Kirjoittaja Aihe: Fullmetal Alchemist  (Luettu 18198 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Herska

• Ankeuttaja
Vs: Fullmetal Alchemist
« Vastaus #100 : Lokakuu 26, 2007, 14:52:22 »
Eiku oli niitä yli 50 ja sitten on se elokuva =) Sekin on hyvä, mutta se on dubattu enkuks niin anime fiilis vähä kärsii =/

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Lokakuu 26, 2007, 15:45:00 »
Sekin on hyvä, mutta se on dubattu enkuks niin anime fiilis vähä kärsii =/

Tietty tähän asiaan auttaa ihan se oikea japsiversio :) Se dubbi on oikeasti melko huono (no mikä dubbi ei nyt olisi).

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Lokakuu 26, 2007, 18:31:13 »
Sekin on hyvä, mutta se on dubattu enkuks niin anime fiilis vähä kärsii =/

Tietty tähän asiaan auttaa ihan se oikea japsiversio :) Se dubbi on oikeasti melko huono (no mikä dubbi ei nyt olisi).

Hetkinen, ELOKUVA? Missä? Finnkinossa? Juliassa? Kaupoissa? Karkkikaupassa?

Poissa Kira

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • twitter
  • Pottermore: CentaurRune18
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #103 : Lokakuu 27, 2007, 00:00:27 »
Hetkinen, ELOKUVA? Missä? Finnkinossa? Juliassa? Kaupoissa? Karkkikaupassa?

Filmifriikissä ainakin löytyy DVD:llä FMA -leffa.

Hyvä anime muuten, moneen kertaan olen läpi katsonut, mutta silti pitää katsoa aina sunnuntaisin kun tulee Subilta. Tämä tehokulutus on toki polttanut vähän innostustani sarjaan, mutta kyllästymään en ole vielä ehtinyt. Eikä tähän varmaan voikaan koskaan täysin kyllästyä, hieno ja monivaiheinen juoni ja hyvin rakenneut hahmot. Siinä FMA:n vahvuudet.
Eikä FMA tarjoa kaikkea valmiiksi pureskeltuna, vaan jää jotain varaa omillekin ajatuksille..

Poissa Chiida

• tussitatuoitu
  • Vuotislainen
  • Only children know what they are looking for
    • blogin tapainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #104 : Marraskuu 09, 2007, 21:16:50 »
Olen aivan rakastunut kyseiseen sarjaan :D
AMV:den (miten se ikinä taipuukaan) suurkuluttajana olen jo lopun nähnyt, mutta sen lisäksi vain pätkiä sieltä täältä. Ja tietysti kaikki 27 (luulisisin että 27) Suomessa näytettyä jaksoa. Sarjan harva esittäminen on tosi ärsyttävää, mutta muuten IHANA sarja <3
"What makes the desert beautiful," says the little prince, "is that somewhere it hides a well."

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Marraskuu 30, 2007, 20:14:25 »
Vaikuttaa siltä, että Future Film on aikeissa julkaista sekä sarjan että elokuvan DVD:llä joskus ensi vuoden puolella. Kunhan saavat vain SubTV:ltä ne tekstitykset ostettua, paketti on täydellinen. (jaksan edelleen kauhistella Fruits Basketia -.-)
Keskustelua aiheesta Animeunionin foorumilla (josta tietoni hankin).

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Joulukuu 19, 2007, 18:00:26 »
FullMetal <3 Hyvät mangat ja animet. Ei silti lempi sarjani. Hyvä kuitenkin.. Mikäköhän sillä 11 pokkarilla kestää?! Mennyt jo yli kuukausi.. reilustikkin.. No toisaalta, 9 ja 10 välillä oli vain viikko..

Kyugi

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Joulukuu 27, 2007, 21:11:43 »
Paras koskaan katsomani anime. Paras koskaan lukemani manga. (Suomeksi, lempisarjani.) Olen katsonut koko animen Youtubesta (tekstit olivat tosin espanjaksi ja ranskaksi, joten mitään en puheesta tajunnut) elokuvaa myöten. Kesällä se viikossa, kahdessa meni ^^
Mangaan en ole jaksanut kajota englanniksi, kun sen saa ihan hyvin tosta ärrältä suomeksikin.

