Kirjoittaja Aihe: Fullmetal Alchemist  (Luettu 16843 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Jisushi

• Ankeuttaja
Vs: Fullmetal Alchemist
« Vastaus #125 : Toukokuu 13, 2008, 17:25:03 »
En tajua miten joku voi Ediä haukkua, mielestäni juuri sarjan paras hahmo! Se luonne ja ulkonäkö on mennyt ihan nappiin ja muutenkin Ed on aika suloinen paketti :D. Alkin on aivan ihana, ei niin vauhdikas kuin veljensä ja niin hän pitääkin veljensä kurissa. Mielestäni sarjassa on kans tosi hyviä sivuhahmoja, sanotaampa vaikka iki-ihana Roy mustang ja hänen haareminsa ja pahiksetkin ovat kaikki erittäin hyviä.
En tiedä olenko jo sanonut tämän, mutta mielestäni manga on kans parempi kuin anime. Leffasta pistinkin jo mielipiteeni, manga vain on parempi koska ainakin tähän asti se on ollut mielenkiintoinen ja mangassa kerkiää pohjautua syvemmin koko sarjan tarinaan ja eri käänteisiin ja juoneen.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #126 : Toukokuu 15, 2008, 00:08:01 »
No-one mentions Greed-kun! :( Oletteko unohtaneet hienoimman Homonculuksen koko sarjassa?

Okei, liioittelin Edwardin kanssa, olin katsonut netistä jo kauan ennen sarjan tuloa Suomeen sen  englanniksi (Full Metal alchemist onkin yksi ainoita animeja, jossa englanninkielinen versio ja japaninkielinen ovat vähintään yhtä hyviä, Pokemonissa englanninkielinen paras), nyt katsoin taas pitkästä aikaa ja minä tykästyin Ediin, vaikka hän onkin aika raivohullu, lyhyt (Toivottavasti Ed ei kuullut) rääpäle. Mutta se sopii äijän luonteeseen.

Mutta Al, Greed, Roy, Scar, Armstrong ja Hughes ovat suosikkini. Siinä on animen historian hellyttävimpiä,hauskimpia ja itsepäisimpiä hahmoja koskaan.

Älkääkä sitten sanoko, ettei kukaan ole katsonut FMA:ta englanniksi. Oikeasti, se englannkinkielinen dubbi on tosi laadukas, katsokaa vaikka vain Greed-paran kuolema ja huomaatte (Tiedän kyllä, että joillekin alkuperäisen dubbaaminen on suorastaan pyhäinhäväistys, mutta kannattaa avartaa katsomustaan).
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #127 : Toukokuu 15, 2008, 18:10:04 »
Wiih, Fullmetal Alchemist on ihana. ^^ Kuulin siitä ensimmäisen kerran kaverilta, joskus kaaauann ennen kuin se alkoi tulla TV:stä. Silloin katsoin sarjan kokonaan läpi netissä englannin kielisenä - valitettavasti. :/ Se on huono asia siltä kannalta, ettei englantini koskaan ole ollut hyvä. Oli kamalaa, kun ei pystynyt keskittymään kunnolla itse ohjelmaan, kun koko ajan piti olla sanakirja kainalossa. X,) Noh, opin paljon, joten eihän siinä mitään. Olin kuitenkin yli-iloinen, kun kuulin sen alkavan TV:stä, ja nauhoitin joka ikisen jakson. (;

Suosikki hahmoni on tämä ihana, pieni ja pippurinen Ed. Hän on jotenkin niin paljon minun luontoiseni; äkkipikainen ja suorasanainen. Olen myös varmaan yhtä lyhyt. XD Myös Roy on suosikkini. <3 ^^ Ja kuka voisikaan unohtaa omaa peltikasaamme?

