Kirjoittaja Aihe: Soitatko mitään? Vol. 2  (Luettu 13883 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Morre

• Ankeuttaja
Vs: Soitatko mitään? Vol. 2
« Vastaus #75 : Joulukuu 18, 2007, 20:07:35 »
Kosketinsoittimia pimputtelen ajoittain varsin huonosti. Haaveilen ihan tuntien ottamisesta, mutta tällä hetkellä siihen ei ole varaa.
Ihan vähän soitan myös bassoa, jota taas mies opettaa minulle. Hän on soittanut bassoa 15 vuotta :)

Poissa houkka

• Vuotislainen
« Vastaus #76 : Joulukuu 23, 2007, 19:35:01 »
Jahas. Koskettimia on pimputeltu nyt kuudetta vuotta, ja osaksi hyvän soittimen vuoksi on harrastus pysynyt yllä. Oli hyvä soitin aloittaa, tarpeeksi yksinkertainen. Harmi vain, että tuosta on enää hankala pianoon siirtyä, kun koskettimilla on niin paljon painoeroa. Ei sillain, et haluaisin siirtyä. Aloitin koskettimet, koska isäni oli aikoinaan ammattilainen ja meillä on aina ollut hyvät urut (ne eivät ole sähköurut, ettäs kaikki hiljaa, se joka vielä sanoo elektronisia kosketinsoittimia sähköuruiksi, saa pullan suuhun!) enkä ole joutunut katumaan. Se aloitti musiikkiharrastukseni, josta on toivoakseni tulossa hyvää vauhtia ammatti.

Ja sitten alttoviulu. Nyt on menossa kai neljäs vuosi, jos en väärin muista. Alttoviulu oli hankala aloittaa, mutta nyt kun on oma, kunnon soitin ja olen päässyt vauhtiin, niin mikäs tuossa opetellessa. Aika vaativa soitin, veikkaan, että viulut ovat hankalimmasta päästä. Nuottikorvan ja musiikin ymmärryksen kun pitää kehittyä käsi kädessä tekniikan kanssa. Piano on vähän eri. En kyllä ala sitäkään vähättelemään.

// ai niin. Olen vastikään aloittanut opettelemaan kitaralla sointuja. Sehän nyt on sellanen taito, joka täytyy jokaisen pesunkestävän musanaisen osata!

Kunnioittaen,
I am I --> houkka

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #77 : Joulukuu 23, 2007, 19:50:23 »
En soita muutakuin suutani, mutta ala-asteella otin muutamia rumpu tunteja ja opettelin koskettimen soittoa. Olin toivoton, opettajakin kyllästyi ja sanoi sen päin naamaa... =)
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Punkki

• Hissun kissun
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #78 : Joulukuu 24, 2007, 15:13:00 »
Soittelen bassoa ja noin kuukauden olen sitä harrastanut, sen verran uusi tapaus. Ennen bassoa soitin rumpuja ja pohdiskelinkin alkaisinko soittaa bassoa ja rumpuja uudestaan, päädyin kuitenkin bassoon.

En osaa sanoa mikä siinä viehättää, päätin vain että nyt alan soittaa tätä instrumenttia ja niin myös tein :D

Omasta bändistäkin olen haaveillut jo pidemmän aikaa, jo ennen kuin aloin soittamaan itse. Mutta se bändin perustaminen on vielä ajatuksen juuritasolla :D

Poissa Solars

• Aikuinen lapsonen
  • Vuotislainen
« Vastaus #79 : Joulukuu 30, 2007, 02:13:54 »
Soitan pianoa, epävirallisesti ehkäpä ? Olen mielestäni hyvä esimerkki siitä, että taitavaksi pianon soittajaksi voi tulla ilman minkäänlaisia tunteja tai kontrolloitua kouluttautumista kyseiseen soittimeen. Taitavuus on tietysti idea, jota ei voida yksimielisesti kategorisoida, mutta mielestäni taitava pianisti pystyy tuottamaan musiikkielämyksen, joka pysäyttää kuulijan, tai saa vaihtoehtoisesti soittajan oman mielen lepäämään. Itselleni pianon soitto edustaakin pitkälti terapiaa.
En soita klassista musiikkia, sillä en vain osaa lukea sen tyylin nuotteja. Tästä huolimatta pidän itseäni suhteellisen taitavana. Suhteutan käsitykset taidoistani siihen kontekstiin, jossa soittoani yleensä on kuunneltu. Olen säestänyt ja esiintynyt esittäen musiikkia, joka saa minut itseni hyvälle tuulelle. Vaikka taitoni rajoittuvatkin ns. kevyen musiikin piiriin, en pidä itseäni siltikään yhtään klassista pianistia huonompana.

