Kirjoittaja Aihe: Mikä elokuva sai sinut itkemään?  (Luettu 27106 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Phoebe

• Ankeuttaja
Vs: Mikä elokuva sai sinut itkemään?
« Vastaus #50 : Kesäkuu 29, 2007, 18:10:12 »
Itken tosi usein kun katson jotain elokuvaa. Titanic ja Pearl Harbor taitaa kuitenkin olla ne surullisimmat. Titanicin olen katsonut tosi monta kertaa, ja olen aina itkenyt sitä katsoessa. En vaan pysty katsomaan sitä, se on niin surullinen.
Kun katsoin Pearl Harborin ensimmäisen kerran, se tuntui vielä surullisemmalta kuin Titanic.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
United 93 on kanssa tosi surullinen elokuva.
Harry Potter ja Liekehtivä pikari oli tosi surullinen lopussa, eli siinä kun Harry toi Cedricin takaisin Tylypahkaan. Siinä alkoi väkisinkin itkettämään.
Moulin Rouge on myös yksi surullisimmista elokuvista mitä olen nähnyt.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2007, 17:35:49 kirjoittanut Samantha »

sheisapirate

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Heinäkuu 18, 2007, 19:48:05 »
Kerron lyhyesti.

Narnia-Velho ja Leijona elokuvassa. Olimme katsomassa sitä luokan kanssa. Siinä kohdassa kun Edmund oli haavoittunut ja Peter meni tappelemaan sen Velhon kanssa.
Kohtaus oli niin mahtipontinen ja musiikki ja kaikki...

Pirates of the Caribbean- Maailman laidalla. Olin katsomassa sitä ensi-illassa äitini kanssa....*häpeää* Olin laittanut tavalliseen tapaan meikkiä ja sitten itkin kaiken poskille... Ensin itkin siinä kohdassa kun ne oli siellä Singaporessa taistelemassa. Siinä ja koko elokuvassa on niin hyvä musiikki (Omistan soundtrackin:)). Sitten kun lopussa alkoi taistelu Jonesia ja Beckettiä vastaan. Itkin koko taistelun ajan ja vielä sen jälkeen kun se oli ohi. Sitten vasta itkinkin kun oli se ainoa päivä kun Elisabeth ja Will saivat tavata. Eikä Willillä ollut sydäntä... Olen vieläkin shokissa. Se oli niin surullista.

Pirates of the Caribbean-Kuolleen Miehen Kirstu. Siinä kohdassa kun rakas, rakas Jack kuoli. Kerrassaan kauheaa. Elokuvan jälkeen oli outo olo että, ei ole mahdollista.

Harry Potter ja Liekehtivä Pikari siinä kohdassa kun Voldemortin sauvasta purkautui Harryn vanhemmat se oli niin hirveän surullista, mutta omalla tavallaan onnellista ja erittäin koskettavaa.

TSH-Kuninkaan paluu. Itkin monessakin kohtaa. En muista tarkalleen missä kohdin.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2007, 19:54:20 kirjoittanut sheisapirate »

Joa

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Elokuu 18, 2007, 20:42:11 »
Olen itseasiassa itkenyt aika monta kertaa elokuvaa katsoessani. Tai en tiedä voiko sitä nyt itkuksi sanoa, mutta silmistä alkaa tulla vettä ja olo on jotenkin tyhjän haikea (juu, tiedän, tyhmä kuvaus).
Pääasiassa itken lasten elokuvia katsellessani ^^
Esimerkkinä Ice Age I, (en muista nyt että mikä kohtaus se oli, se oli joko alussa kun sen pienen pojan äiti kuoli, tai lopussa kun ne "sankarit" löysivät sen pojan isän. Tai jossain siellä välissä).
Toinen elokuva oli sitten Kotia kohti
. Olin varmaan alle 10, kun näin sen elokuvan.

Ja sitten yksi sellainen draama-/dokumentti-/luonto-kuva, joka kertoi karhun poikasesta. En muista elokuvan nimeä, mutta siinä oli kuitenkin ihan oikeita karhuja jnpp. Itketti siinä kohdassa, kun se pennun/poikasen emo jäi sen kivivyöryn alle, se pentu oli niin säälittävä ja hellyyttävä kun se tökki kuonollaan emoaan ja jäi ainankin hetkeksi siihen viereen makaamaan...

