Kirjoittaja Aihe: Soitatko mitään? Vol. 2  (Luettu 12766 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Soitatko mitään? Vol. 2
« Vastaus #100 : Kesäkuu 28, 2008, 15:06:41 »
Noh, osaan soittaa pianoa jonkin verran. En kyllä oikeaoppisesti, sillä en muista nuottien nimiä, mutta osaan lukea niitä jotenkuten. Soitan kylläkin vain ukkonooatyyliin, eli yhdellä tai kahdella kädellä, mutta jos kahdella, soitan samaa eri kohdasta.

Mutta oikeasti soitan Kazoo-pilliä! Ja olen aika hyvä. Se on siis sellainen pilli mihin päristellään ja äännellään, puhaltamalla ei kuulu mitään. Sillä on helppo soittaa lauluja joita osaa laulaa, eli siis ikään kuin hyräillään siihen pilliin. Minun pillini on punainen, ja osaan soittaa mm. The Arkin Worrying kindin, Culture Clubin Karma Chameleonin ja vaikka mitä, jos niitä olen paljon kuunnellut ja laulanut.
Kazoo-pillissä kiehtoo se, että sitä on niin helppo soittaa. Tutustuin kyseiseen soittimeen kun ystäväni löysi sellaisen tässä kesäloman alussa, ja minä innostuin siitä niin kovasti, että ostin oman.

Ja nyt haluaisin soittaa rumpuja. Aluksi iskä ei ottanut vakavasti toivettani saada rummut, mutta kyllä se vielä innostuu. En osaa soittaa rumpuja paljon yhtään, mutta koska olen muuten niin musikaalinen, niin kyllä se tulee onnistumaan oikein hienosti. Nähkääs, jo olemme ystävättärien kanssa varanneet koulun bändivuoron kahdelle välkälle viikossa. Ja tietenkin, minä olen rumpali.

//Hupsista, olen unohtanut tämän! Sain rummut jouluna, ja olen jo aika etevä!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2009, 21:03:55 kirjoittanut Minsvo »

akinnah

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Kesäkuu 28, 2008, 15:17:00 »
Erizza, kitaran hankkimisessa kannattaa miettiä, millaista haluat soittaa. Halpoja akustisia kitaroita löytyy ja ne saattavat olla sitten ihan hyviä. Allekirjoittaneella Lidlistä ostettu kitara, joka on sitten näin kerran kuukaudessa soittavalle ihan jees :D Sointutaulukot löytyvät melkeinpä joka laulukirjan takaa, eli jos sointuja haluaisit alkaa opettelemaan, niin sieltähän ne on helppo katsoa. Nekin oppii muistamaan ajan myötä.

Mutta jos haluat ihan opettajalle, niin siitä en sitten tiedä mitään. Ja jos sinulla on kavereita, jotka soittavat kitaraa, voithan kysyä heiltä aina neuvoa, tai sitten koulun musiikinopettaja on myös varmaan ihan hyvä sanomaan. Ja täällä topicissa taitaa olla kitaristeja muitakin, eli hekin voivat varmaan sanoa, millaista soitinta kannattaa etsiä.

Sain suoritettua 3/3n ja nyt pitis etsiä sitä monen tonnin selloa. Kyllä se aika varmalta näyttää, että minusta jokin muusikko tulee (:

Poissa Hendrix

• Rock Soldier
  • Vuotislainen
« Vastaus #102 : Kesäkuu 28, 2008, 16:23:26 »
Jos soittaa enemmän (eli noin joka päivä) kannatta panostaa kitaran laatuun. Aloittelijalle on parempi ostaa akustinen kitara, jolla voi opetella perusasiat ja jos kitaran soitto alkaa kiinnostamaan, niin kannattaa säästää ja ostaa sähkökitara. Hyviä akustisia kitaramerkkejä on mm. Yamaha. Kannattaa mennä kyselemään kitaraa soitinliikkestä, jos sellainen vain paikkakunnalta löytyy. Myyjät osaavat siellä asiansa.

