Kirjoittaja Aihe: Pako (Prison Break)  (Luettu 15606 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Pako (Prison Break)
« Vastaus #50 : Syyskuu 07, 2007, 22:56:47 »
Sekalaisia ajatuksia: T-Bag on todella viihdyttävällä tavalla pirullinen hahmo. Sen eläinlääkärin olisi pitänyt sännätä karkuun sillä aikaa kun Theodor oksensi. Näköjään nyt Lincillä ja Michaelilla on syy olla säntäämättä suoraan Panamaan, kun pitäisi yrittää pelastaa LJ. Michael näyttää jotenkin ylikasvaneelta koulupojalta tai Forrest Gumpilta siviilivaatteissa ja se johtuu siitä lippalakista. Se on kyllä varmaan muuten järkevä asuste. Lincolnin tunnistaa kaukaa, koska hänellä ei ole mitään kasvojen peittona.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Lizlego

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Syyskuu 08, 2007, 02:54:17 »
En tiedä vieläkään, mitä ajattelisin. Pako on sekä jännittävä että tylsä. Päähenkilöt ovat minusta tylsiä. Michael Scofield voi olla nero, mutta muuten hahmona ihan mukava, mutta tylsä. Lincoln on vielä sitäkin tylsempi, joten sarjan seuraaminen voi muuttua puisevaksi nyt, kun kaverit ovat ulkona ja hajaantunet. Bellick on sopivan kajahtanut, että on kiva nähdä miten se lähtee metsästysretkelle. Abruzzi on mielenkiintoinen ja pelottava, T-Bag selkeä sekopää, jollaista on aina kiva seurata. Viime jaksossa kyllä oikeasti häiritsi se, että se eläinlääkäri ei muka älynnyt paeta. Haloo! Itsesuojeluvaistojen olisi luullut pelaavan ja tilaisuuksiakin oli... ja kenellä hyvänsä ihmisellä olisi käynyt tuossa mielessä, että aikookohan se tyyppi tappaa minut. Paras pelata varman päälle, mutta tämä tyyppi oli sitten tavallisen taukki. Hieman kenties epäuskottavaa, vaikka ihmisillä onkin taipumus taukkiuteen. Minulla kyllä saattaa mennä hermot siihenkin, jos jutun juoni on nyt sitten koko ajan se, että Lincoln ja Michael yrittävät saada LJ:n ulos ja kanssaan pakoon. Jospa sarjan tekijät ovat keksineet jonkin syyn koota jengi jälleen. Toivon sitä, koska vankien vuorovaikutuksesta tulee parasta jännitystä. ;)

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #52 : Syyskuu 11, 2007, 12:46:45 »
Minulla kyllä saattaa mennä hermot siihenkin, jos jutun juoni on nyt sitten koko ajan se, että Lincoln ja Michael yrittävät saada LJ:n ulos ja kanssaan pakoon. Jospa sarjan tekijät ovat keksineet jonkin syyn koota jengi jälleen. Toivon sitä, koska vankien vuorovaikutuksesta tulee parasta jännitystä. ;)

Arvaa vaan meneekö minullakin hermot, jos koko loppu kausi pelastetaan LJ:ta ja näytetään Michaelin ja Lincolnin sankarointia ympäriinsä.
Olisi mah-ta-vaa, jos vangit taas kerääntyisivät kimppaan, vaikkapa siellä Westmorelandin kätkön luona? Heidän sotkuiset välinsä ovat tosiaan parasta viihdettä, varsinkin Abruzzin ja T-Bagin suhdetta on hauska seurata :'>
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #53 : Syyskuu 19, 2007, 10:39:10 »
ARGH! Olipa vaan ka-ma-la jakso :'<

T-Bagin kommelluksia oli hauska seurata, mahtava tuo hullunkiilto, mikä hänen silmiinsä syttyi sen tytön nähtyään :'> Mutta ei hän itselleen mitään mahda.

Mutta Abruzzi </3 Voi, miksi hänet laitettiin kuolemaan. Nyt masentaa niin paljon tämän perheen ja lastenkin vuoksi, sille tielle kun mies jäi. Mitenhän tapauksesta uutisoidaan? Mitenhän muut karkurit reagoivat? Ainakin kunniakkaasti mies kuoli, ja pystyihän siinä vaiheessa jo jotain päättelemään, kun hän sanoi kuolevansa mielummin, kuin joutuvansa takaisin vankilaan.
Todella masentavaa ja alentavaa olisikin ollut, jos hän olisi joutunut takaisin Fox Riveriin, mutta tällöin olisimme ainakin nähneet häntä vielä (tai sitten emme).
Ykköskauden helmikohtia oli juuri katsella Abruzzin ja T-Bagin ainaista kinastelua ja tahtojen taistoa, sekä muutakin Peter Stormaren lahjakasta näyttelijäntyötä. Nyt minulle jää enää ykköskauden dvd, mutta onneksi siinä on paaljon Abbea :>
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2007, 13:16:01 kirjoittanut Kalke »

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Syyskuu 19, 2007, 18:46:05 »
Abruzzin kuolema oli minunkin mielestäni harmillinen asia, koska hän kuului lempihahmojeni joukkoon. Etenkin ensimmäisellä tuotantokaudella vastakkainasettelu hänen ja T-Bagin välillä oli todella nautinnollista katsottavaa: merkittävän ja arvostetun mafiapomon sekä häikäilemättömän ja viihdyttävän murhaajan välisen kamppailun katsominen oli todella viihdyttävää. Tällä kaudella tilanne ei ole ollut samankaltainen vankien hajaannuttua omille teilleen, mutta siitä huolimatta kummankaan hahmon viihdearvo ei ole laskenut lainkaan, varsinkaan T-Bagin, joka on hahmona samanaikaisesti paitsi inhottava myös rakastettava. Abruzzin kuolema oli todella harmittava asia mutta kunniakas: sitä paitsi en pidä yhtään hyvänä ajatuksena että yksikään karannut vanki palaisi jo tässä vaiheessa Fox Riveriin. Minua kuitenkin hieman harmittaa se, että mukana on Tweenerin kaltaisia tylsiä ja mitäänsanomattomia hahmoja, kun Abruzzi oli ohjelman parhaimmistoa: hänen ruotsalainen näyttelijänsä Peter Stormare teki kerrassaan loistavaa työtä.

