Kirjoittaja Aihe: My Chemical Romance  (Luettu 11250 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Briette

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
My Chemical Romance
« : Tammikuu 21, 2007, 19:20:31 »
Ajattelin perustaa tuon uimaintiaanin kanssa uuden topicin MCR:ästä, kun vanha hävisi softan vaihtuessa. Eli alkuun taas jotain faktaa, mutta myös omia mielipiteitä.

Elikkä My Chemical Romance on newjerseyläinen yhtye, perustettiin vuonna 2001. 2002 vuonna ilmeistyi ensimmäinen albumi, I Brought You My Bullets, You Brought Me Your Love.
Vuonna 2003 MCR kirjoitti levytyssopimuksen Reprise/Warner Brosin kanssa. Vuonna 2004 yhtyeen toinen albumi, Three Cheers for Sweet Revenge, ilmestyi ja myi platinaa vuonna 2005.
Uusin albumi, The Black Parade, ilmeistyi lokakuussa 2006.
Lähteenä toimi Wikipedian tiedot.
MCR:än omat kotisivut

Nykyiset jäsenet,
  • Gerard Way, laulu
  • Frank Iero, kitara
  • Ray Toro, soolokitara
  • Mikey Way, basso
  • Bob Bryar, rummut

Ex-jäsenet,
  • Matt Pelissier

Itse pidän  bändistä, on itseasiassa lempi bändini. Olen jostain 2006 vuoden kesästä asti kuunnellut, eikä ole tullut kyllästymistä vielä minkään kappaleen kanssa. Kaikki levyt omistan nykyään, ensimmäinen piti tosin tilata netistä, samalla tilasin sitten tuon Three Cheers For Sweet Revegnen. En ole todellakaan katunut sitä ostosta, ja TBP sain joululahjaksi. Kuulin ensimmäisena kappaleena Helenan, joka on edelleenkin yksi lempikappaleistani, jonka jälkeen minun oli ehdottomasti saatava kuulla lisää MCR:ää.
Keikalle olisi tietysti mahtavaa päästä, mutta katsoo nyt, ovat tulossa koskaan Suomeen, jos ei, täytyy varmaan yrittää päästä Ruotsiin tai jotain.

No nyt on sitten teidän muiden vuoro, kertoa mielipiteitänne, ja muuta yleistä keskustelua.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 28, 2007, 12:04:51 kirjoittanut Briette »
i only show you what i want you to see

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
Vs: My Chemical Romance
« Vastaus #1 : Tammikuu 21, 2007, 19:52:09 »
Kyllä kyllä...

Eli siis minunkin lempibändini on. Kuulin Chemin ekoina kappaleina Helenan ja Drowning Lessonsin, kun Brietellä oli ne koneella haettu. Sittemmin kai Briettekin kiinnostui bändistä enemmän ja haki koneelle lisää bändin tuotantoa ja minä siinä samalla kuulin niitä kappaleita ja pidin (ja pidän) kovasti.

Levyistä omistan Three Cheers For Sweet Revengen ja The Black Paraden, IBYMB,YBMYL:n tilaan lähiaikoina netistä kun sitä ei suomesta enää saa mistään kaupoista.

Minullakaan ei ole minkäänlaista kyllästymistä kappaleiden kanssa käynyt. Lempikappaleitani vanhoilta levyiltä on Helena, Vampires will never hurt you, Early sunset over Monroeville, Skylines and Turnstiles... Äh, turha näitä on alkaa listaamaan kun ihan kaikista kuitenkin tykkään. Uusimmallakin levyllä kaikki on äärettömän hyviä, mutta suosikeiksi on noussut Famous last words, House of wolves, Cancer, Dead!, Disenchanted ja The sharpest lives.

Jos nyt joskus kerkeävät tulla suomeen, niin ehdottomasti hommaan itseni keikalle :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2007, 15:34:47 kirjoittanut uimaintiaani »

umpisolmu

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Tammikuu 21, 2007, 22:44:18 »
Taisin löytää tämän orkesterin viime maanantaina ja nykyään se kuuluu suosikkeihini. Sain jostain mystisestä syystä kipinän mennä Youtubeen ja etsiä MCR:än kappaleita, ja se sitten veikin minut totaalisesti mukanaan. Tilasin netistä kaksi uusinta levyä, ensimmäinen jäi rahanpuutteen vuoksi vielä nettikaupan virtuaalihyllylle, mutta ehkä köyhän opiskelijankin sukanvarresta löytyy lähiaikoina yhteen levyyn tarvittavat rahat. Ehkä.
Suosikkikappaleita on minun paha mennä sanomaan, pidän lähes kaikista hurjasti, tosin Welcome to the Black Paradea ja Famous lasta wordsia olen tainnut viime päivinä kuunnella eniten. Helena on myös jonkiasteinen suosikki varmaankin aina, sillä se oli ensikosketukseni tähän mainioon bändiin.