Ja näitä elokuvia on muitakin. En vain nyt muista mitä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2008, 13:27:28 kirjoittanut Joa »

MinaVivere

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Syyskuu 02, 2007, 22:38:31 »
Floyd Webber'n Oopperan kummitus saa minut jokaisella katselukerralla aivan mielettömien nyyhkytyskohtausten valtaan. Sen kummitus-raasun kohtalo on jotenkin niin, niin murheellinen ja koskettava... :'( Miitä käy se miesparka aina niin kovasti sääliksi, kun se kaunis laulajatar Christine on rakastunut siihen Ralphiin, eikä mieheen johon hänen kuuluisi olla rakastunut eli Erikiin, Oopperan kummitukseen... Itken melkein joka kerta siinä kohtaa, missä ne kolme on siellä oopperan katolla - Ralph kertoo Christinelle, että rakastaa tätä syvästi ja sitten Chritinekin paljastaa tälle tunteensa ja Erik näkee kaiken sieltä piilostaan. Minun itkukynnykseni ei vain yksinkertaisesti kestä enää siinä kohtaa vaan vollotan kuin mikäkin pitkän aikaa... :// Ja sitten on niitä muitakin kohtauksia kyseisessä leffassa. Oikeastaan nyt kun ajattelen niin elokuvassa ei taida oikeastaan olla hauskoja, ei edes vähän iloisia kohtia ollenkaan. Taisin varsinkin ensimmäisellä katselukerralla nyyhkytellä jatkuvaa syöttöä... :( Niin surullinen se vain on... :'(

Ja hyvänä kakkosena tuleekin sitten Rakastunut Shakespeare... Se loppu on aivan käsittämättömän kamala! Miten kaksi toisilleen luotua ihmistä voivat yksinkertaisesti joutua niin erilleen toisistaan?! Ei niin pitäisi käydä edes elokuvissa... Minua jää aina harmittamaan, kun kuvittelen pakostakin etteivät he enää koskaan nähneet toisiaan ne rakastavaiset... :((

Elf

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Marraskuu 13, 2007, 19:30:53 »
Olen itkenyt aika useassa elokuvassa, mutta enimmäkseen ensimmäisellä kerralla kun katson kyseisen elokuvan. Jotkut kohdat vain panevat itkemään, kun ovat niin liikuttavia, tai surullisia.
Yksi näistä on varsinkin tuo Taru Sormusten Herrasta, Kuninkaan Paluun loppu, kun Frodo hyvästelee Samin, Merrin ja Pippinin Harmaissa Satamissa. Se on vain niin surullisen liikuttava kohta kaikkien niiden seikkailujen jälkeen, joita he kokivat yhdessä. Minusta näytteliät ovat osanneet todellakin tehdä tästä kohdasta liikuttavan. Tässä kohtaa itken joka kerta kun näen tämän elokuvan.

Kun näin tämän viimeisen Pirates of the Caribbeanin aloin itkeä hirveästi siinä lopussa, kun siinä tapahtuu kaikkea kauheeta. Se Will homma oli aivan hirveä, ja pelästyin aivan hillittömästi, kun näin sen. Oi hirveetä!
Minä itkin myös tuossa Potter 4:ssa kun Cedric kuoli. Se oli niin surullinen ja koskettava kohta.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #55 : Marraskuu 17, 2007, 15:07:04 »
Yllättävän monet elokuvat saattavat saada tipan linssiini, varsinkin jos olen sillä tuulella, mutta jos olen muiden seurassa, saan aika hyvin hillittyä itseni. En_vain_kehtaa_itkeä_muiden_läsnä_ollessa. Piste.

Nooh, Sormusten herrat itkettävät aina, niissä on niin dramaattisia, kauniita ja surullisia kohtauksia ja kaunista musiikkia. Gandalfin kuolema varsinkin on aina hyvin surullinen (vaikka tiedänkin, että se herää henkiin..). Myös se kohtaus Kuninkaan paluussa nostaa aina jostain syystä vedet silmiini, missä Gandalf Valkoinen häätää Nazgulit Faramirin joukkion kimpusta. Aah, taivaallinen valo... mutta joo, tämä on varmaan varsin yleistä meillä kaikilla^^

Saksikäsi Edward, niin kuin monella muullakin täällä, saa minut surulliseksi ja itkuiseksi. En minä osaa selittää, se vain on tehty niin hyvin. Ja tarina on surullinen. Ja musiikki.

Hero. Tässäkin musiikki ja tarina ja koko elokuvan kauneus, varsinkin lopussa missä melkein kaikki hahmot kuolevat, saavat minut itkemään. En oikeastaan koskaan haluaisi katsoa sitä muiden kanssa, mutta haluan silti, että muutkin näkisivät sen.

