Kirjoittaja Aihe: Pako (Prison Break)  (Luettu 15605 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Re: Pako (Prison Break)
« Vastaus #25 : Helmikuu 18, 2007, 21:09:40 »
Muistaakseni sanottiin, että syyskuussa.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Tutteri

• Ankeuttaja
Vs: Pako (Prison Break)
« Vastaus #26 : Maaliskuu 18, 2007, 16:29:31 »

Prison Break / Pako! Pidän sarjasta oikein paljon ja minusta on kivaa, että päähenkilö Michael ei ole mikään lihaskimppu pahis vaan ihan "tavallinen" tyyppi. On hyvä asia kun päähenkilö on edes lähellä tavallista ihmistä ja Michaelhan on tosi herkkis tyyppi oikeestaan. :)
Ensimmäisen kauden viimeisen jakson tapahtumat olivat aika sekalaiset ja hmmm... pelottavat?
Haywiren pyörävarkaus tosin toi hieman lievitystä tuohon jännitykseen. x)

Charles Westmorelandin kohtalo oli surullinen.

Sarahin tilanne jäi huolestuttamaan ja mieleeni tuli heti, että mitenkähän Michael reagoisi jos sais tietää siit tollee vaikka jostai telkkarista nopeesti...
Michaelilla oli ihan mukava ilme kun Abruzzi leikkas T-Bagin käde irti.
Se oli kyl kiva näköst ku T-Bag juoksee vaa mettäs kämmen kainalos >.<

Paras sarja ja odotan jo kovasti suraavaa tuotantokautta!

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Maaliskuu 30, 2007, 23:58:57 »
Ehkä yksi parhaista sarjoista, mitä tiedän. Kuuluu todellakin lempi sarjoihini. En ainakaan muista, että sarjassa olisi yhtään huonoa jaksoa. Kaikki ovat jännittäviä ja hyviä, tosin joissakin kohdissa joitakin asioita toistetaan hieman. Mutta se ei haittaa.
Michael ja Sara ovat parhaita. Tykkään heidän suhteestaan ja odotan todella kehittyykö heidän suhteensa mihinkään kakkoskaudella. :) Ja Sucre on myös hyvähahmo :) Hänen ja Michaelin ystävyys on myös kivalisä.
Upea juoni, joka on kerrottu sujuvasti. Näytteliät ovat kaikki minusta hyvin valittuja ja sopivat rooleihinsa. Kokonaisuudessaan sarja on aivan mahtava.

Poissa helmikana

• Vuotislainen
« Vastaus #28 : Huhtikuu 08, 2007, 23:19:31 »
Jos kukaan täällä harrastaa sarjan vähän pidemmälle katsomista kuin mitä Suomessa on näytetty (ja miksei muutkin, jotka asiasta tietävät), oliko tämä 22. jakso toisen tuotantokauden viimeinen vai tuleeko vielä yksi? Olen kuullut tästä melko ristiriitaisia informaatioita. ;o

Poissa Fingon

• Philosopher
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Huhtikuu 09, 2007, 00:56:45 »
Mielestäni se oli toisen kauden viimeinen.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.

Minnehoo

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Huhtikuu 23, 2007, 19:23:25 »
Kysyn nytte täälläkii että kuka tietää milloin tämäkii sarja jatkuu vai jatkuuko tää ollenkaa???

Hyvä sarja paitsi jäi vähä joskus tylsäks... Veivata avataa vaa sitä että karataako vaiko ei karata...

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #31 : Huhtikuu 25, 2007, 19:06:05 »
Kysyn nytte täälläkii että kuka tietää milloin tämäkii sarja jatkuu vai jatkuuko tää ollenkaa???

Hyvä sarja paitsi jäi vähä joskus tylsäks... Veivata avataa vaa sitä että karataako vaiko ei karata...

Jatkuu jatkuu. Ameriikassa alkaa kolmas kausi elokuussa, tarkkaa päivämäärää en muista. Jos taas jatkumista Suomessa tarkoitit, alkaa toinen kausi näkyä syyskuussa, niin kuin muutama viesti ylöspäin todettiin.

