Kirjoittaja Aihe: Fullmetal Alchemist  (Luettu 18196 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

rruutu

• Ankeuttaja
Fullmetal Alchemist
« : Helmikuu 10, 2007, 22:29:43 »
En löytänyt topiccia, joten kirjoitampa sitten.

(sis. juonipaljastuksia)

Fullmetal Alchemsit, eli Fma, alkoi sunnuntaina 4.2 klo 12.15 SubTv:ltä. Olin kuullut sarjasta aiemmin ystäviltäni, mutta en kiinnostunut. Katsoin sarjan ensimmäisen jakson Subilta ja ihastuin.

Maailman ensimäinen 12-vuotias virallinen alkemisti Edward "Edo" Elric ja hänen veljensä Alphonse "Al" Elric menettivät äitinsä ja turvautuivat alkemiaan saadakseen hänet takaisin. He epäonnistuivat yrityksessään ja Edo menetti käden ja jalan ja Al koko vartalonsa.

Tähän saakka kuuntelin ystäviltäni ja sanoin että joo, ei kiinnosta. Vasta kun näin sarjan Subilla, tajusin, etteivät ystäcäni valehdelleet sanoessaan että Fullmetla Alchemist on hyvä animesarja. Katsoin toisen jakson Youtubesta ja tajusin enemmän, että sarja vaikuttaa kiinnostavalta. Katsoiko/katsooko kukaan muu tätä sarjaa? Kommenttinne?

Aika varhaista arvioida sarjaa kahden ensimmäisen jakson perusteella, mutta alku vaikuttaa ainakin hyvältä.

Korjatkaa virheeni ;D

Reta McClain

• Ankeuttaja
Re: Fullmetal Alchemist
« Vastaus #1 : Helmikuu 11, 2007, 08:25:18 »
Ah, lempparianimeni kautta aikojen^^ Manga kyllä voittaa animen mennen tullen *omistaa kaikki englannin kieliset mangajulkaisut*

Ja on Amestriksessa (valtio maailmassa, johon kyseinen sarja sijoittuu) muitakin "virallisia" alkemisteja kuin valtionalkemistit. Ero on siinä, että ne, joilla on valtionalkemistin arvonimi työskentelevät armeijalle tutkijoina ja sodan aikaan joukkotuhoaseina, jos sallitte termin käytön tässä yhteydessä. O.o
Muut alkemistit siellä ovat aivan yhtä virallisia kuin Edkin ja muut armeijan koirat. He eivät vain satu saamaan kahmaloittain kahisevaa armeijalta rahoittamaan jotain randomia tutkimusta. Alphonse on aivan yhtä "virallinen" alkemisti kuin veljensäkin, hän ei vain työskentele armeijalle ja saa rahaa siitä^^

Uuh... Mitenköhän mä päädyin tota selittämään? -_-U

Olen rehellinen sanoessani, että olen nähnyt koko sarjan ja elokuvan netissä. Sarjan loppu ja elokuva ovat molemmat vähän pöh, mutta sen takiahan fanficcareita on olemassa. (No toi "pöh" on mun mielipide, saatte sitten itse kertoa omat mielipiteenne kun sarjan olette nähneet.)

Ja mangakin on edelleen kesken Japanissa *odottaa innolla, että luvun 68 fanikäännös julkaistaan* joten se pelastaa sarjan ei-niin-hyvän-lopun (minun mielestäni). Se on kyllä tehny sen jo xD

Lempparihahmojakin pitäs varmaan listata, ja ihan vaan teidän kiusaksenne käytän koodinimiä xD

Ed, Al, Viiniryyni (kunnia tästä nimestä menee pikkuveljelleni xD), herra Hevonen, kuvaajafriikki, "Hämmentynyt, joka istuu haudoilla", "Miksi en koskaan saa tyttöystävää?!", "Jääkuningatar" (manga only), "Nälkäiset vaeltajat" (manga only) ja manga-pahikset^^ Animeversiot niistä on kamalat >.>

Vielä neljä tuntia, niin Fullmetal Alchemist; Rikkomuksen rangaistus tulee... *huoh*

rruutu

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Helmikuu 11, 2007, 12:48:14 »
No, opinpa taas vähän uutta, Alin ns. "virallisesta alkemistisuudesta" en tiennytkään...

Ja, eikös Viiniryyni ole Vinry? (miten ikinä kirjoitetaankaan)

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Helmikuu 11, 2007, 13:00:46 »
*hekottaa* Joo, Viiniryyni on Winry^^ Pikkuveikalla on vaikeuksia nimen sanomisessa tai sitte se on vaan laiska.

"Jukolauta, nyt palo käämit!" *kuolee nauruun* Mikä käännös! :'D

Kimaira käännös rassaa, jos totta puhutaan >.> Ja mistä se "Aurinkojumala Let" oikeen tuli? Se on Leto. "Teräsalkemistin" kanssa voi vielä jokseenkin elää. "Hagane":han tarkoittaa kirjaimellisesti terästä ja itsepäistä joissain tapauksissa. Sitten rassaa se, että Al sanoo Ediä Ediksi. Ääninäyttelijä sanoo "nii-san" mikä meinaa vanhempaa veljeä, eikä Alphonse (japanin kielinen) sano koko sarjan aikana kertaakaan "Ed" >.<  Tai no, "Edo" niin kuin se japanilaisittain sanotaan.

*painuu muualle valittamaan käännöksistä, viikon vanhoista arvosteluista  sarjaa koskien, piirrustusvirheistä, amerikkalaisten näyttelijöitten naurettavuudesta, manga julkaisun hitaudesta ja yleensäkin kaikista mahdollisista miinuspuolista*

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #4 : Helmikuu 11, 2007, 16:32:35 »
En ole seurannut suomikäännöstä subilta, kunhan vain kuullut huhuja kavereilta noista hervottomista käännöskukkasista. Kimairi menee minultakin vähän yli ymmärryksen, kimeerahan on yleisesti käytetty sana, miksi sen tilalle piti väkipakolla keksiä uudempi (ja tyhmempi)?

Ja Leto on myös ihan oikeasti jonkun antiikin jumalan tai vastaavan nimi, eli miksi ihmeessä Let?

Alkemistien nimet olisi myös minun puolestani saanut jättää englanninkielisiksi versioiksi, kun sarjan nimi KUITENKIN on Fullmetal Alchemist eikä mikään Teräsalkemisti. Ymmärrän kyllä nuo suorat käännökset, mutta siinä vaiheessa kun Rautaverialkemisti astuu mukaan kuvioihin niin hyppään kyllä kaivoon.

Ilmeisesti mangalla on sama kääntäjä, kun samat kimairi ja teräsalkemisti ne sieltäkin kuikistelivat...

Toivon, ettei elokuvaa näytetä Suomessa ollenkaan, vaikka eihän tuo oikeastaan minun ongelmani ole jos joku haluaakin sarjalle vaihtoehtoisen lopun. Minusta anime loppuu juuri kuten pitääkin, tai sitä mieltä olin parin päivän ensijärkytyksen jälkeen, ja huonosti toteutettu elokuva oli sitten viedä hohdon koko sarjalta. Mutta jos olet nähnyt elokuvan ja se floppasi, suosittelen oikein lämpimästi katsomaan Chibi-OAV:in, jossa iloisen railakkaasti revitään huumoria kaikista Shambalan kauheuksista :D
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Livvy

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Helmikuu 11, 2007, 17:28:09 »
Tästä kyseisestä sarjasta on tullut vasta kaksi jaksoa ja minä menin ja hurahdin heti ensimmäisen jakson nähdessäni.

Olen jo odottanut pitkään että telkkarista tulisi animea kun Evangelion tuli, meni ja loppui. En ymmärrä sitäkään miksi ihmeessa ne ei näytä Subilla enää Evangelionia?

Mutta joo... Pidän todella manjon Fma:sta ja odotan ensiviikon sunnuntaita malttamattomana. (enää vain vaivainen viikko odottamatta:D)

liekkikirja

• Ankeuttaja
Fullmetal Alchemist
« Vastaus #6 : Helmikuu 11, 2007, 18:15:18 »
Joo, kyllähän minäkin sen tämänpäiväisen (10.2.2007) katsoin. Ihan hyvältä sarjalta vaikutti, tosin se patriarkka oli tosi ihmeellisen näköinen! Olen samaa mieltä tuossa käännöksessä, olisivat ne voineet jättää suomentamatta ne alkemistinimitykset. Aika vaikuttava sarja oli, ja yksi hupaisa kohta oli. Se, kun Edo huusi jotain ei - niin - paljon - repäisevää.

"Jukolauta, nyt palo käämit!" juu ei paljon repäissyt ei... Pitäisikin etsiä sarjasta enemmän tietoa. Livvy, sinä  kaipailet Evangelionia, mutta minä haluaisin Sailor Moonin takaisin. Katsoin sitä... Kunnes sen esitys Subilla loppui. Mutta nyt on sentään toinen melkein yhtähyvä sarja, Fullmetal Alchemist. Seuraava jakso tulee ensi sunnuntaina, mahtavaa. Häh?! Ens sunnuntaina?! Eihän kukaan siihen jaksa oottaa! -.-  Täytyy kai taas kestää viikko koulua ja sen jälkeen taas nähdä FmA.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #7 : Helmikuu 11, 2007, 21:31:48 »
Pakko sanoa muuten Fullmetaleiden kahdesta ensimmäisestä jaksosta, että minusta ne antavat aivan vääränlaisen ensivaikutelman koko animesta. Tai siis minulle antoivat. Vasta kolmannen jakson katsottuani jäin totaalisesti koukkuun siihen sarjaan ja olen sitten ollut koukussa aina tähän päivään saakka. Ensimmäiset jaksot ovat kyllä äärimmäisen oleellisia sarjan loppupään tapahtumien kannalta, mutta todellakin niinden merkitys jää siihen mennessä niin hataraksi ja käsittämättömäksi, että minun puolestani ensin olisi saanut näyttää kolmannen jakson ja muut Edon & Alin lapsuuden tapahtumat siitä eteenpäin, ja vasta sitten edetä kronologisesti tuohon vinksahtaneeseen seurakuntasetään & kumppaneihin :D

Hyvä on. Manga alkaa samalla tavalla, mutta mangan alku on minusta paljon, paljon loogisempi.

Lainaus
"Jukolauta, nyt palo käämit!"

En ole ikinä ymmärtänyt, mikä pakkomielle kaikilla kääntäjillä on vältellä kaunista suomen kieltä niin pitkälle kuin suinkin ja vääntää sen sijaan mukaan kaikkein hirveimmät murreilmaukset mitä kuvitella saattaa, puhumattakaan kaikista maailman alatyylin letkautuksista. Neon Genesis Evangelion -mangalle tekivät sen ja nyt sitten Fullmetaleille, joihin tuollainen kielenkäyttö ei sovi sitten pätkänkään vertaa. Sellainen antaa aivan vääränlaisen kuvan henkilöstä, kun suuhun asetetaan sanoja, jotka eivät-sinne-vain-sovi. Voi voi, vaikka Edward onkin maalta niin ei hänen silti tarvitsisi puhua kuin purkissa kasvanut, penkkiurheilua harrastava perussuomalaismies pikku tuiterissa ja sensuurinappulalla säestettynä.
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Helmikuu 12, 2007, 09:30:24 »
Mitä, onko joku teistä löytänyt ekan FMA pokkarin?! O.O Mä hiiviskelin ympäriinsä koko viime viikon yrittäen löytää sen ja kattoa onks ne tyypit munannu niitten käännösten kanssa *mutisee neljän viimeisimmän Viz-julkaisun käännöksestä*

Ja manga on juonellisesti ja kaikella muullakin tapaa paljon parempi kuin anime... *huoh* Ja luku 68 tyyliin tappo mut söpöydellään <3 *halaa chibi!Ediä* Flashbackkeja...

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #9 : Helmikuu 12, 2007, 17:39:37 »
Lainaus
Mitä, onko joku teistä löytänyt ekan FMA pokkarin?! O.O

Minä en löytänyt, mutta kaverini kyllä jo pari päivää sitten, lueskelin sitä viimeksi tänään :) Ihan siedettävä se suomennos minusta oli lukuunottamatta noita muutamaa samaa ääliömäisyyttä kuin animessakin (käsitin että sama Mylläri on ne molemmat kääntänyt?).
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2007, 17:43:02 kirjoittanut Marygold »

Livvy

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Helmikuu 13, 2007, 13:54:41 »
Minä, minää, minä olen löytänyt. Löysin sen ekan Fma pokkarin paripäivää sitten kun oltiin kaverin kanssa kaupassa. Huudahdin innoissani niin kovaa että ihmiset kääntyivät katsomaan. Kyllä nolotti.

Mutta joo takaisin aiheeseen. Siis vähän minä repesin kun katsoin viimeviikolla toka jakson. Se "Jukolauta, nyt palo käämit" oli niin hölmösti suomennettu. En tiedä miten se tarkoittaa japaniksi, mutta tuskin se nyt ihan noin on. Tai siis se mitä Edward sanoi niin tuskin se nyt ihan tuota tarkoittaa miten se on suomennettu. Huonosti selitetty mutta yrittäkää saada selvää.

Poissa Natalie

• Loitsuetsijä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SpellSeer**
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #11 : Helmikuu 13, 2007, 14:32:45 »
Olen katsonut animen läpi, joskus 2005 vuoden puolella kaverin kanssa..
Minun mielestäni tämä anime oli aika tylsä siinä 40-51 välillä..~~ En vain osaa sanoa miksi se oli minusta niin tylsä että melkein nukuin kun sitä katselin. XDD

Mutta nyt kun se anime tulee subtv:ltä, olen alkanut katsomaan sitä ihan muistin virkistykseksi...
Minun lempihahmoni animesta on kyllä tuo ylisöpö Roy Mustang.. <3   

Ja ainakin löysin sen FMA mangan ekan osan Parkanon R-kioskilta, kun käväsin tänään katsomassa... :))
Aina ja ikuisesti Luihuinen. Voldemortin palvelija. Uni, jonka näin (K-12, Scifi, Kauhu)

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #12 : Helmikuu 13, 2007, 18:10:13 »
Lainaus
ylisöpö Roy Mustang.. <3

Roy on. Vaikka täytyy myöntää, että mangassa Royn leuka on aika massiivinen, siitä on ehkä tehty vähän enemmän nättipoika tuohon animeen, mutta sama pätee kyllä Edoonkin. 

Ja Rizan rooli animessa on minimoitu olemattomiin, mikä vähän harmittaa. Aivan erinomainen hahmo minusta, mutta animessa Riza jää vähän persoonattomaksi. Kiva kun kerrankin shounensarjasta löytyy naishahmo, joka jyrää jollain muulla kuin seipään mittaisilla säärillä ja silikoneilla, jotka eivät millään meinaa pysyä lateksitopin oikealla puolella 8D

Hmm, en nyt saa päähäni noita viimeisen tuotantokauden tapahtumia kovin hyvin, mutta minulla on jotenkin sellainen mielikuva että pidin kolmannesta tuotantokaudesta vähiten ja eniten toisesta ja juuri tuosta viimeisestä. Tiedä sitten, voin muistaa väärinkin. Minäkin katsoin animen vuonna 2005. Ja muistini on aina ollut aika hapero.

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Helmikuu 13, 2007, 19:05:11 »
Lainaus
ylisöpö Roy Mustang.. <3

Roy on. Vaikka täytyy myöntää, että mangassa Royn leuka on aika massiivinen, siitä on ehkä tehty vähän enemmän nättipoika tuohon animeen, mutta sama pätee kyllä Edoonkin. 

Ja Rizan rooli animessa on minimoitu olemattomiin, mikä vähän harmittaa. Aivan erinomainen hahmo minusta, mutta animessa Riza jää vähän persoonattomaksi. Kiva kun kerrankin shounensarjasta löytyy naishahmo, joka jyrää jollain muulla kuin seipään mittaisilla säärillä ja silikoneilla, jotka eivät millään meinaa pysyä lateksitopin oikealla puolella 8D

Hmm, en nyt saa päähäni noita viimeisen tuotantokauden tapahtumia kovin hyvin, mutta minulla on jotenkin sellainen mielikuva että pidin kolmannesta tuotantokaudesta vähiten ja eniten toisesta ja juuri tuosta viimeisestä. Tiedä sitten, voin muistaa väärinkin. Minäkin katsoin animen vuonna 2005. Ja muistini on aina ollut aika hapero.

No joo, onhan Roykin ihan hyvän näkönen, mutta mutta... vaaleaveriköt on enemmän mun juttu xD

Ja mä oon samaa mieltä tosta Rizasta >.> Riza on tosi... moniulotteinen hahmo ja sillä on mielenkiintoinen menneisyys, joka ei päässy animeen mukaan, mikä on syvältä.

Jaksot 44-51 oli niin synkää kamaa, että vähemmälläkin tursuu jo korvista. Mutta kyllä se silti hyvä sarja on^^

*lyhyt vastaus, koska kaveri häiritsee*

Anrica

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Helmikuu 16, 2007, 11:32:42 »
"Jukolauta, nyt palo käämit!" *kuolee nauruun* Mikä käännös! :'D

Mäkin repesin tolle suomennokselle. On kyllä aika mahti. x'DDD Ja tykkään sarjasta muutenkin ihan valtavasti, suurilta osin loistavan piirrosjäljen ja mahtavan huumorin takia. ^^ Manga on mun mielestä kyllä parempi kuin anime, siinä pysyy paremmin kärryillä. Jaksoja oon nähny 22, ja sen leffan netissä, tosin en tajunnu siitä mitään ku puhe oli japania ja teksti ranskaa. 8D Oli vähän hankalaa. Mutta hyvä leffa silti.

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Helmikuu 16, 2007, 21:08:10 »
*nyökkää ja virnistää käännökselle* Rakastin. Vanhemmat tulivat katsomaan,olinko minä tukehtumassa. Nauruun olin... mutta nyt ne molemmat pitävät minua hulluna. ;)

Ah. Mitenkä huomasin tämän sarjan? Aivan, niin, taisin käydä katsomassa subin nettisivuilla ja törmäsin mainokseen... Onneksi törmäsin. Joka päivä minä tuuletan, ett "kohta on sunnuntai, jes", vaikka olisikin vasta maanantai. Ihan upea sarja. Kaksi jaksoa tullut, kolmas tulee kahden päivän päästä. Alle kahden. Ihanaa...

Mutta, pitipä kysyä, kun osui tuolta silmään:
Reta, onko tästä ihan oikeasti tehty elokuva? *näyttää hämmästyneeltä* Tahtoo nähdä, tahtoo nähdä. Elokuva? Oikeasti?

Ja... *vilkaisee rumasti vieressä pauhaavaa tv:tä ja siinä tulevaa mainosta ennen kuin jatkaa*... pokkari? Nyt jo? Minä kun oletin sen vievän pitempään... Nyt täytyy sitten vaan karata peuhaamaan kaikki kaupat läpi.

Vastausta odottelen.

Elruwen

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Helmikuu 16, 2007, 22:01:31 »
Hagane no Renkinjutsushi on ihana. Piste. Meillä ei valitettavasti ole mitään digiboksiin viittaavaakaan, joten yritän sinnitellä sen ostoon asti mangalla. Olen tosin katsonut netistä pari ensimmäistä jaksoa (ja leffan), mutta en halua katsoa enempää jotta voin kunnolla ihkuttaa sitä sitten televisiosta.

Invisible: Kyllä, FMAsta on leffa, nimeltään Conqueror of Shamballa. Vähän juonta (spoilaa rankasti anímen loppua yms.):
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Pokkari on myös jo. Hyvin piirretty ja todellakin, pitkästä aikaa, hauska manga! Varsinkin ne Edwardin ylireagoimiset sanoihin jotka muistuttavatkaan mitään pienuuteen tai lyhyyteen viittavaa... Muistaakseni animessa tapahtumat kestävät pidempään, ja jotain on taidettu lisätäkin? Tai sitten alan vain dementoitua. Mangassa tosin häiritsi välillä ne japaninkieliset ääniefektit. Ja nimien käännökset - Teräsalkemisti ja Tulialkemisti, woo-hoo. Mutta oikeasti, loistava manga!

"Käyn rikkomassa vähän lakia. Ole kuin et huomaisi mitään." *gigglesnort*

//Edit:
Reta MacClain: Kiva allekirjoitus. *grin* The equivalent exchange in alchemy...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 16, 2007, 22:10:33 kirjoittanut Elruwen »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #17 : Helmikuu 17, 2007, 15:11:37 »
Lainaus
Muistaakseni animessa tapahtumat kestävät pidempään, ja jotain on taidettu lisätäkin?

Ekojen alppojen suhteen asia on tosiaankin niin, että muutamat jutut on esitetty mangassa hieman animea tiiviimmin. Ja esimerkiksi monet animen "vähemmän tärkeät" jaksot (en halua sanoa täytejaksot, koska minusta Fullmetaleissa ei sellaisia varsinaisesti ole :>) ovat mangassa pelkkiä lyhyehköjä extrajuttuja (mm. jakso 13). Animessa asiat myös tapahtuvat vähän eri järjestyksessä ja monet sellaiset jutut (junakohtaus jne.) sijoittuvat mangassa "nykyhetkeen" kun taas animessa Edon & Alin lapsuuteen. 

Mutta animea ja mangaa on minusta lopen vaikea verrata keskenään, koska vain lähtökohdat ovat samat. Jossain tuossa alpan yhdeksän tienoilla manga lähtee niin eri suuntaan kuin anime, että tapahtumista on enää vaikea löytää mitään yhtymäkohtia. Ja mangahan jatkuu japseissa edelleen, anime on siellä loppunut jo aikaa sitten. Eli ei ihmekään jos juonet eroavat :)

Yaa, pitää vielä vaahdota vähän lisää Conqueror of Shambalan floppiudesta (mutta taidan tehdä sen jossain muualla...)

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Helmikuu 20, 2007, 10:00:23 »
Invisible: Elruwen taisi jo vastata kysymykseesi, joten en vaivaudu sitä lehvaa pahemmin selittelemään. Saan vain päänsärkyä. Ainoa hyvä asia leffassa on musiikki, artti ja se, että se on FMA:sta >.> Kaikki uudet hahmot (ja juonen) voi minun puolestani kätkeä jonnekin todella syvälle.

"Olitko sinä aina näin pitkä?" O.o xDDDDD Paras repla koko leffassa.

Elruwen: Mitäs FMA-fani luonnolleen mahtaa? *viaton ilme* Tottakai minulla pitää olla animen intro allekirjoituksessa! (Tai no osa siitä... Tyhmä 300 merkin raja...)

Ja mä sain sen suomenkielisen pokkarin^^ Laadukas käännös, jos minulta kysytään, joskin muutamat 'ihmisen syntetisointi' sepustukset olivat hassusti taivutettuja tai ilmaistuja.

"Tollojako olette?" Hyvä Alphonse! Englanninkielinen ei ole läheskään noin hauska. "Are you guys stupid?" Lame. *omistaa kaikki 11 FMA:n Viz julkaisua ja odottaa 12:sta erään tietyn söpöilykohtauksen takia*

Ja kysyn nyt, vaikkeivät kaikki voikkaan vastata vielä vähään aikaan (mahdollisesti pariin kuukauteen...) Lemppariparitukset?