menwendine

• Ankeuttaja
Re: My Chemical Romance
« Vastaus #3 : Tammikuu 23, 2007, 14:23:03 »
My Chemical Romance <3 Tosiaan. En olisi koskaan varmaan aloittanut tämän bändin kuuntelua, jos en olisi etsinyt yhtä kappaletta. Törmäsin siinä sitten haku yrityksen kautta kappaleeseen Helena, joka vei sydämeni. Musiikkivideokin oli julmetun upea ja rakastan tuota kappaletta ylikaiken edelleenkin. Se on suosikkini yhä. Lempibändini tämä on ehdottomasti. :>

Levyjä en pahemmin omista. Mp3-soittimesta löytyy I Brought You My Bullets, You Brought Me Your Love -levy. Olen ajatellut nettikaupoista jossain välissä vilkaista mitä hintaa pyytävät ja tilata sitten. Olisi kuitenkin suuri hinku omistaa kaikki levyt. Kirjasto on onneksi nyt kaverina tässä levyjen hommaamisessa. Kirjastosta tykätään, nih. Mutta se ei ollut se pääpointti. Tahtoisin myös sen DVD:n, joka ilmestyi jokin aika sitten. Taisi olla 2006 ja marraskuu. En muista tarkalleen, mutta CDON.comista löytyisi tuo.

Lainaus
Jos nyt joskus kerkeävät tulla suomeen, niin ehdottomasti hommaan itseni keikalle :)
uimaintiaania komppaan. Kunpa tulisivatkin Suomeen, se olisi niin varma, että tämä tyttö lähtisi keikalle. ^^

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #4 : Tammikuu 28, 2007, 12:22:25 »
Lainaus
uimaintiaania komppaan. Kunpa tulisivatkin Suomeen, se olisi niin varma, että tämä tyttö lähtisi keikalle. ^^

MINÄ MYÖS!

Löysin tämän bändi vasta joskus loka-marraskuussa eli en kamalan kauan ole kyseistä bändiä kuunnellut. Kaverini sen sijaan ovat jo pitkään hehkuttaneet My Chemical Romancea, kun minä taas en ole koskaan ymmärtänyt heitä. Musiikki ei vain ole ikinä iskenyt minuun ennen kuin vasta nyt vähän aikaa sitten. Sain äidiltä rahaa hyvistä koetuloksista ja eksyin levykauppaan ja ajattelin sitten kokeilla The Black Paradea ja en ole sitä katunut. Huomasin, että musiikki oli juuri sellaista, joka iskee minuun juuri nyt. Sittemmin sitten hankin Three Cheers For Sweet Revengen ja lainasin kaveriltani I Brought You My Bullets, You Brought Me Your Love:n. Huomasin, että myös vanha tuotanto iskee ja olin siitä aika yllättynyt, koska olin jo pitkään haukkunut kyseistä bändiä. Ehkä musiikkimakuni oli vain kehittynyt tähän suuntaan sen jälkeen, kun viimeksi kuulin MCR:ää. Nyt kuitenkin olen ihan täysillä mukana.

Tällä hetkellä lempikappaleitani ovat Demolition Lovers, Thank You For The Venom, Vampires Will Never Hurt You ja You Know What They Do To Guys Like Us In Prison. Minusta paras levy on ensimmäinen, vaikka eipä kaksi muutakaan kovin paljon huonommiksi jää. Kaikki kolme soivat mp3-soittimessani ihan sekaisin, että en sillä tavalla pahemmin kyllä erittele niitä. Koko tuotanto on loistavaa. Yksi lempibändeistäni tällä hetkellä.

Täytyy vielä sanoa, että Gerardin ääni on kyllä aivan ihana, sellainen, jossa on paljon eri vivahteita. Hön saa ladattua biiseihin eri tunnetiloja jo pelkästään äänensä moninaisuuden avulla.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Tammikuu 28, 2007, 12:29:17 »
Kukapa joka bändistä tykkää ei menisi heidän keikalleen jos vain pääsisi? Sen vuoksi menisin kyll äitsekkin.

Olet kyllä oikeassa, Liberty, sen suhteen, että Gerardin ääni todella ON äärimmäisen vivahteikas. Joskus jo siintä äänestä pystyy päätellä millainen ilme Gerardilla on laulaessaan. Tunteet todella kuultaa biiseistä läpi ;)

Itselläni hajosi viimeviikolla mp3, eikä sisarukset suostu lainaamaan omiaan ilman maksua :D Nyt on sitten kauhea ikävä koulussa tylsillä tunneillä, kun ei voi edes musiikkia kuunnella, haluaa vain nopeasti kotiin.. Onhan mulla onneksi kämmykässä mp3 soitin, mutta muisti on niin turhauttavan pieni, joten pitää säästää rahaa vielä mp3:seenkin..