Poissa Interwise

• Luihu velmuttelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #32 : Toukokuu 15, 2007, 21:06:32 »
Prison Break nimellä olen oppinut tuntemaan, sillä vain ensimmäinen jakso tuli katsottua TV:n kautta, ja loput pitkin luvattomia teitä.

"Paon(harvinaisen paska nimi)" lasken ehdottomasti mukaan näihin koukuttaviin sarjoihin, joihin voisin listata Heroesin ja 24:n. Tosin toinen kausi ei ollut enää ensimmäisen veroinen, vaan aiheesta poiketaan jo aika paljon, ja makukin alkaa mennä pitkittelyn takia. Lisäksi kolmas seasoni kruunaa tämän kaiken.

Mutta pääpiirteittäin "Pako" on keskivertoa parempi TV-sarja, jonka katsomiseen voi käyttää aikaa aivan huoletta.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #33 : Kesäkuu 11, 2007, 22:28:26 »
Itseäni vähän rassaa Prison Breakissa se, kuinka sarja alkaa toista itseään. Eihän Michaelia ja Lincolnia voida koskaan saada kiinni, tai koko sarjalta katoaa pohja! Niin, tai sitten he pakenevat uudelleen vankilasta. Siinä vaiheessa tämä tyttö ei enää vaivautuisi katsomaan koko sarjaa. Kyllähän ne käsikirjoittajat ihan mukavia juonenkäänteitä kuitenkin ovat saaneet aikaan, toivottavasti ideat eivät lopu kolmoskaudellakaan! Tämä on vähän sellainen sarja, että katson jos jaksan enkä tunne menettäväni mitään, vaikken katsoisikaan. Toisaalta, Prison Break on kyllä äärettömän huono sarjaa tuollaiseen "välinpitämättömään katseluun", kun siinä putoaa melko herkästi kärryiltä! Olen katsonut jaksoja lähinnä englanniksi ilman tekstejä, joten muistan hirveän huonosti hahmojen nimiä - varsinkaan nyt, kun ei ole vähään aikaan uusia jaksoja tullut. En siis pahemmin viitsi ruveta erittelemään mielipiteitäni hahmoista, kun en jaksa muistella niiden tyyppien nimiä :D Eniten minua rassaa koko sarjassa se meksikolaisheppu, Sucre se taitaa olla. Tai sitten se on se joku toinen, en muista. Menee jo nyt ihan sekaisin, en varmaan muista mitään kakkoskaudesta kunhan kolmonen alkaa!
Humor me.

Bruise Pristine

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Kesäkuu 21, 2007, 13:42:33 »
Oi, tykkään Paosta. Yleensä katson vain Twin Peaksin kaltaisia sarjoja, mutta Paosta pidän. Sopivasti jännitystä, hyvät hahmot jne. Mutta se vaan ärsyttää, että Paosta tehdään liikaa jaksoja. Eikös USA:ssa syksyllä ala pyöriä kolmannen tuotantokauden jaksot? Olen katsonut toisenkin tuotantokauden loppuun ja sarja alkaa jo toistaa itseään liikaa. Micheal on ihana. Sucre on yksi suosikeistani ja Micheal ja Sara on yhdessä söpöjä.  Odotan että kolmannen tuotantokauden jaksot ilmestyvät sitten syksyllä USA:ssa ja pääsee jännäämään mitä tapahtuu.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Kesäkuu 27, 2007, 13:51:19 »
MTV3 Spotin mukaan Paon toinen tuotantokausi alkaa viikolla 35 28. päivä elokuuta. Ohjelmapaikka on sama, joten Michaelin, Lincolnin, Sucren, Abruzzin, C-Noten, Haywiren, T-Bagin ja Tweenerin pakomatkaa seurataan jatkossa tiistaisin klo 21.00-22.00. Itse odotan ohjelman jatkoa innoissani, sillä ensimmäisen tuotantokauden loppu oli monella tapaa jännittävä: Fox Riveristä paennut kahdeksikko ei ehtinyt Abruzzin lentokoneeseen, Veronica löysi elossa olevan Terrence Steadmanin ja varapresidentti Caroline Reynolds nousi presidentiksi.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2007, 20:05:46 kirjoittanut Browey »

cokeco

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Kesäkuu 28, 2007, 19:51:30 »
Pako on ihan sairaan hyvä sarja. Sitä on vaan niin kiva katsoa kun niin moni suunnitelma menee koko ajan pieleen.

