Kirjoittaja Aihe: Fullmetal Alchemist  (Luettu 15445 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Invisible

• Ankeuttaja
Vs: Fullmetal Alchemist
« Vastaus #25 : Helmikuu 23, 2007, 16:12:10 »
*äänetöntä repeilyä* Reta, varastaa Edin pyjaman? Kaah. Paras idea aikoihin...

Taas yksi tietämättömän ja erittäin laiskan kysymys:
Mistähän näitä FMA-ficcejä löytää? Englannin kieliset vielä saan luettua läpi puhtaasti, että niitä etsisin suomenkielisten lisäksi. Apua?

Mhm. Ylihuomenna uusi jakso. Ihanaa.^^ Ylihuomen on muutenkin maailman paras päivä, mutta että uuden jakson pitää tulla ja kruunata kaikki? Mahtavaa. No joo. Odottelemaan 9.3 ilmestyvää kakkos pokkaria.

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Helmikuu 23, 2007, 17:42:37 »
Olen lukenut vain yhden suomenkielisen FMA ficin ja se oli Marygoldin käsialaa ;)

Ja www.fanfiction.net on varsin hyvä paikka etsiä FMA ficcejä. Englannin kielen taito on kyllä aika välttämätön, mutta mutta...

Ja neljäs jakso animesta on minusta aika turha. Ei siinä oo ku pari friikkiä heilumassa ja väritysvirheitä. (Edillä on pari kertaa lihaa ja verta oleva oikea käsi tässä jaksossa...)

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #27 : Helmikuu 23, 2007, 20:43:46 »
Lainaus
[offtopic] O.o Miten sä voit nukkua "poniin"?[/offtopic]

[offtopic]Se on sanonta, väännös sanonnasta nukkua pommiin. En sitten tiedä onko se vain joku täkäläinen, en koskaan osaa ajatella että kaikkien aivoaallot eivät kulje samalla junttitaajuudella kanssani :DD[offtopic]

Fanfiction.netistä niitä FMA-ficcejä tosiaan löytyy, englanniksi kyllä. En ole kovin montaa tullut lukeneeksi kun olen sen verran laiska englanninkielisten ficcien lukija, vaikka muuten tuleekin englantia luettua aikas tavalla. Mutta eiköhän niitä voisi kuvitella joskus suomeksikin ilmaantuvan nyt kun sarja on täälläkin ruvennut pyörimään? Tiedä häntä.

Neljäs jakso on tosiaan ehkä vähän turha. Miksi minä en ole huomannut sitä kättä? xD Hah, nyt en saa rauhaa ennen kuin olen bongannut sen sieltä.

//
Lainaus
Mutta kyllä Edin hiuslenksukin tekee hetkittäisen katoamistempun 8 jaksossa...

No huh, aika tarkkaan oot kyllä katsonut :D Itse en ikinä huomaa mitään tuollaista ennen kuin joku sanoo. Liekkö näentarkastuksen paikka.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2007, 12:39:47 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Helmikuu 24, 2007, 08:08:39 »
*nauraa* Se käsi virhe on kahessa kohtaa, ihan vaan vinkkinä ;) Paikalla on sitten aina pari penskaa ja Al *virnuilee*

Mutta kyllä Edin hiuslenksukin tekee hetkittäisen katoamistempun 8 jaksossa...

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Helmikuu 24, 2007, 18:40:35 »
*jää tuijottamaan ruutua* Voi härregyyd, tää kone on hulvaton.
"NIS estää pääsyn tälle sivustolle. Estoluokat: Okkultismi/New age."
Tuosta siis kävi selväksi, että minun vierailuni fanfictioniin on julmasti estetty. No, eipä sille voi mitään. Tai voisi kyllä, mutta... nääh. Kai tälläkin masiinalla täytyy omat huvinsa olla. Mutta kyllä mä silti kaipaan meidän vanhaa konetta. Tää menee liiotteluks.

Ja kiitos tuosta käsivirhe-ilmoituksesta, Reta. Pakko katsoa seuraava jakso tarkasti, ja bongata tämä kerrassaan kummallinen kaksikätisyys.

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Helmikuu 24, 2007, 20:20:54 »
Juu, virheiden listaaminen on kivaa xD

Ekassa jaksossahan Edin vasen käsi käyttäytyy todella kummallisesti. (Hetkittäinen katoaminen *vink vink*)
Missähän muissa jaksoissa oli virheitä...? Hmmmm... Jaksossa 3 on elefantin mentävä reikä juonessa (ja logiikassa) Siis, kuinka monet verellä piirretyt asiat kestää vettä? Jakso 13 myös... (Se sama virhe löytyy tässä tapauksessa myös mangasta ;) Se oli pokkari *tarkistaa engklannin kieliesestä versiosta* 4, Bonus-tarina siellä lopussa ;)) Alphonsen kädellä on outoja luonnon lakeja vastustavia taipumuksia jaksossa 16 (HUOM! Pitäkää mielessä, mitä tapahtuu jaksossa 15!)...