Olisin varmaan keksinyt vielä vaikka mitä, mut kaveri vissiin ottaa jo ulkona ja oon vielä yökkäri päällä :D

Abahachi

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Tammikuu 29, 2007, 14:33:49 »
Täytyy kai minunkin laittaa uudestaan viestiä tähän.:)

Elikkä, MCR-fani olen ja tällä hetkellä bändi keikkuu lempibändieni listalla aivan kärkisijoilla, ellei ykkösenä.
Omistan The Black Parade ja Three Cheers For Sweet Revenge - levyt ja minulta löytyy myös upouusi MCR-paita, sellainen punainen "I don't need your friends I've got my own", jos joku on sellaiseen törmännyt. Kuolasin sitä kauan ja nyt vihdoin sen sain hankittua.

Lempi biisejäni ovat The Sharpest Lives, Famous Last Words, Teenagers, Dead!, To The End, Thank You For The Venom, You Know What They Do To Guys Like Us In Prison, Tha Jetset Life Is Gonna Kill You, Cementery Drive ja I'm Not Okay (I Promise). Tulipas noita paljon.:D
Videoista pidän eniten Famous Last Wordsistä (ihanan simppeli), Welcome to the Black Paradesta ja I'm Not Okay on jotain niin mahtavaa, vakava aihe mutta hauska video, josta silti on saatu huumorista huolimatta sanomaa näkymään selvästi.

Minäkin olen valitettavasti tavallaan yksi noista uusio-faneista, mutta lähinnä vain siksi että kuulin bändistä kunnolla vasta tänä syksynä. Haluaisin vielä saada käsiin kaikista vanhimman levyn, toivottavasti siinä ei mene kauaa aikaa.

Gerardin ääni on jotenkin niin erikoinen, että ei oikein voi olla tykästymättä. Se on kaikkea muuta kuin tylsä.
Frankien vääntelehtimistä ja riehumista on aivan ihanaa katsoa, ja jotenkin hän on vakuuttanut minut taidoillaan totaalisesti, joka voi johtua siitä, että olen itsekin aikanaan soittanut kitaraa (en tosin sähkökitaraa, mutta kitara mikä kitara). Silti pidän kaikista bändin jäsenistä todella paljon, mutta jotenkin Frank ja Bob ovat tulleet minulle esille eniten, Bob varmaan siksi, että on aivan mahtava rummuissa ja tekee paljon töitä bändin eteen.

Ja jos pojat tänne Suomeen asti pääsevät jonain päivänä pääsevät, niin ehdottomasti aion olla heitä katsomassa. Tai sitten jos eivät tänne ilmaannu niin voisin muutaman vuoden päästä lähteä katsomaan vaikka Saksaan.:P
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2007, 18:41:32 kirjoittanut Abahachi »

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Tammikuu 29, 2007, 15:21:46 »
Lainaus käyttäjältä: Abahachi
Haluaisin vielä saada käsiin kaikista vanhimman levyn, toivottavasti siinä ei mene kauaa aikaa.
Tuota I Brought You My Bullets, You Brought Me Your Lovea ei kuulemma saa enää mistään päin suomea kaupoista, joten se täytyisi sitten kai tilata netistä.
Itse olen esimerkiksi tilaamassa sen lähipäivinä Cdon.comista :D

Lainaus käyttäjältä: Briette
Joskus jo siintä äänestä pystyy päätellä millainen ilme Gerardilla on laulaessaan. Tunteet todella kuultaa biiseistä läpi ;)
Ihan totta :D On hauska kuvitella Gerardin ilmettä laulaessaan tietyllä äänellä, se jotenkin (niinkuin sanoit) kuuluu siitä :D

sinynza

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Tammikuu 29, 2007, 15:42:36 »
Juu, minäkin voin myöntää tykkääväni tästä bändistä. Tutustuin MCR:en vasta viime syksynä tai silloin joskus kun Welcome to the black parade soi radiossa. Että minäkin olen näitä uusia faneja. Noh, tykkäsin kauheasti tuosta biisistä ja päätin kuunnella muitakin kyseisen bändin biisejä. Ja loistaviahan ne olivatkin! :) En ole kauheasti tutustunut vanhimpaan tuotantoon, enemmän tykkään uudesta. Kyllähän sieltä ekalta levyltä löytyy hyviä biisejä, mutta niin. ;> Lempibiisejäni ovat mm. Teenagers, To the end, Dead!, I´m not okay, Cancer, Sleep ja This is how I disappear. Muitakin kyllä löytyy mainittakoon vaikka vanhemmasta tuotannosta Early sunsets over Monroeville :) Gerardin ääni on ihana ja niinkuin muutkin sanoivat kivan vivahteikas. Mukavaa kuunneltavaa, ei kyllästy nopeasti (paitsi tuohon Welcome to the black paradeen, koska se soi melkein aina radiossa). En omista yhtäkään MCR:n levyä, koska en omista enää edes kunnollista levysoitinta (no kyllähän tuo vanha rupu vielä toimii.. mutta sitä ei kehtaisi pitää näytillä kun se on niin kauhean näköinen). Suunnitteilla on kyllä ostaa uusin levy. Siinä on niin mahtavia biisejä! :) Mp3:lle on kyllä ladattuna melkein kaikki biisit joita heillä olemassa on! Keikalle olisi kyllä kiva päästä ja ilman muuta menen jos nyt Suomeen tulevat.