Minulla on ihan perustelukin siihen, miksi FMA on paras: Henkilöhahmot ovat kiinnostavia ja juoni syvenee ajan myötä eikä toista itseään (ainakaan niin paljon kuin joissain sarjoissa). Mustavalkopahiksia ei ole, eikä kaikkia tarkoitusperiä ole paljastettu. Piirrosjäljessäkin on silmänruokaa ihan tarpeeksi, ja animessa (Japaninkieliset tottakai) ääninäyttelijät on loistavasti valittu. Ja koko ajan tapahtuu, sekä vakavia että humoristisia juttuja. Animen tunnarit on aivan ihania. (Envy ja Edward on tässä näin "sivumennen" sanoen hahmosuosikkejani, loistavia tyyppejä molemmat~)
On niitä huonojakin puolia: jotkin hahmot ovat tavattoman ärsyttäviä (Armstrong ja Gluttony, argh.. Mutta ei kai ilmankaan ärsykkeitä selvittäisi.) ja alun flashback-jaksojen kanssa meni hermo useampaan kertaan.
Kuitenkin, ihana sarja.

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #108 : Helmikuu 09, 2008, 19:04:19 »
Olen seurannut Fullmetal Alchemistia alusta lähtien, ja sarja on hyvä, vaikka toisinaan hiukan tylsä. Ed on ihana! :P

Olen lukenut manganakin. Minusta animena Fullmetal Alchemist on synkkä, mutta kiva kun manga on vähän hilpeämpi kuin anime.

Poissa Zafiro

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightFeather22
« Vastaus #109 : Maaliskuu 04, 2008, 17:38:53 »
FMA on lempisarjani Olen katsonut animen kokonaan parikin kertaa, mutta silti tulee joka sunnuntai katsottua se SubTV:ltä. Mangana olen myös lukenut, mutta olen lukenut sen pääasiassa suomeksi sillä englanniksi tuo maksaa enemmän ja tulee sitä muuhunkin rahaa käytettyä kuin pelkkään FMA-mangaan. Ja muutenkin kun tuntuu että tällä vauhdilla mitä tuota mangaa tulee englanniksi Fantasiapeleihin, niin suomijulkaisuhan saa sen kohta kiinni.
Elokuvan olen tilannut Fantasiapeleistä ja sekin on tullut jo moneen kertaan katseltua. Loistavahan tuo elokuva oli, joskin olisi toisaalta hiukan pidempi voinut olla.

Ja se mikä tekee FMA:sta lempparini niin siihen on monia syitä. Yksinkertaisesti jo pelkästään juoni on hyvä. Sarjassa ei junnata liian kauan paikallaan kuin jota tuntuu joissakin todella pitkissä animeissa olemaan. FMA:n henkilöistä kukaan ei käy hermoilleni. Myös tuo piirrustusjälki on hienoa. Eikä FMA todellakaan ole liian lyhyt tai pitkä, mielestäni juuri sopivan pituinen.

Jisushi

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Maaliskuu 26, 2008, 19:01:07 »
FMA on yksinkertaisesti paras anime ja manga päällä maan! *innostuu*^^
Nythän sitä ollaan alettu yksittäisinä dvd:einä julkaista täälä suomessa, ja suomi tekstityksen siihen saa sitten..itse ajattelin tuon tokan dvdeen ostaa, koska siinä on lempijaksoni 5, jossa Roy mustang tulee kuvaan. *virn*
Tuo varmasti kertoi että pidän Roy mustangista. Lempihahmoni sarjassa ovat siis Ed, Roy, Al (oli haarniskassa tai ei) ja Winry ja jollain tapaa myös Riza. Itsekkin alkuaikoina mietin että onpas raaka sarja, mutta nykyään siihen vereen ja syntetisointi juttuihin on tottunut, vaikka äitini mielestä FMA on edelleenkin liian raaka minun katsottavaksi..Mutta itse pidän sarjasta sen juonen, henkilöiden ja jälleen kerran yliluonnollisuuden takia. #ja komeiden poikien ja miehien. hehe..# Onko muuten kukaan teistä nähnyt Shamballa elokuvaa? Sehän tulee sitten subilta ja julkaistaan suomessakin suomiteksteillä dvd:eelle kunhan sarja on näytetty loppuun subilla. Maltan tuskin odottaa että saan sen leffan käsiini..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2008, 19:11:20 kirjoittanut Jisushi »

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #111 : Huhtikuu 15, 2008, 22:12:45 »
Onko muuten kukaan teistä nähnyt Shamballa elokuvaa? Sehän tulee sitten subilta ja julkaistaan suomessakin suomiteksteillä dvd:eelle kunhan sarja on näytetty loppuun subilla. Maltan tuskin odottaa että saan sen leffan käsiini..
ÄLÄ KATSO LEFFAA, jos mielenterveytesi on sinulle tärkeä. Se on aivan hirvittävä. Usko minua. Pliis. Minä tiedän.