On hieman sääli että Fox Riverin vankila on vankien paon myötä kadonnut ohjelmasta lähes kokonaan. En halua nähdä yhdenkään paenneen vangin palaavan sinne uudestaan, mutta minusta olisi silti kiinnostavaa nähdä sen päivittäistä elämää paon jälkeen ja nähdä miten pako on vaikuttanut muihin vankeihin. Agentti Mahone on pysynyt muutamassa viime jaksossa varsin ennallaan: hän on mielestäni ohjelman mielenkiinnon kannalta väärä mies johtamaan ajojahtia vankien perässä, mutta silti minua kiinnostaisi tietää, kuka Oscar Shales – mies jota Mahone selvästi ajattelee välillä – on. Luultavasti se selviää jossain vaiheessa, mutta kieltämättä Shales, kuka ikinä onkaan, on tehnyt Mahonesta hieman moniulotteisimman hahmon. Michaelin vaimo Nika taas osoittautui yllättävän älykkääksi hahmoksi, mutta oli aika ärsyttävä pelatessaan omaa peliään Bellickin ja Michaelin välillä. Minua ei haittaa jos häntä ei tämän jälkeen enää nähdä sarjassa.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #55 : Syyskuu 29, 2007, 18:39:21 »
Onko tämä topic pelkästään MTV3:n tahtiin sarjaa katsoville? No, kirjoitan tähän silti, vaikkakaan en aio tehdä mitään juonipaljastuksia. Mutta kaiken kaikkiaan mielipiteeni Prisonista on varsin kaksijakoinen, se kun on toisaalta niin tylsä ainakin vankilapaon jälkeen, mutta toisaalta sitä on ihan kivaa katsoa, kun kyllähän ne jaksot aina johonkin jännään kohtaan loppuu. Näyttelijät ovat minusta aika keskinkertaisia, en käsitä miksi vaikkapa Michaelista vauhkotaan niin kovasti. En oikeastaan juuri muista tuota kakkostuotantokauden alkua, mutta en pidä yhtään T-Bagista enkä Sucresta. Minusta ne ovat hahmoina kumpikin ihan ällöttäviä, tekee mieli nakata jotain seinään aina kun niiden tekemisistä kerrotaan :D No, miksi minä sitten katson koko sarjaa? Ei mun pitänytkään enää katsoa, mutta kun kolmoskausi alkoi ja uteliaisuuttani katsoin ekan jakson, niin eihän sitä voi siihen jättää. Ja sitä paitsi kolmoskausi vaikuttaa paljon paremmalta kuin kakkonen, josta en aina edes jaksanut katsoa kaikkia jaksoja.
Humor me.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #56 : Syyskuu 30, 2007, 13:38:36 »
Onko tämä topic pelkästään MTV3:n tahtiin sarjaa katsoville?

Veikkaanpa, että suurin osa katsoo MTV3:n tahtiin, joten ei kannata mitään huimia spoilereita laittaa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2007, 13:10:33 kirjoittanut Kalke »

Poissa Altego

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #57 : Lokakuu 18, 2007, 17:35:58 »
Prison Break kuuluu mielestäni parhaimmistoon tämän hetken toimintasarjoista 24:n ja Lostin ohella. Pilottijakso oli kertakaikkiaan upea ja sai minut heti koukkuun, kun sen viime vuoden tammikuussa näin. Katsoin sitten ensimmäiset 13 jaksoa viikon sisällä, parhaimmillaan 3 jaksoa päivässä. Ensimmäisen kauden jaksoissa kun cliffhanger-lopetukset olivat parhaimmillaan.

Toinen kausi oli rankka pettymys, kuten Vilenakin jo mainitsi. Jatkoin kuitenkin sarjan seuraamista, koska ensimmäinen kausi oli ollut loistava ja juoni meni kuitenkin kohtuullisesti eteenpäin edelleen. Toisen kauden valopilkku oli mielestäni William Fichtnerin esittämä Alexander Mahonen hahmo. Ilman ensimmäistä kautta ja toivoa paremmasta olisin varmaan katselun lopettanut.

Jälleen Vilenaa kompaten täytyy todeta, että kolmas kausi nosti Prisonin tasoa huimasti. Tarkemmin en viitsi kommentoida, etten spoilaa mitään. Tämän kauden jälkeen tehdään kuulemma vielä toiset kolme, saa nähdä alkaako maistua puulta jossain vaiheessa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2007, 17:48:13 kirjoittanut Altego »
Voiko nähdä Thestralin, jos on nähnyt kuolleen pikselin?