Michael oli aluksi aika kuiva hahmo, mutta jossain puolessa välissä 1. tuotantokautta siitä tuli kiinnostava hahmo. Eniten tykkään Sucresta kun se on vaan niin läppä tyyppi.

Kun 1. toutantokausi loppui ja tajusin että sieltä alkaa joku kadotettu meinasin heittää telkkarin ikkunasta alas. Onneksi pako jatkuu 28.8.

Rosie

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Elokuu 14, 2007, 00:49:46 »
Ah, minä niin rakastan tätä sarjaa. Ostin itselleni ensimmäisen tuotantokauden dvd:nä ja niitä jaksoja katsoessa en millään malttaisi odottaa seuraavaa tuotantokautta!

Hahmoista suosikkejani ovat ehdottomasti Abruzzi ja T-Bag. En tiedä mikä minuun noissa kahdessa vetoaa, kummatkaan kun eivät ole mitään puhtaita pulmusia (limainen mafiapomo ja pedofiiliraiskaajahomo). Abruzziin rakastuin jo ensimmäisissä jaksoissa, Peter Stormaren ääni on jotain niin uskomatonta ja hahmo on ylipäätään ihan uskomattoman karismaattinen limahiuksista huolimatta. T-Bagissa oli enemmän sulattelemista mutta nyt pidän hänestäkin jostain kumman syystä, se nariseva ääni.. hrr.

Itse sarjan päähenkilöstä, Michael Scofieldista en niinkään hahmona pidä vaikka Wentworth Miller onkin ihan siedettävän näköinen pakkaus. Jotenkin liian yksiuloitteinen ja tylsä mielestäni. Mutta vaikka en Michaelista hahmona juuri pidäkään niin pakko myöntää että kiljuin onnesta kun
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Eniten sarjassa itsessään pidän juuri hienoista henkilöhahmoista ja siitä ettei mikään ole varmaa vaan kaikki voi mennä pieleen minä hetkenä hyvänsä. Yllätyksiä siis riittää eikä ainakaan pääse tylsistymään nimim. kiipeilin seinille niissä mellakka-jaksoissa kun meno meni liian jännittäväksi hermoilleni.

Lyhyesti siis; rakastan.

Poissa Pau

• Hirnyrkki
« Vastaus #38 : Elokuu 28, 2007, 19:30:08 »
(omgg jatkuu tänään :oo)

Aivan upea sarja, niin älyttömän mukaansa tempaiseva, ettei voi edes käsittää. Rakastan tapahtumien ennalta-arvaamattomuutta, jotenkin yhtäkkiä aina tapahtuu jotain, mitä (minä ainakaan :D) en osaisi ollenkaan odottaa. Sarja on myös kamalan jännä, joskus oikein pelottaa katsoa sitä yksin. Osa vankilakohtauksista ovat aika ahdistavia, ja joskus tuntuu että pitäisi vain sulkea silmät hetkeksi. Krhm, joo..

Lempihahmoa minulla ei oikeastaan ole, päähenkilö Michael on mielestäni ihan okei, joten voisin sanoa vaikka sen. Sitten se vanha pappa (jonka nimeä en nyt millään muista :/) on aivan ihana! Suretti vain ihan kamalasti silloin, kun papparaisen kissa kuoli.

