Kirjoittaja Aihe: Amazing Race  (Luettu 13475 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Browey

• Vuotislainen
Amazing Race
« : Tammikuu 22, 2007, 17:39:43 »
The Amazing Race on yhdysvaltalainen tosi-tv -sarja, jossa 11 paria matkaa ympäri maailmaa pysähtyen välillä suorittamaan tehtäviä, joiden jälkeen saavat vihjeen seuraavasta kohteestaan. Kilpailu koostuu etapeista, joiden päätepisteillä viimeiseksi tullut pari joko tippuu kilpailusta tai menettää kaikki rahansa ja jää ilman rahaa seuraavan etapin alussa. Kun vain kolme paria on jäljellä, on vuorossa finaaliosuus, jonka voittajapari voittaa koko kilpailun saaden palkinnokseen miljoona dollaria.

Amazing Racen kuudes tuotantokausi on tällä hetkellä käynnissä Suomessa, kun taas Amerikassa alkaa keväällä sarjan 11. kausi. Kilpailuun osallistuvat parit omaavat keskenään jonkinlaisen siteen poikkeuksetta: he voivat olla naimisissa, sisaruksia, parhaita kaveruksia tai jotain muuta vastaavaa. Tällä kaudella oli mukana seuraavat 11 paria:

• Lori ja Bolo, naimissa olevat ammattilaispainijat
  • Avi ja Joe, parhaat ystävät high schoolin ajoilta [tippuneet]
  • Lena ja Kristy, sisarukset [tippuneet]
  • Meredith ja Maria, parhaat ystävät [tippuneet]
  • Freddy ja Kendra, kihloissa olevat mallit
  • Adam ja Rebecca, seurustelevat
  • Kris ja Jon, seurustelevat kaukosuhteessa
  • Hayden ja Aaron, seurustelevat näyttelijät
  • Jonathan ja Victoria, naimisissa olevat yrittäjät
  • Gus ja Hera, isä ja tytär
  • Don ja Mary Jean, isovanhemmat [tippuneet]
- - - - - - - -

Olen katsonut Amazing Racea ensimmäisestä tuotantokaudesta saakka, välillä enemmän ja toisinaan vähemmän kiinnostuneena. Minusta tämä kuudes kausi on kuitenkin ollut tähän asti varsin hyvä, vaikka ei viidennelle olekaan vetänyt vertoja. Oletko seurannut tätä sarjaa? Miksi?

Amazing Racesta löytyy paljon hyviä puolia, toisin kuin monista muista tosi-tv -sarjoista. Paras ja nopein pari voittaa yleensä, jos säilyttävät tasonsa loppuun saakka ja pysyvät hyvissä väleissä paitsi keskenään myös muiden parien kanssa. Mikä Amazing Racessa on mielestäsi parasta?

Myös ärsyttäviä puolia on sarjassa havaittavissa, kuten aikaerojen jatkuva tasoittuminen lentoja odotellessa. Pidemmälle karkumatkalle pääsy on erittäin harvinaista, koska erot tasoittuvat joko yön tullessa tai lentokentällä. Hyvä esimerkki tästä nähdään todennäköisesti jo ensi jaksossa: Lori ja Bolo ovat tällä hetkellä tuntikausia muita perässä, mutta erot tulevat varmaankin tasoittumaan, koska ensinnäkään yöllä ei lähde lentokoneita (jos parit suuntaavat seuraavaksi Unkarista pois) ja toiseksi paikat, joissa voisi suorittaa tehtäviä (jos jäädään vielä Unkariin), ovat yöllä kiinni hyvin todennäköisesti. Mitkä asiat Amazing Racessa ärsyttävät sinua?

Mielenkiintoa sarjaan tuovat myös kilpailijat, jotka ovat valmiita tekemään lähes mitä tahansa miljoonan dollarin voittaakseen. Viime kausina sarjassa on ollut mukana mielenkiintoisia pareja, aina voittoa poikkeuksetta tavoitelleesta Colinista agressiiviseen ja itserakkaaseen Jonathaniin saakka. Mitä mieltä olet tämän kauden pareista? Ketkä ovat suosikkejasi ja keistä et pidä lainkaan?

Keskustelua.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2007, 21:19:15 kirjoittanut Browey »

Poissa Leida

• Hanhensulkakynä
  • Vuotislainen
Re: Amazing Race
« Vastaus #1 : Tammikuu 22, 2007, 18:20:23 »
Jaahas, Amazing Racesta jatketaan taas. Olen katsonut sarjaa ensimmäisestä tuotantokaudesta asti ja pidän edelleen. En ole muuten mikään tosi-tv intoilija (jos selviytyjiä ei lasketa), mutta Amazing Race:ssa on moniin muihin realitysarjoihin verrattuna mukavasti vauhtia ja toimintaa. Paineet ovat kilpailijoilla kovat, joten tunteet räiskyvät toisinaan varsin mielenkiintoisesti ja sellaisia kommelluksia sattuu välillä, että kyllä sitä ainakin muutaman kerran jaksossa saa naurahtaa.

Tuotantokauden taso riippuu suuressa määrin kilpailijaporukasta, koska kiinnostavat parit saavat paljon aikaan, vaikka oltaisiin vain rakkaassa naapurimaassamme, Ruotsissa. Edes mielenkiintoinen Afrikan maa ei taas sitten herätä kisaa, jos kilpailijoissa ei ole mitään erikoista. Minun suosikkini on ensimmäinen tuotantokausi, osaksi koska se tosiaan oli se ensimmäinen ja kaikki oli uutta ja ihmeellistä, kuin myös sen vuoksi, että ko. tuotantokaudella olivat parhaimmat parit. Viides tuotantokausi oli myös erittäin hyvä, tosin minua harmittaa edelleen, etteivät Colin ja Christie voittaneet sitä. Muut tuotantokaudet ovatkin olleet sitten vähän tasapaksuja, paitsi nyt käynnissä oleva on ainakin tähän asti ollut lupaava.