Eilen katsoin Tulikärpästen haudan, itkin sen jälkeen kuin vesiputous. Oikeastaan mikään leffa ei varmaan ole ollut vielä näin surullinen, tai sitten en vain ollut nähnyt sellaista pitkään aikaan. Mutta siis kyseessä on studio Chiblin anime, kertoo kahdesta lapsesta toisen maailmansodan Japanissa. En viitsi selittää tarkemmin, katsokaa itse.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2007, 15:17:30 kirjoittanut Fimca Worthleberr »
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Pikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Marraskuu 18, 2007, 20:00:47 »
Enpä kyllä moneen vuoteen ole itkenyt elokuvaa katsoessani. Onko sydämmeni kiveä, sitä en tiedä. Mutta tosiaan viimeisin, jonka muistan olisi ollut jotain 5-vuotiaana, kun katsoin Topia ja Tessua. Se vaan oli niin surullinen kohta, kun se mummo vie sen Topin sinne metsään. (En usko tämän järkyttävän ketään, joten en pistänyt spoilerina) :D

viuhpiipore

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Marraskuu 28, 2007, 16:48:49 »
Gladiaattori. Ketä se elokuva ei koskettaisi? Todella hyvä, yksi parhaista elokuvista, mutta kamalan surullinen.
Postman Blues on aivan kamala, se pehmittää kaikki. Viaton postimies tapetaan väärinymmärryksen takia. Loppu on surullinen ja onnellinen.
Tanssii susien kanssa alkoi itkettämään sitten lopussa. Kovin surullinen. En saanut unta koko yönä, kun vain mietin, että miten jotkut voi tehdä noin.

Pienenä olen itkenyt Disneyn elokuvissa, kuten Bambissa, Topissa ja Tessussa ja Leijona kuninkaassa.

// lisäilen tänne sitten kun tulee muita mieleen. kun aloin kirjottamaan, oli montakin mielessä, mut sitten aivot nollas.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 01, 2007, 15:08:59 kirjoittanut tegon finli »

Poissa nsaasn

• Black dwarf
  • Vuotislainen
« Vastaus #58 : Marraskuu 30, 2007, 18:52:52 »
Tuulen viemää jostain syystä saa kyyneleet tulemaan silmiin joka kerta, se loppu on vaan niin hiton koskettava. Sinällään kumma juttu, mutta pidän kyseistä kirjaa paljon parempana kuin elokuvaversiota, mutta kirja ei koskaan saa minua itkemään.  Monia muitakin elokuvia voisi tosin mainita; osa itkettää vain silloin tällöin, osa lähes joka kerta.
Faith and denial. Tales which are told. Quran, Torah and Gospel.

Every people has their own useless stories in which to believe. Has anyone ever got the whole truth for himself?

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #59 : Helmikuu 02, 2008, 22:10:57 »
Olen aina ollut kateellinen ihmisille, jotka kykenevät katsomaan tietyt leffat itkemättä. Siis oikeasti, on vain ihan mielettömän hankalaa olla itkemättä, kun joku kuolee tai on muuten tunteellinen kohtaus, ja kaikista hauskinta siinä on, että tämä tapahtuu usein elokuvan lopussa. Kivaa lähteä sieltä salista silmät punaisina ja ripsarit levinneinä (onneksi meikkaan aika harvoin...), kun käyn kuitenkin katsomassa melko kevyitä elokuvia, joissa kukaan muu ei lisäkseni itkety. Kaverini kanssa meillä on aina paperia mukana, kun molemmilla rupeaa valumaan silmät jossain vaiheessa, ja sitten jälkeenpäin hihitellään punaisille silmille. Mjooh.

Itken yleensä tavallisissa, usein koomisiksi tai lastenelokuviksi mielletyissä näytännöissä: olen itkenyt niin Joulutarinassakin (vaikka tiedän, että se oli klisee ja kaikkea), Villissä tusinassa (veljeni kiusaa tästä aina) ja Bambi ja Leijonakuningas saavat aina vedet silmiin. Ja yksi tietty lihansyöjäkasvivideo biologiantunnilta itkettäisi, jos sen katsoisi joskus muulloin kun ihan liian aikaisin olevalla aamutunnilla. Sen musiikki on niin surumielinen ja pahaenteinen, ja ne pienet, söpöt hyönteiset.

