Kirjoittaja Aihe: Nimimerkit (vol 4)  (Luettu 18603 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ryövärintytär

• pulupikkunen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Täydenkuun ja yksinäisen karhun neljäs tytär
  • Pottermore: PotionRain200
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Nimimerkit (vol 4)
« Vastaus #100 : Toukokuu 12, 2010, 11:09:11 »
Nimimerkki oli ennen Örhikkipörhikki, mutta mutta... se ei oikein tuntunut omalta ja kuulostaa korviini edelleen jotenkin inhottavan kömpelöltä ja kulmikkaalta, joten vaihdoin sen Ryövärintyttäreen, mikä tuntuukin paljon kotoisemmalta ja jotenkin... Tykkään Ronja Ryövärintytär kirjasta, äitini rakastaa Lindgrenin kirjoja, mistä sain nimenikin joten se vaan tuntui niin omalta. Ryövärintytär nimestä tulee mieleen kaikki ihanat, hauskat, rauhalliset ja vähän vähemmän rauhalliset hetket perheen ja ystävien kanssa, siinä ehkä syy :)
"Hän kirjoittaa kuin känninen rapu!"
"I'm not crazy! My mother had me tested."
"Oh Remus you're so fine, you're so fine you blow my mind, hey Remus!"
http://lorunloppu.tumblr.com/

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #101 : Toukokuu 28, 2010, 21:16:38 »
Tähän topikkiin en ainakaan ole vastannut. Ehkä edelliseen? Jollekin foorumille olen tästä tilittänyt, se on varma. Oletettavasti kaikille muille, joilla oleilen :D

Nykyinen vuotisnickini on siis aito ja alkuperäinen nettinickini, tai ainakin melkein. Joskus neljä-kuusi vuotta sitten käytin Lyra Belacquaa, mutta se on painunut historian hämäriin. Nimen lainasin suoraan Philip Pullmanin Universumien Tomu -kirjojen päähenkilöltä, ja pidän siitä edelleen - kirjoista, hahmosta, nimen soinnista.

Muistaakseni rekisteröityessäni tänne päätin ottaa käyttööni Aiëdaílin, sillä täällä oli jo joku Lyra. Pöllin häikäilemättömästi nimen erään B-luokan fantasiakirjan haltiakielestä. Kirja ei tehnyt minuun suurta vaikutusta, mutta tykästyin sanaan itseensä. Tarkoittaa muistaakseni Aamutähteä, mikä voi viitata joko piikkinuijaan tai planeetta Venukseen. Jottei minua turhaan yhdistettäisi tähän kirjaan lisäilin nuo erikoismerkit, jotka samalla varmistavat, että nickini on originelli (ja useimmille ilmeisesti mahdoton kirjoittaa :D), vaikka merkitön versio onkin joillain suurilla nettisaiteilla varattu. Nykyään minut tunnetaan useimmiten nimellä Aie - se on helppo kirjoittaa, eikä tule epäselvyyksiä oikeaoppisesta lausumisesta. Toimii myös sivustoilla, jotka hylkivät erikoismerkkejä. Ehkä jonain päivänä vaihdan nimimerkkini täälläkin tuohon lyhyempään versioon, mutta toisaalta tässä on tiettyä nostalgiaa ja saan jotain sairasta mielihyvää siitä, kun ihmiset eivät ymmärrä copypasteta vaan näkevät käsittämätöntä vaivaa yrittäessään kirjoittaa tuon - ja silti epäonnistuvat.

Joillekin sivustoille ei tosin kelpaa kumpikaan näistä variaatioista merkkien tai lyhyyden vuoksi. Silloin turvaudun Loviattaraan, joka on itse vääntämäni laina suomalaisen kansanperinteen Loviatar-hahmosta. Alkuperäiset nimet saattavat olla käytössä, mutta tähän omaan muunnelmaani en ole törmännyt missään muualla.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2012, 16:44:49 kirjoittanut Aiëdaíl »

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #102 : Toukokuu 28, 2010, 22:05:48 »
en (kai) ole kirjoittanut. Mutta juu, nimimerkkini EJR- tarina ei ole kovin kummoinen...
mutta alkunsa tämä sai, kun tein irc-galleriaan nickiä.