Aikaerojen tasoittumisesta olen aivan samaa mieltä Broweyn kanssa. Se jos mikä on ärsyttävää. Muutenkin säännöissä olisi korjaamisen varaa, ja se on oikeastaan ainut seikka, joka on minun silmissäni laskenut sarjan suosiota. Ymmärrän kyllä sen, ettei sarjassa enää olisi suuremmin jännitystä, jos jokin pari huitelisi muutaman päivän muita edellä, mutta minua kismittää silti voimassa oleva systeemi, jossa potentiaaliset parit eivät taidoistaan huolimatta pääse minkäänlaiseen etulyöntiasemaan. Ensimmäisellä tuotantokaudella Quido tosin jäi finaalikolmikossa kahdesta muusta parista niin reilusti jälkeen, ettei kiinnikuromiseen enää ollut mahdollisuutta. Minä en enää edes muista, että miten he onnistuivat typeksimään niin pahasti, vai liekö silloin systeemi ollut jotenkin erilainen. Ei sitä silloin osannut kuitenkaan ihmetellä. Toivoisin tosiaan, että Lori ja Bolo jäisivät nyt ratkaisevasti jälkeen. Ei sen vuoksi, että minulla olisi mitään erikoista heitä vastaan (vaikka eivät kyllä suosikkeihinkaan kuulu), vaan enemmänkin se, että olisi piristävää jos niin voisi käydä. Tosin luultavasti näin ei tapahdu.

Minua ärsyttää myös tehtävät, joissa on kysymys puhtaasti tuurista, esimerkkinä tämän kauden tehtäväkuoren etsiminen heinäpaaleista. Enemmän taitoa, uskallusta ja tietoa vaativia tehtäviä kaipailisin. Lisäksi minusta olisi mukavaa, jos tehtävät käsittelisivät enemmän niitä kaupunkeja, joissa kilpailijat kulloinkin ovat. Suunnistamista tiettyyn paikkaan paikkakuntalaisten ohjeilla olisi kiva katsella.

Minä kannatan nyt Gusia ja Heraa sekä lisäksi (koska en usko, että Gusilla ja Heralla paukut kuitenkaan riittävät loppuun asti) Krisia ja Jonia. Adam ja Rebecca ovat myös mukavia ja Jonathania haluaisin roikuttaa vielä mukana viihteen vuoksi. Olisi erittäin positiivista, jos naispari voittaisi kerrankin kisan, mutta sehän ei tälläkään tuotantokaudella enää ole mahdollista.
"I believe you find life such a problem because you think there are the good people and the bad people", said the man. "You´re wrong, of course. There are, always and only, the bad people, but some of them are on opposite sides."
-Terry Pratchett: Guards! Guards!-

Marnie of Gondor

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Tammikuu 22, 2007, 20:19:26 »
Amazing Race, ainoa tosi-tv -sarja jota katson. Olen katsonut sitä nyt jonkin kauden verran, kolmoskaudesta asti, ja tämä on edelleen sellainen sarja minkä parissa viihdyn. Puolet sen viehätyksestä itselleni johtuu varmasti siitä, että näen ainakin pikaisesti eri maita ^^ ja toinen puoli siitä että saan seurata miten ihmiset reagoi stressitilanteissa. ^^

Aikaerojen tasoitus minua ei oikeastaan haittaa, se olisi tylsää jos joku pari olisi maalissa jo paria päivää ennen toisia ^^ mutta ne tehtävät, joissa ratkaisee pelkkä hyvä tai huono tuuri ovat ärsyttäviä, kuten nyt tällä kaudella heinäpaalien auki keriminen tai viime kaudella mutapellon kyntäminen härkävoimin - siinäkin oli silti enemmän mahdollisuuksia kuin heinäpaaleissa, jos tosissaan sattuu huono tuuri niin saa keriä auki 150 paalia ennen kuin se oikea osuu kohdalle. Siinä ei taidolla tai aivoilla ole mitään merkitystä.

Eilisen kertausjakson myötä löysin itselleni suosikkiparinkin, Krisin ja Jonin - tuo pari on itselleni hukkunut niiden muiden massamalliparien joukkoon, ehkä koska ne eivät riitele ja huuda toisilleen niin että niistä "saisi" ruutuun kelpaavaa materiaalia. Edellisessä viestissäni tähän topikkiin olin ällistynyt Kendran kommenteista Senegalista ja senegalilaisista, siihen tyttöön verrattuna Krisin IQ tuntui *kovin* korkealta. Ja ehkä vielä sitäkin enemmän pidin siitä tavasta millä Kris ja Jon reagoivat saadessaan bensat päälleen kanisterista Trabantia tankatessaan - minä pidän ihmisistä joilla riittää huumori; jotka pystyvät suhtautumaan huumorilla kiireessä sattuviin kömmähdyksiin. Minä tosiaan toivon että Kris ja Jon voittaisivat. ^^ (Tai Gus ja Hera, mutta se ei tunnu kovin todennäköiseltä, vaikka se kivaa olisikin. Mutta minun puolestani kuka tahansa saa voittaa, kunhan se ei ole Kendra ja Freddy. ^^ Melkeinpä Jonathankin ennemmin.) (Ennen Lenan ja Kirstyn putoamista kannatin sitä paria - mutta ei minun sydämistymiseni tuuritehtävistä siitä johtunut. ^^)

Kaikkien aikojen suosikkiparini on varmaan ollut Reichen ja Chip, siinä oli pari jonka voitosta olin iloinen, varsinkin koska ne voittivat nimenomaan Kellyn ja Jonin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2007, 20:21:37 kirjoittanut Marnie of Gondor »

Poissa Mortal Illusion

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Tammikuu 23, 2007, 10:00:20 »
Eilisen kertausjakson myötä löysin itselleni suosikkiparinkin, Krisin ja Jonin - tuo pari on itselleni hukkunut niiden muiden massamalliparien joukkoon, ehkä koska ne eivät riitele ja huuda toisilleen niin että niistä "saisi" ruutuun kelpaavaa materiaalia. Edellisessä viestissäni tähän topikkiin olin ällistynyt Kendran kommenteista Senegalista ja senegalilaisista, siihen tyttöön verrattuna Krisin IQ tuntui *kovin* korkealta. Ja ehkä vielä sitäkin enemmän pidin siitä tavasta millä Kris ja Jon reagoivat saadessaan bensat päälleen kanisterista Trabantia tankatessaan - minä pidän ihmisistä joilla riittää huumori; jotka pystyvät suhtautumaan huumorilla kiireessä sattuviin kömmähdyksiin.

