Kirjoittaja Aihe: Katsotteko ikinä ns. vanhoja leffoja?  (Luettu 12155 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Lausku

• Ankeuttaja
Katsotteko ikinä ns. vanhoja leffoja?
« Vastaus #75 : Heinäkuu 12, 2005, 19:26:41 »
En voi varsinaisesti sanoa että katsin vanhoja leffoja, mutta olen katsonut kyllä Greasen(siis aivan mahtava elokuva! Travolta on siinä niin ihana ja ne laulut on mieleenpainuvia! Sitten olen katsonut Saturday Nigh Feverin. Se ei mielestäni ollut alkuunkaan niin hyvä kuin Grease ja Travoltakaan ei ollut siinä yhtä söpöläinen kuin Greasessa. Alku ja tanssi oli siinä parhaita kyllä.

Sitten minä haluaisi katsoa jonkun Johnny Deppin tähdittämän vanhan leffan, mutta onko Deppin vanhoissa leffoissa mitään alle K15?

Ja sitten Pekat ja Pätkät on myös tosi hauskoja! Ne kyllä jaksaa naurattaa silloin kun niitä katon.

Marnie of Gondor

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Heinäkuu 12, 2005, 19:59:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Lausku"

Sitten minä haluaisi katsoa jonkun Johnny Deppin tähdittämän vanhan leffan, mutta onko Deppin vanhoissa leffoissa mitään alle K15?

Deppin varhaisemmista elokuvista ainakin Edward Scissorhands (Saksikäsi Edward?), Gilbert Grape ja Benny ja Joon tulee äkkisältään mieleen sellaisena mitkä on varmaan alle K15, ei niissä minusta ainakaan ole mitään mikä vaatisi korkeampia ikärajoja. Ne nyt ei kovin vanhoja ole, mutta ei siltä taida olla vanhempiakaan. ^^

Silly

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Heinäkuu 14, 2005, 00:08:55 »
Vai "vanhoja leffoja", joissa esiintyy Johnny Depp... :) Depp on nelikymppinen, joten tuskinpa hänen kohdallaan voidaan puhua vanhoista leffoista!

Luulenpa, että käsite "vanha elokuva" tarkoittaa ihan jotakin muuta kuin muutaman vuoden tai vuosikymmenen takaista elokuvaa. En tiedä tarkkaa määritelmää, mutta henkilökohtaisesti luulen, ettei mitään ns. modernin aikakauden tuotosta voi nykynäkökulmasta katsoen nimittää vanhaksi, mikä tarkoittaisi suunnilleen sitä, että rajan voi vetää jonnekin 1960-luvulle... (Ok, myönnän että mainitseni Tähtien sota -trilogia ei ole vars. vanha elokuva, mutta en silti voinut olla sitä mainitsematta koska niin monet muutkin nostivat sen esiin.)

nnd

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Heinäkuu 14, 2005, 00:36:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Ancel"

Ja mustavalkoiset ylipäätään ovat sellaisia etten sula niille totisestikaan. Olivat ne sitten amerikkalaisia tai suomalaisia. Ikivanha King Kong yms.. Tietsikalla (tai jollakin muulla sellaisella) toteutetut olennot liikkuvat liian mekaanisesti ja ... x(( Urr...

Kyllä oudoissa maailmoissa elät jos todella luulet tietokoneiden olleen elokuva-alan käytössä vuonna 1933. Maailman ensimmäinen täysin elektroninen tietokone, ENIAC, joka oli suuren huoneen kokoinen, saatiin valmiiksi vasta vuonna 1946 ja sen käyttötarkoitus oli laskeminen. Sillä ei todellakaan tehty mitään videopätkiä tai kuvankäsittelyä. Toivottavasti et ollut tosissasi.

Ennen vanhaan elokuvissa käytettiin paljon enemmän ihan vanhanaikaista animaatiota, pienoismalleja ja nukkeja. Tekniikka kun oli mitä oli, jälki on nykykatsojan silmissä usein järkyttävän huonoa. Näitä elokuvia katsoessa on kuitenkin pidettävä mielessä millaiset resurssit tuohon aikaan on ollut. Nykyään on jo niin helppo melkein kenen tahansa tehdä kotikoneellaan mitä moninaisempia videopätkiä ja efektejä, että unohdetaan kuinka työlästä niiden tekeminen on ennen ollut. Niillä nukeilla ja piirroksilla oli vain pärjättävä.

