Kirjoittaja Aihe: Soitatko mitään? Vol. 2  (Luettu 13956 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Soitatko mitään? Vol. 2
« Vastaus #125 : Tammikuu 19, 2010, 16:51:25 »
Soitan suutani :) Olen soittanut sitä parivuotiaasta asti.
Muita soittimia en omista. Paitsi sähköpianon, jolla osaan pimputtaa oikein musikaalisesti Ukko - Nooan sekä itse säveltämäni kappalee:"Jänis meni järven jäälle".
Kappaleen lyricsit tässä:

"Jänis meni järven jäälle. Sitten se meni pois. Se meni syömäähän, makeita porkkanoita. Sitten se tuli takaisin. Sitten kettu sen söi. Kettu naureskeli vaan, kun se sai kanipaistia."

Olen tosi musikaalinen tyyppi :P
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

winterberry

• Ankeuttaja
« Vastaus #126 : Maaliskuu 26, 2010, 21:31:52 »
Bassoa.

Joskus koulun musiikintunnilla mut pakotettii bassoon, alotin niin hampaat pitkällä ja kun lopetin oli hymy korvissa.
Ja se oli sitte menoa.
Basso on ihana.

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #127 : Maaliskuu 27, 2010, 09:27:11 »
Mä oon soittanut kitaraa suurinpiirtein 2 vuotta. En käy missään soittotunneilla kunhan vaan rämpyttelen ja opiskelen itse. Netistä kun löytyy kohtuullisen hyvin nuotteja ja opetusvideoita. Sitten mulla on tietokoneeseen liitettävä pieno jota oon soittanu nyt joulusta lähtien. Joskus oon soittanut myös nokkahuilua ja taitaapi sekin olla vielä jossain tallessa. Mut tosin sekin tais olla joskus pakollinen ostos kouluun. :)

~Dd~
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...

Poissa Méaway

• aivoton korpinkynsi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: IceNox21601
« Vastaus #128 : Heinäkuu 11, 2010, 16:25:28 »
Soitan harmonikkaa ja pianoo :) Alotin pianoo soittaman nelivuotiaana, ja haitarii viisvuotiaana, ja ja nythän sitä on soitettu reilu yheksän vuotta ja tahti kiihtyy :D Joensuun konservatoriolla käyn tunneilla, nyt vaihtu haitariope konsan rehtoriin, ja tulee entistä opee ikävä ku alusta asti on mua opettanu :) Nyt tähdätään ja ulkomaille kisoihin, varmaan Saksaan festivaaleille, ja ku ikä sallii nii kultasen harmonikan kautta Primukseen :) Argentiinalaista tangoo, ja uutta musiikkii :D Ja pianolla soitan bändissä :)
" Take this sinking boat and point it home, we've still got time."-

winddy -> Méaway

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #129 : Heinäkuu 11, 2010, 19:26:22 »
Pianoa. Piano on puolet elämästäni, kuten myös pianomusiikki (tietysti muukin klassinen musiikki, mutta pianolla soitettu erityisesti <3). Aloitin pianonsoittoni 5-vuotiaana, eli olen nyt soittanut kuusi vuotta. Kaksi vuotta sitten vaihdoin opettajaa Kari Tikkalaan, joka onkin opettanut minua todella hyvin ja nopeasti. Suoritan 3/3-tutkinnon syksyllä (edellisistä olen saanut täydet pisteet), mutta soitan jo Musiikkiopistotason kappaleita. Koko sukumme on musikaalinen, kaikki soittavat jotain soitinta. Isosiskoni on nyt soittanut 11 vuotta pianoa, ja hänen jälkiään seuraillen valitsinkin soittimen.