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #58 : Lokakuu 18, 2007, 19:28:20 »
Minulle tuo tokakin kausi on alkanut taas maistua nyt, kun paenneet vangit ovat enemmän tekemisissä toistensa kanssa. Varmaan auttaa sekin, että minä pidän Michaelista, toisin kuin ilmeisesti aika monet täällä. On kyllä täysin totta, että tunti pelkkää Michaelia ja Linciä on hiukka puisevaa. Saralla on sentään hieman enemmän itsesuojeluvaistoa kuin Veronicalla oli, joten ehkä sarjassa on jatkossakin ainakin yksi naishahmo. Toivon kyllä, ettei Maricruzista tule koskaan vakituista hahmoa.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #59 : Lokakuu 19, 2007, 17:18:01 »
Jälleen Vilenaa kompaten täytyy todeta, että kolmas kausi nosti Prisonin tasoa huimasti. Tarkemmin en viitsi kommentoida, etten spoilaa mitään. Tämän kauden jälkeen tehdään kuulemma vielä toiset kolme, saa nähdä alkaako maistua puulta jossain vaiheessa.

Mitä, kolme kautta vielä lisää? Missä niin on sanottu? Äh, en minä nyt kyllä kauheasti kannata, en usko sarjan pystyvän olemaan niin kauan yhtä hyvä... Mielestäni kannattaisi lopettaa silloin kun on huipulla, ettei jää paha maku katsojille suuhun.

Tuosta kolmannesta kaudesta... Kyllähän se ihan hyvältä vaikuttaa. Ainakin kun vertaa toisen kauden loppuun, joka minusta ei kyllä kauhean hyvä ollut, katsottava tietenkin. Mutta ei se Prison Break mielestäni ole vieläkään kavunnut takaisin sille tasolle jolla se ensimmäisen kauden ajan oli. (Äh, pitäisi tehdä Amerikan aikaan katsoville oma topic että pääsisi kunnolla keskustelemaan.)

Poissa Altego

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #60 : Lokakuu 19, 2007, 17:44:09 »
Mitä, kolme kautta vielä lisää? Missä niin on sanottu? Äh, en minä nyt kyllä kauheasti kannata, en usko sarjan pystyvän olemaan niin kauan yhtä hyvä... Mielestäni kannattaisi lopettaa silloin kun on huipulla, ettei jää paha maku katsojille suuhun.

Tuosta kolmannesta kaudesta... Kyllähän se ihan hyvältä vaikuttaa. Ainakin kun vertaa toisen kauden loppuun, joka minusta ei kyllä kauhean hyvä ollut, katsottava tietenkin. Mutta ei se Prison Break mielestäni ole vieläkään kavunnut takaisin sille tasolle jolla se ensimmäisen kauden ajan oli. (Äh, pitäisi tehdä Amerikan aikaan katsoville oma topic että pääsisi kunnolla keskustelemaan.)

Joltain nettisivulta luin, että kuudenteen kauteen saakka on tehty sopimukset. En nyt kuollaksenikaan muista, mistä sen luin ja pikaisella googletuksella löysin vain pari keskustelupalstaa, joissa todettiin sama asia. Päivitän tätä viestiä, jos ko. uutiseen törmään uudelleen.

Aivan ensimmäisen kauden tasolla ei minunkaan mielestäni (ainakaan vielä) olla, mutta lupaavalta vaikuttaa. Tosiaan, meitä jotka omistavat yksityissatelliitin ja katsovat sarjaa Ameriikan Yhdysvaltojen tahtiin tuntuu olevan täällä useita ;)
Voiko nähdä Thestralin, jos on nähnyt kuolleen pikselin?

Lucienne

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Lokakuu 25, 2007, 10:27:29 »
Olen seuraillut tätä topiccia jo useamman kuukauden, mutta en ole jostain syystä koskaan jaksanut kirjoittaa. Nytpä tungen lusikkani tähän kauniiseen soppaan ja vuodatan tunteeni koko maailmalle :>

Niinsiis, olen täysin addiktoitunut Pakoon, koska se nyt yksinkertaisesti on paras sarja, jota televisiossa tällä hetkellä näytetään. Jotenkin se juoni kiskoo mukaansa, samaten kuin hyvät näyttelijät ja loistavat hahmot, joiden edesottamuksia jaksaa seurailla. Paossa on selkeä teema, mutta se ei kuitenkaan ole liikaa esillä. Paossa on juuri kaikki ne ominaisuudet, joita en elokuvissa siedä; ihmisiä ammutaan lähes koko ajan, ja sitten juostaan pakoon. Jostain syystä tykkään Paosta kuitenkin.

Ja sitten tuotantokausiin. Niin kuin moni muukin, olen katsonut koko kakkostuotantokauden ja lähes kaikki esitetyt jaksot kolmosesta, eli Foxin tahtiin mennään. En katsonut ykköskautta silloin, kun se tuli televisiosta, mutta jälkeenpäin katsoin kaikki jaksot dvd:ltä. Ykköskausi oli todella hyvä, ja vankien keskinäistä nahinaa oli todella hauska katsoa, joten aluksi tuntui vähän puisevalta, etteivät he enää ole seuraavassa kaudessa yhdessä. Aluksi pidinkin kakkoskautta ykköstä sata kertaa huonompana, mutta en pidä enää; oikeastaan ne ovat nykyään lähes samalla viivalla. Vankien pakomatkaa katsellessa ei ainakaan alkanut kyllästyttää :> Asiat tapahtuivat kauhean nopeasti, mutta pysyin silti hyvin kärryillä, mikä on jo sinänsä aika ihme.
Kolmoskaudesta sitten. On kauhean vaikea arvostella sitä spoilaamatta, mutta yritys on kova. Pointti on siis se, että kolmoskausi on minusta todella mielenkiintoinen, enkä jaksaisi koskaan odottaa seuraavaa jaksoa. Se tapa, miten hahmot muuttuvat ja kehittyvät, kiehtoo minua suunnattomasti. Mutta eipä siitä sen enempää sitten.