Niin. Sitten sen soittamisen aloitus. Kannattaa ensinnäkin opetella miten plektraa pdetään kädessä ja miten sillä soitetaan. Jos taas soittaa klassista musiikkia, kannattaa opetella eri näppäilytekniikat. Kuten jo aiemmin sanottiin, kannattaa opetella perussoinnut, joiden jälkeen barre-soinnut. Jos on kiinostunut raskaammasta mussikista. niin kannattaa opetella myös "femmat" eli vitossoinnut.

Kannattaa myös heti alussa opiskella teoriaa, eli kitaran kielet ja niiden sävelet. Sitten voi opetella jonkun melodian niillä sävelillä. mitkä hallitsee. Kun itse aloitin kitaransoiton, harjoittelin alussa aina muutaman sävelen eri kieliltä, kunnes osasin ne ttäysin. Harjoittelin soittamaan niitä eri järjestyksessä, eri tempolla jne. Voi keksiä itse lisää harjoitustapoja.

Sitten kun hallitsee perussoinnut sekä melodian soiton, voi opetella soittamaan jonkun helpon kappaleen. Hyvä esimerkki tällaisesta on legendaarisen Hurriganesin kappale I will stay. Siinä on kolme sointua ja muutaman sävelen helppo soolo. Jos haluaa todella opetella soittamaan, kannaattaa mennä kitaratunneille. Opettajat neuvovat soiton aloittamisen yleensä aivan alusta. Kannattaa mennä tunneille, sillä niillä oppii paljon helpommin. Kannattaa aloittaa kitaransoitto. Se vaatii pitkää pinnaa, aikaa ja rahaa kitarakamoihin. Mutta tämä on sen arvoista!
Danger You, Danger Me, DANGER US!

aijju

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Kesäkuu 29, 2008, 16:44:57 »
juu, no mä soitan kitaraa. ostin kitaran ehkä vuosi sitten, mutten soittanu sillä paljookaan. mut nytte kuitenki puol vuotta sitten menin sellatteeseen rockopistoo, ja siel sitte aloin soittaa kunnolla. ^^'

suosittelen, sitä on helppo soittaa, eikä nuottejakaan tarvi osaa lukee, ainakaan mä en osaa, ja soitan ihan hyvin. yleensä nuoteissa on niinkun kirjaimia, että mikä sointu, ja ne on helppo opetella. ^^'

Viivih

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Kesäkuu 30, 2008, 19:14:54 »
En varsinaisesti soita mitään, koulun musantunneilla tuli soitettu kitaraa ja bassoa sekä vähän pianoa. Eli perustaidot on, sointuja osaan jonkin verran tms. Basson/kitaransoitto piti aloittaa, muttei tällä hetkellä ole rahaa ostaa bassoa/kitaraa ja alottaa tunteja :ss . Joitain kappaleita osaan soittaa. Nuotteja en missään nimessä osaa lukea.
Voisi sitten joskus kun on rahaa/aikaa aloittaa jonkun soittimen soiton, siihen asti tyydyn soittamaan kaverilla (jolla on tyylii 5000 soitinta :'> ).

Yawë

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Heinäkuu 02, 2008, 18:27:44 »
Alttoviulua soitan musiikkiopistossa. Jotain seittemän vuotta soitettu. Ja siinä samalla oon oppinut soittamaan tavallista viuluakin ja pianoa vähän. Haluisin aloittaa kitaran soiton jossain, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi..

Cindu

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Heinäkuu 13, 2008, 21:22:49 »
Pianoa soitan hieman sekin on jäänyt minulta. En tiedä tuleeko enemmän innostusta. Kuitenkin tykkään sitä silti soittaa. : > Harrastanu oon sitä yli 4 vuotta. Oikeastaan en soita pianoa, vaan kosketinsoittimia.

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #107 : Heinäkuu 28, 2008, 20:47:43 »
Kitaraa olen enemmän ja vähemmän rämpytellyt kolme vuotta, neljäs lähtee nyt periaatteessa käyntiin. Tosin viimeisin vuosi on mennyt niin, että olen tarttunut skittaan aivan satunnaisesti, ja silloinkin rämpytellyt jotain silmät kiinni by heart meneviä tsipaleita.