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #19 : Helmikuu 20, 2007, 17:54:15 »
Lainaus
Lemppariparitukset?

Höm, kun olen tällainen pieni parittajaluonne niin totta kai sellaisia sitten löytyy. RoyXEdo ja RoyXRiza nyt tulee ensimmäisenä mieleen, vaikka sotivatkin aika kivasti toisiaan vastaan. Niin no, RoyXRiza enemmän kaanonissa. RoyXEdo on taas pienen, salaisen ficcarislasharifanityttö-sivupersoonani nenäverenvuotokohde numero yksi (höm, kolmannestatoista jaksosta ja auringonlaskukohdasta saa revittyä vaikka mitä irti jos tosissaan yrittää :D).

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Helmikuu 20, 2007, 20:54:21 »
Juu, auringonlaskujahan kaikki rakastaa xD

Itse kannatan EdxWiniä (tiedän, tylsä canon-paritus tässäkin fandomissa), ja jos ei ole hyviä fanficcejä luettavana tällä parituksella tai jollain muulla canon-parituksella, siirryn yleensä RoyxEdin puolelle >.> Ja silloinkin vain jos teksti on laadukasta.
Ja tämä ei ole laadukasta: OMG! Mä-niin-rakastan-ja-palvon-sua-Roy-mennääs-heti-sänkyyn-ja-vedetään-ihana-mpreg-ja-mä-oon-äityli! Mä oon itse asiassa lukenu yhen tommosen *värisee* Nään vieläkin painajaisia...

Myönnän myös lukeneeni YHDEN Elricest (Elric-incestiä, yay) ficin. Se oli vahinko! *itkee* Se oli kammottavaa... *piiloutuu tietsikkapöydän alle*

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
Vs: Fullmetal Alchemist
« Vastaus #21 : Helmikuu 21, 2007, 14:11:37 »
Minä jostain syystä olen aina parittanut Winryä enemmän Alphonselle kuin Edolle. Kylläkin Alphonselle ilman ylimääräistä metalliromua, mutta mutta :D Mutta kaanonissa se EdoXWinry kyllä menee siinä missä muukin.

En tosin ole eläissäni lukenut kuin yhden Fullmetal Alchemist -fanficin. Itse olen kyllä jotain pöytälaatikoihin väsäillyt, mutta pysykööt ne vastedeskin siellä pöytälaatikoissa. Ja FluffXXXOMGihkuliihkuli - RoyXEd... *viskoo mätiä tomaatteja*

Ai niin! Mutta kerran luin vahingossa (hyvä on, uteliaisuudesta) yhden EdXAl- doujinshin ja se oli jotain ihan hirveää. En ole mikään suuri insestin ystävä muutenkaan.

Ahems, kukkaruukusta asiaan, kuka katsoi viime sunnuntain jakson? Oliko uusia, kauniita käännöskukkasia? :o (Joku nukkui taas kerran poniin).

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Helmikuu 21, 2007, 18:29:20 »
Marygold, kuka ihme voi nukkua sunnuntaina pommiin, kun FMA tulee? Itse herään kahdeksalta ja kökötän kiduttavat seuraavat tunnit tv:n ääressä odottamassa...(*murinaa* vain puolentunnin kestävää jaksoa...)
Enpä muista mitään käännöskukkasista. Ei, en juurikaan. Jotain hassua siinä taisi olla... no joo. Ehkä joku muu tietää paremmin...

Reta, Lempiparitukseni on ehdottomasti EdWin. Alphonsea ja Winryä en osaa kuvitella yhteen ja spoilaavan Youtuben ansiosta olen saanut erittäin tarttuvan kuvaelman Edosta ja Winrystä... Hmh...

Sain itsekin ostettua ensimmäisen suomenkielisen painoksen FMA:ta juuri... kolme päivää sitten. Aww, se on ihana. Tai no, ehkä väärä sana. Se on... hulvaton. Hyvin piirretty, ja käännökset suorastaan ihan mahtavia. Hmh. Koskas kakkososa tulee, kenelläkään tietoa?

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #23 : Helmikuu 22, 2007, 09:53:54 »
Johtunee siitä, etten muutenkaan katso televisiota, niin en osaa sitten asennoitua muistamaan koko Fullmetal Alchemistia (paitsi viisitoista minuuttia sen jälkeen kun se on jo loppunut). Ja ehkä siksikin että olen jo kuluttanut nuo alkupään jaksot niin puhki :D Ehkä sitten toisen tuotantokauden alussa... hem hem.

Kakkososan ilmestymispäivä luki äsken Sangutsun sivuilla kun kävin siellä, menin vain jo unohtamaan sen. Maaliskuun yhdeksäs? Voi olla joo, ehkä kannattaa käydä tarkistamassa ennen kuin luotatte muistiini sen enempiä. Maaliskuun alussa kuitenkin.

Luin juuri eilen luvut 61-64 ja pohdiskelin siinä samalla että kuinkahan pitkään tuo manga vielä oikein aikoo rullata eteenpäin. Kyllähän sitä vielä inspasi lukea, mutta entäs sitten sata lukua myöhemmin... toivottavasti ei sentään x___x Kaksikymmentä alppaa on minusta sellainen aika ehdoton maksimi, minkä jälkeen sarja kuin sarja menee helposti överiksi, mutta on kai niitä poikkeuksiakin olemassa. En vain ole nähnyt niitä :D

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Helmikuu 22, 2007, 19:34:03 »
Käänöskukkasia ei nyt tule mieleen, kolmos-jakso ei ole kovin huumoripainotteinen ja kaikki hauskuus kun tulee huumorin mukana... (pääasiassa ainakin).

Marygold, luin sen yhden FMA ficcisi vanhassa Vuotiksessa ja minusta se oli oikein hieno (ainoa suomalainen jonka olen löytänyt :o) Ei sinun ole pakko pitää niitä siellä pöytälaatikossa ;) [offtopic] O.o Miten sä voit nukkua "poniin"?[/offtopic]

Itse olen lukenut kaksi hentai EdxWin doujinia xD Dirty stuff, siriusly.

Invisible, nah, AlxMei on sööttiä^^ Ja Mei on manga only hahmo ja tulee mukaan vol 8:ssa. Oon mä kyllä lukenu yhen AlxPaninyan...  Juu, mä oon outo xD

Netissä pyörii juttua, että mangaa tulee noin 80 lukua (20 pokkaria) ja nyt odotellaan lukua 69:ä. 68 oli muuten ihana <3 Chibi!Elricit on niiiin sööttejä^^ Mä haluun varastaa Edin pyjaman >.>

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Helmikuu 23, 2007, 16:12:10 »
*äänetöntä repeilyä* Reta, varastaa Edin pyjaman? Kaah. Paras idea aikoihin...

Taas yksi tietämättömän ja erittäin laiskan kysymys:
Mistähän näitä FMA-ficcejä löytää? Englannin kieliset vielä saan luettua läpi puhtaasti, että niitä etsisin suomenkielisten lisäksi. Apua?

Mhm. Ylihuomenna uusi jakso. Ihanaa.^^ Ylihuomen on muutenkin maailman paras päivä, mutta että uuden jakson pitää tulla ja kruunata kaikki? Mahtavaa. No joo. Odottelemaan 9.3 ilmestyvää kakkos pokkaria.

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Helmikuu 23, 2007, 17:42:37 »
Olen lukenut vain yhden suomenkielisen FMA ficin ja se oli Marygoldin käsialaa ;)

Ja www.fanfiction.net on varsin hyvä paikka etsiä FMA ficcejä. Englannin kielen taito on kyllä aika välttämätön, mutta mutta...

Ja neljäs jakso animesta on minusta aika turha. Ei siinä oo ku pari friikkiä heilumassa ja väritysvirheitä. (Edillä on pari kertaa lihaa ja verta oleva oikea käsi tässä jaksossa...)

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #27 : Helmikuu 23, 2007, 20:43:46 »
Lainaus
[offtopic] O.o Miten sä voit nukkua "poniin"?[/offtopic]

[offtopic]Se on sanonta, väännös sanonnasta nukkua pommiin. En sitten tiedä onko se vain joku täkäläinen, en koskaan osaa ajatella että kaikkien aivoaallot eivät kulje samalla junttitaajuudella kanssani :DD[offtopic]

Fanfiction.netistä niitä FMA-ficcejä tosiaan löytyy, englanniksi kyllä. En ole kovin montaa tullut lukeneeksi kun olen sen verran laiska englanninkielisten ficcien lukija, vaikka muuten tuleekin englantia luettua aikas tavalla. Mutta eiköhän niitä voisi kuvitella joskus suomeksikin ilmaantuvan nyt kun sarja on täälläkin ruvennut pyörimään? Tiedä häntä.

Neljäs jakso on tosiaan ehkä vähän turha. Miksi minä en ole huomannut sitä kättä? xD Hah, nyt en saa rauhaa ennen kuin olen bongannut sen sieltä.

//
Lainaus
Mutta kyllä Edin hiuslenksukin tekee hetkittäisen katoamistempun 8 jaksossa...

No huh, aika tarkkaan oot kyllä katsonut :D Itse en ikinä huomaa mitään tuollaista ennen kuin joku sanoo. Liekkö näentarkastuksen paikka.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2007, 12:39:47 kirjoittanut Marygold »

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Helmikuu 24, 2007, 08:08:39 »
*nauraa* Se käsi virhe on kahessa kohtaa, ihan vaan vinkkinä ;) Paikalla on sitten aina pari penskaa ja Al *virnuilee*

Mutta kyllä Edin hiuslenksukin tekee hetkittäisen katoamistempun 8 jaksossa...

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Helmikuu 24, 2007, 18:40:35 »
*jää tuijottamaan ruutua* Voi härregyyd, tää kone on hulvaton.
"NIS estää pääsyn tälle sivustolle. Estoluokat: Okkultismi/New age."
Tuosta siis kävi selväksi, että minun vierailuni fanfictioniin on julmasti estetty. No, eipä sille voi mitään. Tai voisi kyllä, mutta... nääh. Kai tälläkin masiinalla täytyy omat huvinsa olla. Mutta kyllä mä silti kaipaan meidän vanhaa konetta. Tää menee liiotteluks.

Ja kiitos tuosta käsivirhe-ilmoituksesta, Reta. Pakko katsoa seuraava jakso tarkasti, ja bongata tämä kerrassaan kummallinen kaksikätisyys.

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Helmikuu 24, 2007, 20:20:54 »
Juu, virheiden listaaminen on kivaa xD

Ekassa jaksossahan Edin vasen käsi käyttäytyy todella kummallisesti. (Hetkittäinen katoaminen *vink vink*)
Missähän muissa jaksoissa oli virheitä...? Hmmmm... Jaksossa 3 on elefantin mentävä reikä juonessa (ja logiikassa) Siis, kuinka monet verellä piirretyt asiat kestää vettä? Jakso 13 myös... (Se sama virhe löytyy tässä tapauksessa myös mangasta ;) Se oli pokkari *tarkistaa engklannin kieliesestä versiosta* 4, Bonus-tarina siellä lopussa ;)) Alphonsen kädellä on outoja luonnon lakeja vastustavia taipumuksia jaksossa 16 (HUOM! Pitäkää mielessä, mitä tapahtuu jaksossa 15!)...

Ummm... Juu, mä sepustan taas jotain ihan omaa -_-U

Otan osaa kärsimyksiisi, Invisible. Jotkut niistä ficeistä on oikeesti hyviä. *miettii Yuuki Hikari:n "He Who Searches For Himself"* Toi ficci kyllä spoilaa animen lopun, mutta mutta.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #31 : Helmikuu 24, 2007, 23:17:15 »
Reps, ja minä kun olen huomannut vain Edon käden katoamistempun ensimmäisessä jaksossa. Taidan tosiaan olla sokea. Logiikkareikiä kyllä näkisin jos haluaisin nähdä, mutta yleensä jätän ne tarkoituksella huomaamatta, tai järjettömän kriittisenä ihmisinä bongailisin niitä heti tuhatmiljoona kaikesta mahdollisesta ja aiheuttaisin sekä itselleni että ympäristölleni hermoromahduksen ja kolmen vuoden burn out-loman :D

Oli tänään vähän liikaa vapaa-aikaa ja menin saunassa ollessani kehittelemään mielessäni megalomaanisen kokoisen roy/edo-ficin juonen (joka on äärimmäisen angsti, mutta ei puhuta siitä sen enempää...). Olisipa joskus aikaa kirjoittaakin eikä vain haaveilla siitä. 

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
« Vastaus #32 : Helmikuu 25, 2007, 19:00:48 »
Jaksossa 3 on elefantin mentävä reikä juonessa (ja logiikassa) Siis, kuinka monet verellä piirretyt asiat kestää vettä?

Joo huomasin itse tuon saman nyt, en ollut aiemmilla katsomiskerroilla asiaa ajatellutkaan. Varsinkaan kun ajattelee mitä yhdessä viimeisimmistä jaksoista sanotaan samasta asiasta ;)

Fullmetal Alchemist oli yksi ensimmäisiä animesarjoja, jota olen nähnyt, joten oli todella haska kuulla, että se aiotaan näyttää täällä telkkarissa. Vaikka itse kyllä uskon, että kun sarja etenee, se saa jonkin verran vastustusta aikaisen esitysajankohtansa vuoksi. Sarja kun on kuitenkin paikoittain aika raaka. En myöskään pidä kaikista käännnöksistä, vaikkakin 'kuka täällä on pavun kokoinen kääpä' sai naurunkyyneleet silmiini.

Kaikkein hankalinta sarjaa TV:stä seuratessa on olla jakson loppumisen jälkeen menemättä katsomaan dvd:ltä seuraavaa ;) Kaikkein paras tapa katsoa animea on katsoa aina yksi sarja putkeen, mieluiten saman päivän aikana, tai pidempien sarjojen tapauksessa saman viikon aikana ;)

Tietääkö kukaan muuten varmasti, esitetäänkö elokuva sarjan päätteeksi?

-Jén
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #33 : Helmikuu 25, 2007, 20:22:06 »
Lainaus
'kuka täällä on pavun kokoinen kääpä'
¨

:´D Joskus olen yhtä (kaappiin jäänyttä ja keskeneräistä) ficciä varten joutunut vääntelemään suomeksi noita Edwardin kääpä-kommentteja ja keksimään omiakin, meni muuten ikä ja terveys ja vielä ihan turhan takia.

Esitysajankohtaa muuten minäkin moneen kertaan olen taivastellut. Varsinaisestihan Fullmetal ei nyt ihan mikään splatterisarjojen kuningas ole vaikka siinä hieman veri välillä lentääkin, mutta se ahdistavuus perustuu enemmänkin psykologisiin seikkoihin, jotka minun mielestäni unohtuvat aika helposti esitysajankohtaa ja ikärajaa asetettaessa. Minä olin 16 kun katsoin Fullmetalit ensimmäistä kertaa ja silti muutamat kohdat olivat ja ovat edelleen älyttömän ahdistavia. Kiitos Fullmetalien, saivat minusta tähän maailmaan mm. yhden geenimanipulaation vannoutuneen vastustajan lisää :P (Oli todella herkullinen kokemus mennä kouluun seuraavana päivä sen jälkeen kun olin katsonut jaksot väliltä 6-8 ja löytää ensimmäisellä välitunnilla kirjaston pöydältä Tieteen kuvalehti, jossa oli juttu "ensimmäisistä kimeeroista".).   

//ahaa. Selvisi tässä sellainenkin, että kimeera ja kimaira (vai mikä siinä Fullmetalien käännöksessä nyt olikaan) ovat kumpikin suomea, eli kääntäjä ei keksinytkään sitä itse o_O Tosin sitten oli vielä käytetty sellaistakin sanaa kuin kimeeri, että osaisivat nyt päättää tuonkin. Minä itse olen kuullut vain kimeerasta.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2007, 20:34:42 kirjoittanut Marygold »

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #34 : Helmikuu 27, 2007, 18:52:22 »
Lainaus
//ahaa. Selvisi tässä sellainenkin, että kimeera ja kimaira (vai mikä siinä Fullmetalien käännöksessä nyt olikaan) ovat kumpikin suomea
No kauampa sai tuatakin miettiä O_o. Jotenkin se kimera kuulostaa parhaimmalta väännökseltä. Ja asiaanhan ei vaikuta se yhtään, että olen kuullut kimeran noista ensinmäisenä :D

Heissulivei. Tulen tänne teidän kanssa rupattelemaan Fullmetaleista. Luin tuolta jostain että Edo sanoi jossakin jaksossa jukakolauta... Harmi että skippasin sen jakson, olisin halunnu nähä sen omin silmmin (sunnuntai päivän pelastus). Sunnuntai aamu jotenkin huono ajankohta Fullmetalien esittämiselle. Sunnuntaina ei ikinä muista katsoa kelloa tai sitten vahingossa nukun ohjelman yli *hmph hmph*. Olen muuten Maryn kanssa täysin samaa mieltä, että klo. 12.15 on aivan liian aikainen esittämis aika niin synkälle sarjalle. Itse olin veikannut sen esittämis ajaksi samaa, kuin Neon genesis evangelionilla oli. Se taisi olla joskus yhentoista jälkeen.

Lainaus
Ekassa jaksossahan Edin vasen käsi käyttäytyy todella kummallisesti. (Hetkittäinen katoaminen *vink vink*)

No en kyllä oo tuommostakaan huomannut, enkä muitakaan virheitä O_o. Kummaa yleensä aina poimin samanlaisia virheitä joka paikasta, miten ne onkin päässy menemään ohi silmieni (pitänee hommata silmälasit). Sen verran olen mangasta huomannut, että henkilöiltä katoaa aina välillä toinen silmä, mutta luulen että se on joku piirtäjän tyylikikka.Hmmm... en ole kyllä muuta huomannut.

Pitää nyt minunkin mainita Royn massiivisesta leuasta jotain. Se on massiivinen, varsinkin ensinmäisen pokkarin sivulla 146. Myöhemmin se on jo vähän hillitympi.

Poissa Kuumato

• Vuotislainen
  • Kauhukakara.
« Vastaus #35 : Helmikuu 27, 2007, 19:18:24 »
Lainaus

Ei se katoa. Ed pitää vasemmalla kädellään kiinni vasemmasta reidestään, edestäpäin kuvattuna taaksepäin ruumiita myöten menevää kättä ei näe.
Jouduin selittämään tämän pikkuveljellenikin kun se huudahti että eihän Ed tuossa vaiheessa vielä ollut kättään menettänyt, vaan vasta Alin sielua kiinnittäessä.

FMA... Yksi kaverini mainosti, lainasi ja painosti katsomaan tämän minulle joskus vähän yli vuosi sitten. Pidin sarjasta kovasti, ja pidin jopa lopusta, vaikka olen kuullut siitä paljon marinaa. Loppuelokuvakin oli hyvä.
Sarjan ainoa huono puoli joka oikeasti häiritsi oli surkeat paritusmahdollisuudet. Siinä vietiin tällaiselta slasherilta kaikki ilo kun parit pitää puoliksi väkisin vääntää. Minä. Vihaan. Winryä!! Eikä Winry ja Ed sovi toisilleen lainkaan ei ei ja ei. Veljesparituksia inhoan, joten se siitä Ed/Al -mahdollisuudesta. Ed/Roy ei miellytä, Ed/Envy tuntuu väkisinyhteenlaitetuilta vihollisilta ja niin edelleen. Roy ja Riza ovat ainoa hyvä pari mutta eivätpä nekään paljoa tilaa saa ja sehän on melkein canonia. Minä tahdon fanonia jonka voin uskotella itselleni olevan canonia. -.-' 

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #36 : Helmikuu 27, 2007, 20:14:29 »
Lainaus
Roy ja Riza ovat ainoa hyvä pari mutta eivätpä nekään paljoa tilaa

Tietääkseni Roy x Riza paritusta on enemmän mangan puolella. Ja jotkut parittavat Edoa Lingille (olihan se nyt Ling), joka on kokonaan jätetty animesta pois. Itse en oikein tuosta Edo x Ling parituksesta pidä... Se nyt vain on niin että Edo on Royn mies xD

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Maaliskuu 02, 2007, 16:21:07 »
Sukeltajapanda, Ed Royn mies? Eikäh, en halua ajatella moista. Onhan Roykin ihana (vaikka Edo on aina vain se paras), mutta en millään suostu parittamaan noita kahta, en en en. Tosin, mielikuvituksensa kullakin.^^

*hakkaa päätään seinään* Minä inhoaninhoaninhoan tätä epätietoisuutta. Anime-lehti ilmoitti kakkos pokkarin ilmestyvän tänää(tosin, siinä kyllä sanottiin, että muutokset ovat mahdollisia), ja kun jaksauduin sitten tuonne kahden kilometrin päähän tutkimaan ärrän lehtihyllyjä, ei pokkaria löytynyt. Eikä kioski tiennytkään sitten, että koska se olisi tulossa. Murrinärrin. Nyt alkaa jatkuva päivystys ärrän ovilla. Täytyy kyllä myöntää, että mielummin minä haluaisin sen ilmestyvän yhdeksäs päivä, mutta siltih...

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #38 : Maaliskuu 02, 2007, 20:58:05 »
Hahah, Edo X Royhan on melkein kaanonia 8D (minun mielikuvituksellani vaikka Voldemort X Joulupukista saadaan kaanonia, mutta ei siitä sen enempää). Jep, mielipiteistähän voi väitellä, mutta en tänään jaksa.

Parituksista nyt kuitenkin tuli vielä mieleen, että Jean X Roy on minusta aina ollut (sinällään söpö mutta) aivan kuolettavan tylsä pakkoparitus. Niin tyypillinen mies X mies -shippaus kuin olla ja voi; Jeanhan on sellainen ujohko, vähän höntti maalaispoju, joka kuitenkin on olevinaan niin semeä vain koska on Royta pidempi. Ja Envy X Edo on, kuten Kuumato jo sanoi, vähän väkisinväännetty vihollisparitus. Mangassahan tulee sitten myöhemmin, olisikos nyt kasialpassa, tämä fanityttöjen lempilapsi Ling, jota minä-en-vain-voi-sietää-silmissäni. Ling X Edo, hyi.

Jipii, viidennessä jaksossa tulee Hughes. Yksi lempihahmoistani koko animessa.

En ole minäkään nähnyt kakkosalppaa vielä kaupoissa, kuvittelisin sen tulevan vasta ensiviikolla. Olin niin Sangutsun sivuilta joskus katsovinani, Anime-lehdenkin tilaus loppui vähemmän sopivasti tuossa joulun jälkeen.

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Maaliskuu 02, 2007, 21:38:24 »
Ai tuliko Hughes vasta viiennessä jaksossa (muistelin että se tuli jo aikasemmin O_o).

Sekoitan teitä vielä lisää xD. Hämäännyin vähän kun selailin TV-lehteä ja siellä väitettiin että Fullmetaleja näkyis myös keskiviikkoisin klo. 01.35 (muistaakseni). Onkohan ne keskiviikon fullmetalit jonkun sortin uusintoja sitten. Dun noh. Kävi sitten mielessä, että onko ne vaihtanu esitysaikaa, mutta ois se nyt vähän kummaa kesken tuotantokauden ja varsinkin neljän jakson jälkeen.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #40 : Maaliskuu 02, 2007, 23:09:04 »
Lainaus
Ai tuliko Hughes vasta viiennessä jaksossa (muistelin että se tuli jo aikasemmin O_o).

