun olin kokenut pienimuotoisen shokin kuultuani jakson alun enkulla.
:D Eipä se ole minua paljoa haittannut. Ärsyttää vain, että se tulee subilta niin hitaasti... Herranjestas sentään, nyt vasta mennään juna jaksossa! -.-' En ole muuten edes viimoista jaksoa nähnyt. Spoilaannuin kuitenkin vähän aikaisemmin ja tiedän osittain... Pelottaa mitä tapahtuu :/ En ole viimeisistä 20. jaksosta tajunnut mitään. O.o (pitäisisi ehkä opetella espanjaa! :D)

Hah! enpä ole muuten ennen kuin nyt kiinnittänyt huomiota Armstrongin nimenlausuntaan! :D
ONKO ENVY TYTTÖ?! :D (täällähän oppii uusia asioita! :P)
Lainaus

// Ficcini ensimmäinen luku meni nyt sitten nettiin. Saa nähdä kehtaanko enää näyttää naamaani täällä tämän jälkeen, mutta täältä se löytyy. Huomioikaa kiltit ne spoilerivaroitukset alussa ennen kuin tulette tökkimään minua luudanvarrella silmään tai jotain vastaavaa.
Käynpä tsekkaamassa! ;) Kuten kävin jo Pandan fanartinkin... :)

HYVÄ INVISIBLE! :)) Tajusit kuinka mahtavan ihana Hughes on! :P

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Maaliskuu 08, 2007, 20:40:06 »
Lainaus käyttäjältä: Sinadra

Mitä? :D Ei kyllä ole, ei kai. Tai siis kait sillä vähän tyttömäinen ääni on, mutta ihan poikana se pysyy. Paitsi!

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Huomenna toinen osa! Menen suoraan koulusta ostamaan, varmasti.

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Maaliskuu 08, 2007, 21:17:22 »
Lainaus käyttäjältä: Sinadra

Mitä? :D Ei kyllä ole, ei kai. Tai siis kait sillä vähän tyttömäinen ääni on, mutta ihan poikana se pysyy. Paitsi!

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

En sanoisi Envyn olevan tyttö, mutta sanoisin, että Fullmetal Alchemist Anime Profiles-kirjan tekijät tai kääntäjät on idiootteja. Japanissahan ainakin pääasiassa käytetään sukupuolettomia "hän" sanoja (kono hito (tämä henkilö), ano hito (tuo henkilö) ja sono hito (se henkilö)) ja kyseinen kirjanen (englantia) hokee Envyn olevan "she". (Ja ainakin Envyn japanilainen ja englantilainen ääninäyttelijä ovat molemmat naisia... Johtuisiko tuosta.)

Ja mangassahan se on melkein fakta, että Envyllä ei ole sukupuolta. Animessa sanoisin hänen olevan poika/mies. (Kumpikohan se noistakin sitten on? -_-U) Frickkin' gender confused psychopathic albino palmtree...

Joo joo, mä meen jo *juoksee ja suojelee päätään lentäviltä tomaateilta*

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Chris
« Vastaus #56 : Maaliskuu 08, 2007, 21:26:13 »
Jos se on sitten jotain siitä väliltä! :) Jotenkin olen kuvitellut sen pojaksi... Mutta sehän tosin muuntautuu, että joo... Ehkä ei kannattaisi ajatella; se ei tee hyvää minulle! :D

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #57 : Maaliskuu 09, 2007, 09:02:38 »
Periaatteessa se kyllä on: "watashi wa Loi Masutangu." *friikki, joka käänsi katakanat länsimaisille kirjaimille*

Ja Armstrong olisi japanilaisittain lausuttuna: Alekkusu Lui Aamusutolongu *reps* Joo, mulla on ollu tylsää ja olen paremman tekemisen puutteessa näitä kääntänyt xD

Itseasiassa japanissa ei ole L-kirjainta, se on R. Sitä vain ei lausuta niin voimakkaasti.