Siitä on jotenkin kamalan kauan, kun pakoa on viimeksi tullut katsottua. Tuo tauko tuntui kyllä jotenkin todellä pitkältä. Ihanaa kun tänään pääsee taas telkkarin ääreen seuraamaan jänniä tapahtumia! ;>
Kusipäistä suloisin.
yhyy -> Pau

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #39 : Elokuu 28, 2007, 22:08:53 »
Hyvä sarja, täynnä odottamattomia juonenkäänteitä. Välillä jännitän heidän puolestaan miten he selviävät paossaan. Sarjan toteutus on ollut loistava. Sarjaa kuvataan oikeassa vankilassa ja jopa oikeiden vankien kanssa (?), niin ainakin kaverini antoi ymmärtää...
Henkilöt ovat mahtavia ja sopivat rooleihin hyvin. Michelin näyttelijä on ihana pakkaus, sopii rooliin hyvin. Vaikuttaa jopa ulkonäöltään hiljaiselta, mutta viisaalta=vetovoimaa löytyy. Sarja jäi keväällä hyvin jännittävään kohtaan ja jatkuu myös siitä (itseasiassa katson PAKO:a juuri nyt...on mainoskatkot vaan). Aah, jännitystä aseiden kera ja takaa-ajoa, piinaavaa mutta ihanaa :)

♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #40 : Elokuu 29, 2007, 12:05:10 »
Itse en katsonut Pakoa ollenkaan, kun se tuli Suomessa (ykköstuotantokausi), mutta kun kaverini osti ensimmäisen tuotantokauden DVD'n ja näytti minulle pari ekaa jaksoa, niin pakkohan ne kaikki oli sitten katsoa :> KOukussa oltiin.

NYt odotin oikein innolla tuota toisen kauden alkamista. Ja olihan tuo ensimmäinen jakso oikein hyvä, ei pettymys.

Lempihenkilöni on ehdottomasti Abruzzi. Todella karismaattinen näyttelijä tuo Peter Stormare. Yleensä pidänkin vaikutusvaltaisista henkilöistä, jotka eivät suotta kiltteile. Abruzzin hiukset olivat ykköskauden alussa aivan omaa luokkaansa, harmi, että hän leikkasi ne viimeisiin jaksoihin. Odotin oikein malttamattomana Abruzzin kostoa T-Bagille, kun tämä niin ilkeästi sivalsi häntä kaulaan. Oli oikein hykerryttävää katsoa sitä käden katkaisua (en ole sairas, en :>). Ah, mutta todella ihana henkilö tämä, toivottavasti pysyy kuvioissa ja pitkään!
Muiden reaktio siihen, kun Abruzzi uhkasi lasta, saadakseen tämän isältä aseen pois, oli naurettava. Olisiko heillä ollut muita vaihtoehtoja? Ei. Abruzzi oli ainoa, joka tajusi tilanteen laidan, ja ainoa, jolla oli munaa tehdä näin.

Uusi etsivä (mikä hänen nimensä nyt olikaan) oli ärsyttävä. Ei tarvitsisi toista Michaelin kaltaisesti ajattelevaa henkilöä, tuntuu melko masentavalta, kun koko nerokas suunnitelma paljastuu kohta kohdalta.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 29, 2007, 20:38:22 kirjoittanut Kalke »
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Elokuu 29, 2007, 18:33:19 »
Paon toisen tuotantokauden ensimmäinen jakso oli mielestäni ihan hyvä ja viihdyttävä eikä ainakaan pettänyt odotuksia. Veronican kuoleman oli pienoinen pettymys vaikken hänestä erityisesti pitänytkään, mielestäni sen olisi voinut jättää kirjoittamatta, koska se tapahtui vaiheessa, jossa kunnon tutkimukset Lincolnin murhaajaksi lavastamiseen liittyen olivat vasta kunnolla alkamassa. Tuntui kuin puolet ensimmäisen tuotantokauden tapahtumista – nimittäin Veronican ja Nickin tutkimukset – menettivät arvonsa Veronican menehtyessä: hän onnistui toki löytämään elossa olevan Terrence Steadmanin, mutta jää ikuiseksi arvoitukseksi, kuinka pitkälle hän olisi pystynyt viemään tapauksen. Käsittääkseni alkuperäisten suunnitelmien mukaan Saran olisi pitänyt kuolla Veronican sijaan, mutta käsikirjoitusta muutettiin Saran suuren ja Veronican pienen suosion takia. Minun puolestani tekijät olisivat saaneet pysyä alkuperäisessä suunnitelmassaan.