Kris ja Jon vaikuttivat minunkin mielestäni ihan normaaleilta tuossa kertausjaksossa. Auttoivat Meredithia ja Mariaakin auton vaihteiden kanssa. He tai sitten Aaron&Hayden kelpaisivat minulle voittajiksi (tosin Haydenissa ärsyttää ne napaan asti ulottuvat topit, mutta anyway). Ei tuossa kertausjaksossa hirveästi mitään uutta sikäli ollut. Trabantilla ajo näytti hauskalta. En tiedä, ovatko jenkit sitten tottuneet pelkästään huippuluokan automaattivaihteisiin autoihin, kun jossain jaksossa Gus oli että "osaan käyttää autoa. Olen insinööri" tms. Tietty Trabantilla on varmaan vaikea ajaa muutenkin.
Ja katso! Voiko toista niin ylvästä näkyä olla kuin hiljaisten liekkien kurotus tähtiä kohti? (Moonsorrow: Sankaritarina)

Poissa Mortal Illusion

• Vuotislainen
« Vastaus #4 : Tammikuu 29, 2007, 12:57:24 »
Olipas taas hauska jakso. Tällä hetkellä Freddy ja Kendra tuntuvat inhokkipariltani. Jessus, mitä nössöjä! Freddy vetää hirveät herneet nenään päänsä lyömisestä ja Kendra tuhertaa itkua syömiskohtauksessa. Voi hyvä ihme sentään. Syömisjuttu meni kyllä vähän överiksi. Ruualla leikkiminen on idioottimaista. Jonathan osoitti taas kannustushalunsa: "You can't do it.." Huvitti myös Aaronin ja Haydenin käsitys siitä, mitä kieltä unkarissa puhutaan, taisivat tehdä niin aikaisemminkin. Unkarilaiset eivät taida osata espanjaa yhtään sen paremmin kuin englantiakaan..
Ja katso! Voiko toista niin ylvästä näkyä olla kuin hiljaisten liekkien kurotus tähtiä kohti? (Moonsorrow: Sankaritarina)

Marnie of Gondor

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Tammikuu 29, 2007, 15:57:27 »
Oli aika koomista nähdä nimenomaan Jonathan rauhoittelemassa raivoavaa Freddyä. :D Tämä oli hauska jakso, Freddy tuntui valittavan kovin tyhjästä (Hera otti tällinsä paljon rauhallisemmin) ("tyhjästä" siinä mielessä että vaikka se varmasti kipeää tekikin, niin kannattaisikohan kuitenkin suunnata energia muualle kuin siihen että uhoaa kostavansa sille joka veti portin ihan tarkoituksella nimenomaan hänen naamaansa..... *silmienpyöritys*). Ja se syömiskohtaus (ruoalla leikkiminen ei ole kivaa) - siinä vaiheessa kun Kendra huomioi että "katso nyt tuota lattiaa noiden muiden tuolien alla" ja Freddy katsoo, niin minä kyllä repesin pikkuisen - ei ehkä kannattaisi sanoa tuollaista tyypille joka yrittää saada väkisin samaa soppaa pysymään sisällään. :D

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #6 : Tammikuu 29, 2007, 21:23:38 »
Minusta nuo syömistehtävät ovat aika tarpeettomia ja voitaisiin korvata jollain muulla. Tuossakin pelissä ollaan käyty maissa, joissa ihmisillä ei ole varaa soppaan, mutta näille syötetään sitä litrakaupalla, kunnes alkaa laatta lentää. Hyvä ettei lennä katsomossakin. Victoriaa kävi sääliksi kun häntä oksetti ja vähän itketti ja mies vain haukkuu. Muut kilpailijat yrittivät onneksi kannustaa häntä. Hyvä että Victoria välillä osaa sanoa Jonathanille takaisin, koska muuten olisin tosissani huolissani hänen puolestaan.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Nekomimi

• Pallokalarakkaus
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Tammikuu 31, 2007, 17:18:39 »
Tykkään ohjelmasta, se on ainakin yllättävä. Tämän tuotantokauden suosikkini Lori ja Bolo olivat tippumassa, mutta voittivatkin etapin. Eniten minua ärsyttävät Freddy ja Kendra. Varsinkin Kendra vaikuttaa hemmotellulta, kokoajan jostain pitää valittaa. Adam ja Rebecca ovat hauskoja, jotenkin sympaattisia. Kris ja Jon vaikuttavat kisan fiksuimmalta parilta, he eivät pidä itsestään meteliä, ja osaavat selvästi arvostaa kisaa kokemuksena eikä vaan rahana.
Jonathan on yliärsyttävä, en ymmärrä miten Victoria sitä jaksaa. Mutta varmasti tässä, kuten monissa muissakin tositv-sarjoissa kärjistetään ihmisten luonteenpiirteet äärimmilleen ja näytetään ne katsojille. Mistä sitä tietää vaikka Jonathan laulaisi parilleen balladeja (tuskin...), sitä ei vaan näytetä.

Komppaan edellisiä kirjoittajia tuosta ruualla leikkimisestä. On sitä jokseenkin viihdyttävä katsoa, kun kilpailijat mättävät ruokaa. Mutta on se silti järkyttävää tuhlausta. Eikös jonain tuotantokautena pitänyt syödä läjä kaviaaria? Joka on kallista. Sille rahalle olisi voinut keksiä jotain fiksumpaa käyttöä.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Helmikuu 05, 2007, 17:31:11 »
Kris ja Jon ovat Gusin ja Heran taannoisen tippumisen myötä suurimmat suosikkini koko kauden voittajiksi. Tuskin koko Amazing Race -sarjan yhdelläkään tuotantokaudella olisi ollut yhtäkään paria, joka osaa ottaa tilanteet yhtä rauhallisesti ja rennosti kuin Kris ja Jon. Vaikka Amazing Race onkin heille osittain vain kokemus, pystyvät he silti kamppailemaan myös miljoonasta dollarista. Muistan heistä erityisesti Afrikan tapahtumat; samanaikaisesti, kun Kendra sanoi mielipiteensä Senegalista ja sen asukkaista Kris ja Jon uivat meressä ja leikkivät lasten kanssa, mikä minusta kertoo aika paljon näiden henkilöiden eroista.

Minun on vaikea ymmärtää, miten Jonathan ja Victoria pystyvät etappi toisensa perään taistelemaan niinkin kiivaasti kärkipaikalla taukoamattomasta riitelystän huolimatta. Luulisi, että riitely jättäisi arvet paitsi kilpailussa pärjäämiseen myös parin välisiin suhteisiin, mutta ei ilmeisesti heidän osaltaan. On käsittämätöntä, kuinka kovasta saamastaan palautteesta huolimatta Victoria pystyy joka jakson alkuun mennessä kokoamaan itsensä ja työskentelemään Jonathanin rinnalla, vaikka hänellä on varmasti suuremmat menestymispaineet kuin yhdelläkään toisella kilpailijalla tällä kaudella. Jonatjan ja Victoria taistelevat tosissaan paikasta kolmen viimeisen tiimin joukossa, tähän asti nähdyn perusteella veikkaisisin heidät sinne Krisin ja Jonin sekä Freddyn ja Kendran (tai Haydenin ja Aaronin) kanssa.