Ja kyllä, Envy on tyttö, ainakin sarjan tekijät ovat tehneet hänet tytöksi. Sehän on tietysti lukijan/katsojan oma päätös, jos haluaa ajatella häntä muuna, voisinhan minäkin päättää, että Ed on minun mielestäni simpanssi (No jos nyt ei kuitenkaan xP ). Mutta virallisesti Envy on tyttö.

-Jén
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Maaliskuu 09, 2007, 13:56:01 »
Minusta jossakin vaiheessa animea tuli ilmi ettei Envy olisi kumpaakaan sukupuolta, saatan tosin muistella omianikin, mutta minusta Envy ei ole kumpaakaan. Mangassa se juttu menee kuulemma vielä monimutkasemmaksi.... (ei jaksa ruveta selostamaan).

// Jos fanartistani on jotain sanottavaa niin käykää kommentoimassa mielummin sinne missä ne kuvat ovat eikä tänne. Tai laittakaa yksäriä.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2007, 14:22:12 kirjoittanut Sukeltajapanda »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #59 : Maaliskuu 09, 2007, 14:06:03 »
Lainaus
Mutta luin AN:t, ja haluaisin huomauttaa, että Ishbalin "virallinen" kirjoitusmuoto on "Ishval". Mangassa siis.

Voi olla juu, mutta minun painoksissani se on Ishvar, tarkistin sen ennen tuon lähettämistä nettiin, koska en halunnut väittää omiani. VIZin käännöksiä on kahdeksanteen asti tuolla hyllyssäni :)

Kiitos myös noista L- ja R- kirjaimiin liittyvistä pilkunviilauksista, minä en japania ole koskaan sanaakaan opiskellut niin en nyt välttämättä asiasta niin tarkkaan perillä ole, sanoin vain miltä se minun korvaani kuulostaa. Ja Mustangin ääntämisestä tuossa paljonlainatussa kommentissani en edes tarkoittanut sanoa yhtään mitään, ajattelin nyt lähinnä sitä Royn ääntämistä, joka minusta on huvittava. Kyse ei siis ollut mistään japanin ääntämisen äärimmäisen vakavastiotettavasta maisteritason luennosta ;)

Lainaus
Ja kyllä, Envy on tyttö, ainakin sarjan tekijät ovat tehneet hänet tytöksi. Sehän on tietysti lukijan/katsojan oma päätös, jos haluaa ajatella häntä muuna, voisinhan minäkin päättää, että Ed on minun mielestäni simpanssi (No jos nyt ei kuitenkaan xP ). Mutta virallisesti Envy on tyttö.

Ai, minä en ole koskaan nähnyt missään virallista lausuntoa asiasta, mutta minä luulin että Envy on vähän niinkuin... öö... androgyyni. Osaan taas ilmaista itseäni. Ainakin siinä muodossa jota yleensä käyttää, siis siinä pitkät mustat hiukset ja napapaita-lookissa, ya know :D

Hm, ehkä en jaksa väitellä tästä Envyn sukupuoliasiasta kuitenkaan, voihan se Ed olla sitten vaikka simpanssikin.

//Reta McClain: Sovitaan sitten vain että se on Ishval. En minä jaksa mitään väittelyä siitäkään vääntää, kun en edes ole lukenut VIZin käännöstä enempää kuin lukuun 38. Tarkistin vain sieltä mistä pystyin sen asian varmimmin (tai siis niinhän minä kuvittelin) tarkistamaan.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2007, 20:22:04 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Maaliskuu 09, 2007, 17:11:18 »
Lainaus
Mutta luin AN:t, ja haluaisin huomauttaa, että Ishbalin "virallinen" kirjoitusmuoto on "Ishval". Mangassa siis.

Voi olla juu, mutta minun painoksissani se on Ishvar, tarkistin sen ennen tuon lähettämistä nettiin, koska en halunnut väittää omiani. VIZin käännöksiä on kahdeksanteen asti tuolla hyllyssäni :)

Puhun luvusta 58, sivusta 30. Arakawa itse oli kirjoittanut "Ishval". Kyseisessä ruudussa näkyi Hakuron ylisuuri pää ja keskikokoinen kartta, valtion nimet oltiin kirjoitettu kuvaan itseensä, osaksi koko juttua. (Ja itseltäni löytyy Vizin julkaisuja ekat 11...)