Ummm... Juu, mä sepustan taas jotain ihan omaa -_-U

Otan osaa kärsimyksiisi, Invisible. Jotkut niistä ficeistä on oikeesti hyviä. *miettii Yuuki Hikari:n "He Who Searches For Himself"* Toi ficci kyllä spoilaa animen lopun, mutta mutta.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #31 : Helmikuu 24, 2007, 23:17:15 »
Reps, ja minä kun olen huomannut vain Edon käden katoamistempun ensimmäisessä jaksossa. Taidan tosiaan olla sokea. Logiikkareikiä kyllä näkisin jos haluaisin nähdä, mutta yleensä jätän ne tarkoituksella huomaamatta, tai järjettömän kriittisenä ihmisinä bongailisin niitä heti tuhatmiljoona kaikesta mahdollisesta ja aiheuttaisin sekä itselleni että ympäristölleni hermoromahduksen ja kolmen vuoden burn out-loman :D

Oli tänään vähän liikaa vapaa-aikaa ja menin saunassa ollessani kehittelemään mielessäni megalomaanisen kokoisen roy/edo-ficin juonen (joka on äärimmäisen angsti, mutta ei puhuta siitä sen enempää...). Olisipa joskus aikaa kirjoittaakin eikä vain haaveilla siitä. 
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #32 : Helmikuu 25, 2007, 19:00:48 »
Jaksossa 3 on elefantin mentävä reikä juonessa (ja logiikassa) Siis, kuinka monet verellä piirretyt asiat kestää vettä?

Joo huomasin itse tuon saman nyt, en ollut aiemmilla katsomiskerroilla asiaa ajatellutkaan. Varsinkaan kun ajattelee mitä yhdessä viimeisimmistä jaksoista sanotaan samasta asiasta ;)

Fullmetal Alchemist oli yksi ensimmäisiä animesarjoja, jota olen nähnyt, joten oli todella haska kuulla, että se aiotaan näyttää täällä telkkarissa. Vaikka itse kyllä uskon, että kun sarja etenee, se saa jonkin verran vastustusta aikaisen esitysajankohtansa vuoksi. Sarja kun on kuitenkin paikoittain aika raaka. En myöskään pidä kaikista käännnöksistä, vaikkakin 'kuka täällä on pavun kokoinen kääpä' sai naurunkyyneleet silmiini.

Kaikkein hankalinta sarjaa TV:stä seuratessa on olla jakson loppumisen jälkeen menemättä katsomaan dvd:ltä seuraavaa ;) Kaikkein paras tapa katsoa animea on katsoa aina yksi sarja putkeen, mieluiten saman päivän aikana, tai pidempien sarjojen tapauksessa saman viikon aikana ;)

Tietääkö kukaan muuten varmasti, esitetäänkö elokuva sarjan päätteeksi?

-Jén
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #33 : Helmikuu 25, 2007, 20:22:06 »
Lainaus
'kuka täällä on pavun kokoinen kääpä'
¨

:´D Joskus olen yhtä (kaappiin jäänyttä ja keskeneräistä) ficciä varten joutunut vääntelemään suomeksi noita Edwardin kääpä-kommentteja ja keksimään omiakin, meni muuten ikä ja terveys ja vielä ihan turhan takia.

Esitysajankohtaa muuten minäkin moneen kertaan olen taivastellut. Varsinaisestihan Fullmetal ei nyt ihan mikään splatterisarjojen kuningas ole vaikka siinä hieman veri välillä lentääkin, mutta se ahdistavuus perustuu enemmänkin psykologisiin seikkoihin, jotka minun mielestäni unohtuvat aika helposti esitysajankohtaa ja ikärajaa asetettaessa. Minä olin 16 kun katsoin Fullmetalit ensimmäistä kertaa ja silti muutamat kohdat olivat ja ovat edelleen älyttömän ahdistavia. Kiitos Fullmetalien, saivat minusta tähän maailmaan mm. yhden geenimanipulaation vannoutuneen vastustajan lisää :P (Oli todella herkullinen kokemus mennä kouluun seuraavana päivä sen jälkeen kun olin katsonut jaksot väliltä 6-8 ja löytää ensimmäisellä välitunnilla kirjaston pöydältä Tieteen kuvalehti, jossa oli juttu "ensimmäisistä kimeeroista".).   