Hahmot ovat tottakai tärkein osa Pakoa, mutta sarjasta ei kuitenkaan löydy kovin montaa hahmoa, joista voisin sano pitäväni. Ykkössuosikkejani ovat ehdottomasti T-bag ja Mahone. Rakastuin T-bagiin ykköskaudella, koska hän on yksinkertaisesti niin mielenkiintoinen ja monipuolinen hahmo. Paha, mutta ei kuitenkaan pelkästään hullu murhaaja, vaan se pehmeämpikin puoli löytyy kyllä. Hänellä on koko sarjan parhaat repliikit ja hän osaa kyllä esittää asiansa sillä tavalla, että häntä myös kuunnellaan. T-bagista on selvästi yritetty tehdä hahmo, jota kaikki vihaavat, mutta minulla onkin tapana ihastua juuri tällaisiin hahmoihin :> Ihana, ihana, ihana T-bag.
En tykännyt Mahonesta kakkoskauden alussa, mutta myöhemmin katsottuani koko kauden, herra nousi kertarysäyksellä rakkauslistalleni. Hänestäkin on tehty niin kylmä, mutta kuitenkin jollain tapaa inhimillisempi kuin Michaelista. Ja se ulkonäkö <3 Olen myyty.

Kuusi kautta Pakoa? Eij, kolme hyvää kautta vielä onnistuu, mutta kun siitä mennään eteenpäin aletaan pakostakin toistamaan ensimmäisten kausien tapahtumia. Sellaista ei jaksa kukaan katsoa, enkä myöskään kestä ajatusta, että lempisarjani raiskataan turhalla pitkittämisellä.

Turhauttavaa, meille Foxin tahtiin katsoville pitäisi tosiaankin olla oma topic, sillä koko ajan pitää miettiä, ettei vain kirjoittaisi mitään spoilaavaa. Hih.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #62 : Lokakuu 30, 2007, 16:55:05 »
Siis mitä? Kuusi kautta! Huh huh. Vaikka sarja onkin hyvä, yksi parhaimmista tällä hetkellä pyörivistä, niin liika on aina liikaa. Meille on kerhonohjaaja koulutuksessa opetettu, että leikki pitäisi lopettaa silloin, kun kaikilla on kivaa, eikä kukaan oikeastaan haluaisi lopettaa. Mielestäni samaa voi soveltaa tähän. Kun jaksoja/kausia tulee liikaa, tulee väkisinkin toistoa, eikä mielenkiintoa ole kovin helppoa pitää yllä. Tämä nyt on vain minun mielipiteeni mutta...

Täytyy vielä sanoa sen verran, etten tykkää niiden pääheppujen (siis niiden, jotka pakeni) kuolemisista, ne kun tuovat paljon enemmän mielekkyyttä ja intoa seurata. Kun väki supistuu, niin jaksot alkavat pyöriä enemmän vain tiettyjen hahmojen ympärillä. Mutta joo, jälleen vain minun mielipide. Toki on mahdollista, että mukaan tulee uusia, jännittäviä, salaperäisiä, mielenkiintoisia ja koukuttavia hahmoja (kaikkia yhtäaikaa ;) ) No joo

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #63 : Lokakuu 30, 2007, 22:25:59 »
Niinsiis, olen täysin addiktoitunut Pakoon, koska se nyt yksinkertaisesti on paras sarja, jota televisiossa tällä hetkellä näytetään. Jotenkin se juoni kiskoo mukaansa, samaten kuin hyvät näyttelijät ja loistavat hahmot, joiden edesottamuksia jaksaa seurailla. Paossa on selkeä teema, mutta se ei kuitenkaan ole liikaa esillä. Paossa on juuri kaikki ne ominaisuudet, joita en elokuvissa siedä; ihmisiä ammutaan lähes koko ajan, ja sitten juostaan pakoon. Jostain syystä tykkään Paosta kuitenkin.

Pitäskö minun nyt vuorostani kerjätä tästä käännyttämisestä kiitoksia? ;

Lucienne

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Marraskuu 01, 2007, 17:01:44 »
Pitäskö minun nyt vuorostani kerjätä tästä käännyttämisestä kiitoksia? ;>

Okei, kiitos vaan :> Nyt ollaan tasoissa.

Viime jakso oli muuten yhtä kärsimystä. T-bag parka <3 Ja Mahone samaten. Tuon jakson katsominen ärsyttää aina yhtä paljon. Enkä tajua tuota autonkäynnistys-systeemiä. Opetetaanko se amerikkalaisille koulussa, kun kaikki näyttävät osaavan sen. Oudoksuttaa.

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #65 : Marraskuu 20, 2007, 16:55:48 »
Siis mitä? Kuusi kautta! Huh huh. Vaikka sarja onkin hyvä, yksi parhaimmista tällä hetkellä pyörivistä, niin liika on aina liikaa. Meille on kerhonohjaaja koulutuksessa opetettu, että leikki pitäisi lopettaa silloin, kun kaikilla on kivaa, eikä kukaan oikeastaan haluaisi lopettaa. Mielestäni samaa voi soveltaa tähän. Kun jaksoja/kausia tulee liikaa, tulee väkisinkin toistoa, eikä mielenkiintoa ole kovin helppoa pitää yllä. Tämä nyt on vain minun mielipiteeni mutta...