Tuulen viemää itketti, kun näin sen kymmenvuotiaana: en muista koko elokuvasta kun yhden lauseen minä en laske häntä pimeyteen, jota hän niin pelkää,
ja muistan, että silloin ekaa kertaa elämässäni itkin elokuvan takia. Erikoista :D

Hair, musikaali, itkettää joka kerta. Itse asiassa en edes tiedä, miksi, jotenkin se loppukohtaus
on mahtavalla tavalla toteutettu ja kappale Let the sun shine sopii siihen muikeasti. Tätäkin olen oppinut arvostamaan vasta vanhempana, pienenä ajattelin, että olipas tyhmä elokuva.

Paistetut vihreät tomaatit itketti, vanha rouva oli kaikessa surussaan niin liikuttava. Taas sellainen elokuva, jossa äitini, mummoni eikä veljeni kukaan osoittanut suurta liikutusta. Äitini mukaan se tosin johtui huonosti nukutusta yöstä (?)

(Viime viikonloppuna näin elokuvan Sooloilua, ja itkin
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poissa Hurricane

• Vuotislainen
    • Didi
« Vastaus #60 : Helmikuu 02, 2008, 22:49:08 »
Noniin. En olisi ikinä uskonut että kirjoitan tällaiseenkin topicciin. En nimittäin todellakaan koskaan itke elokuvia katsoessani.
(lähinnä kyllä varmaan siksi että katson yleensä romanttisia komedioita ja muuta tuollaista.. ei ne itketä :D ) Mutta tulipa tänään poikkeus. Todella ihmetyttää, miten pystyin itkemään katsoessani Klick-nimistä elokuvaa. Varmaan aika moni on kuullut kyseisestä leffasta. Siinä eräs mies, jolla ei riitä aikaa muuhun kuin työhön, saa kaukosäätimen, jolla hän pystyy säätelemään elämäänsä.
En oikeasti ymmärrä, miten tuo itketti minua niin paljon mutta huomasin jossain vaiheessa että kasvot oli ihan kyyneleissä ja piti purra hammasta etten ala ääneen ulisemaan. Minua vaan niin säälitti se mies raukka! Ja yritin pikkusiskolle ihan itkuisella ja tärisevällä äänellä vakuuttaa että kaikki on hyvin eikä tuo mies tuossa elokuvassa kuole.. :'DD

Muttajoo, pitää katsoa lisää surullisia elokuvia, itkeminen on aika mukavaa kun ei ole sellaista "kunnon" syytä itkeä :)

Poissa Kupsuu

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Helmikuu 03, 2008, 18:14:51 »
Aika monet elokuvat saa mut itkemään. Ainakin vanha kunnon Titanic saa mut itkemään joka kerta kun katson sen.  : ) Viimeksi kun kaverin kanssa katottiin se, oltiin varattu valmiiksi jo kauheat kasat nenäliinoja. Aloin itkemään jo siiinä alussa kun ihmiset vilkutti sieltä laivan kannelta :s : DD
Sitten tänään katoin toista kertaa Brokeback Mountainin. Sen elokuvan loppu sai minut itkemään kummallakin kerralla. Ja nyt tokalla kerralla vaikka  tiesin jo mitä tulee tapahtumaan niin itkin silti.
Ja oon itkeny monien muidenkin leffojen aikana, nuo nyt tuli mieleen. : )
FOREVER YOURS.

whatsarahsaid

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Helmikuu 21, 2008, 16:09:41 »
Monet ovat täällä sanoneet, että itkivät Titanicin loppuvaiheilla. Minulla ensimmäiset kyyneleet tulivat aivan alussa, kun Rose muistaa Jackin kasvot. Itseasiassa alussa meinasin itkeä pariinkiin otteeseen. Toisen kerran nyyhkin kun Jack ja Rose seisovat laivan keulassa ja taustalla soi My Heart will go on. Katsoin tätä kahden kaverini ja toisen kaverini siskon kanssa. En muista missä vaiheessa minä ja toinen kaverini aloimme itkeä kunnolla, mutta ulvoimme joka tapauksessa niin kovaa, että yläkerrassa nukkuvat kaverini vanhemmat heräsivät. Meillä oli nenäliinapaketti josta meni puolet. Kaverini sisko heitti meille jossain vaiheessa tyynyt jotta ulinamme ei herättäisi kaverini vanhempia uudelleen. Itkimme koko lopputekstien ajan ja toinen kaverini yritti saada meitä nauramaan, koska yhtä ruotsalaista oli esittänyt joku suomalainen: Jari Kinnunen.

