Kirjoittaja Aihe: Addiktiot  (Luettu 13782 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Iraida

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #25 : Maaliskuu 08, 2003, 21:53:30 »
Lukeminen.

Okei, siis ficcien lukeminen oikeastaan.
Täysin hullu juttu. Slash-ficceihin olen
täydellisesti koukussa. (Kysykää vaikka
Yön omalta Liljuskalta!) D/H-paritusta parempaa
ei yksinkertaisesti ole.

Musan kuuntelu

Mä kuuntelen sitä aina.
Eikä loppua näy... *hihittelee*

Salmiakki

Joo. Ne Fazerin salmiakit on parhaita.
Toisena tulee Salmiakkiaakkoset.

Suklaa

Ja varsinkin erityisesti Kitkat Chunky.
Ei edes mitenkään erittäin hyvää.
Mutta mä tykkään mutustella sitä...

Poissa Tha Lil' Dobby

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/teealdee/twilight.html
Addiktiot
« Vastaus #26 : Maaliskuu 09, 2003, 10:37:15 »
*swetdrop* 64%. Ja minä _en_ole_addikti_!! ..no okei, ehkä vähän..

Tämä on oikeasti pelottava aihe. Minulla on paljonkin addiktioita, joita en yleensä vain huomaa tai pidä erityisenä :p.

Netti
-HPRP
-Vuotis

je. Oikeasti, noihin sivustoihin olen eri koukkuuntunut, tulen hulluksi jos en pääse yli viikkoon niihin. Tai rippuu onko minulla jotain tekemistä, esim. jollain leirillä se ei ole niin paha, mutta jos on vain kotona.. apua. Kädet syyhyävät päästä näppäimistölle ^^

Karkki (Kauppa)
Kuten eräs fiksu kamuni sanoi "sen siitä saa kun asuu kaupan vieressä" Ja se pitää täysin paikkaaansa, kun on _niin_ helppo vain ottaa rahat ja kävellä pari metriä ilman takkia naapuriin ja hankkia karkkia, niin kyllä siihen koukkuuntuu, ja helposti. Olen koukkuuntunut enemmänkin kauppaan kuin siihen karkkiin, enkä edes huomaa sitä!

Musiikki
Sekoan jos olen arestissa ja en saa kuunnella musiikkia, se on kamalaa! Voisin kuunnella musiikkia nukkuessanikin, mutta en ymmärrää mikä pakkomielle isäll'äni on tulla aina laittamaan se pois ainakin puoli tuntia ennen nukkumaan menoa! 'Tulee vähän sellainen rauhallinen fiilis, niinkuin valmistaudutaan nukkumiseen...' (!!) Se ei ymmärrä, että minä rauhoitun kun kuulen musiikkia, suutun jos joku menee laittamaan sen pois, ja kun olen vihainen en pysty nukkumaan, mutta se ei usko!

-TLD

Celestia

• Ankeuttaja
Resistance is futile.
« Vastaus #27 : Maaliskuu 10, 2003, 20:38:50 »
Addiktiot ovat vaarallisia.
Tällä hetkellä minulla on juuri hirveä henkilökohtainen kriisi meneillään
- addiktioni Diet Cokeen on ajanut minut ihmisraunioksi, joka käy jatkuvasti ylikierroksilla (liian nopea pulssi, käsien vapina, unettomuus, hermostuneisuus...) jatkuvan kofeiinin yliannostuksen takia. Huh. Nyt olen ollut jo lähes viikon ilman Diet Cokea (mitä nyt muutamat suulliset oli pakko vieroitusoireiden lievikkeeksi ottaa ;) ) ja saan taas jotenkuten unta... Pahimpina aikoina saattoi mennä kolmekin isoa pullollista päivässä.

Myös addiktioni kuivattuihin ananaksiin päättyi ikävästi - hammaslääkäri moitti minua kun huuleni iho alkoi "muuttua" (älkää kysykö, en tiedä mitä se tarkoittaa. Käytännössä sinne huulen sisään tuli sellaista valkoista töhnää... Aaah! Se on alien!) liiallisesta säilöntäaineille altistumisesta. Plääh.

Tätä nykyä olen ruuallisesti addiktoitunut vain Wasan ihanaan Apetit-näkkileipään, jota kuuluu syödä ilman mitään ylimääräisiä röpellyksiä lähdeveden kanssa. Hah! Saa nähdä, minkä vastareaktion elimistöni tälle onnistuu taikomaan, prkl. :)

Joulun jälkeen olen ollut pahasti addiktoitunut Devil May Cry-peliin (väkivaltaa... tunnen jo, kuinka mielen"rauhani" alkaa järkkyä...and I like it.  Lisää! :D) ja kun nyt maaliskuussa ilmestyy Eurooppaankin Devil May Cry2... Muahhahhahhaa! Addiktiota ei voi estää!
Harmi kun pelaaminen ei tunnu enää samalta ilman Diet Coke-trippejä...