En keksinyt mitään, joten tyydyin 'Ejra':n, joka siis on nimikirjaimeni + sukunimen toinen kirjain.....
Samoihin aikoihin kyllästyin 'Eero' nimimerkkiini, ja Ejra:ksi en täällä halunnut, joten laitoin vain EJR.
(Koulussa minua kutsutaan ihan nimellä Ejra). Yksinkertaista, mutta jännää...
MS Hirmun kapteeni!

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #103 : Kesäkuu 19, 2010, 10:39:19 »
nimimerkkini Azze tulee vain ihan yksinkertaisesti omasta nimestäni  Atte -> Azze
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Sami

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #104 : Kesäkuu 19, 2010, 12:38:41 »
Minä olen yleensä aina kaikilla keskustelufoorumeille ollut joko "Sami", "Sami M" tai "Sami Mattila", eli en ole yleensä viitsinyt ruveta mitään hienoa nimimerkkiä keksimään. Tosin joskus olen käyttänyt nimimerkkiä "jsufai", jota käytän mm. IRC-Galleriassa, kuten myös irkissä. En kuitenkaan muista, että mistä minä tuonkin olen keksinyt. Taisin pongata sen joskus netistä, mutta sen tarkemmin en enää muista.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #105 : Helmikuu 21, 2012, 22:19:39 »
Mielestäni en ole tähän tai yhteenkään edellisestä kirjoittanut. Ehkä sitten on korkea aika kertoa näin yleisesti nimimerkkini tarina. Melkein neljä vuotta täällä jo kuitenkin hyörinyt. (o.o Oonpa ollu kauan, ilmankos tää on mulle joku toinen koti.) Mutta niin asiaa.

Olen parantunut Apulanta-fani. Olen ollut jo monta vuotta. En enää edes muista kuinka kauan. Ja tätä asiaahan ei *köh* mitenkään ikinä huomaa minusta *köh*. Enhän siitä ikinä mitään puhu enkä pidä Apulanta paitoja, enkä varsinkaan kuuntele niiden musiikkia enemmän kuin mitään muuta. ;) Näin ollen isäni totta kai tietää asiasta ja joskus kun vaikka radiosta on tullut Apulannan kappale hän on kiusallaan kutsunut sitä AIV-rehuksi. Aikoinaan kun sitten uskaltauduin rekisteröitymään Vuotikseen oli ongelma nimimerkin kanssa. Ensin mielessä kävi Surkusiipi, nimi jolla kirjoittelin niihin aikoihin hp-fanien vieraskirjaan. Huomasin kuitenkin että Potternimimerkit on kiellettyjä joten piti keksiä jotain muuta. Muistin sitten tuon AIV-rehu - Apulanta yhteyden ja kun en parempaakaan keksinyt päätin ottaa sen. Erikoismerkit ei ainakaan silloin toimineet nimimerkeissä, joten nimimerkiksi sitten tuli AIV rehu ilman sitä. (Se miten se viiva siihen ilmestyi onkin sitten toinen tarina.)

Tuota samaista nimimerkkiä aloin sitten käyttää ircissä ja Kylässä kun niiden maailmaan virtuaalisesti astelin. AIV-rehu nimestä tai pikemminkin sen lyhennyksestä AIV:sta on tullut melkein kuin toinen nimeni, jota käytetään varmaan yhtä paljon kuin oikeaa nimeäni. Nettimaailman lisäksi olen miiteissä AIV ja jopa mieheni kutsuu minua toisinaan AIV:ksi (ja minä häntä gammaksi). :D Olen kasvanut siihen kiinni ja todennut sen toimivaksi lähes kaikissa tilanteissa. Sen saa lyhennettyä mukavasti. se näyttää ainakin jokseenkin loogiselta, vaikka tarina sen takana ei ole sitä (sopii minuun kuin nenä päähän siis.) Jos sen haluaa vääntää loogiseksi niin sekin onnistuu. AIV-rehu kun on nimensä mukaisesti rehua eli kasveja. Ja mitä ne tarvitsevatkaan kasvaakseen, aivan lannoitusta. Ja sitä minäkin olen tarvinnut. Olen Apulannan kasvattama. :> Tämän nimen kanssa pystyy myös helposti leikkimään. Jos irccaan jonkun muun kanssa samalla koneella rehun tilalle voi laittaa toisen irccaajan nickin ja muuta mukavaa. (Se loppuosa siis kertoo ircissä kenen kanssa irccaan, tavallisimmin irccaan huonekasvini kanssa. x) )
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #106 : Maaliskuu 06, 2012, 11:28:12 »
Minulla on yleisin Nimimerkki tämä Jarppa sekin on vaan mun lempinimestä otettu en sen enempää ole jaksanut kesksiä nikkejä joskus minut saatta törmätä näillä: Jarppa69 Jarppa91 tai Jarppazz ja voin jopa olla Pesukarhu nickillä mutta toi pesukarhu juttu on iha oma tarniansa niin että joo no tää meni ny vähä enemmä offtopics :D
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #107 : Maaliskuu 06, 2012, 15:50:48 »
Olen tainnut leikkiä salaperäistä, kun en ole tähän topaan kirjoittanut, vaikka olenkin harkinnut sitä monta kertaa. Toisaalta nickini alkuperä lienee aika itsestäänselvyys, vaikka siihen saakin liitettyä paljon muuta ensikuvitelman lisäksi.