Hairissa itkin lopussa, mutta itku loppuu heti kun Hair-biisi alkaa:D Siinä on vaan pakko laulaa mukana.

Salattu rakkaus on elokuva, jonka katsomisen jälkeen kasvoni olivat aivan litimärät. Miten joku
voi olla niin hirveä ihminen..Hitler siis.

Manuliino

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Helmikuu 25, 2008, 21:10:42 »
Aina pienestä asti, siis ihan sellaisesta neljä vuotiaasta natiaisesta asti DisneynTopi ja Tessu on saanut mut itkemään. Jok ikinen kerta kun se Selma-täti (oliko se edes selma?) jättää Topin metsään yksin ja jo siinä matkalla kun taustalla soi se laulu missä täti miettii ja muistelee kaikkia niitä hyviä hetkiä Topin kanssa. Ja kun kettu parka jää yksin sateeseen ja... (nyyhkäys.)

Mutta viimeisin elokuva mitä katsoessa itkin oli Silta salaiseen maahan. Tuli siinä lopussa mieleen kun Jess kohteli pikku siskoaan niin tylysti, minä ja oma pikkusisko, vaikken koskaan niin tyly voisikaan olla. Siinä nousi kyynel silmään.

On niitä monia muitakin mutta nuo nyt oli päällimmäisenä mielessä.

//Se täti olikin Hilma:).
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2008, 21:12:52 kirjoittanut Manuliino »

Poissa Heliodora

• haihattelija
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Maaliskuu 04, 2008, 12:20:05 »
Itse en itke paljon elokuvissa, ja jos itken niin surullisissa kohdissa, Onnellisuus ei minua itketä.
Ensimmäinen elokuva, jossa muistan itkeneeni, oli Pikku Naisia, siinä kun Beth kuoli. Se oli niin surullista, kun Jo nousi siitä vuoteen äärestä sulkemaan ikkunaa, ja oli myrsky, ja sitten kun se kääntyi ja tiesi, että Beth oli kuollut.
Katsoin Titanicin muutama vuosi sitten, ja aloin itkemään siinä kohdassa kun ne soittajat alkavat soittaa, ja itkin koko elokuvan loppuun saakka. Sen jälkeen en ole Titanicia katsonut... jäiköhän minulle nyt tuosta traumat? :D
Moulin Rougessa itkin lopussa myös.
Itse asiassa en ole itkenyt Taru Sormusten Herrassa, vaikka ne yksiä lempielokuvistani ovatkin, ja olen nyt hieman hämmentynyt. En ole kyllä itkenyt missään "mahtipontisissa" fantasiaelokuvissa...
Joku kyseli tässä Romeosta ja Juliasta. En ole elokuvaa nähnyt, mutta alkuperäistekstissä se meni (käsittääkseni) niin, että ensin Romeo joi myrkkyä ja kuoli, ja sitten vasta Julia heräsi ja huomasi Romeon kuolleen, ja lävistä tikarilla sydämensä. Mutta elokuvaan tuollainen versio on varmasti dramaattisempi.
for every lie I unlearn I learn something new
I sing sometimes for the war that I fight
'cause every tool is a weapon - if you hold it right.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #65 : Maaliskuu 13, 2008, 18:57:48 »
Itken melkein kaikkia elokuvia katsoessani, jos niissä on jotain vähänkään koskettavia kohtauksia :')

Mutta näitä katsoessani olen itkenyt aikas paljon:

Tuulen viemää

En ymmärrä, miten joku voi katsoa tämän klassikkoleffan itkemättä kertaakaan. Monet kohtaukset ovat itkettäviä, puhumattakaan surullisesta lopusta. Yleensä tykkään eniten leffoista joissa on onnellinen loppu, mutta tämän leffan surullinen loppu on jotain niin koskettavaa, että siitä on pakko tykätä.

Amélie

Nyt ihmettelee joku, miten Amélieta katsoessa edes voi itkeä - mutta kyllä, mahdollista sekin on. Elokuva on niin kaunis, herttainen ja vielä kerran kaunis, että se synnyttää minussa niin vahvoja tunteita, että nyyhkytän monissa kohtauksissa ihan huomaamattani.

In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #66 : Maaliskuu 16, 2008, 18:27:54 »
Häpeä tunnustaa, mutta nykyään leffojen aikana itkeminen ei ole minulle mitenkään poikkeuksellista. Se on pikemminkin sääntö. Heti jos tulee vähänkin koskettava/surullinen/henkeäsalpaavan kaunis/joku muu, mikä? kohta, pakkautuvat vedet silmiin.