Ennen viime jakson alkua olin aika luottavainen sen suhteen, että Adam ja Rebecca tippuisivat seuraavina, mutta yllättäen he nousivat - vaikkakin pikapassin avustamana - kärkeen. Siellä he tuskin kuitenkaan pysyvät kovin kauaa, sillä he eivät yksinkertaisesti pärjää vauhdissa muille pareille - en sitten tiedä, mistä se tarkalleen johtuu, koska periaatteessa heillä pitäisi olla vahvat edellytykset kisata kilvan kärkipaikoille. Adam ja Rebecca ovat inhokkejani tällä kaudella Freddyn ja Kendran ohella tylsyytensä ja Adamin typeryyden takia. Toivottavasti he tippuvat hyvin pian.

Oikeastaan eilinen jakso oli aika väritön, sillä se sisälsi muutaman hyvän tehtävän lisäksi vain tavallista reissailua, lentokoneiden lähtöjen ja paikkojen avautumisten odottelua ja kaikkea muuta sellaista, mitä Amazing Racessa on nähty jo vuosien ajan. Oikeastaan Jonathanin ilkeät, kitkerät ja ajattelemattomat kommentit tarjosivat ainoan syyn, miksi ohjelmaa kannatti eilen edes katsoa - ja nekin kommentit olivat järkyttäviä. Ensi jaksossa näyttäisi olevan paljon enemmän tulossa, kun Victoria loukkaantuu ja Kendra ei saa henkeä - ihan vain Kendran takia toivon, etteivät kilpailijat palaa Afrikkaan, vaikka siltä se hieman vaikuttikin.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #9 : Helmikuu 05, 2007, 19:38:52 »
Minä unohdin katsoa viimeisimmän jakson, ja käänsin kanavalle vasta melkein lopussa. Mitä se Jonathan oikein meni sanomaan, kun kaikki jakson nähneet tuntuvat kiehuvan raivosta? Miespuolinen kirjekaveri sanoi, että hänen tekisi mieli tempaista äijää turpaan.

Lainaus
Tuskin koko Amazing Race -sarjan yhdelläkään tuotantokaudella olisi ollut yhtäkään paria, joka osaa ottaa tilanteet yhtä rauhallisesti ja rennosti kuin Kris ja Jon.
Minä pidin aikoinaan niistä klovneista juuri siksi, että he eivät koskaan näyttäneet karjuvan tai riehuvan toisilleen tai muille kilpailijoille, taksikuskeista puhumattakaan.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Leida

• Hanhensulkakynä
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Helmikuu 05, 2007, 19:49:47 »
Minusta eilinen jakso oli ihan hyvää keskitasoa. Pidän yleensäkin Amazing Racessa kilpailun tästä vaiheesta, jolloin jäljellä olevat parit tuntee kaikki jo  niin hyvin,  ettei sekaantumisen mahdollisuutta enää ole, mutta mukana on kuitenkin vielä niin monta tiimiä, että kilpailun jännitys säilyy mukavasti ja vaihtelua riittää.

Minäkin kannatan nyt ihan täysillä Krisiä ja Jonia. En ainakaan muista heidän kertaakaan sanoneen pahaa sanaa toisilleen, vaan he tosiaan ovat positiivisella asenteella mukana. Se on oikeasti ihailtavaa. Itsekään tuskin jaksaisin olla yhtä kärsivällinen jatkuvan paineen ja univelan keskellä. Kris ja Jon tuntuvat nauttivan kaikesta, mutta eivät kuitenkaan unohda itse pääasiaa, kilpailua.

Huvitti viime jaksossa, kun Viktoria selitti, miten Jonathan osaa motivoida häntä. Varsin kummallista motivointia, sanon minä, mutta kukin tyylillään tietysti. Jos Viktoriaa kerran motivoi moinen syyllistäminen ja vähätteleminen, niin mikäs siinä. Kaikkein koomisinta on se, että Jonathan tuntuu yleensä olevan se, joka tekee ne virheet. Miten viinirypäleet voi onnistua murskaamaan väärin?

Harmi, kun ei ollut vuorossa putoamisetappi, minä olisin jo halunnut päästä eroon Haydenin valituksesta.

Minä unohdin katsoa viimeisimmän jakson, ja käänsin kanavalle vasta melkein lopussa. Mitä se Jonathan oikein meni sanomaan, kun kaikki jakson nähneet tuntuvat kiehuvan raivosta? Miespuolinen kirjekaveri sanoi, että hänen tekisi mieli tempaista äijää turpaan.

No, jokin oli taas tyypillisesti Viktorian vika (eli ei ollut), tästä Jonathan sai mainion syyn nalkuttaa. Viktoria tokaisi, että jatkat varmasti tätä, kunnes teen itsemurhan. Johon Jonathan: Kunnes teet itsemurhan, juuri niin. (En minä niitä oikeita vuorosanoja muista, jotenkin noin se meni).

Tämä minulle jäi päällimmäisenä mieleen viime jaksosta, mutta sanoi Jonathan varmasti paljon muutakin. Kaveri tosiaan on ihan täysi idiootti.
"I believe you find life such a problem because you think there are the good people and the bad people", said the man. "You´re wrong, of course. There are, always and only, the bad people, but some of them are on opposite sides."

Poissa Mortal Illusion

• Vuotislainen
« Vastaus #11 : Helmikuu 06, 2007, 10:07:49 »
Lainaus käyttäjältä: Leida
Huvitti viime jaksossa, kun Viktoria selitti, miten Jonathan osaa motivoida häntä. Varsin kummallista motivointia, sanon minä, mutta kukin tyylillään tietysti. Jos Viktoriaa kerran motivoi moinen syyllistäminen ja vähätteleminen, niin mikäs siinä. Kaikkein koomisinta on se, että Jonathan tuntuu yleensä olevan se, joka tekee ne virheet. Miten viinirypäleet voi onnistua murskaamaan väärin?

Joo, en kanssa ymmärrä, miten Victoria ja Jon onnistuvat aina ryssimään kaiken. Tosiaan, mitä vaikeaa viinirypäleissä voi olla? Victoria vetää aina hirveät herneet nenään joka asiasta ja Jonathan taas huutaa jo valmiiksi. Sillä parilla olisi kyllä muutama asia selvitettävänä keskenään. Huvittavaa oli sekin viime jaksossa, että Jonathan alkoi heti siinä vaihtoehtotehtävässä (sukellus/kiipeäminen) kirkua, että valitse, koita jo päättää hirveällä hädällä. Sitten kun Victoria valitsi, niin Jonathan ilmoitti, että haluaakin sukellustehtävän. Pientä itsekritiikkiä saisi Jonathan jo oppia!

