Kirjoittaja Aihe: Mikä elokuva sai sinut itkemään?  (Luettu 27109 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Mikä elokuva sai sinut itkemään?
« Vastaus #75 : Toukokuu 26, 2008, 16:51:37 »
Leijonakuningas on ehdottomasti yksi itkettävistä leffoista. Alan itkemään melkein silloinkin kun Can you feel the love tonight kuuluu radiosta. Tiedän olevani yliherkkä.

Titanic ei taida selittelyjä juurikaan kaivata, mutta kuitenkin silmäni vuotavat tasaisin väliajoin siitä lähtien, kun Rose ja Jack ovat kahden laivan keulassa. My heart will go on itkettää myös.

Pearl Harbor saa myöskin nyyhkyttämään pitkin elokuvaa alkupuoliskolta loppuun asti. Niin koskettava! Ja romanttinenkin.

Dirty dancing 2 on tällä hetkellä lempileffani. Kohta, jossa Javier palaa tanssikilpailuvälikohtauksen jälkeen hotellille tapaamaan Katieta, saa minut aina itkemään lähes hysteerisesti. Jo pelkästään taustalla soiva musiikki aiheuttaa tunnekuohun.

Lupaus muistaakseni oli se suomalainen elokuva, jossa kuvattiin lottatyttöjen elämää sodan aikana. No siinä joka tapauksessa pillitin myöskin. Hyvin monet sotaelokuvat koskettavat minua liikaakin, mutta silti pidän niistä.

Kahdeksan päivää ensi-iltaan: En voi ymmärtää, kuinka joku voi olla ulvomatta, kun Mikko laulaa Lauralle siellä pubissa. ( En muista enää roolinimiä, kun on jo kulunut sen verran aikaa kun katoin viimeksi...)

Tyttö sinä olet tähden kohta: " Mä tykkään sust niin paljon, et ei mitään järkee." saa sekin mut vollottamaan. Ajatelkaa nyt, jos joku sanois teille samoin! Ja vielä yhtä tunteella.

Nämä tulivat ensimmäisinä mieleen, mutta on niitä lukuisia muitakin. Tässä ei nyt ollut edes niitä leffoja, joissa poraan naurusta. Kaikki, missä on vähänkin kuolemia, surkeita kohtaloita ja romantiikkaa, saavat minut itkemään.

Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Blizzard

• Untitled
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #76 : Toukokuu 26, 2008, 18:12:40 »
Taru Sormusten Herrasta Nämä elokuvat saavat minut itkemään. Ne on mahtavasti tehty, ja vaikka yritän kovasti olla nyyhkimättä, viimeistään kolmosen loppukohtaus, jossa Frodo lähtee, saa minut itkemään. Ja ne musiikit ja maisemat! Toinen itkun aihe, ne vaan ovat niin upeita. Oikein henkeä ahdistaa.
Finding Neverland Peter Panin tekijästä kertoma, Johnny Deppin tähdittämä nyyhkyleffa. (Muistaakseni myös Freddie Highmore on tässä, jopa ihan taitavasti näytellen). Katsoin tämän ensimmäisellä kerralla yksin, keskellä yötä. Muu perhe + pikkusiskon vieraat vähän katsoivat, kun sitten tulin punasilmäisenä ja itkettyneenä  olohuoneesta.
Topi ja Tessu Viimeinen kohta, jossa "tuuli kantaa pienen katunpojan äänen" "Ollaanko me ystäviä?"
"Me ollaan ystäviä ikuisesti." Haikeaa, nyyhkis.

"Falling is just like flying... except there's a more permanent destination"

Poissa Niënor

• Murheenkryynihkö
  • Vuotislainen
« Vastaus #77 : Toukokuu 31, 2008, 18:18:45 »
Näiden leffojen aikana olen itkenyt:
- Sormuksen ritarit
mm. siinä kohtaa, kun Gandalf putoaa rotkoon tai kun Boromir kuolee.

- Kaksi tornia
mm. kun Theoden on Theodredin haudalla.

- Kuninkaan paluu
mm. kun (pidennetystä versiosta) Éomer löytää Éowynin Pelennorin kentän taistelun jälkeen ja sen jälkeen tulee Arwen's song ja ne tapahtumat sen musiikin aikana.