Joissakin elokuvissa on niin kaunis tunnelma, upea värimaisema ja viattomuuden läsnäolo, että alkaa väkisinkin itkettää. Onpa käynyt niinkin, että olen lapsena katsellut joitain Disneyn klassikkopiirrettyjen kohtauksia lähestulkoon mitään tuntematta, ja kun olen kymmenisen vuotta myöhemmin katsonut niitä uudestaan, en ole voinut olla viittä minuuttia kyynelehtimättä. Kaipa siinä on aimo annos nostalgisuuttakin seassa.

Sitten on sellaisia leffoja, joissa kaikki vain on kohdallaan. Phantom of The Opera sai minut itkemään useasti upeilla puvuillaan, lavasteillaan ja visuaalisuudellaan - ja tietysti hienolla musiikillaan. Jotenkin se loistokkuus on "liikaa" tällaiselle herkistelijälle kuin minä, ei sellaista voi katsoa itkemättä. PoTO oli myös ensimmäinen leffa, joka sai minut itkemään elokuvateatterissa.

Joissakin leffoissa tapahtuu jotain niin traagista, pohjattoman surullista ja koskettavaa, että on kertakaikkiaan pakko itkeä. Tästä hyvänä esimerkkinä mainittakoon Moulin Rouge.

Joskus itken myös liikutuksesta ja ilosta.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

tutkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Maaliskuu 25, 2008, 19:39:55 »
Sellaista vuolasta kyynelvirtaa aiheuttaa harvempi leffa, mutta melko usein kyllä vuodatettua edes muutama kyynel, jos on vähänkään koskettavia kohtauksia.

Kramer vs. Kramer on itkettänyt varmaan enemmän kuin mikään leffa ikinä. Se loppu kokonaisuudessaan on vaan niin ihana. Myös esimerksiksi Edward Scissorhands, Finding Neverland, Brokeback Mountain sekä Rölli ja Metsänhenki ovat pistäneet kyynelehtimään.

EDIT: Unohdin yhden tärkeän, eli Dead Poet's Society. Aivan ihana.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2008, 19:47:14 kirjoittanut tutkis »

Poissa Jippu

• Drama Queen
  • Vuotislainen
  • ♥meidän kunkku on Ron
« Vastaus #68 : Huhtikuu 02, 2008, 15:23:49 »
Minäkin itken, kun katson Titanicia. ;( Jotenkin se on vaan niin surullinen. Oikeestaan rupean itkemään vasta ihan siinä lopussa, kun Rose näkee unta millaista Jackin kanssa olisi voinut olla. :/
Itken hirveän monessa elokuvassa, joka on minusta niin helkutin ärsyttävää... Ei kehtaa kamujen kanssa katsoa mitään elokuvia (ainakaan surullisia) kun alkaa jo kyyneleet valua.
Ja niinkuin joku jo sanoi, minäkin itken Topissa ja Tessussa. Nolotti kun katsoin sitä pienenä pikkusiskon kanssa ja oli justiinsa vieraita tulossa ja pillitin siinä. Argh.
Juuhh... itken siis aika monessa elokuvassa enkä jaksa ruveta luettelemaan niitä tässä.

-Jippu
~Rohkeat eivät elä ikuisesti, mutta varovaiset eivät elä lainkaan~

ota

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Huhtikuu 05, 2008, 20:48:02 »
Äideistä parhain

Elokuvan on ohjannut Klaus Häro, joka on myös ohjannut Elokuvan Näkymätön Elina.

Tämä kyseinen elokuva sai minut itkemään tai ainakin surulliseksi monessakin kohtaa.
Yleensä kotimaiset elokuvat eivät minua itkemään saa, vaikka itkenkin todella herkästi.

9-vuotiaan Eero pojan isä joutuu sotaan, ja kuolee siellä.
Eeron äiti tuntee itsensä liian väsyneeksi, ja tämän takia lähettää poikansa Ruotsiin uuden perheen luokse.
Alussa Eerolla on vaikeuksia sopeutua uuteen paikkaan, ja Signe-tädin on vaikeaa hyväksyä Eeroa.

Se loppu tässä elokuvassa ehkä on surullisin, jos ei muuten niin ainakin lopussa tulee pienikin itku.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2008, 13:40:42 kirjoittanut ota »

Chockladcream

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Huhtikuu 20, 2008, 11:31:45 »
Astun areenalle ja tuon esille mielipiteitäni.

