Kirjoittaja Aihe: Nimimerkit (vol 4)  (Luettu 26144 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Nimimerkit (vol 4)
« Vastaus #50 : Heinäkuu 05, 2008, 23:53:48 »
Pyörin parisen vuotta täällä Lady Juliettena, sillä silloin rekisteröityessäni tänne olin auttamaton romantikko, ja lady kuulosti silloin "hienolta" ja romanttiselta. Sitten yhtäkkiä en enää pitänyt tästä, sillä se ei ensinnäkään kuvannut minua, ja en vain.. tykännyt siitä enää. Ne lady vuodet kun jäi jo tuonne menneisyyteen :D

Parisen kuukauta sitten vaihdoin Shirleneen. Shirlene on seurannut minua lapsuuden prinsessaleikeistä tänne nettiin saakka. Pienenä kun näihin prinsessaleikkeihin piti keksiä hiki otsalla nättejä ja eksoottisia nimejä ja silloin päähäni pälkähti Shirlene. Ja koska se on ollut pieni osa lapsuuttani, se tuntuu minulle tärkeältä ja "omalta" ja jollain tapaa myös rakastan sitä. Se tuo mieleeni ne lapsuuden leikit, ja sen autuan huolettomuuden mikä lapsuudesta tulee yleensäkin mieleen. Shirlene on vain juurtunut syvälle minuun, enkä ymmärrä, miksen jo rekatessani tänne älynnyt tätä laittaa. Ja on kai se ihan nätti, ainakin minun mielestä... tavallaan :)

Oikeastaan kaikkialla netissä menen tällä nimimerkillä, tosin poikkeuksiakin löytyy (Shirle ynnä muut muokkaukset samaisesta nimimerkistä.)
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #51 : Heinäkuu 17, 2008, 12:53:21 »
Tätä sopiikin miettiä...
tulppaanipenkki - nickillä ei ole mitään suurempaa merkitystä. Itseasiassa sillä ei ole mitään tarinaa. Kun minun piti vaihtaa nimimerkkini Hermiina- nickistä, niin vaihtoehtoina oli jotain ihan omaa...
Mitä tulppaanipenkki tarkoittaa, onko sillä joku merkitys? Hyvä kysymys. Kyllä, sillä on jokin merkitys. Tulppaani, kuten odotan kaikkien tietävän on kukka. Sellainen yleensä keltainen tai punainen kukka, joita kasvaa Hollannissa. Yhdistelmän tulppaani ja penkki ymmärtää ehkä parhaiten kukkapenkkinä, jossa kasvaa tulppaaneja. Penkki voi tarkoittaa myös tuolia, joten itse ajattelen tulppaanipenkin sinisenä, maalattuna puutuolina, johon on maalattu keltaisia kukkia.
Jos joku on katsonut muumeja tarkkaan, tietää, että japanilaisissa piirretyissä muumilaaksossa kasvaa sellaisia tulppaanin näköisiä kukkia. Muumimammalla on kukkapenkkejä, jossa kaspaa niitä tulppaaneja, kuten Hemulillakin. Nick siis kuvastaa kiintymystäni muumeja kohtaan.
Nimimerkkini on oikeastaan aika outo, mutta olen kiintynyt siihen kovasti. En ole kuitenkaan kyttänyt sitä muualla kuin vuotiksessa. Pienellä kirjoitus on lähinnä tyyliseikka, sillä mielestäni tuollainen pitkä sana on nimimerkkinä kivempi kirjoittaa pienellä.
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa morvanvarjo

• o_O
  • Vuotislainen
« Vastaus #52 : Heinäkuu 21, 2008, 13:21:59 »
Lara on suoraan väännös oikeasta nimestäni, yksi kirjain vain on pudonnut pois.
Tämä taisi vain tulla ekana mieleen silloin kauan sitten kun rekisteröin vuotikseen. Kirjoittelin niihin aikoihin jotain tarinaa, jossa päähenkilön nimi oli Lara.
Ehkä tekisi mieli vaihtaa... En suoraan sanottuna enää pidä tästä nimimerkistä, möyh. Kasvan ulos siitä. Nykyään se tuntuu lähes ärsyttävältä o.O
When Remus Lupin rules the world all problems will be solved with chocolate.