- Merlin
mm. siinä kun Merlin lähtee hänen ja Nimuen salaisesta luolasta auttamaan Arthuria. Merlin sanoo Nimuelle suunnilleen jotain tämmöstä:"Odota täällä, tulen ihan pian takaisin." Nimue:"Odotan sinua. Aina." Ja kun Merlin astuu ulos luolasta, luolan aukko sulkeutuu ja Nimue jää sinne. Eikä Merlin nää häntä enää koskaan (paitsi ihan lopussa).

- Saksikäsi Edward
siinä kohtaa itken, kun Winona Ryderin näyttelemä tyttö "tanssi" lumisateessa, kun Edward teki sitä jääveistosta tai jotain.

Muitaki leffoja saattaa olla, mut ei tuu nyt mielee.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 31, 2008, 18:28:29 kirjoittanut Niënor »
- Merri.
- What?
- I'm hungry.

Poissa pulmyu

• Inspiraation lähteellä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #78 : Kesäkuu 03, 2008, 10:36:11 »
Tää on sitte nolo juttu! Minä ja mun pikkusisko katottiin Nasun suuri elokuvaa. Sitten siinä yhessä kohtaa, ku ne ei löytäny sitä Nasua, nii siinä meikä rupee pillittää. Ja sisko karjuu Jee. Miun veli tulee sitte siihen ja kysyy että "Itkeks sä?". No mie nopeesti pyyhin kyyneleethousuihin ja sanon että en itke. Olin silloin khyl kaheksan...=)
Aina voi kuvitella, vaikkei unelmat
olis lähelläkään totuutta

Systen

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Kesäkuu 14, 2008, 12:19:30 »
Itse itkin, niinkuin varmasti MONET muutkin, Leijonakuninkaassa Musafan kuoltua : ( Itken muutenkin usein jonkun kuoltua leffassa tai kirjoissa, ja koitan helpottaa oloani perustelemalla itselleni "sen kuuluikin kuolla, muuten tää olis ihan tylsä.." Ihme kyllä, se helpottaa oloani  :D

Poissa Cassiopeia

• Giliathin isosisko
  • Vuotislainen
  • Hei, täällä taas!
« Vastaus #80 : Kesäkuu 14, 2008, 13:16:55 »
Miut sai itkemään Titanic siinä kohdassa, jossa se kolmannen luokan äiti laittoi lapsensa (tytön ja pojan) nukkumaan, kun laiva on jo uppoomassa ja kertoo satua, koska tietää, että he eivät nää seuraavaa päivää. Se oli vaan niin surullinen ja sit samoin se loppu kun Jack kuoli.

Samoin sai Finding Neverland, jossa kerrottiin Peter Panin syntymisestä ja keksimisestä, se vaan oli niin koskettava se loppu, että ei sitä tän paremmin voi selittää.
Maailmassa ei ole mikään mukavampaa kuin viihtyminen, eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli-

Minun mielestäni on hyvin vähän sellaista, mikä on turhaa. Ehkä puuron syöminen ja itsensä peseminen. -Muumipeikko-

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #81 : Kesäkuu 14, 2008, 20:23:34 »
Ei ainakaan Titanic.

Minä itken paljon! Itken Saksikäsi Edwardissa, niin koskettava elokuva. Myöskin itken Potter nelosessa, kun Harry palaa Cedricin ruumiin kanssa sieltä hautuumaalta. No comments. Ja purskahdin itkuun(se oli outoa!) PotC kolmosessa, kun näin sen ensi kerran.
Ja Topi ja Tessu pistää itkemään... Pari kyyneltä tirautan aina katsoessa TSH - Kuninkaan paluuta. Onhan niitä varmasti enemmän, mutta ei nyt tule mieleen.

Muokkaus, TSH - Sormuksen ritarit. Huomasin eilen että se on maailman itkettävin elokuva.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 23, 2009, 18:00:45 kirjoittanut Minsvo »

jaina

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Kesäkuu 15, 2008, 15:16:43 »
Minua itketti hieman Liekehtivässä Pikarissa se hautuumaakohtaus, varsinkin siis se Cedricin kuolema, ja se miten Harry siihen suhtautui. Ja myöskin Feeniksin Killassa alkoi pari kyyneltä tippumaan, kun Sirius kuoli. Kaikesta huolimatta minä pidän aika paljon Bellasta :)

Sitten ei-Pottereihin. Pirates of the Caribbean: At the World's End (suomeksi tietysti Maailman Laidalla). Siinä lopussahan Elisabeth menee tapaamaan Williä sinne rannalle. Ja se on kamalan romanttinen kohtaus, aloin itkemään. Koska he molemmathan tiesivät, että eivät voi nähdä toisiansa vasta kuin kymmenen vuoden päästä, koska Willistä oli tullut Hollantilaisen uusi kapteeni. Huoh.