Olen opetellut kaiken itsekseni, ja ongelmatilanteiden sattuessa kysyin neuvoa koulun musiikinopettajalta. Kaikki on siis kaikille mahdollista.

Nykyään olen siis omillani asuva aikuinen, mutta syntikka kulkee mukana luultavasti minne ikinä menenkin. Musiikinopettajalle olen äärimmäisen kiitollinen kaikesta.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2007, 02:16:56 kirjoittanut Solars »
" Ah! Yes! Well, that can sometimes happen! " -Gilderoy, our little GENIOUS

Winry

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Tammikuu 18, 2008, 20:24:17 »
Minä soitan hieman akustista kitaraa. SIIS vain hieman. Muutenkin olen musiiki ihmisiä ja lempi musiikiani on Hevy metal. Osaan myös soitaa huilua. Minua soittamisessa viehättää kai se että... No en tiedä oikeastaan!:)

Poissa Imaginary

• Aurinkosadetanssi
  • Vuotislainen
« Vastaus #81 : Tammikuu 18, 2008, 20:24:40 »
Minä soitan trumpettia. (se on se sellainen torvi :D)
Kohta on kolme vuotta täynnä, musiikkiopistossa olen soittanut.
Silloin kun piti valita se soitin minne hakee, trumpetti vain jotenkin pälkähti päähän. Olin nähnyt konserteissa pienempänä hienoja trumpettisooloja ja kokeillut musiikkiopiston avointen ovien päivänä trumpetin soittoa. Se on aika vaikea soitin, ja ekana vuonna kuullostin luultavasti aivan hirveältä (eihän sitä itse ikinä pienempänä ajattele kun soittaa ja yrittää parhaansa..).
No, nyt se on alkanut soitto sujua jotenkin, ja tällä hetkellä pidän soittotunneista paljonkin. Keväällä olisi tarkoitus suorittaa 2/3, epäilen vain osaanko mitään.
Lainaus
Minua ärsyttää se, että olen niin laiska harjoittelemaan. Jos olisin pienempänä harjoitellut enemmän, tai jos harjoittelisin nyt enemmän, saattaisin olla ties kuinka hyvä.
Jepjep. Aika yleinen ongelma tämä? Itseasiassa jonkinlaisena uudenvuodenlupauksenani tässä äskettäin oli alkaa harjoitella enemmän, mutta eeehh... No pitää yrittää.
Käyn myöskin orkesterissa ja tietenkin teoriassa (blah).

Olen erittäin kiinnostunut laulutuntien aloittamisesta, rakastan näet laulamista. Kaikenmoisissa koulun juhlissa on tullut laulettua, sooloakin, mutta olisi kiva saada jotakin opetusta. En vain tiedä riittääkö aikani, harrastan näes trumpetin soiton lisäksi myös tanssia, ja yhteensä harkkoja on 5 kertaa viikossa.
Harmittaa. Ei se äiti kuitenkaan anna tunteja aloittaa. Kannattaisiko minun?
Olen muuten 7. luokalla, näin selvennykseksi.

Imaginary
I won't be broken again.

Poissa miki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #82 : Helmikuu 01, 2008, 19:29:22 »
Koskettimilla olen soittanut about 7-vuotiaasta lähtien. Alulle minut opetti silloin serkkuni ja perusasiat opittuani jatkoin itseoppimista. Niin pienenä en tietenkään yksin hirveästi oppinut, mutta minulla oli apuna myös eräät kaverini, joka kävivät säännöllisesti pianotunneilla. En siis ole itse koskaan käynyt varsinaisilla pianotunneilla, mutta tässä yhdeksän vuoden aikana olen kuitenkin aika paljon ehtinyt oppia. En minä nyt mikään mestari ole, mutta tykkään kuitenkin ihan päivittäin soitella sitä sun tätä. Yleensä lainaan joidenkin bändien nuottikirjoja kirjastosta ja soitan niistä, mutta jos nuotteja ei löydy, tykkään myös opetella soittamaan joitakin lempikappaleitani korvakuulolta. Minulla on ollut pitkään haaveissa saada sellainen kunnollinen "oikea" piano, mutta sellaista ei meidän huusholliimme taida mahtua, eivätkä vanhempanikaan ole sitä tyyppiä että suostuisivat maksamaan soittoharrastukseni puolesta. :/ Sitäpaitsi voisi viedä vähän aikaa tuttua soittamaan niillä koskettimilla, kun koko- ja raskauseroa soittimilla kuitenkin on.