Muoks. Heei, ostin sitten eilen tuon The Black Parade -levyn :) Kuuntelen justiinsa nyt samalla ;> Nää on niin loistavia biisejä<3
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2007, 16:00:33 kirjoittanut Adele »

Poissa Liberty

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Tammikuu 30, 2007, 17:30:32 »
Täytyy vielä sanoa, että bändin musavideot ovat aivan mahtavia. En ole aikoihin törmännyt niin kauniisiin musavideoihin. Helena ja The Ghost of You ovat suosikkejani. Rakastan musiikkivideoita, joissa on joku tarina ja näissä on. Jollakin tapaa todella piristävää nykyajan puolialastomatnaisetkiemurtelevatvideoiden keskellä. Lisäksi kaikki videot ovat jotenkin niin ihania värimaailmoiltaan ja tunnelmaltaan. Jopa Famous Last Words, jossa ei selvää juonta ole, on tunnelmaltaan aivan mahtava. Jotenkin hassua, että kameran välityksellä voi saada sellaista jälkeä aikaiseksi. Kaunista, koskettavaa, tunteikasta... Olen sokaistunut videoiden täydellisyydestä :D

velhotar

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Helmikuu 14, 2007, 16:15:46 »
3.7. Helsingin Jäähallissa. Liput 44€, tulee myyntiin 20.2. kello 9:00 Lippupalvelussa.
http://www.welldone.fi/event.asp?id=911&orderby=date

Poissa Liberty

• Vuotislainen
« Vastaus #11 : Helmikuu 16, 2007, 19:22:12 »
Jos ikäraja olisi, siitä olisi jossain mainittu ja en usko, että niitä tänne olisi järkeäkään järjestää soittamaan, jos tuo ikäraja olisi. Aika rajusti karsiutuisi tuo keikkayleisö.

Minä olen ihan Helsingistä päin tulossa (tai no, jos totta puhutaan niin Riihimäeltä, mutta enpä minä täällä Riihimäen päässä juurikaan oleile). Ollaan aika isolla kaveriporukalla tulossa sinne ja osa meistä onkin jo nähnyt MCR:n livenä Ruotsissa (mutta en minä). Tavoitteena olisi sitten keikka eturivistä kokea. En tajua millä jaksan odottaa heinäkuuhun asti, siihenhän on niin monta kuukautta... Olen ollut nyt jo m,onta päivää ihan täpinöissäni, vaikka pitäisi kai hieman rajoittaa, koska tunnetustihan odottava aika on pitkä. Pitäis keksiä jotain muuta ajateltavaa välillä.

Mielestäni jäähalli ei kamalan iso ole. Tai siis onhan se tavallaan iso muttei ihan hirveän iso. Tai siis sehän on ihan suhteellista. En tiedä, höpötän nyt ihan omiani taas.

Liian mahtavaa. Kuolen.

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #12 : Helmikuu 20, 2007, 00:00:03 »
Heippa :)

Kiva, että pääsette MCR:n keikalle ja joo, saa siitä toki olla innoissaan (ja pitääkin!), mutta koittakaas nyt kuitenkin vähän rajoittaa sitä chattailua. Yksäreillä voitte tietty kommunikoida ja kysellä kuka tuntee kenetkin ja kenen kyydillä pääsee Helsinkiin, mutta tämän topicin voisi edes yrittää pyhittää vähän asiapitoisemmille viesteille (= ei tarvitse kertoa joka päivä, kuinka paljon tänään jännittää, onko jo liput ja kuka kaveri lähtee mukaan).

Olis kiva. Kiitos :)

Poissa Liberty

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Helmikuu 20, 2007, 20:47:45 »
Muoks. Heei, ostin sitten eilen tuon The Black Parade -levyn :) Kuuntelen justiinsa nyt samalla ;> Nää on niin loistavia biisejä<3

Palatakseni nyt aiheeseen niin onko kenelläkään muulla tullut sellaista oloa, että The Black Paraden kappaleet olisivat hirveän laskelmoituja. Ikään kuin tällä levyllä olisi harkitusti kalasteltu ihan uudenlaista yleisöä. Aikaisemmat levyt eivät ole niin huoliteltuja kuin tämä uusin mutta en usko sen johtuvan siitä. Minulla vain jäi sellainen olo, että tällä levylle olisi tehty paljon suurempi määrä biisejä ja julkaistavaksi valittiin tarkoin harkitut kappaleet, joiden uskottiin houkuttelevn muunkinlaista kuuntelijakuntaa kuin vanhoja faneja. Jollakin tapaa ollaan luotettu, että vanhat fanit pysyvät ja nyt on aika levittäytyä pidemmälle. Ja onhan tässä onnistuttukin, mutta siis ymmärtääkö kukaan mitä haen takaa?! Tyyliä ei olla haluttu radikaalisti muttaa, koska vanhaan ollaan tyytyväisiä, mutta biisien asettelussa ollaan nähty aikaisempaa enemmän vaivaa ja mukaan on pistetty enemmän valinnanvaraa tyyllillisesti.

