Kirjoittaja Aihe: Malice Mizer  (Luettu 1244 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Kello neljän tee

• Ankeuttaja
Malice Mizer
« : Syyskuu 09, 2006, 20:27:17 »
pois
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2008, 16:13:35 kirjoittanut Kello neljän tee »

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
Malice Mizer
« Vastaus #1 : Syyskuu 12, 2006, 13:46:08 »
Malice Mizer on ensimmäinen japanilainen bändi jonka musiikkiin olen tutustunut ja ihastunut. Vaikkakaan en levyjä omista ja biisejäkään en ole montaakaan kuullut, niin silti minä pidän.

Luulinpahan minäkin Gacktia ja Klahaa jonkin aikaa samaksi henkilöksi, ennen kuin asia valkeni minulle. Heh. Nyt pyrin olemaan sekoittamatta heitä :P.

Tetsusta en osaa sanoa yhtään mitään, mutta Gackt ja Klaha ovat olleet aivan älyttömän hyviä laulajia. Kumpikin on omalla tavallaan paras. Muista bändin jäsenistä täytyy sanoa, että Mana on mielenkiintoisin. Közistä ja Yu~kistakaan en osaa sanoa yhtään mitään. Kami oli paras rumpali...

Biisejä siis en hirveästi ole kuullut ja kaikkien nimiäkään en muista, mutta jotenkin MM:n musiikki lumoaa aina vaan. Au Revoir on ihana biisi ja ovat onnistuneet tekemään siihen aivan ihanan videon. Ensimmäinen musiikkivideoni bändiltä myöskin muuten. Toinen hyvä musiikkivideo ja biisi on Beast of Blood.

Mielestäni Malice Mizer on paras japanilainen bändi. Toisaalta minä en tiedä kovinkaan montaa muutakaan MM:n ja Dir en Greyn (jonka musiikista pidän ja en pidä) lisäksi.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Kevät

• Ankeuttaja
Malice Mizer
« Vastaus #2 : Syyskuu 12, 2006, 19:43:47 »
Voi kyllä. Aina ja ikuisesti. Loputtomiin. <3

Ensinmäinen japanilainen bändi johon tutustuin ja tietysti paras. Ja Manan kun ensinmäisen kerran näin oli kyllä rakkautta ensi silmäyksellä. ^^ Hän onkin idolini, koska edustaa loistavalla tavalla niitä arvoja jotka ovat minulle tärkeitä; erillaisuutta ja uskallusta olla oma itsensä.

Ja visual keitä tietysti. <3 En nykyään kuuntele oikeastaan nykyään mitään muuta visual keitä, sen verran on MM vaikuttanut musiikkimakuuni. Nykyään vain valitettavasti visual kei on niin kuollut genre että harvoja hyviä bändejä löytyy jotka eivät olisi vain Malice Mizerin kopioita. Ja Malice Mizerin takiahan visual kei on nykyään sellaista mitä se nyt on. :p Valittavasti. Malice Mizerin visuualinen ilme olikin niin uniikki ettei toista yhtä hienoa löydy.

Onhan sillä musiikkiakin. Ihanan yksilöllistä ja omanlaista. <3 Suosikkikappaletta en osaa sanoa, mutta ainakin Seinaru koko eien inori on pelkkää rakkautta. Ja Bel Air/Verta Aile on myös ihana, paras Gakun laulamista. Muutenkin Gackton laulamat kappaleet kuulostavat paremmilta kuin Klahan laulamat. Tetsua en yksinkertaisesti pysty kuuntelemaan, sellaista ölinää että voittaa Madeth Gray'llin Hisuinkin jo. Mutta Hisui tekeekin sen taidolla, Tetsu ei. :D

Syrai

• Ankeuttaja
Malice Mizer
« Vastaus #3 : Syyskuu 16, 2006, 16:06:49 »
Minä kuuntelen myös, minä. Omistan merveillesin omana. ^^

Malice mizerillä on ihanaa musiikkia! Gacktin aikaiseen olen tutustunut ja sieltä yhdeksi rakkaudeksi on noussut Közi. Közi on idolini. Közi on persoonallinen ja taiteellinen. Maalauksia olisi kiva nähdä. Mutta se musiikki. Közin soolo on mahtavaa! Ja Malice mizer-aikaiset kappaleet jyllää parhaudellaan. Voi voi. Rakastan.