Mitenpäs se nyt aikaisemmin tulisi kuin Roykin tulee "kunnolla" vasta viidennessä :) Viideshän on se junajakso.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2007, 13:19:56 kirjoittanut Marygold »

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Maaliskuu 03, 2007, 10:41:34 »
Pitäneekö minunkin liittyä joukkoon ^^ Täällä on niin kivaa.

Ai niin, ekana voisin sanoa, että FMA ilmestyy joka kuukauden ensimmäinen perjantai. Mutta tässä kuussa se tulee vasta ensi viikolla (9.3), koska tämän kuun perjantai oli vasta toinen päivä... tai jotain :p Mutta viikon joudumme vielä odotella.

Olen katsonut animen kokonaan ja myös elokuvan. Tekisi mieli nurista asiasta jos toisestakin, muttah... Sanon vain, etten pitänyt kauheasti elokuvasta. Se oli mielestäni ihan turha. Animen loppu on ihan hyvä, olisivat jättäneet sen rauhaan. Noh, antaa nyt olla, taisin vanhassa vuotiksessa nurista tästä jo tarpeeksi. Mangasta tykkään kauheasti, sitä olin suomennoksen ilmestyessä lukenut vasta pari chapteria. Mutta voi jestas sitä iloa, kun ensimmäisen kerran kuulin, että FMA tulee Suomeen :D Äitikin sai osansa kun hyppelin ympäri keittiötä.

Hämmästyin kun täällä alettiin jo puhua parituksista. Tai mitä hämmästymistä siinä nyt oli, mutta kun aloin itse miettiä, niin eihän minulla suurempaa mielipidettä ollenkaan. Olen kait aina tykännyt vaan Ed/Winry parituksesta, sitä ainakin koko animen ajan odottelin. Mutta heeei, Ed/Roy kuulostaa ihan liian jännältä. Slashin kaipuu alkoi taas kuplia sisälläni.

Eipä kukaan ole maininnut täällä FMA musiikkia...? Minä ainakin pidän siitä kovasti. Oikeastaan kaikista niistä biiseistä, mutta Suomen tahtiin seuranneet eivät ole kyllä kuulleet vasta kuin kaksi. Parempaa on tulossa vielä ;)

Lainaus käyttäjältä: Sukeltajapanda
Hämäännyin vähän kun selailin TV-lehteä ja siellä väitettiin että Fullmetaleja näkyis myös keskiviikkoisin klo. 01.35
Uusintoja ovat ^^ En tiedä mikä idea siinä on, muttah... Subi esittää FMA:n uusintana keskiviikko öisin. Tekisi mieli kyllä tietää, kuka sen silloin katsoo. Mutta eikä! o__o Nyt lomaviikolla minähän olisin voinut katsoa sen. Voihan nenä, eipä tullut silloin mieleen. Onneksi kaikki jaksot löytyvät minulta vielä koneella.

//
Lainaus käyttäjältä: Sukeltajapanda
...(vaikka ensinmäinen niistä ei oiken passaa teemaan, mutta ei se haittaa :D)...
Olet muuten ihan oikeassa. Olen muuten huomannut, että tässä mikä subilta tulee, on eri alkumusiikki kuin minun jaksoissani. Minulla on suurin osa japaniksi, mutta ehkä kolme tai neljä jaksoa enkuksi. Niissäkin alkumusiikit eroavat (eli esim. jos minulla on jakso 6 enkuksi sillä ja sillä alkumusiikilla, niin jakso 7 japaniksi on erillä alkumusiikilla, ja seuraava 8 japaniksi on samalla alkumusiikilla kuin jakso 7). En oikein ole vielä ymmärtänyt miksi asia on näin. Toivon vain, että subilla nyt sitten alkumusiikki myös vaihtuu sarjan edetessä (josta olen kyllä melko varma). Täytyy nyt vielä tarkistaa nuo jaksoni, mutta olen melko varma, että niissä on eri alkumusiikki kuin subilta tulevassa. Tahtoo tietää miksi o__O Voivatko ne vaihtaa niitä ihan mielensä mukaan. Tyhmää.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2007, 21:48:22 kirjoittanut Mondschein »

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #42 : Maaliskuu 03, 2007, 11:51:53 »
Lainaus
Eipä kukaan ole maininnut täällä FMA musiikkia...? Minä ainakin pidän siitä kovasti. Oikeastaan kaikista niistä biiseistä

Miten tämä pääsinkin unohtumaan O_o Yleensä aina muistan paasata kuinka hyvät musiikit Fullmetaleissa on. Tykkään kaikista alkubiiseistä (vaikka ensinmäinen niistä ei oiken passaa teemaan, mutta ei se haittaa :D) ja ne viimeisten jaksojen jännitysmusiikit on kerrasaan... niin... miten niitä nyt vois kuvata. Noh ainakin menee kylmätväreet niskassa ku niitä kuuntelee. Harvinaista että TV- sarjalla on niin mahtavat musiikit. Monessa elokuvassakaan ei ole niin hyviä musiikkeja.

Mary, Ai se oli vasta viies se juna jakso O_O (oon aivan sekasta). Eipä oo ilmeisesti tullu taas vähään aikaan katsottua niitä alkupään jaksoja, kun en enää muista missä jaksossa Hughes tulee *höh höh*.

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Chris
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #43 : Maaliskuu 06, 2007, 10:44:08 »
Khihihi! Jäin koukkuun kun käänsin vahingossa subille, kun sarjan ensimmäinen jakso tuli sieltä. Sen jälkeen teki mieli katsoa lisää ja avasin youtuben ihmeellisen sivun auki. Sieltä kun löytyi aika paljon suomenkielisillä tekstityksillä. Etsin tosin englanniksi :/. Nooh katsoin ne 20 jaksoa suomenkielellä, mutta sitten iski paniikki. Oli pakko saada lisää... Ehkä en osannut etsiä, mutta lopulta päädyin espanjankieliseen tekstitykseen. :D Arvatkaa vain tajuanko mitään! Kyllähän tietysti siinä oppii kun vain kuuntelee, mutta ensin se tuntui oudolta. Nyt olen huomannut, että osaan jopa muutaman sanan espanjaa ja japania! :D
Subiltakin katson jaksoja. (Youtuben tarjonnassa on sen verran puutteita). Harmittaa vain ihan vietävästi, kun sarjaa ei voi tulla nopeammin! :D
Kukakohan sitä netissä muuten suomentaa? :P Suomennokset on ihan eri tavalla, mutta minun mielestä paremmin kuin subilla. Joskin jotkut kohdat jäävät tyhjäksi netissä.
Miksi muuten Al hokee koko ajan "veli"- sanaa? (ja sitten se on tyhmästi suomennettu subilla Ediksi ärrinmurrin!) :D
Sarja on ihana! :)) (menee kyllä ihkutukseksi) Jossain kohti on niin surullista, että itkin ja se saa välillä nauramaan, varsinkin se, että Ed suuttuu jos häntä sanoo pieneksi! :D

Mangaakin haluaisin lukea. Siinähän kuulemma on vähän eri hahmoja kun Animessa ja juonikin voi vähän poiketa. (Ainakin lukemani perusteella)

/Olen niin tohkeissani koko aiheesta, että unohdan hirveästi asioita! O.o Tämä on ensimmäinen anime- sarja johon olen jäänyt koukkuun. Dragon BallZ:a tulee katsottua silloin kun veli katsoo... (muutenkin vähän tökkii se kamehamehaa- juttu ^____^) ja Sailor Moonia olen joskus vilkaissut. Joskus teemalta tuli hirveästi anime- leffoja... Niitä katsoin! :)) Mutta ensimmäinen tämä tosiaan on! :P
Lempihahmojani ovat: Ed ja Al tietysti!, Roy Mustang, Hughes, Winry, ja se vanha kääkkä joka on Winryn mummo :D, ja Scar :)) Ja se iso tyyppi, joka puhuu koko ajan suvustaan ja pullistelee lihaksiaan. :D
ÄRSYTTÄVÄÄ, että Mangassa on niin paljon hahmoja mitä minä en tiedä! :( (Tahtoo mangaa... tahtoo mangaa... tahtoo mangaa :D)

//Muoksista muoks, kun sitä asiaa tuntuu riittävän: Apua! Olen ihastunut Ediin. :D Miten saatoin unohtaa näin tärkeän asian?! :P Ed on niin suloinen... Aina välillä sillä on niitä sarkastisuus purkauksia ja välillä se synkistelee jotain omaa. Sitten niitä oikein alkaa sääliä. Varsinkin siinä elokuvassa Ed on niin kröhöm... ihana, että ei osaa kuin tuijottaa! :D (tiedän, olen outo! :D)
Ja tietysti! Musiikit ovat tosiaan aivan mahtavat. Osaan ulkoa pari alkumusiikkia ja loppumusiikit ovat ihanan surullisia ja haikeita. Se Ready Go- hommeli musiikki on kyllä aika ärsyttävä! -.-'

///Ärrinmurrin (moneskohan muokkaus tämäkin? :P) Lemppari paritus on ehkäpä tuo Winry/Ed :)) koko ajan odotan animessa heidän... hmm... yhteiskohtauksia! :D (mikä epäsana! :P) Royta haluaisin parittaa sille blondille, joka on siellä aina ja ammuskelee *kiroaa huonoa nimimuistiaan* :D Mutta nää mun selitykset on aika hulvattomia! :DD   
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2007, 19:15:11 kirjoittanut Sinadra »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #44 : Maaliskuu 06, 2007, 11:18:28 »
Lainaus
Mangaakin haluaisin lukea. Siinähän kuulemma on vähän eri hahmoja kun Animessa ja juonikin voi vähän poiketa. (Ainakin lukemani perusteella)

Jep, ihan oikein olet lukenut :)

Tosiaan, Fullmetaleiden musiikit ovat aivan upeat. Sekä taustalla soivat soundtrackit että sitten alku- ja loppubiisit. Fullmetaleiden ansioista jäin aikoinani koukkuun Porno Graffitiin (1. tuotantokauden alku) ja L'Arc~En~Cielin (2. tuotantokauden alku, leffan opening ja ending) musiikkiin. Leffan ainoa kohta jossa itkin kuin vesiputous oli se alun Link-video, jossa näytettiin suunnilleen joka ainoa sarjan itkettävä pätkä.

Minusta se Alin niiisaaaaan-kiljuminen on peltipurkkiressukalle niin luonteenomaista, että oli ihan huutava vääryys suomentaa se vain "Ediksi" :´/

Reps: "Who are you calling a tiny bug that escapes the wrath of a shoe because he's so small that he fits in the grooves and can't get squashed?"

Edward = Maryn miesihanne :D

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Maaliskuu 07, 2007, 19:19:19 »
*yrittää pidätellä kuplivaa nauruaan*

Hmh, kyllä minäkin pidän niistä musiikeista...

Mary, mä en ole ikinä nähnyt tota pätkää, jonka tuohon loppuun englanniksi laitoit. Repesin pahemman kerran luettuani sen loppuun. Kylläpä suomennokset ovat köyhiä, vaikka pitää niistä siltikin. Ei kai tällä kielellä niin suureen monimuotoisuuteen päästä kuin englannilla. Dammit. Kuten FMA:n englanninkielisissä tekstityksissä joskus sanotaan.

Aluksi ajattelin, tuosta Alin niisan-ista, että on se kerrassaan typerää puhutella koko ajan veljeään noin... Mutta nyt siihen on jo tottunut. Itseasiassa, Al ei olisi Al ilman sitä.

Sina, ainoa jakso, jonka olen katsonut you:sta, on viimoinen jakso. Sekin vain, koska spoilaannuin pahasti niistä pikku videoista, jotka saivat minun itkemään "kuin vesiputous", Marya lainaten. (Kaah, en itkenyt edes FFX:ssä niin paljon...)
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että japaninkielinen FMA englanti tekstityksenään on paras mahdollinen valinta. Suomi on, kuten aiemmin sanottu, köyhä kieli, eivätkä suomentajat pääse kunnon lopputuloksiin.(Odottakaa vain, minä tulen pian ja muutan asian...)
Ja sinun muoksmuoksiisi: Et ole ainoa, jolla ihan pikkuinen(ko?) ihastus sarjan päähenkilöön. Suorastaan sairasta, mutta ne hiukset ja ne silmät ovat piirroshahmolle niin pirun lumoavat. Varsinkin vakavissa kohdissa, joissa Ed melkein itkee, tekee mieli mennä sisään sarjaan ja lohduttaa... Mrh. Mutta elokuvan Ed on jotain ihan mahtavaa, olen kanssasi tässä asiassa kokonaan siis samaa mieltä.^^

Hmh. Ja kuka tämä Hughes on? Minä ehkä muistan, ja jos se on... Kuolkoot, piru. *murinaa* En kestä...

*huokaa ja yrittää rauhoittua* Noin. YLIHUOMENNA UUSI POKKARI! *kiljahtaa onnesta ja lähtee juoksemaan ympäri huonettaan*

//muoksmuoks: Se Hughes on juuri mies, jonka muistin hänen olevan. Enkä vain voi sietää häntä. Vaikka Edin kiinniottaminen olikin ihailtavan upea teko viidennessä jaksossa. Siltih. Ärsssyttävä mies.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2007, 19:23:39 kirjoittanut Invisible »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #46 : Maaliskuu 07, 2007, 20:03:57 »
Lainaus
//muoksmuoks: Se Hughes on juuri mies, jonka muistin hänen olevan. Enkä vain voi sietää häntä. Vaikka Edin kiinniottaminen olikin ihailtavan upea teko viidennessä jaksossa. Siltih. Ärsssyttävä mies.

Mitäh, minun ihanainen Hughesiniko ärsyttävä :´O

Höm, juu, kaikilla tietysti omat mielipiteensä. Minusta Hughes on ja tulee aina olemaan ihana.

Jakson 25 jälkeen teki sitten näin asiasta kukkaruukkuun mieleni lähettää kirjepommi jonnekin, mutta en oikein tiedä minne sen olisin osoittanut, joten se sitten jäi. Eilen katsoin sen uudestaan ja tuli saas vähän samanlainen olo.

Ja Sinadra: "se blondi joka siellä aina ammuskelee" on Riza Hawkeye (höm, se lukee jopa nimeni alla, olen vähän turhan fanityttöytynyt Rizaan :D). Ja minä niin ikään olen ylivannoutunut Roy/Riza- shipperi (vaikka olen myös ylivannoutunut Roy/Edo-shipperi, mutta ainoastaan fanfiksönin puolella, kaanonissa Roy/Riza on se-ainoa-oikea ratkaisu.) 

Erm, olen hiihtoloman aikana puolihuomaamattomasti väsännyt 22 sivua fullmetal-fanficciä pöytälaatikoihini ja nyt yritän päättää, heivaisinko sen nettiin vai säilyttäisinkö kasvoni ja jättäisinkö heivaamatta x_x
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2007, 21:34:04 kirjoittanut Marygold »

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Chris
« Vastaus #47 : Maaliskuu 07, 2007, 21:21:33 »
Hughes ei ole ärsyttävä! Ärrinmurrin! Jotenkin tykkään vähän hintahtavista hahmoista. :D (Hugheshan on eh... vähän hintahtava. ^__^) Olen ihastunut youtubessa Hughesin niihin musiikkivideoihin(mikä nyt se hienompi nimi nyt taas olikaan...? x)) Saa aina itkemään... :/

Lainaus
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että japaninkielinen FMA englanti tekstityksenään on paras mahdollinen valinta. Suomi on, kuten aiemmin sanottu, köyhä kieli, eivätkä suomentajat pääse kunnon lopputuloksiin.
Mutta kun minä en löytänyt englannin kielisiä! :/ Espanjan kielisenä ne olivat kyllä aika... ööh mielenkiintoisia. :D Okei juu. Olen epätoivoinen FMA:n kanssa, kun koneelle ei pysty niitä latailemaankaan. Joten katsoin suomenkielisenä ja vieläkin elossa olen.

Lainaus
Erm, olen hiihtoloman aikana puolihuomaamattomasti väsännyt 22 sivua fullmetal-fanficciä pöytälaatikoihini ja nyt yritän päättää, heivaisinko sen nettiin vai säilyttäisinkö kasvoni ja jättäisinkö heivaamatta x_x
Heivaa vaan nettiin! Tulee mullekkin jotain tekemistä tässä samalla kun sunnuntaita odottelee! (Ja kuka niitä kasvoja tarvitseekaan? :P) :D

Ja muuten... Alille sopii ni-saa hoenta! :D Se on söpöä! :)) Vähän muuten hassua, että Japanissa L- kirjain lausutaan R- kirjaimena! O.o (öhm... ja liittyykö aiheeseen...? ^^)

//Mikä sen lihasäijän nimi muuten oli? Se mikä puhuu koko ajan suvustaan? :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2007, 21:25:43 kirjoittanut Sinadra »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #48 : Maaliskuu 07, 2007, 21:30:25 »
Lainaus
Vähän muuten hassua, että Japanissa L- kirjain lausutaan R- kirjaimena! O.o (öhm... ja liittyykö aiheeseen...? ^^)

Ja toisinpäin. Japanissahan ei //niin, siis äännettäessä// varsinaisesti ole kumpaakaan vaan ne menevät vähän ristiin.

"watashi wa LOI Mustang" :D Ressukka kuulostaa niiin ärrävikaiselta. Repesin sille ihan holtittomasti taas tänään kun katsoin sen viidennen jakson, jossa se sanoo oman nimensä.

Lihasäijä on Armstrong.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2007, 14:07:51 kirjoittanut Marygold »

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Maaliskuu 07, 2007, 21:33:54 »
Minäkin lausun puolsutukseni Hughesille. Hughes oli ehdoton suosikkini heti alusta alkaen ja sitte se menee ja..... (koitta rauhoitella itseään).

Olin aika järkyttynyt kun Alin niisanittelu oli käännetty Ediksi. Mielestäni se ei passaa Alin suuhun, tai noh peltikypärään xD.

Sinadra, aika kovaa fanitusta tarvitaan jo jotta jaksaa katsoa fullmetaleja espanja teksteillä. Ei muuta kun espanjan alkeiskursille sitten ;D (ihte osaan tilata oluen espanjaksi *leveilyä*). Eh ehkä tämä menee jo vähän aiheen vierestä.

Mullekkaan ei tuo hiihtoloma oikeen tee hyvää. Oon tässä koplmepäivää vääntäny FMA fanarttia oikeen antaamuksella ja se on peräti vielä ollut ihan hyvää fanarttia. Sitä saa käydä katselemassa täältä

// Armstrongista puheen ollen, mitenköhän ne sen meinaa suomentaa. Vahvakäsi alkemisti? xD (ei vaan hetkinen joko se on siinä animessa tullut, taas on jääny pari jaksoa välistä...)

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #50 : Maaliskuu 08, 2007, 15:05:28 »
Lainaus
Vähän muuten hassua, että Japanissa L- kirjain lausutaan R- kirjaimena! O.o (öhm... ja liittyykö aiheeseen...? ^^)

Ja toisinpäin. Japanissahan ei varsinaisesti ole kumpaakaan vaan ne menevät vähän ristiin.

"watashi wa LOI Mustang" :D Ressukka kuulostaa niiin ärrävikaiselta. Repesin sille ihan holtittomasti taas tänään kun katsoin sen viidennen jakson, jossa se sanoo oman nimensä.

Lihasäijä on Armstrong.

// Ficcini ensimmäinen luku meni nyt sitten nettiin. Saa nähdä kehtaanko enää näyttää naamaani täällä tämän jälkeen, mutta täältä se löytyy. Huomioikaa kiltit ne spoilerivaroitukset alussa ennen kuin tulette tökkimään minua luudanvarrella silmään tai jotain vastaavaa.

Periaatteessa se kyllä on: "watashi wa Loi Masutangu." *friikki, joka käänsi katakanat länsimaisille kirjaimille*

Ja Armstrong olisi japanilaisittain lausuttuna: Alekkusu Lui Aamusutolongu *reps* Joo, mulla on ollu tylsää ja olen paremman tekemisen puutteessa näitä kääntänyt xD

En jaksanu tuota ficciäsi ruveta lukemaan, kun on yhen HP-ficin lukeminen kesken ja kaikkea... Mutta luin AN:t, ja haluaisin huomauttaa, että Ishbalin "virallinen" kirjoitusmuoto on "Ishval". Mangassa siis. Animehan on ihan eri juttu ja omistamani FMA Anime Profiles ilmoittaa, että Envy on tyttö... -_-U Hokevat "she"tä koko ajan.

Ja Sukeltajapanda, noi sun fanartit on oikein tyylikkäitä ;) Mä haluaisin skannerin, jotta vois omiakin töitä laittaa nettiin... *huoh*

Ja ihan triviana, kuka arvaa "Guliido"n henkilöllisyyden?

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Maaliskuu 08, 2007, 17:28:30 »
*repeää taas pahemman kerran*

Gaash, eihän täällä enää uskalla mitään sanoa, kun kaikki ovat AIVAN erimieltä. :D Suurimmanlaatuinen mielipidehyökkäys kävi alle päivässä kimppuun. Myönnän, Hughes on MELKEIN ok, mutta silti ja yhä vain ärsyttävä. Vaikka tuo minulle ehkä ihan vähän Siriusta mieleen, nyt ensimmäisen jakson perusteella. Silti.

Sina(anteeksi lyhenne), kyllä sieltä niitä enkunkeilisiäkin tekstityksiä (ja suoraa puhetta, mikä ei ole läheskään yhtä mukavaa) löytyy, tosin espanjankieli vie kaikkialta voiton. Hermostuttaa kun yrittää löytää oikean... Ranska vielä menettelee, kun sitä ymmärtää, mutta espanjan kanssa menee kyllä hermot. Voin yrittää etsiä sinulle kun viitsin jonkun jakson enkunkielisen tekstityksen kanssa. Viimeisen jakson katsoin mielestäni ainakin katsoin tällä tavalla... Heti sen jälkeen kun olin kokenut pienimuotoisen shokin kuultuani jakson alun enkulla.

Reta, "Guliido"? Ei pienintäkään hajua. Siis ei yhtään ymmärrä.

Hmh, Mary, käynpäs katsastamassa ficcisi kun ehdin FMA-fanitukseltani. Ja Panda, samat sinun fanartillesi. :)

(*kieroa hihitystä* Yksi päivä....)

//Muoksmuoks:
HYVÄ ON. HUGHES ON IHANA. Kaash, se ja sen vaaleanpunainen ankka yöpuku. Ei siihenvoi olla rakastumatta. (Ja se... se kohatus, joka spoilaisi kaiken ja kaikki ja joka on Hughesin kannalta liian kamalaa kerrottavaksi... oh my god, pääsi suuta kun spoilaannuin lisää... Eikä kukaan varmaan ymmärrä. ^^) Niin. Te siis voititte. Hughes on ihana.
Ja Mary, Todella upea fic.

//muoksmuoksmuoks: *poistaa ensimmäisen muoksin*
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2007, 10:22:16 kirjoittanut Invisible »

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Maaliskuu 08, 2007, 19:54:56 »
Invisible: Ei se nyt NIIN vaikea voi olla! O.o Voisit kokeilla vaihtaa l:n r:ään... *wink wink*
HAH! Myönsit Hughesin suuruuden! *happy*

Sinadra: Itse tiedän sivuston, josta voi kaikki FMA jaksot japanilaisella audiolla ja enkku-teksteillä (fansubbeja, ne on kuitenkin laadukkaampia)... En kuitenkaan laita linkkiä, joutuisin vain vaikeuksiin ylläpidon kanssa tai jotain vastaavaa...