Poissa Yuki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Omituinen pikku otakupallero.
    • Densetsu
« Vastaus #128 : Toukokuu 16, 2008, 21:17:52 »
Luin tätä ensin mangana, kaverin kovan taivuttelun jälkeen. Sain ensimmäisen osan joululahjaksi kyseiseltä kaverilta ja nauroin ihan alusta alkaen. Siitä lähtien olen rakastanut tätä(kin) sarjaa. Animeakin oli tietysti pakko katsoa.
Viimeistä animejaksoa en halunnut katsoa (enkä edes viimeisimpiä), ihan syystä. Vaikka eiväthän ne paljon spoilaisi, eivät välttämättä ole lainkaan samanlaisia kuin alkuperäinen manga, niin silti olen aina tarkka spoilausten kanssa ja vältän niitä kaikin tavoin.
Ehdin kuitenkin jonkin verran tuota katsella tv:stä ennen kuin se loppui. Sitten tietysti Anttilaan ostamaan ensimmäinen DVD. Kuulin ensimmäisen opening-biisin ja rakastuin siihen. Varsinkin siihen tiettyyn kohtaan, jossa eversti kävelee. Se oli vain... ihana. ^///^ Roy ei alkuun innostanut, mutta pidemmän päälle tajusin miten suloinen tuo vakava miehekäs everstimme on. Ei sellaista voi vastustaa. n____n
Ja toki Edward ansaitsee myös ylistystä, tuo pituusluokkaani kuuluva pikku kiukkupussi, joka hurmaa käytöksellään ainakin Yukin sydämen. 8)
LOVE-NYAPPY! ♥

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #129 : Toukokuu 16, 2008, 21:34:54 »
Kun kaverini innostui mangasta ja animesta, ei hän periaatteessa mistään muusta puhunut, kuin Fullmetalista. Kyllä se pitemmän päälle ärsyttää kun kaverit puhuu vaan mangasta ja itseään ei kiinnosta tippaakaan. Valitettavasti toinen kaverini sitten sai minut kiinnostumaan eräästä toisesta sarjasta. Kun menin Kylään, ensimmäinen pelini siellä oli Alkemistijahti - Olin Al :D - ja se sai sitten lopultakin pimahtamaan ja tahdoin tietää, että mitä tämä niinkuin on. No, nytpä sitten olenkin lukenut 1-10 (kirjastosta ei löydy enempää) + 14, koska ostettiin 11-14 netistä, ja se neljästoista tuli tänään (muut osat eivät vielä ole tulleet :I)

Eli joo, tykkään nykyään siitä. Ed oli lemppari, nyt se alkaa inhottaa ja lempparina taitaapi olla Greed, Scar tai Roy. Tai Envy, johon kolmas kaverini on täysin hullaantuneena (värjäsi hiukset mustaksi, käyttää samanlaisia vaatteita, seinät täynnä Envyn ja FMAan kuvia, katselee kamerasta Fullmetal videoita) Mutta, on se Edkin vielä suosikkina (:
Roy myös sen takia, kun hullaannuin Roy/Riza paritukseen. Piti kirjoittaa ficcikin siitä, mikä ei ikinä tule ihmiskatseiden nähtäville.
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa

Poissa Yuki

• Vuotislainen
  • Omituinen pikku otakupallero.
    • Densetsu
« Vastaus #130 : Toukokuu 17, 2008, 21:47:16 »
Roy myös sen takia, kun hullaannuin Roy/Riza paritukseen.
Kaverini mielestä paritukset menevät Roy/Riza ja Ed/Winry ja niinhän ne oikeasti menevätkin. n_____n Mutta minäpä näin Youtubesta erään videon, ja olen sen jälkeen rakastanut Roy/Ed-paritusta, siitä huolimatta, että tykkään itsekin todella, todella paljon Roysta.
Ja vaikken olekaan shounen ai -tyyppi, niin silti... se vain tuntui sopivalta, Roy ja Ed. ^^

Mielipiteitä? 8)
LOVE-NYAPPY! ♥

Poissa Kanttarelli

• Vuotislainen
« Vastaus #131 : Toukokuu 19, 2008, 14:42:50 »
Anteeksi, iski dementia :D, kuka olikaan Riza, voisko joku muistuttaa? Kysymys on vavannut jo pari viikkoo, voisin tietysti googlettaa vastauksen, mutta mieluiten kuulen sen joltakin ihmiseltä.

Ihmettelen myös minkä ikäisille tämä sarja on alunperin tarkoitettu, sehän on kuitenkin suhteellisen raaka (sekä henkistä, että fyysistä väkivaltaa), jossain jaksossa muistaakseni jopa kidutettiin (Ediä), ja käytetään lapsille tuntemattomia sanoja, kuten katalyytti. Se kuitenkin tuli sellaiseen aikaan, että vaa lapset (ja minä :D)ovat silloin hereillä.