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Helmikuu 20, 2007, 21:17:05 »
Joo, onhan tuon uuden levyn kappaleet selvästi erilaisia kuin vanhoilla levyillä. Ne on oikein järjestelty sille lyvylle niin, että siellä on vähän rauhallisempia kappaleita välillä. The End tuntuu myös siltä, kuin se olisi sioitettu ihan tarkoituksella ensimmäiseksi, jossain määrin avaamaan sen "paraati".
Myös tuolle Black Paradelle on tehty melko monta ns. B-size kappaletta. Jos hakee heidän biiseihin sanoja, voi ainakin plyriksita (netti sivu) löytää noita B-size biisejä. Jotkut niistä olen koneellekin onnistunut saamaan ja näin, ihan hyviä ollut. Siellä on myös yksi sellainen mikä kuulostaa ihan Disenchantedilta, mutta hieman eri sanat ja melodia, sen nimi onkin sitten Shut Up And Play. Molemmat olen noista siis kuullut.
Jossain määrin pidän enemmän kuitenkin siintä vanhojen levyjen vähemmän huolitellusta tyylistä, mutta sitten taas tuo huoliteltu on kanssa niin hyvää, mutta kuitenkin erilaista. Kuulostaa myös minun korviini siltä, kuin huolellisuus koko ajan vaan paranisi, ensimmäinenhän levyhän on oikeastaan aika "huutaimista/rääkymistä/paukutusta" mutta kuulostaa silti hyvältä. Toisella albumilla niiden kappaleiden sanat on lausuttu paljon selvemmin kuin ensimmäisellä ja siintä sitten kehittynyt vaan. Silti, osittain, toivoisin heidän seuraavan levynsä olevan vähän enemmän tuota vanhaa.

Eikä siihen oikeastaan koskaan voi luottaa, että vanhat fanit pysyisivät vaikka musiikki muuttuisi kuinka. Ainakaan he eivät voi sanoa jämähtäneensä vain yhdenlaiseen tyyliin ja tottakai vaihtelu ja muutos on ainakin tältä osin hyvästä :D

Jos nyt eksutte jonnekkin hakemaan MCR:än musiikkia koneelle, niin kannattaa hakea yksi niistä B-sizeista, Kill All Your Friends, sen olisin oikeasti toivonut olevan levyllä.

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • That last hand... nearly killed me.
« Vastaus #15 : Helmikuu 21, 2007, 22:52:17 »
Tutustuin bändiin vasta The Black Paraden myötä ja tykkäilen kyllä kovasti. Pidän erityisesti siitä kuinka hyvin bändi soittaa yhteen. Lisäksi levy on monipuolinen, sieltä löytyy niin balladeja(Cancer) kuin sitten vähän nopeatempoisempaakin(Dead) matskua. Musiikkivideoiden ja bändin ulkoisen olemuksen perusteella heinäkuussa on hieno keikka luvassa. Kaksi kohtuullista paikkaa sain konsertista.
Shaken, not stirred.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
Vs: Re: My Chemical Romance
« Vastaus #16 : Helmikuu 22, 2007, 12:34:09 »
Joo, onhan tuon uuden levyn kappaleet selvästi erilaisia kuin vanhoilla levyillä. Ne on oikein järjestelty sille lyvylle niin, että siellä on vähän rauhallisempia kappaleita välillä. The End tuntuu myös siltä, kuin se olisi sioitettu ihan tarkoituksella ensimmäiseksi, jossain määrin avaamaan sen "paraati".

Ja The Endhän on aivan selvästi tehty loistavaksi keikkojen avauskappaleeksi. Tai siis tiedän faktana, että sillä MCRn keikat alkavat, mutta kun levyä kuuntelee niin huomaa, että siinä on selkeästi sellaisia piirteitä, että se on tehty vartavasten sekä levyn että keikkojen avausta varten (jos joku on Smakia kuunnellut niin voin verrata tätä heidän kappaleeseensa Tästä se nyt alkaa). Täytyy sanoa, että odotan innolla, että saan itse kokea tuon kappaleen heinäkuussa. Se herätti ainakin Tukholmassa kuulemma aika suuria tunteita yleisössä, kun Gerard lauloi:
"I encourage your smiles, I expect you won't cry" ja lakana, joka oli lavan edessä tippui alas ja bändi paljastui sen takaa.

Jossain määrin pidän enemmän kuitenkin siintä vanhojen levyjen vähemmän huolitellusta tyylistä, mutta sitten taas tuo huoliteltu on kanssa niin hyvää, mutta kuitenkin erilaista. Kuulostaa myös minun korviini siltä, kuin huolellisuus koko ajan vaan paranisi, ensimmäinenhän levyhän on oikeastaan aika "huutaimista/rääkymistä/paukutusta" mutta kuulostaa silti hyvältä. Toisella albumilla niiden kappaleiden sanat on lausuttu paljon selvemmin kuin ensimmäisellä ja siintä sitten kehittynyt vaan. Silti, osittain, toivoisin heidän seuraavan levynsä olevan vähän enemmän tuota vanhaa.