Tältä näyttää lista top 5 leffat, jotka saivat Chockladcreamin kyynelehtimään :

1. Titanic
2. Leijonakuningas
3. Topi ja Tessu
4. Liekehtivä Pikari
5. Feeniksin kilta

1. Titanic on varmaa montaa itkettäny, mutta syystäkin. Se on koskettava tarina rakkaudesta, nuoresta parista, jotka kohtalo sitoo yhteen, mutta erottaa loppupeleissä kyyhkyläiset. Enemmän elokuvasta tekee koskettavan sen musiikki. Celine Dionin ihana kappale My heart will go on on todella kaunis, jossa on ihana melodia ja sopii todella hyvin elokuvan tunnelmaan. Jos et jostain syystä ole katsonut tätä, suosittelen. Ja mikä muu elokuvasta tekee niin upean, mielenkiinto siihen ei lopu koskaan. Sen jaksaa aina vain katsoa uudestaan ja uudestaan

2. Leijonakuningas on ihana. Kun luin noita vastauksia tähän aiheeseen, tuntui, että aika monesta löytyi tämä. Mufasan kuolema on tosi koskettava, eikä sille voi olla itkemättä.

3. Topi ja Tessu. Mitäpä luulette? Siinä kohdassa, missä se vanha muori vie Topin sinne metsään ja jättää sen yksin sinne. Ja se Topi on ihan paniikissa ja sitten se muori rupee vielä itkemään siinä, ku se laulaa sitä lauluu. Voi että, se on yksi surullisista kohdista.

4. Liekehtivä Pikari, mikä on aika tavalla yllätys. Ei se ehkä alkutekijöistä alkaen ole surullinen, mutta kun sen Kolmivelhoturnajaisten viimeinen etappi, labyrintti tulee ja kun siellä hautasmaalla se Cedric tapetaan.. Se on tosi kauheeta kattoo sellasta ja pistää joka kerran itkemään, en tiedä tosi mistä johtuu.

5. Feeniksin kilta. Viimeisenä, vaan ei vähäisimpänä. Kauheeta, kun se Sirius kuolee. Ei siitä voi muuta sanoo, yksinkertaisesti.

Poissa Yuki

• Vuotislainen
  • Omituinen pikku otakupallero.
    • Densetsu
« Vastaus #71 : Toukokuu 16, 2008, 21:11:29 »
Ei mikään. Ei vielä. Ja olen siitä joka kerta itselleni vihainen. Mikään elokuva ei ole koskaan saanut mua itkemään kunnolla, korkeintaan ovat kyyneleet nousseet silmiin. Ja nekin vasta viime aikoina, kun olen ajatellut asiaa ja todella halunnut itkeä. Näin kävi mm. klassisesti Titanicissa, sitten myös Tulikärpästen haudassa. Joku toinen varmasti vollottaisi täyttä päätä, kun pikkusisko tarjoaa mutapalloa syötäväksi luullen sitä riisipalloksi imeskellessään itse kiveä karkkina. Tyttö kuolikin heti sen jälkeen. Mutta kyyneleet pysyivät silmissä, eivät valuneet poskille. Sellainen minä olen.
LOVE-NYAPPY! ♥

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #72 : Toukokuu 17, 2008, 13:27:26 »
Luulin jo vastanneeni tähän, mutta ilmeisesti en.

En oikein vieläkään pysty katsomaan Taru Sormusten Herrasta: Kuninkaan paluu -elokuvan loppua vähintäänkin kyynelehtimättä vuolaasti, vaikka olen katsonut sen tuhat kertaa. Olen vain liian kiintynyt Frodoon, Merriin, Pippiniin ja Samiin, enkä kestä sitä, että ne eroaa, vaikka tiedänkin, ettei ne ero alopullisesti. Kohtaus on vaan niin pirun kauniisti kuvattu ja näyttelijät loistavia sen lisäksi, että hahmot ovat lähellä sydäntäni. Tämä on oikeastaan syy suurinpiirtein kaikkiin kohtiin, joissa pillitän leffoissa yleensäkin, tai sydämeni muuten särkyy, vaikkei kyyneliin asti välttämättä. ^^

Bridge to Terabithia on ehkä eniten itkettänyt leffa, aina tietystä kohdasta 20 minuuttia eteenpäin ja ekalla kerralla aloin melkein uudestaan lopputekstien tokan biisin aikana. Kiitos sen, että tarinan pääkaksikko oikeasti varasti sydämeni ihan heti yhtä syvästi, kuin peter Pan ja Wendy, ja ehdin jo mielikuvitella vaikka mitä ja sit tarina saakin niin tragaisen käänteen. xP