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #83 : Kesäkuu 24, 2008, 21:02:41 »
Meet Joe Black: Elokuva kertoo Kuoleman lähetistä (näyttelijänä Brad Pitt), joka saapuu maan päälle erään liikenneonnettomuudessa kuolleen nuoren miehen hahmossa. Hänen tehtävänään on ottaa mukaansa vanha mies, jonka tyttären miesystävä liikenneonnettomuudessa kuollut nuorukainen oli. Raskaaksi elokuvan katsomisen teki se, että eräs läheiseni kuoli muutama kuukausi ennen elokuvan katsomista.

Taru Sormusten Herrasta: Kuninkaan paluu: Elokuvan, kuten kirjankin loppu on omalla tavalllaan aika surullinen (itkin kovasti, kun olin lukenut kirjan loppuun), kun pitkän matkan yhdessä taivaltaneet ystävykset joutuvat lopuksi elämäkseen erilleen toisistaan.

Titanic: Rakastavaiset eivät koskaan saa toisiaan. Toinen heistä joutuu uhrautumaan, jotta toinen saa mahdollisuuden elää.

Pearl Harbor: Elokuvan miespäähenkilöiden kiista siitä, kumpi saa Evelynin itselleen, päättyy traagisesti. Toinen heistä (, joka vieläpä sattuu olemaan Evelynin lapsen isä,) kuolee sodassa.

//Lisäisin vielä listaan elokuvan The Others, jossa näyttelee esimerkiksi Nicole Kidman. Perhetragedia.
//Panin labyrintti: Melankolisin koskaan näkemäni elokuva. Jo pelkästään elokuvan värimaisema on hyvin tummanpuhuva. Nuoren tytön järkyttävä kohtalo.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2011, 23:24:55 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #84 : Kesäkuu 29, 2008, 17:22:12 »
Näitä on monia. Olen hirmu herkkä itkemään. Kirja, elokuva tai TV-sarja saa minut helposti itkemään. Eläydyn niin paljon siihen mitä seuraan että kun tapahtuu jotain surullista tai vähemmän surullista, olen kyynelissä.

Tässä muutama leffa joka tulee nyt mieleen:

The Crow: Tämä on vaan niin ihana. Rupeen pillittää aina kun joku vaan sanoo: It can't rain all the time.
Seven: Ei mikään mahtava leffa, mutta lopussa tulee tippa linssii kun tajuaa mitä siellä laatikossa on.
Amores Perros: Jos joku ei ole nähnyt kannattaa kattoa. Upea, mutta erittäin raaka draama. Koiratappelut nostaa kyyneleet silmiin jo pelkästään siksi, että tietää että noin oikeastikin tapahtuu päivittäin.
Crash: Yksi leffasuosikkini. Aivan upea. Olin kuolla kun se kiinalainen nainen oli siinä autossa joka olisi kohta räjähtänyt, muttei halunnut että häntä lähennellyt paskiaspoliisi pelastaa sitä sieltä.

Knight Rider

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Heinäkuu 07, 2008, 20:15:40 »
Minä en elokuvissa itke niin paljon kuin sarjoja katsellessani (kyllä, itkin jopa katsoessani Ihmemies MacGyveriä. :'>) mutta kyllä niitä surullisiakin elokuvia on missä ei vain voi olla itkemättä.

Tuntematon sotilas on sellainen elokuva, mitä katsoessa ei voi olla itkemättä. Olen nähnyt sen varmaan kymmenen kertaa (ensimmäisen kerran ollessani 4-vuotias...) ja silti itken joka ainoa kerta itseni kuiviin. Se vain on niin todentuntuista, että unohtaa täysin sen olevan elokuva.

Leijonakuningas on se leffa, missä penskana itkin kaikista eniten. :D Juuri siinä kohdassa kun Mufasa kuoli. Enää se ei kyllä itketä, mutta silloin kyllä. Nyyhkis.