Minäkin toivoisin. Jollain tapaa vanhoissa levyissä tuo tietynlainen holtittomuus on hyvin kiehtovaa. Se, että biisit ei ole aseteltu niin huolellisesti ja se, että siitä kuule kuinka bändi on oman tiensä kulkija. Ei sillä etten uudesta levystä pitäisi, ei sinne päinkään, mutta kuitenkin, kuka nyt ei vanhaa kaipaisi. Toisaalta olisi kieltämättä aika jännittävää, jos seuraava levy olisi aivan jotain muuta, jotain sellaista, mitä kukaan ei ole osannut odottaa. Tuoreus on aina hyvä asia.

Eikä siihen oikeastaan koskaan voi luottaa, että vanhat fanit pysyisivät vaikka musiikki muuttuisi kuinka. Ainakaan he eivät voi sanoa jämähtäneensä vain yhdenlaiseen tyyliin ja tottakai vaihtelu ja muutos on ainakin tältä osin hyvästä :D

Ei voi luottaa, ei tietenkään, mutta koska onhan levyllä selvästi vanhoillekin faneille muutamia varmoja tärppejä niin on otettu riski ja kokeiltu jotain muuta ja sitä minä kunnioitan missä tahansa bändissä, muuntautumiskykyä. Täytyy olla rohkeutta ja taitoa.

Jos nyt eksutte jonnekkin hakemaan MCR:än musiikkia koneelle, niin kannattaa hakea yksi niistä B-sizeista, Kill All Your Friends, sen olisin oikeasti toivonut olevan levyllä.

Kaikki kehuvat tuota biisiä aivan suunnattomasti ja minä kun en pidä siitä ollenkaan. Vihaan suorastaan sitä "pappapaa pappapaa"-juttua ja jollakin tapaa koko biisi on aivan tavattoman ärsyttävä ja saa minut suorastaan pahalle tuulelle. En tiedä, mikä siinä on niin kovin vialla, mutta se on minun korvilleni aivan vääränlainen. Mutta siis kuunnelkaa ihmeessä, mistä sitä tietää mistä te pidätte. Ja onhan kappaleessa kieltämättä aika mielenkiintoinen tunnelma, jollakin tapaa ihan epätyypillinen MCRlle.

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #17 : Helmikuu 22, 2007, 20:49:18 »
Minäkin jollain tapaa kaipaan sitä vanhojen levyjen tyyliä, sellaista holtittomuutta, mutta ei sillä, pidän valtavasti myös uudesta, järjestellymmästä tyylistä. Seuraava levyhän saattaa sitten olla taas jotakin ihan muuta, kuka tietää. Silti toivon, ettei heidän musiikkinsa enää paljoa muuttuisi, kun tästä tuotannosta tykkään niin hirveästi.

Lainaus käyttäjältä: Liberty
Täytyy sanoa, että odotan innolla, että saan itse kokea tuon kappaleen heinäkuussa. Se herätti ainakin Tukholmassa kuulemma aika suuria tunteita yleisössä, kun Gerard lauloi:
"I encourage your smiles, I expect you won't cry" ja lakana, joka oli lavan edessä tippui alas ja bändi paljastui sen takaa.
Jos keikat kerran alkavat aina tällä kappaleella, olen sitten kyllä ihan varma että se aloitus on tehty hienosti, koska juuri sellainen jännän "uhitteleva" (ääh, ei tuo ollut se sana mitä tarkoitin, mutta mitä väliä) se kappale on, kyllä minäkin odotan kovasti sitä :D Varmastikin yleisö kilahtaa tuossa kohdin, jos se on yhtä tunteita herättävästi tehty kuin Tukholmassa ;)

Nyt taidan taas tältä osin lopettaa, mutta enköhän taas aika pian tule kirjoittelemaan :D Ihan kiva, että tämäkin topikki siivottiin, aika paljon turhaa tavaraa oli kertynyt lippuja ym. jännittäessämme ;D

Poissa Liberty

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Helmikuu 24, 2007, 21:30:20 »
Minäkin jollain tapaa kaipaan sitä vanhojen levyjen tyyliä, sellaista holtittomuutta, mutta ei sillä, pidän valtavasti myös uudesta, järjestellymmästä tyylistä. Seuraava levyhän saattaa sitten olla taas jotakin ihan muuta, kuka tietää. Silti toivon, ettei heidän musiikkinsa enää paljoa muuttuisi, kun tästä tuotannosta tykkään niin hirveästi.

Mutta toisaalta, jos jäävät tähän samaan jumittamaan, emme saa koskaan tietää, jos he vaikka olisivat pystyneet johonkin vielä parempaan. Bändin kasvu ja musiikin kehittyminen on usein aika positiivinen asia. Voi löytää aivan uusia juttuja, mutta jos bändi ei kasva eikä musiikki muutu, levyt alkavat vähitellen toistaa itseään eikä loppujen lopuksi ole enää mitään järkeä julkaista uusia levyjä, koska ei ole yleisölle mitään uutta annettavana.