Vaikka et mustavalkoisista elokuvista pitäisikään, muista että niiden arvostus on aina suhteutettava myös niiden omaan aikaan, ei vain tämänhetkiseen.

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • That last hand... nearly killed me.
« Vastaus #79 : Heinäkuu 14, 2005, 10:44:01 »
Vanhat Bondit ovat kyllä todella hyviä, ja minulta löytyykin muutama DVD:nä. Tarkoituksena olisi kerätä kaikki Bondit tuohon hyllyyn. Mustavalkoelokuvista en niin kauheasti välitä, mutta Chaplinin leffat ovat mahtavia. Suosikkejani ovat Kaupungin Valot, Kultakuume ja Nykyaika. Pari päivää sitten katselin yhden elokuvahistorian merkkiteoksista, kyseessä oli Orson Wellesin Citizen Kane. Tuo ei enää pahemmin säväyttänyt, vaikka muutamat kohdat olivatkin upeita ja loppuratkaisu lähes liikuttava. Eli siis kyllä katselen vanhoja leffoja siinä missä uusiakin. Keskityin tekstissä lähinnä mustavalkoelokuviin Bondien lisäksi, mutta muista hyvistä, vanhoista leffoista voisi mainita Leonen Dollari-Trilogian, Scarfacen, Kauriinmetsästäjän ja One Flew Over the Cuckoos Nestin. Tietenkin on Star Warsit ja monet muut jotka tässäkin topicissa on mainittu. Arabian Lawrence on vielä yksi maininnan väärti.

Lainaus käyttäjältä: "Linnet"
Onko se Huuliharppukostaja sama asia kun Once upon a time in the west?

On. Sergio Leonen mestariteos, ehkä kaikkien aikojen paras länkkäri.
Shaken, not stirred.

Karhunvatukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Heinäkuu 15, 2005, 11:45:08 »
Kyllä katson... Minä pidän erityisesti Tuulen viemää- ja Sound of Music- leffoista, ja vanha Oopperan kummituskin on hyvä. Vanhoissa leffoissa on "sitä jotain", joka saa minut katsomaan ne aina uudelleen.

alcor

• Ankeuttaja
« Vastaus #81 : Syyskuu 09, 2005, 19:50:57 »
Heh katson. Vanhoisas leffoissa on ihana tunnelma ja niissä on jotain aivan erilaista kuin mitä nykypäivän leffoissa on^^ Haluaisin kovasti nähdä elokuvan nimeltä Breakfast at Tiffany's, mutta sitä on aika vaikea löytää:( Mutta. Kastelen vanhoja leffoja aina kuin mahdollista. Ne rauhoittavat ja niissä on sellaista suloista viattomuutta ja kauneutta, mitä nykyisin elokuviin ei osata tallentaa. Voisinkin hieman listata leffoja, joita olen katsastanut, ja joista olen pitänyt, jos joku haluaa saada hyviä leffavinkkejä:

Tuulen viemää: legendaarinen rakkaustarina ja tosi kaunis ja mahtava leffa! Katsokaa katsokaa.
Etsijät: John Waynea *nauraa* parhaimmillaan. Oikeasti aika jännittävä leffa ja tykkäsin, vaikka kuvaus ei ollut parhaimmasta päästä.
Stand by me: lasketaanko vanhaksi leffaksi? Minusta joo. Rakastan kyseistä leffaa, Kiefer Sutherland nuorena ja liianaikaisin kuollut River Phoenix.
James Bondit: ihan erilaisia silloin ennen muinoin kuin nämä nykyiset! Kannattaa katsoa joku Roger Mooren leffoista, ne ovat ihan loistavia. Sean Connerystakin tykkään.
Herrat pitävät vaaleaveriköistä: Marilynin... Nimestä en ole ihan varma, koska on aikaa, kun näin sen viimeksi. Mutta joku vastaava. Vaikka en nimeä muistakaan, niin loistava elokuva! Kannattaa katsoa.
Sound of music: musikaali, aivan LOISTAVA elokuva. Rakastuin heti. Katsokaa ihmiset katsokaa nyt heti!

Muita mainittavia ovat Audrey Hepburnin ja Marilyn Monroen teokset. Mainitsemani lisäksi kannattaa ehdottomasti metsästää Marilynin elokuvia, ja Audrey Hepburnhan on legendaarisen kaunis ja lahjakas näyttelijä. Vanhoja leffoja voi olla vaikea löytää, mutta ne ovat hintansa arvoisia ehdottomasti.