Suurin aluevaltaukseni oli joskus puolisen vuotta sitten, kun tajusin yhtäkkiä osaavani soittaa nuoteista :D Se oli niin hyvällä tavalla järkyttävää että tuijotin seinään varmaan vartin. Aikaisemmin en siis ollut nuoteista soittanut, ja sitten yhtäkkiä silmäilin verkkaisesti yhtä kitaraopeni pari vuotta aikaisemmin tulostamaa monistetta ja kitarakirjaa, ja palaset loksahtelivat kohdalleen. Puolessa tunnissa soitin PMMP:n Pikkuveljen kertsin nuoteista.

Sähkökitaran halusin heti ensimmäiseksi kitaraksi, ja sellainen hommattiin. Ibanez GRX40, säälittävä jumpstart -keppi, mutta hyvin on virkansa toimittanut :) Jos sitä jonakin päivänä rikastuisi, voisi ostaa ihan kunnon rokkikepin ja kaksi kertaa suuremman vahvistimen mikä minulta nyt löytyy. Mutta kyllä tuolla soitteloo.

Synan sain joskus kymmenenvuotiaana. Nuotteja en, yllätys, osannut, mutta soittelin sen muistissa olevia biisejä valonäppäimistön avulla yhdellä kädellä ja opinpa ulkoakin muutaman. Kaksikätisesti olen soitellut vain paria "komppia", enkä edes tiedä mistä olen oppinut ne. Jonakin päivänä osaan soittaa sitäkin kunnolla... Hehe.
   Aluevaltaus sekin, että yhtäkkisen nuottiheräämisen jälkeen soitin synalla yhtä kitaralla soittelemaani sormitusharjoitusta :D Oli käsittämätön fiilis löytää pianosta samat sävelet kuin kitarasta. Joku kokenut soittotaituri nauraa tässä vaiheessa p-skaisesti, mutta naurakoot! Olen vähän hidas. Ja "kiireinen", köhköh...

Olisi ihana osata soittaa saksofonia! Veikkaanpa vain, että olen jo liian vanha aloittamaan, eikä näillä tervakeuhkoilla hirveästi eloa siihen soittimeen puhallettaisi :S
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2008, 20:54:32 kirjoittanut moottorisaha »
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Asphyxiation

• Vuotislainen
    • Insanity
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #108 : Heinäkuu 28, 2008, 22:20:57 »
Kitaraa soitin kolmisen vuotta, sitten innostus jokseenkin laski, ja nyt kitarani lojuu tuolla seinään nojaten pölyttymässä ja mennen kokoajan vain pahempaan epävireeseen - mutta minkäs teet, kun joskus satun tarttumaan kitaraan nin en muista enää mitään sointuja - blaah.

Pianoa ja viulua olisi hienoa osata soittaa, molemmat olen omassa päässäni käsitellyt sellaisiksi "tunteellisiksi soittimiksi" - ja suhteellisen tunteellisena ihmisenä niitä haluaisin todella osata soittaa. Mutta viulua en jaksaisi opetella, ja pianoa vanhempani eivät suostu ostamaan. Tiedä sitten miksi.
Hän on piirtänyt viestin karttaan, siinä lukee: "Vie minut turvaan."

Poissa viltsuti

• Siriuksen salarakas
  • Vuotislainen
  • Hih hih hii...
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #109 : Heinäkuu 29, 2008, 15:13:35 »
Kitaraa on tullut nyt soiteltua... kuus vuotta...? Kait. No, serkku joskus opetti ja muuten olen itseoppinut ja kysellyt mussanopettajilta/serkuilta (joista kolme soittaa kitaraa tosi hyvin) jotain oikeesti ylihankalia juttuja (jotka sitten loppupeleissä onkin aika helppoja). Joo... puol vuotta sitten toteutin hullun unelmani ja ostin Gibson Les Paul- kitaran, ihan aidon, mutta kädestä käteen kulkeneen. Tämä tapaus on serkkuni vanha, joka on ostanut sen kaveriltaan, joka on ostanut sen kaveriltaan jne. Tosi vanha ja kaikki jotka sitä on soitelleet ovat tunkeneet siihen jonkunnäköisen tarran. Että se on sitten tarrojen peitossa, oikea väri olisi kait musta... Tiedä sitä sitten. Mutta soi niin helvetin hyvin. Että juu. Muuten mulla on kaks akustista ja huonompi sähkökitara, merkkiä en oikeasti muista. Se on just jotain halpiskamaa, mutta palvellut kohtalaisen hyvin. Mutta kyllähän tuo soitto sujuu, vaikken koskaan ole tunneilla käynyt. Ja soitan tosi mielelläni sooloja, että vois kait sanoa, että olen soolokitaristi. Just yritän harjotella tällä hetkellä Guns'n'Rosesin biisin November Rain sooloa, osaa olla hankala:) Ei aina ihan toimi, mutta kyllä tää tästä lähtee.