GAH! 2-volume ilmestyy huomenna ja mulla on ruotsin koe! *vihaa ruotsia* Pakko on se kakkos-alppa ostaa, kun siinä luultavasti koko sarjan naurettavin henkilö tekee debyyttinsä xD

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Chris
« Vastaus #53 : Maaliskuu 08, 2007, 20:07:14 »
Lainaus
Sinadra: Itse tiedän sivuston, josta voi kaikki FMA jaksot japanilaisella audiolla ja enkku-teksteillä (fansubbeja, ne on kuitenkin laadukkaampia)... En kuitenkaan laita linkkiä, joutuisin vain vaikeuksiin ylläpidon kanssa tai jotain vastaavaa...
Ooh! Todellako? Haluaisisitko laittaa minulle yksärillä linkin *puppyeyes* :)
Lainaus
Sina(anteeksi lyhenne), kyllä sieltä niitä enkunkeilisiäkin tekstityksiä (ja suoraa puhetta, mikä ei ole läheskään yhtä mukavaa) löytyy, tosin espanjankieli vie kaikkialta voiton. Hermostuttaa kun yrittää löytää oikean... Ranska vielä menettelee, kun sitä ymmärtää, mutta espanjan kanssa menee kyllä hermot. Voin yrittää etsiä sinulle kun viitsin jonkun jakson enkunkielisen tekstityksen kanssa. Viimeisen jakson katsoin mielestäni ainakin katsoin tällä tavalla... Heti sen jälkeen kun olin kokenut pienimuotoisen shokin kuultuani jakson alun enkulla.
:D Eipä se ole minua paljoa haittannut. Ärsyttää vain, että se tulee subilta niin hitaasti... Herranjestas sentään, nyt vasta mennään juna jaksossa! -.-' En ole muuten edes viimoista jaksoa nähnyt. Spoilaannuin kuitenkin vähän aikaisemmin ja tiedän osittain... Pelottaa mitä tapahtuu :/ En ole viimeisistä 20. jaksosta tajunnut mitään. O.o (pitäisisi ehkä opetella espanjaa! :D)

Hah! enpä ole muuten ennen kuin nyt kiinnittänyt huomiota Armstrongin nimenlausuntaan! :D
ONKO ENVY TYTTÖ?! :D (täällähän oppii uusia asioita! :P)
Lainaus

// Ficcini ensimmäinen luku meni nyt sitten nettiin. Saa nähdä kehtaanko enää näyttää naamaani täällä tämän jälkeen, mutta täältä se löytyy. Huomioikaa kiltit ne spoilerivaroitukset alussa ennen kuin tulette tökkimään minua luudanvarrella silmään tai jotain vastaavaa.
Käynpä tsekkaamassa! ;) Kuten kävin jo Pandan fanartinkin... :)

HYVÄ INVISIBLE! :)) Tajusit kuinka mahtavan ihana Hughes on! :P

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Maaliskuu 08, 2007, 20:40:06 »
Lainaus käyttäjältä: Sinadra

Mitä? :D Ei kyllä ole, ei kai. Tai siis kait sillä vähän tyttömäinen ääni on, mutta ihan poikana se pysyy. Paitsi!

Huomenna toinen osa! Menen suoraan koulusta ostamaan, varmasti.

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Maaliskuu 08, 2007, 21:17:22 »
Lainaus käyttäjältä: Sinadra

Mitä? :D Ei kyllä ole, ei kai. Tai siis kait sillä vähän tyttömäinen ääni on, mutta ihan poikana se pysyy. Paitsi!

En sanoisi Envyn olevan tyttö, mutta sanoisin, että Fullmetal Alchemist Anime Profiles-kirjan tekijät tai kääntäjät on idiootteja. Japanissahan ainakin pääasiassa käytetään sukupuolettomia "hän" sanoja (kono hito (tämä henkilö), ano hito (tuo henkilö) ja sono hito (se henkilö)) ja kyseinen kirjanen (englantia) hokee Envyn olevan "she". (Ja ainakin Envyn japanilainen ja englantilainen ääninäyttelijä ovat molemmat naisia... Johtuisiko tuosta.)

Ja mangassahan se on melkein fakta, että Envyllä ei ole sukupuolta. Animessa sanoisin hänen olevan poika/mies. (Kumpikohan se noistakin sitten on? -_-U) Frickkin' gender confused psychopathic albino palmtree...

Joo joo, mä meen jo *juoksee ja suojelee päätään lentäviltä tomaateilta*

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Chris
« Vastaus #56 : Maaliskuu 08, 2007, 21:26:13 »
Jos se on sitten jotain siitä väliltä! :) Jotenkin olen kuvitellut sen pojaksi... Mutta sehän tosin muuntautuu, että joo... Ehkä ei kannattaisi ajatella; se ei tee hyvää minulle! :D

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
« Vastaus #57 : Maaliskuu 09, 2007, 09:02:38 »
Periaatteessa se kyllä on: "watashi wa Loi Masutangu." *friikki, joka käänsi katakanat länsimaisille kirjaimille*

Ja Armstrong olisi japanilaisittain lausuttuna: Alekkusu Lui Aamusutolongu *reps* Joo, mulla on ollu tylsää ja olen paremman tekemisen puutteessa näitä kääntänyt xD

Itseasiassa japanissa ei ole L-kirjainta, se on R. Sitä vain ei lausuta niin voimakkaasti.

Ja kyllä, Envy on tyttö, ainakin sarjan tekijät ovat tehneet hänet tytöksi. Sehän on tietysti lukijan/katsojan oma päätös, jos haluaa ajatella häntä muuna, voisinhan minäkin päättää, että Ed on minun mielestäni simpanssi (No jos nyt ei kuitenkaan xP ). Mutta virallisesti Envy on tyttö.

-Jén
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Maaliskuu 09, 2007, 13:56:01 »
Minusta jossakin vaiheessa animea tuli ilmi ettei Envy olisi kumpaakaan sukupuolta, saatan tosin muistella omianikin, mutta minusta Envy ei ole kumpaakaan. Mangassa se juttu menee kuulemma vielä monimutkasemmaksi.... (ei jaksa ruveta selostamaan).

// Jos fanartistani on jotain sanottavaa niin käykää kommentoimassa mielummin sinne missä ne kuvat ovat eikä tänne. Tai laittakaa yksäriä.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2007, 14:22:12 kirjoittanut Sukeltajapanda »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #59 : Maaliskuu 09, 2007, 14:06:03 »
Lainaus
Mutta luin AN:t, ja haluaisin huomauttaa, että Ishbalin "virallinen" kirjoitusmuoto on "Ishval". Mangassa siis.

Voi olla juu, mutta minun painoksissani se on Ishvar, tarkistin sen ennen tuon lähettämistä nettiin, koska en halunnut väittää omiani. VIZin käännöksiä on kahdeksanteen asti tuolla hyllyssäni :)

Kiitos myös noista L- ja R- kirjaimiin liittyvistä pilkunviilauksista, minä en japania ole koskaan sanaakaan opiskellut niin en nyt välttämättä asiasta niin tarkkaan perillä ole, sanoin vain miltä se minun korvaani kuulostaa. Ja Mustangin ääntämisestä tuossa paljonlainatussa kommentissani en edes tarkoittanut sanoa yhtään mitään, ajattelin nyt lähinnä sitä Royn ääntämistä, joka minusta on huvittava. Kyse ei siis ollut mistään japanin ääntämisen äärimmäisen vakavastiotettavasta maisteritason luennosta ;)

Lainaus
Ja kyllä, Envy on tyttö, ainakin sarjan tekijät ovat tehneet hänet tytöksi. Sehän on tietysti lukijan/katsojan oma päätös, jos haluaa ajatella häntä muuna, voisinhan minäkin päättää, että Ed on minun mielestäni simpanssi (No jos nyt ei kuitenkaan xP ). Mutta virallisesti Envy on tyttö.

Ai, minä en ole koskaan nähnyt missään virallista lausuntoa asiasta, mutta minä luulin että Envy on vähän niinkuin... öö... androgyyni. Osaan taas ilmaista itseäni. Ainakin siinä muodossa jota yleensä käyttää, siis siinä pitkät mustat hiukset ja napapaita-lookissa, ya know :D

Hm, ehkä en jaksa väitellä tästä Envyn sukupuoliasiasta kuitenkaan, voihan se Ed olla sitten vaikka simpanssikin.

//Reta McClain: Sovitaan sitten vain että se on Ishval. En minä jaksa mitään väittelyä siitäkään vääntää, kun en edes ole lukenut VIZin käännöstä enempää kuin lukuun 38. Tarkistin vain sieltä mistä pystyin sen asian varmimmin (tai siis niinhän minä kuvittelin) tarkistamaan.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2007, 20:22:04 kirjoittanut Marygold »

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Maaliskuu 09, 2007, 17:11:18 »
Lainaus
Mutta luin AN:t, ja haluaisin huomauttaa, että Ishbalin "virallinen" kirjoitusmuoto on "Ishval". Mangassa siis.

Voi olla juu, mutta minun painoksissani se on Ishvar, tarkistin sen ennen tuon lähettämistä nettiin, koska en halunnut väittää omiani. VIZin käännöksiä on kahdeksanteen asti tuolla hyllyssäni :)

Puhun luvusta 58, sivusta 30. Arakawa itse oli kirjoittanut "Ishval". Kyseisessä ruudussa näkyi Hakuron ylisuuri pää ja keskikokoinen kartta, valtion nimet oltiin kirjoitettu kuvaan itseensä, osaksi koko juttua. (Ja itseltäni löytyy Vizin julkaisuja ekat 11...)

Minusta Envyn sukupuolta ei kyllä ole missään sanottu, mutta itse tulkitsisin hänet pojaksi anime-versiossa. (Jakso 50 >.>)

Ja siitä R=L sekoilusta... Minusta ne ovat periaatteessa sama asia Japanissa. Lausuminen on sama, hiragana/katakana merkit on samoja... Mutta länsimaisittain ne voivat periaatteessa olla kumpi tahansa, joten jos joku kirjoittaa L kun puhutaan japanilaisesta ääntämisestä/kirjoittamisesta niin joku toinen voi kirjoittaa R ja merkitys on sama. (Ja Arekkusu Rui on aika huvittava sekin... ja Rasto xD)

Onkos kukaan vielä löytänyt kakkos-alppaa? Itse kiersin supermarketin ja kahden ärrän kautta kotiin tullessani ja yhdestäkään ei löytynyt.

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Maaliskuu 10, 2007, 10:14:42 »
*vihaista murinaa* AIVAN NIIN.

Reta, itsekin kävin kaikki mahdoilliset kaupat läpi eilen. Kaikki ärrästä s-markettiin. Ärrällä sitten menetin hermoni, ja kysyin myyjältä, että onko kakkos alppa edes tulossa? Myyjä tsekkasi ekan pokkarin takakannen ja katsoi sitten mua. "Joo, tota, ei se tuu ku neljän viikon päästä. Tai ainakin sillon toi ensimminen otetaan myynnistä, että ehkä se tulee sitten jo kolmen viikon päästä, mä en ole ihan varma."

...

NELJÄN-KOLMEN VIIKON PÄÄSTÄ?!?! MITÄH?!

Ja Panda, anteeksi. Tottelen pyyntöäsi tästä eteenpäin. *nöyrä kumarrus*
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2007, 10:18:26 kirjoittanut Invisible »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #62 : Maaliskuu 10, 2007, 11:16:31 »
Enpä ole minäkään nähnyt toka-alppaa vielä, mutta en kyllä kovin tarkkaan ole ehtinyt katsoakaan. Vieläkin lukee Sangutsun sivulla, että:

Lainaus
FMA 2 tulossa! - ilmestyy 9.3.

Mutta sehän oli eilen? Voisiko sitten olla että siinä on vain sattunut joku pieni viivästyminen ja se tulee vasta ensi viikolla? <:

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #63 : Maaliskuu 10, 2007, 13:06:55 »
Noh ei olisi ensinmäinen kerta kun nuo aikataulut köppöilee... O_o (missä neon genesis viipyy?)

Ihte suosin enemmän niitä englanti käännöksiä (ne on paljo isompia ^^). Pitäis taas tilata niitä lisää, mutta harmi ku ne on niin kalliita. 12e on aika paljon minunlaiselleni jyväjemmarille, joka ei uskalla maksaa mitään 20 euron setelillä :D.

Poissa Megera

• Vuotislainen
    • Megeran Blogisivu
« Vastaus #64 : Maaliskuu 10, 2007, 15:07:27 »
Lainaus
FMA 2 tulossa! - ilmestyy 9.3.

Mutta sehän oli eilen? Voisiko sitten olla että siinä on vain sattunut joku pieni viivästyminen ja se tulee vasta ensi viikolla? <:
[/quote]

FMA 2 tulee vasta huhtikuussa tai näin minulle ainakin R-kioskilla sanottiin kun kävin kysymässä sitä viidenen kerran : <

Nyt varsinaiseen aiheeseen: Katson FMA:ta hyvin innokkaasti koska se on niin ihana sarja. Itseasiassa ensimmäinen animesarja jota seuraan (ellei lasketa pokemonia..) ja minusta se on hyvin tehty ja joka jaksossa on aina jotain erinlaista ja aina saa miettiä että mitäköhän noi seuraavaksi aikoo tehdä.
Like a river flowing to the sea
You'll be miles away, and I will know
I know I can deal with the pain
No reason to cry.

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Maaliskuu 10, 2007, 15:27:28 »
Meidän ärrällä ei osattu sanoa yhtään mitään. Myyjä oli juuri purkamassa perjantain lastia ja kaverin kanssa mentiin siihen pällistelemään. Conan oli ainoa manga mikä oli tullut. Melkein kirottiin myyjälle päin naamaa, mutta pidettiin suut kiinni ja mentiin ulos manaamaan huonoa tuuria.

Mutta kuten joku jo sanoi, niin ei olisi ensimmäinen kerta kun olisi myöhässä -___- En käsitä miten Sangatsu on jotenkin niin toistuvasti myöhässä. Omia kokemuksia on lähinnä vain parin Emma-mangan kohdalla, mutta One Pieceä lukeva kamu on odottanut sitä jo monta kertaa. Inhottavaa, kun luvataan joku aika ja sitten se ei pidäkään. Pitäisivät aikataulunsa kurissa, murr.

Kafka

• Ankeuttaja
« Vastaus #66 : Maaliskuu 11, 2007, 10:17:30 »
Mutta kun minä en löytänyt englannin kielisiä! :/ Espanjan kielisenä ne olivat kyllä aika... ööh mielenkiintoisia. :D Okei juu. Olen epätoivoinen FMA:n kanssa, kun koneelle ei pysty niitä latailemaankaan.
Lainaus

Sama juttu. Olen nyt jaksossa 32 enkä ymmärrä sanaakaan japania tai espanjaa, saan selvää vain niistä sanoista jotka muistuttavat englantia tai liittyvät selvästi siihen mitä kuvassa tapahtuu. Sen Shamballa-leffan katsoin ranskaksi tekstitettynä ja ymmärsin sentään vähän enemmän kuin espanjasta.

Fanfiction.com on koukuttanut minut ja nyt en saa tarpeekseni Edo/Roy tarinoista. Awww ne on niin suloinen pari. Mieluummin luovutan Edon Roylle kuin vaikka Winrylle (kirottu olkoon hänen ruuvimeisselinsä)

Ja miksihän ihmeessä omakin tekstini on tuossa lainauslaatikossa...

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Chris
« Vastaus #67 : Maaliskuu 11, 2007, 13:13:04 »
Lainaus
Sama juttu. Olen nyt jaksossa 32 enkä ymmärrä sanaakaan japania tai espanjaa, saan selvää vain niistä sanoista jotka muistuttavat englantia tai liittyvät selvästi siihen mitä kuvassa tapahtuu. Sen Shamballa-leffan katsoin ranskaksi tekstitettynä ja ymmärsin sentään vähän enemmän kuin espanjasta.
Hyvä, että joku muukin on kokenut saman kuin minä! Kovin tuskallista sanoisinko. O.o ^___^ Mutta mutta... Mieluummin minä suomeksi katson kun espanjaksi tai ranskaksi... -.-' Suomenkilisillä tekstityksillä löytyy ainakin se leffa... Se on kylläkin 11 osassa. En koskaan jaksa katsoa sitä alkua pidemmälle, kun ottaa päähän kun pitää koko ajan vaihtaa sitä osaa... :S
Mieluiten kyllä katsoisisin englanniksi! :))

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2007, 13:16:59 kirjoittanut Sinadra »

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Maaliskuu 16, 2007, 18:08:03 »
*aloittaa tuuletuksen ja tanssimisen vaikka foorumi on ollut epätavallisen hiljaa ja pitelee käsissään uutta FMA pokkaria*

Katsokaa, se on tullut se on tullut se on tullut! Oi ihanaa, olin rutistaa ystäväni onnesta kun hän soitti ja kertoi, että nyt se on tullut. Otin pyörän ja pyöräilin upeat 50 metriä lähikauppaan huimaa vauhtia, ihan että vain saisin sen nopeammin. Ja kyllä se sieltä löytyi. Hätäännys tuli, kun luulin unohtaneeni rahat, mutta löytyiväthän ne sitten takataskusta.

Aivan mahtava pokkari. Räjähdin nauruun täysin epäsopivissa kohdissa useammin kuin kerran. Ja naurusta ei tullut loppua. Räkätin likaisesti monta minuuttia yhteen putkeen. Onneksi vanhemmat eivät olleet kotona. ;)
*hymy* Vaikkakin spoilaannuin kirjasen kautta niin, että sain tietää mitä ylihuomisen FMA:n jaksossa tapahtuu... oli se sen arvoista. Gaad. Ihana päätös päivälle.

Hmh... ^^ Totta tosiaan, ylihuomenna TULEE uusi jakso. Ohoh, en mä edes tajunnut vaikka tuuletinkin asiasta.^^. Sitten tietysti odotan Maryn ficille jatkoa ja... mitä vielä FMA:han liittyvää? Nothing, I have to say.

"Turhan paperityön välttämiseksi kiellän kuoemasta alueellani." - Roy
*kuolee nauruun yhä uudestaan ja uudestaan* <3

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #69 : Maaliskuu 16, 2007, 19:18:41 »
Minusta animen jaksojen 6-8 tapahtumat toimivat animessa mangaa paremmin, jotenkin ne vain sutaistaan mangassa ohi hirveää kyytiä enkä kunnolla ehtinyt edes saada traumoja. Animesta sain. Todellakin. Harkitsen tässä juuri melkein vakavissani että näyttäisin pätkän seitsemättä jaksoa ensi viikon bioetiikan esitelmässäni (jonka pitää olla koko oppitunnin mittainen, herra varjele x___x), mutta en tiedä pystyisinkö itse katsomaan sitä itkemättä. Ja ryhmässäni on yksi paatunut fullmetalinvihaaja ja viisitoista tylsämielistä möhköä, jotka tasan tarkkaan istuvat sillä kurssilla vain koska se on pakollinen ja luultavasti heitä kiinnostaa esitelmäni suunnilleen yhtä paljon kuin katsella kärpäsen kävelemistä katossa. Mahtava homma. Tunnen itseni joskus vähän turhan innokkaaksi noilla etiikan ja filosofian ja muiden pohdiskeluaiheiden kursseilla, näin yleisenä offina :D

Invisiblen mainitsema kohta on mainio. Envyn ilme sivun 71 (minun VIZ:in käännökseni sivun 71, suomennoksesta en tiedä) ylälaidassa on myös mainio. Ja ennen kaikkea säälittävä totuus Edwardin pituudesta siellä alpan lopussa xDD

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Maaliskuu 16, 2007, 21:18:18 »
*aloittaa tuuletuksen ja tanssimisen vaikka foorumi on ollut epätavallisen hiljaa ja pitelee käsissään uutta FMA pokkaria*

Katsokaa, se on tullut se on tullut se on tullut! Oi ihanaa, olin rutistaa ystäväni onnesta kun hän soitti ja kertoi, että nyt se on tullut. Otin pyörän ja pyöräilin upeat 50 metriä lähikauppaan huimaa vauhtia, ihan että vain saisin sen nopeammin. Ja kyllä se sieltä löytyi. Hätäännys tuli, kun luulin unohtaneeni rahat, mutta löytyiväthän ne sitten takataskusta.

Aivan mahtava pokkari. Räjähdin nauruun täysin epäsopivissa kohdissa useammin kuin kerran. Ja naurusta ei tullut loppua. Räkätin likaisesti monta minuuttia yhteen putkeen. Onneksi vanhemmat eivät olleet kotona. ;)
*hymy* Vaikkakin spoilaannuin kirjasen kautta niin, että sain tietää mitä ylihuomisen FMA:n jaksossa tapahtuu... oli se sen arvoista. Gaad. Ihana päätös päivälle.

Hmh... ^^ Totta tosiaan, ylihuomenna TULEE uusi jakso. Ohoh, en mä edes tajunnut vaikka tuuletinkin asiasta.^^. Sitten tietysti odotan Maryn ficille jatkoa ja... mitä vielä FMA:han liittyvää? Nothing, I have to say.

"Turhan paperityön välttämiseksi kiellän kuoemasta alueellani." - Roy
*kuolee nauruun yhä uudestaan ja uudestaan* <3

... TAHTOO!!! *hakkaa päätään näppäimistöön* Tahtoo uusimman FMA:n... *vikisee*

Mun ainoa suomenkielinen FMA on vaan yksinäisenä hyllyssä mun 11 VIZ-julkaisun, kolmen novellin, kahden taidekirjan ja kahden profiilikirjan lisäksi >.< Voi parkaa *silittää sitä*

Pitää varmaan käydä huomenna kaupassa...

AHEM! En voi sanoa mitään Myllärin käännöksestä (kun en 2 vielä omista... DAMN!), mutta ainakin tarina saadaan kivasti liikkeelle ;) Nuo Reolen vaikeudethan mainitaan taas uudestaan myöhemmissä luvuissa (ihana ristiin pukeutumisen säestyksellä xD) Tässä käy sääliksi Ninaa ja Alexanderia :( Nina on söötti. Ja Alexander on ihana kun se hyökkää aina Edon kimppuun <3
Ja saadaan Scarin ensiesiintyminen myös^^ (Netissä liikkuu huhu, jonka mukaan saisimme tietää hänen oikean nimensä (luultavasti luvussa 7-jotain tai 8-jotain) *le gasp*) Animessahan emme sitä kuule...

(Ja kyllähän se periaatteessa spoilaa myös jaksot 14 ja 15...)

Limetto

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Maaliskuu 16, 2007, 22:02:47 »
Taisin juuri kuolla.

Haha, menen lähimmälle R-kioskille heti kun se aukeaa :D. Pakko saada se toinen pokkari. Heti.