Sarja sai uuden henkilön, agentti Alexander Mahonen, joka vaikuttaa kiinnostavalta, asiansa osaavalta ja kaikin puolin kyvykkäältä hahmolta - ehkä vähän liiankin kyvykkäältä. Hän on hyvä lisä Pakoon siinä mielessä, että ohjelma saattaisi käydä tylsäksi ja yksipuoliseksi, jos ainoastaan Bellick jahtaisi karanneita vankeja. Ensimmäisessä jaksossa Mahone sai selville kaikki Michaelin senhetkiset suunnitelmat ja jos sama tahti jatkuu, niin hän luultavasti pysyy vankien perässä pitkään. Toivottavasti tästä sarjasta ei kuitenkaan tule mitään poliisisarjan tapaista. Suuntaviivat toiselle tuotantokaudelle on nyt annettu enkä osaa vielä sanoa, olisiko Pako pitänyt päättää ensimmäiseen tuotantokauteen. Tällä hetkellä odotan sitä hetkeä, jolloin vangit lähtevät omille teilleen, uskon ohjelman tulevan mielenkiintoisemmaksi sitä kautta.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #42 : Elokuu 29, 2007, 19:24:00 »
Olen periaatteessa samaa mieltä Broweyn kanssa siitä, että Veronican tappaminen teki hänen koko tutkimuksestaan aika turhan, koska hän ei ehtinyt kai kertoa Lincolnille ja Michaelille, missä on. Olin kuitenkin jotenkin aavistanut, ettei hän eläisi kauan siinä vaiheessa kun Wentworth Miller sanoi, että tällä kaudella kuolee myös katsojille tutumpia henkilöitä. Minä pidin ykköskaudella Sarasta, mutta mitä ne enää keksivät hänelle tekemistä? Nyt hän vain mököttää sairaalasängyssä.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Stan

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Elokuu 30, 2007, 19:33:24 »
Kun Pako joskus muinoin vuos sitten alko en katsonut jostain kumman syystä ensimmäistä jaksoa (kadun tätä syvästi) mutta pääsin sitten kumminkin kärryille toisessa jaksossa ja koukkuunnuin täysin. Pako on just sopivan hyvä, se ei oo semmonen lässynlää, siinä tapahtuu ja koko juoni on mielenkiintonen henkilöineen, tapahtumapaikkoinen kaikkineen.

Ehdottomasti lempihahmoni on T-Bag. Tajuttoman ihana sekopää, rakastan sen olemusta ja narisevaa ääntä. Robert Knebber on kyl hyvä, miten en ookkaan sitä muualta bongannu vaikka se onki melko monessa projektissa ollu.
Sucrekin on ihan kiva, semmonen hömppä :-D

En muuten tajua miten kaikki kuolaa Milleriä, musta se on jotain niin kamalaa. se on semmonen hiirulainen ja koko ajan sil on se sama "hmm" ilme.

Ärsytti hieman kun maikkari spoilas mainoksessa (ei kyllä ihan täysin, mutmut) et Veronica kuolee, koska haluan Paossa säilyttää aika paljon jännitystä.
nojoo, ei tuo kuolema kyllä ainakaan mua pahemmin haitannu, ei ollu lempihahmoja todellakaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2007, 18:56:53 kirjoittanut Stan »

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
« Vastaus #44 : Elokuu 30, 2007, 22:31:01 »
Minä pidin ykköskaudella Sarasta, mutta mitä ne enää keksivät hänelle tekemistä? Nyt hän vain mököttää sairaalasängyssä.
No tietysti Michael kipasee jossain välissä hakemassa Saran mukaansa, eihän herrasmies voi jättää naista kärsimään tuskia, jotka hän (siis Michael) on aiheuttanut. Se on sitä Romantiikkaa, joka kivasti nostaa katsojalukuja :) Itse tykkäsin Sarasta myös ensimmäisellä kaudella ja varsinkin jännitystä aiheutti Saran ja Michaelin suhde, mutta silti tuntuu oudolta ajatella miten Michael ja Sara voivat jotenkin järkevästi kohdata tai millainen se kohtaaminen ylipäätään on... (olen oikeastaan varma että sellainen täytyy olla, sillä mitä muuta iloa Sarasta olisi?).