Koskettimien lisäksi innostuin viime syksynä kitarasta. Olin halunnut aloittaa kitaransoiton jo pitkään, mutta tänä syksynä sain sen vasta viimein aikaiseksi. Oppimiseni ei mitään kovin räjähdysmäisen nopeaa ole ollut, sillä en ole ottanut mitään tunteja, vaan pienellä kavereiden avustuksella ja omilla perustiedoilla mennään eteenpäin. Vanhempani eivät aiemmin olleet suostuneet minulla kitaraa ostamaan, sillä luulivat sen olevan vain joku hetken kestävä villitys, mutta kun Anttilassa oli tarjouksessa akustisia kitaroita huimaan hintaan 40 euroa, he suostuivat sen ostamaan. Ei tuo kitara kuitenkaan kauaa kestänyt, mutta vanhempani näkivät että olin kuitenkin oikeasti kiinnostunut sen soitosta, joten aika pian sain uuden kitaran. Nyt minulla on kiva Fenderin teräskielinen akustinen kitara ja osaan soittaa ihan muutamia kappaleitakin.

Soittaminen on minulle kiva harrastus ja ihan harrastuksena se luultavasti tulee pysymäänkin. Harmittaa vähän, että jos vanhempani olisivat yhtään musiikkimyönteisempiä, olisin voinut esim. käydä pianotunneilla pienempänä ja voisin olla nyt parempi soittamaan.. Mutta soittamisesta ei ole ainakaan koskaan tullut minulle näin pakkopullaa, enkä missään vaiheessa ole päässyt kyllästymään.
We can leave this world, leave it all behind,
we can steal this car if your folks don't mind,
we can live forever if you've got the time.

Poissa Jennuliini

• tuhlari
  • Vuotislainen
  • masiina kunnossa
« Vastaus #83 : Helmikuu 16, 2008, 19:20:24 »
Sanoisin, että olen kokeillut lähes kaikkia bändi soittimia ja olen sitten tullut siihen päätökseen, että olen hyvä laulussa ja basson soittamisessa jota olen soittanut nyt noin kaksi vuotta. Olen alkuun nähden omasta mielestäni edistynyt tosi hyvin. Kahdessa bändissäkin olen ollut joten eiköhän se tästä lähde etenemään... :) Tai siis kahdessa ja kahdessa, kyllä minä tässä toisessa vielä olen...

Tuo laulaminen taas kaipaa kuitenkin vielä hiomista...Ekan kurssin lopussa sai käydä opelta kysymyssä palautetta, että kuinka oli musiikin valinnais tunneilla edistynyt. Kävimpähän sitten ja basson soitosta sain hyvää palutetta, ja tuosta laulusta sitten, että minulla olisi muita matalampi laulu-ääni ja, että minun kannattaisi harjoitella sitä vaikka kitaran sointujen avulla. Kyllähän minä olen sen huomannut, kun on tullut katsottua leiri-kouluissa kuvattuja videoita, niin silloinkin minulla on mata ääni. Eikö tämä johtuisi siitä ettei ole laulanut niin hirvittävän paljon? Iso kiitos jos joku antaisi pieniä neuvoja kuinka voi ääntä parantaa, jos kotona ei ole kuin vanha kaksi tasoinen syntikka joka on rikki... :))
Taas kivellä istun, kun lautturit lähtee. Loisteessa lyhtyjen kuuta ei näy.
Kun viimein yks heistä mua kohti kulkee. Niin tiedän, mun toiveeni toteen jo käy.
-51Koodia, Toivomus-

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #84 : Helmikuu 19, 2008, 15:17:51 »
Olen harrastanut pianon soittoa jo neljä vuotta. Soittaminen on kivaa, mutta soittoläksyt! Ne ottavat päähän! Soitan mieluummin sitä mitä sillä hetkellä haluan, joten sen takia soittoläksyt ovat niin ärsyttäviä. Minulla ei ole pianoa, vaan serkun vanha sähköurku... Plääh!!! :P Pianoa on kivempi soittaa kuin jotain sähköurkuja.

