Kirjoittaja Aihe: Fullmetal Alchemist  (Luettu 20912 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Fullmetal Alchemist
« Vastaus #150 : Huhtikuu 04, 2009, 11:05:35 »
Jeeeee, kohta se tulee x>

Piirrostyyliin ei silmäni tahdo vieläkään tottua, mutta täytyy sanoa, että olen huomattavasti tyytyväisempi tähän uuteen, arakawamaisempaan ja vähemmän fanityttöjen päiväuni-Edoon. Joissakin kohdissa ensimmäistä animea Edward osaa minusta näyttää aivan luonnottoman paljon söpöltä pikkutytöltä ja aivan luonnottoman vähän omalta, raivostuttavan lyhytpinnaiselta itseltään. 

Trailereissa vilkkuu muutama kohtaus, jotka herättivät kyllä kummasti miettimään, mistä ihmeen kohtaa mangaa ne oikein mahtavat olla. Toivottavasti ongelma on vain minun muistissani, eivätkä ainakaan sinne mitään ylimääräistä filleritoimintaa ole enää tunkeneet, mangan juoni kun on muutenkin aika täyteen buukattu :< 

Ja miten niin olen innoissani kuin pikkulapsi karkkipäivänä...

//Jee! Se on tullut! ...harmi vain, etten ole nähnyt sitä :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2009, 12:31:08 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #151 : Huhtikuu 06, 2009, 17:37:12 »
Jep, se on tullut. Ja minä olen nähnyt sen.

...*squeal* Vaikka mulla vieläkin hankaa jokin sen piirustustyylin kanssa (En ole ihan varma mikä, mutta välillä kaikki ei vain tunnu olevan kohdallaan. Jokin silmissä ja kasvoissa silloin tällöin mättää), jo pelkästään Edwardin ääninäyttelijä korvaa koko jutun täysin. Ja on kiva, ettei uusi kausi kerro ihan kaikkea täsmälleen samalla tavalla, kuin vanhat jaksot, vaikka se nyt re-make onkin. Siitä saattaisi muuten tulla tylsää katsottavaa. Mitähän muuta... Royn ääninäyttelijä saa mut joka kerta ajattelemaan Uraharaa Bleachista, joten siihen on kyllä tottutteleminen. Tämä ensimmäinen jakso oli myös ihan vähän hämmentävä ja nopeatempoinen, mutta eipä se suuremmin haitannut.

Joten, kaikki uutta jaksoa joukolla katsomaan! *noudattaa omaa neuvoansa ja painaa play-nappia uudemman kerran, kuunnellakseen tämän kerran jakson silmät kiinni*

// Ainiin. Ja openingin näyttää laulaneen YUI (Ehkä. Nyt tunnistin pelkällä korvakuulolla). Poikkeaa mielestäni entisestä FMA tunnareiden tyylistä, mutta, ei haittaa minua, koska YUI on yksi suosikkilaulajistani.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #152 : Huhtikuu 06, 2009, 20:16:22 »
Minäkin näin sen sitten.

Ja tuota niin... en uskalla vielä ensimmäisen jakson perusteella sanoa oikein juuta enkä jaata, muistan kyllä että nähtyäni ensimmäisen FMA:n kaksi ensimmäistä jaksoa olisin heittänyt koko sarjalla vesilintua jos kaveri ei olisi pakottanut katsomaan eteenpäin.

Mutta pakko myöntää, että nähtyäni alkuvideon odotin jotenkin paljon enemmän itse jaksolta. Opening ja ending olivat jotenkin äärettömän, eöö, no, söpöjä. Ja sehän kelpaa minulle. Mutta sitten se itse sisältö... No tuota. Sanottakoon, etten noin yleisesti ottaen niin hirveästi nauti FMA:ssa siitä päättömästä rymistelystä ja Edwardin riehumisesta. Muutenkin tuossa oli mielestäni yhdeksi jaksoksi aivan liikaa tavaraa, aivan liian monta uutta hahmoa esimerkiksi sellaiselle, joka ei mangaa/aiempaa animea tunne, leikkaus oli jotenkin hirveän hyppivä, ja.. ja... mistäs vielä voisin valittaa. Ehkä muutamissa kohdissa minua häiritsi myös se piirrostyyli, mutta ei nyt niin pahasti enää.