Ensimmäistä kautta piti fiilistellä ennen toisen alkua, ja kyllä sieltä tulikin huomattua uusia juttuja. Tai sitten olin vaan ne unohtanut. Lincin "teloitus" liikutti myös paljon enemmän kuin ensimmäisellä kerralla. Kyllähän tässä käy tälläkin kertaa niin, että kakkoskausikin on hankittavat boksina tai jotenkin muuten nähtävä etukäteen. Jos kumminkin säilyttäisi jotenkin jännitystä pitkin syksyä, vaikka en oikeastaan kaudesta odota yhtä hyvää kuin ensimmäisestä. Tämä ihme uusi agentti vaikuttaa jotenkin ihmeelliseltä, toki tuo oman tarpeellisen lisänsä, mutta minä en yleensä tykkää salapoliisien ratkonnasta, en kirjoissa enkä tv-sarjoissa. Kuten Broweykin sanoi, ehkä agentti on liiankin kyvykäs. Toivottavasti hänestäkin paljastuu jotain inhimillisiä piirteitä.

Ja kyllä Wentworth Millerin perään voi kuolata, ne silmät!

Alla vastausta Posityyhtysen spoilerin sisältöön (ei spoilaa jos ensimmäisen jakson on katsonut).
"Insinööri on ihmisenä osaamistaan suurempi ihme" -Esa Saarinen

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Elokuu 31, 2007, 15:57:51 »
AA, kiitos selvennyksestä. Minä vähän mietinkin, että miksi poliisi on sekaantunut asiaan :)
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #46 : Syyskuu 02, 2007, 14:33:38 »
Kylläpä minäkin jäin ensimmäisessä tuotantokaudessa koukkuun aivan totaalisesti. Itse kuitenkin seuraan sarjaa Amerikan tahtiin, eli toisen tk'n olen jo nähnyt. Mutta älkää pelätkö, en minä spoilaa. :) Odotan nyt vain innolla kolmatta tk'ta, joka alkaakin aikaisempaa informaatiota myöhemmin, eli 17 syyskuuta. Huoh. Kakkos tk kuitenkin pitää taas katsoa telkkarista, ne suomennokset ovat niin omaa laatuaan, harmittaa kun DVD'llä ne ovat paljon tylsemmät. (Mm. Kersantti Koiranköyrijä on jo legenda.)

En alkanut sarjaa alusta asti katsomaan, olin aina vähän joistain jaksoista silloin tällöin katsonut. Lähes kaikki kaverini kuitenkin hehkuttivat sitä niin paljon, että päätin kokeilla. Hahmo, johon olin jo niiden näkemieni pätkien perusteella kiinnittänyt huomiota, oli T-Bag, ja häneen minä sitten aivan rakastuinkin kun aloin sarjaa seuraamaan. Robert Knepper tekee niin loistavaa työtä, hän tekee T-Bagistä karmean mutta samalla niin puoleensavetävän ja mielenkiintoisen. Mielestäni T-Bag on paras hahmo, joka TV'ssä on nähty, eikä Prison Break olisi mitään ilman häntä. Hän on niin paha, että (ainakin omasta mielestäni) on paljon inhimillisempi kuin Michael, joka on nero ja haluaa auttaa kaikkia ja mitä vielä.