Poissa Cailín

• Vuotislainen
« Vastaus #53 : Heinäkuu 21, 2008, 15:21:45 »
Tällä hetkellä siis nimimerkki on lamppu. (kuinka mielikuvituksellista! yleisö huokaa) Ja mahdollisimman epämielikuvituksellistahan se onkin, koska tässä ei ole mitään lamppu-ideologiaa tai etiikkaa tai edes filosofiaa taustalla, ihan vain huono mielikuvitus. Halusin rekisteröityä vuotikseen, että voisin kommentoida ficcejä. No, siinä kun olin rekisteröitymässä niin siihenhän tarvittiinkin sitten se nimimerkki. Aivot löi tyhjää ja hetken pohdittuani kohotin kasvot epätoivoisena ylöspäin. Ja miksä muukaan siellä pään päällä killuin, kuin lamppu.

// Ja nyt olen saanut nimimerkin vaihdettua. Kiitokset vain siitä. Nimimerkki Cailín on iirin kieltä ja tarkoittaa tyttöä. Ajattelin näin sen kunniaksi, kun nyt tulee asuttua täällä Irlannissa vähän aikaa niin voisi edes yhden sanan iiriä oppia.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2008, 19:51:30 kirjoittanut Cailín »

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #54 : Heinäkuu 27, 2008, 16:37:28 »
Celestial-nimimerkkini tulee noitanimestäni Celestinasta. :) Mietin nikkiä Vuotikseen, sisareni väänsi tuosta Celestialin ja minä tykästyin siihen. Celestial tarkoittaa taivaallista/taivaalla olevaa, ja Kylä-foorumilla olen vain Celestia, joka on yksinkertaisesti tähtitiedeohjelmisto. :D Nimimerkistäni saa keksittyä todella paljon erilaisia lempinimiä ja kaikenlaista, ja hienosta nickistäni minut tunnistetaan, en ikinä vaihtaisi sitä pois. :)

Minulla on myös taipumus käyttää C:llä alkavia nimimerkkejä. Eräällä foorumilla, jossa en käy enää nykyään, nimimerkkini on -Claud-. Se on väännös toisesta nimestäni, ja minua saa kutsua myös Claudiksi tai Cloudiksi. :)

Eräällä kuolleella Mustesydän-foorumilla nimimerkkini taas on Tulisielu. Jup, Tomusormi on kiva, siitähän sen keksinkin. ;)

Esim. mesessä tai ircissä voin käyttää ehkä muitakin nimimerkkejä, mutta yleensä se on se Celestia. Nimimerkit ovat hauskoja ja hyödyllisiä. Mistäs meidät tunnistaisi ilman nimimerkkejä? :D Kaikilla täälläkin kun on niin hienot nimimerkit. :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2009, 15:48:19 kirjoittanut Celestial »
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #55 : Elokuu 15, 2008, 18:34:43 »
Vuotis on itseasiassa ainoa netin sopukka, jossa käytän kyseistä nickiä.
   Mitään sen kummempaa symbolista merkitystä nickilläni ei ole, sellainen pieni persoonani brutaalisuus ja karuus siitä paistanee. Kirves olisi ollut jotenkin naurettava, siitä tulee mieleen jokin katajapuskasta ponnistava suomalainen metallibändi... Haha. Ja älkää nyt vain sanoko että tuon niminen pumppu oikeasti on.
   moottorisaha on kaunis sananakin. Ainakin minun kieroutuneessa mielessäni. Siinä yhdistyy monimutkainen nykyaikaisuus -moottori-, elämälle tärkeään työkaluun -saha.

Joo mitähän mahdan taas selittää, älkää kysykö 8'D
Kahdesta muusta käyttämästäni nickistä riittäisi pidemmät selostukset, mutta niitä en täällä kailota. Muahaha.
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
« Vastaus #56 : Elokuu 27, 2008, 20:02:30 »
Freya ompi yksi Final Fantasy IX -nimisen pelin hahmoista. Vuotis oli ensimmäinen foorumi ikinä minne rekisteröidyin eikä minulla tuolloin vielä ollut mitään itsekeksittyä nimimerkkiä, ja joku piti ottaa, joten valitsin lempi FF-hahmoni nimen. Lemppari hän on vielä nykyisinkin. Myöhemmin keksin kuitenkin oman nickin, josta sitten tuli se vakio, enkä Freyaa enää missään muualla käytä kuin täällä. ;)
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa fairytale

• Karkkikonsultti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CauldronWitch29345
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #57 : Elokuu 28, 2008, 17:13:21 »
Nimimerkin tarina on erittäin yksinkertainen, sanoin kuin myös itse nick. fairytale.