Minusta Envyn sukupuolta ei kyllä ole missään sanottu, mutta itse tulkitsisin hänet pojaksi anime-versiossa. (Jakso 50 >.>)

Ja siitä R=L sekoilusta... Minusta ne ovat periaatteessa sama asia Japanissa. Lausuminen on sama, hiragana/katakana merkit on samoja... Mutta länsimaisittain ne voivat periaatteessa olla kumpi tahansa, joten jos joku kirjoittaa L kun puhutaan japanilaisesta ääntämisestä/kirjoittamisesta niin joku toinen voi kirjoittaa R ja merkitys on sama. (Ja Arekkusu Rui on aika huvittava sekin... ja Rasto xD)

Onkos kukaan vielä löytänyt kakkos-alppaa? Itse kiersin supermarketin ja kahden ärrän kautta kotiin tullessani ja yhdestäkään ei löytynyt.

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Maaliskuu 10, 2007, 10:14:42 »
*vihaista murinaa* AIVAN NIIN.

Reta, itsekin kävin kaikki mahdoilliset kaupat läpi eilen. Kaikki ärrästä s-markettiin. Ärrällä sitten menetin hermoni, ja kysyin myyjältä, että onko kakkos alppa edes tulossa? Myyjä tsekkasi ekan pokkarin takakannen ja katsoi sitten mua. "Joo, tota, ei se tuu ku neljän viikon päästä. Tai ainakin sillon toi ensimminen otetaan myynnistä, että ehkä se tulee sitten jo kolmen viikon päästä, mä en ole ihan varma."

...

NELJÄN-KOLMEN VIIKON PÄÄSTÄ?!?! MITÄH?!

Ja Panda, anteeksi. Tottelen pyyntöäsi tästä eteenpäin. *nöyrä kumarrus*
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2007, 10:18:26 kirjoittanut Invisible »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #62 : Maaliskuu 10, 2007, 11:16:31 »
Enpä ole minäkään nähnyt toka-alppaa vielä, mutta en kyllä kovin tarkkaan ole ehtinyt katsoakaan. Vieläkin lukee Sangutsun sivulla, että:

Lainaus
FMA 2 tulossa! - ilmestyy 9.3.

Mutta sehän oli eilen? Voisiko sitten olla että siinä on vain sattunut joku pieni viivästyminen ja se tulee vasta ensi viikolla? <:
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #63 : Maaliskuu 10, 2007, 13:06:55 »
Noh ei olisi ensinmäinen kerta kun nuo aikataulut köppöilee... O_o (missä neon genesis viipyy?)

Ihte suosin enemmän niitä englanti käännöksiä (ne on paljo isompia ^^). Pitäis taas tilata niitä lisää, mutta harmi ku ne on niin kalliita. 12e on aika paljon minunlaiselleni jyväjemmarille, joka ei uskalla maksaa mitään 20 euron setelillä :D.

Poissa Megera

• Vuotislainen
    • Megeran Blogisivu
« Vastaus #64 : Maaliskuu 10, 2007, 15:07:27 »
Lainaus
FMA 2 tulossa! - ilmestyy 9.3.

Mutta sehän oli eilen? Voisiko sitten olla että siinä on vain sattunut joku pieni viivästyminen ja se tulee vasta ensi viikolla? <:
[/quote]

FMA 2 tulee vasta huhtikuussa tai näin minulle ainakin R-kioskilla sanottiin kun kävin kysymässä sitä viidenen kerran : <

Nyt varsinaiseen aiheeseen: Katson FMA:ta hyvin innokkaasti koska se on niin ihana sarja. Itseasiassa ensimmäinen animesarja jota seuraan (ellei lasketa pokemonia..) ja minusta se on hyvin tehty ja joka jaksossa on aina jotain erinlaista ja aina saa miettiä että mitäköhän noi seuraavaksi aikoo tehdä.
Like a river flowing to the sea
You'll be miles away, and I will know
I know I can deal with the pain
No reason to cry.