FMA... Hieno sarja. Päähenkilöt on hyviä, sivuhahmot ovat ehkä vielä parempia(Hawkeye, kröhöm), pahiksetkin on kerrankin järkeviä. Homunculus storyline on todella vaikuttava. Loppu oli hieman lässähtävä, vaikka lopussa olikin yksi sarjan hienoimmista kohdista. Vaikka sarja olikin tosi angstinen ja synkkä, välillä jopa hyvän maun ylittävästi synkkä(jakso The Night when Chimera Cries vai mikä se oli).
Herätti silti valtavasti tunteita, mutta varsinkin henkilöhahmojen suhteet ja armeija jäi animessa vähän latteaksi. Toisaalta, kaikkea ei voi saada.

Lempihahmoni on varmaan Alphonse tai Hawkeye. Suorastaan rakastan sitä, kun Al sanoo sillä ihanan herttaisen pikkupojan äänellään "Niisan!" ja Hawkeye aukinaisilla hiuksilla on niin "awwwww"... :D No joo, paras Hawkeyen repliikki on varmaan "Use the telephone quietly" tai jotain sinne päin. Animessa harmitti varsinkin Royn ja Rizan monimutkaisen suhteen valotuksen puute.

Poissa Kafee

• Kahvikuppi
  • Vuotislainen
« Vastaus #112 : Huhtikuu 17, 2008, 21:15:54 »
FMA on animena vähän sekavampi kuin mangana.Luen mielummin mangaa. Toki anime on hyvä, mutta kun lukee mangaa ja yrittää sitten pysyä animen juonessa mukana. Hiukan hankalaa minusta.
Lempi hahmojani ovat Roy ja Führer.
Muumilimu 1,5 litran pulloihin! Kannatta käydä osallistuun...

Slytherin

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Huhtikuu 21, 2008, 19:38:58 »
JES!!! FMA elokuva tulee Subilta!!!
Kamalaa, kamalaa! Anime loppui... :'( Tosin luen ennemmin mangaa, koska se on mielestäni vähän parempi... Mutta silti, ihan hirveetä!

En nähnyt animea alusta asti, *sniif* mutta onneksi yhellä kaverillani on kaikki mangat mitä on ilmestynyt. Itse, kun omistan vain ysin. Animea siis aloin katsomaan siitä jaksosta asti, kun Ed möyri siellä jossain ilmanvaihtokanavassa (älkää luulko, että toi olisi pakosti oikein!) ja sai sen "Oman lyhyytensä myöntämisen aiheuttaman itsesäälikohtauksen." tai jotain tollasta...
Se alkoi siitä, kun mun sisko sanoi "Hei! Täält tulee sun lempiohjelma!" ja olin silleen et "Aha." En ollut koskaan ennen kuullutkaan Fullmetal Alchemistista, mutta tuon jakson jälkeen jäin koukkuun.

Lempihahmojani ovat tietty Edo-aniki, Al, Mustang ja sitten Envy animessa.
Edward on siksi lempihahmoni, koska hän on ihan samanlainen kuin minä. Paitsi lyhyempi... Se kaverini, jolla on ne mangat on ihan samanlainen kuin Al. Tosin hän ei ole metallinen haarniska, jolla on lannevaate, eikä kehoa ihan lähimailla. :D

Joten, odottelen täällä Toukokuun 2...