//ahaa. Selvisi tässä sellainenkin, että kimeera ja kimaira (vai mikä siinä Fullmetalien käännöksessä nyt olikaan) ovat kumpikin suomea, eli kääntäjä ei keksinytkään sitä itse o_O Tosin sitten oli vielä käytetty sellaistakin sanaa kuin kimeeri, että osaisivat nyt päättää tuonkin. Minä itse olen kuullut vain kimeerasta.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2007, 20:34:42 kirjoittanut Marygold »

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #34 : Helmikuu 27, 2007, 18:52:22 »
Lainaus
//ahaa. Selvisi tässä sellainenkin, että kimeera ja kimaira (vai mikä siinä Fullmetalien käännöksessä nyt olikaan) ovat kumpikin suomea
No kauampa sai tuatakin miettiä O_o. Jotenkin se kimera kuulostaa parhaimmalta väännökseltä. Ja asiaanhan ei vaikuta se yhtään, että olen kuullut kimeran noista ensinmäisenä :D

Heissulivei. Tulen tänne teidän kanssa rupattelemaan Fullmetaleista. Luin tuolta jostain että Edo sanoi jossakin jaksossa jukakolauta... Harmi että skippasin sen jakson, olisin halunnu nähä sen omin silmmin (sunnuntai päivän pelastus). Sunnuntai aamu jotenkin huono ajankohta Fullmetalien esittämiselle. Sunnuntaina ei ikinä muista katsoa kelloa tai sitten vahingossa nukun ohjelman yli *hmph hmph*. Olen muuten Maryn kanssa täysin samaa mieltä, että klo. 12.15 on aivan liian aikainen esittämis aika niin synkälle sarjalle. Itse olin veikannut sen esittämis ajaksi samaa, kuin Neon genesis evangelionilla oli. Se taisi olla joskus yhentoista jälkeen.

Lainaus
Ekassa jaksossahan Edin vasen käsi käyttäytyy todella kummallisesti. (Hetkittäinen katoaminen *vink vink*)

No en kyllä oo tuommostakaan huomannut, enkä muitakaan virheitä O_o. Kummaa yleensä aina poimin samanlaisia virheitä joka paikasta, miten ne onkin päässy menemään ohi silmieni (pitänee hommata silmälasit). Sen verran olen mangasta huomannut, että henkilöiltä katoaa aina välillä toinen silmä, mutta luulen että se on joku piirtäjän tyylikikka.Hmmm... en ole kyllä muuta huomannut.

Pitää nyt minunkin mainita Royn massiivisesta leuasta jotain. Se on massiivinen, varsinkin ensinmäisen pokkarin sivulla 146. Myöhemmin se on jo vähän hillitympi.

Poissa Kuumato

• Vuotislainen
  • Kauhukakara.
« Vastaus #35 : Helmikuu 27, 2007, 19:18:24 »
Lainaus

Ei se katoa. Ed pitää vasemmalla kädellään kiinni vasemmasta reidestään, edestäpäin kuvattuna taaksepäin ruumiita myöten menevää kättä ei näe.
Jouduin selittämään tämän pikkuveljellenikin kun se huudahti että eihän Ed tuossa vaiheessa vielä ollut kättään menettänyt, vaan vasta Alin sielua kiinnittäessä.

FMA... Yksi kaverini mainosti, lainasi ja painosti katsomaan tämän minulle joskus vähän yli vuosi sitten. Pidin sarjasta kovasti, ja pidin jopa lopusta, vaikka olen kuullut siitä paljon marinaa. Loppuelokuvakin oli hyvä.
Sarjan ainoa huono puoli joka oikeasti häiritsi oli surkeat paritusmahdollisuudet. Siinä vietiin tällaiselta slasherilta kaikki ilo kun parit pitää puoliksi väkisin vääntää. Minä. Vihaan. Winryä!! Eikä Winry ja Ed sovi toisilleen lainkaan ei ei ja ei. Veljesparituksia inhoan, joten se siitä Ed/Al -mahdollisuudesta. Ed/Roy ei miellytä, Ed/Envy tuntuu väkisinyhteenlaitetuilta vihollisilta ja niin edelleen. Roy ja Riza ovat ainoa hyvä pari mutta eivätpä nekään paljoa tilaa saa ja sehän on melkein canonia. Minä tahdon fanonia jonka voin uskotella itselleni olevan canonia. -.-' 

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #36 : Helmikuu 27, 2007, 20:14:29 »
Lainaus
Roy ja Riza ovat ainoa hyvä pari mutta eivätpä nekään paljoa tilaa