Itse pidin animesta, mutta manga on parempi. Anteeksi, lyhyestä viestistä.
Zombies ate my brain :D

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #132 : Toukokuu 19, 2008, 15:29:23 »
Anteeksi, iski dementia :D, kuka olikaan Riza, voisko joku muistuttaa? Kysymys on vavannut jo pari viikkoo, voisin tietysti googlettaa vastauksen, mutta mieluiten kuulen sen joltakin ihmiseltä.
Riza Hawkeye on se vaaleatukkainen nutturapäinen nainen, joka aina seuraa Royta joka paikkaan. ;D

Niin, no Fullmetalin lähetysaika on kieltämättä vähän hassu, kun mietitään ohjelman sisältöä. Ehkäpä subilla ei vain ollut tilaa laittaa sitä minnekään muualle.

Hmph, noniin, olitteko sitten iloissanne, kun saitte nähdä sen leffan minun, Marygoldin ja ties kenen kielloista huolimatta?

Luisachenchenchen

• Ankeuttaja
« Vastaus #133 : Toukokuu 23, 2008, 19:55:11 »
Hip hei! Fullmetal Alchemist on ihana!! Yoki (semmoisella nimellä se tunnetaan täällä päin) tutustutti mut siihen.. ja.. kas kummaa! Nt oikeasti rakastan sitä!!

Tämä on ihqutus viesti. Kaikki valitukset minulle päin. 

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #134 : Toukokuu 24, 2008, 20:46:53 »

Ihmettelen myös minkä ikäisille tämä sarja on alunperin tarkoitettu, sehän on kuitenkin suhteellisen raaka (sekä henkistä, että fyysistä väkivaltaa), jossain jaksossa muistaakseni jopa kidutettiin (Ediä), ja käytetään lapsille tuntemattomia sanoja, kuten katalyytti. Se kuitenkin tuli sellaiseen aikaan, että vaa lapset (ja minä :D)ovat silloin hereillä.

Muistakaa,että FMA on animea eli japanissa tehty missä väkivalta, seksi ja monet muut asiat eivät ole niin arkoja asioita. Japanissa FMA on ihan tavallinen lasten-ohjelma.
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Jisushi

• Ankeuttaja
« Vastaus #135 : Heinäkuu 12, 2008, 19:22:24 »
Pakko minunkin on kommentoida noihin parituksiin, koska ne ovat tälle tytölle ihan hirvittävä pakkomielle. *käy taistelua parin yaoi fanitytön kanssa ja ajaa omaa etuaan siis tässäkin*.. Eli ne parituksethan ovat nämä: Ed/Winry ja Roy/Riza. Ed ja Winryhän ovat se pari ihan selvästi, katsokaa animea tarkkaan ja lukekaa mangaa sillä silmällä niin tyhmäkin sen huomaa. Elokuvassa selvästi Winry oli suruissaan kun Ed jätti naisensa kuin nallin kalliolle ja lähti saksaan. Mielestäni elokuvassa näiden kahden olisi pitänyt saada toisensa, Ed teki tyhmästi kun jätti Winryn, toivottavasti mangassa nämä kaksi saavat toisensa, muuten teen ryntäyksen parin kaverini kanssa Arakawan takapihalle ja ilmoitamme kantamme. Roy ja Riza..nämä kaksi kuuluvat yhteen, piste ja huutomerkki. Katsokaa animea ja mangaa sillä silmällä, näillä kahdella on ihana suhde että kuolisivat vaikka toistensa puolesta ja osoittavat välittämisen toisiaan kohtaan teoin eivätkä sanoin. Viimeinen jakso oli aivan ihana näiden osalta kun se Riza hoivasi Royta ja..juu, tiedätte loput jotka olette katsoneet. Elokuvassa nämä kaksi saivat toisensa, siitä ei keskustella. Ling/Ranfan on kans semmoinen paritus mangassa että näistä kahdesta voisi tulla jotakin, vähän samantyylinen suhde kuin Roylla ja Rizalla mutta nämä kaksi puhuvat niistä tunteistaan edes jotenkin. Ja sitten ne muut paritukset joissa on samat sukupuolet keskenään ovat sitten niitä faniparituksia, jotka eivät varmaankaan ikinä toteudu. (toivottavasti eivät toteudu)..Ja muistutan että kaikki nämä olivat minun omia puhtaita mielipiteitäni, älkää järkyttykö tai rynnätkö minun takapihalleni tai alkako huutamaan, koska olen vain tälläinen pieni otaku joka tykkää heteroparituksista. *pakenee*^^'