~Vil
Sirius<33.
Pimeys on kaunista, kun katsoo kauemmas...
Urheiluhullu.

Mersu

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Elokuu 30, 2008, 17:24:28 »
Mä olen nyt soittanut pokkihuilua kaksi vuotta. Mua on monesti ärsyttänyt, kun joku uusi tuttava, jolle kerron soittavani huilua kysyy: "Ai nokkahuilua vai?" On siinä kyllä jotain tosi huvittavaakin.:D Varsinkin kun yhdelle tutulle sanoin tarkoituksella painottaen POIKKIhuilu ja tää rupes kuvailemaan nokkahuilua.:D

No joo, asiaan. Ensimmäisen kerran mä olen soittanut huilua 10-vuotiaana. Se oli semmonen koulun lyhyt kurssi, jonka veti meidän opettaja, joka soitti omaa huiluaan todella upeasti. Mä rakastuin huiluun, mutta mahdollisuutta ruveta kunnolla soittamaan ei tullut ennen kun viisi vuotta myöhemmin. Huilussa on mun mielestä todella kaunis ääni ja hyvin hoidettuna ja pidettynä huilu on ulkoisestikin järkyttävän upean näköinen. Mä rakastan omaa hopeisena kiiltävää Pearliani.:) Se on upea!:D

Mä olen aika huono soittamaan, mutta tykkään touhusta tosi paljon. Siinä on jotain tosi rauhoittavaa, kun soittaa jotain kappaletta, jonka osaa edes jotenkin. Soittaminen antaa myös muuta ajateltavaa, jos sellaista kaipaa.:) Lisäksi se on aivan upea fiilis, kun pitkän harjoittelun jälkeen sitten onnistuukin sottamaan jonkun kappaleen ainakin suunnilleen oikein.:D

Tällä hetkellä on ollut mun poikkihuilun soittaminen vähän jäissä. Mulla on ollut kaksi opettajaa, kummankin kanssa viihdyin vuoden ja sitten tuli muutto. Tällä hetkellä mä olen täysin opettajaa vailla, kun en jotenkin ole saanut aikaiseksi etsiä. Mä en oikein edes tiedä, mistä pitäisi alottaa. Niin että, jos joku tietää pääkaupunkiseudulta (mieluiten Vantaalta) hyväksi todettua huilunsoitonopettajaa, niin kertoo vaan! Vinkeistä mä olisin erittäin kiitollinen!:)

Poissa Kerberos

• Ylimääräinen pää
  • Vuotislainen
  • Life sucs and then you die.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #111 : Elokuu 30, 2008, 17:49:05 »
Minäkin soittelen huilua. Edelleen sitä poikittaista :) Se muuten on erittäin yleistä, että sekoitetaan nokka- ja poikkihuilu keskenään... Mutta asiaan. Aloitin soittamisen vasta viime kesänä, kun isäni kanssa varastoa siivoillessa löytyi hänen vanha huilunsa, jota oli soittanut joskus vuosikymmeniä sitten. Sitä se ensin vähän putsaili, ja sitten vähän kokeili sitä... Ihastuin ääneen heti. Soittaminen oli kuitenkin hankalaa ja jopa raskasta säämiskä-läpyköiden (vai mitä ne nyt onkaan, ne siellä ''näppäinten'' alla) kuivuuden ja huilun iän takia, eikä aikaakaan, kun minä jo omistin ihanan yamahani. Tunnit aloitin vasta myöhään viime syksynä, omasta mielestäni erittäin hyvässä yksityisessä Espoolaisessa musiikkikoulu Musaamossa, ja Mersullekin tiedoksi, että hyvä paikka on, ja huiluopettaja myöskin :)
 Itse olen vielä vähän ruosteessa kesän jäljiltä, enkä muutenkaan mitenkään ihmeellisen hyvä ole, mutta kai se harjoitus tekee mestarin...
Loma on sitä, ettei ole mitään tekemistä, ja siihen on aikaa koko päivä.