Mitä tulee muihin, Lorin ja Bolon mukanaolo on suorastaan ihmeellistä. He ovat uskomattoman surkeita ja kyllä näkee, mistä ne lihakset on hankittu. Toisaalta he ovat ihan hauskoja ihmisiä silti. Krisiä ja Jonia kannatan, kuten muutkin nähtävästi täällä. Hayden ja Aaron taas ovat alkaneet jotenkin lipsua.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Helmikuu 13, 2007, 17:49:41 »
Nyt päättyi Jonathanin ja Victorian tie Amazing Racessa, vaikka vielä eilisen jakson alussa heidän tiensä näytti hyvinkin valoisalta. Mielestäni heidän tippumisensa oli harmillinen asia, koska he tarjosivat tälle kaudelle toistaiseksi enemmän lisäväriä kuin muut kilpailijat yhteensä. Oli huomionarvoista nähdä, kuinka Jonathanin stressi helpottui heti, kun hän sai kuulla tippuneensa, vaikka häneltä olisi voinut odottaa jopa täysin päinvastaista reaktiota. Jonathan oli todella mielenkiintoinen henkilö räjähdysherkkyytensä takia, vaikka oli toki myös väkivaltainen ja raivokas. Sunnuntaisen jakson aikana ajattelin, että Jonathan ja Victoria olivat varmasti alkaneet valmistautua kisaan jo kuukausia etuajassa, heti kun he saivat tietää olevansa mukana. Olen täysin vakuuttunut siitä, että ilman pientä virhettään he olisivat olleet finaalikolmikossa todennäköisesti Krisin ja Jonin sekä Haydenin ja Aaronin kanssa.

Muistan Jonathanin ja Victorian osalta etenkin tämän kauden ensimmäisen jakson. Jonathan alkoi ärsyttää muita kilpailijoita jo alkumetreillä, ja metrossa Gus ja Hera, jotka olivat muodostamassa liittoa muutaman muun parin kanssa, päättivät suunnata katseensa ensimmäisenä "siihen keltapaitaiseen". Näin jälkeenpäin tuleekin ajatelleeksi, miten Gus saattoi heti tietää, mitä Jonathanilta tullaan vielä näkemään.

Jonin ja Victorian tippuminen tarkoittaa luultavasti sitä, että finaalikolmikossa on nyt yksi vapaa paikka, ja pelkään pahoin, että se menee Freddylle ja Kendralle, sillä Lori ja Bolo ovat liian hitaita ja keskenkertaisia eikä Adamin ja Rebeccan pitäisi olla edes näin pitkällä. Kendra ei onneksi alentunut enää toista kertaa puhumaan ohi suunsa afrikkalaisista, vaikka ennen Etiopiaan lähtöä totesikin, kuinka masentavaa kehitysmaassa vierailusta tulisi. Freddy ja Kendra ovat suurimmat inhokkini, joten toivon, että he tippuvat jo seuraavien joukossa, vaikka kovin todennäköiseltä se ei tällä hetkellä vaikutakaan. Heiltä on jo nähty ja kuultu aivan tarpeeksi harkitsemattomia ja typeriä lausuntoja yhdelle kaudelle.

Adam ja Rebecca, jotka ovat Freddyn ja Kendran ohella toisia inhokkejani, jatkavat omaa erikoista linjaansa. Ajoittain luulin jo, että kisa olisi aikuistanut Adamia ja että edellisen etapin kärkipaikka olisi tehnyt hänen itseluottamukselleen hyvää, mutta taisin kuvitella liikaa. Rebecca on jo usean jakson alussa jauhanut, kuinka hänen ja Adamin suhde on ohi kilpailun päättyessä, mutta silti riitely jatkuu aina vaan, vaikka päätöksen luulisi vain helpottavan heidän välejänsä - voi olla, että Rebecalla on vaikeuksia päästää Adamista irti. Adam ja Rebecca ovat hitaita ja tyhmiä (laskematta yhtä etappivoittoa ovat he sijoittuneet etappien päätteeksi parhaimillaan viidensiksi), joten oletan ja toivon, että he tippuvat pian.

Hayden ja Aaron ovat mielestäni yksi mitäänsanomattomimmista pareista, jotka ovat koskaan Amazing Racessa olleet mukana ja päässeet näin pitkälle. He lukeutuvat neutraaleihin parivaljakkoihin, vaikka ovatkin ärsyttäneet muutamassa viime jaksossa ehkä hieman. Lori ja Bolo eivät ole tällä hetkellä kovin ärsyttäviä, mutta eivät toisaalta ole pystyneet tarjoamaan läheskään niin paljon viihdettä kuin mitä painijoilta kauden alkaessa toivoin.

Krisistä ja Jonista en oikein osaa sanoa mitään uutta. He ovat edelleen suosikkejani, mutta eivät pysty täyttämään aukkoa, jonka Jonathan jätti tippuessaan kilpailusta. He eivät ole mitenkään erityisiä ja tuntuvat aika tavallisilta, ja ovatkin suosikkejani eloisuutensa ja määrätietoisuutensa lisäksi vain sen takia, että pystyvät nauttimaan kilpailusta riitelemättä ja koska eivät toisaalta ole tehneet mitään toistaiseksi mitään järjetöntä. Nyt Jonathanin ja Victorian tiputtua tuntuvat jäljellä olevat kilpailijat järjettömän tylsiltä, ja mielestäni kiinnostavimmat kilpailijat ovat tippuneet muutaman viimeisimmän jakson aikana aina sen jälkeen, kun Gus ja Hera tippuivat huonon tuurin saattelemana. Siitä huolimatta, tehtävien ja kilpailijoiden puolesta, tämä on ollut yksi sarjan parhaista kausista - ainakin tähän mennessä.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Marnie of Gondor

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Helmikuu 13, 2007, 18:13:28 »
Broweyn syväanalyysin jälkeen minä osaan sanoa vain "hei hei, Jonathan" ja vilkuttaa perään ^^ Itse asiassa Jonathan ja Victoria muuttuivat minun silmissäni siedettävämmäksi siinä vaiheessa, kun Victoriasta näytettiin myös sekin puoli että se osaa pitää puolensa Jonathania vastaan. Ei tämä ainoa toisilleen raivoava pari ole sarjan historiassa ollut - Tara ja Wil nousee ensimmäisenä mieleen, ja Colin sitten taas muuten vain raivoavana -, vaikkakin minusta kyllä mielenkiintoisin. Jonathan yllätti minut rauhallisuudellaan putoamisuutisen jälkeen (vaikka mietin kylläkin että montako kertaa se piti ottaa uusiksi ^^ (huumorin yritystä)).