Araminta Meliflua

• Ankeuttaja
Re: Katsotteko ikinä ns. vanhoja leffoja?
« Vastaus #82 : Tammikuu 23, 2007, 19:32:48 »
Todellakin katson. Lempileffoihini kuuluvat vuonna 1968 tehty psykedeelinen, värikäs ja hauska Head, jossa esiintyvät The Monkeesit. Itse asiassa katsoin tämän leffan viimeksi eilen, aivan loistava. Myös Beatles-leffat ovat mieleeni, A Hard Day's Night on niin mahtava. Myös 1953 tehty Stalag 17 eli suomeksi Vankileiri 17 kuuluu lemppareihini - hauska sinänsä vakavasta aiheesta, sotavankileiristä, huolimatta. Kertoo siis 2. maailmansodan aikaisesta saksalaisten hallitsemasta vankileiristä, jossa on amerikkalaisia vankeja. Lisäksi jumaloin Danny Kayen (1913-1987) leffoja kuten Hovinarria (The Court Jester, 1955). Älyttömän hauskoja, pirteitä ja viihdyttäviä. Kayen suu- ja jalkatyötä ei voi kuin ihailla!

Mustavalkoiset Sherlock Holmes -pätkät ovat myös aivan upeita, tosin niistä taidan pitää osittain siksi, että pidän Sherlockista niin mielettömästi.

Poissa atex

• Vuotislainen
Vs: Katsotteko ikinä ns. vanhoja leffoja?
« Vastaus #83 : Maaliskuu 10, 2007, 21:50:24 »
Juuri hommasin käsiini muinaisen Howard -uuden ajan sankarin. Kertomus Howard nimisen ankan siirtymisestä epäonnisen kokeen vuoksi maapallolle. Tämä George Lucas floppi vuodelta 1986 ei ole kelvannut DVD-painatukseen, joten tämä katsellaan yleensä VHS-kasetilta. Menossa ei ole päätä eikä häntää...tai pyrstöä. Onneksi Howardin sarkasmi toimii. Paljon parodiaa ja Lucas-elokuvaksi outoa huumoria. Lopussa kahjoa meuhkaamista. Pitää hommata lisää näitä 80-luvun klassikkoja. 

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #84 : Huhtikuu 15, 2007, 20:47:30 »
Katsonpa hyvinkin. x) Vanhan on just parhaita. Niissä on tunnelmaa ja ne eivät ole mitään tusinatavaraa. En nyt jaksa (myönnän, laiska olen.) kirjoitella tähän kymmeniä esimerkkejä, mutta esimerkiksi Grease on hyvä. 70-luvun leffoihin olen ihastunut, en tiedä miksi. No, katson usein vanhempia elokuvia, ja ne ovat usein parempia kuin uudet. Vanhoissa elokuvissa on tyyliä! x)

Poissa helmikana

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #85 : Huhtikuu 16, 2007, 15:47:34 »
Totta kai katson! Nehän ovat parhaimmistoa.
Näitä vanhoja musikaaleja, esim. Grease, Saturday Night Fever on ihana katsoa. Vaikka vaatteet ovatkin niin järkyttäviä, niin tyttöjen illassa parasta viihdettä! Myös Marilyn Monroen ja Audrey Hepburnin vanhat elokuvat ovat erittäin suuressa kulutuksessa minulla. Aina, pakko katsoa uudestaan ja uudestaan, osien mustavalkoisuus ei haittaa tippaakaan.

Rounderr

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Huhtikuu 17, 2007, 10:29:23 »

Katsonhan minä : ) Varsinkin vanhat musikaalit ja tanssielokuvat kolahtavat voimalla, , kuten Moulin Rouge, Dirty Dancing (1 & 2) yms.

Nimimerkillä Musikaalien, sekä uusien että vanhojen intohimoinen ystävä.

Poissa jossujb

• Kardinaali
  • Vuotislainen
« Vastaus #87 : Toukokuu 21, 2007, 19:42:59 »
Wanhoista tulee ensimmäisenä mieleen Speden mustavalkoiset. Ja juuri ne mustavalkoiset. X-Paroni, Millipilleri, Leikkikalugasteri, Näköradiomiehen ihmeelliset siekailut, Pähkähullu suomi, Noin seitsemän veljesta, Kahdeksas veljes, Speedy Gonzales ja Hirttämättömät olen katsonut niin moneen kertaan, että varmaan muistan vuorosanatkin ulkoa.
"Ja voipi ollaa, että iltapäivällä ripeksii... ja siinä olikin sitten säätiedotusta. Ja sitten kotimaan uutisiin: pörssissä hiljaistaa, vaihto vähäinen... myöhästyit Kankkunen.