Tietääkseni Roy x Riza paritusta on enemmän mangan puolella. Ja jotkut parittavat Edoa Lingille (olihan se nyt Ling), joka on kokonaan jätetty animesta pois. Itse en oikein tuosta Edo x Ling parituksesta pidä... Se nyt vain on niin että Edo on Royn mies xD

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Maaliskuu 02, 2007, 16:21:07 »
Sukeltajapanda, Ed Royn mies? Eikäh, en halua ajatella moista. Onhan Roykin ihana (vaikka Edo on aina vain se paras), mutta en millään suostu parittamaan noita kahta, en en en. Tosin, mielikuvituksensa kullakin.^^

*hakkaa päätään seinään* Minä inhoaninhoaninhoan tätä epätietoisuutta. Anime-lehti ilmoitti kakkos pokkarin ilmestyvän tänää(tosin, siinä kyllä sanottiin, että muutokset ovat mahdollisia), ja kun jaksauduin sitten tuonne kahden kilometrin päähän tutkimaan ärrän lehtihyllyjä, ei pokkaria löytynyt. Eikä kioski tiennytkään sitten, että koska se olisi tulossa. Murrinärrin. Nyt alkaa jatkuva päivystys ärrän ovilla. Täytyy kyllä myöntää, että mielummin minä haluaisin sen ilmestyvän yhdeksäs päivä, mutta siltih...

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #38 : Maaliskuu 02, 2007, 20:58:05 »
Hahah, Edo X Royhan on melkein kaanonia 8D (minun mielikuvituksellani vaikka Voldemort X Joulupukista saadaan kaanonia, mutta ei siitä sen enempää). Jep, mielipiteistähän voi väitellä, mutta en tänään jaksa.

Parituksista nyt kuitenkin tuli vielä mieleen, että Jean X Roy on minusta aina ollut (sinällään söpö mutta) aivan kuolettavan tylsä pakkoparitus. Niin tyypillinen mies X mies -shippaus kuin olla ja voi; Jeanhan on sellainen ujohko, vähän höntti maalaispoju, joka kuitenkin on olevinaan niin semeä vain koska on Royta pidempi. Ja Envy X Edo on, kuten Kuumato jo sanoi, vähän väkisinväännetty vihollisparitus. Mangassahan tulee sitten myöhemmin, olisikos nyt kasialpassa, tämä fanityttöjen lempilapsi Ling, jota minä-en-vain-voi-sietää-silmissäni. Ling X Edo, hyi.

Jipii, viidennessä jaksossa tulee Hughes. Yksi lempihahmoistani koko animessa.

En ole minäkään nähnyt kakkosalppaa vielä kaupoissa, kuvittelisin sen tulevan vasta ensiviikolla. Olin niin Sangutsun sivuilta joskus katsovinani, Anime-lehdenkin tilaus loppui vähemmän sopivasti tuossa joulun jälkeen.

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Maaliskuu 02, 2007, 21:38:24 »
Ai tuliko Hughes vasta viiennessä jaksossa (muistelin että se tuli jo aikasemmin O_o).

Sekoitan teitä vielä lisää xD. Hämäännyin vähän kun selailin TV-lehteä ja siellä väitettiin että Fullmetaleja näkyis myös keskiviikkoisin klo. 01.35 (muistaakseni). Onkohan ne keskiviikon fullmetalit jonkun sortin uusintoja sitten. Dun noh. Kävi sitten mielessä, että onko ne vaihtanu esitysaikaa, mutta ois se nyt vähän kummaa kesken tuotantokauden ja varsinkin neljän jakson jälkeen.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #40 : Maaliskuu 02, 2007, 23:09:04 »
Lainaus
Ai tuliko Hughes vasta viiennessä jaksossa (muistelin että se tuli jo aikasemmin O_o).

Mitenpäs se nyt aikaisemmin tulisi kuin Roykin tulee "kunnolla" vasta viidennessä :) Viideshän on se junajakso.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2007, 13:19:56 kirjoittanut Marygold »

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Maaliskuu 03, 2007, 10:41:34 »
Pitäneekö minunkin liittyä joukkoon ^^ Täällä on niin kivaa.

Ai niin, ekana voisin sanoa, että FMA ilmestyy joka kuukauden ensimmäinen perjantai. Mutta tässä kuussa se tulee vasta ensi viikolla (9.3), koska tämän kuun perjantai oli vasta toinen päivä... tai jotain :p Mutta viikon joudumme vielä odotella.