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Maaliskuu 10, 2007, 15:27:28 »
Meidän ärrällä ei osattu sanoa yhtään mitään. Myyjä oli juuri purkamassa perjantain lastia ja kaverin kanssa mentiin siihen pällistelemään. Conan oli ainoa manga mikä oli tullut. Melkein kirottiin myyjälle päin naamaa, mutta pidettiin suut kiinni ja mentiin ulos manaamaan huonoa tuuria.

Mutta kuten joku jo sanoi, niin ei olisi ensimmäinen kerta kun olisi myöhässä -___- En käsitä miten Sangatsu on jotenkin niin toistuvasti myöhässä. Omia kokemuksia on lähinnä vain parin Emma-mangan kohdalla, mutta One Pieceä lukeva kamu on odottanut sitä jo monta kertaa. Inhottavaa, kun luvataan joku aika ja sitten se ei pidäkään. Pitäisivät aikataulunsa kurissa, murr.

Kafka

• Ankeuttaja
« Vastaus #66 : Maaliskuu 11, 2007, 10:17:30 »
Mutta kun minä en löytänyt englannin kielisiä! :/ Espanjan kielisenä ne olivat kyllä aika... ööh mielenkiintoisia. :D Okei juu. Olen epätoivoinen FMA:n kanssa, kun koneelle ei pysty niitä latailemaankaan.
Lainaus

Sama juttu. Olen nyt jaksossa 32 enkä ymmärrä sanaakaan japania tai espanjaa, saan selvää vain niistä sanoista jotka muistuttavat englantia tai liittyvät selvästi siihen mitä kuvassa tapahtuu. Sen Shamballa-leffan katsoin ranskaksi tekstitettynä ja ymmärsin sentään vähän enemmän kuin espanjasta.

Fanfiction.com on koukuttanut minut ja nyt en saa tarpeekseni Edo/Roy tarinoista. Awww ne on niin suloinen pari. Mieluummin luovutan Edon Roylle kuin vaikka Winrylle (kirottu olkoon hänen ruuvimeisselinsä)

Ja miksihän ihmeessä omakin tekstini on tuossa lainauslaatikossa...

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Chris
« Vastaus #67 : Maaliskuu 11, 2007, 13:13:04 »
Lainaus
Sama juttu. Olen nyt jaksossa 32 enkä ymmärrä sanaakaan japania tai espanjaa, saan selvää vain niistä sanoista jotka muistuttavat englantia tai liittyvät selvästi siihen mitä kuvassa tapahtuu. Sen Shamballa-leffan katsoin ranskaksi tekstitettynä ja ymmärsin sentään vähän enemmän kuin espanjasta.
Hyvä, että joku muukin on kokenut saman kuin minä! Kovin tuskallista sanoisinko. O.o ^___^ Mutta mutta... Mieluummin minä suomeksi katson kun espanjaksi tai ranskaksi... -.-' Suomenkilisillä tekstityksillä löytyy ainakin se leffa... Se on kylläkin 11 osassa. En koskaan jaksa katsoa sitä alkua pidemmälle, kun ottaa päähän kun pitää koko ajan vaihtaa sitä osaa... :S
Mieluiten kyllä katsoisisin englanniksi! :))

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2007, 13:16:59 kirjoittanut Sinadra »

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Maaliskuu 16, 2007, 18:08:03 »
*aloittaa tuuletuksen ja tanssimisen vaikka foorumi on ollut epätavallisen hiljaa ja pitelee käsissään uutta FMA pokkaria*

Katsokaa, se on tullut se on tullut se on tullut! Oi ihanaa, olin rutistaa ystäväni onnesta kun hän soitti ja kertoi, että nyt se on tullut. Otin pyörän ja pyöräilin upeat 50 metriä lähikauppaan huimaa vauhtia, ihan että vain saisin sen nopeammin. Ja kyllä se sieltä löytyi. Hätäännys tuli, kun luulin unohtaneeni rahat, mutta löytyiväthän ne sitten takataskusta.