Tyylisuunnista, tykkään eniten romantiikasta, impressionismista ja ekspressionismista, joiden lempisäveltäjiini kuuluu mm. Frédéric Chopin, Franz Liszt ja Igor Stravisnky. Onhan niitä aika paljon enemmänkin, mutta en viitsi luetella niitä kaikkia tässä. :D

Pianonsoittoon liittyy myös vahvasti se, että lempivapaa-ajanharrastuksiini kuuluu säveltäminen. Kyllä. :D Saatan joskus vain istahtaa pianon ääreen, alkaa soittaa jotain ja sitten huomata, että siitä tulikin hyvä kappale. Sitten soitan sen uudestaan ja kirjoitan ylös. Tätä teen muutaman kerran viikossa. Sen takia sainkin improvisaatiokokeessa täydet pisteet. Se musiikki välillä vain pulpahtaa päähäni, eikä ylös kirjoittamista voi estää. <3
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #130 : Elokuu 06, 2010, 17:57:45 »
Mine soittelen rumpuja. ^^ En ole kylläkään mitään kursseja käynyt. Eli ihan itseoppinut. Olen nyt käynyt pari kuukautta (kylläh! en ole sen enempää soittanut! XD) siskon kaverilla soittamassa. Itse kun en rumpuja omista. Pian kyllä saan nekin. Ensi kesänä varmaankin? Riippuu vähän siitä, kuinka kauan yli kolmensadan euron säästäminen kestää...:DD Olen kieltämättä aika hyvä, vaikka en ole kuin nuin vähän aikaa käynyt soittelemassa. Ainakin muiden tämän käpykylän rumpaleiden mielestä, ja täällä käpykylässä on aikas taitavia rumpaleita...^^

edit// Ja siis osaanhan mä jo paljonkin. ^^
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2011, 18:59:07 kirjoittanut Töme »
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #131 : Elokuu 06, 2010, 22:16:27 »
Soitan nykyään pääsoittimenani pianoa. Tunneilla käyn, mutta pääasiassa olen opetellut sen kokonaan itse. Säveltänyt olen yhden pianokappaleen, North windin; muuten pääasiassa tapailen muiden nuoteista.

Noh, kitaraa olen näppäillyt kaksi vuotta, vähän päällekin vissiin. Osaan muutamia biisejä hyvin, muutamat biisit tabseista ja muutamat sitten vähän vähemmän hyvin. :) Mutta koen hallitsevani.

Bassoa hakkaan bändissäkin. Tullut soiteltua aamm.. kolme ja puoli vuotta? Bändissä jotain pari vuotta. :) Aika helposti menee kaikki biisit nykyään, siksi olenkin vaihtanut pianon pääsoittimeksi. Bassolla (bändissä) olen säveltänyt kolme biisiä, nimet jääköön arvoitukseksi.

Nokkahuilu, ah. Joskus ala-asteella hankittu, ihana soitin. D: Olen nyt opetellut tänä vuonna sillä muutamia lauluja, eikä kovin vaikea soitin ole kyseessä. Poikkihuilu olisi ihana!

Saz, eli turkkilainen luuttu. Kyseisen soittimen soitto on vielä vähän hakusessa, mutta virittäminen ja muutama sävelmä menee jo ihan jees. Siskon miesystävä opettaa. :)

Huuliharppu taitaa olla ensimmäinen soittimeni, mitä ikinä olen opetellut. Joskus aivan pienenä lahjaksi saatu soitin löytyy edelleen 50cm päästä kädestäni. Mitään virallista laulua en huuliharpulla osaa, mutta muutamaa omaa virttä on tullut soiteltua. Nykyään sujuu harjoittelemalla jo useimpia biisejä!

//edit. Nyt löytyy myös kazoo! Jee!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2011, 17:48:13 kirjoittanut Vispilä »
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Hiutalee

• laiska...
  • Vuotislainen
  • Don't let today's weakness ruin tomorrows dreams
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #132 : Elokuu 12, 2010, 18:15:56 »
Minä soitan pianoa :) olen soittanut n. 8 vuotta, eli 5 tai 6 vuotiaana alotin.

Pianossa viehättää se, sen äänestä saa niin monenlaisen ja sille on hyvin erilaista musiikkia, menueteista pop-kappaleisiin.