"No-one expects the Spanish Inquisition!"

Sakura

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Toukokuu 23, 2007, 13:05:20 »
Katson, mutta liian vähän. Jos suomalaisia ei lasketa - ei suomalaista elokuvaa minulle (paitsi Komisario Palmua), kiitos. Sen sijaan mm. Casablanca on loistava. Kuolemattomia repliikkejä ynnä muuta, tunnelmaa ja tähtisadetta. Tavallaan koominen, mutta myös kaunis ja asenteellinen, nostalginen (kuten monet muutkin). Tuulen viemää:n olen myös nähnyt joskus, kauan sitten katsoimme koulussa historian tunnilla. Periaatteessa en pidä siitä niin paljon, koska se on liikaa aina ja kaikkialla. Sarjaa Titanic, joka pursuaa jo korvistakin ulos. Vanhat Star Warsit puolestaan ovat mielestäni kuolemattoman ihania, ja Hitchkockin Linnut. Ja Bambi, vaikka se onkin kaksipuoleisempi tapaus. Kaunis, mutta toisaalta olen aina inhonnut sitä. Liian surullinen. Ne suomennetut nimet ovat fiaskoja, mikä Minnakin se Bambin tyttöystävä on olevinaan.

Stand by me:n olen myös katsonut koulussa ja sille oli pakko vain nauraa. En tiedä miksi, mutta minusta se oli lähinnä vitsi. Onko se edes kovin vanha? Nörttien koston lasken samaan luokkaan, mutta jälkimmäinen onkin ihan reilusti vitsi. (Kyllä, minulla on omituinen tapa määritellä kaikkea ja varsinkin elokuvia, enkä taaskaan saa muotoiltua ajatuksiani sanoiksi, yllätys.)

Mutta, minkä ikäiset käsitetään vanhoiksi elokuviksi? En todellakaan ole perillä mainitsemieni elokuvien todellisesta vanhuudesta enkä niiden iästä yleensäkään. Tietysti sen huomaa, kun elokuva ei ole aivan nykypäivänä tehty, mutta voiko 80-luvun elokuvia sanoa vanhoiksi? Tai, katsojan iästähän se riippuu: jonkun 90-luvun loppupuolella syntyneen mielestä 80-luvun leffatkin ovat jo vanhoja. Minun näkökulmastani ne taitavat olla vähän keski-ikää tuoreempia, vielä. Pitäisi kyllä paremmin perehtyä näiden elokuvien ilmestymisvuosiin - tai miksi niitä sitten sanotaankaan - ja pitäisi katsoakin enemmän vanhoja klassikkoja (ja ei-klassikkoja). Oikestaan nyt iskikin mieliteko katsoa niitä, mitähän paikallisesta videovuokraamosta löytyisi...

//Ai niin. Piti sanomani, että "liian" vanhoja elokuvia en kuitenkaan mielelläni katso ^^ Jos menee mykäksi, niin ei.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2007, 10:34:23 kirjoittanut Sakura »

Poissa Carlos

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • LiveJournal
« Vastaus #89 : Toukokuu 23, 2007, 21:21:41 »

Katsonhan minä : ) Varsinkin vanhat musikaalit ja tanssielokuvat kolahtavat voimalla, , kuten Moulin Rouge, Dirty Dancing (1 & 2) yms.

Moulin Rouge on vuodelta 2001 ja Dirty Dancing 2 on vielä uudempi, joten ei niitä voi vanhoiksi elokuviksi laskea hyvällä tahdollakaan.

Minulla elokuvan vanhuuden raja kulkee jossain 70-luvulla ja silloinkin ollaan vielä siinä ja siinä. Ehkä paras määritelmä elokuvan vanhuudelle riippuisi katsojan iästä, eli vanhoja ovat ne jotka on tehnyt ennen kyseisen henkilön syntymää. Joka tapauksessa elokuvia on tullut katsottua kaikilta vuosikymmeniltä 1910-luvulta lähtien.
Kaikki klassikothan täällä on jo tullut mainittuakin, eikä esimerkiksi Casablanca muutu ajan kuluessa yhtään huonommaksi. Toisaalta on elokuvia, jotka ovat olleet aikansa tekniselle tasolle liian haastavia ollakseen uskottavia. Esimerkiksi Nosferatua vuodelta 1922 on pakko katsoa lähinnä historiallisesta näkökulmasta, elokuvana se ei enää toimi normaaliin tapaan. Sama koskee lähes kaikkia, jotka nykyään rakentuisivat pitkälti kalliiden erikoistehosteiden varaan. Sen sijaan esimerkiksi Chaplinin tuotanto toimii käytännössä aina yhtä hyvin vaikka mykkyys saattaakin joitakin häiritä ja sama pätee kaikkiin elokuviin, joissa tärkeintä on tarina eikä tekninen toteutus.