Myös piirtäminen on minulle hirveä addiktion kohde. Jo pienestä lähtien minulla on ollut sellaisia "kutkuttavia" nyt-on-pakko-päästä-piirtämään!
-tuntemuksia. Kun inspiraatio iskee, niin sitten on *ihan* pakko piirtää, vaikka keskellä yötä. Tästä seuraa vakavia kuukahtamisia kirjoituspöydän ääreen (tai pikemminkin lattialle, koska tykkään piirustella siellä). Tällä hetkellä minua himottaa hirveästi oikeat akvarellivärit (ei siis mitn lasten vesivärejä, damnit!), ja niillä suttaus. Paha vain, että tuhlasin juuri kaikki liikenevät rahani animeen ja mangaan Helsingissä käytyäni... Ja aidot akvarellivärit maksavat paljon... *kops*
Niin! Ja sitten haluaisin sellaisia hienoja taidetussikyniä, mm. triacolors ja copics-merkkisiä, mutta en löydä niitä mistään Suomesta... Murh. Taas yksi hyvä syy matkustaa Saksaan...

Iraida

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #28 : Maaliskuu 11, 2003, 12:36:34 »
Kyllä, addiktiot ovat vaarallisia.
Mulla on niitä muutama...

Musiikki

Mä voisin tosiaan kuunnella musaa 24/7, mutta mulle mutsi tekee
saman minkä TLD:n isä tekee tälle. Tuskakuolema...
"Tulee vähän sellainen rauhallinen fiilis, niinkuin valmistaudutaan nukkumiseen..."
Just noilla sanoilla mutsikin aina yrttää saada mua sammuttamaan
cd -soittimeni!

Karkki / suklaa / muu hyvä

Ja erityisesti Kitkat Chunky. Mä syön sellaisen kerran päivässä,
muuten ei tuu mistään mitään.
Niin. Ja ne Taffelin ( ? ) Nacho Cheese Ball:sit. Ne on niin addiktoivia...

Huulikiilteet

Mä en edes käytä niitä, mutta silti mun meikkipussi pursuaa
erilaisista huulikiilloista joita mä joskus korkeintaan haistelen.

Netti

Joka päivä vähintään kaks tuntia. Sen siitä saa kun on oma
kone jossa on ADSL -liittymä.

Värjätyt hiukset

Ihan totta. Tää on mun addiktioistani pelottavin. Aina, siis aina, kun
mä näen hiuksensa räikeällä / kirkkaalla värillä värjänneen ihmisen
mun on pakko saada tuijottaa sen hiuksia vähän aikaa.  :shock:

chibi

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #29 : Maaliskuu 11, 2003, 16:21:47 »
36% netti-addikti

100% Addiktio minulla on kaikkia eri saippuoita kohtaan...ihanaa..
Ne tuoksuu ja näyttää niin hyvältä..
Kannan laukussa aina saippuaa mukana, että voin haistella sitä aina välillä.
Tahtoo uuden saippuan 8)

Piitu

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #30 : Maaliskuu 24, 2003, 16:25:39 »
*köh* Tuo testi ei minulla toiminut, mutta voin sanoa että olen todella riippuvainen netistä. Netissä minä oleilen enimmäkseen kaikenlaisilla keskustelufoorumeilla (kuten esimerkiksi vaikkapa täällä Vuotiksessa ja fffinissä). Alkujaan olin netissä jotain muutaman tunnin päivässä, mutta nykyään saatan olla yli kuusikin tuntia, ennätykseni taitaakin olla ~10 tuntia. Ja se on jo aika paljon x.o;;.  Siitähän minulle valitetaankin. Pitäisi muka ulkoilla enemmänj ne. Ja en muka edes tee läksyjäni kun istun koneella. Pöh.
Mie olen siis netistä täysin riippuvainen ja kohtikään saattaa tulla semmoinen jakso  jolloin en pääse netissä käymään ollenkaan, muutamaan kuukauteen. Himppu.

Kokikseen olen addiktoitunut täysin. Juon sitä päivittäin kamalan paljon, kuten juri nytkin kun olen tässä koneella minulla on kokista lähistöllä. Mutta eipä se minua haittaa, tosin siitäkin on sanottu että mulla menee muka hampaat pilalle ja ne tippuu ennen aikojaan pois. Huh, toivottavasti ei sentään :o.

Gravitation ja Yuki Eiri. Siitä ei sen enempää x). *köhköh*

Karkit ja tikkarit. Tänäänkin söin kolme tikkaria x) Karkeista varsinkin suklaa on semmoinen "pakkomielle" että on pakko syödä sitä ihanaa suklaatia usein, muuten minusta tulee ärtyistä (kuten myös jos en saa mennä nettiin:P)

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #31 : Maaliskuu 25, 2003, 18:32:57 »
Addikitioitani;
- vaatteet ja niiden ostelu (en varmasti ole kyllä ainoa...)
- Pantteri-karkit (nam!)
- Hedelmä Mentos-karkit
- Geisha-suklaa (olen karkinhimoinen, myönnetään  :oops: )
- Cocis (en voisi elää ilman sitä!)
- Kellogs Special K Red Berries-murot
- C.S.I ja Salkkarit
- Netti & Vuotis
- kuivatut banaanit
- hiusten harjaus
- peiliin tuijottaminen (siitä on tullut tapa enkä pääse siitä enää eroon. En tykkää omasta naamastani... xD).