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #112 : Elokuu 30, 2008, 20:26:06 »
Soitan suutani ja stereoita ja s-urkuja.Kanneltakin kokeilin joskus,ja nyt oon taas alottelemassa kun tyttöni on alottanu soittamaan sitä.
En usko että se voisi olla ammattini tai muuta.Omaksi ilokseni soittelen.Pianoa haluaisin oppia soittamaan pitempäänkin.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #113 : Syyskuu 08, 2008, 16:41:06 »
On tullut pimputelluksi pianoa kohta 7 vuotta...en ole ihan varma,kun opettajakin vaihtui jossain väiheessa. Ensimmäisestä piano-opesta on ikävät muistot,jos ei osannut niin ope siihen "ootkos sä ihan tyhmä?". Todella mieltäylentävää kuultavaa 7-vuotiaalle...
Kitaraakin soitan vähän mutta en käy tunneilla tai mitään. Miksikään ammatiksi en soittoa halua,en sitten millään.
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #114 : Syyskuu 13, 2008, 22:21:09 »
Minä olen pianoa soitellut sellaiset 8½ vuotta.

Tykkään soitella enimmäkseen klassisia kappaleita, ja nyt viime vuonna aloin soitella elokuva kappaleita esim. He's a pirate ja Pottereista mm. Hogwarts' hymn, Hedwig's theme ja Window to the Past. Ihan laulu lauluja (siis bändien lauluja) on vähän ärsyttävä soittaa kun ne jankkaa aina sitä samaa ja jotenkin pianolle käy enemmän tuollaiset klassiset. Tykkään soittaa myös joululauluja. Joitain kappleita osaan soittaa korvakuulolta, en ole kyllä todellakaan hyvä siinä mutta joskus joitain helppoja.

Kitaraa soittelin kotona joskus iskän opetuksella huvikseen :D.
Is this the real life, is this just fantasy ?

sirrrex

• Ankeuttaja
« Vastaus #115 : Syyskuu 15, 2008, 13:46:10 »
En tiiä oonko tähän jo vastaillu mut uudestaa sitte !

Pianoa soittelin viis vuotta kansalaisopistolla. Alotin kakkosluokalla ja yläasteelle siirryttäessä lopetin. Neljä ensimmäistä vuotta mua ei voinut koko soitin vähempää kiinnostaa, joten huimasti opin sen neljän vuoden aikana oppimaan soittamaan oikealla kädellä. :_D Soinnuista tai vasemmasta kädestä puhumattakaan ...... Vaikutti varmaan asiaan, että en pitänyt opettajastani, eikä tämä koskaan pakottanut mua tekemään mitään. Viimesenä vuonna sain sitten uuden ihanan opettajan, ja sen vuoden aikana opin oikeesti paljon enemmän. :D Lisäks sillon Malla sai mun kiinnostuksen pianoon yltymään, joten mua harmitti ihan hirveesti, kun jouduin lopettamaan. Oon nyt sit miettiny, että pitäskö alkaa taas soittamaan jossain muussa pianokoulussa tai yksityisellä.