Nimimerkkini Bloody Princess on siis vallan yksinkertaisesti väännös Half-Blood Princessistä. Rekisteröidyin HP-faneihin ennen Vuotista, niinkin tylsällä nickillä kuin puoliverinen prinsessa, vaikkakin nykyään olen Bloody Princess kummassakin paikassa. En kuitenkaan tahtonut alkuperäistä nimimerkkiäni Vuotikseen, minkä vuoksi ensimmäinen ajatukseni oli kääntää se englanniksi. Liian Potter-viitteisiä nimiä kun ei Vuotiksessa hyväksytä, päädyin miettimään itselleni tarpeeksi kaukaista muunnosta tuosta H-BP:stä. Aluksi taisin miettiä Blue-Blood Princessiä, mutta hörhöille kiitos ettei sitä olisi hyväksytty väliviivan takia. Myöhemmin ajateltuna se olisi kuulostanut yksinomaan typerältä. Lopulta päädyin jättämään Half-liitteen pois sekä lisäämään Y:n Bloodin perään. Nickini oli valmis.

Bloody Princessin suora suomennoshan on "verinen prinsessa", mikä tukee mieltymystäni epämääräisiin synkkyyksiin. Toisaalta sanaa "bloody" käytetään brittien slangissa tehostamaan yksittäisen kirosanan painavuutta, esimerkkinä Ronald Weasleynkin suosima ilmaus, "bloody hell". Bloody itsessäänkin voi tarkoittaa, WSOY:n suomi-englanti-suomi -sanakirjan käännöksen mukaan, verisen lisäksi sanoja 'kirottu, kirotun, helvetin, pirun'. Voisin siis olla yhtä hyvin vaikkapa "kirottu prinsessa", negatiivisessa mielessä sanottuna. Nickini antaa siis ymmärtää, että olen aikamoinen pahanilmanlintu. Toisaalta kovinkaan monet eivät tule ajatelleeksi asian sitä puolta, sillä nimimerkkini symboliksi on ehtinyt muodostua verisessä leningissä kulkeva tiarapää. Onpa minua verrattu Bloody Maryynkin.

Se Bloody Princessistä. Taannoin luomani lyhenne, Bloodie, on vakiintunut lempinimekseni niin hyvin, että harva minua koko nickillä kutsuu, ainakaan livenä. Bloodie on paljon nopeampi lausua, eikä siinä mitään, pidän kyseisestä nimestä. Ellen väärin muista, Bloodie on tunnukseni myös ystäväkirja-sivulla. Haltiksen mainitsemasta nimimerkin omaksumisesta sen verran, että Vuotiksen nimimerkistä on tullut suuri osa myös minua. Meinasin kerran yläasteella nimetä itseni matikankokeeseenkin Bloody Princessiksi. Kun lähdin palauttamaan koetta, opettaja tokaisi vielä kaikille yhteisesti, että muistakaas ne nimet - vilkaisin varmuuden vuoksi, että nimi on. Olihan siinä, mutta siinä nököttikin Bloody Princess eikä siviilinimeni.