Täytyy sanoa, että odotan innolla, että saan itse kokea tuon kappaleen heinäkuussa. Se herätti ainakin Tukholmassa kuulemma aika suuria tunteita yleisössä, kun Gerard lauloi:
Jos keikat kerran alkavat aina tällä kappaleella, olen sitten kyllä ihan varma että se aloitus on tehty hienosti, koska juuri sellainen jännän "uhitteleva" (ääh, ei tuo ollut se sana mitä tarkoitin, mutta mitä väliä) se kappale on, kyllä minäkin odotan kovasti sitä :D Varmastikin yleisö kilahtaa tuossa kohdin, jos se on yhtä tunteita herättävästi tehty kuin Tukholmassa ;)

Minua itkettää jo ajatuskin siitä lakanasta ja jännityksestä, kun kuulee bändin muttei näe. Kyyneleet olivat Tukholmassa virranneet aika ahkerasti :D

Abahachi

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Helmikuu 26, 2007, 18:25:45 »
Kun tässä on nyt keskusteltu näistä tyylivaihdos jutuista niin täytyy minunkin sanoa, että vaikka ekaksi tutustuinkin The Black Paradeen, niin nyt kun olen myös tutustunut tuohon vanhaan MCR:ään (Ei vain Revengen ajalta vaan ihan niistä vanhimmista alkaen) minäkin olen alkanut kaivata tuota vanhaa holtitonta tyyliä, vaikka pidän toki melkein yhtä paljon uudesta levystä ja siinä on monta biisiä jotka lukeutuvat suosikkeihini, niin silti jotenkin tahtoisin, ettei nyt ainakaan enää mentäisi rauhallisempaan suuntaan seuraavalla levyllä.

Pakko nyt sanoa vielä, että olin oikeasti kuolla paniikista kun keikasta kuulin. Minulla olisi ollut vielä leiri samaan aikaan, mutta hyvänen aika sentään, eihän tällaista mahdollisuutta voi jättää väliin joka vuotisen leirin takia, koska suunnitelmissa on, että seuraavaksi näkisin MCR:n livenä vasta ensi levyn jälkeen, mielellään Saksassa. Liput sain hankittua istumapaikoille, vaikka olisin kyllä seisomaan mennyt mieluummin. Eikä se mitään, olen tosi tyytyväinen siihen, kunhan vain nään jotain sitten.

Minua itkettää jo ajatuskin siitä lakanasta ja jännityksestä, kun kuulee bändin muttei näe. Kyyneleet olivat Tukholmassa virranneet aika ahkerasti :D

En ole minäkään mikään poikkeus, nytkin alkoi itkettää kun luin tuota Libertyn kuvausta.:) Kun nyt vaan heinäkuuhun asti päästään niin luulen, että joku totaalinen murtuminen voi tuossa tilanteessa minulla ja monella muullakin olla täysin mahdollinen. Enempää en kuitenkaan pulise keikasta ettei mene taas turhanpäiväiseksi.:D

Larde

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Helmikuu 27, 2007, 17:59:38 »
MCR, ah tuo maailman toiseksi paras bändi.
En mä vaan osaa mitenkään erityisemmin selittää miksi MCR on hyvä, se vaan yksinkertaisesti räjäyttää tajunnan. :)
Ja Helsinkiin keikalle, tottakai, ehdottomasti.
Heh, MCR:ää aloin kuuntelemaan joskus parisen vuotta sitten, kun kaverini sitä minulle soitti. Sitten oli pakko hankkia Three Cheers for Sweet Revenge, ja siitähän se sitten lähti.
I Brought You My Bullets, You Brought Me Your Love oli myös pakko hankkia, joskaan se ei mielestäni ole yhtä hyvä levy kuin Revenge.
Kun The Black Parade vihdoin viime vuonna tuli kauppoihin, oli sekin heti pakko saada !
Paras levy on silti edelleen Revenge, se on kokonaisuutena paras, vaikka Bullets ja WTTBP ovat molemmat myös erittäin hyviä levyjä.
Lempi biisejäni ovat mm. I'm not okay (I promise), The ghost of you, Helena, It's not a fashion statement, It's a deathwish ja Dead!. (Lempibiisini tosin vaihtuvat todella tiuhaan tahtiin, joten nämä ovat tämänhetkiset lempparit :D)
Ja, voi vitsi sitä Gerrun ääntä. <3
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 01, 2007, 01:29:19 kirjoittanut Larde »