Poissa iidba

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Addiktiot
« Vastaus #32 : Maaliskuu 25, 2003, 21:55:40 »
Ainahan minä sanon olevani nettiaddikti. Aina minä naureskelen, ettei elämässäni ole muuta kuin netti. Jos asia todella olisi näin, minulla olisi pahoja ongelmia, joihin tarvitsisin apua. Mutta onneksi asiat eivät ole niin huonosti. Elämääni kuuluu paljon, paljon muutakin kuin netti. En minä istu koko päivää nenä kiinni tietokoneen ruudussa. Mutta koska pidän netistä, ja se on kuitenkin pikkuriikkinen osa elämääni, kaikki katsovat minut heti nettiaddiktiksi, nörtiksi joka surffailee päivät pitkät tylsillä sivuilla. Ei ikinä.

Addiktio ei ole mikään "Iiks, mä tykkään Elijah Woodista!!1!"-juttu, vaan vakava asia. Tai no, minun mielestäni vakava. Vanhempani ovat jo nyt minusta huolissaan, heille se on vakavaa että tyttärensä hilluu netissä nelisen tuntia päivässä. Ei minulle ole mitään oikeita addiktioita, ihan sellaisia hömpötyksiä vain, jotka tulevat ja menevät.

Enkä minä tiedä, pitäisikö lähteä tarkastuttamaan pää addiktion takia, mutta minä ainakin yrittäisin hankkia apua. Ei ole tervettä ajatella koko ajan jotain tiettyä asiaa, puuhailla sen asian parissa (älkää käsittäkö väärin :p ).
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

laagi

• Ankeuttaja
kummajuttu
« Vastaus #33 : Maaliskuu 31, 2003, 14:45:46 »
Olen tuon testin mukaan ainoastaan 56% nettiaddikti, ihme juttu. Voi olla että en tajunnut kaikkia kysymyksiä huonolla engalannillani.Onneksi olen sentään 94% irc-addikti. Olin pettynyt testiin sen suppeuden (siis lyhyyden) ja vastauksien tyhmyyden, ne kohdat niissä monivalinnoissa menivät varsin tyhmästi. Olen pettynyt testiin ensisijaisesti siitä syystä, että olen kaiken mahdollisen vapaa-aikani netissä, joten en katso sen kertovan todellista netti addiktiuttani. irc-addikti (,jonka URL -osoitetta en valitettavasti muista) testi sen sijaan kertoi (luultavasti) aika lähellä totuutta, sillä siinä oli monia kysymyksiä 35 tjsp. ja monivalinnat oli asetettu varsin järkevästi

Shanpuu

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #34 : Maaliskuu 31, 2003, 17:24:36 »
Itselläni ei ole kovinkaan paha nettiaddiktio, vaikka netissä paljon oleilenkin. Mutta mitenkään vaaralliseksi se ei minulle muodostumassa. Muita addiktioita minulla sen sijaan on:

Huulirasva. En selviä ilman. Pakko laittaa joka päivä ainakin kymmenen kertaa. Labellon vihreää, nimen omaan.

Coca-Cola. ARGH! En selviä ilman, en todellakaan. Juon sitä kuin mikäkin hullu. Ja vanhemmat kyllä ostaa sitä minulle.

Harry Potter. No hyvänen aika. Minähän luen Pottereita joka päivä ja aina kun olen netissä käyn Vuotiksessa. Addiktio? Ei missään nimessä.

Musiikki. Tulen hulluksi jos en saa päivän aikana kuunnella yhtään musiikkia. Laadukasta musiikkia.

Historia. Olen aivan hulluna historiaan ja siitä on tullut kai jonkin sortin addiktio minulle.

Addiktiot ovat yksinkertaisesti asioita, joista ei pysty luopumaan. Kai ne sitten joskus lopahtavat tai sitten eivät.

Muoks. Voih! Miten saatoin unohtaa, miten saatoin?

Minäkin pureskelen. Ihan kaikkea. Esineitä, ihmisiä (kyllä, siinä lukee ihmisiä)... En kamalasti pureskele niin, että jäisi jotain jälkiä. Hieman jälttyän ja sitten tajuan lopettaa. Mutta pureskelen kuitenkin.

Leia

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #35 : Huhtikuu 06, 2003, 17:11:09 »
Hmmph... Sain tulokseksi 36 %, elikkä en siis kovin suuri nettiaddikti ole. En kyllä voisikaan olla, koska voin olla aika satunnaisesti koneella armaiden veljieni takia. Käytän nettiä kyllä niin usein kun voin, elikkä en luota tuon testin luotettavuuteen.

Muita addiktioita on lukeminen (ei siis kokeisiin). Monena iltana oon ahminu yhen kirjan muutamassa tunnissa, ja sitten huomannu, että kellon onkin jo kolme, yöllä. Sitä ei pysty lopettamaan, vaan on pakko vaan lukea, jos on niin mukaansatempaava kirja.

Muita addiktioita on karkit. Jos niitä ottaa yhden, se vie koko käden. Sitä ei pysty lopettamaan! Se on pelottavaa... Joskus päätän, että en ota, mutta ei se onnistu... Olen siis ilmeisesti erittäin heikkotahtoinen ihminen. Miten ihanaa.