Paras kappale Malicelta on egee ~sugisarishi kaze to nomo ni~. Se on niin ihana, rakastan sen alkua. <3 Muita hyviä on mm Közin säveltämät + Au revoir. Malice on tosiaan todella persoonallinen ja varmasti upeimpia kokoonpanoja ikinä tämän maan kamaralla. Rakastan sitä bändiä kauheasti. Oletteko huomanneet, että Malicella on oma maailmansa? Tai siis, tietysti olette, mutta oletteko tulleet ajatelleeksi. Harvalla bändillä on sellaista maailmaa niinkuin Malicella. Toiseksi sellaiseksi bändiksi voin sanoa vanhan Dir en greyn. Sekin on upea.

Hyviä visual kei-bändejä löytyy vielä. Vidoll on yksi suurenluokan rakkaus. Tutustukaa siihen. Se on ihana. T_T

Catoblepas

• Ankeuttaja
Malice Mizer
« Vastaus #4 : Syyskuu 22, 2006, 22:53:01 »
Tämä Suomessa kovasti näkyvyyttä saanut j-rock-kulttuuri on kyllä hyvä juttu, ei siitä mihinkään pääse, vaikken kauheasti j-rockia kuuntelekaan. Kyllä minulta Malice Mizerilta taitaa löytyä peräti neljä biisiä koneeltani (Au Revoir, Beast Of Blood, Color Me Blood Red sekä Transilvania). Näistä arvostan eniten Color Me Blood Rediä, joka on jopa mukaansa tempaava tietynlaisissa tilanteissa. En ole japanilaisesta, vai pitäisikö sanoa Suomi-Japani-kulttuurista kovinkaan perillä enkä tiedä mitä tämä Visual Kei-musiikkigenre lienee, mutta ihan kelpoahan tuo tuntuu olevan. Minulle enemmän kokemusta on karttunut astetta suositummasta bändistä nimeltä Dir en grey. Dirujen musiikkia kuuntelee kyllä melkein milloin tahansa mielellään.
Noniin, nyt eksyi taas aiheesta. Lyhyesti: Japanilainen musiikki on puolestani varsin tervetullut piristys Suomenmaalle. J-rokkareiden pukeutumistyyli on muuten varsin komean oloista, pidän siitä erittäin paljon. Peukkua vain erilaisuudelle näissäkin asioissa, kuten yleensäkin! :)

kukkaispoika

• Ankeuttaja
Malice Mizer
« Vastaus #5 : Marraskuu 26, 2006, 02:33:17 »
Malice Mizer ei ole kovinkaan tuttu bändi sinällään, mutta muutamia kappaleita kyllä löytyy koneelta ja rakastan niitä kaikkia! Illuminati ja Baroque tulevat nyt mieleen ja niistä pidän. Musiikki tyyli on mielenkiintoisen kuuloista eikä itselle (ikäväkyllä) ole tullut vastaan muita samankaltaisia yhtyeitä joten Malice on aivan omaa luokkaansa.

En tiedä oikeastaan mitään yhtyeen aijemmista kokoonpanoista tai edes sitä kuka laulaa missäkin koneellani majailevista kappaleista. Manan tiedän (Ha!) ja myös Manan toisen yhtyeen Moi Dix Mois:in josta myös tykkäilen (monophobia on rakkaus).

Lisää voisin kuulla, mutta kappaleiden hankkiminen on osoittautunut hankalaksi urakaksi. Tietääkö joku mistä saisi lisää MM:n musiikkia? Kaipailen.

Cineya

• Ankeuttaja
Malice Mizer
« Vastaus #6 : Joulukuu 09, 2006, 22:14:24 »
Minä en ole kovinkaan ihastunut Malice Mizeriin. En löydä kappaleista paljonkaan tunnetta tai erilaisia kohtia. Koko kappale tuntuu menevän vain eikä mieleen jää mitään. Syynä saattaa tosin olla, että minulla on jotain ~10 kappaletta eivätkä ne välttämättä ole MM:n parhaimmistoa. Kyllä niissä toisinaan on nättejä soittokohtia, mutta eivät ne ole mitenkään erityisiä. Voisin tarkistaa nuo muutamat kappaleet, joita on kehuttu suosikkibiiseiksi ja tulla muuttamaan kommenttiani niistä sitten, jos ne ovat muuttaneet ajatuksiani.