Kyllä, seuraan siis Fullmetal Alchemistia, niin animena kuin manganakin. Näissä tosin liikun ihan subtv:n ja suomennoksen tahtiin. FMA on ensimmäinen anime/manga jota olen lähtenyt seuraamaan. En ole koskaan oikein käsittänyt tätä "villitystä" ja lopulta päätin ottaa selvää kun FMA alkoi. Ihastuin ja rakastuin. Minuun iski erityisesti tämä angstisuus, veri, räiskintä ja tietysti alkemia (vaikka onhan sitä tietysti tullut naurettuakin sarjaa seuratessa). Puhumattakaan tietysti päähenkilöistä joita tekisi vain mieli rutistaa. Yhdeksi lempihahmoistani (.. voidaanko nyt vielä puhua lempihahmoista kun olen näin aikaisessa vaiheessa tämän seuraamisessa?) päähenkilöiden lisäksi pääsi myös Hughes. Hänessä nyt oli vain sitä kuuluisaa jotain.

Eksyin lukemaan erään englanninkielisen EdxRoy ficin (PITKÄN. o________o). Hm, se oli mielenkiintoista, tapanani kun ei ole yleensä edes lukea mitään parituksia tms. Se oli kyllä hyvä ficci sitä en kiistä, mutta jäi rassaamaan se että en millään pysty lukea tuota ekaa pokkaria vakavasti. Toivottavasti toisen kohdalla ei kävisi samoin. En kyllä tiedä mikä minulle tuli mutta en vain pystynyt lukea sitä. Ja ficin myötä myös spoilaannuin ja tiedän jo AINAKIN yhden joka tulee kuolemaan.. Ei hyvä. Jään suremaan. Oma vika kun en välittänyt spoilaus varoituksista. Miten yksi ficci voi olla paikoin niin ihana mutta samalla äärimmäisen ärsyttävä?

Ah, FMA:n jakso tulee jo ylihuomenna. Sunnuntaiaamujen pelastus.

EDIT// Arvatkaas kuka juoksi Ärrälle heti kun se aukesi vain kuollakseen uudestaan? Niitä ei ollut siellä (eikä myyjä osannut yhtään sanoa koska on tulossa..)! .____.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2007, 08:56:48 kirjoittanut Limetto »

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Maaliskuu 17, 2007, 16:58:12 »
Limetto, voi sinua raukkaa. Suorastaan julmaa, tuo tuollainen. *pyörittää päätään* S-marketista sain oman kappaleeni. Ehkä, jos siellä päin on sellainen kauppa, voisi löytyä...:) Mutta eiköhän se sinnekin tule pian. Toivotaan, ainakin. ^^
Ja jos mielikuvissasi kummttelee yhä Ed/Roy, et voi tuota toistakaan täysin vakavalla mielellä lukea. *nauraa muistellessaan* Kokemusta on.

*selaa sivulle 71 ja repeilee* Mary, jos tarkoitat tuota Envyn kuvaa, jota minä parhaillani tuijotan (et voi tietenkään nähdä tänne, mutta...^^), olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä suorastaan upeasta ilmeestä.
//muoks: Ja se Edin pituus siellä alpan lopussa... Gaad. Luin sen juuri kun äitini astui sisään ovesta. Nauroin muutaman minuutin saamatta kunnolla henkeä. Äiti seisoi kummastuneena vieressä. Aivan hulvaton. xD

Taidan aloittaa kakkos pokkarin lukemisen uudestaan. Siitä ei saa tarpeekseen. Varsinkaan, jos mielessä on Ed/Roy... *nauraa*
Ja huomenna sitten FMA:n uusin jakso. Can't wait.

Ou, ja muuten. Gluttony on suloinen. En voi sille mitään, mutta kaikessa inhottavuudessaan se on minusta äärimmäisen suloinen. Pelottavaa.
"Saanko syödä sen?"
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2007, 17:03:31 kirjoittanut Invisible »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #73 : Maaliskuu 17, 2007, 19:24:23 »
Joo, luultavasti tarkoitin juuri sitä Envyn kuvaa. Se on vain repeilyttävä. Itse asiassa se on liimautunut verkkokalvoihini tälläkin hetkellä ja naureskelen koko ajan itsekseni istuessani tietokokeen edessä. Ne lauantait, ne lauantait... *pudistelee päätään*

Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia ottaa mangaa vakavasti vain siksi että olen Roy/Edo-shipperi, ehkä sitten siksi että olen ollut Roy/Edo-shipperi animen alusta asti ja olen tavallaan niin tottunut ajatukseen, ja toisaalta siksi että olen Roy/Edo-shipperi varsinaisesti vain fanon-puolella. Mutta kieltämättä kakkosalpasta löytyy joitakin aika herkullisia kohtia.

"Why don't we have a cup of tea?"

En näkisi siinä mitään kieroa, jos en olisi kirjoittanut vähän ennen kakkosalpan lukemista erästä ficciä, jossa Roy kysyi Edolta ihan samaa asia vähän... öh... eri yhteydessä. x__x Nauran sille vieläkin joka kerta katketakseni, eikä asiaa auta yhtään se että kukaan muu ei tajua sen repliikin hauskuutta :D

Huominen jakso minusta on yksi parhaista koko sarjassa, harmi että teatteriharkat alkavat kymmeneltä, olisin melkein voinut katsoa sen. Ja pistää vaikka nauhalle jos nyt vielä muuttaisin mieleni sen esitelmän suhteen :D

Limetto

• Ankeuttaja
« Vastaus #74 : Maaliskuu 18, 2007, 12:29:10 »
Subtv:llä oltiin sitten ilkeästi laitettu tuo jakso alkamaan aikaisemmin, ja ehdin nähdä vain lopun. Kyllä ärsyttää! Ei kai auta muu kuin katsoa se sitten keskiviikkoyönä.. Ja täytyy mennä vielä maanantaiaamuna ennen koulun alkua Ärrälle etsimään sitä toista pokkaria. Ärh.

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #75 : Maaliskuu 18, 2007, 14:21:52 »
Mary, :)

Limetto, mä olisin myös missanut jakson, ellei sisäinen näkymättömyyteni olisi herättänyt tunnetta, että ENTÄ JOS se tuleeki aikaisemmin? Tarkastin sitten asian DBZ yhteydessä, ja tulihan se aikaisemmin. Mutta suorastaan ilkeää laittaa jakso tulemaan aikaisemmin, VARSINKIN kun n. puoli tuntia aikaisemmin tuli ohjelman mainos, jossa kerrottiin sen alkavan vartin yli kaksitoista, niin kuin tavallisesti.
Ja on yksi ihan hyvä keino katsoa se jakso, siis, jos sen löytää, mutta uskoisin, että sen löytää... nimittäin Youtuben kautta. Englanninkielisillä tekstityksillä löytyy ainakin, suomenkielisillä ehkä. Viimejakson löysin ainakin suomenkielisissä subeilla. Kannattaa kokeilla, ellet tahdo valvoa yömyöhään.

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #76 : Maaliskuu 18, 2007, 14:46:57 »
Käh... missasin tämän päivän jakson (oli harjotukset) enkä muistanu laittaa nauhalle -___-

Jos olen oiken pysynyt laskuissa mukana niin tänään näky se kamaluuksien jakso (tai siis hyvähän se on mutta sillen kamala *sekavaa*). Eka kertaa kun katoin sitä niin märisin ihan vesiputouksena ja mangassa taisin märistä vielä enemmän, vaikka kohta menee ihan eritavalla (tykkään ehkä enmmän siitä manga versiosta, tais siis onhan ne molemmat hyviä *taas sekavaa*).

Mangan löysin eilen kaupasta... en ostanu kun omistan sen englanniksi, mutta tykkäsin sen ulkoasusta. Vihree li erittäin hyvä väri valinta ^^.

Tutteri

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Maaliskuu 19, 2007, 12:43:34 »

Fullmetal Alchemist on paras animesarja jota olen seurannut! Edward ja Alphonse Elric ovat mahtava päähenkilökaksikko. ^^

Sarjaan ollaan saatu sekä surua, kaipuuta, että iloa ja hassuja tilanteita. Viime jakso oli kyllä surullisen puoleinen.. :(

Olen lukenut myös ensimmäisen kirjan tai no pokkarin ihan miten kukin haluaa sen ilmaista.. Lainasin sen veljeni kaverilta, koska en sitä ole mistään itse löytänyt (ärrrrr...!) Se  on tosin tainnut olla aika monen ongelma täällä. :P

Sekä sarjan, että mangan piirojälki on mahtavaa ja ilmeillä osataan kyllä leikitellä! xD
En voi muuta kuin ylistää ja palvoa ja taas ylistä. :) Eipäs tässä muuta kuin mangajahtiin takaisin..

Reta McClain

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Maaliskuu 26, 2007, 21:21:39 »

Mutta voisiko siis joku ihan oikeasti valaista ja kertoa kuinka vanhoja Al ja Ed ovat? Koska saan koko ajan joka puoleta aivan ristiriitaista tietoa ja se hämmentää.
Että tämmöstä riimailua minulta. Huomenna kai se toinen pokkari täytyy käydä ostamassa. :)

Anime
Flashbackit
Jaksot 1-2: Ed 15, Al 14
Jakso 3: Ed 5-11 Al 4-10
Jaksot 4-5: Ed 11, Al 10
Jakso 6: Ed täyttää 12 ja Al täyttää jossain välissä 11^^
Jaksot 7-9: Ed 12, Al 11

Jaksosta 10 eteenpäin: Ed 15 Al 14
Ed täyttää 16 jaksossa 23 ja Al on (jostain kumman syystä käsikirjoittajat mokas (lukivat varmaan liian innokkaasti manga pokkaria 7...)) koko loppu sarjan ajan 14.
Ja sivuhuomautuksena, että jakso 28 on suurimmaksi osaksi flashbackkia ajalta kun Ed oli 10 ja Al 9.
Ja sitten on leffa, mutta sitä en nyt tässä rupea selittämään, koska sen ymmärtäminen vaatii sitä, että on katsonut viimeisen puolikkaan jaksosta 51.

Manga
Ed on koko ajan 15 ja Al on koko ajan 14, lukuun ottamatta flashback-lukuja (5-pokkarin vika luku ja 3 ekaa lukua pokkarista 6), joskin Edin syntymäpäivä lähestyy ("Olen päättänyt, että Ed on syntynyt talvella." ~Hiromu Arakawa, Vol. 12) Ja pokkarissa 9 mainittiin, että Ed on melkein 16. (Tämäkin on aika epämääräinen ajankohta, koska Hokkaidossa (sijaitsee pohjois-Japanissa), jossa Arakawa on syntynyt, talvi voi kestää tyyliin puolet vuodesta xD (Tämäkin 12-pokkarista^^)
Ja tästä opimme, että manga ja anime eroavat toisistaan kuin yö ja päivä^^

Sain ostettua englanninkielisen FMA 12 tänään^^ Sisäinen EdxWin fanini virnuili, kikatti ja piti muutenkin juhlia xD Luku 47 <3

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
Ediiiiiii.....
« Vastaus #79 : Maaliskuu 28, 2007, 07:51:48 »
 Juup on fma minulle myös tuttua katsoin sitä poljon netistä ja nyt kun kuulin että sitä tuleee teeveestä innostuin mutta ....mutta emme omista vielä dikiboksia joten en voi katsoa sitä Nyyyh T T....... julmaaaa....

Toisaalta eisen nyt niin hyväää loppu viimeksi ollut mutta jaksan katsoa youtubesta aina uudestaan sitä edin tanssia 13 jaksossa tai sen juna jutun.....

Tarina on kyllä hyvä ja metalli osat ovat kuin aitoja mutta tämä oli kuitenkin vähän turhan masentavaaa minulle...... Ja tottakai Edi on  paras ja hellyyttävä pituudensa tähden ja kyllä edi rukoilemalla kasvaisi aivan varmasti :)
dataa kotona ja koulussa

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #80 : Huhtikuu 14, 2007, 14:37:18 »
Hieno sarjahan tämä on tähän mennessä ollut. Olen seurannut siitä lähtien, kun SubTV:llä alkoivat esittämään, tosin kolme ensimmäistä jaksoa katsoin ensi kerran viime kesänä (pirhanan GetBackers lopulta vei voiton :D). Tämä on näitä sarjoja, joka tulee joka paikassa vastaan, joku mainitsee jossain keskustelufoorumilla tai sitten tulee jotain uutista tai muuta vastaavaa. Ylistyksiä lähinnä on tullut kuultua.

Jeps, animena katson ja mangana luen, mutta sinänsä tietoni sarjasta ovat aika pinnallisia, en muista kaikkien tyyppien nimiä enkä enempiä pohdi miksi tuo tekee sitä ja tämä tätä. En niin innostunut ole sarjasta, että katsoisin ne joskus muinoin hankkimani kaikki jaksot heti putkeen, yksi jakso viikon välein kelpaa minulle.

Jostain kumman syystä hihittelen FMA:ta, tai ylipäätänsä mitään animesarjaa katsoessani tavallista enemmän, jopa asioille, joille ei välttämättä tarvitse hihitellä. Tämä siis johtaa siihen, että kun jotain oikeasti huvittavaa sattuu, meikäläinen räkättää kovaäänisesti. Etenkin mangapuolella Edin ilmeet ja Royn epämääräiset kommentit pistävät nauramaan.
Sitten on löytynyt jo yksi jakso, joka oli sinänsä melkoisen järkyttävä, ensimmäisen jakson shokeeraavan alun lisäksi siis. Sen jälkeen pohdin vielä enemmän miksi ihmeessä esitysaika on tuo mikä on o.O

Minä taas tykkään kovin käännöksistä, ihania ne jotkut repliikit, joista jotkut eivät oikein pitäneet, huomasin ^^ Kai sitä on tullut katsottua liikaa piirrettyjä englanninkielisillä teksteillä, niin paluu suomalaisiin on jotenkin jännää :D
Ja mangapuoli, ääniefektien suomennos, ah! :D Ne ovat jotenkin niin söpöjä :D "Myhä", "viuh viuh", "särm" ja niin edelleen. Sama juttu tässäkin varmaan, niin paljon englanniksi tullut luettua tavaraa.

Mitä tuohon fanfiction-puoleen tulee, olen huomannut, että EdxRoy on melkoisen suosittua. Joo, kyllä minäkin sitä varmaan kannattaisin, mutta en sen enempää kuin mitä animessa ja mangassa on (ai mitä, eikö sitä olekaan?). Haha.

Goldie

• Ankeuttaja
« Vastaus #81 : Huhtikuu 21, 2007, 18:36:27 »
Mie mietin heti ensimmäisen suomenkielisen FMA:n jälkee, et joo tää tais jäädä tähän. Onneks mie olin kattonut sarjan kokonaisuudessaan englanninkielisenä, ettei jääny ihan kattomatta. Suomen kieli on melko huono kieli kääntää yhtään mitään, koska on asioita, joissa miettii, että miten typerää kieltä myö ihan oikeaasti puhutaan. FMA sarjana on yks miun lemppareista ja oon ollu ihan rakastunut Mustangiin. Se äijä on niin helmi. Siinäki jaksossa, jossa se selittää Führeriksi tulemisestaan ja naisten minihameista. Niin tyypillinen mies, et ei voinu muuta ku nauraa. Ed on niin symppis ja Al, noh.. Miulla ei siitä oo oikeestaa mitään sanottavaa. Al ärsyttää miuta välillä, eikä siihen ole edes mitään kunnon syytä. Mut Kimbly on vaan niin ihana. Sopivan hullu! Grrr...

Alkupään jaksot oli melkoista vouhotusta ja oli tosi yllättyny, kun loppua kohti sarja muuttu synkemmäks. Ihana se silti oli ja kyllä sitä tuli muutama kerta kyynelehdittyä. EN spoilaa, mut loppu häiritsee miuta ja pakko kattoa se elokuva, kunhan sen jostain vain saisin käsiini. Rakastan..

Tiizi

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Huhtikuu 21, 2007, 19:32:42 »
EN spoilaa, mut loppu häiritsee miuta ja pakko kattoa se elokuva, kunhan sen jostain vain saisin käsiini. Rakastan..

Kyllähän sitä itsekin tulee telkusta kateltua, en ole suuremmin netistä innostunut latailemaann koska jos ei ole tekstitettynä suomeksi niin tuntuu että jtn tärkeää menee aina ohi, enkä muutenkaan niiiin innostunut tästä ole. Sunnutaisin katson, mutta jos jää väliin niin ei se kovin suuri vahinko ole.

//Poistettu linkki tekijänoikeuksia rikkovaan materiaaliin. -TF
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2007, 21:07:25 kirjoittanut Thomas Fletchley »

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #83 : Huhtikuu 22, 2007, 12:15:19 »
Mie mietin heti ensimmäisen suomenkielisen FMA:n jälkee, et joo tää tais jäädä tähän. Onneks mie olin kattonut sarjan kokonaisuudessaan englanninkielisenä, ettei jääny ihan kattomatta. Suomen kieli on melko huono kieli kääntää yhtään mitään, koska on asioita, joissa miettii, että miten typerää kieltä myö ihan oikeaasti puhutaan.

Englanninkielisen jälkeen suomenkieliseen siirtyminen tuntuu erittäin oudolta, olen huomannut. Mutta en ymmärrä väitettäsi suomesta, miten niin huono kääntää mitään suomeksi. Minusta suomi on varsin hieno kieli, englantiinkin verrattuna meillä on paljon sellaisia sanoja, joihin ei englannissa ole kunnon vastinetta. Enemmänkin kääntäjän sanavalinnat voivat tehdä käännöksestä "huonon", sellaisen, joka ei miellytä kaikkia. Fansubit ovat edelleen ehkä parhaimpia käännöksiä, mitä ylipäätänsä on tullut vastaan, ja olisi kiva, että virallisissakin julkaisuissa sun muissa panostettaisiin yhtä paljon tekstityksiin. Mutta mutta, olkoot. Minä pääsääntöisesti olen tykännyt FMA:n tekstityksistä.

Ja nyt, seuraava jakso alkaa tuota pikaa.

Hellurei

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Toukokuu 06, 2007, 00:18:24 »
Yksi parhaimmista sarjoista koskaan. Olen ladannut kaiki episodit netistä... mukaanlukien elokuvan.
Harmi, että kyseinen sivu josta latasin ne ei enää 'ole olemassa'
Anime eroaa suuresti mangasta. Esimerkiksi
Ainoa asia, mikä mietityttää... On: MIKSI IHMEESSÄ TE KUTSUTTE EDIÄ EDOKSI?!!? Eihän se muuta kuin kuul-
losta 'edoo'... Sittenhän Alinkin pitäisi olla 'a r/l oo'

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Toukokuu 06, 2007, 11:33:15 »
Ainoa asia, mikä mietityttää... On: MIKSI IHMEESSÄ TE KUTSUTTE EDIÄ EDOKSI?!!?

Hellyttelynimi! ^___^ Kaikkihan lutuisesta Edosta tykkää. Ed kuulostaa niin kovin kovalta ;__; Ei sitä voi usein käyttää, särkyisi kaikki mielikuvat.

Ihan kohta se taas alkaa (45 min vielä)! Mutta eipä tullut muuten manga taaskaan kuukauden ensimmäisenä perjantaina >8| Kestäkäämme. *menee valmiiksi telkun ääreen*

Edit/ Ois se voinu olla hellyttelynimi! :p Ei vais, niinhän ne jaappanissa lausutaan.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 16, 2007, 08:01:55 kirjoittanut Mondschein »

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #86 : Toukokuu 11, 2007, 01:29:16 »
Lainaus käyttäjältä: Ruiskaunokki
Mitä tuohon fanfiction-puoleen tulee, olen huomannut, että EdxRoy on melkoisen suosittua.

Olen huomannut kyseisen asian itsekin vaikka fikkejä en FMA:sta ole lukenutkaan. Kovasti vain FMAn foorumilla pomppii joku EdxRoy hehkuttaja...

Full Metal Alchemist siis.

Mitään hajua ei ole, miten satuin ensimmäisen kerran edes törmäämään tähän sarjaan, mutta siitä lähtien, eli jotain kolme-neljä vuotta jo, olen halunnut nähdä tämän sarjan. Joitakin jakson pätkiä aikanaan tuli katsottua YouTubesta, mutta se jäi, koska ei oikein innostanut katsoa sarjaa sieltä kautta. Sitä en tiedä sitten, miksi en tajunnut etsiä netin kautta, mutta se oli silloin...

Sittemmin tuossa helmikuussa huomasin että Subteeveehän on alkanut näyttämään FMAta. Ekan jakson missasin (enkä edes tiennyt vielä silloin) koska olin leirillä, toisen jakson yksinkertaisesti unohdin, joten kolmas jakso tuli sitten vasta katsottua. Olin vähän pihalla, mutta nopeastipa sisäistin asiat. Kun sitten tuo 13. jakso tuli, niin sen jälkeen päätin perehtyä paremmin netin saloihin ja etsiä sarjan katsottavakseni sitä kautta...

Katsottu on koko sarja ja olo oli sen jälkeen aika... eh... Sanotaanko nyt , että ei mistään ihan parhaimmasta päästä. Elokuvaa en ole vielä edes harkinnut katsovani, tosin se johtuu ajan puutteesta... köh... Aika synkähkö sarja, mitä pidemmälle etenee. Liian moni hyvä hahmo kuolee :/ Toisaalta, eihän se olisi mistään kotoisin, jos kaikki hyvät tyypit säilyisivät hengissä.

Sitä mietin, ett miten hitossa Subi näyttää FMAta niinkin aikaisin kuin 12.15? Ei ehkä ihan paras mahdollinen aika tälle... Suomennokset on aika hyvät mielestäni, itse pidän ehkä enemmän enkunkielisestä tekstityksestä. Tosin sitäkin kyllä välillä tuli manailtua, kun ei tahtonut pysyä perässä. Ketkä lie kääntäneetkään...

Tuota ikäjuttua itsekin mietin piiiitkään, vähän kummalta kun tuo vaikutti... Eipä siinä loppujen lopuksi ole mitään outoa.

Ekan mangan ostin eilen... Olisin ostanut tokankin, jos olisi ollut. Joku piru oli käynyt hakemassa sen pois sillä välin kun kävin hakemassa rahaa... x/ Kolmatta en sitten siitä syystä hankkinut kun ei ollut kakkosta...

Jotain muutakin hehkeetä piti sanoa, mutta pää kumisee tyhjyyttä, joten tämä tältä erää...
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #87 : Toukokuu 15, 2007, 20:54:41 »
Ainoa asia, mikä mietityttää... On: MIKSI IHMEESSÄ TE KUTSUTTE EDIÄ EDOKSI?!!? Eihän se muuta kuin kuul-
losta 'edoo'... Sittenhän Alinkin pitäisi olla 'a r/l oo'

Niin ne japanilaiset Edin vääntävät, Edo. Ja Al on japanilaisittain lausuttuna Aru :D Siinä varmaan syy.

Viime sunnuntain jakso jäi näkemättä. Ehkä uusinnan katson, kun nimenomaan suomenkielisten tekstien kanssa myös haluan nähdä sen.

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Toukokuu 24, 2007, 14:52:25 »
mutta miksi, oi miksi se alkumusiikk ivaihtui? Miksi? Se oli niin hyvä, nyt en tykkää yhtään. Mutta muuten ohjelma on aiwan ihana, eikö tule uusintoja? Niinku viikolla?
Alkumusiikki vaihtuu FMA:ssa vielä monta kertaa ^^ Se on sarja johon on tehty monta alku- ja loppumusiikkia. Eli kestä vielä noin 10 jaksoa niin se muistaakseni vaihtuu taas. Minä itse tykkään tästä paljon enemmän kuin ekasta, mutta tulossa on parempiakin. Ja sitten, uusinnat tulevat keskiviikkoöisin. Eli katso silloin jos voit. Kesällä se ainakin sitten onnistuu :D Minä aion katsoa sitten uusinnankin aina, kun se on niin kiva katsoa yöllä, hee (olen outo, mitä eroa siinä nyt on o__O).