Olen katsonut animen kokonaan ja myös elokuvan. Tekisi mieli nurista asiasta jos toisestakin, muttah... Sanon vain, etten pitänyt kauheasti elokuvasta. Se oli mielestäni ihan turha. Animen loppu on ihan hyvä, olisivat jättäneet sen rauhaan. Noh, antaa nyt olla, taisin vanhassa vuotiksessa nurista tästä jo tarpeeksi. Mangasta tykkään kauheasti, sitä olin suomennoksen ilmestyessä lukenut vasta pari chapteria. Mutta voi jestas sitä iloa, kun ensimmäisen kerran kuulin, että FMA tulee Suomeen :D Äitikin sai osansa kun hyppelin ympäri keittiötä.

Hämmästyin kun täällä alettiin jo puhua parituksista. Tai mitä hämmästymistä siinä nyt oli, mutta kun aloin itse miettiä, niin eihän minulla suurempaa mielipidettä ollenkaan. Olen kait aina tykännyt vaan Ed/Winry parituksesta, sitä ainakin koko animen ajan odottelin. Mutta heeei, Ed/Roy kuulostaa ihan liian jännältä. Slashin kaipuu alkoi taas kuplia sisälläni.

Eipä kukaan ole maininnut täällä FMA musiikkia...? Minä ainakin pidän siitä kovasti. Oikeastaan kaikista niistä biiseistä, mutta Suomen tahtiin seuranneet eivät ole kyllä kuulleet vasta kuin kaksi. Parempaa on tulossa vielä ;)

Lainaus käyttäjältä: Sukeltajapanda
Hämäännyin vähän kun selailin TV-lehteä ja siellä väitettiin että Fullmetaleja näkyis myös keskiviikkoisin klo. 01.35
Uusintoja ovat ^^ En tiedä mikä idea siinä on, muttah... Subi esittää FMA:n uusintana keskiviikko öisin. Tekisi mieli kyllä tietää, kuka sen silloin katsoo. Mutta eikä! o__o Nyt lomaviikolla minähän olisin voinut katsoa sen. Voihan nenä, eipä tullut silloin mieleen. Onneksi kaikki jaksot löytyvät minulta vielä koneella.

//
Lainaus käyttäjältä: Sukeltajapanda
...(vaikka ensinmäinen niistä ei oiken passaa teemaan, mutta ei se haittaa :D)...
Olet muuten ihan oikeassa. Olen muuten huomannut, että tässä mikä subilta tulee, on eri alkumusiikki kuin minun jaksoissani. Minulla on suurin osa japaniksi, mutta ehkä kolme tai neljä jaksoa enkuksi. Niissäkin alkumusiikit eroavat (eli esim. jos minulla on jakso 6 enkuksi sillä ja sillä alkumusiikilla, niin jakso 7 japaniksi on erillä alkumusiikilla, ja seuraava 8 japaniksi on samalla alkumusiikilla kuin jakso 7). En oikein ole vielä ymmärtänyt miksi asia on näin. Toivon vain, että subilla nyt sitten alkumusiikki myös vaihtuu sarjan edetessä (josta olen kyllä melko varma). Täytyy nyt vielä tarkistaa nuo jaksoni, mutta olen melko varma, että niissä on eri alkumusiikki kuin subilta tulevassa. Tahtoo tietää miksi o__O Voivatko ne vaihtaa niitä ihan mielensä mukaan. Tyhmää.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2007, 21:48:22 kirjoittanut Mondschein »

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #42 : Maaliskuu 03, 2007, 11:51:53 »
Lainaus
Eipä kukaan ole maininnut täällä FMA musiikkia...? Minä ainakin pidän siitä kovasti. Oikeastaan kaikista niistä biiseistä

Miten tämä pääsinkin unohtumaan O_o Yleensä aina muistan paasata kuinka hyvät musiikit Fullmetaleissa on. Tykkään kaikista alkubiiseistä (vaikka ensinmäinen niistä ei oiken passaa teemaan, mutta ei se haittaa :D) ja ne viimeisten jaksojen jännitysmusiikit on kerrasaan... niin... miten niitä nyt vois kuvata. Noh ainakin menee kylmätväreet niskassa ku niitä kuuntelee. Harvinaista että TV- sarjalla on niin mahtavat musiikit. Monessa elokuvassakaan ei ole niin hyviä musiikkeja.

Mary, Ai se oli vasta viies se juna jakso O_O (oon aivan sekasta). Eipä oo ilmeisesti tullu taas vähään aikaan katsottua niitä alkupään jaksoja, kun en enää muista missä jaksossa Hughes tulee *höh höh*.