Nyt tänä syksynä aloitin poikkihuilun soiton, kansalaisopistolla senkin. Tosi kivalta vaikuttaa ainakin, ja tän soittimen aion todellakin ottaa paremmin haltuun, kuin pianon. :D Hehee, tänään mennään ostaan mulle oma huilu. ♥

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #116 : Syyskuu 16, 2008, 12:18:51 »
Olisi ihana osata soittaa saksofonia! Veikkaanpa vain, että olen jo liian vanha aloittamaan, eikä näillä tervakeuhkoilla hirveästi eloa siihen soittimeen puhallettaisi :S
Miten niin olet liian vanha? Koskaan ei ole myöhäistä aloittaa jonkin soittimen soittamista (ja saksofoni on ihana soitin^^ Olen soittanut sitä jo neljä vuotta :D) Itsekin luulin, että silloin olisin liian vanha aloittamaan, mutta eipä tuo tuntunut haittaavan mitään, tuo ikä. Motivaatiosta kaikki on kiinni. Ja ihan vain piristyksenä: puhaltaminen kehittyy harjoituksen myötä. Eli ei haittaa, vaikka ensin ei jaksaisi juurkaan soittaa, en minäkään jaksanut aluksi niin kauheasti siihen puhaltaa, mutta ajan kanssa keuhkot vahvistuu. Että rohkeasti vaan, äläkä välitä siitä, että tunnet itsesi liian vanhaksi ;) Kuten jo sanoin, niin koskaan ei ole liian vanha aloittaakseen jonkin soittimen soittamista!

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

delexive

• Ankeuttaja
« Vastaus #117 : Huhtikuu 12, 2009, 17:37:40 »
Olen soittanut noin vuoden pienoa, muutta se on meinannut jäädä kun ei oikeen ole aikaa käydä pienotunneilla on niin paljon kaikkee tekemistä
ja olin pari viikkoo kipee ja sit kun olin taas terve niin pienonopettaja oli jossain "kuusenhornassa" lomalla.

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #118 : Huhtikuu 12, 2009, 19:35:58 »
Olen soittanut bassoa jo viime joulusta asti. Aloin soittaa bassoa sen jälkeen kun sain sen joululahjaksi, mutta kokeilin sitä jo koulun musiikin tunnilla ennen joulua. Aloitin soittamaan bassoa, koska se on kivaa jne. jne. Motivaationi soittamiseen ei ole vielä hiipunut, mutta en ole ehtinyt tai jaksanut soittaa varmaan pariin viikkoon. Basson soittamisesta ei tule todellakaan minulle mitään ammattia, koska siitä ei vaan tule ja en ole ajatellut mitään sellaista, enkä tule ajattelemaan, mutta onhan se kiva osata soittaa jotakin soitinta.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #119 : Huhtikuu 14, 2009, 18:11:55 »
Oma soittimeni on sello. Aloin soittamaan hieman alle yhdeksän ikäisenä, joten olen siis soittanut *laskee* kuusi vuotta :) Aloitin Turun koululaitoksen orkesterissa, mutta monen syyn vuoksi sitten päädyin yksityiselle soitonopettajalle, nyt jo kolme vuotta yksityisellä, joka vuosi eri opettaja. (ja taukoakin pidin puolisen vuotta).

Valitsin soittimen ihan vain siksi, että saimme joltain naapuriltamme halvan "matkamuistosellon", joka ei ollut mitenkään kunnossa, mutta antoi minulle kuitenkin kipinän soittamiseen. Nykyään soitan hyvin erilaista musiikkia kuin silloin pienenä, sillä tämänhetkinen soitonopettajani antaa minun itse valita kappaleet (no, minähän se maksan opetuksesta). Joitain Apocalyptican nuotteja olen ajatellut ostaa, muttei vielä ole tullut hankittua. Sellosta saa myös hyviä "bassoääniä" rock-biisien säestykseksi. Viimeisimmäksi olen soittanut Super Marion tunnusmusiikkia, jonka jostain netistä löysin :)

Haaveilin aina pienenä, että minusta tulisi ammatti sellisti, mutta en enää sitä tee. Nykyään haaveilen että saisin soittaa bändissä sellistinä, ihan vain harrastuksena. Olisihan se ihan hauskaa tulla kuuluisaksi, mutta minulle käy kyllä ihan tämä kotona soittelukin (kun se nykyinen bändini on vielä niin pikkuinen :)