Aivan mahtava pokkari. Räjähdin nauruun täysin epäsopivissa kohdissa useammin kuin kerran. Ja naurusta ei tullut loppua. Räkätin likaisesti monta minuuttia yhteen putkeen. Onneksi vanhemmat eivät olleet kotona. ;)
*hymy* Vaikkakin spoilaannuin kirjasen kautta niin, että sain tietää mitä ylihuomisen FMA:n jaksossa tapahtuu... oli se sen arvoista. Gaad. Ihana päätös päivälle.

Hmh... ^^ Totta tosiaan, ylihuomenna TULEE uusi jakso. Ohoh, en mä edes tajunnut vaikka tuuletinkin asiasta.^^. Sitten tietysti odotan Maryn ficille jatkoa ja... mitä vielä FMA:han liittyvää? Nothing, I have to say.

"Turhan paperityön välttämiseksi kiellän kuoemasta alueellani." - Roy
*kuolee nauruun yhä uudestaan ja uudestaan* <3

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #69 : Maaliskuu 16, 2007, 19:18:41 »
Minusta animen jaksojen 6-8 tapahtumat toimivat animessa mangaa paremmin, jotenkin ne vain sutaistaan mangassa ohi hirveää kyytiä enkä kunnolla ehtinyt edes saada traumoja. Animesta sain. Todellakin. Harkitsen tässä juuri melkein vakavissani että näyttäisin pätkän seitsemättä jaksoa ensi viikon bioetiikan esitelmässäni (jonka pitää olla koko oppitunnin mittainen, herra varjele x___x), mutta en tiedä pystyisinkö itse katsomaan sitä itkemättä. Ja ryhmässäni on yksi paatunut fullmetalinvihaaja ja viisitoista tylsämielistä möhköä, jotka tasan tarkkaan istuvat sillä kurssilla vain koska se on pakollinen ja luultavasti heitä kiinnostaa esitelmäni suunnilleen yhtä paljon kuin katsella kärpäsen kävelemistä katossa. Mahtava homma. Tunnen itseni joskus vähän turhan innokkaaksi noilla etiikan ja filosofian ja muiden pohdiskeluaiheiden kursseilla, näin yleisenä offina :D

Invisiblen mainitsema kohta on mainio. Envyn ilme sivun 71 (minun VIZ:in käännökseni sivun 71, suomennoksesta en tiedä) ylälaidassa on myös mainio. Ja ennen kaikkea säälittävä totuus Edwardin pituudesta siellä alpan lopussa xDD

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Maaliskuu 16, 2007, 21:18:18 »
*aloittaa tuuletuksen ja tanssimisen vaikka foorumi on ollut epätavallisen hiljaa ja pitelee käsissään uutta FMA pokkaria*

Katsokaa, se on tullut se on tullut se on tullut! Oi ihanaa, olin rutistaa ystäväni onnesta kun hän soitti ja kertoi, että nyt se on tullut. Otin pyörän ja pyöräilin upeat 50 metriä lähikauppaan huimaa vauhtia, ihan että vain saisin sen nopeammin. Ja kyllä se sieltä löytyi. Hätäännys tuli, kun luulin unohtaneeni rahat, mutta löytyiväthän ne sitten takataskusta.

Aivan mahtava pokkari. Räjähdin nauruun täysin epäsopivissa kohdissa useammin kuin kerran. Ja naurusta ei tullut loppua. Räkätin likaisesti monta minuuttia yhteen putkeen. Onneksi vanhemmat eivät olleet kotona. ;)
*hymy* Vaikkakin spoilaannuin kirjasen kautta niin, että sain tietää mitä ylihuomisen FMA:n jaksossa tapahtuu... oli se sen arvoista. Gaad. Ihana päätös päivälle.

