Pako.
Itse olen tätä sarjaa seurannut ekan tuokkarin puolivälistä lähtien. Yllätyin ihan, miten hyvin sarja imaisi minut mukaansa. Alussa pidin eniten pareista Michael/Sara ja Veronica/Nick. Lincin paritus on minusta ollut aina jotenkin,,, kankeaa. Minuun tekevät yleensäkin vaikutuksen ohjelmien persoonat - ei laimeiden hahmojen toilailua jaksa seurata. Paon hahmokaarti onkin ollut pitkällä linjalla hyvinkin onnitunut. Fanitan suuresti T-bagiä, joka ehkä ihmisenä on vastenmielinen, muuta persoonana, osana teeveesarjaa verrattavissa jopa "erilaiseen" lääkäri Houseen. Olen myös tykästynyt Wentworthin esittämään Michaeliin pitkälti hänen ja Saran suhteen kautta - hahmot ovat aina parhaimmillaan paritettuna :P
Puolikkaan ensimmäisen tuokkarin nähneenä minä en löytänyt paljoa valitettavaa tästä toisestakaan. On kuitenkin ihan eri asia seikkailla pitkin USA:n maita kuin toimia seinien sisällä. Soolona lentäminen ja äkilliset kohtaamiset ovat mielestäni tuoneet hyvin esiin hahmojen piirteitä, kuten myös se, että vankilassa annetut erityisasemat (C-note lääkekuriirina, T-bag kukkona tunkiolla) ovat kadonneet. En tiedä edelleenkään miten pitäisi suhtautua T-bagin armelijaisuuteen, kun mie päästikin Hollanderit vapaaksi. Yllättävää se oli jos jotain. Harmittaa edelleen, että hahmoja on nyt napsittu hengiltä, mutta kai se on
pakko.
Kuitekin, ostin nyt ensimmäisen tuotantokauden ja olen nähnyt ne itseltäni puutuvat jaksot. Wau. Nyt tuntuu, että jos koko tuokkarin tietävänä olisi lähtenyt kakkosta seuraamaan, niin varma olisi puolet nautinnosta haihtunut ilmaan. Fox River oli paikkana hyvin mielenkiintoinen. Ensimmäistä tuokkaria kelaillessa huomasin rakastuvani uudelleen myös Veronica/Nickiin, sen parin tarinahan oli niin täynnä kohtauksia, joihin olisi helppo upottaa vähän, krhm, kahdenkeskeisiä kohtauksia. Puolet ajasta hypin ruudun edessä ja huusin "kosketa sitä" "katso niitä silmiä" "c'moon, pussatkaa!!!" Äkkäsin myös kukkotappelukohtauksissa toivovani, että T-bag ja Abruzzi löytäisivät toisensa ikään kuin parina ;)
Ykköspari ja melkeimpä tärkein syy, miksi olen sarjan mukana roikkunut, on kuitenkin Sara/Michael. Rakastan sitä paria niin että jalat tutisee. Kemiaa. Mielenkiintoista sinänsä, Saran hahmon piti kuolla ensimmäisen ja tokan tuokkarin vaihteessa kun taas Veronican piti selvitä, mutta koska katsojakunta osoittautuikin hyvin Sara/Michael -lämpimäksi, niin osat vaihtuivat. Tykkään niin katsoa miten parin välillä kipunoi. Ja meinasin repiä pelihousuni, kun tokan tuokkarin jaksossa 16 siellä junaradalla oli se hiivatin este eivätkä Sara ja Mickey päätyneet "etenemään" suhteessaan. Se kohtaus oli kuuminta HOTia.
Sarjasta tykkään, mutta kyllä tavallaan on kipinä jo ehtinyt hiipumaan.
Olet katsellut nyt etukäteen kolmannen tuokkarin juonikuvioita ja pistän nyt omat aikomukeni tähän alle.
Mitä olen kuullut, kolmannen tuokkarin juoni ja henkilöiden kohtalot ovat sellaiset, ettei minua kiinnosta seurata sarjaa enää toisen tuokkarin loputtua. Oli kivaa. Olisivatpa osanneet lopettaa ajoissa.
//Päivitystä 22.01. ÄÄÄH. Tuo toisen tuokkarin viimeinen jakso. Ei _voi_ olla totta. Kirottu mr Kim. Ei, kirottu tuotantotiimi! Ne rahanahneet "/&(#R%%(. Kohtaan juuri ennen Billin tuloa olisi ollut täydellistä lopettaa sarja. Osittain happy end, ilmaan jääviä kysymyksiä! Mutta EI! Ne kirjoittaa sen riivatun Billin paikalle ja sarja jatkuu jatkuu jatkuu. Jumped the shark for me. AnXt.