Niin, aluksihan PB:sta oli tarkoitus tulla 13-osainen minisarja - mutta tosiaan, kuusi tuotantokautta. Itse en ole lainkaan ajatusta vastaan, mikäli sarja jatkaa loistavaa menestystään ja pysyy jännittävä, ei jauha paikallaan niitä loppuja kolmea kautta ja jatkaa hyvää tasoaan joka kantilla. Toisaalta, enää kolme kautta ja se olisi purkissa - eipä tuo pahakaan ole. Verratkaapa noita kausia vaikkapa Frendien tuotantokausien määrään.

Itse jäin koukkuun Pakoon, heti ensimmäisestä jaksosta lähtien, mikä Maikkarilla ilmestyi. Olin kuullut sarjasta jo aiemmin - muutama kaveri katsoi netistä ladattuina, mutta itse päätin sinnikkäästi odottaa sitä, että se viimein tulisi meidänkin telkkariin. Olen monesti, TODELLA monesti, meinannut tarttua kavereiden tarjoamiin poltettuihin tuotantokausilevykkeisiin, mutta olen sitten hillinnyt himoni ja odottanut aina kiltisti seuraavaan tiistaihin. Säilyy se jännittävyys ja normaali television katselu-meininki, kun ei lataa netistä jaksoja ja katso niitä ennakkoon. Ja sekös vasta ärsyttää, kun on hanakasti pysynyt tässä kannassa, niin eiköhän joka toinen kavereista ole esim. kokonaan toisen tuotantokauden katsonut, ja yrittää suljettujen korvieni alta vihjailla minulle spolereita jaksoista. Sinänsä ärsyttää, koska nytkin olen spoilaantunut ihan älyttömästi, vaikka 2. kautta on vielä rutkasti jäljellä.

Niin, tosiaan, minussa PB:ssä viehättää se juoni - kaikki on hiottua tarkkaa mietittyä, jännittävää. Joka jakson lopussa tulee kirottua sitä, kuinka inhottavan jännään kohtaan ne jakson aina jäävät. Siinäpä se, mikäpä keräisi paremmin katsojia, kuin tuollainen jatkosarjapolitiikka? Sarjaan on myös actionin, veren ja jännityksen lisään saatu hitunen rakkautta ja ihmissuhdedraamaa. Sarjaa on helppo katsoa, vaikka siinä aivoja joutuukin usein käyttämään, jotta pystyy ennakoida tilanteita ja pysyä mukana. Pako kietoo katsojansa omaan, irtipäästämättömään verkkoonsa, aivan totaalisesti.

Lempihahmoikseni, voisin luetella ainakin Sucren ja tavallaan myös Mahonen. (Tähän asti esiintyneistä hammoista.) Sucre on tavattoman hellyyttävä, inhimillinen, hauska ja muutenkin loistava persoona, joka värittää mukavasti Paosta tunnettujen gangstereiden ja kovanaamojen kirjoa. Hän on rakastettava ja suloinen "rikollinen", josta ei voi olla pitämättä. Lincoln on myös persoonana (kröhöm, ei siinä ulkonäössäkään mitään vikaa ole) upea - hän on tehnyt elämässään virheitä, mutta pyrkii paikkaamaan ne. Hänen elämänsä tärkein asia on hänen poikansa, ja se jos mikä on hyvän isän tunnusmerkki. Hän on juuri niin isovelimainen ja turvallisen oloinen, kuin omakin veljeni toisinaan. Michael, analysoinpa hänetkin. Michaelissa on paljon hyviä puolia, hän on niin äärettömän fiksu, viisas, ajattelevainen, lämmin... mutta myös toisinaan liian täydellinen. Eihän niitä erivärisiä silmiä voi olla katsomatta, ja sitä hänelle luotua järkevyyttä voi olla ihailematta, mutta minun mielestäni ihmisessä, jota voi ihannoida ja rakastaa, tulee olla näkyviä heikkouksiakin. Michaelissa toki löytyy niitä, jos todella etsii. Hän on tunne-elämältään melko köyhä, varsinkin rakkauden saralla. Toki Sara, taitaa olla hänen oma pieni rakas Juliansa, ja ymmärrän hänen kanttinsa täysin. Mutta en voi sille mitään, että itselleni tulee aina olo, että siinäpä tunneköyhä mies.

Mahone, hän on omalla tavallaan loistava. Mies on kaukana siitä täydellisestä etsivästä, mitä hän niin esittää ja joksi hänet alkujaksoista olisi voinut luulla. Hänen on pakko tehdä työnsä sillä likaisella tavalla kun tekee. Hän ei näyttää tahrattua historiaansa. Hänen inhimillinen, hiukan hullukin luonteensa vetoaa minuun. En voi olla mainitsematta myöskään T-Bagia, oh mikä ihana pikkuinen pedofiili. Hän ei jää näyttävästi koskaan sanattomaksi, ja pääsee aina koira veräjästä, toisinaan inhottavinkin keinoin. (Oman käden pureminen, yih?)