Tässä ehkä vuosi sitten rekisteröidyin englanninkieliselle foorumille, joten päätinpä keksiä itselleni uuden nimimerkin. Epätoivoissani sitten tutkin suomi-englanti-suomi sanakirjaa (monen päivän pähkäilyn jälkeen) ja sieltä sitten silmiin osui juurikin tämä fairytale. Mielestäni se kuulosti ja näytti hyvältä, enkä siihen vieläkään ole kyllästynyt. Eikä nimimerkin vaihto kyllä ole ajankohtainen asia ainakaan täällä, olen vähän suunnitellut vaihtavani muidenkin nettipaikkojen nickin täksi samaksi.

Tänne rekisteröityessä mietin hetkisen, että kumman nimimerkeistäni valitsen, tän mitä nyt käytän täällä ja muutamalla englanninkielisellä foorumilla vai ihan omaa nimeäni kantavan nickin josta mut tunnetaan joissain pienissä paikoissa. Kuitenkin tuntui luonnollisemmalta olla nimenomaan täällä fairytale, jo foorumin aiheenkin takia n__n

Kaikesta on syyttäminen englanti-suomi sanakirjaa :>
There's only one thing 2 do, three words 4 you

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #58 : Lokakuu 03, 2008, 15:30:25 »
Olen ainoastaan vuotiksessa Lohikäärmelady enkä oikein muista mistä se ihastus nimeen aikoinaan tuli. Olin kuitenkin luonut nimimerkin jo kauan ennen vuotikseen kirjautumistani ja on sanomattakin selvää, että se perustuu pitämääni eläimeen; Lohikäärmeeseen. Jotenkin niin ylväs ja upea eläin ainakin tarujen mukaan. Lentää ja sylkee tulta. Mikäs sen ihanampaa?X)

Finissä olen upeasti Lohikäärme-Feeniks ja sinne kirjauduin samoihin aikoihin kuin vuotikseen. Jossain olin joskus myös M.Malfoy, mutta se ei ollut Potterpaikka enkä siellä enää käy.

-Feen
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #59 : Lokakuu 03, 2008, 15:36:24 »
puolipro -nick tuli jostain puskan takaa. Aikaisemmassa nickissäni on ollut Pro -alku, ja meinasin eka jotain puolijätin tyylistä väsätä, ja siitä sitten ihmeellisesti muodostui puolipro. ;>
 Mesessä ihmiset ovat kehuneet miten keksin nimiä sinne :D Ärsyttävää tässä on se että kaikki sanovat minulle, "Keksi mulle nimi tänne!!!1" ym.
En edes muista mitä kaikkea olen käyttänyt nimimerkkinä. Vaikka mitä näkkileivästä marjapuuroon on ollut. Aina olen jotain järkevää nickiä yrittänyt keksiä, mutta aina se on mennyt tälle 'huumori' puolelle.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Teelehti

• Vuotislainen
« Vastaus #60 : Joulukuu 07, 2008, 11:54:26 »
muoks. Teelehti tulee AV:sta! Teelehtien avullahan siellä ennustetaan :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 02, 2011, 18:07:53 kirjoittanut Teelehti »

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #61 : Joulukuu 13, 2008, 09:58:52 »
Minun entinen nimimerkkini täällä (Joje) tulee yksinkertaisesti minun pikkuveljen etunimen ja minun etunimen kahdesta ekasta kirjaimesta. Yhtä tylsä tarina kuin tuo nimimerkkikin.