Ikävää todeta, mutta sai Terminaattori 2:kin minut itkemään. :D Se loppu missä Terminaattori 'kuolee'. Ei hyvikset saa kuolla.

Huoh, ollaanpa rehellisiä. Kun telkkarista tuli Akseli ja Elina ("Täällä Pohjantähden Alla 2"), en voinut olla siinäkään itkemättä. Pojat lähtee sotaan eikä yksikään palaa. Alkaa vähemmästäkin itkettää.

Elokuvia en keksi tähän hätään enempää (niitä kyllä on lisää...) mutta jos tv-sarjoja pitäisi luetella, niin niitä löytyisi aika monta :D Hyvänä esimerkkinä Supernatural, joitakin jaksoja katsoessani olen itkenyt edeltävästä mainoskatkosta lopputeksteihin... :D

Poissa Turcoisé

• Vuotislainen
  • Lost, not yet found
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #86 : Syyskuu 04, 2008, 20:11:29 »
Tunnustan olevani melko tunteellinen ihminen... Joten näitä leffoja on paaaljon.
Tässä nyt kuitenkin muutama:
(Jos HP-leffoja ei lasketa.)
- Raice Your Voice(Kesän sävelet) Itkin kahdessa kohdassa: ensin kun sen päähenkilön isoveli kuoli ja toisen kerran kun ne katto sitä  isoveljen tekemää videota.
- Taru Sormusten Herrasta: Kuninkaan paluu Ah niin ihanat TSH:t. Tämä on vain niin surullinen. Itkeskelin pienesti pitkin koko elokuvan, mutta lopussa vollotin jo ihan täysiä. Oi miksi Frodon täytyi lähteä?
- Neljä tyttöä ja maagiset farkut Kohta, jossa Bailey kuoli, on vain surullinen.:'(
- Silta salaiseen maahan Katsoin leffan vasta ihan äskettäin, ja järkytyin täydellisesti, kun Leslie kuoli. Olin ajatellut elokuvalle ihan täysin erilaista loppua... Tämä on kyllä nyt ihan off-topic, mutta Leslie muistuttaa jotenkin kummallisesti Luna Lovekivaa, oletteko huomanneet?
- Pirates of the Caribbean: Maailman laidalla Vaikka Elisabeth/Keira onkin nyt virallisesti inholistallani Orlin lähentelyn takia, on loppukohtaus siltikin aivan älyttömän surullinen.
this is the way the world ends
not with a bang but with a whimper

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Guns N' Fuckin' Roses!
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #87 : Syyskuu 04, 2008, 23:57:58 »
Sitten ei-Pottereihin. Pirates of the Caribbean: At the World's End (suomeksi tietysti Maailman Laidalla). Siinä lopussahan Elisabeth menee tapaamaan Williä sinne rannalle. Ja se on kamalan romanttinen kohtaus, aloin itkemään. Koska he molemmathan tiesivät, että eivät voi nähdä toisiansa vasta kuin kymmenen vuoden päästä, koska Willistä oli tullut Hollantilaisen uusi kapteeni. Huoh.

Tiesittekö muuten että Pirates of the Caribbean 3:sen lopussa vasta tekstien jälkeen on vielä yksi kohtaus jossa Will tapaa taas 10v päästä Elisabethin. Minua otti ihan älyttömästi päähän kun luin tästä joskus NYT liitteestä juuri päivä sen jälkeen kun olin nähnyt kyseisen elokuvan. Törkeää laittaa kohtaus loppuun ainakin minusta.

No ei siitä sen enempää, nyt itse asiaan.
 Eli minä en itke oikeastaan koskaan elokuvissa vaikkakin Braveheart pääsikin aika lähelle. Siis siinä ihan elokuvan lopussa missä William Wallace:a ensin kidutetaan julmasti jotta hän myöntäisi olevansa väärässä (vaikkakin ei ollut) ja sitten teloitetaan ja samaan aikaan William näkee yleisön joukossa kuolleen vaimonsa Murronin jonka hänen arkki vihollisensa Edvart I tapatti. Jos joku on nähnyt kyseisen elokuvan niin varmasti tietää.
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Poissa qmis