Meinasin jo lopettaa, kun en pidä opettajastani, ei muuta vikaa kuin soitamme kappaleista joista en pidä, joten en paljoakaa harjoittele. Kaverini opetti minulle Hedwig's theme -kappaleen ja rupesi taas kiinnostamaan! Eli luultavasti vaihdan opettajaa jos saan taivuteltua mamman mukaan ajatukseen :)

En ole ajatellut itselleni ammattia pianosta, en kumminkaan ole niin hyvä että olisi ammattipianistiksi ja ei musiikin opettaminen kiinnosta.
There are no rules of architecture for a castle in the clouds

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #133 : Lokakuu 10, 2010, 16:19:23 »
Pääinstrumenttini on piano, jota olen kunnialliset kahdeksan vuotta jaksanutkin soittaa. Soitin kuusi vuotta klassista, välillä väkisinkin. Ikinä en muistaakseni ole edes harkinnut soiton lopettamista, vaikka välillä otti todellakin päähän. Kuudennen luokan jälkeen sitten repes ja syksyllä päätin etten konservatorioon enää palaa. Neljä vuotta olin soittanut siellä ja saanut ihan tarpeekseni perfektionistiopettajastani ja kaikista niistä paineista, mitä tutkinnot ja konsertit aiheutti. Joku viikko kesällä ennen pianotuntien alkua päätin, että vaihdan vapaaseen säestykseen siltä istumalta.

Ihan rehellisesti voin sanoa, että ehdottomasti elämäni paras päätös! Nykyään ihmettelen, miksen tajunnut aikaisemmin, ettei klassinen vaan ole mun juttuni. En ole kovin pikkutarkka, saatikka ahkera tai motivoitunut soittamaan vuosikaupalla samoja kappaleita. Huomasin pikkuhiljaa, että minut oli luotu säestämiseen! Tai no luotu ja luotu, ainakin nautin siitä enemmän, kuin olisin voinut koskaan kuvitella. Nykyään soittelen pianoa paljonkin, lähes joka päivä. Klassisesssa tuli suoritettua ne 1/3 ja 2/3, kolmosta tuskin tulen suorittamaan. Nykyään otan soittamisen ihan ajanvietteenä. En tähtää sillä mihinkään, en edes harjoittele pianoläksyjäni kovin ahkerasti. Soittelen omia juttujani ja säestän koulussa. Eniten tykkään soittaa Beatleseja. Inhoan niitä nuoruustangoja sunmuita, mitä piano-openi minulle antaa soitettavaksi.

Soittajana olen suht luova. Tykkään soittaa pianoa kovaa ja visioida omiani. Turha luulla, että olen jotenkin loistava, pikemminkin olen vain tosi innokas. :-) Inhoan syntikoita ja kaikkia sähköisiä pianonkorvikkeita muutenkin, akustien on aina paras ja flyygeli kaikkein paras :).

Pianon lisäksi osaan soittaa alkeet bassosta, kitarasta ja rummuista... Bassoa noista kolmesta parhaiten. Olen yksinkertaisesti vain liian laiska harjoitella soittamaan esim kitaraa, vaikka se varsin cool soitin onkin. :-)
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #134 : Marraskuu 23, 2010, 08:51:49 »
Pianoa soittelen, en ole käynyt tosiaan minkään laisia kursseja vaan olen ihan itseoppinut. Nykyään en tuota vieressäni pölyyntyvää pianoa ole jaksanut kiitettävän usein soittaa, se on vähän jäänyt.. Mutta joskus vuosia (noin puoli vuotta) sitten jaksoin pianoa pimputtaa melkein päivittäin.

Pianoiluni lisäksi rummut, kitara ja basso ovat tottakai nekin hallussa. Mutta niitä en oikein muualla pääse soittamaan kuin koululla ja kavereilla.
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Veerapeera

• Ankeuttaja
« Vastaus #135 : Marraskuu 27, 2010, 13:52:24 »
Nykyään soita vain viulua, mutta ennen soitin myös pianoa, mutta lopetin jotta saisin lisää vapaa-aikaa. Viulun ja pianon aloitin suunnilleen samaan aikaan, eli noin 5-6 vuotta sitten. Kolmas vuosi meneillään orkesterissa.