Jaa Haa

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #36 : Huhtikuu 10, 2003, 15:39:50 »
Minulla on yksi pakkomielle. Siivoaminen. En voi nukahtaa jos huone on sotkunen. *g*

Ainakun olen ystien luona yötä tai muuten vaan rupean viikkailemaan heidän vaatteita *iskee Roskalle silmää* ja siivoamaan vaatteitaan.

Inhoan siivoamista, mutta mun on silti pakko siivota. Hitto mikä friikki!

Poissa Sansku

• Vuotislainen
Addiktiot
« Vastaus #37 : Huhtikuu 12, 2003, 23:29:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Newilya"
Hahaa. 63% nettiaddikti. Mites nyt noin..?

Ja muut addiktiot sitten...

En ees uskalla tehä tota testiä.. Varmaan samaa luokkaa Newilyan kanssa.. Sen verran paljon netissä oon. Mut jos netti ei toimi, en mä niinkään hirveetä hepulia saa. Kyllä mä netittäkin pärjään. Just ja just!

Mulla on kans puremis- addiktio, puren/revin huuleni verille, että kynnet lyhyiksi..

Ja oon kirjoittamassa koko ajan jotain.. Oppitunneillaki kehittelen kaikkia kirjotus-aiheita, ynnä muuta.. En keskity tunteihin lainkaan, varsinki matikka, hissa ja äikkä on sellasii..

Vähättelen taitojani koko ajan. Mm. kirjoitus- ja piirustustaitoa!

Joo, no jätän nyt tämän selittelyn.. *raahautuu pois hitaasti taakseen, topicia vilkuillen*

//Chabat muokkasi quotea lyhyemmäksi, ei niin oleellista että olisi tarvinnut koko viesti lainata..
"Minä olen todella surullinen. Keksi oma tekotunteesi!"

kibou » 希望

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
Addiktiot
« Vastaus #38 : Huhtikuu 16, 2003, 15:34:44 »
Lainaus

Minäkin pureskelen. Ihan kaikkea. Esineitä, ihmisiä (kyllä, siinä lukee ihmisiä)... En kamalasti pureskele niin, että jäisi jotain jälkiä. Hieman jälttyän ja sitten tajuan lopettaa. Mutta pureskelen kuitenkin.

Minäkin pureskelen kaikkea: Kynsiä, tv:n-kaukosäädintä yms. Olen myös purrut pienenä sohvaa ja sänkyä (ne oli puisia)

Itse en tunne olevani nettiriippuvainen, vaikka kyllä netissä olen joka päivä, mutta se riippuu vain tekemisen puutteesta.

Olen tosi pahasti kirja-riippuvainen minun on pakko ostaa kirjoja, uusia kirjoja ja käydä kirjastossa
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Joiku

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #39 : Huhtikuu 16, 2003, 18:52:50 »
38%.

Olen kaiketi addiktoitunut piirtämiseen. Piirtelen koulussa, kotona, autossa, junassa, bussissa, veneessä, ulkona, kavereilla ja piirtämisellä piristän, masennan, kehitän ja ilmaisen itseäni. Olen piirtänyt niin kauan kuin muistan, ihan joka päivä, ainakin tietoisuuteni rajoista asti, koko elämäni ajan. Se onkin enemmän elämäntapa, enkä edes halua kutsua sitä harrastukseksi. Piirtäminen on enemmän kuin ihanaa! En voi edes kuvitella elämää ilman piirtämistä.

Lisäksi ostelen ihan hirmuisen paljon vihkoja. Olen käyttänyt ehkä vain paria, mutta minulla on laatikoissa ja hyllyissä vihkoja ja vihkoja ja vihkoja. Useimmissa on ehkä parilla ensimmäisellä sivulla jotain epämääräistä. Aina kun näen kaupassa jonkin ihanan tai erikoisen vihkon, minun on pakko ostaa se. Onneksi ne ovat suhteellisen halpoja. *purrs*

"Lentäviin lauseisiin", kuten sananlaskuihin, sitaatteihin, usko tai älä-faktoihin ja muihin hassuihin olen rakastunut. *halaa sitaattikirjaansa* Muihin hassuihin kuuluvat mm. "Keksijä keksi keksi keksin, keksijä keksi keksi keksin keksityksi"-tyyliset lauseet, joilla aina (v)ihastutan kavereitani.

Rrrrakastan hahmojani. KÖHSKEBAKÖHKÖH. *välttelee Jaa Haan ja Rosien katsetta* Jotkut ovat minulle sanoneet, että olen itsekäs/itserakas koska pidän tsaraattereistani. Mutta herranpieksut, miksi viitsisin omistaa ne jos en rakastaisi niitä?

Pureskelen myös kynsien ympärillä olevaa ihoa.  Se on aika ällöttävää, mutta aina huomaan purevani sormiani verille. Pitää vain pitää mielessä, että kynsien (ja samalla kynsinauhojen) pureskelu on sama kuin nuolisi vessanpöntön istuinosaa. Ja tuo on totinen fakta! Pitäisi kai ostaa jokin stressilelu, jota voisi näpertää..