Bloody Princess toimii nimimerkkinäni Potter-aiheisilla sivuilla, tosin lähinnä se taitaa olla käytössä Vuotiksessa, HP-faneissa, Finissä sekä Jatkotarina-foorumilla. Muun maailman sivuille se tuntuu liian vieraalta tai mitäänsanomattomalta ottaa käyttöön, eivät sitä muut ymmärtäisi.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2012, 16:04:32 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #108 : Maaliskuu 06, 2012, 16:40:38 »
Nikkini nyt on vain Annista sellainen mahdollisimman tylsä väännös :DD Silloin kun tänne rekisteröidyin (mielenkiintoisella tavalla muuten), arvatkaas mitä aivoni tekivät? Kappas kappas, löivät tyhjää. Haluisin oikein kauniin nimen josta olisi ylpeä, mutta se siitä sitten... :)

Muissa paikoissa olen vähän enemmän kerennyt miettimään (paitsi Youtubessa) esim. Morning. ja rainyme. Ainiin ja vielä aamusanailu ja bluedrop :DD En minä nickiäni erityisesti rakasta, mutta en kyllä vihaakkaan. Ihan perus.

-annipsi-
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2012, 19:33:52 kirjoittanut annips »

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #109 : Maaliskuu 07, 2012, 14:57:04 »
Hmm, no tänne vuotikseen aika tylsän nimimerkin tein. Puppet = räsynukke, kuten varmasti lähes kaikki tiesivät :D En kuitenkaan tykkää tosta lausumisesta, jotenki tylsä. Yleensä mut kyllä netissä tapaa nimimerkillä janetteez, sekin vähän kummallinen mut eikai sil nimimerkillä kauheen suurta merkitystä oo :D
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
  • Pottermore: HallowGalleon47
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #110 : Maaliskuu 07, 2012, 19:26:54 »
Vanah nick (mus mus) on peruja ajalta kun litiyin vuotikseen 2006. Silloin vaan aloni käyttä änickiä, mikä tuli ensimmäisenä mileen. Nykyinen (Ajatusliekki) tuli pitkän pohdinnan seurauksena, ja on ollut aktiivisesti käytössä jostain 2008 vuodesta lähtien.
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa fruu

• kaunis varietee
  • Vuotislainen
« Vastaus #111 : Maaliskuu 12, 2012, 18:42:31 »
Mulla on ollut fruu nimimerkkinä eri foorumeilla varmaankin 4-5 vuotta. En muista mistä se oikein tuli... luultavasti piti kirjoittaa frodo, mutta kirjoitinkin frudu ja onnistuin vielä kumittamaan deenkin jotenkin pois. Siitä se kai tuli, ja vahingossa jäi käyttöön. (:
Mitä mä haluun ja mitä mä saan, jos kaikki kaatuu yhteen unelmaan?

Poissa sheila

• nelisormimangusti
  • Vuotislainen
    • blogi
« Vastaus #112 : Maaliskuu 13, 2012, 16:07:12 »
Ala-asteella meillä oli enkun tunneilla englanninkieliset nimet. Ite ei niihin saatu vaikuttaa, vaan semmoinen lihava mursuviiksinen opettaja päätti ne. Kaikkien nimet tuli jotenkin suomalaisita nimistämme ja itseasiassa olin hirmu tyytyväinen Sheilaan (lausutaan yksinkertasesti shiila). Varmaankin ylä-asteelle siirtymisen aikoihin totesin, että sana-syntymävuosi nickit ei ollut kauhean iskeviä tai jäänyt päähän. Kun yritin etsiä nimeksi kelpaavaa, sattui Sheila hyppäämään esille jostain aivojen perukoilta ja tietenkin nimestä tykkäävänä päädyin käyttämään. Nyt mut löytää täältä, sysimarjan foorumilta ja parista rope paikasta sheilana. Mitään erikoista tarinaa tämän takana ei siis ole.

Poissa Jack the Ripoff

• Draamadiktaattori
  • Vuotislainen
  • Mitäs kettua..?
« Vastaus #113 : Maaliskuu 17, 2012, 22:22:52 »
Kaikki tietää Viiltäjä-Jackin. Tämä käyttäjänimi on tietenkin väännös siitä, pohjautuu samannimiseen Tv-Tropeen. Mitään syväanalyysejä jaksa vääntää.... Jos koskaan tapatte tapaatte mut oikeassa elämässä, voitte miettiä itse että sopiiko nimimerkki mulle vai ei. XD

pitkä viesti on äääääärimmäisen pitkä..
True delights come only through suffering.