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #136 : Marraskuu 27, 2010, 14:00:23 »
Pianoa soitan silloin kun kerkiän, tosin kotona ei omaa pianoa ole >.< täytyy mennä aina naapuriin musisoimaan.
Ja suuta tulee soitettua päivittäin :).
Musantunneilla soitin aina sitä soitinta, mitä pyydettiin tai mikä oli vapaana. Jos tungettiin rumpukapulat käteen, niin sitten hakattiin rumpuja. Jos anneettiin kitara syliin, niin sitten yritettiin jotain kitaran kanssa. Aina oli kumminkin pakko soittaa jotain. Kuitenkin enimmäkseen musantunneilla soittelin syntikka, se kun oli lähes aina vapaana :---).
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa kattimäli

• Keudalainen :)))))
  • Vuotislainen
  • oot_huono :DDDD
« Vastaus #137 : Joulukuu 13, 2010, 11:05:30 »
Mä soitan pianoo ja laulan siinä samalla, koska se on kivaa. Piano on mun henkireikäni pottereiden lisäks ja sen avulla pystyn tietty säveltää ja sanottaaki biisejä... :D Alotin pianoharrastuksen joskus neljännellä, nyt oon lukion ekal. :DD
Mind the cap between track and the platform

Andu

• Ankeuttaja
« Vastaus #138 : Joulukuu 18, 2010, 21:19:00 »
Pianon soiton aloitin sananmukaisesti aivan äskettäin. Perjantaina minulla oli ensimmäinen pianotunti. Mukava tunti. :) Piano viehättää minua siinä, minkälaisen äänen siitä voi saada ihan aloittelijakin. Miten lumoava ääni pianosta tuleekaan... niin kaunis. Lisäksi se ei vaikuta turhan hankalalta ja pianolla voi soittaa sekä surumielisiä että iloisia lauluja, oikeastaan kaikentyylistä musiikkia. Ammattia en ole ajatellut tekeväni itsestäni pianistia, mutta eihän sitä koskaan tiedä... ehkä tulevaisuudessa soittelenkin erilaisissa konserteissa kuuluisana pianistina.

Poissa Dragon

• Niddhogin perijätär
  • Vuotislainen
  • Paper is dead without words
    • Enkelikolibrin maailma
  • Pottermore: SpellMoon178
« Vastaus #139 : Joulukuu 18, 2010, 22:47:59 »
Piano viehättää minua siinä, minkälaisen äänen siitä voi saada ihan aloittelijakin. Miten lumoava ääni pianosta tuleekaan... niin kaunis. Lisäksi se ei vaikuta turhan hankalalta ja pianolla voi soittaa sekä surumielisiä että iloisia lauluja, oikeastaan kaikentyylistä musiikkia.
Niimpä. :) Lumoava soitin! Olen siis soittanut pianoa kaiken kaikkiaan... No niin pienestä, kuin vaan pianotuolille pystyin kiipeämään. Äitini ja isosiskoni opettivat minua jonkin ajan, sitten kakkosluokan lopulla aloin käydä pianotunneilla erään tuttumme luona. Siellä kävin vajaan vuoden verran, niin että huhti/toukokuussa seuraavana vuonna hain Valkeakosken musiikkiopistoon. Pääsin sisälle täysin pistein. Nyt olen käynyt siellä tunneilla neljä vuotta, ja viides menossa.
Rakkaasta harrastuksestani olen miettinyt ammattia, tai sitten jotain ammattia mihin kuitenkin kuuluisi tuo pianonsoitto.
// Tämmönen rinsessamainen ja yltiö romanttinen, mutta samalla rämäpää
// And there forever remains that change from G to E minor

Poissa Aqutalio

• Vuotislainen
  • Pottermore: WaveSand28304
« Vastaus #140 : Joulukuu 30, 2010, 21:21:01 »
Rumpuja oon soittanut kolmisen vuotta ja se on niin makeeta. Rippirahoilla ostettu oma rumpusetti veti fiilikset ihan kattoon. Rumpuihin voi iskee sen kaiken aggressiivisuuden, mikä on esim. koko koulupäivän kyteny sisällä ja sitten sen saa iskettyä rumpuihi, mistä tulee nii voimakas ja kaunis ääni ni on se hienoa.
rummuil on myös kiva soittaa kaikkee, kun on jotain 5-10 min jonkinmoist luppoaikaa. se vie ajatukset mukavasti pois kaikesta negatiivisesta.