• paperitähti
  • Vuotislainen
  • kaunein
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #88 : Syyskuu 06, 2008, 22:55:13 »
Silta salaiseen maailmaan ~~~ awww. Menin kattomaan tän mun kaverin kanssa oikeesti puoliksi läpällä, koska satoi ja oli tylsää ja tää leffa alko siinä just. No mentiin sinne ja en oikein pystynyt keskittymään siinä alussa leffaan kun revettiin kokoajan, mutta siinä puolessa välissä alettiin kattoa ihan kunnolla ja aww.. Ihanin leffa ikinä. En todellakaan ees arvannut, että siinä olisi ollut noin surullinen loppu.. :--( Leslie on ihana. Ps, minä ja mun kaveri oltiin keskellä sellasia lapsiperheitä siellä jotka kaikki katto hieman, kun mä itkin silmät päästäni siel :---DD
Saksikäsi Edward ~~~ What can I say? :-------( yksi surullisimmista leffoista mitä oon koskaan nähnyt. Jo ennen kun näin tän olin lukenut netistä ihan kauheesti kaikkee, että porukat oli itkenyt ihan sikana, ja olin vähän että eee.. mutta kun katoin tän niin oikeesti itkin suunnilleen puolet leffasta. :-------D Siis se loppu oli niin surullinen, ja se kohta missä Edward saa ne saksikädet ja se professori kuolee äää olin ihan vesiputous.
Titanic ~~~ se vanha pariskunta siellä sängyssä. Aaww..
Taru Sormusten Herrasta 1-3 ~~~ varsinkin se Kuninkaan Paluu. Se kun Frodo lähti. Kyynel kyynel kyynel. :---<
Raise Your Voice ~~~ ..Hilary Duff. :----D Mutta se oli surullinen, kun se isoveli kuoli kuten Turcoisé sanoikin. aaw. :(
A.I. Tekoäly ~~~ OKEI SE LOPPU ON JOKU HIRVEIN IKINÄ. Siis kun se David jää sinne meren pohjaan ja se jäätyy ja siinä on se Blue Fairy ja David ja Teddy ja aww.. "please make me a real boy? please make me a real boy?" Ja sitten kun ne oudot jutut löytää sen jutun sieltä jäästä ja ne herättää sen Davidin 'äidin' päiväksi henkiin ja voi ei apua alkaa itkettää. 8((((~~
Elizabethtown ~~~ joo, itkin tässä lopussa. Ihan ilosta. Tai puoliksi ehkä surusta, mutta siis rakastan tätä leffaa. ♥ Ja itkin myös siinä kohdassa kun Drew oli sillä Road Tripillä ja alkoi itkemään siellä autossa. Surullista.

Okei, tuossa ei ole lähes kaikki. :------D ++ Brokeback Mountain, Click, Bang Bang You're Dead, Bubble Boy, Perhonen Lasikuvussa, Forrest Gump, Free Willy, King Kong (uusin), Moulin Rouge, Schindler's List, Notting Hill, Perhosvaikutus, Finding Neverland, Boys Don't Cry, Million Dollar Baby, Seitsemän vuotta Tiibetissä.......... ym. Huomaatte nyt varmaan, että itken ihan superhelposti leffoissa. :'D

Ja eipä muuten unohdeta Pottereita. Niissä itken kaikissa, lol. :D
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
Kanelitanko -> qmis

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
« Vastaus #89 : Syyskuu 07, 2008, 13:07:59 »
Varoitus! Spoilerivaara!

Moulin Rogue - Aivan ihana eloukva, jota katsoessa aina toivon että se päättyy erillä tavalla.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Pearl Harbour - Katsoin tämän televisioista monta vuotta sitten keskellä yötä. Koko juoni oli sodan kamaluuden takia niin surullinen, ja vieläpä se ahdinko, johon nainen joutui kun luuli rakastettunsa kuolleen ja alkoi seurustelemaan tämän parhaan ystävän kanssa. Myös se, että erään sivuhenkilömiehen kihlattu kuolee pommituksessa, on aivan kamala kohtaus.

Sitten on tietenkin Titanic, jossa melkein kaikki ovat itkeneet, ja Taru Sormusten herrasta (vaikkakin kirjan loppu oli vielä surullisempi).

[off]Mutta jotenkin elokuvat eivät itketä minua niin paljoin kuin kirjat. On monia reilusti yli 200-sivusia kirjoija joita lukiessa olen koko ajan vollattanut. [/off]
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Tikkari

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Syyskuu 16, 2008, 16:08:17 »
Titanic
Tämä nyt varmaan on jo mainittu ties kuinka monta kertaa, mutta nostanpa esiin tässäkin. Kliseinen loppu, mutta niin perhanan surullinen.