-Bongo-

Poissa Zirendaril

• Reservi
  • *
  • Murpatti
« Vastaus #114 : Huhtikuu 27, 2008, 21:37:16 »
JES!!! FMA elokuva tulee Subilta!!!
Nyyh, miksei kukaan usko! Se leffa on täyttä ******!!!! Yli puolet ajasta ei tajua missä mennään, ja siinä vaiheessa ne kuuluisat ideat todellakin loppuivat. Juonta ei juur ole, kaikki menee tosi nopeasti, ikäänkuin olisi pitänyt kutistaa 100 tuntia yhteen ja puoleen. Kaikki jää hirveän pinnalliseksi, ja se jos mahdollista pilaa vielä enemmän animen loppua. Hillitkää uteliaisuutenne, ja jättäkää väliin! Minä pyydän... En halua nähdä yhtään lisää särkyneitä sydämiä... :'( Mulla on jo sellainen rinnassani, ja ellen epäile, niin Marygoldillakin... Ja lukuisilla muilla, jotka ovat leffan nähneet...

Lempihahmojani ovat tietty Edo-aniki, Al, Mustang ja sitten Envy animessa.
Musta Envy on mangassa parempi, ku sen puhekuplissa on niitä sydämiä silleen tosi söpösti. :D On kuitenki totta, ettei missään kirjassa, elokuvassa yms. ole niin hyviä ja syvällisiä hahmoja kuin FMA:ssa, vaikka Lust on yli puolet ajassa hyvin ärsyttävän näköinen, ja Edin väkivaltaisuus ja tunnekuohukomplekseista alkaakin ajan mittaa kärsiä. :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2008, 21:41:08 kirjoittanut Zirendaril »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #115 : Huhtikuu 27, 2008, 22:03:07 »
Lainaus
Mulla on jo sellainen rinnassani, ja ellen epäile, niin Marygoldillakin...

Samoilla linjoilla olen tosiaankin Zirendan kanssa. Elokuvan nähneenä ihmisenä voin vakuuttaa, että siinä ei ole juuri muun makua kuin rahastuksen, että animen hienoimmat storylinet on siinä vedetty alas vessanpöntöstä ja tilalle keksitty läjä sanoinkuvaamattomia mauttomuuksia, jolla ei ole mitään tekemistä oikein minkään kanssa. Animentekijät eivät sentään aliarvioineet katsojan mielikuvitusta, kun uskalsivat jättää lopun niin avoimeksi - jokainen olisi puolestani saanut kuvitella jatkon sellaiseksi kuin haluaa, sen sijaan että elokuva söi kaikki omat mielikuvani siitä, kuinka tarina olisi vaikka voinut päättyä. Ei millään pahalla elokuvan nähneille ja siitä pitäneille, mutta minusta Shambalassa ei ollut oikeastaan muuta hienoa kuin L'Arc~En~Cielin musiikit. Haluaisin vain Zirendan tavoin säästää ihmisiä megalomaanisilta pettymyksiltä.

Uteliaisuus on viattoman vuotislaisen vaarallisin ominaisuus.

Lainaus
Edin väkivaltaisuus ja tunnekuohukomplekseista alkaakin ajan mittaa kärsiä

Totta, että Edon aggressiivisuus on ainakin animessa vedetty hiukkasen överiksi, ja jossain vaiheessa sitä hänen käytöstään ei ihan voi vetää enää lapsuuden traumojen tai muiten sisäisten patoumienkaan piikkiin. Ja no, animessa muutama muukin hahmo tahtoo kieltämättä jäädä enemmän tai vähemmän tappokoneiksi (kuten nyt vaikka Kimbly, Archer, ehkä Scarkin mangaan verrattuna). Mutta jotain aika pelottavan aitoa ja sympaattista näissä FMA:n hahmoissa silti pääasiallisesti on, ja kun manga ja anime vielä kivasti täydentävät mielikuvia, saa sen onnistuneempia ihmiskuvauksia lähteä hakemaan melko kaukaa.
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Loi