Tämä uusi, eli siis Jentsuma, tulee siitä kun keksin yhdelle kaverilleni lempinimen (sartsuma). Kysyin sitten tältä kyseiseltä henkilöltä, että minkä nimimerkin laittaisin tänne vuotikseen, kun mietin vaihtoehtoja, enkä keksinyt muuta kuin 'runoinen sielu'. Hän sitten sanoi, että jentsuma. Eli tämän nimimerkin tarina on vähän tällainen, keksin eka kaverille sen nimen ja se sitten ehotti mulle sitä, mutta mun nimestä muokatuksi.
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Etsku

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Potter FOREVER !
« Vastaus #62 : Tammikuu 05, 2009, 11:08:25 »
Minun nimimerkkini on peräisin minun lempinimestäni tai no oikeastaan minua ei yleensä sanota etskuksi mutta kuitenkin se on sellanen kiva nimimerkki tälläseen foorumiin.
Potter will always stay in my heart <3

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #63 : Tammikuu 07, 2009, 18:10:01 »
Nimimerkkini Dobrey on jostain melko huonosta kirjasta (Blizz kiljuu vieressä että "ei se ole huono kirja!" :D) napattu äreän kääpiön nimi :). Tämä kyseinen kääpiö  vain on mies ja minä en ole... mutta ei haittaa minua ^^.

Nimi vain jotenkin kuulosti mukavalta eikä muuta ideaa nimimerkiksi sillä hetkellä ollut, joten otin sen.
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
« Vastaus #64 : Tammikuu 08, 2009, 19:48:37 »
Hei, tämäpäs on mielenkiintoista! :D

Oma nimimerkkini on tullut aivan puolivahingossa. Yritin rekata itteni jo paljon ennemmin tänne Vuotikseen nimellä Kikka, mutta se ei onnistunut. Kikka juontaa juurensa Merja Jalon kirjoittamasta Nummelan ponitalli-kirjasarjasta, joka on paras kotimainen kirjasarja, jonka tiedän. No, sitten sain innostuksen uudestaan parin kuukauden jälkeen ja laitin käyttäjätunnukseksi sitten Kikan parhaan ystävän, Titan, sen enempiä miettimättä. :D Nyt jälkeenpäin se tuntuu kauhean tylsältä nimeltä ja Titta haaveileekin, että vaihtaa joskus tulevaisuudessa nimeään johonkin paljon mielenkiintoisempaan ja itseään kuvaavampaan nimeen. ;)

Mutta nyt Titta voi ainakin kuvastaa Kikan parasta ystävää ja suhdettani ruotsin kieleen. :P Tykkään nimittäin ruottista aikasti paljon. :)

// muoks. 11.12.2012

En ole enää Titta, vaan Sofia!! :) Itse asiassa olen tainnut olla Sofia jo sellaiset puolitoista vuotta, mutta enpä ole muistanut tulla muokkaamaan tätä viestiäni tähän nimitopiciin. Sofia on paljon parempi nimimerkki kuin Titta ja olen äärettömän tyytyväinen nykyiseen nimeeni. Kyttäsin jo vähintään vuoden muiden vuotislaisten nimiä, mutta aina oli joku, joka oli liian lähellä Sofia-nimeä, enkä siksi päässyt vaihtamaan nimeäni. Yhtäkkiä kuitenkin huomasin, että se tietty liian läheinen nimi Sofialle oli poistunut vuotislaisten nimilistalta! Silloin ryntäsin heti anomaan nimekseni Sofiaa ja onneksi se minulle myönnettiinkin parin viikon kuluttua. :)

Nyt siis olen vaihtanut Titan parempaan ja itseäni kuvaavampaan Sofiaan, sillä Sofia on oikeasti minun toinen nimeni. Isäni tykkää usein sanoa minua Sofiaksi ja minusta se on erittäin kaunis nimi ja sitä on luontevaa käyttää. :) Pyrin myös muilla foorumeilla olemaan Sofia-nimimerkillä, mutta Titta-nimi taitaa olla ainakin yhdellä foorumilla...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2012, 20:50:56 kirjoittanut Sofia »
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa seitti

• Vuotislainen
    • http://nokkosnoita.livejournal.com
« Vastaus #65 : Helmikuu 19, 2009, 19:02:34 »
Meh, nimimerkkini ei ole kauhean omaperäinen tai mitään. Mieleeni ei vain tullut mitään muuta kun tänne rekisteröidyin. On "seitti" ihan jännä sana minusta ja herättää kaikenlaisia mielikuvia hämähäkinseiteistä kummistustarinoihin... Ehkäpä olen hiljalleen alkanut pitää tästä nimimerkistäni. : )
you'll find me in a berlin bar
in a corner brooding

Poissa Lusitania

• Paluumuuttaja
  • Vuotislainen
  • So you screwed up
« Vastaus #66 : Maaliskuu 06, 2009, 19:00:14 »
Vuotis on ainoa paikka, jossa minulla on nimimerkkinä Lusitania. Muilla foorumeilla olen LastKissGoodbye ja galleriassa ja muutamassa muussa 89632-.
En oikeastaan tiedä, totunko tähän koskaan, mutta minusta tämä on melko kaunis, ja aika naisellinen. Parasta on kuitenkin se, että tähän liittyy tarina. Ei ikävä kyllä siihen, miten löysin sen, vaan nimellä on aivan oma tarinansa.