Haluaisin aloittaa kitaran soiton, mutta minulla ei taida olla aikaa kun on se opiskeluvelvollisuus. :/ Mutta tarttee ehdottaa äidille sitä kitaran soittoa. Minulla on kitara joten olisi kiva oppia soittamaan sitä.

Poissa Ladyelisabet

• Potteriksi myös kutsutaan
  • Vuotislainen
« Vastaus #85 : Helmikuu 19, 2008, 17:44:55 »
Olen soitellut pianoa joskus ala-asteen alkuaikoina pari vuotta - nyt tuo rotisko valitettavasti vain pölyyntyy makkarissa. Ehkä joskus, kun on isompi kämppä. Nokkahuilusta suoritin 3/3 tutkinnon Espoon musiikkiopistossa lukion tokalla, ja sitä onkin tullut soiteltua aina joskus - kerrankin hyvä sattuma, sillä historianelävöityksessä eli keskiaikaharrastuksessa siitä on iloa, voi soittaa vaikka tansseja. Viimeisin villitys oli jouhikko, jonka hankin soitinrakentamosta ja olen käynyt parilla alkeiskurssilla ja yksityistuntejakin olisi vielä kiva ottaa. Soittaminen on tosi kivaa, kun siinä pääsee alkuun, ja musiikki on ylipäätään niin ihanaa...
'Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and, above all those who live without love.' - Albus Dumbledore

Poissa Dec

• Ihminen
  • Vuotislainen
« Vastaus #86 : Helmikuu 23, 2008, 23:19:35 »
Soitanhan minä, joka päivä ja paljon. Parhaiten pianoa ja huilua.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2009, 13:42:52 kirjoittanut Dec »
Se vain näyttää siltä.

Nopu

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Helmikuu 26, 2008, 13:49:50 »
Soitan nokkahuilua koska ala-asteella pakotettiin ostamaan sellainen ja vieläpä soittamaan sellaset neljävuotta sitä. Kun muut meidän koulustamme harjoittelivat rumpuja, kitaraa jne. Me inisytimme nokkahuilua. Soitan myös pianoa jota halusin aina soittaa, vihdoin vitosella pääsin ensimmäiselle piano tunnille ja ai että siellä oli kivaa aina kun onnistuin jossain, ja opettajakin kehui että osaanpa minä nuotit hyvin. Kitaraakin olen vasta aloittanut soittamaan, veljeni sai uuden kitaran joululahjaksi joten minähän pihistin sen vanhan ja opettelen soittamaan sitä. Valitettavasti se on vielä niin hirveän kuuloista että säästän perheenjäsenet kuulovaurioilta ja soitan yksin kotona ollessani.
ja sitten koulun bändikurssilla olen opetellut soittamaan bassoa joka on vähän helpompi soitin kuin kitara.

Goodness

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Maaliskuu 01, 2008, 19:53:15 »
Juu! Soitan kitaraa...

Soitin ensin akustista 3-4 kk ja nyt talvella (jouluna) siirryin sähköön!

Poissa Hendrix

• Rock Soldier
  • Vuotislainen
« Vastaus #89 : Maaliskuu 01, 2008, 22:05:42 »
Soitin ensin akustista 3-4 kk ja nyt talvella (jouluna) siirryin sähköön!

Minkä merkkisen kitaran omistat?

Minäkin soitan sähkökitaraa, nyt jo yli kolme vuotta olen soittanut. Olen kotona opetellut, ja käynyt kitaratunneilla, mutta nyt kitaraopettajani muutti Tukholmaan opiskelemaan. Soittelen paljon 70-luvun musiikkia, eniten Led Zeppeliniä, KISSiä ja Black Sabbathia. Soitan myös Ozzy Osbournen soolouran kappaleita (Randy Rhoads oli teknisesti erittäin taitava soittaja.) sekä Iron Maidenia, Metallicaa, Megadethia ja WASP:ia. Olen aloittanut soittamaan akustisella, mutta kun aloin kuuntelemaan metallia, niin ostin sähkökitaran, joka on ESP:n LTD. Nyt olen säästämässä Epiphonen Ace Frehley signatureen:

http://www.thomann.de/fi/epiphone_ace_frehley_les_paul_custom.htm
Danger You, Danger Me, DANGER US!