Edelleen pidän suunnattomasti Jonin ja Krisin puolia, ne tuntuvat niin .. normaaleilta. Hassua kyllä pidän myös Lorista ja Bolosta, minusta on mukava seurata miten toiset kilpailijat silloin tällöin kommentoivat niiden älynlahjoja mutta niin vain nämä pysyvät mukana ja ihan kohtuullisen hyvinkin vielä (sitä Unkarin fiaskoa lukuunottamatta). Ja eivät solmi mitään liittoja, kuten ei solmi Kris ja Jonkaan.

Kendra piti kielensä hyvin aisoissa tässä jaksossa, ainoastaan "etiopialaisten itsevalittu köyhyys" -sammakko sieltä taisi hypätä.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2007, 18:17:50 kirjoittanut Marnie of Gondor »

Poissa Mortal Illusion

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Helmikuu 14, 2007, 10:04:46 »
Joo, Jonathan ja Victoria lähtivät, mutta yllättävän kauanhan he ehtivät viihdyttää katsojia tuolla hermoilutaktiikallaan. En sitten tiedä, mikä tuosta parista loppujen lopuksi on totuus: onko tuollainen raivoaminen vain heidän tapansa? Kyllä Victoriakin alkoi huutaa aina ääni falsetissa asiasta kuin asiasta.

Lorin ja Bolon mukanaolo ihmetyttää, he ovat jollain hullun tuurilla pysyneet mukana. Haydenista ja Aaronista pidin aluksi, mutta nyt heilläkin on vähän taso laskenut.

Kendra käyttäytyi Etiopiassa yllättävän hyvin. Tosiaan tuo itse valittu köyhyys oli ainoa sammakko. Miten joku voi silti olla noin uskomattoman typerä?? Aina voi jeesustella, että kehitysmaissa ihmiset ovat onnellisia kun heillä ei ole turhaa materiaa ja he eivät tiedä paremmasta, mutta fakta on silti se, olivat he onnellisia tai eivät, että heillä ei ole ollut varaa valita elämäntapaansa.

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #15 : Helmikuu 15, 2007, 21:46:03 »
Jonathan ja Victoria ovat kyllä pariskunta, jossa vakka on löytänyt kantensa. Ensin olin tietenkin täysin Victorian puolella ja mietin, onko hän vahingossa avioitunut hullujen huoneelta karanneen kanssa (onko Jonathan muuten italialainen, sillä tempperamenttia häneltä ainakin löytyy?), mutta kyllä pariskunnan kauniimpikin osapuoli osaa tarpeen tullen päästellä täyttä kurkkua. Kuten Mortal Illusion jo edellä sanoi ääni nousee aika komeasti falsettiin aina tarpeen vaatiessa (ja usein kun huutamiselle ei ole syytä).

Lorilla ja Bololla oli aivan valtavasti tuuria Unkarissa, sillä veikkaisin, että 95% ihmisistä oli varmoja, että he putoaisivat suorilta, mutta ei.

//muoksmuoksmuoks.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2007, 00:05:30 kirjoittanut Kate »
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa Leida

• Hanhensulkakynä
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Helmikuu 19, 2007, 20:25:25 »
Tämä tuotantokausi tosiaan muuttui heti tylsemmäksi, kun Jonathan ja Viktoria putosivat pelistä. Siis Jonathan olisi varmaan todellisuudessa aika vastenmielinen ihminen, enkä minä vieläkään ymmärrä miten Viktoria jaksaa tuollaista vähättelyä (vaikka toisaalta osaa tosiaan myös sanoa takaisin ja lisätä oman osansa siihen meuhkaamiseen), mutta ei tämä pari silti ärsyttänyt minua lopujen lopuksi oikeastaan yhtään. Mieluummin minä olisin heille voiton suonut kuin Freddielle ja Kendralle tai Aaronille ja Haydenille.

Nyt minä sitten toivon kovasti, että Kris ja Jos voittavat, koska ovat sen kaikin tavoin ansainneet. Rebeccasta ja Adamista pidän myös edelleen, mutta eivät he ansaitse voittoa samalla tavoin kuin Kris ja Jon. Ja tuo Adamin ainainen epävarmuus alkaa kyllä käydä jo hermoille.

Marnie of Gondor

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Helmikuu 19, 2007, 23:16:06 »
Krisin ja Jonin kannatus vain voimistuu täälläkin (varsinkin nyt kun Lori ja Bolo putosi, minua ei olisi haitannut jos ne olisi sattuneet voittamaan), nuo loput parit eivät alunperinkään kuuluneet mitenkään suuriin suosikkeihini (paitsi Adam ja Rebecca eivät nyt niin pahoja ole). Harmittavainen loppu Bolon ja Lorin kisalle, muuten ne olivat johdossa koko etapin ja sitten tekivät tuon typerän mokan.

Minä en olisi uskonut että jokin televisiossa - tällaisessa ohjelmassa - näkemäni voi tehdä minut niin vihaiseksi kuin Freddy, joka ei maksanut taksikuskille koko hintaa Etiopiassa lentokentälle mentäessä. Miten se **** edes *kehtaa* tehdä sitä, jättää maksamatta kuljettajille näissä kolmannen maailman maissa (ja sitten vielä naureskelee päälle). Jos joku on maailmanomistaja-amerikkalainen ulkomailla, niin se. Ihan tuollaisissa jutuissa on minulle tarpeeksi perustetta siihen, että minä en pidä jostakusta. Okei. ^^ Emme ota tätä vakavasti. x)

Poissa Mortal Illusion

• Vuotislainen
Vs: Amazing Race
« Vastaus #18 : Helmikuu 26, 2007, 09:44:41 »
Eilinen jakso oli ihan jees, Kiina oli mielenkiintoinen maa. Aloin inhota Freddyä vielä enemmän kuin yleensä. Hirveä juntti! Ja mikä juttu se on, että Freddy ja Kendra kutsuvat Adamia ja Rebeccaa "pikkuisiksi"? Tosi hauskaa! Olivat vielä idiootteja, kun eivät yieldanneet Krisia ja Jonia, mutta hyvä tietysti niin. Toinen ihminen, joka ärsyttää, on Hayden. Hän on pää auki koko ajan. Siinä tiilihommassakin hän vaati Aaronia koko ajan auttamaan, aivan kuin tämä olisi voinut jotain tehdä. Hirveä ripustautuja.