Enempää en kerkeä nyt pohtia - Pako on loistava, eikä useinkaan junnaa paikallaan, joka on ennen kaikkea tärkein asia.
Foxille kiitos kyseisestä sarjasta. Se on suosionsa ansainnut.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #66 : Marraskuu 21, 2007, 17:56:04 »
Tämä toinen tuotantokausi vaikuttaa ihan hyvältä, mutta on selvää ettei tämä missään vaiheessa tule yltämään ensimmäisen kauden tasolle. Pako on silti edelleen mielenkiintoinen ja jännittävä sarja, jonka hienous ja ainutlaatuisuus eivät ole kadonneet mihinkään siitä huolimatta että tästä alkaa muodostua entistä selvemmin poliisisarja. Olennaisimpaan rooliin ovat nousseet henkilöiden liikkeet ja heissä tapahtuvat muutokset: eilisessä jaksossa Kellerman, joka on vihdoin ymmärtänyt tehneensä turhaa työtä vuosikausien ajan, teki toistaiseksi kylmäverisimmän siirtonsa ampumalla Mahonea rintaan. En usko että koston perässä oleva Kellerman pystyy taistelemaan Yhtiötä vastaan kovin pitkään, mutta hän ehtinee sekoittamaan pakkaa runsaasti, mikä lieneekin hänen päätarkoituksensa. Aikaisemmin hänellä oli aina ässä hihassaan huonon tilanteen varalta. Bill Kim on tehnyt hänen aikomuksensa varsin tyhjiksi, mutta Kellermanilla on edelleen etulyöntiasema joissain asioissa; paljon riippuu myös siitä, miten Lincoln ja Michael suhtautuvat häneen tulevaisuudessa. Toisaalta hyökkäys Yhtiötä vastaan voi myös olla Kellermanin viimeinen – ja epätoivoinen – yritys saada vanha työpaikka takaisin.

Kaiken kaikkiaan olen ollut tähän kauteen tyytyväinen. Kuten nostalgie viimeksi kirjoitti, alun perinhän Paosta piti tulla 13-osainen sarja, jota suuren suosion vuoksi päätettiin pidentää – näillä näkymin siis ainakin kuuden kauden mittaiseksi. Ensimmäisellä tuotantokaudella vangit yrittivät paeta ensimmäisen kerran joskus jakson 13 tienoilla, jolloin sarja olisi luultavasti päättynyt jos alkuperäisiä suunnitelmia keston suhteen ei olisi muutettu. Epäonnistuneen pakoyrityksen jälkeen seurasi muutamia paikoin puuduttavia ja tylsiä jaksoja, joiden aikana esimerkiksi Lincoln onnistui hetkellisesti pakenemaan Fox Riverin vartijoiden kynsistä Yhtiön järjestämän auto-onnettomuuden seurauksena. Tuolloin kuvaan astuivat Yhtiö ja Aldo Burrows, jonka parin viikoin takainen menehtyminen oli muuten minusta ennenaikainen ja turha monessa mielessä – en muodostanut hänestä kunnon kuvaa niiden harvojen jaksojen perusteella joissa hän esiintyi. Siinä vaiheessa, ensimmäisen kauden lopussa, alkoi kuitenkin epäilemättä Paon tulevien tuotantokausien perustan rakentaminen, kun vankien pakosuunnitelma oli toteutumassa ja Veronican tutkimukset lähestyivät päätepistettään. Toinen tuotantokausi on osoittanut, että Yhtiöstä saatiin loistava keskipiste Pakoon: sen mahti ja vaikutusvalta ovat niin merkittäviä, että ilman sitä koko sarja menettäisi suuren osan voimastaan. En pitänyt siitä, että viime kaudella koko tilanne käännettiin viime hetkillä arvaamattomasti ylösalaisin tekemällä Aldosta syy siihen, miksi Lincoln joutui viattomana vankilaan odottamaan kuolemantuomionsa täytäntöönpanoa. Se on osoittautunut yhdeksi niistä muutamista uhrauksista, jotka olivat tuolloin välttämättömiä Paon tulevaisuuden kannalta, ja se on osoittautunut oikeaksi ratkaisuksi. Vaikkei tämä kausi ole ensimmäisen veroinen, Pako on silti parhaita sarjoja joita televisiossa esitetään.

Kun Veronica ammuttiin kuoliaaksi kauden avausjaksossa, ajattelin että hänen tutkimuksensa olisivat menettäneet merkityksensä ja että Saran henkiin jättäminen oli suuri virhe. En sanoisi enää niinkään, koska toisella kaudella painopiste on selvästi ollut jossain aivan muualla kuin Terrence Steadmanissa; muutenkin on hyvin mielenkiintoista että Veronican ratkaistua tapauksen kukaan ei ole edes kieltänyt presidentin veljen lavastettua kuolemaa vaan yrittänyt eliminoida ne jotka siitä tietävät. Koska käsikirjoittajat ovat selvästi päättäneet ryhtyä rakentamaan juonta Yhtiön pohjalta, Veronicasta tuli tavallaan täysin hyödytön hahmo. Muutenkin sitä mieltä, että asetelma jossa sekä Sara että Veronica olisivat mukana, olisi aivan liian hankala. Viime kaudella se onnistui jotenkuten, koska heidän roolinsa olivat niin kaukana toisistaan: veljekset olivat Fox Riverissä, Sara vankilan lääkärinä ja Veronica suorittamassa omia tutkimuksiaan. Enää se ei olisi toiminut, kun veljekset ovat vapaina. Nyt olen myös alkanut tykätä Sarasta, joka ei ole yhtä ärsyttävä ja pinnallinen hahmo kuin aikaisemmin.

Tullessaan syksyllä sarjaan Mahone vaikutti liian viisaalta ja monessa mielessä hyvin epäinhimilliseltä henkilöltä. Onneksi hänen kova ja virheetön ulkokuorensa on murentunut pala palalta ja säröt hänen menneisyydestään ovat paljastuneet Oscar Shalesin tapauksen myötä. Myös Mahonen nykytilanteen monimutkaisuus on todella kiinnostava: minusta on ollut hienoa havaita, että hänelle asetetaan todella paljon paineita Yhtiön toimesta ja kuinka tärkeää veljesten kiinniottaminen pienen pojan isälle sen vuoksi on. Päälle kasaantuvat paineet ja tilanteen jatkuva kehittyminen hänen ja veljesten välillä voi johtaa todella mielenkiintoisiin tuloksiin: paineensietokyvyn pettäminen voi johtaa yhteen suureen virheeseen, joka voi tuhota hänen uransa pysyvästi. Toisaalta hänen uransa voi yhtä hyvin olla jo takanapäin Kellerman ammuttua Mahonea, mutta en usko hänen kuolevan. Hän ei ole vielä suorittanut tehtäväänsä, eikä Kellermanista ole muutenkaan Mahonen korvaajaksi. Kummatkin tuovat oman värinsä Pakoon, mutta kumpaakin tarvitaan vielä, varsinkin Mahonea.