Itkin uusimmassa pokkarissa ;____; Oi miksi, miksi. Itse asiassa nauroin ja itkin vuorotellen. Vaikka tiesin, että tämä tulee tapahtumaan, niin en osannut odottaa sinä näin valtavan pian. Itkettää, nyyh *niistää*

Potta

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Kesäkuu 06, 2007, 15:24:37 »
...mutta miksi, oi miksi se alkumusiikk ivaihtui? Miksi? Se oli niin hyvä, nyt en tykkää yhtään
Niimpä. Tunnarista tuli aivan p...a! Ja nyt koko ohjelma jäi tauolle voi TUPLA P***A! Ja yhdeltä ystävältäni kuulin, että se vaihtuisi vieläkin! Kun ehtii tottua tuohon niin sitten tulee uusi... hohhoijaa!

No muuten ohjelma on ihan hyvä paitsi tuo ajassa hyppäily ensimmäisissä jaksoissa. Ärsytti ja ihmetytti hieman.

Poissa qmis

• paperitähti
  • Vuotislainen
  • kaunein
« Vastaus #90 : Kesäkuu 06, 2007, 15:50:52 »
Siis tunnari vaihtuu tietääkseni joka seasonissa, ja seasoneita on 4? Ensimmäisessä seasonissa on 13 episodea, toisessa 12, kolmannessa 16 ja neljännessä 10. :> Ja aina kun season vaihtuu, niin tunnarikin vaihtuu, nya n____n
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
Kanelitanko -> qmis

Hellurei

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Kesäkuu 06, 2007, 18:25:01 »
kolmas FMA-tunnari on paras :D   
Tooku Tooku Omoi hatenaku
Futari ga Mujaki ni waratteta
Ano koro ni modoreru nara...

//Poistettu linkki tekijänoikeuksia rikkovaan materiaaliin.  -Eleanír
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2007, 14:59:38 kirjoittanut Eleanír »

Poissa Viiru

• ja Pesonen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #92 : Kesäkuu 15, 2007, 19:32:14 »
Minusta tosi hyvä ohjelma. Minäkin ihastuin siihen melkein heti alusta (missasin jonkun jakson). Minun lempihahmo on Ed. Tosi hyvä tarinan kulku ja se on myös surullinen.
We’re walking in the air, we’re floating in the moonlit sky, the people far below are sleeping as we fly

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #93 : Heinäkuu 29, 2007, 00:31:44 »
Voi, koukkuun mä siihen jäin vaikka kesken kaiken aloonkin kattomaan. Mulla on taito saada selville nopeesti, mitä jossakin on tapahtunut ennemmin, joten tuo kesken kaiken katsominen ei paljoa haitannut.
Tällähetkellä mä vaan ootan, että se palaisi tältä kirotulta kesätauolta, jolle niin moni muukin hyvä TV-ohjelma jää. On neljä pokkariakin ostettu, ja kaipa mä jo jonkinlaiseksi faniksi lukeudun ^^
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #94 : Elokuu 27, 2007, 20:03:22 »
mistä saisi ostettua fullmetal alchemist dvd boksin? siis sellaisen missä olisi kaikki jaksot? :D olen ihan täysin hurahtanut, ja haluan kaikki jaksot omiksi, maksoi mitä maksoi! Aikainen joululahja minulle, kiitos.. niin että tietääkö kukaan? :D

MUOKS:// joo oon kattonu ja löytäny mm. sellasia mis on enkun kieliset tekstit (eip haittaa..) mut on ollut vaan neljä jaksoo ja maksanu 22 euroo :/ se ei oo ihan "hinnalla millä hyvänsä" kategorian sisäpuolella :D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2007, 15:04:05 kirjoittanut Littlerat »
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #95 : Elokuu 30, 2007, 16:16:32 »
mistä saisi ostettua fullmetal alchemist dvd boksin? siis sellaisen missä olisi kaikki jaksot? :D olen ihan täysin hurahtanut, ja haluan kaikki jaksot omiksi, maksoi mitä maksoi! Aikainen joululahja minulle, kiitos.. niin että tietääkö kukaan? :D

Muun muassa Videodivarista saa tilattua DVD:itä, joissa on muutama jakso kerrallaan. Aluekoodi kakkosenkin levyjä löytyy, tosin suomenkielistä tekstitystä ei ole saatavilla missään, ainoastaan englanniksi. Hinnat ovat hieman korkeat.

Tosin voihan sitä odotella, jos vaikka Suomi-julkaisujakin sarjasta tulisi :P

Shadowheart

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Syyskuu 10, 2007, 17:55:41 »
Vooi luoja, tämä on kyllä kaikkein paras! Se taisi lähteä siitä kun ostin FMA mangan ja sitten se alkoi samoihin aikoihin TVssä. Järkytyin aluksi ensimmäistä jaksoa sen pelottavan synteesin takia ja kaiken sen veren....Mutta jälkeenpäin nauhoitin sitten joitakin jaksoja :D Vieläkin on jäänyt joitain katsomatta, mutta ei voi mitään. Nyt sitten yritän jostain etsiä ainme- dvdtä, mutten ole löytänyt....*sigh*
Lempi hahmoni on Edo-kun <3 Hänellä vain on niin ihana luonne ja hän on lyhyt (kuten minä...) ja hänellä on ihana ääninäyttelijä..Niin Edomainen :3 Paras anime ikinä!

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Syyskuu 30, 2007, 20:02:02 »
Kyllä, olen tietenkin katsellut Fullmetal Alchemistiä telkusta niin kauan kun se on ollut telkussa (oikeastaan subbarilla xS). Pidän kuitenkin mangasta enemmän, oikeastaan olen aina pitänyt mangasta enemmän kuin animesta, oli kyseessä sitten mikä anime tai manga.

Anime on OK. Manga on HELVETIN HYVÄ! (pahoittelen kielenkäyttöä =D)

Herska

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Lokakuu 21, 2007, 02:00:20 »
Yksi parhaimmista Anime-sarjoista! Ehdottomasti. Harmi vain että siinä oli vain vajaat 45 jaksoa. Olisi saanut olla pidempi.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #99 : Lokakuu 21, 2007, 14:04:35 »
Yksi parhaimmista Anime-sarjoista! Ehdottomasti. Harmi vain että siinä oli vain vajaat 45 jaksoa. Olisi saanut olla pidempi.

Vajaat? Eikös FMA jaksoja ole 51? Ainoa huono juttu FMA:n seuraamisessa Subilta on se että niitä tulee niin pirun harvoin ja ainakin alussa olin menettää hermoni näiden Flashback jaksojen kanssa kun juoni pysähtyi sitten siihen...
"Are we there yet?"
"No"

Herska

• Ankeuttaja
« Vastaus #100 : Lokakuu 26, 2007, 14:52:22 »
Eiku oli niitä yli 50 ja sitten on se elokuva =) Sekin on hyvä, mutta se on dubattu enkuks niin anime fiilis vähä kärsii =/

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Lokakuu 26, 2007, 15:45:00 »
Sekin on hyvä, mutta se on dubattu enkuks niin anime fiilis vähä kärsii =/

Tietty tähän asiaan auttaa ihan se oikea japsiversio :) Se dubbi on oikeasti melko huono (no mikä dubbi ei nyt olisi).

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Lokakuu 26, 2007, 18:31:13 »
Sekin on hyvä, mutta se on dubattu enkuks niin anime fiilis vähä kärsii =/

Tietty tähän asiaan auttaa ihan se oikea japsiversio :) Se dubbi on oikeasti melko huono (no mikä dubbi ei nyt olisi).

Hetkinen, ELOKUVA? Missä? Finnkinossa? Juliassa? Kaupoissa? Karkkikaupassa?

Poissa Kira

• Vuotislainen
    • twitter
  • Pottermore: CentaurRune18
« Vastaus #103 : Lokakuu 27, 2007, 00:00:27 »
Hetkinen, ELOKUVA? Missä? Finnkinossa? Juliassa? Kaupoissa? Karkkikaupassa?

Filmifriikissä ainakin löytyy DVD:llä FMA -leffa.

Hyvä anime muuten, moneen kertaan olen läpi katsonut, mutta silti pitää katsoa aina sunnuntaisin kun tulee Subilta. Tämä tehokulutus on toki polttanut vähän innostustani sarjaan, mutta kyllästymään en ole vielä ehtinyt. Eikä tähän varmaan voikaan koskaan täysin kyllästyä, hieno ja monivaiheinen juoni ja hyvin rakenneut hahmot. Siinä FMA:n vahvuudet.
Eikä FMA tarjoa kaikkea valmiiksi pureskeltuna, vaan jää jotain varaa omillekin ajatuksille..

Poissa Chiida

• tussitatuoitu
  • Vuotislainen
  • Only children know what they are looking for
    • blogin tapainen
« Vastaus #104 : Marraskuu 09, 2007, 21:16:50 »
Olen aivan rakastunut kyseiseen sarjaan :D
AMV:den (miten se ikinä taipuukaan) suurkuluttajana olen jo lopun nähnyt, mutta sen lisäksi vain pätkiä sieltä täältä. Ja tietysti kaikki 27 (luulisisin että 27) Suomessa näytettyä jaksoa. Sarjan harva esittäminen on tosi ärsyttävää, mutta muuten IHANA sarja <3
"What makes the desert beautiful," says the little prince, "is that somewhere it hides a well."

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Marraskuu 30, 2007, 20:14:25 »
Vaikuttaa siltä, että Future Film on aikeissa julkaista sekä sarjan että elokuvan DVD:llä joskus ensi vuoden puolella. Kunhan saavat vain SubTV:ltä ne tekstitykset ostettua, paketti on täydellinen. (jaksan edelleen kauhistella Fruits Basketia -.-)
Keskustelua aiheesta Animeunionin foorumilla (josta tietoni hankin).

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Joulukuu 19, 2007, 18:00:26 »
FullMetal <3 Hyvät mangat ja animet. Ei silti lempi sarjani. Hyvä kuitenkin.. Mikäköhän sillä 11 pokkarilla kestää?! Mennyt jo yli kuukausi.. reilustikkin.. No toisaalta, 9 ja 10 välillä oli vain viikko..

Kyugi

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Joulukuu 27, 2007, 21:11:43 »
Paras koskaan katsomani anime. Paras koskaan lukemani manga. (Suomeksi, lempisarjani.) Olen katsonut koko animen Youtubesta (tekstit olivat tosin espanjaksi ja ranskaksi, joten mitään en puheesta tajunnut) elokuvaa myöten. Kesällä se viikossa, kahdessa meni ^^
Mangaan en ole jaksanut kajota englanniksi, kun sen saa ihan hyvin tosta ärrältä suomeksikin.

Minulla on ihan perustelukin siihen, miksi FMA on paras: Henkilöhahmot ovat kiinnostavia ja juoni syvenee ajan myötä eikä toista itseään (ainakaan niin paljon kuin joissain sarjoissa). Mustavalkopahiksia ei ole, eikä kaikkia tarkoitusperiä ole paljastettu. Piirrosjäljessäkin on silmänruokaa ihan tarpeeksi, ja animessa (Japaninkieliset tottakai) ääninäyttelijät on loistavasti valittu. Ja koko ajan tapahtuu, sekä vakavia että humoristisia juttuja. Animen tunnarit on aivan ihania. (Envy ja Edward on tässä näin "sivumennen" sanoen hahmosuosikkejani, loistavia tyyppejä molemmat~)
On niitä huonojakin puolia: jotkin hahmot ovat tavattoman ärsyttäviä (Armstrong ja Gluttony, argh.. Mutta ei kai ilmankaan ärsykkeitä selvittäisi.) ja alun flashback-jaksojen kanssa meni hermo useampaan kertaan.
Kuitenkin, ihana sarja.

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #108 : Helmikuu 09, 2008, 19:04:19 »
Olen seurannut Fullmetal Alchemistia alusta lähtien, ja sarja on hyvä, vaikka toisinaan hiukan tylsä. Ed on ihana! :P

Olen lukenut manganakin. Minusta animena Fullmetal Alchemist on synkkä, mutta kiva kun manga on vähän hilpeämpi kuin anime.

Poissa Zafiro

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightFeather22
« Vastaus #109 : Maaliskuu 04, 2008, 17:38:53 »
FMA on lempisarjani Olen katsonut animen kokonaan parikin kertaa, mutta silti tulee joka sunnuntai katsottua se SubTV:ltä. Mangana olen myös lukenut, mutta olen lukenut sen pääasiassa suomeksi sillä englanniksi tuo maksaa enemmän ja tulee sitä muuhunkin rahaa käytettyä kuin pelkkään FMA-mangaan. Ja muutenkin kun tuntuu että tällä vauhdilla mitä tuota mangaa tulee englanniksi Fantasiapeleihin, niin suomijulkaisuhan saa sen kohta kiinni.
Elokuvan olen tilannut Fantasiapeleistä ja sekin on tullut jo moneen kertaan katseltua. Loistavahan tuo elokuva oli, joskin olisi toisaalta hiukan pidempi voinut olla.

Ja se mikä tekee FMA:sta lempparini niin siihen on monia syitä. Yksinkertaisesti jo pelkästään juoni on hyvä. Sarjassa ei junnata liian kauan paikallaan kuin jota tuntuu joissakin todella pitkissä animeissa olemaan. FMA:n henkilöistä kukaan ei käy hermoilleni. Myös tuo piirrustusjälki on hienoa. Eikä FMA todellakaan ole liian lyhyt tai pitkä, mielestäni juuri sopivan pituinen.

Jisushi

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Maaliskuu 26, 2008, 19:01:07 »
FMA on yksinkertaisesti paras anime ja manga päällä maan! *innostuu*^^
Nythän sitä ollaan alettu yksittäisinä dvd:einä julkaista täälä suomessa, ja suomi tekstityksen siihen saa sitten..itse ajattelin tuon tokan dvdeen ostaa, koska siinä on lempijaksoni 5, jossa Roy mustang tulee kuvaan. *virn*
Tuo varmasti kertoi että pidän Roy mustangista. Lempihahmoni sarjassa ovat siis Ed, Roy, Al (oli haarniskassa tai ei) ja Winry ja jollain tapaa myös Riza. Itsekkin alkuaikoina mietin että onpas raaka sarja, mutta nykyään siihen vereen ja syntetisointi juttuihin on tottunut, vaikka äitini mielestä FMA on edelleenkin liian raaka minun katsottavaksi..Mutta itse pidän sarjasta sen juonen, henkilöiden ja jälleen kerran yliluonnollisuuden takia. #ja komeiden poikien ja miehien. hehe..# Onko muuten kukaan teistä nähnyt Shamballa elokuvaa? Sehän tulee sitten subilta ja julkaistaan suomessakin suomiteksteillä dvd:eelle kunhan sarja on näytetty loppuun subilla. Maltan tuskin odottaa että saan sen leffan käsiini..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2008, 19:11:20 kirjoittanut Jisushi »

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Murpatti
« Vastaus #111 : Huhtikuu 15, 2008, 22:12:45 »
Onko muuten kukaan teistä nähnyt Shamballa elokuvaa? Sehän tulee sitten subilta ja julkaistaan suomessakin suomiteksteillä dvd:eelle kunhan sarja on näytetty loppuun subilla. Maltan tuskin odottaa että saan sen leffan käsiini..
ÄLÄ KATSO LEFFAA, jos mielenterveytesi on sinulle tärkeä. Se on aivan hirvittävä. Usko minua. Pliis. Minä tiedän.

FMA... Hieno sarja. Päähenkilöt on hyviä, sivuhahmot ovat ehkä vielä parempia(Hawkeye, kröhöm), pahiksetkin on kerrankin järkeviä. Homunculus storyline on todella vaikuttava. Loppu oli hieman lässähtävä, vaikka lopussa olikin yksi sarjan hienoimmista kohdista. Vaikka sarja olikin tosi angstinen ja synkkä, välillä jopa hyvän maun ylittävästi synkkä(jakso The Night when Chimera Cries vai mikä se oli).
Herätti silti valtavasti tunteita, mutta varsinkin henkilöhahmojen suhteet ja armeija jäi animessa vähän latteaksi. Toisaalta, kaikkea ei voi saada.

Lempihahmoni on varmaan Alphonse tai Hawkeye. Suorastaan rakastan sitä, kun Al sanoo sillä ihanan herttaisen pikkupojan äänellään "Niisan!" ja Hawkeye aukinaisilla hiuksilla on niin "awwwww"... :D No joo, paras Hawkeyen repliikki on varmaan "Use the telephone quietly" tai jotain sinne päin. Animessa harmitti varsinkin Royn ja Rizan monimutkaisen suhteen valotuksen puute.

Poissa Kafee

• Kahvikuppi
  • Vuotislainen
« Vastaus #112 : Huhtikuu 17, 2008, 21:15:54 »
FMA on animena vähän sekavampi kuin mangana.Luen mielummin mangaa. Toki anime on hyvä, mutta kun lukee mangaa ja yrittää sitten pysyä animen juonessa mukana. Hiukan hankalaa minusta.
Lempi hahmojani ovat Roy ja Führer.
Muumilimu 1,5 litran pulloihin! Kannatta käydä osallistuun...

Slytherin

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Huhtikuu 21, 2008, 19:38:58 »
JES!!! FMA elokuva tulee Subilta!!!
Kamalaa, kamalaa! Anime loppui... :'( Tosin luen ennemmin mangaa, koska se on mielestäni vähän parempi... Mutta silti, ihan hirveetä!

En nähnyt animea alusta asti, *sniif* mutta onneksi yhellä kaverillani on kaikki mangat mitä on ilmestynyt. Itse, kun omistan vain ysin. Animea siis aloin katsomaan siitä jaksosta asti, kun Ed möyri siellä jossain ilmanvaihtokanavassa (älkää luulko, että toi olisi pakosti oikein!) ja sai sen "Oman lyhyytensä myöntämisen aiheuttaman itsesäälikohtauksen." tai jotain tollasta...
Se alkoi siitä, kun mun sisko sanoi "Hei! Täält tulee sun lempiohjelma!" ja olin silleen et "Aha." En ollut koskaan ennen kuullutkaan Fullmetal Alchemistista, mutta tuon jakson jälkeen jäin koukkuun.

Lempihahmojani ovat tietty Edo-aniki, Al, Mustang ja sitten Envy animessa.
Edward on siksi lempihahmoni, koska hän on ihan samanlainen kuin minä. Paitsi lyhyempi... Se kaverini, jolla on ne mangat on ihan samanlainen kuin Al. Tosin hän ei ole metallinen haarniska, jolla on lannevaate, eikä kehoa ihan lähimailla. :D

Joten, odottelen täällä Toukokuun 2...

-Bongo-

Poissa Zirendaril

• Reservi
  • *
  • Murpatti
« Vastaus #114 : Huhtikuu 27, 2008, 21:37:16 »
JES!!! FMA elokuva tulee Subilta!!!
Nyyh, miksei kukaan usko! Se leffa on täyttä ******!!!! Yli puolet ajasta ei tajua missä mennään, ja siinä vaiheessa ne kuuluisat ideat todellakin loppuivat. Juonta ei juur ole, kaikki menee tosi nopeasti, ikäänkuin olisi pitänyt kutistaa 100 tuntia yhteen ja puoleen. Kaikki jää hirveän pinnalliseksi, ja se jos mahdollista pilaa vielä enemmän animen loppua. Hillitkää uteliaisuutenne, ja jättäkää väliin! Minä pyydän... En halua nähdä yhtään lisää särkyneitä sydämiä... :'( Mulla on jo sellainen rinnassani, ja ellen epäile, niin Marygoldillakin... Ja lukuisilla muilla, jotka ovat leffan nähneet...

Lempihahmojani ovat tietty Edo-aniki, Al, Mustang ja sitten Envy animessa.
Musta Envy on mangassa parempi, ku sen puhekuplissa on niitä sydämiä silleen tosi söpösti. :D On kuitenki totta, ettei missään kirjassa, elokuvassa yms. ole niin hyviä ja syvällisiä hahmoja kuin FMA:ssa, vaikka Lust on yli puolet ajassa hyvin ärsyttävän näköinen, ja Edin väkivaltaisuus ja tunnekuohukomplekseista alkaakin ajan mittaa kärsiä. :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2008, 21:41:08 kirjoittanut Zirendaril »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #115 : Huhtikuu 27, 2008, 22:03:07 »
Lainaus
Mulla on jo sellainen rinnassani, ja ellen epäile, niin Marygoldillakin...

Samoilla linjoilla olen tosiaankin Zirendan kanssa. Elokuvan nähneenä ihmisenä voin vakuuttaa, että siinä ei ole juuri muun makua kuin rahastuksen, että animen hienoimmat storylinet on siinä vedetty alas vessanpöntöstä ja tilalle keksitty läjä sanoinkuvaamattomia mauttomuuksia, jolla ei ole mitään tekemistä oikein minkään kanssa. Animentekijät eivät sentään aliarvioineet katsojan mielikuvitusta, kun uskalsivat jättää lopun niin avoimeksi - jokainen olisi puolestani saanut kuvitella jatkon sellaiseksi kuin haluaa, sen sijaan että elokuva söi kaikki omat mielikuvani siitä, kuinka tarina olisi vaikka voinut päättyä. Ei millään pahalla elokuvan nähneille ja siitä pitäneille, mutta minusta Shambalassa ei ollut oikeastaan muuta hienoa kuin L'Arc~En~Cielin musiikit. Haluaisin vain Zirendan tavoin säästää ihmisiä megalomaanisilta pettymyksiltä.

Uteliaisuus on viattoman vuotislaisen vaarallisin ominaisuus.

Lainaus
Edin väkivaltaisuus ja tunnekuohukomplekseista alkaakin ajan mittaa kärsiä

Totta, että Edon aggressiivisuus on ainakin animessa vedetty hiukkasen överiksi, ja jossain vaiheessa sitä hänen käytöstään ei ihan voi vetää enää lapsuuden traumojen tai muiten sisäisten patoumienkaan piikkiin. Ja no, animessa muutama muukin hahmo tahtoo kieltämättä jäädä enemmän tai vähemmän tappokoneiksi (kuten nyt vaikka Kimbly, Archer, ehkä Scarkin mangaan verrattuna). Mutta jotain aika pelottavan aitoa ja sympaattista näissä FMA:n hahmoissa silti pääasiallisesti on, ja kun manga ja anime vielä kivasti täydentävät mielikuvia, saa sen onnistuneempia ihmiskuvauksia lähteä hakemaan melko kaukaa.