rumpali kun olen, nii sitten on aina naputtaa jotakin. ihan mukava ärsyttää niin aina opettajia :)
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.”
― Bernard M. Baruch

Kurppa

• Ankeuttaja
« Vastaus #141 : Joulukuu 30, 2010, 22:04:19 »
Täällähän on näköjään muitakin harmonikansoittajia, kuin minä. Erittäin aliarvostettu soittopeli minun näkökulmastani, jos monipuolisuutta ajatellaan.

Olen soitellut haitaria kuusivuotiaasta eli 10 vuotta tulee ensi syksynä täyteen. Sinä aikana olen oppinut paljon, mutta myös unohtanut tai hukannut nuotteja, joista voisi oikeasti olla jotain hyötyäkin juhlatilaisuuksissa ja miksei muutenkin. Teoriatietouteni musiikista on lähes olematon; osaan vain soittaa ja se riittää meikäläiselle, koska todennäköisesti en tule uraa musiikin parissa luomaan. Haitari saattaa joskus toimia ylimääräisenä rahankeruuvälineenä (toivottavasti ei, mutta mistäs sitä tietää), mutta aion pitää soittelun harrastelun puolella nyt ja tulevaisuudessa.

Siitä on aika kauan, kun valitsin haitarin soittimekseni, enkä enää oikeastaan tiedä, miksi juuri se. Mahdoinko tietää silloinkaan? Joka tapauksessa olen nykypäivänä ylpeä soittotaidoistani ja etenkin sorminäppäryydestäni, joka on luonnollisesti kehittynyt parhaiten juuri soittamiseni ansiosta. Myös musiikin monipuolisuus on sellainen, mistä pidän: voin soittaa uskottavasti Akselin ja Elinan häävalssin ja Paranoidin tuntematta tunnetta hölmöydestä. Ei haitari nyt ole ainoa monipuolinen soitin maailmassa, mutta ehkä se on käypä peruste sille, miksi olen pitäytynyt valinnassani näinkin pitkään ja pitäydyn edelleen.

rumpali kun olen, nii sitten on aina naputtaa jotakin.

Minäkin teen vaikkapa tietokoneella istuessani (ja internetiä selatessani) sormillani mitä ihmeellisimpiä sarjoja, jotka voisivat aivan yhtä hyvin olla merkittyinä nuotteihini. Varsinaista rytmiä näillä sarjoilla ei kuitenkaan ole, pyrin lähinnä nopeatempoisuuteen. :P
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2010, 16:04:30 kirjoittanut Kurppa »

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #142 : Joulukuu 31, 2010, 10:52:23 »
Mä soitan kitaraa, olen soittanut kohta 3 vuotta. Hommasin aluksi halvan aloitus kitaran, millä aluksi vähän harjoittelin, kun sitten sain joululahjaksi ihan kunnon kitaran. En tiiä miksi valitsin juuri kitaran, miksei pianoa? No elämä on, minä pidän kitaran soittamisesta, en pianon. :'D

Teoriatietouteni musiikista on lähes olematon; osaan vain soittaa ja se riittää meikäläiselle, koska todennäköisesti tulee uraa musiikin parissa luomaan.

Mulla sama juttu. :DD No khyl mä ehkä vähän tiiän teoriaa musiikista, mutta en paljon. Ja sekin vähä tuli joskus ala-asteella kun me ei soiteltu vaan käytii läpi musiikin historiaa, nykyisyyttä.
Hey! You just lost The Game.