Oollah

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #40 : Huhtikuu 16, 2003, 19:10:49 »
Makeat herkut. Periaatteessa saan kyllä namisaurusteluni pysymään jotakuinkin järjen rajoissa... mutta silti minun on pakko, kerta kaikkiaan pakko saada päivittäin jotain makeaa. En voisi kuvitellakaan karkki-/namilakkoa, yksinkertaisesti täydellisen mahdoton ajatus (siis tietysti pakon edessä onnistuisi, jos ei kerta kaikkiaan saisi sitä makeaa mistään, mutta muuten... ei).

(Ja Iraida, ymmärrän Chunky-fiksaatiosi täysin. *kirjoittaa kyseiselle suklaalle oodeja jne.*)

Netti. Viimeistään laajakaistan saatuani netistä on tullut niin luonteva osa päivittäistä elämääni, ettei sitä edes addiktiona usein tule pitäneeksi. Sitä tulee käyttäneeksi niin monen asian hoitamiseen, että välillä ihmettelin, miten ihmeessä kukaan tuli toimeen ilman (tosin joskus, kun mietin aamulla mitä vaatetta sitä päälleen kiskoisi ja ensimmäisenä ajatuksena ei ole käydä kurkistamassa lämpömittaria vaan tsekata FMI:n sivut... silloin tuntuu, että jotain rajaa, Ulla :P). Sosiaalista elämääni netti ei kyllä rajoita, pikemminkin päinvastoin... yöunet ehkä se ainoa juttu, joista olen sen takia "joutunut" välillä karsimaan. Eh.

Ihmiset. Olen sosiaaliriippuvainen, myönnän kyllä. Viihdyn kyllä yksinkin ihan hyvin aina välillä, mutta kotoisimmaksi tunnen kyllä itseni joukoissa. Ainakin jos on jotain yhteistä tekemistä ja puuhaa ja projektia ja yhdentävää juttua. Jei. Kyllä. Ehdottomasti. :)

Fanitus. Kuten fanitustopicissa jo sanottua, fanittaminen on yksi elämäni, no, minuimmista jutuista, jota ilman en voisi kuvitella olemassaoloa. Kuusivuotiaasta asti olen aina fanittanut jotakin. Voin kai sanoa olevani addiktoitunut, juu.

(Ja pesto! *silmät kiiluen*)

Neverwinter

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #41 : Heinäkuu 16, 2003, 14:49:46 »
Mulla on kauhee pakkomielle joka häiritsee mua eli aina kun ajan polkupyörällä mun on aina pakko kattoo vähän ajan välein et onko takakumi puhjennu, se on ihan kauheeta ku en pääse siitä eroon! Ja tietysti mulla on pakkomielle pureskella kynsiä, se nyt ei mua häiritse, koska en pääse siitä varmaa koskaa eroo...

Darkkis

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #42 : Heinäkuu 16, 2003, 16:12:38 »
Tällä hetkellä yksi pahimmista addiktioistani on siivoaminen. Siivosin maanantaina, ja kas mitä huomasinkaan tänään tekeväni - kuljin ympäri taloa pölyrätin kanssa, ja toisella kerralla huomasin järjesteleväni jo valmiiksi erittäin siistiä laatikkoa.

Kynsien leikkaaminen. Minä todella leikkaan nykyisin kynsiäni en pureskele. Olisin leikkaamassa kynsiäni jokapäivä, ja eiväthän kynnet niin nopeasti kasva. En aina itse edes huomaa, että otan sakset käteen, ja nips naps leikkailen kynsiäni.

Kukkien kastelu: Olen koko kesän kuljeskellut pihallani, ja kastellut kukkia. Nyt siit on hyötyäkin, kun on näin tukalan kuumaa. Onneksi pihalla riittää kasteltavaa, kun piha on erittäin suuri.

Korsetit: Minulla on pakkomielle korseteista. Korsetti on yksi niitä viehättävimpia vaatekappaleita. Toisaalta minulla on pakkomielle aika moniin Mortician vaatteisiin, mutta nyt puhun korseteista. Korsetit saattaisivat mustan sametin ohella olla addiktio numero yksi

sametti: Pakkomielteeni samettiin on nykyisin jo aivan sairasta. Itseasiassa päälläni on nytkin samettia. En ole kiinnostunut kuin mustasta sametista, mutta siitä sitten sitäkin enemmän. Voisin kyllä kuvitella ehkä päälleni kenties myön hyvin tummanviolettia samettia, mutta violettia käytän mieluummin sisustamiseen kuin vaatetukseen. Vaatteet ovat omitettu mustalle.

Piirtäminen/Maalaaminen: Kyllä piirrän tai maalaan päivittäin. Ystäväni, tai yleensäkkin ne vähemmän sivistyneet ihmiset jotka näkevät töitäni usein kauhistuvat, sillä maalaan usein verta, mutta ihme kyllä jotkut jopa ystävistäni ovat todenneet että työni ovat miellyttäviä, vaikka niissä usein onkin verta, tuskaa ja kuolemaa. Minulla on tavallaan pakkomielle myös ostaa pensseleitä, maalitörppöjä, kankaita, paperia, ja myös paljon sellaista mitä en tarvitse.