Michaelista puheen ollen, en itsekään Stanin tavoin voi sanoa ymmärtäväni, mitä kaikki näkevät Wentissä. Tottakai hän on hyvän näköinen, sitä ei ole kieltäminen, mutta muuten hänestä mielestäni puuttuu se karisma. Mutta jaa, kaippa se on makuasia.

Juu, elikkä hyvä sarja on ja olen koukussa.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #47 : Syyskuu 04, 2007, 17:23:41 »
Michaelista puheen ollen, en itsekään Stanin tavoin voi sanoa ymmärtäväni, mitä kaikki näkevät Wentissä. Tottakai hän on hyvän näköinen, sitä ei ole kieltäminen, mutta muuten hänestä mielestäni puuttuu se karisma. Mutta jaa, kaippa se on makuasia.

Itse en pidä Wenttiä kovinkaan hyvännäköisenä, mutta mielestäni hän on juuri sopiva Michaelin rooliin. Jotenkin se salaperäisyys ja tulkitsemattomuus, ei ilmeitä ja toisinaan pieni vino hymy, sopivat niin hyvin kuvaan.
Michael taitaa päästä neljän parhaan enkilön joukkoon.

Itse pidän aika tylsänä Lincolnia, valitettavasti hänestä on kehkeytynyt jotenkin tylsä ja pitkäveteinen tyyppi, vailla persoonaa. Siksipä minua ei myöskään kiinnostanut Veronican salapoliisintyö, joka oli ajoittain todella tympäisevää.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Syyskuu 05, 2007, 18:27:37 »
Eilinen jakso ei ollut kovin lupaava tuotantokautta ajatellen. Se oli avausjakson tapaan viihdyttävä ja ihan hyvä, mutta ei tasoltaan läheskään ensimmäisen kauden viimeisten jaksojen veroinen. Minua pelottaa vähän, että toinen kausi tulee kertomaan lähinnä Mahonen ajojahdista Lincolnin ja Michaelin perässä, koska itseäni sellainen ei sytytä lainkaan. Eivät ensimmäisen kauden muutamat ensimmäiset jaksotkaan olleet toki mitään ihmeellistä, mutta mielestäni Paolla oli silloin enemmän potentiaalia kuin nyt jolloin paenneiden vankien tarkoituksena on ainoastaan pysyä poliisien ulottumattomilla.

Mahone hahmona on alkanut ärsyttää jo nyt, vaikka hän tuli mukaan vasta reilu viikko sitten. Kun sarja alkoi viime syksynä, oli ihan mielenkiintoista, että mukana oli Michaelin kaltainen pienimmätkin yksityiskohdat huomaava nero. Nyt Mahonen tultua mukaan sarjassa on kaksi todella älykästä miestä, ja jokin siinä ajatuksessa ei kiehdo minua yhtään: tuntuu kuin kaksi viisasta miestä pelaisi shakkipeliä joka ei koskaan pääty. Toivon, että ohjelma saa nopeasti uutta voimaa jostain suunnasta – vaikkapa Haywiresta, Aldo Burrowsista tai presidentti Reynoldista, joita ei ole vielä näytetty tällä kaudella – sillä jos sama meno jatkuu, ohjelma menettää ainutlaatuisuutensa ja sen idea kuihtuu. Bellick ei ole ollut ikinä suosikkieni joukossa, mutta T-Bagin tapaan hän on armottomuudessaan kiinnostava hahmo: olen onnellinen sen johdosta että hän nousi itsemurhan partaalta mukaan ajojahtiin.