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Chris
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #43 : Maaliskuu 06, 2007, 10:44:08 »
Khihihi! Jäin koukkuun kun käänsin vahingossa subille, kun sarjan ensimmäinen jakso tuli sieltä. Sen jälkeen teki mieli katsoa lisää ja avasin youtuben ihmeellisen sivun auki. Sieltä kun löytyi aika paljon suomenkielisillä tekstityksillä. Etsin tosin englanniksi :/. Nooh katsoin ne 20 jaksoa suomenkielellä, mutta sitten iski paniikki. Oli pakko saada lisää... Ehkä en osannut etsiä, mutta lopulta päädyin espanjankieliseen tekstitykseen. :D Arvatkaa vain tajuanko mitään! Kyllähän tietysti siinä oppii kun vain kuuntelee, mutta ensin se tuntui oudolta. Nyt olen huomannut, että osaan jopa muutaman sanan espanjaa ja japania! :D
Subiltakin katson jaksoja. (Youtuben tarjonnassa on sen verran puutteita). Harmittaa vain ihan vietävästi, kun sarjaa ei voi tulla nopeammin! :D
Kukakohan sitä netissä muuten suomentaa? :P Suomennokset on ihan eri tavalla, mutta minun mielestä paremmin kuin subilla. Joskin jotkut kohdat jäävät tyhjäksi netissä.
Miksi muuten Al hokee koko ajan "veli"- sanaa? (ja sitten se on tyhmästi suomennettu subilla Ediksi ärrinmurrin!) :D
Sarja on ihana! :)) (menee kyllä ihkutukseksi) Jossain kohti on niin surullista, että itkin ja se saa välillä nauramaan, varsinkin se, että Ed suuttuu jos häntä sanoo pieneksi! :D

Mangaakin haluaisin lukea. Siinähän kuulemma on vähän eri hahmoja kun Animessa ja juonikin voi vähän poiketa. (Ainakin lukemani perusteella)

/Olen niin tohkeissani koko aiheesta, että unohdan hirveästi asioita! O.o Tämä on ensimmäinen anime- sarja johon olen jäänyt koukkuun. Dragon BallZ:a tulee katsottua silloin kun veli katsoo... (muutenkin vähän tökkii se kamehamehaa- juttu ^____^) ja Sailor Moonia olen joskus vilkaissut. Joskus teemalta tuli hirveästi anime- leffoja... Niitä katsoin! :)) Mutta ensimmäinen tämä tosiaan on! :P
Lempihahmojani ovat: Ed ja Al tietysti!, Roy Mustang, Hughes, Winry, ja se vanha kääkkä joka on Winryn mummo :D, ja Scar :)) Ja se iso tyyppi, joka puhuu koko ajan suvustaan ja pullistelee lihaksiaan. :D
ÄRSYTTÄVÄÄ, että Mangassa on niin paljon hahmoja mitä minä en tiedä! :( (Tahtoo mangaa... tahtoo mangaa... tahtoo mangaa :D)

//Muoksista muoks, kun sitä asiaa tuntuu riittävän: Apua! Olen ihastunut Ediin. :D Miten saatoin unohtaa näin tärkeän asian?! :P Ed on niin suloinen... Aina välillä sillä on niitä sarkastisuus purkauksia ja välillä se synkistelee jotain omaa. Sitten niitä oikein alkaa sääliä. Varsinkin siinä elokuvassa Ed on niin kröhöm... ihana, että ei osaa kuin tuijottaa! :D (tiedän, olen outo! :D)
Ja tietysti! Musiikit ovat tosiaan aivan mahtavat. Osaan ulkoa pari alkumusiikkia ja loppumusiikit ovat ihanan surullisia ja haikeita. Se Ready Go- hommeli musiikki on kyllä aika ärsyttävä! -.-'

///Ärrinmurrin (moneskohan muokkaus tämäkin? :P) Lemppari paritus on ehkäpä tuo Winry/Ed :)) koko ajan odotan animessa heidän... hmm... yhteiskohtauksia! :D (mikä epäsana! :P) Royta haluaisin parittaa sille blondille, joka on siellä aina ja ammuskelee *kiroaa huonoa nimimuistiaan* :D Mutta nää mun selitykset on aika hulvattomia! :DD   
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2007, 19:15:11 kirjoittanut Sinadra »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #44 : Maaliskuu 06, 2007, 11:18:28 »
Lainaus
Mangaakin haluaisin lukea. Siinähän kuulemma on vähän eri hahmoja kun Animessa ja juonikin voi vähän poiketa. (Ainakin lukemani perusteella)

Jep, ihan oikein olet lukenut :)

Tosiaan, Fullmetaleiden musiikit ovat aivan upeat. Sekä taustalla soivat soundtrackit että sitten alku- ja loppubiisit. Fullmetaleiden ansioista jäin aikoinani koukkuun Porno Graffitiin (1. tuotantokauden alku) ja L'Arc~En~Cielin (2. tuotantokauden alku, leffan opening ja ending) musiikkiin. Leffan ainoa kohta jossa itkin kuin vesiputous oli se alun Link-video, jossa näytettiin suunnilleen joka ainoa sarjan itkettävä pätkä.

