Kirjoittaja Aihe: Hiihtoloma  (Luettu 2856 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Hiihtoloma
« Vastaus #25 : Helmikuu 20, 2009, 13:40:59 »
Mikä loma? Onko se jotain ruokaa?

Kuten viestini aloituksesta voi päätellä, minulle tuskin tulee ensi viikolla vastaan levon hetkeä. Olisi kirjoitettavana yksi tutkielma, luettavana pari kirjaa ja kaikenlaisia tehtäviäkin olisi tiedossa. Olin elätellyt toivetta siitä, että ehtisin ehkä käymään vähän töissä, mutta ajatus kyllä kaatui, kun tajusin, miten paljon tekemistä minulla oikein on ensi viikolle. Onneksi ei kuitenkaan ole koulua. Voin sentään lähteä kotiin ja tehdä hommia siellä.

Toisaalta olisi ihan kiva rentoutuakin. Tämä kevät on ainakin tähän asti ollut mielettömän stressaava ja työntäyteinen, ja kaipaisin kipeästi kunnon irtiottoa arjesta. Haaveilen jostain ulkomaankohteesta, vaikka tiedän, ettei aika tai rahat riitä. Olisi myös kiva tavata kotiseudun kavereita, heitä kun en ole ehtinyt tapaamaan pitkään aikaan. Toivottavasti saan raivattua johonkin väliin sopivan vapaahetken ja ehdin käväistä vähän vanhoja kavereita tervehtimässä. :)
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #26 : Helmikuu 20, 2009, 13:59:07 »
Hiihtolomat ovat ihania, voisivat olla minun puolestani vaikka kaksikin viikkoa pitkiä^^ Yleensä olen loman ajan kotona ja kavereiden luona yökylässä, toisinaan taas olen viettänyt sen kokonaan mummon luona.. hiihtoloma tarkoittaa joka vuosi sitä, että nukun ja valvon pitkään, luen kirjoja, katselen muutaman leffan, kuuntelen musiikkia, käyn (ainakin melkein) jokapäivä lumilautailemassa..^^ Ja kaikkea tuollaista hauskaa, tyypillinen loma minulle^^ Jostakin syystä en koskaan hiihdä hiihtolomalla, ehkä se johtuu siitä että en pidä hiihtämisestä.. tänään oli siis viimeinen koulupäivä ja ensiviikon vietän ihan kotona samalla lailla kuin muutamana muunakin vuonna.. ja viimeisenä viikonloppuna menen kaverin luokse yöksi, hän sattuu pitämään synttärinsä juuri silloin :)

- Bad Girl -
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa sunshine

• törmäsi ikkunaan
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornGhost192
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #27 : Helmikuu 21, 2009, 13:22:42 »
Olen hiihtolomalla menossa muutamaksi päiväksi laskettelemaan Ukkohallaan joka on Kajaanista vähän pohjoiseen ja itään päin (olen huomannut, että kukaan ei tiedä missä Ukkohalla on). Yövymme tätini mökillä joka on todella lähellä laskettelurinnettä. Aion olla koko ajan laskettelmassa..
Hiihtoloman viimeisenä päivänä on serkkuni rippijuhlat Järvenpäässä ja sinne aiomme myös mennä.

Luen myös paljon ja katselen luultavasti muutamia elokuvia ja menen ostoksille. Oscar-gaala olisi kiva katsoa kun ei tarvi herätä aamulla aikaisin kouluun..
Ole itse se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #28 : Helmikuu 21, 2009, 19:24:20 »
Ihanaa eilen alkoi hiihtoloma! Ei aikaisia aamuja viikkoon tai rasittavia koulupäiviä! Oon tässä pitkin päivää pakkaillu vaatteita laukkuun, kun olisi tässä tarkoitus lähteä perheen kanssa Kuusamoon yhteen mökkiin huomenna tai maanantaina. Rukallakin varmaan käydään laskemassa, enempi hiihellään varmaankin. Nyt kun tänään ostettiin mulle uuet laskettelumonot ja -sukset niin niitä siellä Rukalla vois kokeilla.

Kavereita en paljon kerkee nähdä, reissussa kun olen. Kohta tää loma on kyllä loppunut (heh vaikka just alkoi). Niin äkkiä tämä viikko vaan aina menee, ettei mahda oikein mitään eikä kerkeä tekemään kaikkea mitä on suunnitellut. Toivottavasti en tulisi kipeäksi niinkun viimevuonna Kuusamossa, nooh ei tässä vielä mittään.
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Partiotyt

• Jääsafiiri
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #29 : Helmikuu 21, 2009, 20:48:12 »
 Minulla on hiihtoloma jo loppumassa, maanantaina kouluun taas. Kotona on vain tullut oltua, paitsi sunnuntaina olin serkun synttäreillä ja maanantaina ystävän kanssa leffassa Helsingissä. Koska aamulla ei ole ollut tarvetta herätä aikaisin, on unirytmi taas vaihteeksi hyvin outo, saa nähdä miten aamulla pääsen ylös.
 Kotona olen saanut katsottua varsin monta jaksoa frendejä ja luettua yhden kirjan loppuun. Kouluhommia taas en ole ajatellutkaan, vaikka ehkä olisi pitänyt (ranskan koe tulee...).  Vanhemmat olivat lähdössä Jämijärvelle hiihtämään, mutta onneksi luopuivat siitä (arvaatte ehkä etten ole mikään himohiihtäjä) joten sitten ei menty minnekään.
 Ei kyllä yleensäkään ole minnekään lähdetty, ennen vain vanhemmat eivät pitäneet lomaa, joten olimme koko viikon serkuillamme Hämeenlinnassa, mutta nyt heillä on loma vasta ensi viikolla, ja vanhemmatkin halusivat lomalle.