Lusitania oli brittiläinen matkustajahöyrylaiva, jonka saksalainen sukellusvene upotti vuonna 1915 ensimmäisen maailmansodan aikana. Laivan upotessa menetti henkensä 1198 matkustajaa.

Ei siis mikään kiva tarina. Tämä nimi kuitenkin osui ja upposi, ja myöhemmin tänne rekisteröityessäni halusin ottaa sen käyttöön. Historian kirjastanihan minä tämän alunperin bongasin. ^^
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #67 : Maaliskuu 08, 2009, 12:48:03 »
Olen käyttänyt tätä jokapaikassa. Siis Affua =)

Se tulee siitä ,kun leikimme pienempinä jonkinsortin sankareita, jotka välillä taikoivat, välillä osasivat lentää... tms.... ja olin Alf. Sitten mukkasin siitä Affun. Sen nimen tahtoisin koiralleni, joka tulee olemaan Berninpaimenoira. Affu,,, mikä ihana nimi =)
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #68 : Maaliskuu 16, 2009, 21:25:25 »
Minun nimimerkkini, on vähän turhan yksinkertainen.
EJR.
Tulee yksinkertaisesti nimikirjaimistani, jotka ovat: E, J ja R
Helppoa xD
Mitkä nuo nimeni ovat?
Eero Juhani Ra... Sukunimeä en kerro. Valitan

Enne olin Eero. En enää.

Sitä ennen olin Sarvihaara, mutta se kiellettiin (Julmaa >:'(
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #69 : Heinäkuu 10, 2009, 15:14:12 »
Entinen nimimerkkini, eli "hiivatulehdus", syntyi kun sanoin äidille, että sano mikä tahansa sana. No, äiti tietenkään ei tiennyt että se tulee nickikseni (enkä kertonut sillä hänen tietoiset ehdotuksensa ovat mielikuvituksettomia) ja sanoi "hiivatulehdus." Sitä ei tietenkään ollut kenelläkään. Muttta mielestäni se oli vähän liian typerä joten vaihdoin sen Prestoksi.
Presto on Italiaa. Se on musiikkitermi ja tarkoittaa "erittäin nopeasti." Käytän sitä koska olen itsekin nopea ja mieleni se vasta nopealentoinen onkin ^^
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2009, 15:19:05 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Heinäkuu 13, 2009, 11:19:05 »
Minulla on muutamassa paikassa tämä nimi. Ja parissa sitten onkin jotkut oudot. :D
Otin tämän viime vuonna ensi kertaa yhteen paikkaan nimeksi. Nimen keksin silloin, kun katsoin jalkapallokisoja. Kannatan Portugalia jalkapallossa. Sitten huomasin että siellä oli joku, jonka etunimi oli Nuno. Tuo pelaaja ei ole lempipelaajani siitä joukkueesta. :D Se nimi vain jäi mieleen, koska nimi on outo ja aika hauska ainakin aluksi. :D  En keksinyt mitään muuta, joten otin tämän tännekin.

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #71 : Heinäkuu 17, 2009, 17:18:22 »
Nimimerkkini, joka kieltämättä kuullostaa hieman oudolta monen korvaan, joskus minunkin, on lempinimeni, jonka sain kun olin aika pieni. Oikea nimeni on Minna ja lempinimi keksittiin koska oli eräs toinenkin Minna. Lempinimeni keksi isosiskoni.