messenger

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Maaliskuu 22, 2008, 16:27:18 »
Minä soitan pianoa, jota olen soittanut noin 7 vuotta. Tunneilla kylläkin aloin käymään vasta 6-vuotiaana. Klassisilla tunneilla tämä on neljäs vuosi. Itselleni käy kaikki musiikki, poppi, rokki, iskelmä... Lähes kaikki hoituu. Suosikki kappaleeni tällä hetkellä on Nigthwish:in Amaranth.

Macy

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Maaliskuu 22, 2008, 23:47:15 »
Isä on muusikko ja muusikon taidot häneltä minulle :D Eli tunneilla en käy, mutta soitan eniten pianoa ja rumpuja. Lähinnä kokemuksen ja kuuntelun avulla rumpuja on opittu soittamaan. Pianotunneilla kävin, mutta klassinen soittaminen sitten sai jäädä. Osaan soittaa myös hiukan kitaraa ja tarkoitus onkin hiukan sen kanssa kehitty. Soittimia, etenkin kitaroita löytyy kotoa... aika monta. Soittamassa käyn reenikämpillä ja koulussa, sekä kotona aina soittelen. Lisäksi laulan. Mutta joka tapauksessa soittaminen ja laulaminen on aina ollut ja tulee aina olemaan osa elämääni.

grayfish

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Maaliskuu 23, 2008, 20:06:26 »
Poikkihuilua soitan neljättä vuotta. Ja vihaan musiikinteoriaa. Mutta pidän soittamisesta. Tällä hetkellä on menossa vaihe, että ei oikein huvittaisi treenata. Haluaisin osata soittaa myös mm. pianoa ja kitaraa.

Chedaliné

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Maaliskuu 23, 2008, 20:46:52 »
En soita mitään enää, mutta olen soittanut kahta soitinta; koskettimia ja selloa. Kosketinsoittimia soitin reilun vuoden ajan, tuota selloa ehdin soittaa lähes kuusi vuotta. Ei vaan jaksanut enää niin pitkän ajan jälkeen innostaa, koko soiton innokkuus aivan floppasi. Tuskin alan enää soittaa mitään uutta soitinta, ellen aivan kovasti sitten innostu jostakin. :>

vivina

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Maaliskuu 23, 2008, 21:47:53 »
Soitan Pianoa. Muutama vuosi sitten lopetin soittotunneilla käynnin mutta viisi vuotta riitti hyvin opettamaan minulle kaiken tarpeellisen, ja nykyään pystyn opettelemaan kappaleita itse ihan hyvin. Soitonopettajalla käymisen lopetin yksinkertaisesti siksi etten enää jaksanut niitä tylsiä teoriavihkoja ja itselle täysin tuntemattomia kappaleita. Ja koska opettajani oli kanttori, oli kappaleet usein aika... uskonnollisia, mikä sinällänsä ei ole huono asia mutta halusin soittaa jotain erilaista. :) Vaikka pakollisten soittotuntien jälkeen olikin pitkä väli jolloin piano keräsi pelkästään pölyä, jonkin ajan kuluttua innostuin taas opettelemaan vanhoja kappaleita, ja sen myötä aloin taas hakemaan uusia nuotteja. Soitan paljon elokuvamusiikkia ja varsinkin Joe Hisaishin kappaleet on ihania.
Kitaraa olen soittanut vain seiskan musatunneilla mutta siitä jäi jotain sellaista kiinnostusta, että voisin joskus vielä mennä soittotunneille mahdollisesti.

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • TYM
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #95 : Maaliskuu 25, 2008, 16:44:33 »
Soitan pianoa. Olen soittanut sitä noin 6 vuotta ja mukavaa on!
Varsinkin nyt, kun saan soittaa Taru Sormusten herrasta musiikkia. Tykkään paljon soittamisesta. Välillä, kun on huono päivä niin soittaminen rauhoittaa. Ja välillä ei oikein pääse pois pianon äärestä, vaikka sormet ovat jo aika väsyneet.
Totta kai joskus ei jaksaisi yhtään soittaa ja silloinkin soitan vain ihan vähän. Välillä minulla oli sellainen kausi, että en soittanut paljon. Mutta nykyään tykkään tosi paljon! Tykkään myös kappaleistani, vaikka ovathan ne aina aluksi vaikeita.
We watch the shows, we watch the stars
On videos for hours and hours...