Pitäkää hauska hiihto/talviloma, joilla se on vielä tulossa. (sunshine, minä tiedän missä Ukkohalla on. Olin siellä viime kesänä.)
Atra esterní ono thelduin / Mor’ranr lífa unin hjarta onr / Un du evarínya ono varda

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #30 : Helmikuu 21, 2009, 21:53:16 »
Eilen se hiihtoloma sitten alkoi. Vaikka toisaalta minusta tuntuu kuin se olisi alkanut jo viikkoa aikaisemmin, en nimittäin ollut koulussa edellistä viikkoa kun olin kipeänä.
Nyt hiihtolomaksi lähdin mummin ja vaarin luokse Ahvenanmaalle ja käydään ehkä Ruottissakin (mummi asuu siellä). Lauantaina olisi tarkoitus mennä Apulantaa Tampereelle katsomaan yksin. Eli Ahvenanmaalta lähtö pe-la yönä ja olen tampereella lauantaina aamupäivllä, joten saa mennä suoraan jonottaaan. :)

Tulee kiva hiihtoloma sanoisinko.

~maasu~
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #31 : Helmikuu 21, 2009, 22:31:08 »
Hiihtoloma...
Eipä tänä vuonna ole juuri millään tavalla tullut noteerattua hiihtolomaa, kun pidän opinnoista välivuotta, joten lusmuiltua tulee muutoinkin - oli sitten loma tai ei. ;)
Ensi viikolla on siis täällä päin tuo hiihtoloma. Mitään suunnitelmia minulla ei sen varalle ole, mitä nyt perjantaina on pienimuotoinen touring eteläiseen Suomeen, kun käyn hakemassa Turusta häkin ja Helsingistä kaksi muuta häkkiä ja yhden hamsterin. :) Samalla reissulla nuo kaikki sitten. Siinä pitäisi sitten käydä parissa museossa samalla jne. Minua ainakin nuo kiinnostavat.
Kesällä tosin on aina paras kierrellä historiallisissa kohteissa (joita Suomessa on paljon) tai vastaavissa paikoissa, kun talvella monet on suljettu ja muutoinkin kesä on aina kesä.
Laskettelukulttuuri on täysin vieras meidän perheelle - koskaan ei olla lasketeltu tms. eikä koskaan varmaan moista tulla tekemäänkään.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #32 : Helmikuu 21, 2009, 23:38:16 »
VIRHE! Se on talviloma, ei hiihtoloma. Pakko viilailla pilkkua kun kerran on vuorokauden paras aika menossa :D

Loma päättyy kohtapuoliin mutta sen vietto suuntautui tuonne lappiin lumen ja jään ja tuulen keskelle Ylläs-tunturin kupeeseen Äkäslompolon lähettyville (Äkäslompolo on siis järven nimi). Kylä oli aika nätti mutta petyin pahasti, koska jostain kumman syystä ajatukseni olivat täysin Potter-kirjoissa ja odotin Tylyahon tapaista kylää :D Okei, ilman velhokauppoja, mutta ulkonäön suhteen.

Ihan kiva loma oli, etenkin kun serkut ja niiden kaveriperhe oli myös mukana :) Yksi päivä tosin oli kyllä aika hyytävä joten laskettelu jäi yhteen nousuun ja yhteen laskuun ja sitten mentiin suosiolla metikköön hiihtämään. Muuten oli kivat säät ja aurinkoakin näkyi mukavasti :)
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #33 : Helmikuu 28, 2009, 23:02:03 »
Minä tein tänävuoden hiihto lomalla jotain ihan hullua: menin kouluun! Kun omasta koulusta Turussa oli vapaata, ja vietin hiihtoloma Imatralla (jossa loma alkaa viikkoa myöhemmin kuin meidän lomamme) kävin yhtenä päivänä kaverini koulussa. Siellä oli ihan kivaa, vierailijana on aina ihan erilaista kuin opiskelijana (niin, ei voi saada rangaistusta jos rikkoo sellaisia pieniä sääntöjä, kuten menee rajojen ulkopuolelle tmv.) mutta minähän olen kiltti enkä riko sääntöjä :)

Niinä muina päivinä sitten (olin Imatralla ma-su)... kolmena hiihdin (ja katsoin hiihtoa telkkarista) kahtena viisi ja viimeisenä lauantaina viisitoista kilometriä. Yhtenä kävin harrastamassa sen samaisen kaverin teatteria, yhtenä shoppailin (tai... en varsinaisesti shoppaillut, kävin mummon kanssa ostoksilla), loppuviikosta käytimme kokonaisen päivän kiertämässä siellä seudulla olevat sukulaiset läpi ja sunnuntai meni kokonaan automatkaan takaisinpäin.