Minä itse asiassa tykkäsin Royn uudesta äänestä. Seyuuta olin kuullut aikaisemmin lähinnä D.Gray-Manissa ja tykkäsin hänestä jo silloin. Eihän se ero niin suuren suuri ole, mutta minusta Roy kuulostaa nyt enemmän ikäiseltään. Ja sitten tykkäsin aivan valtavan paljon myös Kimbleyn äänestä o_O En saa millään päähäni, millainen ääni hänellä oli 1. animessa, mutta tämähän oli aivan loistava. Sitä olisi voinut kuunnella enemmänkin :D   

Huoh. Että voikin yksi sarja muuttaa Maryn fanityttöileväksi pikku peeloksi.
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #153 : Huhtikuu 07, 2009, 17:37:36 »
MITÄ?! Millä kanavalla tätä uutta sarjaa oikein näkyy? Älkää vain sanotko, että jollain maksullisella, sillä eka jakso olisi ihan kivä nähä ainaki.
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #154 : Huhtikuu 07, 2009, 18:18:10 »
Ei, ei kanavalta. Tsh, Suomessa nyt muutenkaan näy televisiosta kuin harva ja valittu anime. Netistä löytää etsimänsä. Youtubesta ehkä, mutta jos jaksaa googlettamalla etsiä oikeita sivuja, niin go ahead. Anime-mediasta löytyy myös.

Minger

• Ankeuttaja
« Vastaus #155 : Kesäkuu 28, 2009, 20:02:58 »
[Tästä kun klikkaat hiirelläsi] niin löydät Brotherhoodin ensimmäisen jakson. Suomenkielisen tekstityksen saa klikkaamalla sielät oikean alareunan kolmiosta ja sitten kohdasta CC. Ah, katsokaa tuota kuvanlaatua! <3 Ei uskoisi Youtube-tavaraksi (toisaalta videon pituus on myös jotain outoa ollakseen Sinäputkessa).
// Linkki poistettu. Ei linkitetä tekijänoikeutta rikkovaan materiaaliin, kiitos :) -Domie

Itse olen ladannut tätä tunti tolkulla ja olen päässyt puoleen väliin (näitä hitaan nettiyhteyden ihanuuksia totta vie)... Tämä on vaikuttanut ihan hyvältä, vaikken oikein ymmärrä vielä, kuka on tuo Jääalkemisti. Tämän version kun piti seurata mangaa tarkemmin, hehheh. No, ehkä sanon todellisen mielipiteeni, kun olen katsonut noin kaksi jaksoa. Se tosin ehkä vaatii, että menen kirjastoon tai muualle nopsempaan universumiin tekemään sen latauspuolen.

Mihin kiinnitin huomiota, oli tosiaan, että monta asiaa yritetään iskostaa yhteen. Edin taipumus hikeentyä jonkun huomauttaessa jotain hänen pituudestaan oli totisesti liioiteltua. Minua myös ärsytti suunnattomasti nuo merkit, jotka ilmestyivät hahmojen viereen, esimerkiksi huutomerkit, kysymysmerkit, piirakat... Ne olivat minusta aivan turhia ja lisäksi rumia.
Niin, ja onhan tuo Yui laulamassa.

Hm. Ehkä asia on vain niin, että vain se manga voi olla loistava.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2010, 18:02:22 kirjoittanut Domie »

Poissa Cielo

• fearless
  • Vuotislainen
« Vastaus #156 : Heinäkuu 03, 2009, 15:30:40 »
Uusi anime! Vaikka piirrostyylissä jokin aina välillä mättää, niin täytyy hehkuttaa sitä että tässä seurataan enemmän mangaa. ♥ Ihanaa. Odotan vain todella että päästäisiin jaksoihin ja tapahtumiin, joita ei ollut edellisessä animessa. En tiedä kasvaako Ed tässä animessa niin kuin mangassa, mutta toivotaan. Lupaavalta näyttää, kun seuraavat kerran mangaa. Minä en totu milllään Royn ääninäyttelijään, ei oikein vakuuta. Mutta onneksi Edillä on sama ääni. Avaus on lempparini. Parempi kuin edellisen animen avaukset.