Poissa Loi

• Vihdoin Voldemortin voittanut
  • Sanomaton
  • *
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #116 : Huhtikuu 28, 2008, 02:28:20 »
Mulle ainakin käy niin, että kun kehotetaan olemaan katsomatta, sitä haluaa nähdä kahta kauheammin. :D Sattumalta katsoin tuon sarjan päätösjakson enkä edes älynnyt sitä, että se oikeasti päättyy tuohon. :D Onko se tosiaan loppu? Fullmetal Alchemistin pariin minut ohjasi äitini, jota vaivaa selkeä anime-buumi. Minua eivät sarjakuvat valitettavasti ole ikinä houkuttaneet, en saa enää oikein luettua Aku Ankkaakaan, joten en pysty vertailemaan tätä animea mangaan. Aika väkivaltainen FMA minusta oli ja oli jotenkin järkyttävää nähdä osat uusinnoissa sunnuntaiaamuna ikään kuin kyseessä olisi ollut lastensarja. Mielestäni FMA on sen verran synkkäkin, ettei sovellu perheen pienimmille. Meni aiheesta vähän sivuun. En itse ihan päässyt hahmojen päänsisälle tuon TV-sarjan perusteella, mutta osaltaan se johtuu siitä, että menetin alun ja seurasin lopultakin sitä vain vähän aikaa. Juonikin jäi vähän hämäräksi. Elokuvan aion katsoa, jos en muusta syystä niin arvostellakseni sitä. :D
Toisin sanoen Vuoden Voldemort 2009 - kiitos äänensä antaneille. :)

Tapiirirakkautta

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
« Vastaus #117 : Huhtikuu 30, 2008, 19:41:41 »
Minusta FMA on hieno anime, mutta sanonpahan sen vain, että vihaan Edward Elriciä. Siinä on omahyväinen raivohullu paskiainen, jos joku. Sillä äijällä on vähän turhan herkät tunteet, kun jokainen vastaan tuleva "pahis" pitää teilata. Pidän kylläkin enemmän koomisista animeista, kuten Pokemonista, mutta FMA silti vaikuttaa minuun voimakkaasti, sekä positiivisillä, että negatiivisilla tavoilla.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

miuku

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Toukokuu 01, 2008, 19:23:21 »
Lainaus
Aika väkivaltainen FMA minusta oli ja oli jotenkin järkyttävää nähdä osat uusinnoissa sunnuntaiaamuna ikään kuin kyseessä olisi ollut lastensarja.

Itse asiassa sunnuntaiaamuisin jaksot näytettiin ensimmäistä kertaa ja tiistaiöisin oli uusinnat (tietää pilkunviilaaja joka kiroili useammin kuin kerran kun nauhoitus petti). Mutta totta, ehkä hieman liian väkivaltainen sunnuntaiaamun lastenohjelmaksi... Kukahan keksi sen lähetysajan?

Joka tapauksessa sain viimein katsottua kaikki jaksot, jotka olin nauhoittanut joulukuulta tänne asti ja kieltämättä on haikeaa, että sarja päättyi, mutta onhan se minulla nauhalla. Ja aion katsoa leffan siitä huolimatta, että täällä kiellettään (Uteliaisuus tappoi kissan vai miten se menikään).

Tiedättekö muuten onko mangasta ilmestynyt jo osa 15 kauppoihin? Koska tähän mennessä se ei ole tullut minua vastaan mutta kustantajan sivulta kyllä löytyi, vieläpä kiinnostavan kuvauksen kera...

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #119 : Toukokuu 01, 2008, 19:29:34 »
Tiedättekö muuten onko mangasta ilmestynyt jo osa 15 kauppoihin?
On se jo tullut, minulla ollut hyvän aikaa.
Ihan etsinnän tueksi, väri on muistaakseni ruskea ja kannessa komeilevat Roy, Riza ja se ukko... Mikä sen.. Hughes. Maes Hughes se oli.
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Jisushi

• Ankeuttaja
« Vastaus #120 : Toukokuu 01, 2008, 20:32:29 »
No nythän se leffa tosiaankin näytetään huomenna subilta. Vaikka syyllistyinkin katsomaan leffan tässä pari viikkoa sitten youtubesta enkun kielisenä, niin pakko tuo on suomi teksteillä katsoa ja ihan alkuperäisillä äänillä. Leffa ei todellakaan ollut sitä mitä odotin, Ed ja Winry eivät saaneet toisiaan, huumoria oli aivan liian vähän ja..okei, en spoilaa enempää mutta leffa ei ollutkaan niin hyvä kuin odotin. Aika paha pettymys..ja minuakin kun yritettiinkin täälä varoittaa että älä katso..X'D Mut pakko se on tosiaankin huomenna yöllä katsoa, juon vaikka energiajuomaa että pystyssä pysyn. Ja sitten ostaakin se pitää, onhan tämä sarja ollut minun fanituslistallani jo kaksi vuotta ja otakuna olen uskollisesti pysynyt, oheistuotteita on ostettu ja kaikki pokkarit kanssa ja animen kaikki jaksot katsottu niin leffakin pitää ostaa. Pakko muuten sanoa tässä että mielestäni FMA on paljon parempi mangana kuin animena.^^

Surku

• Ankeuttaja
« Vastaus #121 : Toukokuu 03, 2008, 12:11:38 »
Onkos kenelläkään tietoa tuleeko tuo leffa joskus suomi teksteillä dvd:lle (jos se on jo ilmestynyt, pitäisi varmaan tarkastaa näkö)?
Esimerkiksi fantasiapeleistähän tuon saisi japaniksi puhuttuna, englanniksi tekstitettynä. Tuurillani se tosin varmaan ilmestyisi viikko tilauksen jälkeen suomenkielisellä tekstityksellä. Pitää ajatella kuitenkin positiivisesti, että tuo FMA-leffa on mahdollista saada japaniksi puhuttuna eikä millään dubeilla.
Itselläni tuo leffa siis.. köh.. jäi katsomatta. Simahdin vartti ennen sen alkua ja heräsin sitten pariminuuttia ennen leffan loppua. Hyvä minä -_-
Ehkä alitajuntani noudatti niitä, jotka ovat kehoittaneet jättää leffan katsomatta..

miuku

• Ankeuttaja
« Vastaus #122 : Toukokuu 03, 2008, 14:50:35 »
Katoin leffan pari tuntia sitten loppuun nauhalta ja jeah... Ei onnellista loppua, mikä elokuva se sellainen on? Royta, Rizaa ja kummaneita oli ihan liian vähän. Ainoa hyvä puoli oli Hughes, tosin ei sekään pystynyt pelastamaan paljoa.

Sivumennen sanoen sain eilen käsiini mangasta osan 15. Kuopiosta sitä ei löytynyt millään niistä kaupoista joista normaalisti sitä on, mutta heti löytyi pienemmän paikkakunnan kaupasta, tosin pienellä penkomisella takarivistä. Nyt sitten odotetaankin kuukausi, ennen kuin seuraava tulee suomeksi. Japania olen kyllä oppinut FMAn myötä pari sanaa, mutta taisalla ei varmaan pitkälle pärjää. =)

Poissa Zirendaril

• Reservi
  • *
  • Murpatti
« Vastaus #123 : Toukokuu 05, 2008, 18:37:50 »
Sinnittelin viime yönä silmät sirrissä elokuvaa katsellen ja täytyy sanoa, että monet olivat oikeassa ja elokuva oli aika pettymys. Huomasi, että se oli tehty suurella budjetilla ja laatuun oli panostettu kuten koko animeen. Mutta juoni oli heikkoakin heikompi ja hahmot hengettömiä.
Noniin, olisitte kaikki vain uskoneet meitä. Minusta seitsemän kuolemansyntiä on liian vähän. Pride, Envy, Wrath, Greed, Gluttony, Lust ja Sloth eivät kyllä riitä. Mihin jäi Curiosity?

Meinasin purskauttaa kaakaot näytölle kun luin castelvanian kommentin Edistä. Repesin niin täydellisesti! :''D Jospa te nyt saatte selvää tämän viestin mumelluksesta.
Edward on ärsyttävä välillä. Castlevania oli siinä suhteessa todellakin oikeassa, Edin väkivaltaisuuskompleksit yhdistettynä hänen pieneen kokoonsa tekevät hänestä kauhean naurettavan. Lisäksi hänen turhat tunnekuohunsa+ilmeensä hänen kuullessaan jonkin ikävän asian alkavat sarjan myötä ärsyttää. Itse asiassa tämä ärsyttää läpi sarjan muissakin hahmoissa. Silmien laajeneminen ja suun avautumien ääliömäisesti alkavat häiritä, kun niitä tulee niin paljon joka jaksossa.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
« Vastaus #124 : Toukokuu 05, 2008, 21:12:02 »
Edwardin ärsyttävyyden vastapainoksi Al on yksi hellyttävimpiä animehahmoja koskaan. ^^ Monet muutkin hahmot, myös pienemmissä rooleissa olevat kuten Fletcher, Yoki ja Lust ja Greed ovat loistavia hahmoja.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Jisushi

• Ankeuttaja
« Vastaus #125 : Toukokuu 13, 2008, 17:25:03 »
En tajua miten joku voi Ediä haukkua, mielestäni juuri sarjan paras hahmo! Se luonne ja ulkonäkö on mennyt ihan nappiin ja muutenkin Ed on aika suloinen paketti :D. Alkin on aivan ihana, ei niin vauhdikas kuin veljensä ja niin hän pitääkin veljensä kurissa. Mielestäni sarjassa on kans tosi hyviä sivuhahmoja, sanotaampa vaikka iki-ihana Roy mustang ja hänen haareminsa ja pahiksetkin ovat kaikki erittäin hyviä.
En tiedä olenko jo sanonut tämän, mutta mielestäni manga on kans parempi kuin anime. Leffasta pistinkin jo mielipiteeni, manga vain on parempi koska ainakin tähän asti se on ollut mielenkiintoinen ja mangassa kerkiää pohjautua syvemmin koko sarjan tarinaan ja eri käänteisiin ja juoneen.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
« Vastaus #126 : Toukokuu 15, 2008, 00:08:01 »
No-one mentions Greed-kun! :( Oletteko unohtaneet hienoimman Homonculuksen koko sarjassa?

Okei, liioittelin Edwardin kanssa, olin katsonut netistä jo kauan ennen sarjan tuloa Suomeen sen  englanniksi (Full Metal alchemist onkin yksi ainoita animeja, jossa englanninkielinen versio ja japaninkielinen ovat vähintään yhtä hyviä, Pokemonissa englanninkielinen paras), nyt katsoin taas pitkästä aikaa ja minä tykästyin Ediin, vaikka hän onkin aika raivohullu, lyhyt (Toivottavasti Ed ei kuullut) rääpäle. Mutta se sopii äijän luonteeseen.

Mutta Al, Greed, Roy, Scar, Armstrong ja Hughes ovat suosikkini. Siinä on animen historian hellyttävimpiä,hauskimpia ja itsepäisimpiä hahmoja koskaan.

Älkääkä sitten sanoko, ettei kukaan ole katsonut FMA:ta englanniksi. Oikeasti, se englannkinkielinen dubbi on tosi laadukas, katsokaa vaikka vain Greed-paran kuolema ja huomaatte (Tiedän kyllä, että joillekin alkuperäisen dubbaaminen on suorastaan pyhäinhäväistys, mutta kannattaa avartaa katsomustaan).

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #127 : Toukokuu 15, 2008, 18:10:04 »
Wiih, Fullmetal Alchemist on ihana. ^^ Kuulin siitä ensimmäisen kerran kaverilta, joskus kaaauann ennen kuin se alkoi tulla TV:stä. Silloin katsoin sarjan kokonaan läpi netissä englannin kielisenä - valitettavasti. :/ Se on huono asia siltä kannalta, ettei englantini koskaan ole ollut hyvä. Oli kamalaa, kun ei pystynyt keskittymään kunnolla itse ohjelmaan, kun koko ajan piti olla sanakirja kainalossa. X,) Noh, opin paljon, joten eihän siinä mitään. Olin kuitenkin yli-iloinen, kun kuulin sen alkavan TV:stä, ja nauhoitin joka ikisen jakson. (;

Suosikki hahmoni on tämä ihana, pieni ja pippurinen Ed. Hän on jotenkin niin paljon minun luontoiseni; äkkipikainen ja suorasanainen. Olen myös varmaan yhtä lyhyt. XD Myös Roy on suosikkini. <3 ^^ Ja kuka voisikaan unohtaa omaa peltikasaamme?

Poissa Yuki

• Vuotislainen
  • Omituinen pikku otakupallero.
    • Densetsu
« Vastaus #128 : Toukokuu 16, 2008, 21:17:52 »
Luin tätä ensin mangana, kaverin kovan taivuttelun jälkeen. Sain ensimmäisen osan joululahjaksi kyseiseltä kaverilta ja nauroin ihan alusta alkaen. Siitä lähtien olen rakastanut tätä(kin) sarjaa. Animeakin oli tietysti pakko katsoa.
Viimeistä animejaksoa en halunnut katsoa (enkä edes viimeisimpiä), ihan syystä. Vaikka eiväthän ne paljon spoilaisi, eivät välttämättä ole lainkaan samanlaisia kuin alkuperäinen manga, niin silti olen aina tarkka spoilausten kanssa ja vältän niitä kaikin tavoin.
Ehdin kuitenkin jonkin verran tuota katsella tv:stä ennen kuin se loppui. Sitten tietysti Anttilaan ostamaan ensimmäinen DVD. Kuulin ensimmäisen opening-biisin ja rakastuin siihen. Varsinkin siihen tiettyyn kohtaan, jossa eversti kävelee. Se oli vain... ihana. ^///^ Roy ei alkuun innostanut, mutta pidemmän päälle tajusin miten suloinen tuo vakava miehekäs everstimme on. Ei sellaista voi vastustaa. n____n
Ja toki Edward ansaitsee myös ylistystä, tuo pituusluokkaani kuuluva pikku kiukkupussi, joka hurmaa käytöksellään ainakin Yukin sydämen. 8)
LOVE-NYAPPY! ♥

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
« Vastaus #129 : Toukokuu 16, 2008, 21:34:54 »
Kun kaverini innostui mangasta ja animesta, ei hän periaatteessa mistään muusta puhunut, kuin Fullmetalista. Kyllä se pitemmän päälle ärsyttää kun kaverit puhuu vaan mangasta ja itseään ei kiinnosta tippaakaan. Valitettavasti toinen kaverini sitten sai minut kiinnostumaan eräästä toisesta sarjasta. Kun menin Kylään, ensimmäinen pelini siellä oli Alkemistijahti - Olin Al :D - ja se sai sitten lopultakin pimahtamaan ja tahdoin tietää, että mitä tämä niinkuin on. No, nytpä sitten olenkin lukenut 1-10 (kirjastosta ei löydy enempää) + 14, koska ostettiin 11-14 netistä, ja se neljästoista tuli tänään (muut osat eivät vielä ole tulleet :I)

Eli joo, tykkään nykyään siitä. Ed oli lemppari, nyt se alkaa inhottaa ja lempparina taitaapi olla Greed, Scar tai Roy. Tai Envy, johon kolmas kaverini on täysin hullaantuneena (värjäsi hiukset mustaksi, käyttää samanlaisia vaatteita, seinät täynnä Envyn ja FMAan kuvia, katselee kamerasta Fullmetal videoita) Mutta, on se Edkin vielä suosikkina (:
Roy myös sen takia, kun hullaannuin Roy/Riza paritukseen. Piti kirjoittaa ficcikin siitä, mikä ei ikinä tule ihmiskatseiden nähtäville.
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa

Poissa Yuki

• Vuotislainen
  • Omituinen pikku otakupallero.
    • Densetsu
« Vastaus #130 : Toukokuu 17, 2008, 21:47:16 »
Roy myös sen takia, kun hullaannuin Roy/Riza paritukseen.
Kaverini mielestä paritukset menevät Roy/Riza ja Ed/Winry ja niinhän ne oikeasti menevätkin. n_____n Mutta minäpä näin Youtubesta erään videon, ja olen sen jälkeen rakastanut Roy/Ed-paritusta, siitä huolimatta, että tykkään itsekin todella, todella paljon Roysta.
Ja vaikken olekaan shounen ai -tyyppi, niin silti... se vain tuntui sopivalta, Roy ja Ed. ^^

Mielipiteitä? 8)
LOVE-NYAPPY! ♥

Poissa Kanttarelli

• Vuotislainen
« Vastaus #131 : Toukokuu 19, 2008, 14:42:50 »
Anteeksi, iski dementia :D, kuka olikaan Riza, voisko joku muistuttaa? Kysymys on vavannut jo pari viikkoo, voisin tietysti googlettaa vastauksen, mutta mieluiten kuulen sen joltakin ihmiseltä.

Ihmettelen myös minkä ikäisille tämä sarja on alunperin tarkoitettu, sehän on kuitenkin suhteellisen raaka (sekä henkistä, että fyysistä väkivaltaa), jossain jaksossa muistaakseni jopa kidutettiin (Ediä), ja käytetään lapsille tuntemattomia sanoja, kuten katalyytti. Se kuitenkin tuli sellaiseen aikaan, että vaa lapset (ja minä :D)ovat silloin hereillä.

Itse pidin animesta, mutta manga on parempi. Anteeksi, lyhyestä viestistä.
Zombies ate my brain :D

Poissa Zirendaril

• Reservi
  • *
  • Murpatti
« Vastaus #132 : Toukokuu 19, 2008, 15:29:23 »
Anteeksi, iski dementia :D, kuka olikaan Riza, voisko joku muistuttaa? Kysymys on vavannut jo pari viikkoo, voisin tietysti googlettaa vastauksen, mutta mieluiten kuulen sen joltakin ihmiseltä.
Riza Hawkeye on se vaaleatukkainen nutturapäinen nainen, joka aina seuraa Royta joka paikkaan. ;D

Niin, no Fullmetalin lähetysaika on kieltämättä vähän hassu, kun mietitään ohjelman sisältöä. Ehkäpä subilla ei vain ollut tilaa laittaa sitä minnekään muualle.

Hmph, noniin, olitteko sitten iloissanne, kun saitte nähdä sen leffan minun, Marygoldin ja ties kenen kielloista huolimatta?

Luisachenchenchen

• Ankeuttaja
« Vastaus #133 : Toukokuu 23, 2008, 19:55:11 »
Hip hei! Fullmetal Alchemist on ihana!! Yoki (semmoisella nimellä se tunnetaan täällä päin) tutustutti mut siihen.. ja.. kas kummaa! Nt oikeasti rakastan sitä!!

Tämä on ihqutus viesti. Kaikki valitukset minulle päin. 

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #134 : Toukokuu 24, 2008, 20:46:53 »

Ihmettelen myös minkä ikäisille tämä sarja on alunperin tarkoitettu, sehän on kuitenkin suhteellisen raaka (sekä henkistä, että fyysistä väkivaltaa), jossain jaksossa muistaakseni jopa kidutettiin (Ediä), ja käytetään lapsille tuntemattomia sanoja, kuten katalyytti. Se kuitenkin tuli sellaiseen aikaan, että vaa lapset (ja minä :D)ovat silloin hereillä.

Muistakaa,että FMA on animea eli japanissa tehty missä väkivalta, seksi ja monet muut asiat eivät ole niin arkoja asioita. Japanissa FMA on ihan tavallinen lasten-ohjelma.
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Jisushi

• Ankeuttaja
« Vastaus #135 : Heinäkuu 12, 2008, 19:22:24 »
Pakko minunkin on kommentoida noihin parituksiin, koska ne ovat tälle tytölle ihan hirvittävä pakkomielle. *käy taistelua parin yaoi fanitytön kanssa ja ajaa omaa etuaan siis tässäkin*.. Eli ne parituksethan ovat nämä: Ed/Winry ja Roy/Riza. Ed ja Winryhän ovat se pari ihan selvästi, katsokaa animea tarkkaan ja lukekaa mangaa sillä silmällä niin tyhmäkin sen huomaa. Elokuvassa selvästi Winry oli suruissaan kun Ed jätti naisensa kuin nallin kalliolle ja lähti saksaan. Mielestäni elokuvassa näiden kahden olisi pitänyt saada toisensa, Ed teki tyhmästi kun jätti Winryn, toivottavasti mangassa nämä kaksi saavat toisensa, muuten teen ryntäyksen parin kaverini kanssa Arakawan takapihalle ja ilmoitamme kantamme. Roy ja Riza..nämä kaksi kuuluvat yhteen, piste ja huutomerkki. Katsokaa animea ja mangaa sillä silmällä, näillä kahdella on ihana suhde että kuolisivat vaikka toistensa puolesta ja osoittavat välittämisen toisiaan kohtaan teoin eivätkä sanoin. Viimeinen jakso oli aivan ihana näiden osalta kun se Riza hoivasi Royta ja..juu, tiedätte loput jotka olette katsoneet. Elokuvassa nämä kaksi saivat toisensa, siitä ei keskustella. Ling/Ranfan on kans semmoinen paritus mangassa että näistä kahdesta voisi tulla jotakin, vähän samantyylinen suhde kuin Roylla ja Rizalla mutta nämä kaksi puhuvat niistä tunteistaan edes jotenkin. Ja sitten ne muut paritukset joissa on samat sukupuolet keskenään ovat sitten niitä faniparituksia, jotka eivät varmaankaan ikinä toteudu. (toivottavasti eivät toteudu)..Ja muistutan että kaikki nämä olivat minun omia puhtaita mielipiteitäni, älkää järkyttykö tai rynnätkö minun takapihalleni tai alkako huutamaan, koska olen vain tälläinen pieni otaku joka tykkää heteroparituksista. *pakenee*^^'

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #136 : Elokuu 05, 2008, 20:06:49 »
You've heard, right? Fullmetalin anime-versiolle tullaan ehkä suunnittelemaan jatkoa. Mikä tarkoittaa yksinkertaisesti tätä; niiden olis vähän parempi kyydittää Elricit takaisin Saksasta ja parittaa Ed ja Winry. No joo. Odottelen innolla, josko tästä huhusta tulisi totta, sillä mahdollinen jatko ei varmastikaan tule noudattelemaan mangaa, kun kerran anime jo poikkesi niin radikaalisti alkuperäisestä tarinasta. Tämä huhu on peräisin Anime-lehdestä, eli ei ole minun keksimäni. *kaunis kumarrus ja siirtyy sivummalle*

//Ma na. Ed/Winry ja Riza/Roy ovat ne perusparit, joita minäkin fanitan, mutta sitten jos hypätään ulos kaavasta, on Roy/Ed yksi lemppareitani.

Slytherin

• Ankeuttaja
« Vastaus #137 : Elokuu 05, 2008, 22:57:55 »
Argh! Silloin kun se leffa tuli, (juu, kaikki tietää!) siskoni ei muistuttanut mua siitä, eikä ite laittanut nauhotukseen, joten en nähnyt sitä. Mutta tämä kyseinen siskoni katsoi sen toisella siskollani!! Tietääkö kukaan mistä löytäisin leffan netistä tekstittynä suomeks, jotta voisin vihdoinkin katsoa sen?

Invisible, kiitti, että kirjoitit tuosta tänne, sillä itselleni ei Anime-lehteä tule. Mahtavaa, jos tulee jatkoa! Wuhuu! *fiilistelee ja hyppii seinille*

//Kiitti Hämppyli
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2009, 10:40:00 kirjoittanut Bongo »

Poissa Zirendaril

• Reservi
  • *
  • Murpatti
« Vastaus #138 : Elokuu 08, 2008, 23:44:15 »
You've heard, right? Fullmetalin anime-versiolle tullaan ehkä suunnittelemaan jatkoa.
Voi elämän kevät... Ovatko ihmiset todellakin niin saakelin rahanahneita, että ei osata lopettaa ajoissa? Conqueror of Shamballa oli jo sen luokan floppi, että ei varmaan ole toista, ja sitten ei oteta vieläkään opiksi ja jatketaan edelleenkin. Kyseessä on hieno sarja, joo joo, ei ole epäilystäkään, mutta eikö nyt vähän voisi rajoittaa? Kukapa nyt ei haluaisi lempiparituksiaan toteutettavan, mutta minusta FMA:n suorien paritusten puute on mielestäni ainoastaan hyvä asia. Tilaa mielikuvitukselle.

Voi hemmetti, että ihmiset on kamalia. :P

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #139 : Elokuu 13, 2008, 20:39:31 »
Tästä jatko-huhuilusta... Anime-lehden uutisointi aiheesta kyllä säikäytti minut pahanpäiväisesti, kun jo elokuva oli sellainen rahastuksenmaku suussa kötäisty floppipläjäys kuin nyt sattui olemaan. Mutta mitä nyt itse huhuun perusteluineen tulee, se vaikuttaa minusta varsin epämääräiseltä, enkä onnistunut myöskään googleilemalla löytämään asiasta ollenkaan mustaa valkoisella, ainoastaan erinäisten fanisaittien ja animesivustojen samaa hämärää spekulaatiota, joka jo Animesta löytyi. Ehkä FMA nyt on vain sen verran iso nimi animemaailmassa, että kun lisäjakson mahdollisuudesta joku menee edes kuiskaten mainitsemaan, lumipallo lähtee vyörymään.

Jos tämä nyt kuitenkin sattuisi pitämään paikkansa ja FMA:han todella tulisi jatkoa, toivon että eivät nyt ainakaan menisi jatkamaan siitä, mihin elokuva jäi. Toisaalta, kun epämääräiset jatkohuhut kerran näyttävät viittaavan sanamuodoltaan "FMA 2":een, eivät siis "FMA:n vitoskauteen" tai vastaavaan, minusta jotenkin tuntuu, että kyse voisi olla pikemminkin jonkinlaisesta rinnakkaisversiosta kuin mistään jatkojaksoista. Käsittääkseni kun useamman version tekeminen saman mangan/tarinan/yms ympärille ei ole animemaailmassa ollenkaan niin tavatonta.

Mutta henkilökohtaisesti toivon todellakin, että tekijät tajuaisivat nyt jättää sarjan rauhaan.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #140 : Maaliskuu 10, 2009, 19:14:44 »
Argh! Silloin kun se leffa tuli, (juu, kaikki tietää!) siskoni ei muistuttanut mua siitä, eikä ite laittanut nauhotukseen, joten en nähnyt sitä. Mutta tämä kyseinen siskoni katsoi sen toisella siskollani!! Tietääkö kukaan mistä löytäisin leffan netistä tekstittynä suomeks, jotta voisin vihdoinkin katsoa sen?

Invisible, kiitti, että kirjoitit tuosta tänne, sillä itselleni ei Anime-lehteä tule. Mahtavaa, jos tulee jatkoa! Wuhuu! *fiilistelee ja hyppii seinille*

Nettikaupoista en osaa sanoa varmasti, mutta esim. Anttilasta ja muista suurista DVD kaupoissa se on osunut silmään. Jos taas on pakko päästä nettiin niin kokeile discshoppia, sillä se on laaja, luotettava, nopea ja kohtuu hintainen.

Captain Jean-Luc Picard

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #141 : Maaliskuu 11, 2009, 16:44:33 »
Aa-a. Lisää tietoa on tullut Fullmetalin jatkosta. Ilmeisesti uusi kausi ei tulekaan olemaan jatkoa, vaan koko aikaisempi Fullmetal Alchemist sarja uudelleentehtynä, ja tällä kertaa mangaa noudatellen. Se alkaa ilmestymään jonkun god-knows-what sarjan tilalla 5. Huhtikuuta. En tiedä tarkoittaako tuo netti-aikataulua vai että ilmestyykö remake tuolloin vasta Japanissa. Tässäpä tämä tällä erää.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #142 : Maaliskuu 11, 2009, 17:59:28 »
Jep, ja trailereitakin löytyy jo neljä kappaletta. Piirrosjälki vielä näillä viisiin hiukan hiertää minun silmiini, vaikka ei sitä eroa niin paljon entiseen olekaan: ehkäpä hiukan mangamaisempaan suuntaan ollaan siinäkin menty. Paha sanoa, kun niin lyhyitä väläyksiä vasta on nähty...

Ääninäyttelijät julkaistiin myös tuossa hetki sitten. Edon äänenä on edelleen sama vanha Paku Romi ja Alinkaan näyttelijä ei ole muuttunut, muissa sen sijaan on uusiakin ääniä, muun muassa Roylla on uusi seyuu, ja niin olin katsovinani, että Rizalla myös. Uusi Roy olikin minulle jo entuudestaan tuttu, ja mielestäni everstin suuhun ihan sopiva tyyppi, vaikka aluksi kärvistelinkin tuskasta huomatessani että Toru Ohkawaa (...sehän se oli?) ei enää Royna kuullakaan. Tuleepa myös olemaan ihan jännää kuultavaa, minkälaiset äänet edellisestä mangasta poisjääneet hahmot ovat saaneet...

Niin, ja odotan kyllä uuden animen Barry the Chopperia ja Roy-takaumia :o

No, jännityksellä odotan mitä tuleman pitää, sisäinen fanityttönikin on taas alkanut kaivaa vaaleanpunaisia fanitusviirejään esille pitkän hiljaiselon jälkeen. Toivon vain, että osaavat pitää sen sarjan kohtuumitoissa, ei mitään sellaista Naruto-kamaa että yhtä tappelua saadaan tuijotella kolmen-neljän jakson ajan o_O Korkeintaan edellisen sarjan pituinen paketti olisi sopiva minulle, ja saisivat puolestani animekakkosen tekijät samalla myös karsia pois mangan turhimpia rönsyjä :)

(Huomaatteko jotain kontrastia tämän ja edellisen viestini välillä :DDD Ehkä en olisi ihan näin täpinöissäni kylläkään, jos kyseessä tosiaankin olisi jatkokausi vanhan sarjan perään)

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #143 : Maaliskuu 12, 2009, 21:15:57 »
Auts. *suojaa silmiään* Olen samaa mieltä. Tuo piirrostyyli saattaa olla omiaan häätämään minut tiehensä alta aika yksikön. Toivotaan nyt kuitenkin, ettei. Ja hyvä, että Edin seyuu on sama kuin ennenkin. Romi Pakun ääni addiktioittaa minut.
Toivottavasti tämä remake onnistuu.

//muoks. Okei, ei se nyt niin kamala olekaan, se piirostyyli. Jotenkin turhan terävä ja epätasainen, mutta... kestettävä?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2009, 19:37:42 kirjoittanut Invisible »

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
« Vastaus #144 : Maaliskuu 14, 2009, 10:35:09 »
Kun mää näin kaverilla ensimmäisen pokkarin tästä sarjasta mää pidin sitä ihan tyhmänä, mut sitte ko mää kahtoin sattumalta yhen jakson subilta mää tykästyin siihen. Aloin veljen kanssa ostaa pokkareita, me ollaan ostettu nyt myös jaksoja ja elokuva DVD:nä. Toivottavasti kohta ilmestyy ne viimiset jaksot, ko ne jäi vähän kesken, kuten muut jaksoja ostaneet ovat varmaan huomanneet, Japanissa loput jaksoista ovat kuulemma jo ilmestyneet, että pitää nyt vain odotella.
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa Mahahaava

• Vuotislainen
Vs: Re: Fullmetal Alchemist
« Vastaus #145 : Maaliskuu 16, 2009, 12:04:32 »
Kimaira käännös rassaa, jos totta puhutaan >.> Ja mistä se "Aurinkojumala Let" oikeen tuli? Se on Leto.

Mikä kimairassa mättää? Ja tuo Leto on japanilainen lausuma tapa
"Minäpä piirrän sinulle tuolin...."
-Dumppis-

Poissa Catnip

• Mestarietsivä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #146 : Maaliskuu 28, 2009, 15:48:35 »
Mahtava sarja vaikka en oo paljon kattonu. :D Omistan ykkös ja kakkos DVD:n. Mistä saisin tilattua tai ostettua sen FMA elokuvan? Ja onko sitä suomennettu?

Minger

• Ankeuttaja
« Vastaus #147 : Maaliskuu 28, 2009, 17:51:30 »
Voisiko joku linkittää tuon trailerin? Ja tietenkin kertoa tuon uuden version tulemisesta. Itse muistan, kuinka aina tunnarin soidessa alkoi kihelmöidä, niin hieno sarja se oli... ainakin alkuun. Manga on IMO parempi, ja animesta meni maku ehkä viimeisen tuotantokauden aikana. Minulla on sellainen asenne vähän kaikessa, että alkuperäinen=parempi, mutta se ei oikeastaan ollut ainoa syy, miksi FMA:n taso alkoi valua loppua kohti. Saattoi tosin kyseessä olla muut henkilökohtaiset syyt. Minä nimittäin en ole manga- tai animefani, ja katsoin tätä sarjaa oudon sattuman kautta ja ihastuin nimenomaan juoneen. Myöhemmillä tuotantokausilla sarjassa alkoi näkyä sellainen tyyli, jota näkee kaikissa animeissa, juuri sellaisissa joista en oman kokemukseni mukaan pidä, eli se erityisyys alkoi kadota. No, kyllähän minä seurasin koko homman loppuun ja leffan näin (Stormbringer, esimerkiksi TopTenistä saattaa löytyä DVD tai netistä, kyllä sille pitäisi suomenkielinen teksitys löytyä. Vähintäänkin englanniksi!) keväällä.

Niin, minäkin olen kuullut valituksia kimairasta. Toinen vaihtoehto on kimeera. Todella iso ero siis, älkää valittako. ;-) Sehän on hieno sana!

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #148 : Maaliskuu 31, 2009, 18:55:40 »
Mahtava sarja vaikka en oo paljon kattonu. :D Omistan ykkös ja kakkos DVD:n. Mistä saisin tilattua tai ostettua sen FMA elokuvan? Ja onko sitä suomennettu?

Anttilassa toi ainakin on osunut silmään.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
« Vastaus #149 : Huhtikuu 03, 2009, 18:27:12 »
Jahats, ovat sitten laittaneet Scarillekin uuden seiyun. Ehkä olen ennakkoluuloinen, mutta mielestäni Ryotaru Okiayun Scaria ei mikään voi voittaa. Noh, toivottavasti eivät Greedin Junichi Suwabea vaihtaneet. Se olisi jo liikaa.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #150 : Huhtikuu 04, 2009, 11:05:35 »
Jeeeee, kohta se tulee x>

Piirrostyyliin ei silmäni tahdo vieläkään tottua, mutta täytyy sanoa, että olen huomattavasti tyytyväisempi tähän uuteen, arakawamaisempaan ja vähemmän fanityttöjen päiväuni-Edoon. Joissakin kohdissa ensimmäistä animea Edward osaa minusta näyttää aivan luonnottoman paljon söpöltä pikkutytöltä ja aivan luonnottoman vähän omalta, raivostuttavan lyhytpinnaiselta itseltään. 

Trailereissa vilkkuu muutama kohtaus, jotka herättivät kyllä kummasti miettimään, mistä ihmeen kohtaa mangaa ne oikein mahtavat olla. Toivottavasti ongelma on vain minun muistissani, eivätkä ainakaan sinne mitään ylimääräistä filleritoimintaa ole enää tunkeneet, mangan juoni kun on muutenkin aika täyteen buukattu :< 

Ja miten niin olen innoissani kuin pikkulapsi karkkipäivänä...

//Jee! Se on tullut! ...harmi vain, etten ole nähnyt sitä :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2009, 12:31:08 kirjoittanut Marygold »

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #151 : Huhtikuu 06, 2009, 17:37:12 »
Jep, se on tullut. Ja minä olen nähnyt sen.

...*squeal* Vaikka mulla vieläkin hankaa jokin sen piirustustyylin kanssa (En ole ihan varma mikä, mutta välillä kaikki ei vain tunnu olevan kohdallaan. Jokin silmissä ja kasvoissa silloin tällöin mättää), jo pelkästään Edwardin ääninäyttelijä korvaa koko jutun täysin. Ja on kiva, ettei uusi kausi kerro ihan kaikkea täsmälleen samalla tavalla, kuin vanhat jaksot, vaikka se nyt re-make onkin. Siitä saattaisi muuten tulla tylsää katsottavaa. Mitähän muuta... Royn ääninäyttelijä saa mut joka kerta ajattelemaan Uraharaa Bleachista, joten siihen on kyllä tottutteleminen. Tämä ensimmäinen jakso oli myös ihan vähän hämmentävä ja nopeatempoinen, mutta eipä se suuremmin haitannut.

Joten, kaikki uutta jaksoa joukolla katsomaan! *noudattaa omaa neuvoansa ja painaa play-nappia uudemman kerran, kuunnellakseen tämän kerran jakson silmät kiinni*

// Ainiin. Ja openingin näyttää laulaneen YUI (Ehkä. Nyt tunnistin pelkällä korvakuulolla). Poikkeaa mielestäni entisestä FMA tunnareiden tyylistä, mutta, ei haittaa minua, koska YUI on yksi suosikkilaulajistani.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #152 : Huhtikuu 06, 2009, 20:16:22 »
Minäkin näin sen sitten.

Ja tuota niin... en uskalla vielä ensimmäisen jakson perusteella sanoa oikein juuta enkä jaata, muistan kyllä että nähtyäni ensimmäisen FMA:n kaksi ensimmäistä jaksoa olisin heittänyt koko sarjalla vesilintua jos kaveri ei olisi pakottanut katsomaan eteenpäin.

Mutta pakko myöntää, että nähtyäni alkuvideon odotin jotenkin paljon enemmän itse jaksolta. Opening ja ending olivat jotenkin äärettömän, eöö, no, söpöjä. Ja sehän kelpaa minulle. Mutta sitten se itse sisältö... No tuota. Sanottakoon, etten noin yleisesti ottaen niin hirveästi nauti FMA:ssa siitä päättömästä rymistelystä ja Edwardin riehumisesta. Muutenkin tuossa oli mielestäni yhdeksi jaksoksi aivan liikaa tavaraa, aivan liian monta uutta hahmoa esimerkiksi sellaiselle, joka ei mangaa/aiempaa animea tunne, leikkaus oli jotenkin hirveän hyppivä, ja.. ja... mistäs vielä voisin valittaa. Ehkä muutamissa kohdissa minua häiritsi myös se piirrostyyli, mutta ei nyt niin pahasti enää.

Minä itse asiassa tykkäsin Royn uudesta äänestä. Seyuuta olin kuullut aikaisemmin lähinnä D.Gray-Manissa ja tykkäsin hänestä jo silloin. Eihän se ero niin suuren suuri ole, mutta minusta Roy kuulostaa nyt enemmän ikäiseltään. Ja sitten tykkäsin aivan valtavan paljon myös Kimbleyn äänestä o_O En saa millään päähäni, millainen ääni hänellä oli 1. animessa, mutta tämähän oli aivan loistava. Sitä olisi voinut kuunnella enemmänkin :D   

Huoh. Että voikin yksi sarja muuttaa Maryn fanityttöileväksi pikku peeloksi.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #153 : Huhtikuu 07, 2009, 17:37:36 »
MITÄ?! Millä kanavalla tätä uutta sarjaa oikein näkyy? Älkää vain sanotko, että jollain maksullisella, sillä eka jakso olisi ihan kivä nähä ainaki.

Captain Jean-Luc Picard

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #154 : Huhtikuu 07, 2009, 18:18:10 »
Ei, ei kanavalta. Tsh, Suomessa nyt muutenkaan näy televisiosta kuin harva ja valittu anime. Netistä löytää etsimänsä. Youtubesta ehkä, mutta jos jaksaa googlettamalla etsiä oikeita sivuja, niin go ahead. Anime-mediasta löytyy myös.

Minger

• Ankeuttaja
« Vastaus #155 : Kesäkuu 28, 2009, 20:02:58 »
[Tästä kun klikkaat hiirelläsi] niin löydät Brotherhoodin ensimmäisen jakson. Suomenkielisen tekstityksen saa klikkaamalla sielät oikean alareunan kolmiosta ja sitten kohdasta CC. Ah, katsokaa tuota kuvanlaatua! <3 Ei uskoisi Youtube-tavaraksi (toisaalta videon pituus on myös jotain outoa ollakseen Sinäputkessa).
// Linkki poistettu. Ei linkitetä tekijänoikeutta rikkovaan materiaaliin, kiitos :) -Domie

Itse olen ladannut tätä tunti tolkulla ja olen päässyt puoleen väliin (näitä hitaan nettiyhteyden ihanuuksia totta vie)... Tämä on vaikuttanut ihan hyvältä, vaikken oikein ymmärrä vielä, kuka on tuo Jääalkemisti. Tämän version kun piti seurata mangaa tarkemmin, hehheh. No, ehkä sanon todellisen mielipiteeni, kun olen katsonut noin kaksi jaksoa. Se tosin ehkä vaatii, että menen kirjastoon tai muualle nopsempaan universumiin tekemään sen latauspuolen.

Mihin kiinnitin huomiota, oli tosiaan, että monta asiaa yritetään iskostaa yhteen. Edin taipumus hikeentyä jonkun huomauttaessa jotain hänen pituudestaan oli totisesti liioiteltua. Minua myös ärsytti suunnattomasti nuo merkit, jotka ilmestyivät hahmojen viereen, esimerkiksi huutomerkit, kysymysmerkit, piirakat... Ne olivat minusta aivan turhia ja lisäksi rumia.
Niin, ja onhan tuo Yui laulamassa.

Hm. Ehkä asia on vain niin, että vain se manga voi olla loistava.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2010, 18:02:22 kirjoittanut Domie »

Poissa Cielo

• fearless
  • Vuotislainen
« Vastaus #156 : Heinäkuu 03, 2009, 15:30:40 »
Uusi anime! Vaikka piirrostyylissä jokin aina välillä mättää, niin täytyy hehkuttaa sitä että tässä seurataan enemmän mangaa. ♥ Ihanaa. Odotan vain todella että päästäisiin jaksoihin ja tapahtumiin, joita ei ollut edellisessä animessa. En tiedä kasvaako Ed tässä animessa niin kuin mangassa, mutta toivotaan. Lupaavalta näyttää, kun seuraavat kerran mangaa. Minä en totu milllään Royn ääninäyttelijään, ei oikein vakuuta. Mutta onneksi Edillä on sama ääni. Avaus on lempparini. Parempi kuin edellisen animen avaukset.

Olin vähän pettynyt, miten Winryn ja Edin kanssakäyminen oli kuvattu sen jälkeen, kun Winry oli auttanut synnytyksessä. (Kun Ed auttaa Winryn reppuselkään ja Winry kertoo että oli avannut Edin kellon.) Mangassa se oli jotenkin ihanan herkkä kohta, mutta animessa se ei tuntunut oikein miltään.
LaForks.net                                    
suomenkielinen Houkutus-foorumi
--
ava by blackdogicons @ LJ

aaroms

• Ankeuttaja
« Vastaus #157 : Maaliskuu 08, 2010, 02:38:13 »
Omia äärimmäisen kiinnostavia kommenttejani tästä uudesta Brotherhood -sarjasta:

Äärimmäiset kehut ja ylistykset nyt TLM:lle / Paninille siitä, että todella julkaisivat tämän sarjan ilmaiseksi intternäätissä. Tämä on niitä tekoja, joista pitäisi antaa valtionpalkinto tai jotain.

Juoni seuraa nyt paljon tarkemmin mangaa, siitä propsit. Nyt koko tarina pysyy paljon paremmin kasassa kuin aikaisemmassa sarjassa, joka lähti sooloilemaan kun mangat loppuivat kesken. Toisaalta tulee kyllä todella, tuota, outo olo kun alkaa pohtia sitä tappelu-/alkemiamäiskeen määrää suhteessa niihin kohtauksiin joissa juonta varsinaisesti viedään eteenpäin. Erityisen häikäsiviä eivät ole myöskään ne jaksot joissa  tekijä(t) ovat ilmiselvästi päättäneet Antaa Katsojille Moraalisen Opetuksen. Juoni kuitenkin on jopa kiinnostava (huolimatta joka jakson lopussa mukafilosofioita selittävästä möreä-äänisestä mieskertojasta. Tai no, ei oikeastaan kovin möreä-äänisestä, mutta huvittavalta se silti kuulostaa).

Suomennettuina repliikit kuulostavat välillä niin korneilta, ettei oikeastaan tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Sanavalinnat hieman outoja välillä ja niin pois päin. Ruotsinkielinen näyttää tässä suhteessa laadukkaammalta (Tai sitten en vain huomaa ruotsin suhteen tuollaisia vivahde-eroja). Tietenkin yleensä joskus jotkut puheenvuorot ovat vähän sisällöttömiä, mutta se ei välttämättä ole kääntäjän vika. Ikävä kyllä en osaa japania, mutta pelkäänpä kovin että ei se alkuperäiskielellä paremmalta kuulosta. Ei se, dialogi siis, onneksi varsinaisesti liian huonoa ole, ainakaan häiritsevän usein.

Sarjan animaattorit taas ovat niin lupsakoita ihmisiä, ettei tässä oikeasti voi muuta kuin nauraa. En varsinaisesti harrasta anime tv-sarjoja, pääasiassa katson leffoja, joten en tiedä onko tämä sitten yleinen käytäntö japanilaisissa tv-tuotannoissa vai ei. Mutta. Episodista noin 30 % tuntuu koostuvan still-kuvista, ym pikku nikseistä joiden ansiosta animaattorin ei varsinaisesti tarvitse piirtää yhtään mitään liikkuvaa. Tiedän kyllä että kaikissa animaatioissa tätä harrastetaan, mutta koskaan aikaisemmin en ole törmännyt sarjaan jossa se olisi näin uskomattoman silmiinpistävää. Välillä on zoomaillaan maisemakuvia sinne sun tänne, välillä Edward ja luutnantti Miles (?) sattuvat asettumaan sellaisiin asemiin pitkää dialogia varten että "kamera" ei näe kummankaan suuta (jolloin koko dialogin aikana kuvassa ei sitten liiku yhtään mikään :D ), autot ovat järjestään ja suorastaan tarkoituksellisen selkeästi maisemastillin päällä kompuutterin avulla liikuteltuja stillejä jne. Siis jotain todella hämmästyttävää. (Yleensä en kiinnitä tälläisiin huomiota, mutta jotenkin en FMA:B:n suhteen pysty olemaan kiinnittämättä huomiota tälläisiin pikkuseikkoihin)

EDIT: Itse asiassa joudun vetämään hieman sanojani takaisin. Tuo animaattorien lupsakkuus & laiskuus -probleemia ei parissa viime jaksossa ole vaihteeksi esiintynyt läheskään yhtä paljon kuin muutamassa niitä edeltäneessä jaksossa (hämmästyttävää kyllä, esimerkiksi statistit liikkuvat jälleen). Luultavasti tuo animaatiojäljen huonontuminen jäi ainoastaan väliaikaiseksi episodiksi (heh heh), mikä on sinänsä hyvä juttu.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2010, 23:24:50 kirjoittanut marvin »