Bee

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Kesäkuu 09, 2007, 14:30:59 »
Minä rakastan vanhoja elokuvia. Jos minulla olisi paljon rahaa ostaisin kaikki maailman hyvät vanhat hollywood-leffat. heh.

Lempielokuviani ovat:
- Gone with the wind (Tuulen viemää)

- The last time i saw Paris (Muistojeni Pariisi)

- My Fair Lady

- Funny Face (Rakastunut Pariisissa)

- Giant (Jättiläinen)

- Rebel Without a Cause (Nuori kapinallinen)

- East of Eden (Eedenistä itään)

ym. kaikki Elizabeth Taylorin, James Deanin, Audrey Hepburnin ja Gary Grantin leffat. hahah.

Oikeastaan

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #91 : Marraskuu 29, 2007, 17:41:45 »
Varmaan vanhimmat leffat, mistä tykkään on Yksin kotona -leffat. (Tosin nelonen on jo 2000-luvulta...)
Ne eivät ole liika vanhoja... Mutta yleensä en kestä mitään sairaan vanhoja leffoja. *Pää räjähtää!*
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Tuomas R

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Joulukuu 03, 2007, 18:40:27 »
UUNOT! Ehdottomasti katson niitä. Ne on silti vielä niin hauskoja :D.

Katson myös Yksin kotona elokuvia ja James Bondeja

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #93 : Joulukuu 05, 2007, 14:48:40 »
Minä itse katson hyvin paljon vanhempia leffoja, voisi sanoa ehkä että enemmän kuin näitä aivan uusimpia! Minulla on jopa jotain 60-luvun elokuvia ja pidän niistä älyttömästi! Kauhuelokuvat ovat huomattavasti parempia 90-luvulla kuin nyt 2000-luvulla, siksi suosin mieluummin vanhempia kauhuelokuvia :)

Mitähän esimerkkejä tässä voisi nyt mainita: kuten nyt vaikka vanhimmat Star Warsit, Star Trekit (alkuperäinen), Terminaattorit, Kuudes aisti, Uhrilampaat (joka ei nyt niin vanha ole) sun muita :D

Vanhoista elokuvista löytyy toisinaan huomattavasti enemmän ihailtavia kotia. Nykyaikana kaiken maailman tehosteisiin ja niiden suunnitteluun on kulutettu suurin osa ajasta, ja vaikka ne olisivatkin ensiluokkaisia, voi esimerkiksi juoni jäädä täysin fiaskoksi, koska siihen ei ole jaksettu panostaa. Toisinaan myös vanhemmat tuotannot katsovat maailmaa paljon avarakatseisemmin, kun taas toisinaan eivät ^^

- Leonor
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Joulukuu 30, 2007, 21:41:07 »
Itse en erityisen paljon katso vanhoja leffoja. Itse katson 80 -luvun leffat uusiksi. Vanhat Bondit ovat hyviä ja myös sotaelokuvat kuten The Longest Day (Atlantin valli murtuu) ja Panssarikenraali Patton. 

Cheryl

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Tammikuu 27, 2008, 20:17:51 »
Olen jotenkin ihastunut 80-luvun leffoihin. Omistan itsekin muutaman; Soul Man, The Outsiders, Thas Was Then...This Is Now, Taistelukala. Nuo kolme viimeistä perustuvat S.E.Hintonin kirjoihin. Ihania leffoja, pakko sanoa!<3
Olen todella alkanut keräilemään näitä, yritän saada kaikki S.E.Hintonin kirjojen pohjalta tehdyt leffat, eli vielä puuttuisi Tex, Kesyttömät ja Vampyyrin palvelija. Olen myös lukenut nämä kaikki kirjat, The Outsidersin vielä moneen kertaan.

Ja sitten katson tietenkin James Bondeja, olen niiden suuri fani. :D Niitä 60-luvulla tehtyjä en ole katsonut kuin pari, mutta sitten on nähtynä kaikki 70-, 80- ja 90-luvulla tehdyt Bondit. Yksinkertaisesti nämä ovat vain erinomaisesti toteutettuja jännärileffoja. Ihanaa kun nämä elokuvat on tehty.