Man on Fire
Jotenkin onnistuin aavistamaan tämän elokuvan lopun,
Loppukohtaus oli mielestäni yksi elokuvahistorian koskettavimmista, tyypillinen uhrautuminen jonkun toisen puolesta nostaa aina kyyneleet silmiin. Lisäksi tarina pistää ajattelemaan myös muita moraalisia asioita, itse jouduin palaamaan elokuvan pariin yhä uudelleen ja uudelleen jotta sain ajatukseni jälleen selkeiksi.

The Lion King
Mufasan kuolema saa edelleen surulliseksi, en taida olla vieläkään tarpeeksi iso pääsemään siitä yli. :D

Durden

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Syyskuu 21, 2008, 12:51:18 »
American History X, siinä se loppu.
Ei ikinä surulliset tapahtumat saa mua itkemään, vaan kun näkee toisen ihmisen tuskan, se on varmaan jotain sympatia-itkua.
On ollu jotain muitakin leffoja, mut ei tuu mieleen ja ne on ollu just tollee samanlaisia, et joku on vaikka kuollu ja toinen itkee...

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Marraskuu 26, 2008, 17:56:40 »
ainut elokuva joka on saanut minut itkemään elokuvateatterissa on Joulutarina. se oli aivan kamalan surullinen, itkin siinä monessakin kohtaa. en nyt tarkkaan osaa erotella juuri että missä kohdissa, koska siitä on n. vuosi kun sen katsoin, mutta ainakin kun se Nikolas menee sinne jäälle puhumaan Aada siskolle kuinka kurja Nikolaksen vuosi on ollut ;( tuli tippa linssiin.
ja sitten olen itkenyt kotona monessakin elokuvassa. jostain syystä nyt tulee mieleen vain Bim, mustakorva (olikohan se nimi noin?) se oli surullinen. ja uljas musta oli myös surullinen.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #93 : Marraskuu 26, 2008, 19:45:26 »
En ole koskaan, ikinä itkenyt mitään elokuvaa katsoessani. Ehkä elokuva, joka sai minut kaikkein surullisimmalle tuulelle oli Narnian tarinat - prinssi Kaspian Se ei liittynyt mitenkään kuolemaan, en vain pystynyt sulattamaan ihan heti sitä asiaa, että
Oikeasti minusta ne sisarukset kuuluvat Narniaan, eikä meidän maailmaan. Myös Joulutarina sai minut surulliseksi, siinä oli niin paljon itkettäviä kohtia. Silti elokuvan juoni oli niin surkea, etten pystynyt antamaan kyynelten tulla. Jotenkin olen liian ylpeä itsestäni, en koskaan salli itseni itkeä elokuvissa, enkä kirjoissa (joskin niitä luettua tulee itkettyä tahtomatta, tosin hyvin harvoin) En ole vielä koskaan nähnyt niin hyvää elokuvaa, että se saisi minut kyyneliin. Tosin taidan pikkuisen toivoa näkeväni...

~Barella
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Wolfgirl

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Marraskuu 27, 2008, 00:54:26 »
Pearl Harbor: Elokuvan miespäähenkilöiden kiista siitä, kumpi saa Evelynin itselleen, päättyy traagisesti, kun toinen heistä, joka sattuu olemaan Evelynin lapsen isä kuolee sodassa.
Tuo samainen elokuva saa minutkin itkemään. Olen nähnyt sen kaksi kertaa ja kummallkin kerralla itkin niin keskellä elokuvaa kuin elokuvan loputtuakin. Se on vain niin kaunis. Harvoin olen nähnyt sotaelokuvaa, jota olisin sanonut romanttiseksi, mutta tämä oli sellainen.

Itselläni on tapana eläytyä elokuvien tapahtumien ja hahmojen, varsinkin suosikkihahmojeni, tunteisiin koska katsominen on silloin mielestäni hauskempaa. Tällöin tulee itkettyä milloin surusta milloin ilosta jas milloin siltä väliltä.

Disney-elokuvat saavat minut itkemään aik usein. Esimerkiksi Notre Damen Kellonsoittaja, Karhuveljeni Koda, Lilo ja Stitch ja Lumottu.

Myös TMNT- elokuvaa katsoessani olen itkenyt.