Poissa Remi

• Siis nii Mary Sue
  • Vuotislainen
  • Fly away to the stars... Shit.
    • "Taidetta"
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #114 : Maaliskuu 17, 2012, 22:26:17 »
Huomasinpa, etten ole tänne vielä vastausta kirjoittanut, joten päätinpä nyt sen tehdä...
Eli siinä vuonna 2007 (kesällä) minä ja eräs silloinen luokkalaiseni vietimme aika paljon aikaa yhdessä. Yhteistä meillä oli lähinnä kiinnosti Potteriin ja tarinoihin, ja tekeminenkin näin ollen liittyi lähinnä edellämainittuihin. Kesä- ja heinäkuussa lähinnä lueskelimme fickejä, puhuimme Potterista ja "larppasimme". Koulun alettua elokuussa jatkoimme kesän puuhiamme, mutta myös keskustelimme koulussa lappukeskustelu-tyylillä (meillä vain sattui olemaan vihko). Keskustelu alkoi aivan normaalina keskusteluna hieman kaikesta sillä hetkellä tapahtuneesta, mutta pikku hiljaa viikon tai parin aikana muuttui oikeastaan puhtaaksi roolipeliksi. Roolipelissä kaverini oli Sirius ja itse pelasin Remuksella... ja yllättäen "Remus" lyheni hieman, samaan tapaan kuin useissa fickeissäkin on käynyt. Olimme muistaakseni kutsuneet toisiamme kesästä lähtien Potter-lempinimillä ("Sirius"/"Siri" ja "Remus"/"Remi"), mutta en mene sanomaan varmaksi. Viimeistään roolipelin alettua kutsumanimet vakiintuivat ihan jatkuvasti käytetyiksi. Kun sitten rekistötöidyin tänne 15.8.2007 oli vain luonnollista laittaa tuo (ilmeisesti kesän aikana) vakiintunut lempinimi myös nimimerkiksi.
"Shed your shrouds. Slip your fingertips through the ground. Get those catacombs open I'm hoping you'll join us. Everybody come on out, yeah~ What a lovely, lovely night for a drink and a parade. We'll dance until the morning light, this town should be afraid. " -Skeletons on Parade, Ludo

Poissa elephanthouse

• kesän lapso mä oon
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FeatherHallow19419 & QueenRune11201
« Vastaus #115 : Maaliskuu 17, 2012, 23:11:47 »
En tietääkseni ole vielä tänne kirjoittanut, joten eiköhän nyt ole jo senkin aika. :)

Nickini tulee, kuten arvata saattaa, yksinkertaisesti erään kahvilan nimestä. Tämä kahvila on nimeltään The Elephant House, ja osa teistä varmasti tunnistaa nimen.
Elephanthouse tuskin kuvaa minua mitenkään erityisesti. En tunne muistuttavani hirveän paljon elefanttia, enkä varsinkaan taloa. ;)
Nimimerkkiä miettiessäni yritin etsiä jotakin, jota muilla ei olisi. Päädyin siis ranskankielisestä wikipediasta etsimään sopivaa sanaa... En sano onnistuneeni tarkoituksessani, mutta samaiselta sivulta löysin The Elephant Housen. <3  Se on vaan jotenkin mun.
Norsunen tai Norsu on lempinimiä, joita kuulen välillä myös irl.
Yksi ajatus täyttää äärettömyyden - William Blake
Amin mela lle = Minä rakastan sinua
Ficcifoorumi

Poissa Brenda

• Vuotislainen
  • Potteristi, hetalisti ja mitähän vielä
  • Pottermore: OwlNettle504
« Vastaus #116 : Huhtikuu 09, 2012, 19:18:27 »
Brenda-nickilläni on kyllä maailman tylsin ja mielikuvituksettomin historia. Brenda oli siis yhden koiramme nimi, joka oli ollut meillä koko ikäni ja se oli siis hyvin rakas. Tänne kirjautumisen aikoihin Brenda oli kuollut hiljattain, ja "muistoksi" laitoin sitten sen nimen nimekseni.

Esim. finissä olen samalla nickillä, mutta melkein kaikkialla muualla Quincinana tai Quicinana. (Itseasiassa sekin on muunnos Brendan virallisesta nimestä, Festivo Quincinasta).