Minusta se Alin niiisaaaaan-kiljuminen on peltipurkkiressukalle niin luonteenomaista, että oli ihan huutava vääryys suomentaa se vain "Ediksi" :´/

Reps: "Who are you calling a tiny bug that escapes the wrath of a shoe because he's so small that he fits in the grooves and can't get squashed?"

Edward = Maryn miesihanne :D

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Maaliskuu 07, 2007, 19:19:19 »
*yrittää pidätellä kuplivaa nauruaan*

Hmh, kyllä minäkin pidän niistä musiikeista...

Mary, mä en ole ikinä nähnyt tota pätkää, jonka tuohon loppuun englanniksi laitoit. Repesin pahemman kerran luettuani sen loppuun. Kylläpä suomennokset ovat köyhiä, vaikka pitää niistä siltikin. Ei kai tällä kielellä niin suureen monimuotoisuuteen päästä kuin englannilla. Dammit. Kuten FMA:n englanninkielisissä tekstityksissä joskus sanotaan.

Aluksi ajattelin, tuosta Alin niisan-ista, että on se kerrassaan typerää puhutella koko ajan veljeään noin... Mutta nyt siihen on jo tottunut. Itseasiassa, Al ei olisi Al ilman sitä.

Sina, ainoa jakso, jonka olen katsonut you:sta, on viimoinen jakso. Sekin vain, koska spoilaannuin pahasti niistä pikku videoista, jotka saivat minun itkemään "kuin vesiputous", Marya lainaten. (Kaah, en itkenyt edes FFX:ssä niin paljon...)
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että japaninkielinen FMA englanti tekstityksenään on paras mahdollinen valinta. Suomi on, kuten aiemmin sanottu, köyhä kieli, eivätkä suomentajat pääse kunnon lopputuloksiin.(Odottakaa vain, minä tulen pian ja muutan asian...)
Ja sinun muoksmuoksiisi: Et ole ainoa, jolla ihan pikkuinen(ko?) ihastus sarjan päähenkilöön. Suorastaan sairasta, mutta ne hiukset ja ne silmät ovat piirroshahmolle niin pirun lumoavat. Varsinkin vakavissa kohdissa, joissa Ed melkein itkee, tekee mieli mennä sisään sarjaan ja lohduttaa... Mrh. Mutta elokuvan Ed on jotain ihan mahtavaa, olen kanssasi tässä asiassa kokonaan siis samaa mieltä.^^

Hmh. Ja kuka tämä Hughes on? Minä ehkä muistan, ja jos se on... Kuolkoot, piru. *murinaa* En kestä...

*huokaa ja yrittää rauhoittua* Noin. YLIHUOMENNA UUSI POKKARI! *kiljahtaa onnesta ja lähtee juoksemaan ympäri huonettaan*

//muoksmuoks: Se Hughes on juuri mies, jonka muistin hänen olevan. Enkä vain voi sietää häntä. Vaikka Edin kiinniottaminen olikin ihailtavan upea teko viidennessä jaksossa. Siltih. Ärsssyttävä mies.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2007, 19:23:39 kirjoittanut Invisible »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #46 : Maaliskuu 07, 2007, 20:03:57 »
Lainaus
//muoksmuoks: Se Hughes on juuri mies, jonka muistin hänen olevan. Enkä vain voi sietää häntä. Vaikka Edin kiinniottaminen olikin ihailtavan upea teko viidennessä jaksossa. Siltih. Ärsssyttävä mies.

Mitäh, minun ihanainen Hughesiniko ärsyttävä :´O

Höm, juu, kaikilla tietysti omat mielipiteensä. Minusta Hughes on ja tulee aina olemaan ihana.

Jakson 25 jälkeen teki sitten näin asiasta kukkaruukkuun mieleni lähettää kirjepommi jonnekin, mutta en oikein tiedä minne sen olisin osoittanut, joten se sitten jäi. Eilen katsoin sen uudestaan ja tuli saas vähän samanlainen olo.