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #136 : Elokuu 05, 2008, 20:06:49 »
You've heard, right? Fullmetalin anime-versiolle tullaan ehkä suunnittelemaan jatkoa. Mikä tarkoittaa yksinkertaisesti tätä; niiden olis vähän parempi kyydittää Elricit takaisin Saksasta ja parittaa Ed ja Winry. No joo. Odottelen innolla, josko tästä huhusta tulisi totta, sillä mahdollinen jatko ei varmastikaan tule noudattelemaan mangaa, kun kerran anime jo poikkesi niin radikaalisti alkuperäisestä tarinasta. Tämä huhu on peräisin Anime-lehdestä, eli ei ole minun keksimäni. *kaunis kumarrus ja siirtyy sivummalle*

//Ma na. Ed/Winry ja Riza/Roy ovat ne perusparit, joita minäkin fanitan, mutta sitten jos hypätään ulos kaavasta, on Roy/Ed yksi lemppareitani.

Slytherin

• Ankeuttaja
« Vastaus #137 : Elokuu 05, 2008, 22:57:55 »
Argh! Silloin kun se leffa tuli, (juu, kaikki tietää!) siskoni ei muistuttanut mua siitä, eikä ite laittanut nauhotukseen, joten en nähnyt sitä. Mutta tämä kyseinen siskoni katsoi sen toisella siskollani!! Tietääkö kukaan mistä löytäisin leffan netistä tekstittynä suomeks, jotta voisin vihdoinkin katsoa sen?

Invisible, kiitti, että kirjoitit tuosta tänne, sillä itselleni ei Anime-lehteä tule. Mahtavaa, jos tulee jatkoa! Wuhuu! *fiilistelee ja hyppii seinille*

//Kiitti Hämppyli
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2009, 10:40:00 kirjoittanut Bongo »

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Murpatti
« Vastaus #138 : Elokuu 08, 2008, 23:44:15 »
You've heard, right? Fullmetalin anime-versiolle tullaan ehkä suunnittelemaan jatkoa.
Voi elämän kevät... Ovatko ihmiset todellakin niin saakelin rahanahneita, että ei osata lopettaa ajoissa? Conqueror of Shamballa oli jo sen luokan floppi, että ei varmaan ole toista, ja sitten ei oteta vieläkään opiksi ja jatketaan edelleenkin. Kyseessä on hieno sarja, joo joo, ei ole epäilystäkään, mutta eikö nyt vähän voisi rajoittaa? Kukapa nyt ei haluaisi lempiparituksiaan toteutettavan, mutta minusta FMA:n suorien paritusten puute on mielestäni ainoastaan hyvä asia. Tilaa mielikuvitukselle.

Voi hemmetti, että ihmiset on kamalia. :P

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #139 : Elokuu 13, 2008, 20:39:31 »
Tästä jatko-huhuilusta... Anime-lehden uutisointi aiheesta kyllä säikäytti minut pahanpäiväisesti, kun jo elokuva oli sellainen rahastuksenmaku suussa kötäisty floppipläjäys kuin nyt sattui olemaan. Mutta mitä nyt itse huhuun perusteluineen tulee, se vaikuttaa minusta varsin epämääräiseltä, enkä onnistunut myöskään googleilemalla löytämään asiasta ollenkaan mustaa valkoisella, ainoastaan erinäisten fanisaittien ja animesivustojen samaa hämärää spekulaatiota, joka jo Animesta löytyi. Ehkä FMA nyt on vain sen verran iso nimi animemaailmassa, että kun lisäjakson mahdollisuudesta joku menee edes kuiskaten mainitsemaan, lumipallo lähtee vyörymään.

Jos tämä nyt kuitenkin sattuisi pitämään paikkansa ja FMA:han todella tulisi jatkoa, toivon että eivät nyt ainakaan menisi jatkamaan siitä, mihin elokuva jäi. Toisaalta, kun epämääräiset jatkohuhut kerran näyttävät viittaavan sanamuodoltaan "FMA 2":een, eivät siis "FMA:n vitoskauteen" tai vastaavaan, minusta jotenkin tuntuu, että kyse voisi olla pikemminkin jonkinlaisesta rinnakkaisversiosta kuin mistään jatkojaksoista. Käsittääkseni kun useamman version tekeminen saman mangan/tarinan/yms ympärille ei ole animemaailmassa ollenkaan niin tavatonta.