Eli hiihtolomani oli ihan ok, varsinkin kun siinä välissä ehti käydä Vuotiksessakin :)

~Barella
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
« Vastaus #34 : Maaliskuu 01, 2009, 14:19:10 »
Juu, minäkin tässä viettelen talviloman viimeistä päivää. :)

Perinteistä poiketen perheeni ei mennyt nyt lomalla minnekään pohjoiseen koko viikoksi, vaan olen ollut melkein koko loman kotona. Ja kyllä se onkin ollut ihanaa aikaa! *huokaisee onnellisena* Lomallahan pitäisi rentoutua, ja niin minä olen nyt tehnykin (tavoista poiketen). En ole juurikaan tehnyt muuta kuin lukenut, lukenut ja lukenut. Yhtenä päivänä tehtiin koko päivän matka Jämsään ja Himoksella sitten lasketeltiin. Yömyöhällä sitten ajettiin kotiin ihana päivä takanapäin. :) Ja sitten eilen käytiin lähipaikkakunnan laskettelukeskuksessa laskemassa serkkujen kanssa. Muuta urheilullista en sitten loman aikana ole tehnyt, vaan olen joko istunut koneen ääressä Vuotiksessa tai lukenut Pottereita yömyöhälle saakka. ;D

Hiihtoloman nimityksellähän tämäkin topikki on, mutta itse en ole mieltänyt tätä lomaa koskaan hiihtolomaksi. Tänäkin vuonna se hiihtäminen taisi jäädä koulussa hiihtämiseen. On se vaan niin vastenmielistä ainakin minulle... ^^ Joten minullekin tämä loma on aina talviloma, väittäisivätpä sitten vaikka kaikki ihan jotain muuta. ;)

Minulla oli oikein hauska ja rentouttava talviloma, ja taidan muistella tätä mennyttä viikkoa lämmöllä, kun huomenna palaan kouluun. Ja kiitos rentouttavan loman, hyvillä mielin ja intoa puhkuen. :)
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #35 : Maaliskuu 01, 2009, 19:24:06 »
Tänään on loman viimeinen päivä ja huomenna pitäisi lähteä kouluun, vaikka ei millään jaksaisi. Harvinaista oli se ettei lomani ollut tylsä vaan todella mukava. Kävin lomalla laskettelemassa ja uimassa. Kun olin keskiviikkona laskettelemassa oli ihan hirveän hyvä sää ja sehän veti ihmisiä laskettelemaan, siellä oli ihan hirveät jonot joihinkin hisseihin, mutta oli kolmen vuoden odotuksen jälkeen mukavaa käydä laskettelemassa. Olin myös tietenki loman aikana kotona.

Sonija

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Maaliskuu 02, 2009, 10:29:03 »

Hoh hoijaa. Taas on loma ohi, ja ensimmäinen koulupäivä jo vaudissa.

Oltiin tänä vuonna Pyhän ja Luoston alueella, hiihdeltiin ja lasketeltiin siellä vähän kotiseutua lumisemmissa maisemissa. Olihan ne "tunturitkin" jo vähän isompia, yli puoli kilometriä korkeita molemmat. Matkaa kertyi yli 930 kilometriä, ja molempiin suuntiin pysähdyttiin yöksi. Mennessä Iisalmeen, tullessa Ouluun kylpylään. :) Serkut oli matkassa koko ajan.

Ei kovin innostavaa istua taas koulunpenkillä, mutta tein pienen laskutoimituksen, joka toivottavasti pitää paikkansa. Tuloksena sain 13 viikkoa siihen, että peruskoulu on minun osaltani lopullisesti ohi. Pitäisi varmaan selvittää, minne aikoo hakea... ;)

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #37 : Joulukuu 16, 2009, 22:02:11 »
Kunhan ensin selvitään pian alkavasta joululomasta, niin katseensa ja odotuksensa voi sitten siirtää jo hiihtoloman suuntaan :) Aikaa tuohon lomaan on vielä aikamoinen tovi, mutta kertoilenpa nyt teille jo menneistä hiihtolomistani.

Vaikka loman nimi onkin uhkaavasti hiihtoloma, en ole sitä käyttänyt viime vuosina hiihtämiseen (en osaa enkä halua hiihtää). Viimeiset hiihtolomat olenkin viettänyt joko sukulaisten luona taikka kotona. Sukuloimassa ollessani olemme tehneet kaikkea mukavaa: kierrelleet kaupoissa ja kirppiksillä, olleet pulkkamäessä, tehneet kävelylenkkeje yms. Kotona ollessani olen viettänyt aikaani lumikenkäillen ja koulutöiden parissa - ja niin luulen tulevankin hiihtoloman menevän, koulujuttuja ja lumikenkäilyä.

Lomia odotellessa...!

Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.