Olin vähän pettynyt, miten Winryn ja Edin kanssakäyminen oli kuvattu sen jälkeen, kun Winry oli auttanut synnytyksessä. (Kun Ed auttaa Winryn reppuselkään ja Winry kertoo että oli avannut Edin kellon.) Mangassa se oli jotenkin ihanan herkkä kohta, mutta animessa se ei tuntunut oikein miltään.
LaForks.net                                    
suomenkielinen Houkutus-foorumi
--
ava by blackdogicons @ LJ

aaroms

• Ankeuttaja
« Vastaus #157 : Maaliskuu 08, 2010, 02:38:13 »
Omia äärimmäisen kiinnostavia kommenttejani tästä uudesta Brotherhood -sarjasta:

Äärimmäiset kehut ja ylistykset nyt TLM:lle / Paninille siitä, että todella julkaisivat tämän sarjan ilmaiseksi intternäätissä. Tämä on niitä tekoja, joista pitäisi antaa valtionpalkinto tai jotain.

Juoni seuraa nyt paljon tarkemmin mangaa, siitä propsit. Nyt koko tarina pysyy paljon paremmin kasassa kuin aikaisemmassa sarjassa, joka lähti sooloilemaan kun mangat loppuivat kesken. Toisaalta tulee kyllä todella, tuota, outo olo kun alkaa pohtia sitä tappelu-/alkemiamäiskeen määrää suhteessa niihin kohtauksiin joissa juonta varsinaisesti viedään eteenpäin. Erityisen häikäsiviä eivät ole myöskään ne jaksot joissa  tekijä(t) ovat ilmiselvästi päättäneet Antaa Katsojille Moraalisen Opetuksen. Juoni kuitenkin on jopa kiinnostava (huolimatta joka jakson lopussa mukafilosofioita selittävästä möreä-äänisestä mieskertojasta. Tai no, ei oikeastaan kovin möreä-äänisestä, mutta huvittavalta se silti kuulostaa).

Suomennettuina repliikit kuulostavat välillä niin korneilta, ettei oikeastaan tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Sanavalinnat hieman outoja välillä ja niin pois päin. Ruotsinkielinen näyttää tässä suhteessa laadukkaammalta (Tai sitten en vain huomaa ruotsin suhteen tuollaisia vivahde-eroja). Tietenkin yleensä joskus jotkut puheenvuorot ovat vähän sisällöttömiä, mutta se ei välttämättä ole kääntäjän vika. Ikävä kyllä en osaa japania, mutta pelkäänpä kovin että ei se alkuperäiskielellä paremmalta kuulosta. Ei se, dialogi siis, onneksi varsinaisesti liian huonoa ole, ainakaan häiritsevän usein.

Sarjan animaattorit taas ovat niin lupsakoita ihmisiä, ettei tässä oikeasti voi muuta kuin nauraa. En varsinaisesti harrasta anime tv-sarjoja, pääasiassa katson leffoja, joten en tiedä onko tämä sitten yleinen käytäntö japanilaisissa tv-tuotannoissa vai ei. Mutta. Episodista noin 30 % tuntuu koostuvan still-kuvista, ym pikku nikseistä joiden ansiosta animaattorin ei varsinaisesti tarvitse piirtää yhtään mitään liikkuvaa. Tiedän kyllä että kaikissa animaatioissa tätä harrastetaan, mutta koskaan aikaisemmin en ole törmännyt sarjaan jossa se olisi näin uskomattoman silmiinpistävää. Välillä on zoomaillaan maisemakuvia sinne sun tänne, välillä Edward ja luutnantti Miles (?) sattuvat asettumaan sellaisiin asemiin pitkää dialogia varten että "kamera" ei näe kummankaan suuta (jolloin koko dialogin aikana kuvassa ei sitten liiku yhtään mikään :D ), autot ovat järjestään ja suorastaan tarkoituksellisen selkeästi maisemastillin päällä kompuutterin avulla liikuteltuja stillejä jne. Siis jotain todella hämmästyttävää. (Yleensä en kiinnitä tälläisiin huomiota, mutta jotenkin en FMA:B:n suhteen pysty olemaan kiinnittämättä huomiota tälläisiin pikkuseikkoihin)

EDIT: Itse asiassa joudun vetämään hieman sanojani takaisin. Tuo animaattorien lupsakkuus & laiskuus -probleemia ei parissa viime jaksossa ole vaihteeksi esiintynyt läheskään yhtä paljon kuin muutamassa niitä edeltäneessä jaksossa (hämmästyttävää kyllä, esimerkiksi statistit liikkuvat jälleen). Luultavasti tuo animaatiojäljen huonontuminen jäi ainoastaan väliaikaiseksi episodiksi (heh heh), mikä on sinänsä hyvä juttu.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2010, 23:24:50 kirjoittanut marvin »