Popi

• Ankeuttaja
Malice Mizer
« Vastaus #7 : Tammikuu 08, 2007, 00:55:18 »
voih.. tämä oli kolmas j-bändi mihin tutustuin joskus muinoin.. :D <33 Rakastan Gacktin tyyliä.. ääntä ja olemusta.. Mana taas oli niin kummallinen mies että siihen ei voinut olla kiinnittämättä huomiota ja ihastua <3 Tetsusta en paljoa tiedä.. :S Ja Klaha oli vain niin mystinen ja salaperäinen.. ihana.. ^__^ Hyvää musiikkiakin ovat tehneet.. lähtemätön vaikutus.. :D Suosikkeja on : Gardenia, Illuminati, Beast of Blood, Au revoir, ööhööh.. mikä himputti olikaan se yksi jännä. noh.. lisään joskus kun muistan nimen :)

Hajoamisen jälkeiset soolourat tai uudet bändit ovat kans mukavia.. mm Gacktin soolo, Manan uusi bändi Moi dix ois, Klahan soolo.. aika mukavaa kaunista kuultavaa sekin <3 Közikin on melko vakuuttava.. ;) juuh.. Mutta Kamia kaipaan.. </3

Dértúél

• Ankeuttaja
Vs: Malice Mizer
« Vastaus #8 : Heinäkuu 03, 2007, 11:52:48 »
Minulle Malice Mizer oli myös ensimmäinen j-rock bändi johon tutustuin.

Musiikki on hyvää, videot lumoavia ja jäsenet mahtavia persoonia. Lavashowt aivan tappavan hienoja ja visuaalisia. Pidän erityisesti Gackt ajasta, varmaan lähinnä sen ajan visuaalisuuden takia. Lavashowt -97-98 ovat aivan rakastettavia ja ei voi muuta kuin harmitella että sellaista ei enää pääse kokemaan.

Malicelta omistan Merveillesin, sitten jonkun "La Collection "merveilles" " -boksin ja jonkun juhlajulkaisu singlen + dvd:n. Manan jälkituotantoa olen tiiviimmin jäsenistä seurannut. Moi dix Moisista pidän siis myös. Nykyään en niin paljon kun siinäkin bändissä kokoonpano alkuperäisestä täysin muuttunut. Vähän sivukorvalla seurannut Gacktin ja Közinkin uraa. Ihan hyvää tuotantoa heilläkin.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Malice Mizer
« Vastaus #9 : Marraskuu 18, 2007, 13:46:50 »
Ilmoittaudun faniksi!

Vähän bändin jäsenistä: Gackton tyyli, eleet, ääni, ylipäätään kaikki viehättää silmää, korvaa ja mieltä - toisin kuin laulaja nykyään. Tetsu on maininnan arvoinen, vaikka tuskin koskaan totun siihen ääneen. Klahalla on upea, syvä ja vaikuttava ääni, ja hän on toinen suosikkini. Manan toisinaan koominen nukkelook, satunnaiset tyylimokat ja lähes hiiskumaton hiljaisuus eivät kuitenkaan vie hänen uskottavuuttaan, ja ihailen kovasti häntä. Közi, Yu~ki ja Kami jäävät jotenkin taka-alalle, mutta pidän heistä silti.

Omistan Bara no Seidou -paketin, johon kuuluu albumin lisäksi Cardinal-dvd, joka kokoaa sinkkujen PV:t ja yhden liven kokonaisuudeksi. Voyage-levykin löytyy, samoin se hervoton merveilles-soittorasia, josta löytyy levyn lisäksi live-dvd, PV:t sisältävä dvd ja tv-dokumentti. Oheiskrääsääkin on. Tuo merveilles-live piristää päivän - siitä löytyy niin sanoakseni jokaiselle jotain. Illuminati viihdyttää ainakin minua paljon, Brise pelastaa päivän halilla, perseenkeikutuksella ja sillä hilpeällä tunnelmalla, au revoirin tanssi on legendaarinen, Gekka perinteistä Mizeriä, Le Ciel sangen lennokas...

Suosikkikappaleitani on vino pino (kirjoittelin tuohon muutaman, mutta listaus ei vaikuttanutkaan niin järkevältä, kun rakkauksia on enemmän kuin ns. neutraaleja). PV:itäkin on bändillä varsin kunnioitettava määrä, ja niitä katselee ilokseen, vaikka lyhytelokuvat antavatkin varsin huvittavan kuvan muusikoiden näyttelijänlahjoista. Rakkaus on ja pysyy, ja aina välillä tulee harmituskohtaus, kun vastaavaa ei enää ole eikä tule.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2010, 00:43:43 kirjoittanut Aiëdaíl »