Poissa Vajoaja

• Kuplatila & Mössöttäjät Oy
  • Vuotislainen
  • Mitä emme näe, sitä pelkäämme.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #143 : Huhtikuu 07, 2011, 17:34:35 »
Soitan omaoppisesti pianoa ja kosketinsoitinta eli tutummin kiipparia (= Ensikosketus pianoon tuli toisella luokalla, jolloin äiti pisti meikäläisen pianotunneille. Pari kuukautta kituutin menemään, sitten kyllästyni ja lopetin moneksi vuodeksi. Kasiluokalla löysin soittamisen ilon uudelleen musiikintunneilla, ja sekin tapahtui ihan vahingossa, kun löysin pari nuottia ja vein en huvikseen kotiin x) Opettelin itse soittelemaan ja koko ajan opin jotain uutta, ja siksi pianonsoitto on tosi hauskaa ja vaihtelevaa (= Ja ihanaa on se, kun voi opetella soittelemaan ihan omalla tahdilla ja tyylillä. Viimejouluna sitten sain oman kiipparin, ja nyt soitto sujuu oman huoneen seinien sisällä. Mutta akustinen piano on minulle se kaikkein rakkain. Kaiken lisäksi rakastan pianon kuuntelua, sillä kun sitä joku soittaa tyylillä ja taidolla, en löydä mittää kauniimpaa kuunneltavaa (= Ammatiksi tästä tuskin minun kohdalla on, soitto menee harrastuspuolelle.

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #144 : Huhtikuu 07, 2011, 18:24:02 »
Hiphei, tällainenkin topic löytyi!
Minä soitan rumpuja. Olen soittanut niitä vasta vähän alle vuoden, mutta olen edistynyt hyvin. Soitan rumpuja huvikseni, en siis käy minkäänlaisilla rumputunneilla tai mitään. Rummut sijaitsevat autotallissa, siellä käyn niitä lähes joka päivä soittamassa. Rumpujen soittaminen on ihanan terapeuttista, niihin voi purkaa kiukkua hakkaamalla niitä täysiä.
Osaan soittaa muutamia The Strokesin biisejä rummuilla kokonaan läpi. Bob Dylanin Knockin' On Heavens Door on tullut myös musiikintunneilta tutuksi.
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
« Vastaus #145 : Huhtikuu 16, 2011, 23:24:04 »
Miten en ole tähän aikaisemmin raapustellut? No asia korjataan.

Soittelen kitaraa, rumpuja sekä pianoa. Joskus ylä-aste aikoina kävin pianon soittotunneilla, mutta ne ei ollu mua varten, joten sen jälkeen oon soitellut ainoastaan omaksi ilokseni. Kitaraan ja rumpuihin olen saanut ainoat oppini peruskoulun musiikin tunneilta, eli voisin kai sanoa olevani itseoppinut soittaja. En voi sanoa osaavani soittaa mitään noista erityisen hyvin, mutta ei sen niin väliä.

Kitaraa aloittelin soittaa äitin kivikautisella akustisella kunnes sain pari vuotta sitten joululahjaksi sähköisen version, jonka parissa nykyään vierähtää useampi tunti viikoittain. Tällä hetkellä soittelen erinäisiä Musen biisejä. "Rumpujen" soiton aloitin pöydän reunaa ja kaikkea eteensattuvaa naputtelemalla. Omat rummut hommasin jokunen vuosi sitten, joihin on hyvä purkaa aggressioita tai paukutella niitä ihan muuten vaan napit korvilla.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Tatti

• monikirjoinen ilmestys
  • Vuotislainen
  • Nauru pidentää ikää!
  • Pottermore: RoseKey750
« Vastaus #146 : Huhtikuu 27, 2011, 15:44:14 »
Soitan selloa. :)
Se on ehkä hieman samannäköinen kuin viulu,mutta paljon isompi ja sitä soitetaan,niin että istutaan ja sello on jalkojen välissä,tiedätte kai.
Se on hauskaa ja soitan nyt neljättä vuotta.
Joskus harjoittelu on tylsää,mutta kyllä se on hauskaa soittaa konserteissa ja muissa tapahtumissa ja yleensäkin esiintyä jossain.
"Aah, niinpä tietysti", Ron sanoi ja läimäytti otsaansa, "Unohdin, että me jahdataan Voldemortia kirjastoautolla." :)