Seuraavaksi saisivat pudota Freddy ja Kendra. Voittajiksi Kris ja Jon, ja kahden muun parin järjestyksellä ei väliä.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #19 : Helmikuu 26, 2007, 18:07:39 »
Kun kilpailijat poistuivat Sri Lankasta, jossa he kävivät parisen viikkoa ennen tapaninpäivän 2004 tsunamia, oli viimeistään helppo todeta, että kolmen hyvän parin tippuminen peräjälkeen ei ole tehnyt itse ohjelmalle kovin hyvää. Ensin Gusin Heran ja Jonathanin ja Victorian sekä sen jälkeen Lorin ja Bolon tippuminen kilpailusta on tehnyt tästä kaudesta todella tylsän. Jonathan ja Victoria olivat loistava taistelupari vieläpä samassa joukkueessa, ja Lori ja Bolo toivat mukavaa vaihtelua näyttelijä- ja malliparien keskelle. Toisaalta sehän tosi-tv -ohjelmien riski on: kun yksi valloittava ja kiinnostava ihminen tippuu, voi koko tuotantokauden taso lässähtää kasaan. Itse eilinen jakso oli ihan mukava, yleisesti ottaenkin pidän aina vierailuista sellaisissa maissa, jossa asuvien ihmisten kielitaito ei ole itsestäänselvyys, vaikka tällä kertaa se olikin kostautua Krisille ja Jonille, jotka ovat edelleen suursuosikkejani kauden voittajiksi. Sekään ei silti vie pois todellisuutta, että Kris ja Jon ovat mielestäni aika tylsiä eivätkä eroa muista pareista kuin siten, että eivät ole tehneet toistaiseksi mitään tyhmää ja ovat selviytyneet tähän saakka riitelemättä keskenään. Oli harmillista katsoa eilen, kuinka heillä oli todella huonoa tuuria kiinalaisten taksikuskien kanssa kerta toisensa perään. Toivottavasti samanlaista vahinkoa kielitaidottomien kuskien kanssa ei tapahdu loppukauden jaksoissa kellekään parille, paitsi kenties Freddylle ja Kendralle.

Freddy ja Kendra ovat sen sijaan suursuosikkejani seuraaviksi tippujiksi. Jon osui täysin oikeaan sanoessaan, ettei Freddyn ego kestänyt olla kostamatta Adamille ja Rebeccalle, vaikka heidän olisi ollut taktisesti järkevämpää hidastaa Krisin ja Jonin matkaa. Yleisestikin ottaen tämä yield-sääntö ei minusta ole kovin hyvä ajatus, sillä paitsi että se lisää todennäköisyyttä siihen suuntaan, ettei vahvin ja nopein pari voita, ei se myöskään tarjoa yhtään lisää mielenkiintoa sarjaa kohtaan - sillä tuskin on kovin suurta merkitystä, kuka joutuu pysähtymään viideksi minuutiksi, vaikka tällä kertaa sääntö ratkaisikin viimeiseksi tulleen parin (joka ei lopulta tietenkään tippunut kilpailusta). Selviytyjissä paras kilpailija ei ole voittanut kovin usein, mutta Amazing Racessa niin on käynyt onneksi todella moneen otteeseen, toivottavasti niin on myös jatkossa.

Hayden ja Aaron alkavat näin kauden edetessä kohti tiensä päätä käydä inhottavimmiksi. Aaronissa ei yleensä ole mitään vikaa, mutta Hayden ei edes pienten ongelmien kohdatessa ole hetkeäkään hiljaa, vaan aukoo päätänsä hidastaen myös parinsa matkaa. Sunnuntaisessa jaksossa Hayden valitti siitä, että hän joutui kantamaan yhtä paljon tiiliä kuin häntä selvästi voimakkaampi Aaron. Mielestäni hän pärjäsi niiden kanssa kuitenkin ihan hyvin kokoonsa nähden ja vaikkei olisi pärjännytkään, hän olisi voinut yhtä hyvin palata hieman taaksepäin ja heittää pari ylimääräistä tiiltä menemään. Tuotantokauden kilpailijat olivat kauden alussa ihan lupaavia Gusin ja Heran, Lorin ja Bolon, Krisin ja Jonin sekä Jonathanin ja Victorian myötä, mutta parien tämänhetkisestä tasostaan paljon kertonee jonkin verran se, että Hayden ja Aaron ovat kaikessa ärsyttävyydessäänkin toiseksi paras joukkue näistä neljästä. On hieman ikävä viime kautta, jolloin loppunelikossa oli mukana Chipin ja Kimin, Colinin ja Christien sekä Lindan ja Karenin kaltaisia pareja.

Adam ja Rebecca ovat ihailtavia siinä mielessä, että sinnittelevät yhä tippumatta, vaikka joutuvatkin ensi jaksossa kerjuulle kehitysmaassa. He eivät ole olleet suosikkejani missään vaiheessa eivätkä varmasti tule olemaankaan, mutta toivon, että he näyttävät vielä Freddylle ja Kendralle ja voittavat heidät tässä kilpailussa. Katsotaan miten käy, en nimittäin olisi yllättynyt, vaikka he eivät saisi kerättyä rahaa edes taksimatkaan lentokentälle; muut kilpailijatkaan eivät luultavasti ole yhtä avokätisiä heille kuin Donille ja Mary Jeanille kilpailun alkuvaiheissa Senegalissa, sillä nyt pelataan kovilla panoksilla.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Maaliskuu 05, 2007, 17:25:56 »
En käsitä, miksi Aaron antoi Haydenin suorittaa tiesulku-tehtävän siitäkin huolimatta, että Haydenin hermot olivat muutenkin olleet hyvin kireällä samana päivänä ja oli selvää, että oikeaa lukkoa etsiessä kestäisi monta tuntia ilman suurehkoa ihmettä. Ennen eilisen jakson alkua toivoin, että Freddy ja Kendra jäisivät niukasti ulos finaalista, mutta mitä pidemmälle jaksossa edettiin, alkoi Hayden ärsyttää aina vaan enemmän. Haydenilla ja Aaronilla oli huonoa tuuria taksikuskien kanssa, mutta Hayden ylireagoi todella pahasti raivotessaan jokaisen pienen vastoinkäymisen, joihin he olivat vieläpä itse syyllisiä, kohdalla. Aaron oli todella ihailtava säilyttäessään malttinsa Haydenin raivoessa vierellä. Toisaalta oli todella ärsyttävää, että finaaliin selvinneet ratkaistiin tuurilla; aiemmin tuotantokauden aikana Ruotsissa heinäpaalitehtävässä kilpailu oli kuitenkin vasta aluillaan, mutta nyt pelattiin jo tosissaan miljoonasta dollarista. Olisi ollut todella typerää, jos Hayden ja Aaron olisivat päässeet finaaliin tiputtaen esimerkiksi Adamin ja Rebeccan, jotka todella ansaitsivat finaalipaikkansa. Adam ja Rebecca ovat koko ajan saaneet taistella edes seuraavalle etapille mukaan pääsemisestä, mutta eivät lannistuneet pidemmäksi aikaa ja onnistuivat raivaamaan tiensä kolmen parhaan joukkoon.