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #96 : Maaliskuu 26, 2008, 19:36:24 »
Soitan pianoa. Olen soittanut jo useamman vuoden. Mietin, alkaisinko soittaa bassoa tai rumpuja, mutta basso olisi mielestäni se paljon kivempi vaihtoehto.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Maaliskuu 29, 2008, 20:11:52 »
Pianoa pimputtelen minäkin, lähemmäs kymmenen vuotta soittoharrastusta takana kohta, paitsi että välillä pidin taukoa pianotunneista ja soittelin vain vapaasti kotona. Joskus yrittelin soittaa myös itsekseni kitaraa, mutta sormeni eivät meinanneet millään taipua siihen, joten luovutin. Haluaisin osata soittaa viulua, se on niin vaikean ja kauniin kuuloista :>
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa motiivi

• Hippi
  • Vuotislainen
« Vastaus #98 : Kesäkuu 28, 2008, 11:48:04 »
Pianoa soitan musiikkiopistossa kohta kahdeksatta vuotta, mutta muuten olen sitä soittanut ihan... pienestä asti, siis ihan siitä asti kun olen pystynyt pianon edessä istumaan. Jonkinlainen addiktiohan siitä on kehittynyt, ja piano on minulle todella tärkeä soitin. Olen soittanut sitä siis aina. Musiikkiopistoon meneminen ei ollut oma valintani, vaan vanhempieni, ja ehtihän siinä olla kapinavuosia ennen kuin suhde opettajaan kehittyi hyväksi, ja juuri silloin hän ilmoitti joutuvansa ehkä virkavapaalle. Olen pettynyt paitsi maailmaan, myös itseeni.

Ei siinä, mikäli saan uuden opettajan, otan hänet haasteena. Nuotinlukutaitoni on nimittäin täysin säälittävää luokkaa johtuen siitä, etten ole paljon tarvinnut sitä, kun olen pienestä asti soittanut korvakuulolta. Sanoisin, että 70% soittamastani skebelistä on täysin korvakuulolta, joko päästäni tai ihan levytetystä musiikista. Loppu onkin sitten klassisia teoksia. Tykkään soittaa erityisesti Bachia, se tekninen nerokkuus hivelee korvia. :D Mutta tappaa myös sormet, mutta haastavuus on sen arvoista.

Opettaja on oikeastaan musiikin opettelussa tärkeintä. Arvostan itseoppineita ihan hirveästi, koska opettaja on itselleni kuitenkin ollut niin suuri osa. Hyvä opettaja huomaa virheet, antaa kritiikkiä, ei anna periksi ja kertoo kuitenkin myös ne asiat, joissa olet hyvä. Siitä saakin sitten lisää inspiraatiota tekemiseen. Soittaminen rauhoittaa, antaa itsevarmuutta, ja yksinkertaisesti nautin musiikin tekemisestä. :O
Olen miettinyt myös säveltämisen aloittamista, mutta nuotteja tunnen vähän liian huonosti kyetäkseni saamaan päässäni soivia mutkikkaita fraaseja paperille.

Viime aikoina olen pohtinut akustisen kitaran ostoa, mutten vain ole saanut itseäni liikkeelle. Päätin kuitenkin, että seuraavaksi kun osun musiikkikaupan lähelle niin otan sen ratkaisevan askeleen. Joku perusakustinen aloittelijalle, toivottavasti jaksan opiskella, liityn nimittäin tähän "olen NIIN laiska harjoittelemaan" -seuraan. 8D
So one by one by one, they devour, consume, and disperse
And rapidly, rapidly… they fall
Drown in pleasure and die in a dream

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #99 : Kesäkuu 28, 2008, 14:34:27 »
Olen tässä miettinyt, että pitäisikö ruveta soittamaan kitaraa. Mistä kannattaisi aloittaa (no, hankkimalla kitara, mutta miten voisi oppia soittamaan)? En ole juuri muuta soittanut kuin pianoa, joten kitaran soitto saattaa onnistua huonoin tuloksin. Ja millainen kitara kannattaisi ostaa?