• Vihdoin Voldemortin voittanut
  • Sanomaton
  • *
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #116 : Huhtikuu 28, 2008, 02:28:20 »
Mulle ainakin käy niin, että kun kehotetaan olemaan katsomatta, sitä haluaa nähdä kahta kauheammin. :D Sattumalta katsoin tuon sarjan päätösjakson enkä edes älynnyt sitä, että se oikeasti päättyy tuohon. :D Onko se tosiaan loppu? Fullmetal Alchemistin pariin minut ohjasi äitini, jota vaivaa selkeä anime-buumi. Minua eivät sarjakuvat valitettavasti ole ikinä houkuttaneet, en saa enää oikein luettua Aku Ankkaakaan, joten en pysty vertailemaan tätä animea mangaan. Aika väkivaltainen FMA minusta oli ja oli jotenkin järkyttävää nähdä osat uusinnoissa sunnuntaiaamuna ikään kuin kyseessä olisi ollut lastensarja. Mielestäni FMA on sen verran synkkäkin, ettei sovellu perheen pienimmille. Meni aiheesta vähän sivuun. En itse ihan päässyt hahmojen päänsisälle tuon TV-sarjan perusteella, mutta osaltaan se johtuu siitä, että menetin alun ja seurasin lopultakin sitä vain vähän aikaa. Juonikin jäi vähän hämäräksi. Elokuvan aion katsoa, jos en muusta syystä niin arvostellakseni sitä. :D
Toisin sanoen Vuoden Voldemort 2009 - kiitos äänensä antaneille. :)

Tapiirirakkautta

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #117 : Huhtikuu 30, 2008, 19:41:41 »
Minusta FMA on hieno anime, mutta sanonpahan sen vain, että vihaan Edward Elriciä. Siinä on omahyväinen raivohullu paskiainen, jos joku. Sillä äijällä on vähän turhan herkät tunteet, kun jokainen vastaan tuleva "pahis" pitää teilata. Pidän kylläkin enemmän koomisista animeista, kuten Pokemonista, mutta FMA silti vaikuttaa minuun voimakkaasti, sekä positiivisillä, että negatiivisilla tavoilla.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

miuku

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Toukokuu 01, 2008, 19:23:21 »
Lainaus
Aika väkivaltainen FMA minusta oli ja oli jotenkin järkyttävää nähdä osat uusinnoissa sunnuntaiaamuna ikään kuin kyseessä olisi ollut lastensarja.

Itse asiassa sunnuntaiaamuisin jaksot näytettiin ensimmäistä kertaa ja tiistaiöisin oli uusinnat (tietää pilkunviilaaja joka kiroili useammin kuin kerran kun nauhoitus petti). Mutta totta, ehkä hieman liian väkivaltainen sunnuntaiaamun lastenohjelmaksi... Kukahan keksi sen lähetysajan?

Joka tapauksessa sain viimein katsottua kaikki jaksot, jotka olin nauhoittanut joulukuulta tänne asti ja kieltämättä on haikeaa, että sarja päättyi, mutta onhan se minulla nauhalla. Ja aion katsoa leffan siitä huolimatta, että täällä kiellettään (Uteliaisuus tappoi kissan vai miten se menikään).

Tiedättekö muuten onko mangasta ilmestynyt jo osa 15 kauppoihin? Koska tähän mennessä se ei ole tullut minua vastaan mutta kustantajan sivulta kyllä löytyi, vieläpä kiinnostavan kuvauksen kera...

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #119 : Toukokuu 01, 2008, 19:29:34 »
Tiedättekö muuten onko mangasta ilmestynyt jo osa 15 kauppoihin?
On se jo tullut, minulla ollut hyvän aikaa.
Ihan etsinnän tueksi, väri on muistaakseni ruskea ja kannessa komeilevat Roy, Riza ja se ukko... Mikä sen.. Hughes. Maes Hughes se oli.
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Jisushi

• Ankeuttaja
« Vastaus #120 : Toukokuu 01, 2008, 20:32:29 »
No nythän se leffa tosiaankin näytetään huomenna subilta. Vaikka syyllistyinkin katsomaan leffan tässä pari viikkoa sitten youtubesta enkun kielisenä, niin pakko tuo on suomi teksteillä katsoa ja ihan alkuperäisillä äänillä. Leffa ei todellakaan ollut sitä mitä odotin, Ed ja Winry eivät saaneet toisiaan, huumoria oli aivan liian vähän ja..okei, en spoilaa enempää mutta leffa ei ollutkaan niin hyvä kuin odotin. Aika paha pettymys..ja minuakin kun yritettiinkin täälä varoittaa että älä katso..X'D Mut pakko se on tosiaankin huomenna yöllä katsoa, juon vaikka energiajuomaa että pystyssä pysyn. Ja sitten ostaakin se pitää, onhan tämä sarja ollut minun fanituslistallani jo kaksi vuotta ja otakuna olen uskollisesti pysynyt, oheistuotteita on ostettu ja kaikki pokkarit kanssa ja animen kaikki jaksot katsottu niin leffakin pitää ostaa. Pakko muuten sanoa tässä että mielestäni FMA on paljon parempi mangana kuin animena.^^