Myös High School Musical kolmosta katsoessani itkin useammassakin kohdassa.

Samoin joitakin Maa Aikojen Alussa elokuvia katsoessani olen itkenyt ja itkin myös, kun katsoin elokuvan William Shakespearen Romeo+Julia, jonka loputtua taisin itkeä ainakin puoli tuntia yhteen menoon. Myös elokuva Bim, mustakorva, sai minut itkemään. Itkin myös kun katsoin Liekehtivän Pikarin, joskaan en yhtä vuolaasti kuin lukiessani nimenomaisen kirjan.

Minullakin noita elokuvai, jotka tuppaavat itkettämään, on monta, sillä itken aika helposti, joten en luttele niitä kaikkia tässä. Mutta ainkin tuossa on jotain. Lisäilen vaikka sitten, jos mieleeni putkahtaa joku minkä vielä olisin halunnut mainita.

Amberi

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Joulukuu 06, 2008, 18:45:03 »
Pienenä itkin aina katsellessani Topia ja Tessua. Kohtaus, jossa mummo vie Topin metsään, on niin surullinen.
Titanic sai minut myös itkemään. Kun vanha Rose alussa alkaa muistelamaan tapahtumia Titanicilla ja hänen silmänsä täyttyvät kyynelistä, aloin itsekin itkemään.

Poissa Narina

• Eevan tytär
  • Vuotislainen
    • Kesäkengissä
« Vastaus #96 : Joulukuu 17, 2008, 21:57:37 »
Titanic//Alan itkeä aina kuin vesiputous, kun Titanic alkaa upota ja silloin, kun Rose tajuaa, että Jack on kuollut. Titanic koskettaa erityisesti sen takia, koska tiedän, että tämä on joskus tapahtunut. Ihmiset ovat todellakin olleet laivalla pakokauhun keskellä; kuolleet, katselleet kun omaiset kuolevat. Yksinkertaisesti vain niin itkettävä elokuva.

Äidestä parhain//Tämä on paras kotimainen elokuva, jonka olen nähnyt. Kävimme katsomassa koulun kanssa elokuvissa ja itkin aivan suunnattomasti läpi elokuvan. Eeron naivius oli jotenkin niin sydäntä riipaisevaa, samoin kaikki se rakkaus, jota elokuva hengitti. En ymmärrä, miksi jotkut koulutoverini sanoivat tätä tylsäksi ja hidastempoiseksi...

Silta salaiseen maahan//Itkin koko lopun aina siitä kohtauksesta asti, kun Leslie kuolemasta kerrottiin. Katsoimme koulussa joskus pari vuotta sitten ja pelkäsin kamalasti, että joku huomaa minun itkeneen. En kuitenkaan voinut estää itseäni! Minä vain itkin ja itkin ja itkin... En voinut aavistaakaan, että Leslie voisi kuolla ja se oli siksi kuin isku vasten kasvoja. Kirvelevä isku.

Taru Sormusten Herrasta: Kuninkaan paluu//Aina elokuvan lopussa Frodon lähtiessä laivalla. Frodo on rikkirevitty ja väsynyt. Elokuvan hiljainen loppu on jotenkin rauhoittava, kun elokuva on muuten niin hengästyttävä, ja hobittien hyvästelyä ja Frodon onnellista hymyä on hirmu itekttävää katsella. Yksinkertaisesti ihana.

Star Wars episodi III: Sithin kosto//Tiesin etukäteen, että Anakin tulisi kääntymään pahikseksi, mutta tapa, jolla hän sen teki, oli niin järkyttävä. Kohtaus, jossa hän melkein tappaa Padmén ja taistelee Obi-Wanin kanssa on niin katkera, että itken sen läpi. Olen katsonut elokuvan vain kaksi kertaa, koska se on niin rankka, mutta toisella kerralla en voinut katsoa loppua. En yksinkertaisesti kestänyt sitä... :,(

Finding Neverland - tarinan lähteillä//Kyynel, toinen, kolma. Vierivät poskillani jatkuvana virtana aina, kun katson tätä. Yksinkertaisesti kaikissa perheleffoissa on jotakin niin ihanaa rakkautta, että niissä on pakko itkeä. Ja FN:n ihana musiikki edesauttaa suunnattomasti sitä, että Barrien, Peterin ja Sylvian maailmaan on helppo päästä sisälle ja heidän tunteisiinsa helppo eläytyä.