Freddy ja Kendra ovat edelleen inhokkiparini, mutta he eivät olleet sunnuntain jaksossa yhtä ärsyttäviä kuin vielä pari jaksoa sitten. Heidän tiensä on ollut mielestäni erittäin nousujohtoinen (vielä kauden alussa ajattelin heidän tippuvan nopeasti), sillä yhtäkään notkahdusta ei ole Norjan aikasakon jälkeen nähty. Voi olla, että he voittavat koko kilpailun, mutta luulisin, että he tulevat toisiksi; Kris ja Jon ovat hallineet tätä kautta suvereenisti eikä Adamin ja Rebeccan taso yllä kilpailemaan miljoonasta dollarista tosissaan. Freddyn ja Kendran puolesta - jos siis ajatellaan koko tuotantokauden voittamista - on tosin sanottava se, että Krisin ja Jonin suoritukset ovat heilahdelleet välillä, joskin toisinaan esimerkiksi taksikuskeista johtuen.

Siitä huolimatta - tämän kauden voittajapari lienee Kris ja Jon. Freddy ja Kendra tullevat toisiksi ja Adam ja Rebecca kolmansiksi. Luulisin, että siinä käy niin, mutta tämän viikon sunnuntainahan se varmaan lopulta nähdään.

Poissa Leida

• Hanhensulkakynä
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Maaliskuu 05, 2007, 18:17:18 »
Jep, se on sitten finaalikolmikko selvillä ja tuotantokausi lähenee loppuaan.

Viimeiset Kiina-jaksot ovat olleet varsin mielenkiintoisia, kun kulttuurien törmäykset ovat aiheuttaneet hankaluuksia. Kris ja Jonkin paljastivat, että osaavat muutakin kuin hymyillä, kun taksikuskien kanssa alkoi olla ongelmia. Adam ja Rebecca ovat lopettaneet riitelyn (tai sitten ne kohdat on leikattu pois) ja petranneet muutenkin, joten ansaitsivat minusta jatkopaikkansa. Viime jaksossa Aaronille ja Haydenille sattui tosiaan epäonninen päivä kaiken kaikkiaan, mutta kyllä Hayden alkoi olla täydellinen hermoraunio siinä lopussa. Olen samaa mieltä tuosta, että älytöntä ratkaista finaaliin menijät onnea vaativalla tehtävällä. Ja kaiken lisäksi se tehtävä oli vielä tuollaista kidutusta. Kolmetuhatta lukkoa... Minä olisin varmaan panikoinut yhtä pahasti kuin Hayden. ;)

Vaikka kaikki finaaliin päässeet parit ovat ns. pariskuntia, niin joukkueet ovat silti melko paljon toisistaan poikkeavia. Minäkin uskon ja toivon Krisin ja Jonin voittoon, mutta Freddie ja Kendrakin ovat olleet pelottavan vahvoja. Ja kun kaikki loppujen lopuksi voi kuitenkin ratketa vaikka taksikuskiin.

Poissa Mortal Illusion

• Vuotislainen
« Vastaus #22 : Maaliskuu 06, 2007, 12:13:12 »
En käsitä, miksi Aaron antoi Haydenin suorittaa tiesulku-tehtävän siitäkin huolimatta, että Haydenin hermot olivat muutenkin olleet hyvin kireällä samana päivänä ja oli selvää, että oikeaa lukkoa etsiessä kestäisi monta tuntia ilman suurehkoa ihmettä. Ennen eilisen jakson alkua toivoin, että Freddy ja Kendra jäisivät niukasti ulos finaalista, mutta mitä pidemmälle jaksossa edettiin, alkoi Hayden ärsyttää aina vaan enemmän.

Joo, Hayden alkoi kyllä ottaa aivoon tosissaan. Häntä ei todellakaan olisi pitänyt päästää tekemään sellaista hermoja raastavaa tehtävää. Hayden on aina itkemässä miehensä perään heti, kun pikkuisenkin tulee vaikeuksia, avuton tapaus. En tajua, miksi Aaron kosi, varsinkaan nimiteltyään Haydenia koko kauden bitchiksi.

Minäkin pelkään, että Freddy ja Kendra voittavat. Haluaisin Krisin ja Jonin voittavan, mutta toisaalta Adam ja Rebeccakin ovat välillä ihan hauskoja.

EDIT: Lievennetty Hayden-kommentteja, tosin todettakoon, että hänen oma tuleva aviomiehensä nimitteli häntä huomattavasti enemmän..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2007, 10:51:26 kirjoittanut Mortal Illusion »

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #23 : Maaliskuu 08, 2007, 21:33:48 »
Mortal Illusion, minulla ei ole mitään sitä vastaan, että et pidä Haydenistä televisiosarjan perusteella, mutta toivoisin, että nimittelyt jätettäisiin vähemmälle.

Kosinta jakson lopussa tuntui minusta hieman Selviytyjien Amber ja Rob-vastineelta. Vaikka Adam ja Rebecca ovat suosikkiparini yhä, kuitenkin minua harmitti, että Hayden ja Aaron putosivat, sillä varsinkin tämän jakson jälkeen tajusin heidän luonteensa syvyyden.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Mortal Illusion

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Maaliskuu 13, 2007, 09:57:11 »
Olipas ihan jännä viimeinen jakso. Olin kyllä tosi pettynyt, kun Freddy ja Kendra voittivat. Heidän omahyväisyytensä kasvoi uskomattomiin mittasuhteisiin kisan loppua kohti. He myös turvautuivat hivenen kyseenalaisiin keinoihin, tosin niin tekivät myös Kris ja Jon. Taksikuskille maksaminen punaisia päin ajosta voisi maksaa jonkun hengen. Ja hätätapausten valehteleminen on sekin törkeää. Mutta ahneus saa tekemään ihmeellisiä asioita.

Sitä en ymmärrä noissa tosi-tv-sarjoissa, että miksi ihmeessä asioista yritetään väkisin tehdä hirveän syvällisiä ja ihmeellisiä? Tarkoitan niitä lopun sepustuksia, joissa kaikki kehuvat toisiaan ja kertovat, miten Amazing Race muutti heidän elämänsä ja miten he ovat ylpeitä kumppaneistaan. Siis pliis, parit polttivat tv-yhtiön rahaa lentelemällä ympäri maailmaa miljoonan dollarin takia. Se on hyvää viihdettä ja varmaan hieno kokemus, mutta ei siitä tarvitsisi tehdä sen syvällisempää kuin se on.