Käytän Minsvoa melkein kaikkialla nimimerkkinä, koska minusta on mukava olla ns. tuttavallinen kaikkialla, ja kun nimimerkkinä on oma lempinimi, se on helppoa. Olen Minsvo täällä, Kupolissa ja DeviantArtissa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2009, 21:48:53 kirjoittanut Minsvo »

Poissa Carelna

• pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Pitikö minun sanoa jotakin?
    • Saint Walden's School
« Vastaus #72 : Heinäkuu 17, 2009, 23:55:52 »
Yleisin nimimerkkini nykyään on Fairytaler(sekä sen muunnokset Fairi, Fairy, Fairiksi, Fairis). Ajatuksen tähän nimimerkkiin sain eräänä jouluna katsellessani H.C. Andersenin saduista tehtyjä animaatioita, joissa kaksi lasta ajelivat kärryillä ympäri maailmaa ja miehellä heidän mukanaan oli aina jokin tarina paikasta, jossa he pysähtyivät. Rakastin tarinoita todellakin, sillä ne olivat mielikuvituksellisia ja kauniita. Sarjan nimi oli muistaakseni Fairytaler eli Sadunkertoja(H.C. Andersen alias Satusetä). Pidän kirjoittamisestakin, joten se tuntui juuri sopivalta nimimerkiltä. Se on ollut käytössä nyt muutamia vuosia. Tänne sitä en voinut ottaa, koska oli jo aiempi samankaltainen nimimerkki.

Carelna taasen tarkoittaa tähteä. Sitä ette varmaan löydä mistään sanakirjasta, sillä se on fantasiatarinaani varten kehittelemästä kielestä napattu. Toivon olisin muuten luultavasti ottanut, mutta se ei ole yhtä nätti sana. Nytkin itse asiassa vasta tajusin pienen mokan, mikä minulle on käynyt. Sillä toivo, totuus, tarkoitus, taru ja tähti ovat keskeisiä sanoja tarinassani, mutta huomasinkin, etteivät ne Hilerneksi ala samalla kirjaimella. Pahus sentään. Anteeksi hyppäsin aiheesta.

Yksi vanhoistani on myös Eläinhullu-94, jonka alkuperästä en todellakaan tiedä. Hanzki, Hanzu, Hanski ja Hansu tulivat suoraan lempinimistäni :O)
God blessed the broken road that led me straight to you.
Fairytaler -> Carelna

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #73 : Heinäkuu 19, 2009, 23:41:39 »
Okei, olen leila aina ja kaikkialla. Oma nimeni ei ole LÄHELLÄKÄÄN leilaa, mutta tämä on silti lempinimi. Läppälempinimi itseasiassa, ja pientä insidea mukana. En nyt jaksa tässä alkaa selittämään nimen alkuperää, mutta sanottakoon vaikka, että leirillä huijasimme eräitä, että nimeni on leila..:) juttu on oikeasti aikapaljon pidempi, muttamutta..:)
Tahdonvoimaa!

Poissa Chita

• Tipupu
  • Vuotislainen
  • If happy ever after did exist.
« Vastaus #74 : Heinäkuu 23, 2009, 23:18:40 »
No jaa tämän nimen alkuperä ei ehkä paljoa kiinnosta mutta kuitenkin.

Alunperin kirjauduin tänne Anturajalkana, mutta nimi poistettiinkin sitten heti, sillä se oli harry potterista, sillä en ollut lukenut silloin nimi sääntöjä. Mutaa nyt olen.
Sen jälkeen pätin että nimen pitäisi tarkoittaa jotakin. Kokeilin kukkaa, rakkautta, taivasta, toivoa, kultaa jokaisella kielellä joka vain löytyi...
Mutta mikään ei miellyttänyt toivo vähinnä siksi että se miellytti vain englanniksi, (Hope) mutta käytän sitä aina roolihahmojeni nimenä ja minulla on oikeastaan joku hope villitys meneillään joten halusin jotain uutta. Sitten kokeilin Gepardia lempieläintäni - suomesta kaikille kielille. Lähes jokaisella kielellä se oli gepard ja vain yksi englannin kielisen sanan cheetahin lisäksi miellytti minua. En huomannut sitä heti joten testasin vielä useita muita nimiä mutta päädyin takaisin gepardiin ja silloin huomasin sen. Se oli espanjaa, siinä luki näin: guepardo, onza, chita. Olin lukenut vain ensimmäisen nimen joten en ollut huomannut chitaa ja kun sen huomasin tiesin heti että se olisi nickini.

Joten olen siis Chita joka on espanjaa ja tarkoittaa gepardia.

Olen ollut myös mm. Leila1000 (Leila tuhat), Jasha98 ja monia muita joita en nyt muista.

Chita kiittää ja kumartaa!