Musiikki: Musiikkia kuuntelen siivotessani, kynsiäleikatessani, maalatessani, kukkia kastellessani(kannettava), vaatteita valitessani - siis melkein aina. Vaikka olisin menossa kauppaan ostamaan vaatteita niin todennäköisesti hairahdan viereiseen levykauppaan, tai suoriudun lähimmälle levyosastolle. Ilman musiikkia en usko tulevani kovin hyvin toimeen.

Netti: En osaa oikein sanoa olenko riippuvainen nettiin. Olen jokseenkin päässyt eroon Chat riippuvuudesta nykyisin käyn sieltä lähinnä pakosta, ja todennäköisesti luovun kohta tehtävistäni chatissä ja näin ollen en aikaani enää siellä kuluta. Minä en oikeastaan nykyisin käy kovin useilla foorumeillakaan. Vuotiksen lisäksi vain parissa. En ole enää juurikaan riippuvainen nettiin, mutta käytän silti nettiä mielelläni, mutta en saa enää paniikki kohtausta koneen rikkoutuessa.

Yleisesti addiktioista. Minusta on pelottavaa, että ihmisellä on pakon omaisia tarpeita, joista ei varsinaisesti ole hyötyä lajin säilyvyyden kannalta(kuten kynsien pureskelu). Periaatteessa nämä taipumukset ovat haitallisia, ja suurin osa näyttäisi niistä yrittävänkin päästä eroon. Itse en aio päästä eroon siivous innostani, sillä siitä on kuitenkin hyötyäkin. Kaikkein eniten kammoan opittuja/matkittuja riippuvaisuuksia, jotka voivat olla hyvinkin vaarallisia, kuten esimerkiksi tupakointi, josta on erittäin vaikea päästä eroon. Huvittavinta on se, että todellisuudessahan jotkut jäävät tupakointiin koukkuun muutenkin kuin nikotiinin vaikutuksesta. Tähän mennessä ainoa keino millä itse olen päässyt eroon jostain addiktiosta on se, että sen tilalle tulee toinen. Toisaalta joskus katoaa kaksi addiktiota, ja tilalle tulee yksi voimakkaampi.

Kelpie

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #43 : Heinäkuu 16, 2003, 21:55:03 »
Tuosta tuli tulokseksi 46 %... Toisaalta en oikein ymmärtänyt kaikkia kysymyksiä, eli en oikein teidä mitä sinne tuli vastailtua ^^;

Olen koukussa telkkariin. Varsinkin talvisin kun kaikki hyvät sarjat tulee. En voi olla missään muualla kun C.S.I, Smallville tai ER tulee. No okei, muutama jakso silloin tällöin jää väliin Smallvillestä ja ER:stä mutta C.S.I:sta ei koskaan! (Eric Szmanda on niiiin ihq!!1)

Olen myös aika pakkomielteinen, eli jos seuraan jotain sarjaa niin sitten etsin ihan hulluna tietoa siitä sarjasta netistä. Sama juttu kirjojen, näyttelijöiden ja elokuvien kanssa. Ja mietin niistä ficcejä pääni sisällä koko ajan. Talvella on vähän pelottavaa kun minun on pakko nähdä C.S.I, ja sitten kun vielä luen netistä niitä juonipaljastuksia ihan liikaa...

Ai niin. Olen addiktoitunut cokikseen ja piirtämiseen myös.

Poissa litsie

• Hirnyrkki
addiktiot
« Vastaus #44 : Heinäkuu 16, 2003, 22:23:40 »
Coca-Cola, tuttavallisemmin Kokis :p
Aine, jota ilman ei voi olla. Ei vaan voi. Se on hyvää ja ihkua ja arfs. En edes aloita, koska te ette jaksaisi kuunnella ja pitäisitte minua hyvin hulluna sen jälkeen. Kokista pitää saada joka päivä, joka päivä. Äiti yritti joskus vieroittaa minua tuosta aineesta, mutta huonoin tuloksin. Se on vaan aivan pakko.

Netti
Täytyy se tässä vaiheessa jo myöntää, että minulla on siihen addiktio. Tai addiktio ja addiktio. Se on mielettömän suuri osa elämää. Kotona oleva huono ja pälli yhteys tosin rajoittaa sitä, mutta silti. Netti on yksi asioista, joista minun olisi hyvin, hyvin vaikea luopua. Siellä on kaikki. En minä tulisi toimeen ilman. Niskani alkavat tosin kärsiä tästä addiktiosta vähitellen, mutta minkäs teet. Särkylääke on keksitty.

tekstiviestit
Ne on kivoja, helppoja, nopeita. Minä rakastan saada tekstiviestejä. Se piippiip äänikin on kiva. Ja viestit on aina täynnä, kun niitä ei halua poistaa. Ne on ihkuja.

ihmiset.
Minä pidän yksinäisyydestä, mutta pidemmän päälle se alkaa ahdistaa pahasti. Rakastan olla mukavien ja minulla tärkeiden ihmisten kanssa. On ihanaa saada uusia ystäviä ja tavata uusia ihmisiä.

Äh. Addiktoituminen on aivan liian helppoa. On niitä addiktioita lisääkin, ei vaan kovin mainitsemisen arvoisia, kai..
Pilaat hyvän janon Pepsillä...