Ja Sinadra: "se blondi joka siellä aina ammuskelee" on Riza Hawkeye (höm, se lukee jopa nimeni alla, olen vähän turhan fanityttöytynyt Rizaan :D). Ja minä niin ikään olen ylivannoutunut Roy/Riza- shipperi (vaikka olen myös ylivannoutunut Roy/Edo-shipperi, mutta ainoastaan fanfiksönin puolella, kaanonissa Roy/Riza on se-ainoa-oikea ratkaisu.) 

Erm, olen hiihtoloman aikana puolihuomaamattomasti väsännyt 22 sivua fullmetal-fanficciä pöytälaatikoihini ja nyt yritän päättää, heivaisinko sen nettiin vai säilyttäisinkö kasvoni ja jättäisinkö heivaamatta x_x
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2007, 21:34:04 kirjoittanut Marygold »

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Chris
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #47 : Maaliskuu 07, 2007, 21:21:33 »
Hughes ei ole ärsyttävä! Ärrinmurrin! Jotenkin tykkään vähän hintahtavista hahmoista. :D (Hugheshan on eh... vähän hintahtava. ^__^) Olen ihastunut youtubessa Hughesin niihin musiikkivideoihin(mikä nyt se hienompi nimi nyt taas olikaan...? x)) Saa aina itkemään... :/

Lainaus
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että japaninkielinen FMA englanti tekstityksenään on paras mahdollinen valinta. Suomi on, kuten aiemmin sanottu, köyhä kieli, eivätkä suomentajat pääse kunnon lopputuloksiin.
Mutta kun minä en löytänyt englannin kielisiä! :/ Espanjan kielisenä ne olivat kyllä aika... ööh mielenkiintoisia. :D Okei juu. Olen epätoivoinen FMA:n kanssa, kun koneelle ei pysty niitä latailemaankaan. Joten katsoin suomenkielisenä ja vieläkin elossa olen.

Lainaus
Erm, olen hiihtoloman aikana puolihuomaamattomasti väsännyt 22 sivua fullmetal-fanficciä pöytälaatikoihini ja nyt yritän päättää, heivaisinko sen nettiin vai säilyttäisinkö kasvoni ja jättäisinkö heivaamatta x_x
Heivaa vaan nettiin! Tulee mullekkin jotain tekemistä tässä samalla kun sunnuntaita odottelee! (Ja kuka niitä kasvoja tarvitseekaan? :P) :D

Ja muuten... Alille sopii ni-saa hoenta! :D Se on söpöä! :)) Vähän muuten hassua, että Japanissa L- kirjain lausutaan R- kirjaimena! O.o (öhm... ja liittyykö aiheeseen...? ^^)

//Mikä sen lihasäijän nimi muuten oli? Se mikä puhuu koko ajan suvustaan? :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2007, 21:25:43 kirjoittanut Sinadra »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #48 : Maaliskuu 07, 2007, 21:30:25 »
Lainaus
Vähän muuten hassua, että Japanissa L- kirjain lausutaan R- kirjaimena! O.o (öhm... ja liittyykö aiheeseen...? ^^)

Ja toisinpäin. Japanissahan ei //niin, siis äännettäessä// varsinaisesti ole kumpaakaan vaan ne menevät vähän ristiin.

"watashi wa LOI Mustang" :D Ressukka kuulostaa niiin ärrävikaiselta. Repesin sille ihan holtittomasti taas tänään kun katsoin sen viidennen jakson, jossa se sanoo oman nimensä.

Lihasäijä on Armstrong.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2007, 14:07:51 kirjoittanut Marygold »

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Maaliskuu 07, 2007, 21:33:54 »
Minäkin lausun puolsutukseni Hughesille. Hughes oli ehdoton suosikkini heti alusta alkaen ja sitte se menee ja..... (koitta rauhoitella itseään).

Olin aika järkyttynyt kun Alin niisanittelu oli käännetty Ediksi. Mielestäni se ei passaa Alin suuhun, tai noh peltikypärään xD.

Sinadra, aika kovaa fanitusta tarvitaan jo jotta jaksaa katsoa fullmetaleja espanja teksteillä. Ei muuta kun espanjan alkeiskursille sitten ;D (ihte osaan tilata oluen espanjaksi *leveilyä*). Eh ehkä tämä menee jo vähän aiheen vierestä.

Mullekkaan ei tuo hiihtoloma oikeen tee hyvää. Oon tässä koplmepäivää vääntäny FMA fanarttia oikeen antaamuksella ja se on peräti vielä ollut ihan hyvää fanarttia. Sitä saa käydä katselemassa täältä

// Armstrongista puheen ollen, mitenköhän ne sen meinaa suomentaa. Vahvakäsi alkemisti? xD (ei vaan hetkinen joko se on siinä animessa tullut, taas on jääny pari jaksoa välistä...)