Onhan se joo tylsää nimetä ittensä "vaan" koiran mukaan, mutta muutenkin nuo on ihan kivoja ja joskus on jopa kehuttukkin näitä.
Elä kuin jokainen päivä olisi viimeisesi. Jonakin päivänä olet vielä oikeassa.

Poissa Kajsa

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #117 : Huhtikuu 09, 2012, 21:00:07 »
Brenda-nickilläni on kyllä maailman tylsin ja mielikuvituksettomin historia. Brenda oli siis yhden koiramme nimi, joka oli ollut meillä koko ikäni ja se oli siis hyvin rakas. Tänne kirjautumisen aikoihin Brenda oli kuollut hiljattain, ja "muistoksi" laitoin sitten sen nimen nimekseni.
Ei ole tylsä historia, mulla on meinaan ihan samanlainen tarina kerrottavana! Monta vuotta sitten, kun aloin ensimmäisiä kertoja pyörimään netissä, koirani oli juuri kuollut, joten minäkin otin koirani nimen nimimerkikseni. <3 En tosin enää käytä vanhaa nimimerkkiäni missään, mutta aika pitkään se aika kuitenkin kesti.

Nykyinen nimimerkkini tulee toisesta etunimestäni. Minulla on sukulaisuussuhteita Ruotsiin ja äitini mukaan minun kutsumanimekseni meinasi tulla ensin Kajsa, mutta se kuitenkin muutettiin suomenkieliseen muotoon.
"I do not care what comes after; I have seen the dragons on the wind of morning."
— Ursula K. Le Guin (Kaukaisin ranta)

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #118 : Huhtikuu 10, 2012, 21:47:41 »
Nimimerkkini Ihmissusi tulee - tai no sen voi päätellä :D Aina kun rekisteröidyn jollekin foorumille, pähkäilen siinä ainakin puoli tuntia minkä nimimerkin keksin. Usein keksin jonkun susiin liittyvän mutta suosituimmilla foorumeilla useat itselleen mieluisat nimimerkit ovat varattuja ): Vuotikseen rekisteröityessäni oikeastaan tiesin heti että Ihmissusi on minun nimimerkkini :) Tuolloin oli täydellisen hurahtanut yhteen ihmissusielokuvaan ja kovana susifanina sitten nappasin Ihmissuden itselleni. Kerran se on muutettu Huskyksi, mutta tulin katuman päälle ja sain rakkaan Ihmissuteni takaisin. Enkä sitä enää miksikään vaihtaisi.

Ihan parasta nimimerkissäni on kun muut vuotislaiset kutsuvat minua ihmissudeksi :D Näin ensimmäistä kertaa muita vuotislaisia Desuconissa ja se oli kyllä jotain niin hauskaa kun minua kutsuttiin ihmissudeksi eikä omalla nimelläni. Tosin Iseeyou kutsui ja kutsuu vieläkin Lilyksi.. ainoa poikkeus xD

No tässä oli Ihmissuden tarina :)

~Ihmissusi~

Poissa Wanamo

• Keltasilmä
  • Vuotislainen
  • the wolf blood
  • Pottermore: OakPurple4599
« Vastaus #119 : Huhtikuu 10, 2012, 22:40:01 »
Rakas nimimerkkini Wanamo on lähtöisin omasta nimestäni. Nimeni on Linnea, joka taas tulee vanamo-kukan latinankielisestä nimestä, Linnaea Borealiksesta.

Joskus pienempänä, seikkaillessani ensimmäisiä kertoja netin ihmeellisessä maailmassa, minulla oli järkyttäviä vaikeuksia keksiä nimimerkkejä, joten päädyin usein johonkin suorastaan tappavan tylsään ja tavalliseen. Sitten apuun astui äitini, joka ehdotti aluksi Vanamoa, ja minä väänsin sen muotoon Wanamo. Siitä on tullut pitkäaikainen ja rakas nimimerkki monilla foorumeilla ja muilla sivuilla, välillä tuossa muodossa ja välillä vielä vähän enemmän väännettynä.