Fox Riveristä tulee ehkä sittenkin keskeisempi paikka kuin aiemmin, kun Bellick sai vankeutta 25 vuotta murhasta jota ei tehnyt. Olen vähän pettynyt Bellickin rooliin toistaiseksi: minusta tuntuu että viimeaikaiset tapahtumat ovat sinetöimässä hänen kohtaloaan ja että hän poistuu piakkoin sarjasta lopullisesti. Muut vangit taas jatkavat omia teitään, ja Sucre on vihdoin päässyt Meksikoon. Toivoisin että hänen tarinansa päättyy onnellisesti, sillä hän on sympaattinen ja mukava hahmo. T-Bag löysi Susan Hollanderin vihdoin ja viimein, enkä ole lainkaan innostunut tästä kuviosta vaikka pitkään jo onkin ollut tiedossa, että ennemmin tai myöhemmin hän etsii Hollanderin käsiinsä. Nyt se tapahtui ja jännittyneenä jään seuraamaan tapahtumien kehitystä.

novellityttönen

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Marraskuu 21, 2007, 18:03:14 »
Minun on pakko sanoa minun mielipiteeni paosta, sen taso on laskenut alaaaaaaaas! Ensimmäisenä kautena pidin pakoa ihan ykkös sarjana nyt se on aika pohjalla. Pako olisi saanut olla yhden kauden pituinen niin se olisi pitänyt tasonsa ja pysynyt ykkös sarjana pitkään. Harmittaa vain, että Pako ja Lost ovat molemmat tehneet sen virheen, että liian monta tuotantokautta. Paossa ei sinäänsä ole ollut paljon tuotantokausia, mutta kakkostuotantokauden jaksot ovat minusta vain niin huonoja. :/ En todellakaan haluaisi sen olevan niin, koska pako oli lempisarjani. Tuskin kummastakaan sarjasta tehtäisiin niin monta kautta, jollei BBC:n pomot niin päättäisivät niiden tekijöille. >:( (Hah, en ole edes varma onko pako BBC:n sarjoja. :D)
Kuulostaapa mielipiteeni hirveän 'rankoilta'.

- Novellityttönen

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #68 : Marraskuu 22, 2007, 00:59:28 »
Pako ei todellakaan ole BBC:n (British Broadcasting Corporation) sarja vaan yhdysvaltalaisen Foxin.

Tavallaan sarja on hajonnut aika pahasti nyt kun siinä on niin paljon eri juonikuvioita, mutta minusta se on varsin viihdyttävä edelleen. Olen kuullut sitä kutsuttavan köyhän miehen 24:ksi, mutta minusta 24 lakkasi olemasta katsomiskelpoinen jossain toisen kauden aikana, viimeistään siinä vaiheessa kun päähenkilöstä tuli yhtä paha kuin ne joita vastaan hän taistelee ja sivuhenkilöt ovat pelkkää tykinruokaa, jotka voidaan listiä ihan milloin tahansa sen suurempia märehtimättä. Paon hahmot eivät ole varsinaisesti hyviä, mutta heitä jaksaa vielä sympata.

Jotenkin oli odotettavissa, että Mahonen taival ei välttämättä ole kovin pitkä ja arvasin, että Kellerman kääntyisi häntä vastaan heti kun heidän katseensa kohtasivat. Hän tietysti saattaa vielä selvitä tuosta luodista, mutta toisaalta Kellermanin luulisi tietävän mitä teki.

minävaan

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Joulukuu 18, 2007, 17:24:08 »
Ihanaa, vihdoin aihe jota minä RAKASTAN. Olen jäänyt aivan koukkuun sarjaan ja sen miesnäyttelijöihin ;D. Omia lempihahmojani on Michael ja Sara. Katsoin ekan jakson ja siinä se oli. Koukussa kokonaan, ja nyt sitten seuraan sitä tiivisti. (joka jakso on tullut katsottua). Kovasti seuraavaa jaksoa odotellessa... <3

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #70 : Joulukuu 18, 2007, 18:45:51 »
Ompas täällä hiljaista.

Pakko tulla kertoa mielipiteenmuutoksestani Mahonen suhteen. Toisen tuotantokauden alkaessa en todellakaan pitänyt miehestä, mutta nyt katselen häntä jopa mielelläni. En tiedä mikä sai mieleni muuttumaan - ehkä se, että Mahonesta löytyy myös paljon inhimillisiä puolia, ja huomaa, että hän ei olekaan mikään täydellinen etsiväsankari, vaan taustalla on paljon muutakin.
Kuuluu nyt jopa suosikkeihini - T-Bagin ja Sucren kanssa - ja toivon aina ennen jaksoa, että häntä näkyy siinä paljon! Huhhuh.