~Barella
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #120 : Tammikuu 13, 2010, 15:06:24 »
Minä soitan bassoa :p Oman basson sain noin vuosi sitten, sitä ennen olin soittanut kolme vuotta koulun musiikin tunneilla <: Aluksi äiti oli hirveästi koko soittimen ostamista vastaan, mutta kun kokosin pari viikkoa rahojani ja olin valmis laittamaan kaiken siihen niin tulihan ne kamat sitten hankittua^^ Onneksi tuli ostettua heti aluksi hyvät kamat, niin niillä voi vielä varmasti pitkään soittaa^^ Olen opetellut koko homman itse (sävellellyt välillä omia biisejä, ja suurimmaksi osaksi sitten soittelen kaikkea rockia KISSistä Metallicaan), tunteja en ole ikinä ottanut.. en hirveästi tajua nuotteja, mutta niitä voisi kyllä oikeastaan opetella.
 Ja kyllähän minä myös laulan, laulukamat hankin vähän aikaa sitten. Ajattelin ottaa laulutunteja että oppisin sen sitten ihan kunnolla, ääneni ei luonnostaan ole niitä parhaimpia <: Olen myös syksyn aikana opetellut soittamaan kitaraa, joka toinen viikonloppu iskällä ja musiikintunneilla. Iskä opetti muutamia sointuja, yhden helpon biisin ja siitä eteenpäin mentiin niin, että kun muut menivät nukkumaan, harjoittelin siitä yhdestätoista kolmeen asti joka yö itse soittamaan <: Tällä hetkellä säästän sitten omaan sähkökitaraan :''D
Rummut ovatkin sitten se soitin, joilla en hallitse mitään muuta kuin peruskompin, olisi kiva joskus päästä niilläkin jotakin muuta opettelemaan..:''D Ala-asteen musiikin tunneilta on jäänyt sellainen kuva että olen surkea rummuissa, ja viidennen luokan jälkeen en ole rumpuihin edes koskenut. Tosin pikkusisko on jonkin aikaa ollut tosi innostunut rummuista ja osaa soittaa niitä (köh, varmaan paremmin kuin minä :''D). Jos se sitten joskus innostuu niinkin paljon että haluaa omat, niin olisi minullakin mahdollisuus päästä kokeilemaan x)

Haaveilen ihan tosissani ryhtyväni vanhempana ammattimuusikoksi, omana soittimena varmaankin juuri sitten basso ja ihan oma ääni (mielestäni on kuitenkin hyvä osata soittaa kitaraa, sillä omien biisien sävellyskin sujuu silloin helpommin) :''D Harjoittelen paljon, soitan joka päivä ja haluan tulla koko ajan paremmaksi, rakastan musiikkia ja soittamista. Tällä hetkellä kuitenkin riittäisi jo se että pääsisin johonkin bändiin basistiksi tai laulajaksi, mutta kun kukaan kavereistani ei soita ja täältä korvesta tuntuu löytyvän hirveän vähän ketään innostuneita :/ Ottaa vain välillä päähän kun kukaan muu ei itseni lisäksi ota minua tosissaan siinä että alkaisin ammatikseni soittaa.. vielä mie niille näytän!

- BG -

//Sain iskän vanhan sähköskitan^^ Nyt pääsee opettelemaan kunnolla silläkin <2
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2010, 18:53:07 kirjoittanut Bad Girl »
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #121 : Tammikuu 13, 2010, 20:44:30 »
Minua kiinnostaisi hirmuisesti osata soittaa jotakin soitinta. Huoneessani on isän vanha kitara, ja musiikin kirjastakin olen kopioinut itselleni kitaran perussoinnut, enää vain tarvitsisin sen ylimääräisen ajan ja innostuksen niiden harjoittelemiseen. Onnekseni kuitenkin koulussa joskus musiikin tunneilla harjoitellaan kitaran soittoa, tuntuu vain toivottamalta taivutella niitä sormia oikeille kielille. Bassotus kyllä sujuu, mutta bassoon en uskalla mennä musan tunneilla koska siellä on parempiakin bassottajia ja eräs samoilla tunneilla oleva luokkalaisena kuitenkin heittäisi jotain dissausta siitä kuitenkin..