Hmh... ^^ Totta tosiaan, ylihuomenna TULEE uusi jakso. Ohoh, en mä edes tajunnut vaikka tuuletinkin asiasta.^^. Sitten tietysti odotan Maryn ficille jatkoa ja... mitä vielä FMA:han liittyvää? Nothing, I have to say.

"Turhan paperityön välttämiseksi kiellän kuoemasta alueellani." - Roy
*kuolee nauruun yhä uudestaan ja uudestaan* <3

... TAHTOO!!! *hakkaa päätään näppäimistöön* Tahtoo uusimman FMA:n... *vikisee*

Mun ainoa suomenkielinen FMA on vaan yksinäisenä hyllyssä mun 11 VIZ-julkaisun, kolmen novellin, kahden taidekirjan ja kahden profiilikirjan lisäksi >.< Voi parkaa *silittää sitä*

Pitää varmaan käydä huomenna kaupassa...

AHEM! En voi sanoa mitään Myllärin käännöksestä (kun en 2 vielä omista... DAMN!), mutta ainakin tarina saadaan kivasti liikkeelle ;) Nuo Reolen vaikeudethan mainitaan taas uudestaan myöhemmissä luvuissa (ihana ristiin pukeutumisen säestyksellä xD) Tässä käy sääliksi Ninaa ja Alexanderia :( Nina on söötti. Ja Alexander on ihana kun se hyökkää aina Edon kimppuun <3
Ja saadaan Scarin ensiesiintyminen myös^^ (Netissä liikkuu huhu, jonka mukaan saisimme tietää hänen oikean nimensä (luultavasti luvussa 7-jotain tai 8-jotain) *le gasp*) Animessahan emme sitä kuule...

(Ja kyllähän se periaatteessa spoilaa myös jaksot 14 ja 15...)

Limetto

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Maaliskuu 16, 2007, 22:02:47 »
Taisin juuri kuolla.

Haha, menen lähimmälle R-kioskille heti kun se aukeaa :D. Pakko saada se toinen pokkari. Heti.

Kyllä, seuraan siis Fullmetal Alchemistia, niin animena kuin manganakin. Näissä tosin liikun ihan subtv:n ja suomennoksen tahtiin. FMA on ensimmäinen anime/manga jota olen lähtenyt seuraamaan. En ole koskaan oikein käsittänyt tätä "villitystä" ja lopulta päätin ottaa selvää kun FMA alkoi. Ihastuin ja rakastuin. Minuun iski erityisesti tämä angstisuus, veri, räiskintä ja tietysti alkemia (vaikka onhan sitä tietysti tullut naurettuakin sarjaa seuratessa). Puhumattakaan tietysti päähenkilöistä joita tekisi vain mieli rutistaa. Yhdeksi lempihahmoistani (.. voidaanko nyt vielä puhua lempihahmoista kun olen näin aikaisessa vaiheessa tämän seuraamisessa?) päähenkilöiden lisäksi pääsi myös Hughes. Hänessä nyt oli vain sitä kuuluisaa jotain.

Eksyin lukemaan erään englanninkielisen EdxRoy ficin (PITKÄN. o________o). Hm, se oli mielenkiintoista, tapanani kun ei ole yleensä edes lukea mitään parituksia tms. Se oli kyllä hyvä ficci sitä en kiistä, mutta jäi rassaamaan se että en millään pysty lukea tuota ekaa pokkaria vakavasti. Toivottavasti toisen kohdalla ei kävisi samoin. En kyllä tiedä mikä minulle tuli mutta en vain pystynyt lukea sitä. Ja ficin myötä myös spoilaannuin ja tiedän jo AINAKIN yhden joka tulee kuolemaan.. Ei hyvä. Jään suremaan. Oma vika kun en välittänyt spoilaus varoituksista. Miten yksi ficci voi olla paikoin niin ihana mutta samalla äärimmäisen ärsyttävä?

Ah, FMA:n jakso tulee jo ylihuomenna. Sunnuntaiaamujen pelastus.