Poissa Chokola

• inkivesiliskoinvaasio
  • Vuotislainen
« Vastaus #147 : Kesäkuu 17, 2011, 11:48:29 »
No mä soitan klarinettia, kukaan tuskin edes tietää mikä soitin se on. :> Mutta mä oon sitä soitellu jo n. kaks vuotta, sitten mä osaan soittaa pianoa, mutta en käy pianotunneilla. Tosta klarinetin soitosta, että en mä hirveesti pidä, mutta jos mä haluun esim. Kruununhaan yläasteen musiikkiluokalle niin mun on pakko sitä soitella. Ajatellen tulevaisuutta :D XD Ja piano mä osaan soittaa sen verran, että jos mulle nuotit eteen tyrkätään niin mulla menee hetki ennen ku hahmotan mitä pitää soittaa ja sit se soittaminen sujuu jo miltein luonnostaan. Ja vielä näin btw mä oon musaluokalla. :>
xoxo, gossip girl

Poissa Whatsername

• nuottiavaimen säilyttäjä
  • Vuotislainen
  • Just look up to the stars and believe who you are.
  • Pottermore: HexLeviosa139
« Vastaus #148 : Kesäkuu 18, 2011, 01:18:46 »
soitan viulua ja kitaraa :)

Viulua olen soittanut n.8 vuotta,eli 5-vuotiaasta asti.Miksi sitten valitsin viulun,varmaankin siksi,että kun olin pieni,eräs tuttavani harrasti viulunsoittoa ja minusta se oli hyvin kiehtovaa :D Nykyään pidän kitarastani paljon enemmän kuin viulustani,mutta en silti halua lopettaa viulunsoittoa vielä,sillä se on ollut osana elämääni niin kauan.

No,kitaraa olenkin soittanut vasta puoli vuotta,mutta rakastan kitaran soittamista! :) Se on minulle tapa purkaa tunteitani,tapa ilmaista itseäni. Ongelmana on (tai oli) vaan se,että olen vasenkätinen,joten teen melkein kaiken vasemmalla kädelläni,ja koska olen soittanut kitaraa niin paljon,niin olen saanut rasitusvamman ranteeseeni pari kertaa (elikkäs en omista vasenkätisten kitaraa,sillä minusta "normaalilla" kitaralla on helpompi soittaa" :D) No miksi sitten aloitin kitaran soittamisen? Jaa-a,ennen en pitänyt kitaransoitosta lainkaan,mutta sitten halusin ruveta soittamaan lempibändieni kappaleita. En ole halunnut mennä kitaratunneille,koska on kivempaa opetella uusia asioita kaikessa rauhassa :) Lisäksi tykkään laulamisesta,ja kitaralla on mukava säestää,minusta se on kaunis soitin :) Pianoa ajattelin myös jossain vaiheessa opetella soittamaan.

Voisiko viulun/kitaransoitosta tulla ammattia? Viulusta ei ainakaan voisi,mutta kitarasta kylläkin. :D Olen jo kauemman aikaa haaveillut bändistä,mutta se taitaa jäädä vaan haaveeksi :D
Siriusly,that's riddikulus!

Poissa vesture

• Vuotislainen
« Vastaus #149 : Kesäkuu 24, 2011, 01:33:33 »
Aina olen halunnut ja yrittänyt olla kovinkin musikaalinen, mutta eihän se koskaan oikein mun jutuksi ole muodostunut. Kolme-neljä vuotta sitten syksyllä päätin aloittaa kitaran soiton ja sitä riemua kesti syksyn ajan. Lopulta luovutin, koska tunnit saivat minut erittäin ahdistuneeksi enkä saanut ahdistukselta (enkä laiskuudeltani) läksyjäni koskaan soiteltua. Ihmettelen miten opettajani ei tuntunut erityisemmin huomaavan kuinka en ollut kympillä hommassa mukana. Kai sitten luuli minua vain aivan toivottomaksi!

Yhtä soitinta osaa kumminkin soittaa melkoisen moitteettomasti ja se on nokkahuilu. Nokkahuilulla menee lähes kaikki kappaleet Petteri Punakuonosta Finlandiaan.
Scintilla etiam exigua in tenebris micat.