Kitaran soitosta olen sen puoleen kiinnostunut, koska se olisi mukava ylimääräinen taito ja siitä kyllä irtoaisi iloa vaikka missä. Äiti vain tuntuu suhtautuvat ajatukseen aika kylmäkiskoisesti, tai ainakaan hän ei virka mitään ja valitettavasti se asenne tarttuu minuunkin. Isä kehoittaa opettelemaan soinnut, muttei se minun innostukseni tunnu riittävän koskaan. Usein harmittelen kun eivät äiti ja isä ole laittaneet minua kitaratunneille, olisin nykyään ainakin kiitollinen siitä taidosta. Gah, toivon mukaan joskus saisin jonkun kaverin innostumaan ja voisin sitten hänen kanssaan soitella jotakin.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #122 : Tammikuu 15, 2010, 18:41:30 »
Soitan, kitaraa. Vuoden olen soitellut ja viime syksyll aloitin tunnit. Hauskaa on koulussakin siit on apua, kun musan tunneilla tarvii soittaa ja siks varmaan pomppas numero kun soitin viel pari kappaletta. Ja rumpalin urasta on kokemusta lyhyesti, kun isoveli oli kuus vuotta sitten rumpu tunneilla eip muuten oo kokemusta kauheesti muista soittimista.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #123 : Tammikuu 19, 2010, 14:00:17 »
En varsinaisesti soita mitään, koulun musantunneilla tuli soitettu kitaraa ja bassoa sekä vähän pianoa. Eli perustaidot on, sointuja osaan jonkin verran tms.

Olen jonkin verran samassa tilanteessa :) Kokemukseni soittimista olen saanut koulun musiikin tunneilla. Taidot ovat kuitenkin vähäiset: ala-asteella tuli vingutettua nokkahuilua (juu, vinkumiselta se kuulosti), yläasteella hieman kitaraa ja lukiossa pääosin kellopelejä. Taitoni olivat ja ovat edelleen sitä luokkaa, että osasin soittaa korkeintaan kaksi nuottia. Kun en osannut, en myöskään halunnut osata. Oravanpyörä jatkui jatkumistaan, minkäs minä musiikillisesti lahjaton sille sitten mahdoin.

Jos soittimista pitäisi valita itselleni se oma juttu ja soitin, olisi se ehkä rummut taikka viulu. Niitä voisin harkita opetella soittamaan, jos se ei olisi ajasta ja rahasta kiinni.

Kaikkien fyysisen ja henkisen terveyden suojelemiseksi pysyn kuitenkin kaukana soittimista :D
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #124 : Tammikuu 19, 2010, 15:48:47 »
Minä soitan rumpuja. ^^ Mitään soittokursseja en ole käynyt, vaan olen ihan itseoppinut. Tosin siitä seuraa se, että joskus kun harjoittelen jotakin tiettyä juttua niin perheenjäseniltä sen seurauksena on hermot mennä. Vieläpä sellainen ihana asia, että huoneessani kaikuu erikoisesti vaikka se onkin täynnä tavaraa, eikä äänieristyksiäkään ole joten soitto kuuluu melkoisen kovana huoneeni ulkopuolelle. x)

Musiikintunneilla tuli bassoa ja kitaraa kokeiltua ja niitäkin oli kiva soittaa. Mutta enhän minä niitä nuotteja enää kunnolla muista, kun ei ole tullut harjoiteltua. >.< Nyt kaduttaa etten ottanut musiikkia valinnaisaineeksi.

Piano/kosketinsoitinnuotitkin osaan melko kelvollisesti, harmi vain että meillä ei ole kumpiakaan. Tosin valtavan hienot paristokäyttöiset minikoskettimet meiltä kyllä löytyy. :'D Sain joululahjaksi pianonuotteja Potter-leffoihin 1-5, en tosin tiedä mitä teen niillä kun pianoa tai kunnon koskettimia ei edelleenkään ole. Noilla minikoskettimilla olen kokeillut ja ainakin Hedwig's themen osaan soittaa. Tänä syksynä aion mennä ihan rumpukurssille, että oppisin soittamaan paremmin kuin vain itsekseni opetellessa. ^^

-Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2010, 20:36:06 kirjoittanut Bloody Princess »