Toimiva ja mukava lyhenne Wanamosta on Wana, joka on helppo lausua ja on näin ollen miiteissä kätevä. Tämä on alkanut tuntua jo niin omalta, että se voisi vaikka olla toinen nimeni ^^
"Nukkuminen on huomattavasti vähemmän rasittavaa kuin valveilla oleminen."

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #120 : Marraskuu 16, 2012, 23:32:41 »
Linesca... Noh, tilanne oli sellainen että rekisteröidyin Vuotikseen yöllä kännykällä (kertoo taas jotain mun netinkäytöstä...) ja tuli eteen nimimerkin keksiminen. Yllätti kevyt häse, kun en tiennyt lainkaan mitä nimimerkkiä käyttäisin, mulla on meinaan ollut yksi (joka on lähes suoraan johdannainen omasta nimestäni, mutta halusin jättää sen taakse ja ottaa jonkun uuden ja kivan) enkä sitä siis tosiaan halunnut enää käyttää. Vaihdoin kännykän asetukset englanninkieliselle ennustavalle tekstinsyötölle ja silmät kiinni naputtelin random kirjaimia... Lopputulokseksi sain Linesc, johon lisäsin aan perään ja tadaa :)

/ ehdin kirjautua ulos samana yönä, ja unohdin samalla mikä nimimerkkini oli ja yritin pariinkin kertaan päästä Leniscana sisään kunnes tarkistin sähköpostista mikä oikea nimi olikaan... x)
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #121 : Marraskuu 17, 2012, 01:16:38 »
No "kärmessuu" nyt ei ole kovin omaperäinen, mutta sille on yksinkertainen selitys;
Rakastan käärmeitä
Olen luihuinen
Haluaisin olla kärmessuu :3
Nimimerkki saattaa vaihtua "serpensortia":ksi, joka on mielestäni jollain tapaa kivempi, niin kuin sulavampi ja tyylikkäämpi :) (itse asiassa ylläpidon olisi pitänyt ja vaihtaa se... Mur :3)

hpfaneissa olen "severusnape" ja muissa paikoissa esiinnyn nimellä "Viiverrys".

// Jipii myöhäinen ilmoitus nickin vaihtumisesta c:
Siis serpensortia. Ja sehän on englanniksi käännetty "Kärmestulios" eli loitsu, jossa taikasauvan päästä lentää käärme. Pidän nickistä ja olen siihen kiintynyt... En oikein tiedä miksi, mutta kun luen SK:ta englanniksi tai katson leffaa, tunnen ylpeyttä sillä Draco huutaa kaksintaistelussa minun nimeni x) <3
Ja kuten sanoin, käärmeet ovat lähellä sydäntä ja halusin jotenkin "hienolta kuulostavan ja vaikean" nimimerkin. Sellaisen, johon ei törmää jokaisella sivulla :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2013, 22:52:10 kirjoittanut serpensortia »
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Ara

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • "I solemly swear I am up to no good."
  • Pottermore: WildWave21968
« Vastaus #122 : Marraskuu 21, 2012, 00:17:06 »
Nimimerkkini historia on ollut jo muutaman vuoden siitä lähtien, kun päädyin yhteen kaveriporukkaan, jossa keksittiin sitten tietystä fandomista (ei valitettavasti Harry Potterista) lempinimiä ja niistä mahdollisesti lyhenteitä ja Ara on minun lempinimeni lyhenne. Jotkut kutsuvat minua pelkästään Araksi, jotkut välillä ja jotkut eivät lainkaan (näitä ovat sukulaiseni ja jotkut kaverit).

Olen internetissä nimimerkeillä ollut Aragorn joskus aikoja sitten, se nimimerkki on tosin poistettu siltä palstalta, missä olinkaan. Anturajalka93 olen toisella nettisivulla, AraAludrana jossain, Ara_susi jossain - vähän vaihdellen, mutta yritän saada Aran jotenkin siihen - sen takia tänne oli helppo keksiä nimimerkki - kun ei ollut käytettykään.
"Maailman ihanin puuskuh!" (Jenaminya)

Poissa Paw

• käpälöivä käpälä
  • Vuotislainen
« Vastaus #123 : Joulukuu 03, 2012, 12:33:23 »
Vuotis on oikeastaan ainoa paikka, jossa esiinnyn nimimerkillä Paw. En enää oikein muista mitä päässäni liikkui rekisteröityessäni tänne, mutta ilmeisesti en halunnut käyttää tavallista nimimerkkiäni. Käytyäni läpi muutamia vaihtoehtoja päädyin näköjään tähän. Paw on mukavan lyhyt, ja näyttää ja kuulostaa omasta mielestäni ihan kivalta. Sehän on siis käpälä englanniksi, mikä sopii minulle oikein hyvin, kun nyt satun tykkäämään elukoista. Taisin napata sen yhden kissamaisen lempikirjani nimestä.