Foxlet

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #45 : Heinäkuu 16, 2003, 23:32:08 »
Testin mukaan 67%... Nah, en minä välttämättä niin kovin nettiaddikti ole, mutta olen netissä aina kun pystyn. neljä viikkoa oli juuri irti netistä, kun minut raahattiin mökille jossa on läppäri joka kaatuu joka kolmas minuutti.

Minulla ei oikeita addiktioita varmaankaan ole, siis ihan kunnon pakkomielteitä.

Joskus oli The Sims, mutta sitten kun se ei omalla koneellani toimi, poistin sen. Nyt meillä on se vain kahdessa tietokoneessa, enkä ole varmaan kahteen kuukauteen sitä pelannut. Mutta auta armias jos asennan sen tähän. Pelaisin varmaan vuorokauden ympäri.

Joihinkin biiseihin tulee addiktio, mutta ohimenevä. Jossain vaiheessa kuuntelin Funeral of heartsia jatkuvasti, joskus Spicy Marmaladea, nyt Blind Game Againia ja Nori Nori Noria.

On minulla yksi hattu, joka minulla on päässä aina kun en syö tai nuku, joskus syödessäkin. Mutta sitä ei kai addiktioksi lasketa...

HTML. Siihen. Täytyy vääntää ja kääntää ja webdesingata. Siitä varmaan johtuu se, että minulla on monta hyvää ja ihan suht toimivaakin sivupojaa täällä koneella homehtumassa.

Nah, tuosta nyt ei saa Erkki-Jooseppikaan selvää, mutta sekös minua liikuttaa.

Andalucia

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #46 : Heinäkuu 21, 2003, 09:28:42 »
Aloitan nyt siitä pahimmasta, eli kaikki makea. Olen hulluna siihen, minun täytyy saada sitä päivittäin, muuten tulen kiukkuiseksi kuin villisika. Kaikki suklaa, toffee, jäätelöt, tikkarit, irttarit yms, ovat pakkomieletteni, hampaat ei oikein tykkää. Onneksi tämä on varmasti periytyvä ominaisuus, äidilläni joka on myös tälläinen, ei tosin niin paha kuin minä, onneksi tässä aika lähellä on Pandan karkkitehdas (toisin sanoen suklaatehdas, mutta kyllä siellä on lakua ja sellaistakin:) joka on kuin maanpäälinen Paratiisi, siis aivan ihana paikka...Koulun jälkeen on aivan pakko käydä siellä tai jossain, että jaksaisin väkertää jonkunnäköiset vastaukset matikan läksyihin. Itse en tiedä mistä tämä on lähtenyt ( ellei se ole perinnöllistä) mutta ellen saa jotain makeaa niin, ush maapallo poksahtaa kuin saippuakupla, ja yhtä nopeasti.

Historia,no, en ole varma onko "addiktio" (kenties pakkomielle olisi parempi) oikea sana kuvaamaan tätä juttua, mutta historia on tavattoman mielenkiintoista, minun on aina luettava koko hissan kirja läpi monta kertaa, ja olin tukehtua kieleeni kun kuulin opettajaltamme, että: "Joo, ja nyt on käynyt niin että emmme käsittelekään enempää historiaa tänä vuonna, vaan keskitymme matematiikkaan." Urgh, arvaatte varmasti ettei matematiikka ole lempiaineita, olin aivan kummissani, tiesin kyllä että opettajamme rakasti piinata meitä ja rangaista, mutta että lopettaisimme historian käsittelyn, siitähän jai pois kokonaan (ainakin) kustavialainen aika, eikä ehditty edes salamurha oopperassa -kohtaan, (sekavaa, tiedän, mutta ei voi muutakaan) ei tämä voi olla totta. Juups, ja nyt isoveljeni aloittaa lukion joten saanpahan ainakin luettua hänen historiankirjaansa :)

Lukeminen: no, joo ihan miten sen nyt ottaa, itse en usko olevani addiktoitunut tähän, mutta jotkut ovat erimieltä. Én pysty syömäänkään kunnolla ilman että minulla on siinä jumalaton muumikirja siinä nenän edessä ja se kaatuu AINA murojen päälle. Ja sitten jos ei kirjaa saa siihen ottaa niin maitopurkkien kyljissä olevat reseptitkin sitten kelpaavat luettaviksi, tulenmuuten yhtä ärtyneeksi kuin siitä, jos en saa tarvittavaa annosta makeaa päivittäin... Omituista tiedän :)

TiiNa

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #47 : Heinäkuu 21, 2003, 09:48:17 »
Minulla on monia addiktioita, mutta onneksi vain harvat niistä ovat kovin vakavia. Tässä on vain muutama, omaan varmasti enemmänkin, mieleen ei nyt juolahda.

Pepsi.
En halua kuvitellakaan montako Pepsi-pulloa olen elämäni aikana nauttinut. Joka päivä, kun tulen jostain kotiin, avaan jääkaapin, korkkaan Pepsipullon ja nautin ison lasin Pepsiä. Ah, sitä nautintoa. Nykyään olen yrittänyt vähentää limun juomistani.