EDIT// Arvatkaas kuka juoksi Ärrälle heti kun se aukesi vain kuollakseen uudestaan? Niitä ei ollut siellä (eikä myyjä osannut yhtään sanoa koska on tulossa..)! .____.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2007, 08:56:48 kirjoittanut Limetto »

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Maaliskuu 17, 2007, 16:58:12 »
Limetto, voi sinua raukkaa. Suorastaan julmaa, tuo tuollainen. *pyörittää päätään* S-marketista sain oman kappaleeni. Ehkä, jos siellä päin on sellainen kauppa, voisi löytyä...:) Mutta eiköhän se sinnekin tule pian. Toivotaan, ainakin. ^^
Ja jos mielikuvissasi kummttelee yhä Ed/Roy, et voi tuota toistakaan täysin vakavalla mielellä lukea. *nauraa muistellessaan* Kokemusta on.

*selaa sivulle 71 ja repeilee* Mary, jos tarkoitat tuota Envyn kuvaa, jota minä parhaillani tuijotan (et voi tietenkään nähdä tänne, mutta...^^), olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä suorastaan upeasta ilmeestä.
//muoks: Ja se Edin pituus siellä alpan lopussa... Gaad. Luin sen juuri kun äitini astui sisään ovesta. Nauroin muutaman minuutin saamatta kunnolla henkeä. Äiti seisoi kummastuneena vieressä. Aivan hulvaton. xD

Taidan aloittaa kakkos pokkarin lukemisen uudestaan. Siitä ei saa tarpeekseen. Varsinkaan, jos mielessä on Ed/Roy... *nauraa*
Ja huomenna sitten FMA:n uusin jakso. Can't wait.

Ou, ja muuten. Gluttony on suloinen. En voi sille mitään, mutta kaikessa inhottavuudessaan se on minusta äärimmäisen suloinen. Pelottavaa.
"Saanko syödä sen?"
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2007, 17:03:31 kirjoittanut Invisible »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #73 : Maaliskuu 17, 2007, 19:24:23 »
Joo, luultavasti tarkoitin juuri sitä Envyn kuvaa. Se on vain repeilyttävä. Itse asiassa se on liimautunut verkkokalvoihini tälläkin hetkellä ja naureskelen koko ajan itsekseni istuessani tietokokeen edessä. Ne lauantait, ne lauantait... *pudistelee päätään*

Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia ottaa mangaa vakavasti vain siksi että olen Roy/Edo-shipperi, ehkä sitten siksi että olen ollut Roy/Edo-shipperi animen alusta asti ja olen tavallaan niin tottunut ajatukseen, ja toisaalta siksi että olen Roy/Edo-shipperi varsinaisesti vain fanon-puolella. Mutta kieltämättä kakkosalpasta löytyy joitakin aika herkullisia kohtia.

"Why don't we have a cup of tea?"

En näkisi siinä mitään kieroa, jos en olisi kirjoittanut vähän ennen kakkosalpan lukemista erästä ficciä, jossa Roy kysyi Edolta ihan samaa asia vähän... öh... eri yhteydessä. x__x Nauran sille vieläkin joka kerta katketakseni, eikä asiaa auta yhtään se että kukaan muu ei tajua sen repliikin hauskuutta :D

Huominen jakso minusta on yksi parhaista koko sarjassa, harmi että teatteriharkat alkavat kymmeneltä, olisin melkein voinut katsoa sen. Ja pistää vaikka nauhalle jos nyt vielä muuttaisin mieleni sen esitelmän suhteen :D

Limetto

• Ankeuttaja
« Vastaus #74 : Maaliskuu 18, 2007, 12:29:10 »
Subtv:llä oltiin sitten ilkeästi laitettu tuo jakso alkamaan aikaisemmin, ja ehdin nähdä vain lopun. Kyllä ärsyttää! Ei kai auta muu kuin katsoa se sitten keskiviikkoyönä.. Ja täytyy mennä vielä maanantaiaamuna ennen koulun alkua Ärrälle etsimään sitä toista pokkaria. Ärh.