Mutta henkilökohtaisesti toivon todellakin, että tekijät tajuaisivat nyt jättää sarjan rauhaan.
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #140 : Maaliskuu 10, 2009, 19:14:44 »
Argh! Silloin kun se leffa tuli, (juu, kaikki tietää!) siskoni ei muistuttanut mua siitä, eikä ite laittanut nauhotukseen, joten en nähnyt sitä. Mutta tämä kyseinen siskoni katsoi sen toisella siskollani!! Tietääkö kukaan mistä löytäisin leffan netistä tekstittynä suomeks, jotta voisin vihdoinkin katsoa sen?

Invisible, kiitti, että kirjoitit tuosta tänne, sillä itselleni ei Anime-lehteä tule. Mahtavaa, jos tulee jatkoa! Wuhuu! *fiilistelee ja hyppii seinille*

Nettikaupoista en osaa sanoa varmasti, mutta esim. Anttilasta ja muista suurista DVD kaupoissa se on osunut silmään. Jos taas on pakko päästä nettiin niin kokeile discshoppia, sillä se on laaja, luotettava, nopea ja kohtuu hintainen.

Captain Jean-Luc Picard

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #141 : Maaliskuu 11, 2009, 16:44:33 »
Aa-a. Lisää tietoa on tullut Fullmetalin jatkosta. Ilmeisesti uusi kausi ei tulekaan olemaan jatkoa, vaan koko aikaisempi Fullmetal Alchemist sarja uudelleentehtynä, ja tällä kertaa mangaa noudatellen. Se alkaa ilmestymään jonkun god-knows-what sarjan tilalla 5. Huhtikuuta. En tiedä tarkoittaako tuo netti-aikataulua vai että ilmestyykö remake tuolloin vasta Japanissa. Tässäpä tämä tällä erää.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #142 : Maaliskuu 11, 2009, 17:59:28 »
Jep, ja trailereitakin löytyy jo neljä kappaletta. Piirrosjälki vielä näillä viisiin hiukan hiertää minun silmiini, vaikka ei sitä eroa niin paljon entiseen olekaan: ehkäpä hiukan mangamaisempaan suuntaan ollaan siinäkin menty. Paha sanoa, kun niin lyhyitä väläyksiä vasta on nähty...

Ääninäyttelijät julkaistiin myös tuossa hetki sitten. Edon äänenä on edelleen sama vanha Paku Romi ja Alinkaan näyttelijä ei ole muuttunut, muissa sen sijaan on uusiakin ääniä, muun muassa Roylla on uusi seyuu, ja niin olin katsovinani, että Rizalla myös. Uusi Roy olikin minulle jo entuudestaan tuttu, ja mielestäni everstin suuhun ihan sopiva tyyppi, vaikka aluksi kärvistelinkin tuskasta huomatessani että Toru Ohkawaa (...sehän se oli?) ei enää Royna kuullakaan. Tuleepa myös olemaan ihan jännää kuultavaa, minkälaiset äänet edellisestä mangasta poisjääneet hahmot ovat saaneet...

Niin, ja odotan kyllä uuden animen Barry the Chopperia ja Roy-takaumia :o

No, jännityksellä odotan mitä tuleman pitää, sisäinen fanityttönikin on taas alkanut kaivaa vaaleanpunaisia fanitusviirejään esille pitkän hiljaiselon jälkeen. Toivon vain, että osaavat pitää sen sarjan kohtuumitoissa, ei mitään sellaista Naruto-kamaa että yhtä tappelua saadaan tuijotella kolmen-neljän jakson ajan o_O Korkeintaan edellisen sarjan pituinen paketti olisi sopiva minulle, ja saisivat puolestani animekakkosen tekijät samalla myös karsia pois mangan turhimpia rönsyjä :)

(Huomaatteko jotain kontrastia tämän ja edellisen viestini välillä :DDD Ehkä en olisi ihan näin täpinöissäni kylläkään, jos kyseessä tosiaankin olisi jatkokausi vanhan sarjan perään)
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #143 : Maaliskuu 12, 2009, 21:15:57 »
Auts. *suojaa silmiään* Olen samaa mieltä. Tuo piirrostyyli saattaa olla omiaan häätämään minut tiehensä alta aika yksikön. Toivotaan nyt kuitenkin, ettei. Ja hyvä, että Edin seyuu on sama kuin ennenkin. Romi Pakun ääni addiktioittaa minut.
Toivottavasti tämä remake onnistuu.