Tietokone
Kokonaisuudessaan, netti, mese ja pelit. Pystyn olemaan ihan helposti ilman konetta vaikka 4 viikkoa, tietokone on minulle vain jokin sellainen asia, mitä teen silloin kun ei ole parempaakaan tekemistä. Tällaisia aikoja on valitettavan usein. Noh, ei siinä mitään, nautin tietokoneella olemisesta, mikäs siinä. Äiti valittaa, että olen liikaa koneella - tiedän itsekin, muttamutta...*virn*

Persikka, tomaatti, maissi, kurkku...
Erilaiset hedelmät ja vihannekset. Rakastan niitä! Aina eri kausina saan kohtauksia, joissa pitää juuri saada tomaattia. Sitten kuukauden kuluttua on taas pakko rouskuttaa koko ajan maissia. Tai persikkaa. Tai kurkkua. Tai melonia. Kirsikkatomaatit ovat sitten eri lukunsa, jotka uppoavat aina salamana alas. Mielestäni tämä on varmasti terveellisin addiktioni, mutta myös herkullinen sellainen. Saa nähdä millainen hedelmä on seuraavassa kuussa vuorossa. *namskis*

Lukeminen
Tämä on myös jonkinlainen addiktio. En lue paljon kirjoja, lainaan sitäkin enemmän. En ehdi edes lukea kaikkea ja joistain luen vain vähän. Silti, niitä on pakko lainata. Ranskan vallankumous, naisten ja miesten parisuhdekirjat, dekkarit, naisen asema eri aikakausina, lasten kirjat, nuortenkirjat...Tästä johtuen, minusta on tullut varsin kranttu kirjojen valitsemisessa, enkä ota kirjaa, jonka kannessa on hieman väärät värit, tai jonka takakansiteksti on muotoiltu väärällä tavalla. Yleensä luenkin vain kirjoja, joita joku on suositellut.

Suttupaperit
Aina kun olen netissä, puhun puhelimessa tai kuuntelen jotain, minulla on pakko olla paperi ja kynä. Ei, en piirrä (vaikka sitäkin harrastan vaihtelevalla menestyksellä), minä suttaan! Kirjoitan kaikkea omituista papereihin, erilaisella käsialalla, kuten vadelmamehu, Great Job!, valuutta, Sallalle, I like that, damn, uusia vaatteita pikkurahalla...Kaikkea mitä mieleen juolahtaa. Joskus näihin papereihin eksyy jotain tärkeitä kirjojen/aikoja/paikkojen nimiä ja siinä sitten yrität etsiä vaivalla tuhansien tällaisten paperien joukosta, missä se tieto nyt sattuu olemaan.

maniac

• Ankeuttaja
Addiktiot
« Vastaus #48 : Heinäkuu 21, 2003, 14:11:09 »
Netti on kaikista pahin. Olen 61% riippuvainen. Vuotis, Demi, lumitykki. IRC @Qnet , IRCnet ja Espernet. Messenger. Sähköposti. C&C Renegade nettipeli. Yleinen surffailu. Kesälomalla olen päivällä muutama tuntia netissä, ja kun tulen kotiin illalla, taas nettiin. Viimeyönä valvoin puoli viiteen. Joskus meillä oli nettiyhteys poikki kaksi viikkoa ja se oli ihan tuskaa. Mä suurinpiirtein asuin kirjastossa ja menin siellä nettiin aina kun oli kone vapaana. Jos joku koskeekin mun koneeseen, mä suurinpiirtein suutun ja kun äiti oli kerran sammuttanut koneeni, mä en puhunut sille koko loppupäivänä. Okei, tää on jo ihan tyhmää, mä en vaan voi sille mitään. Täytyy yrittää rajottaa vähän kun koulu alkaa.

Ruoka, lähinnä kaikki pikku naposteltava kun istuu koneen vieressä. Karkki, sipsit, hedelmät, kaikki käy. Nyt olenkin yrittänyt muuttaa sitä kokonaan hedelmäaddiktioksi, olisi edes vähän terveellisempää.

Piirtäminen on yksi. Koulussa on kaikki vihot täynnä kuvia, kotona piirrän joka päivä jotain. Jos en muuta niin ainakin suttailen jotain älytöntä.

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
Addiktiot
« Vastaus #49 : Heinäkuu 21, 2003, 14:24:27 »
http://www.addiktio.net/ -  suosikeistani vuosien takaa

Minä en addiktoidu hirveän helposti mihinkään, enemmänkin ihastun johonkin asiaan, kohellan sen kanssa hetken ja sitten se on ohitse kun löydän jotain muuta.

En näe itseäni edes verkkoaddiktina, sillä pystyn koska tahansa kyllä menemään koneen äärestä pois ja pysymään viikkojakin poissa. Ainoa on, että jos olen juuri saanut jonkun systeemin toimimaan, haluan olla paikalla sitä säätämässä paremmaksi.

En voi ainakaan enää sanoa olevani addiktoitunut suklaaseen, sillä olen jo 170 päivää onnistuneesti ollut ilman karkkia ja suklaata (jota pidän karkkina, vaikka kaikki eivät niin teekään). Joskus olin addiktoitunut vichyyn, mutta nyt juon sitä hyvin harvoin, kun ennen meni 12 litraakin alta puolen viikon.

Toisaalta addiktiot ovat välillä kyllä ihan virkistäviäkin.. Kun niitä tapaa toisilla ihmisillä.