Surku

• Ankeuttaja
« Vastaus #121 : Toukokuu 03, 2008, 12:11:38 »
Onkos kenelläkään tietoa tuleeko tuo leffa joskus suomi teksteillä dvd:lle (jos se on jo ilmestynyt, pitäisi varmaan tarkastaa näkö)?
Esimerkiksi fantasiapeleistähän tuon saisi japaniksi puhuttuna, englanniksi tekstitettynä. Tuurillani se tosin varmaan ilmestyisi viikko tilauksen jälkeen suomenkielisellä tekstityksellä. Pitää ajatella kuitenkin positiivisesti, että tuo FMA-leffa on mahdollista saada japaniksi puhuttuna eikä millään dubeilla.
Itselläni tuo leffa siis.. köh.. jäi katsomatta. Simahdin vartti ennen sen alkua ja heräsin sitten pariminuuttia ennen leffan loppua. Hyvä minä -_-
Ehkä alitajuntani noudatti niitä, jotka ovat kehoittaneet jättää leffan katsomatta..

miuku

• Ankeuttaja
« Vastaus #122 : Toukokuu 03, 2008, 14:50:35 »
Katoin leffan pari tuntia sitten loppuun nauhalta ja jeah... Ei onnellista loppua, mikä elokuva se sellainen on? Royta, Rizaa ja kummaneita oli ihan liian vähän. Ainoa hyvä puoli oli Hughes, tosin ei sekään pystynyt pelastamaan paljoa.

Sivumennen sanoen sain eilen käsiini mangasta osan 15. Kuopiosta sitä ei löytynyt millään niistä kaupoista joista normaalisti sitä on, mutta heti löytyi pienemmän paikkakunnan kaupasta, tosin pienellä penkomisella takarivistä. Nyt sitten odotetaankin kuukausi, ennen kuin seuraava tulee suomeksi. Japania olen kyllä oppinut FMAn myötä pari sanaa, mutta taisalla ei varmaan pitkälle pärjää. =)

Poissa Zirendaril

• Reservi
  • *
  • Murpatti
« Vastaus #123 : Toukokuu 05, 2008, 18:37:50 »
Sinnittelin viime yönä silmät sirrissä elokuvaa katsellen ja täytyy sanoa, että monet olivat oikeassa ja elokuva oli aika pettymys. Huomasi, että se oli tehty suurella budjetilla ja laatuun oli panostettu kuten koko animeen. Mutta juoni oli heikkoakin heikompi ja hahmot hengettömiä.
Noniin, olisitte kaikki vain uskoneet meitä. Minusta seitsemän kuolemansyntiä on liian vähän. Pride, Envy, Wrath, Greed, Gluttony, Lust ja Sloth eivät kyllä riitä. Mihin jäi Curiosity?

Meinasin purskauttaa kaakaot näytölle kun luin castelvanian kommentin Edistä. Repesin niin täydellisesti! :''D Jospa te nyt saatte selvää tämän viestin mumelluksesta.
Edward on ärsyttävä välillä. Castlevania oli siinä suhteessa todellakin oikeassa, Edin väkivaltaisuuskompleksit yhdistettynä hänen pieneen kokoonsa tekevät hänestä kauhean naurettavan. Lisäksi hänen turhat tunnekuohunsa+ilmeensä hänen kuullessaan jonkin ikävän asian alkavat sarjan myötä ärsyttää. Itse asiassa tämä ärsyttää läpi sarjan muissakin hahmoissa. Silmien laajeneminen ja suun avautumien ääliömäisesti alkavat häiritä, kun niitä tulee niin paljon joka jaksossa.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #124 : Toukokuu 05, 2008, 21:12:02 »
Edwardin ärsyttävyyden vastapainoksi Al on yksi hellyttävimpiä animehahmoja koskaan. ^^ Monet muutkin hahmot, myös pienemmissä rooleissa olevat kuten Fletcher, Yoki ja Lust ja Greed ovat loistavia hahmoja.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.