Sitten on Uuno Turhapurot ja Terminaattorit. Nuo jälkimmäiset olen kaikki nähnyt mooneen kertaan (eli 1, 2 ja 3), mutta omana minulla on vain 2 ja 3, kun sitä ykköstä en mistään ole onnistunut löytämään. Ihan hyviä nämäkin. Arska rocks :)

Poissa Jennuliini

• tuhlari
  • Vuotislainen
  • masiina kunnossa
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #96 : Tammikuu 28, 2008, 22:24:39 »
Kyllä, ehdottomasti pitää katsoa vanhoja elokuvia! Länkkäreitä, mustavalkoisia ja mykkiä :D
Olen katsonut: vanhoja James Bondeja, Uuno Turhapuroja ja muita Spede Pasasen elokuvia mm. Noin Seitsemän Veljestä. Ja sitten olen katsonut: Kultakuumeen, vanhat Star Warsit, Yksin kotona-leffat, Charlie Chaplinit, Ohukainen ja Paksukainen-leffat (eivätkö nekin ns. vanhoja leffoja ole, vai ovatko tulleet myöhemmin?), Komisario Palmut, Draculan, Poliisiopistot, Pekka Puupäät, Tuntemattoman sotilaan, King Kongin, Tarzanit, Paluu tulevaisuuteen, John Wayne-länkkärit, Bonanzat ja en tiedä onko kukaan kuullut tälläisestä elokuvasta kuin: Breakfast Club, mutta itse lasken sen vanhaksi elokuvaksi, ainakin se siltä vaikuttaa...

Vanhoja elokuvia on juuri sen takia mukava katsoa kun ei ole hirveän paljon näitä erityis tehosteita ym. (joka on kommentoitu näköjään täällä jo aika moneen kertaan).
Ja sitten nämä Chaplinit...aivan HUIKAISEVIA ''jännäreitä'', jos niin voisi mykkä-leffoja kuvata... ;)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2008, 23:30:22 kirjoittanut Jennuliini »
Taas kivellä istun, kun lautturit lähtee. Loisteessa lyhtyjen kuuta ei näy.
Kun viimein yks heistä mua kohti kulkee. Niin tiedän, mun toiveeni toteen jo käy.
-51Koodia, Toivomus-

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Maaliskuu 14, 2008, 19:13:10 »
Itse en kyllä sanoisi Yksin kotona -leffoja vanhoiksi O___o

Mutta joo, katson kyllä vanhoja leffoja, jopa niitä mustavalkoisia, joita jotkut kaverini täysin syyttä inhoavat. Suosikkini on Tuulen viemää, joka lienee paras koskaan näkemäni leffa. Siihen en kyllästy koskaan, aivan loistava! Myös Piukat paikat, Aamiainen Tiffanylla, Loma Roomassa, Kesäleski ja muut muinaiset hömppäleffat ovat mukavan kepeää katsottavaa.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Muchy

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Maaliskuu 22, 2008, 15:39:53 »
Tottakai katson! Vanhojen leffojen kliseet ei ällötä ollenkaan niin paljon kuin uusien, koska niiden aikana ne eivät olleet kliseitä. Katoin just äsken My Fair Ladyn. Audrey Hepburnin ja Marilyn Monroen leffat ovat melkein poikkeuksetta hyviä/hauskoja/ihania. Tykkään myös ranskalaisen Jacques Tatin elokuvista, tosi hauskoja :--D Musikaalit kuten Grease on ihan jees, ja sit sellaset uudet leffat jotka sijoittuu johonkin vanhoille ajoille on kiinnostavia, hienoja. Vanhat leffat kunniaan!

Macy

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Maaliskuu 23, 2008, 15:03:25 »
Ehdottomasti, enemmän kuin uusia. Minulle vanha ikäni puolesta on sellainen, jonka ilmestyessä en ollut syntynyt... Eli siis parhaita tällaisia elokuvia ovat ainakin John Cleesen ja kumppaneiden loistava A Fish Called Wanda(Kala nimeltä Wanda), aina yhtä hauska ja opettavainen musiikkiklassikko Blues Brothers, sekopäinen rokkiparodia Spinal Tap, The Bandin viimeinen konsertti (dokumenttielokuva) The Last Waltz ja "uusinta tekniikkaa edustavat" Bond- elokuvat. Onhan näitä toki muitakin ja vieläkin vanhempia, mutta nämä ovat suosikkeja...