Yleisin nimimerkkini on Cheval, joka tarkoittaa ranskaksi hevosta. Olin pienempänä kovakin heppatyttö, ja ratsastuskypäräni sattui olemaan merkkiä Cheval. Ei ole siis kovin vaikea päätellä, mistä kyseinen nimimerkki sai alkunsa. Oikeastihan tuo lausuttaisiin 'sheval', mutta itse en enää edes ajattele sitä merkityksellisenä sanana, vaan lausun c:n k:na. Aluksi suosin itsekin ässää, mutta kaveri lausui sen noin, ja niin se lopulta jäi.

Uusin nimimerkkini on Kuvailevainen, joka on pikku hiljaa syrjäyttänyt Chevalin. Jos olisin rekisteröitynyt tänne vähän myöhemmin saattaisin hyvinkin olla Kuvailevainen, enkä Paw. Sen tarina juontaa vuoden 2011 alkuun, jolloin aloitin bloggaamisen. Nimen keksiminen tuotti päänvaivaa, sillä minulla riitti kriteerejä. Halusin suomalaisen nimen, joka erottuisi joukosta ja viittaisi jotenkin kuviin, olihan kyseessä valokuvausblogi. Sitten keksin Kuvailevaisen ja miellyin sanaan niin kovin, että aloin käyttää sitä myös nimimerkkinäni.
Deep into that darkness peering,
long I stood there, wondering, fearing, doubting,
dreaming dreams no mortal ever dared to dream before.

Poissa anji

• 4. silopeikko
  • Vuotislainen
    • Goodreads-profiili
« Vastaus #124 : Tammikuu 01, 2013, 06:24:21 »
anjin keksin ihan lyhyen mietinnän jälkeen. Väänsin kai jotenkin ninjasta kilttiin muotoon (tykkään edelleen ji-tavusta) ja a nyt olennaisesti kuuluu identiteettiini kun sillä alkavilla nimityksillä kuitenkin yleensä tulen sattuneesta syystä kutsutuksi. Nykyään pidän ehkä turhankin kilttinä nickinä (olen kehittynyt huomattavasti ärtymyksen ilmaisussa sitten tänne rekkaamisen, mistä kiitän toista nickiä xD) mutta kuitenkin, yksi harvoista kokeilemistani nimimerkeistä, joita en ole koskaan varsinaisesti halunnut vaihtaa. Mikä sanoo jo jotakin, minulla kun vaiheittain nämä tuntuvat vaihtuvan tai ainakin kyllästyn pian...

Mitä merkitystä nimimerkillä on teille? Jotain syvää on toki oltava (ainakin osalle), koskapa esim. itse olen kriiseillyt aiheesta melko paljon ja haluan yleensä vaihtaa nickiä noin kuukauden käytön jälkeen enkä ole ainoa tuntemani tällainen... Tai no, riippunee suurestikin siitä, kuinka paljon roikkuu netissä ja välittää siitä mitä täällä tapahtuu ;) Joskus tosiaan tuntuu kuin haluaisi vaihtaa nimimerkkiä saadakseen tietynlaisen maineen tai aloittaakseen puhtaalta pöydältä, vaikka todellisuudessahan mielikuvat rakentuvat lähinnä, jos eivät täysin, toiminnan kautta. Höh.

Haluaisin myös kuulla mielipiteitä siitä, millainen sitten on se täydellinen nick, tai mikä saa minkään tuntumaan omalta, tai mitkä ovat mielestänne yleiset kriteerit hyvälle nickille, ynnä muuta keskustelua (ja kyllä, luin koko topicin). =)

~anji~

edit: lässyn lässyn, tulin vähän katumapäälle... ei ehkä tarvitse tehdä alter egojen metsästyksestä ihan näin helppoa, joten poistin pari kappaletta ;D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2015, 00:03:08 kirjoittanut anji »