Tweener oli keväällä näytetyissä jaksoissa todella säälittävä ankeassa tilanteessaan eikä oikein koskaan tiennyt mitä tehdä, ja sama meno näyttäisi jatkuvan edelleen: vaikkei kyseinen hahmo ole milloinkaan vaikuttanut kovin tasapainoiselta tai viisaalta, oli hän eilen nähdyssä jaksossa todella epäilyttävä epäluuloisuutensa takia. Minua kummastuttaa, miksei hän taannoin ilmoittanut muille vanginvartijoille tai Popelle veljesten pakoaikeista, jos ei ollut itse edes valmistautunut pakoon missään määrin vaan odotti kaiken järjestyvän itsestään. Toisaalta hän ei ollut ainoa ajattelematon, sillä mielestäni Michaelin ja Lincolnin ohella ainoat, joilla oli kunnon syyt lähteä pakoon mukaan, olivat Abruzzi, Haywire sekä T-Bag, joilla kaikilla oli todella pitkät tuomiot. Sucre ei voi itsekään olettaa, että Maricruz lähtisi hänen mukaansa, ja C-Note luultavasti kuvitteli, ettei hänen perheensä saisi koskaan tietää hänen istuneen vankilassa aikoina jolloin hänen kaverinsa lähettivät Irakista postikortteja hänen puolestaan.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #49 : Syyskuu 07, 2007, 14:02:09 »
Eilinen jakso ei ollut kovin lupaava tuotantokautta ajatellen. Se oli avausjakson tapaan viihdyttävä ja ihan hyvä, mutta ei tasoltaan läheskään ensimmäisen kauden viimeisten jaksojen veroinen. Minua pelottaa vähän, että toinen kausi tulee kertomaan lähinnä Mahonen ajojahdista Lincolnin ja Michaelin perässä, koska itseäni sellainen ei sytytä lainkaan. Eivät ensimmäisen kauden muutamat ensimmäiset jaksotkaan olleet toki mitään ihmeellistä, mutta mielestäni Paolla oli silloin enemmän potentiaalia kuin nyt jolloin paenneiden vankien tarkoituksena on ainoastaan pysyä poliisien ulottumattomilla.

Mahone hahmona on alkanut ärsyttää jo nyt, vaikka hän tuli mukaan vasta reilu viikko sitten. Kun sarja alkoi viime syksynä, oli ihan mielenkiintoista, että mukana oli Michaelin kaltainen pienimmätkin yksityiskohdat huomaava nero. Nyt Mahonen tultua mukaan sarjassa on kaksi todella älykästä miestä, ja jokin siinä ajatuksessa ei kiehdo minua yhtään: tuntuu kuin kaksi viisasta miestä pelaisi shakkipeliä joka ei koskaan pääty. Toivon, että ohjelma saa nopeasti uutta voimaa jostain suunnasta – vaikkapa Haywiresta, Aldo Burrowsista tai presidentti Reynoldista, joita ei ole vielä näytetty tällä kaudella – sillä jos sama meno jatkuu, ohjelma menettää ainutlaatuisuutensa ja sen idea kuihtuu. Bellick ei ole ollut ikinä suosikkieni joukossa, mutta T-Bagin tapaan hän on armottomuudessaan kiinnostava hahmo: olen onnellinen sen johdosta että hän nousi itsemurhan partaalta mukaan ajojahtiin.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Olen itsekin vähän huolestunut siitä, että jos tästä kakkoskaudesta tulee vain Mahonen juoksua Michaelin ja Lincolnin perässä, ja näitä muita hahmoja vain saatetaan siinä sivussa vähän vilauttaa. Tuntuu muutenkin hieman turhauttavalta, että Mahone arvaa täydellisesti kaikki Michaelin suunnitelmat ja pysyttelee koko ajan näiden kintereillä.
Toivottavasti se sama ykköskaudella ollut hieno tunnelma ja yllättävät juonenkäänteet jatkuvat, harmi vain, että nyt ei olla enää vankilassa. Se oli todella viihdyttävää katseltavaa.

Ensimmäisellä kaudella en pitänyt tippaakaan Bellickistä, mutta nyt mies todellakin säälitti - potkut vankilasta ja itsemurhan partailla. Onneksi hän sitten kuuli nämä palkkiosummat vangeista ja ilmeisesti päätti lähteä mukaan takaa-ajoon.
Abruzzia näytettiin liian vähän, toivottavasti ensi jaksossa tämäkin mies muistetaan ja hän tekee jotain repäisevää. Mahtava kohta muuten oli se, kun Abruzzi naureskeli T-Bagin "vuotamiselle" :'>