//muoks. Okei, ei se nyt niin kamala olekaan, se piirostyyli. Jotenkin turhan terävä ja epätasainen, mutta... kestettävä?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2009, 19:37:42 kirjoittanut Invisible »

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
« Vastaus #144 : Maaliskuu 14, 2009, 10:35:09 »
Kun mää näin kaverilla ensimmäisen pokkarin tästä sarjasta mää pidin sitä ihan tyhmänä, mut sitte ko mää kahtoin sattumalta yhen jakson subilta mää tykästyin siihen. Aloin veljen kanssa ostaa pokkareita, me ollaan ostettu nyt myös jaksoja ja elokuva DVD:nä. Toivottavasti kohta ilmestyy ne viimiset jaksot, ko ne jäi vähän kesken, kuten muut jaksoja ostaneet ovat varmaan huomanneet, Japanissa loput jaksoista ovat kuulemma jo ilmestyneet, että pitää nyt vain odotella.
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa Mahahaava

• Vuotislainen
Vs: Re: Fullmetal Alchemist
« Vastaus #145 : Maaliskuu 16, 2009, 12:04:32 »
Kimaira käännös rassaa, jos totta puhutaan >.> Ja mistä se "Aurinkojumala Let" oikeen tuli? Se on Leto.

Mikä kimairassa mättää? Ja tuo Leto on japanilainen lausuma tapa
"Minäpä piirrän sinulle tuolin...."
-Dumppis-

Poissa Catnip

• Mestarietsivä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #146 : Maaliskuu 28, 2009, 15:48:35 »
Mahtava sarja vaikka en oo paljon kattonu. :D Omistan ykkös ja kakkos DVD:n. Mistä saisin tilattua tai ostettua sen FMA elokuvan? Ja onko sitä suomennettu?

Minger

• Ankeuttaja
« Vastaus #147 : Maaliskuu 28, 2009, 17:51:30 »
Voisiko joku linkittää tuon trailerin? Ja tietenkin kertoa tuon uuden version tulemisesta. Itse muistan, kuinka aina tunnarin soidessa alkoi kihelmöidä, niin hieno sarja se oli... ainakin alkuun. Manga on IMO parempi, ja animesta meni maku ehkä viimeisen tuotantokauden aikana. Minulla on sellainen asenne vähän kaikessa, että alkuperäinen=parempi, mutta se ei oikeastaan ollut ainoa syy, miksi FMA:n taso alkoi valua loppua kohti. Saattoi tosin kyseessä olla muut henkilökohtaiset syyt. Minä nimittäin en ole manga- tai animefani, ja katsoin tätä sarjaa oudon sattuman kautta ja ihastuin nimenomaan juoneen. Myöhemmillä tuotantokausilla sarjassa alkoi näkyä sellainen tyyli, jota näkee kaikissa animeissa, juuri sellaisissa joista en oman kokemukseni mukaan pidä, eli se erityisyys alkoi kadota. No, kyllähän minä seurasin koko homman loppuun ja leffan näin (Stormbringer, esimerkiksi TopTenistä saattaa löytyä DVD tai netistä, kyllä sille pitäisi suomenkielinen teksitys löytyä. Vähintäänkin englanniksi!) keväällä.

Niin, minäkin olen kuullut valituksia kimairasta. Toinen vaihtoehto on kimeera. Todella iso ero siis, älkää valittako. ;-) Sehän on hieno sana!

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #148 : Maaliskuu 31, 2009, 18:55:40 »
Mahtava sarja vaikka en oo paljon kattonu. :D Omistan ykkös ja kakkos DVD:n. Mistä saisin tilattua tai ostettua sen FMA elokuvan? Ja onko sitä suomennettu?

Anttilassa toi ainakin on osunut silmään.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
« Vastaus #149 : Huhtikuu 03, 2009, 18:27:12 »
Jahats, ovat sitten laittaneet Scarillekin uuden seiyun. Ehkä olen ennakkoluuloinen, mutta mielestäni Ryotaru Okiayun Scaria ei mikään voi voittaa. Noh, toivottavasti eivät Greedin Junichi Suwabea vaihtaneet. Se olisi jo liikaa.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.