Onhan tästä mielipiteenmuutoksesta jo jonkin aikaa, mutta nyt vasta kehtaan tunnustaa :>

(Abbe kuoli muuten Maikkarilla tasan kolme kuukautta sitten :'<)

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #71 : Joulukuu 19, 2007, 17:32:10 »
Pakko tulla kertoa mielipiteenmuutoksestani Mahonen suhteen. Toisen tuotantokauden alkaessa en todellakaan pitänyt miehestä, mutta nyt katselen häntä jopa mielelläni. En tiedä mikä sai mieleni muuttumaan - ehkä se, että Mahonesta löytyy myös paljon inhimillisiä puolia, ja huomaa, että hän ei olekaan mikään täydellinen etsiväsankari, vaan taustalla on paljon muutakin.

Tiedätkös Kalke, ajattelin eilisen jakson jälkeenn tismalleen samaa! Se, että hän tekee sitä oikeastaan kiristyksen alla ja vain siksi, jottei hänen oma perheensä kärsisi, lisää minun myötätuntoani häntä kohtaan hurjasti. Se, kuinka eilisessa jaksossa "Pahaa verta", ojensi hän nätisti nallukan Dedelle tämän nukkuessa sängyssään sairaalassa, herätti jotain minussa. En tiedä mikä äiti-kompleksi minuun on iskenyt, mutta samanlainen hellyys syttyi myös T-Bagia kohtaan, kun tämä kerrankin teki jotain hyvää elämässään. Hän jätti Susanin lapsineen henkiin, vahingoittumattomina - ehkä Teddy osaa sittenkin rakastaa aidosti :) Oli myös todella herttaista nähdä T-Bag itkemässä yksikseen surkeaa elämäänsä. (Kuitenkin, osasi hän hommansakin; muisti kaapata Susanin auton.)

Hiphei, 2. tuotantokautta jäljellä enää muutama jakso - sitten taas se piinaava tauko ja odottelua kolmanteen tuotantokauteen.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #72 : Joulukuu 20, 2007, 12:13:23 »

Tiedätkös Kalke, ajattelin eilisen jakson jälkeenn tismalleen samaa! Se, että hän tekee sitä oikeastaan kiristyksen alla ja vain siksi, jottei hänen oma perheensä kärsisi, lisää minun myötätuntoani häntä kohtaan hurjasti. Se, kuinka eilisessa jaksossa "Pahaa verta", ojensi hän nätisti nallukan Dedelle tämän nukkuessa sängyssään sairaalassa, herätti jotain minussa. En tiedä mikä äiti-kompleksi minuun on iskenyt, mutta samanlainen hellyys syttyi myös T-Bagia kohtaan, kun tämä kerrankin teki jotain hyvää elämässään. Hän jätti Susanin lapsineen henkiin, vahingoittumattomina - ehkä Teddy osaa sittenkin rakastaa aidosti :) Oli myös todella herttaista nähdä T-Bag itkemässä yksikseen surkeaa elämäänsä. (Kuitenkin, osasi hän hommansakin; muisti kaapata Susanin auton.)

Joo,  viime jaksossa Mähky (Mahone) oli todella herttainen. Se nallen ojentaminen oli kyllä oikein herttaista <3
T-Bag oli myös suloinen, kun päästi Susanin ja kumppanit tiehensä. Mutta toivottavasti hänestä ei paljastu aivan liikaa tätä ylisympaattisuutta - mitä Pako tekisi ilman häijyä ja pelottavaa Tepsua (T-Bag)?

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Joulukuu 20, 2007, 17:55:38 »
mitä Pako tekisi ilman häijyä ja pelottavaa Tepsua (T-Bag)?

Tismalleen. Mahonen ja T-Bagin lisäksi näitä uusia, odottamattomia helliä puolia on alkanut paljastumaan harvinaisen paljon myös muissa karkulaisissa. C-Note, joka ennen esitti juuri sitä yhden kovimman miehen roolia, onkin enää pelkkä raukka ja riutunut perheenisä, joka haluaa vain hyvää lapselleen. Itse asiassa, minä ikävöin niitä aikoja, jolloin PB:n henkilöistä Michael tuntui olevan ainoa tunteet omistava herra. Toisaalta, tuo viime jakso taisi muutenkin olla jonkinlainen "herkistelyjakso", etten huonommin ilmaisisi. Meikäläinen odottaa silti verta, kiristystä, kovanaamoja ja tunteettomuutta taas kehiin, joka pitää PB:tä siinä rautaisen äijämäisessä otteessa.

Asennetta kehiin, pojat!

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #74 : Joulukuu 22, 2007, 13:55:34 »
mitä Pako tekisi ilman häijyä ja pelottavaa Tepsua (T-Bag)?

Tismalleen. Mahonen ja T-Bagin lisäksi näitä uusia, odottamattomia helliä puolia on alkanut paljastumaan harvinaisen paljon myös muissa karkulaisissa. C-Note, joka ennen esitti juuri sitä yhden kovimman miehen roolia, onkin enää pelkkä raukka ja riutunut perheenisä, joka haluaa vain hyvää lapselleen. Itse asiassa, minä ikävöin niitä aikoja, jolloin PB:n henkilöistä Michael tuntui olevan ainoa tunteet omistava herra. Toisaalta, tuo viime jakso taisi muutenkin olla jonkinlainen "herkistelyjakso", etten huonommin ilmaisisi. Meikäläinen odottaa silti verta, kiristystä, kovanaamoja ja tunteettomuutta taas kehiin, joka pitää PB:tä siinä rautaisen äijämäisessä otteessa.

Asennetta kehiin, pojat!

Tismalleen samaa mieltä.

Näin ihan pikkaisen ot:nä - aikookos kukaan katsoa SVT:ltä alkavaa ruotsalaista tosi-tv - sarjaa, jossa on mukana Peter Stormare (eli John Abruzzi)? Ensi keskiviikkona ensimmäinen jakso ^^ Oli ihan pakko mainita.