Mustesydän

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Maaliskuu 01, 2007, 23:52:00 »
Ihana bändi.
En ole kauaakaan fanittanut bändiä, mutta nyt kun tunnen sen paremmin(siis olen kuullut musiikkia enemmän) niin tykkään kyllä todella paljon.
Levyjä ei ole, mutta ainakin tuon uusimman ostan tässä lähiaikoina, heti kun menen kaupunkiin seuraavan kerran. Vaikka olisi muitakin levyjä ostettavana, on MCR:n levy pakko saada pian. Kun aina tulee semmoinen olo, että pitäisi kuunnella MCR:tä, niin sitten ei voikkaan kun ei ole levyä, eikä koneella mitään kappaleita.
Harmittaa tuo heinäkuun keikka, isosisko on menossa sinne, mutta minä en pääse. :( Eikä sisko edes tykkää siitä bändistä. >:( Ottaa kyllä melkoisesti päähän. No, ehkä minä vielä joskus pääsisin heidän keikalleen.
Ainakin Famous last words ja the black parade on hyviä biisejä, muita en ole niin hirveästi kuullutkaan.
Ja, voi että, Gerard on niin ihana. (: Hän on söpö ja hänellä on hyvä ääni.
No mutta, täällä sitä vain sitten teiniangstataan, kun en pääse sinne keikalle. Ehkä joskus toiste sitten.

Poissa Hele

• Lukutoukka, filosofi, kirjoittaja
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #22 : Maaliskuu 04, 2007, 21:05:05 »
Lempibändini. Tutustuin bändiin jossain loppu syksystä. Omistan vain The black paraden. Aidon ostaa Three Cheers For Sweetin sitten kun saan rahat kokoon.
Lempibiisejäni ovat tällähetkellä Mama, Famous last words, Helena, I`m not okay ja The Gost of You. Myös muut The black paraden biisit ovat hyviä.
En varmaakaan pääse heinäkuun keikalle. Silloin on serkun synttärit, ja eikä oo edes varaa lippuihin, ei oo seuraa ja en yksinkään viitsi lähtee. Olisin todellakin halunnut.
Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että Gerard on söpö. Muutkin bändiläiset ovat söpöjä, mutta Gerard on söpöin. :)
Älä tuu sanomaan, mitä mun pitää tehdä tai mitä en saa tehdä. Mä teen mitä mä haluun!

Dian

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Maaliskuu 04, 2007, 22:39:24 »
Ah, MCR<3 (anteeksi teinisydämistely). Ihanaa musiikkia edestä taakse ja oikealta vasemmalle.
Olen nyt kuunnellut tätä vasta .. viime syyslukukauden alustako, mutta tykkään mielettömästi. Levyistä omistan (siis levynä.. köh, kappaleet on tosi moni ladattu.. köh!) vain uusimman eli tuon Black Paraden. Muutkin aion kyllä hankkia, ei sillä. Levyt ovat aika iso rahareikä lompakossani, joka ei ole kovin täysi yleensä muutenkaan (kun vaatteisiin menee suuri osa), mutta kun rahaa saan tarpeeksi, niin kyllä kaksi muutakin levyä suhahtavat levyhyllyyni viuh vaan.
Olin totta kai kuullut näiden jätkien musiikkia vaikka missä jo aikaisemmin, mutta sellaisessa yhteydessä missä musiikille ei ollut sijaa ajatuksissa eli en huomannutkaan kuinka hyvää musiikkia se olikaan. Vasta, kuten aikaisemmin mainittu, viime syksynä kun katselin aamulla MTV:tä, sieltä tulla pompahti Welcome to the Black Parade. Jähmetyin katsomaan monttu auki, ja olin tosi vaikuttunut, kun kappaleesta ja videosta tykkäsin hirveästi. Tämä oli kyllä jo ennen kuin kyseinen kappale pääsi listoille, hyppäsi vähänkuin tyhjästä silmille ja järkytti. Positiivisesti siis. Tämän pikku konfliktin jälkeen hommasin hakuohjelmalla monta kappaletta koneelle ja sain uusimman levyn sitten joululahjaksi. Kuuntelen sitä aina aamulla ennen kouluunlähtöä niin tulee hyvä päivä (:

Lempibiisejä (ei mitenkään järjestyksessä) on esimerkiksi tuo Welcome to the Black Parade, Famous Last Words, The Sharpest Lives, Helena, I'm Not Okay, Thank You For The Venom, House of Wolves.. ja melkeinpä kaikki muutkin mitä olen kuullut. Kuten joku tuolla ylempänä sanoikin, tajunnanräjäyttävä bändi. Ja Gerard & Mikey ovat somia. Ah.

// niin, ja liput heinäkuun keikalle löytyy kyllä, unohdin eilen kiireessä kirjoittaa
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2007, 15:52:50 kirjoittanut Dian »

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #24 : Maaliskuu 08, 2007, 15:30:11 »
Olen menossa MCR:n Suomen keikalle. Kyseinen bändi on yksi suosikeistani. Kun sain kenttäliput, pompin riemusta. Sitten kun saan rahaa, aion ostaa MCR:n fanituotteita, luultavasti ainakin hupparin. Helena, Famous Last Words ja tietenkin Welcome to the Black Parade ovat biisi suosikkejani. :>
MCR:n musavideoissa on sitä jotain. Hulluutta ainakin!

Odotan keikkaa innolla, mutta en niin paljon kuin the Deathly Hallowsin ilmestymistä.

"Pants - like shorts, but longer!"