Young Guns II viimeinen noin puolituntinen. Edelleenkin, koska hahmot ovat sydämessäni ja kauhean rakkaita, etenkin päähahmo, Billy the Kid, ja tämä leffa nyt tekee sen tarinan lopun jo ilmankin kauhean surulliseksi ja masentavaksi, ja surullinen ko. legenda on oikeastkin. Mutta onneksi voin vähän lohduttautua sillä, että "se on vain elokuva", koska tämä elokuva tosiaan muuntelee (joitain) tapahtumia tragaisemmaksi, kuin ne oikeassa historiassa olivat. Tämän leffan tarina on vaan huikean suuri kontrasti Billyn hahmon suhteen, pistää sen läpi niin paljon, että se kyllä samalla tuo uusia puoli aesiin tuosta pojasta, mikä on hyvä, mutta tarinan kulun ja ilmapiirin ero on niin räikeä ensimmäisen leffan aikaan, että ei voi olla murehtimatta, kun muistelee millainen Billy jaksoi olla ekan leffan aikana. -.- Tämänkin leffan yksi pääteemoista on oikea, uskollinen ja kunnon ystävyys, ja sen pettäminen ja loppujen lopuksi juuri tuo vahva ystävyys, johtaa moniin traagisiin tapahtumiin ja tekee kaikesta muutenkin niin helvetin katkeransuloisen kamalaa. -.- Eka Young Guns elokuva keskittyi tuollaisen ystävyyden kunniakkaisiin, vahvoihin puoliin, mikä on sinänsäkin liikuttavaa, muttei sentään surullista.

No jaa, on niitä varmasti muitakin, muttei juuri nyt äkkiseltään tule mieleen.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2008, 13:30:30 kirjoittanut Nibs »
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X PIENI TALO PREERIALLA RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Soara

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Toukokuu 18, 2008, 22:06:24 »
Ette voi koskaan arvatakkaan kuinka minua itketti kun katsoi animen nimeltä Ginga densetsu Weed. Ginin jatko osana tunnettu Weed itketti minua niin että katsoi sitä vessapaperi rulla vieressä. Vaikka ne kuolleet koirat olivatkin hieman epämuodotuneita niin ne sai minut kyyneliin. Juonellisesti se oli kanssa hieman surullinen, mutta se on yksi joka saa minut kyyneliin. On niitä muitakin mutta tämän minä muistan. mmh.. On vielä yksi joka saa minut ihan kyyneliin asti. Elokuva Godzilla (1998) saa minut lopussa kyyneliin kun se iso peto jää kiinni sillan vaijerwihin. En oikeasti voi mitään, mutta minua itkettää aina, yhä uudestaan sen kamala kohtalo, ensin ihmiset pommittavat sitä millä sattuu ja lopulta se jää vangiksi vaijereihin. Ei siihen kohtaa voi mitään muuta tehdäkkään kuin itkut turrauttaa..
*Soara käy hakemassa paperia pelkän ajatuksen takia*

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #74 : Toukokuu 25, 2008, 20:41:45 »
Mona Lisa Smile, jonka katsoin ensimmäistä kertaa tänään. Nyt tuntuu siltä, että taidan katsoa sen uudelleen heti kun mahdollista. Leffa kertoo erittäin tiukkapipoisesta tyttökoulusta, jonka päämääränä on kasvattaa tytöistä hyviä ja kuuliaisia vaimoja perheenäitejä (tapahtumat ajoittuvat 1950-luvulle). Kouluun tulee uusi opettaja, joka yrittää saada tytöt ajattelemaan enemmän itseään ja omia unelmiaan kuin muita - aika peruskamaa siis, mutta tämä oli kyllä erittäin koskettava leffa. Tässä on jotain erittäin samaa kuin melko samanlaisesta aiheesta kertovassa Kuolleiden runoilijoiden seura -leffassa, joka tosin on traagisempi ja ehkä vielä hieman parempikin. Tässä leffassa ei oikeastaan edes tapahtunut mitään kovin kamalaa tai surullista, mutta tunnelmassa oli jotain sanoinkuvaamattoman ahdistavaa, ja osa hahmoista oli niin raukkoja, että heidän puolestaan alkoi säälittää todella paljon. Hyvä leffa kyllä, kannattaa katsoa. <3
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.