Narnian tarinat: Velho ja leijona//Itken aina alkusysäyksen jälkeen; kun lapset laitetaan junaan ja heidät lähetetään pois. Lucyn naiviutta, epävarmuutta on hirmu koskettavaa katsoa ja alun hengästyttävän alun jälkeen rauhallisuus tuntuu niin hyvältä, että purskahdan kyyneliin. Sen lisäksi itken aina Kivipaasi kohtauksessa ja elokuvan lopussa. Lopussa vain sen takia, koska elokuva loppuu. No, ehkä myös professori Kirken ihanien sanojen takia (joita en nyt tähän hätään muista). Joka tapauksessa tämä on yksi parhaista leffoista ikinä! <3

Narnian tarinat: Prinssi Kaspian//Kohtaus, jossa narnialaiset ovat hyökänneet Mirazin linnaan ja porttien sulkeutuessa nämä tapetaan kaltereita vasten. Näky ja epätoivo on repiä sydämeni kappaleiksi. Lopussa The Call'in alkaessa soida purskahdan myös itkuun. Tällä kertaa hyvästien takia ja myös sen lopun; että on hyvästien aika Narnialle. Call on myös niin loistava valinta musiikiksi, että sekin saa minut itkemään... :)

Onhan niitä muitakin, missä on tullut itkettyä, mutta näissä nyt ainakin... :)
Lukukausi on päättynyt, loma on alkanut. Uni on ohitse: tämä on aamu.
- C.S.Lewis: Narnian viimeinen taistelu

Partybansku

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Tammikuu 03, 2009, 19:36:35 »
En taida todellakaan olla ainoa, jolle yksi kaikkein vaikeimmista leffoista katsoa itkemättä, on Titanic. Jo kolme kertaa olen katsonut, ensimmäisellä kerralla itkin kunnolla, kahdella jälkimmäisellä tuli muutama kyynel. Niin surullinen, niin surullinen elokuva...

Tuulen Viemää-elokuvan katsoin ehkä vuosi sitten. Olin kuullut äidiltäni, että se on surullinen ja koskettava elokuva, mutta en oikein uskonut sitä. Jouduin kuitenkin muuttamaan mieleni, kun pillitin hervottomasti elokuvan loputtua ja nyyhkytin vielä varmaan tunti sen jälkeen :). Kannattaa uskoa mitä äiti sanoo...

On niitä kyllä paljon muitakin joissa olen itkenyt, mutta nuo ovat jäänet eniten mieleen. Mm. Leijonakuningas, TSH:ht ja Feeniksin Kilta (se kohta, jossa Sirius kuolee).

yesterday

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Tammikuu 03, 2009, 19:59:14 »

Taru Sormusten Herrasta: Kuninkaan paluu//Aina elokuvan lopussa Frodon lähtiessä laivalla. Frodo on rikkirevitty ja väsynyt. Elokuvan hiljainen loppu on jotenkin rauhoittava, kun elokuva on muuten niin hengästyttävä, ja hobittien hyvästelyä ja Frodon onnellista hymyä on hirmu itekttävää katsella. Yksinkertaisesti ihana.

Piti juuri ruveta purkamaan tunteitani tänne ja sitten luin viestisi. Enpä olisi paremmin voinut kuvailla tunteitani Kuninkaan paluun lopussa. Juuri sitä =) se on niitä harvoja, joissa minua alkaa kunnolla itkettää.

Toinen sellainen elokuva on Disneyn Leijonakuningas. Mufasan kuolema, siinä ei voi ikinä itkeä tarpeeksi. Se kuinka Simba ei tajua isänsä kuolemaa, ja kun se vihdoin selviää hänelle. Ää, ei voi olla hirveämpää :''(

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #99 : Tammikuu 28, 2009, 18:00:00 »
Hum. Minut sai itkemään tämä perinteinen Titanic. Siinä on sitä jotain, mikä koskettaa. Menettää nyt rakastajansa nenänsä edestä, itse olisin tuossa veteen vajoamis -tilanteessa hypännyt perään ja onnistunut tapattamaan itsenikin. Mut on se niin romanttista kun Leo vain vajoaa vajoamistaa mustaan veteen.

Lisäksi minua kosketti Notting Hill. Se on suosikkielokuviani, ja se vain sai minut itkemään. Olen hömelö :>
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |