Kirjoittaja Aihe: Katsotteko ikinä ns. vanhoja leffoja?  (Luettu 22293 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Chill

• Ankeuttaja
Katsotteko ikinä ns. vanhoja leffoja?
« : Helmikuu 14, 2003, 15:56:00 »
Minä katson! Esim. Yksin kotona -leffat on tosi hyvii, vaikka ne on tosi vanhoja. Ja mielipiteitä, kiitos...

*muoks* Joo, tiedän, että Yksin kotona -leffat on "tosi vanhoja", mutta olen itse niin nuori, että ne tuntuvat vanhoilta. Mutta siitä vielä vanhempia leffoja kyllä katson, esim. tykkään ihan hirveesti Bond -leffoista, vaikka ne on Buckbeakin mielestä mielestä pimeitä...

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Helmikuu 14, 2003, 18:34:33 »
Katsottiin englannin tunnilla West Side Story-musikaali.
Kai se on aika vanha.. :roll:
Oli mielestäni hieman tylsä mutta tanssit olivat todella hienoja ja jotkut laulutkin.
West Side Story kertoo siis kahdesta kilpailevasta jengistä New Yorkin sydämessä.
Muoks.
Kaikki vanhat Bondit on tullu nähtyä ja ne on nauhallakin.
Mielestäni ne on paljon parempia kuin uudet koska osassa näyttelee ainoa oikea Bond (Sean Connery)

Fleur

• Ankeuttaja
Re: Katsotteko ikinä ns. vanhoja leffoja?
« Vastaus #2 : Helmikuu 14, 2003, 19:16:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Chill"
Minä katson! Esim. Yksin kotona -leffat on tosi hyvii, vaikka ne on tosi vanhoja.

*köh köh* Tuossa on pieni...ristiriita.
Oikeasti vanhoista leffoista pidän kyllä. Vähän vaihtelua nykyisiin Hollywood-filmeihin. Sitä paitsi olen yltiöromantikko ^_^
Seuraavat olen nähnyt jopa useamman kerran:
My Fair Lady, Sabrina [tosin siitäkin on uudempi versio], Aamiainen Tiffanylla [kyllä, minä pidän Audrey Hepburnista  :wink: ], Sound of Music...

Muoks. 1.3
Loma Roomassa tulee huomenna telkusta! *hypitys*

Loupelune

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Helmikuu 15, 2003, 18:39:30 »
Yksin kotona-leffat nyt ei todellakaan välttämättä ole se, joka "tosi vanhoista leffoista" tulee ensimmäisenä mieleen, mutta jos mennään näihin oikeasti vanhoihin leffoihin, niin aye, minä katson.

Vanhat Billy Wilderit esimerkiksi ovat aivan loistavia (Poikamiesboksi, Piukat paikat). Dolbanin mainitsema Casablanca, sun muut Humphrey Boghartit ovat löytäneet tiensä sydämiin. Yhdessä vaiheessa olin täysin hurahtanut Gene Kellyn ja Fred Astairen & Ginger Rodgersin tähdittämiin musikaaleihin :p

Erityisesti mä olen aina pitänyt vanhoista kirjoihin perustuvista elokuvista. Esimerkiksi ikivanha Katharine Hepburnin tähdittämä Pikku Naisia on aivan ihana.

Älkääkä unohtako Marilyn Monroeta.

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Helmikuu 15, 2003, 21:06:24 »
Yksin Kotona? Vanhoja?
*kulmakoho*

No. Minä rakastan! Awww..
Eritoteen My Fair Lady ja Tuulen Viemää, uih.. Ne ovat ihania. Niistä välittyy sellaista jotenkin erilaista tunnelmaa kuin uusista, erikoistehosteet eivät ole edes huippuluokkaa, joten tarina on pääosassa.
Tietenkin noissa vanhoissa (esim. juuri Tuulen Viemäässä, vuodelta -38 muistaakseni) leffoissa naurattaa juuri leikkaus; joitakin aivan outoja, sopimattomia kohtauksia on otettu mukaan. Mutta se vain jaksaa viehättää..

Ja jos Grease lasketaan vanhaksi.. Minä rakastan sitä tarinaa:) TOki ne "tehosteet" naurattavat, mutta laulut ovat mieleenjääviä. *hoilottaa You're the one i wantia*

Ja ihmiset pitävät minua hulluna, kun rakastan Tuulen Viemää ja siinä näyttelevää Scarlettia... Erh! Olen unohtanut nimen!

Myöskin Marilyn-leffat ovat hyvää hupia. Ja ne mustavalkoiset ovat jopa parempia kuin nämä uudemmat..

Minä rakastan myös erästä vanhaa, kliseista teeveesarjaa. Tiedättekö ykköseltä tulleen Merilinjan?
*rakastaa sitä*

amarie

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Helmikuu 17, 2003, 15:40:29 »
Katson. Grease!!! Se on loistava. *Rakastaa*

Se mr. Travolta on niin ällöttävän ihana. Elkää kysykö. Mä rakastan niitä lauluja siinä. Ja niitä värejä. Ei ainakaan mustavalkoinen elokuva. Mulle on jäänyt siitä sellainen mielikuvaa, että siinä on vaan värejä. *ei osaa selittää.*

Sitten toinen: Tuulen viemää. Loistava. Ihana. Naminami.

Minä tyhmä. Miten minä saatoin unohtaa? Crybaby! Se on ihanin elokuva, jossa Johnny Depp on mukana. Ja se on _vanha_. Sille hymyilee, kun sitä ajatteleekin.

Poissa Pentu

• müü
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #6 : Helmikuu 17, 2003, 19:32:36 »
Miekii!

Star Warsit vanhat on PALJON parempia kuin uudet.

Ja näistä tosi vanhoista Chaplinit on just ykkösiä. Ne on mahtavia.
Siis niissä ei edes puhuta ja ne peittoavat monet, tehostetut, miljoonan dollarin elokuvat.(ekanluokan ystävä kirjasta, Lempielokuva: Saplin
Jos ei koskaan putoa, ei ikinä opi luottamaan köyteen.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #7 : Helmikuu 17, 2003, 20:16:43 »
Mä katon. Oon kattonu tän West Side Storynki ja se oli huippu! Lisäks mä oon aivan hulluna Charles Chaplinin leffoihin. Ne on niin huippuja! Harmi vaan ko mä en äänittäny niitä sillon ko niitä tuli sunnuntaisin päivällä. Mistäköhän niitä vois saaja, tietääks kukaan?

Muoks. Oih! Kuinka saatoinkaan unohtaa! Kun olin pieni, muistan, että olin aivan hulluna Tuulen Viemään! Meillä oli se äänitettynä kasetilla, ja katsoin sitä aina uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. En kyllä harmikseni enää muista missä se kasetti on, haluaisin taas joskus katsoa sen uudelleen.

Amnada

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Helmikuu 17, 2003, 20:47:46 »
Tuulen viemää.  Tuulen viemää!  Voi ihanaa...  En ole siis ainoa höpsähtänyt.  Voi vitsi, olen rakastanut sitä elokuvaa siitä asti kun ensimmäisen kerran näin, eli n.6 vuotta sitten.  Ja ne puvut...  Tarvitseeko mainita, että olen heikkona vannehameisiin ja niihin ihaniin tanssiais-kohtauksiin?  Ei varmaan...  Onneksi minulla on ko. leffa vidolla.

Muutenkin vanhat elokuvat on aivan ihania.  Meillä on yksi vanha video, jolla on vanha, mustavalkoinen, elokuva.  Prinsessa Ruusunen.  Ja se on suomalainen.  Aivan ihana.  Ne lavasteet on jotenkin niinkun suoraan satukirjasta.   Ja entäs Maija Poppanen.  Jos sitä ei ole nähnyt, niin mars, hankkimaan jostain.  (Yhtä kaveriani naurattaa, kun osaan sanoa "Supercalifragilisticexpialidocius" niin hyvin. Jos se nyt noin kirjoitetaan...)   ^^
Ja Sound of Music.  *syvä huokaus*

Yleensäkin minut saa naulittua tiivisti tv:n eteen, jos sieltä tulee joku vanha, hyvä elokuva. Suomalainen tai ulkomaalainen.   Ja mieluiten musikaali.

Nazg

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Helmikuu 19, 2003, 10:36:45 »
Minun mielestä kaikki vanhat kauhuleffat ovat uusia pelottavampia.
Vanhoissa ei päähenkilönä ole mikään hyvinmeikattu kaunis bimbo, vaan enemmän tavallisen näköinen ihminen, joka ei ole aamuisin meikattu.
Uusissa on myös niin paljon typeriä klichéitä, että oksettaa.
Esim. Manaaja on huippukamaa. Semmoista kauhuelokuvaa ei voisi nykyaikana tehdä. Myös Halloween voittaa jotkut paska-Screamit menneen tullen.

sahh

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Helmikuu 23, 2003, 19:55:54 »
Vanhat leffat menee siinä samassa, missä uudetkin. Maija Poppasen ja Sound of Musicin nyt ainakin olen nähnyt... Ja erinäisiä suomifilmejä, joiden nimiä en muista. Komissario Palmut on mahtavia (: Samoin monet Marilyn Monroen ja kumppaneiden filmit.

Hamasta menneisyydestä muistan, kun maikkarilta näytettiin jotain vanhoja leffoja, joiden pääosaa näytteli joku Jerry.. Jerry.. äh, en saa sitä sukunimeä nyt päähäni. Jokatapauksessa, leffat olivat mielettömän hauskoja. Nyt muistan parhaiten kohdan, kun pääosan näyttelijä oli armeijassa ja teki siellä jotain typerää kahden kaverinsa kanssa. No, toisella kaverilla oli kaksi natsaa, joista toinen otettiin pois. Toisella oli yksi ja se otettiin pois. Molemmat näyttivät surkeilta. No, tämä Jerry-mikälie heitti siihen sitten, että taitaa jäädä velkaa ;)
Äh, ei ole tässä yhtään niin hauska, mutta tuolle kyllä nauroin...

Lord Azog

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Helmikuu 23, 2003, 21:29:26 »
Star Warsit on ihan ehottomii, ja onhan sitä tullu kateltua muitakin leffoi. Mutta Kubrikit on ihan huippuja. Paras on "Full metal jacket". Se kouluttaja siinä on ihan huippu, huutaa alokkaille kokoajan. Se on pakko nauhoittaa heti kunhan se tulee.

Tuulen viemää on huono. Siis huono. Sitä ei jaksanu hissan tunnilla kattoa kovin pitkään. Piste.

Poissa jenan

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Helmikuu 24, 2003, 07:58:11 »
Lainaus käyttäjältä: "saque"
Hamasta menneisyydestä muistan, kun maikkarilta näytettiin jotain vanhoja leffoja, joiden pääosaa näytteli joku Jerry.. Jerry..

Jerry Lewis? Joka tapauksessa Lewisin leffat olivat huippuja. En muista mitään erityistä kohtaa tahi elokuvaa, mutta muistan vain katsoneeni noita ja pitäneeni useista. :)

Rocky horror picture show on hieno. Valitettavasti en ole nähnyt sitä ihan loppuun asti, nukahdin ihan lopussa ja en ole varma näinkö loppuja tapahtumiani vain unissani sinä yönä vai katsoinko ne vielä..  :evil: Jahtaan tätä leffaa joka paikasta, tahdon nähdä sen!

muoks. Voi kamala, miten saatoin unohtaa! Pekka Puupää -elokuvat ovat loistavia! Saisivat tulla jälleen telkkarista.. Ylivoimaisen hauskoja ja nerokkaita.. Asiahan ei tietenkään minulle kuulu..

muoks2. Oooh! Cherbourgin sateenvarjot!! Kaunis kuin mikä.. Itken lopussa kuin paraskin vesiputous. :D

Chill

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Helmikuu 25, 2003, 15:17:15 »
Huom, ihmiset! En tarkottanu, että yksin kotona leffat olis niin vanhoja. Otsikossahan lukee NS. vanhoja leffoja, eli semmosii kymmenen, kakskyt vuotta vanhoja leffoja, mutta saatiinpahan kunnon keskustelu käyntiin... =) Tästä viestistä ei tartte välittää, oon amatööri näissä jutuissa...  :oops:

Piper Halliwell

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Helmikuu 28, 2003, 20:14:57 »
En erityisesti perusta vanhoita elokuvista, mutta Tuulen Viemää on todella todella upea ja ne vanhat Star Warsit ovat myös upeita, vaikka pidän enemmän uusista Star Warseista. Pidän niistä vanhan aikaisista puvuista, siis sellaisista joita on Tuulen viemässä. Haluaisin nähdä Sound of Musicin ja Aamiainen Tiffanylla...

Velvetti

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Maaliskuu 07, 2003, 15:10:11 »
Hmm...
Mua jotenkin etoo noi vanhat leffat. En tarkoita mitään Yksin kotona leffoja (miten niin ne on vanhoja??) vaan sisi oikeasti tosi vanhoja. Mustavalkoisia, suomalaisia.. 20-luku ja eteenpäin. Yöööögh... Siis ne on niin naiveja, niiden juoni on aina samanlainen, ne on TYLSIÄ!
MyFairLady, Sound of Music, Grease ja muut upeat musikaalit ovat klassikoita, ne ovat hyviä. Niissä on hyvää musiikkia ja niitä jaksaa katsoakin.
Vanhat länkkärit, siinä taas yksi mitä en voi sietää... Voi elämä. Voiko tyhmempiä leffoja olla?

Selviytyjä

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Maaliskuu 08, 2003, 19:02:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Vella"
Tunnustan!
olen vanhojen suomi-filmien ystävä. En tiedä todellakaan mikä niissä viehättää...
Osa niistä on kyllä aika siirappisia, mutta silti...piilevä romantikko APUA!
Jerry Lewis-leffat ovat myös aika upeita! Suosittelen!

Mä en kestä niitä vanhoja Suomi-filmejä!!! Mutta mun veli on hulluna niihin...
Mä en yleensä katso mitään vanhoja leffoja, mutta Kuolleiden runoilijoiden seura vuodelta 1989 on aivan loistava. Siinä on mukana ihana Ethan Hawke  :lol:

Hilkka

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Maaliskuu 22, 2003, 23:24:05 »
Vanhat Suomi-filmit ovat aika hassuja, ja usein katson vanhan kotimaisen loppuun, jos sellainen sattuu tulemaan tv:sta sen avatessani. Pekka Puupäät ja Suomisen perhe -elokuvat edustavat minulle kuitenkin ihan omaa sarjaansa vanhojen kotimaisten kategoriassa. Pienenä katselin niitä jatkuvasti, enkä vieläkään suostu sanomaan, että olisivat huonoja. Oikeastaan ne ovat melkoisia harvinaisuuksia - vastaavia, kokonaislaadukkaita usean elokuvan sarjoja ei nykyään osata tehdä. Kunhan koulutyöt vähän hellittävät, taidankin pitää laiskotteluviikonlopun ja katsoa kaikki elokuvat putkeen...

basilika

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Maaliskuu 25, 2003, 20:26:50 »
Oih, rakastan vanhoja leffoja! Eritoten musikaaleja. Parahin kaikista on Grease, jonka ostin DVD:näkin jokin aika sitten. Tällä hetkellä mulla on Hairin katselu kesken, ja Casablancakin olisi saatavilla. Jonain kesänä niitä Jerry Lewisin -leffoja tuli joka päivä maikkarilta ja katoin ne kaikki! Aivan upeita, Lewis oli ilmiömäinen. Voisi katsoa uudelleenkin jos jostain saisi (vinkkejä?).

Cukel

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Maaliskuu 31, 2003, 08:38:35 »
Vanhat elokuvat elokuvat & sarjat ovat ihan parhaita!
Varsinkin vanhat avaruuselokuvat on hyviä  :lol: kun niissä jotku paperilennokit ampuu toisiansa vihreillä karkkinauhoilla :lol: ne on niin kekseliäitä :) Sitten vanhat komediat kuten Dr. Strangelove on ihan mahtavia :D Nykyään kaikki on niin überhienoja erikoisefektejä, niin hauska katsoa sellaistakin leffaa jossa avaruusolennot ovatkin kumiveneitä, johon on kiinnitetty vessapaperirullia :)

muoks. tulipas paljon hymiöitä...

siunattu

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Toukokuu 24, 2003, 15:47:39 »
toki. ^^ nehän ne juuri niitä elokuvista parhaita ovat, niissä on jotenkin ihanat jutut, kun ei ole mtn huipputehosteita :D ei tule mieleen yhtään, mutta isoisäni ja isäni kanssa olen aina välillä seurannut niitä sunnuntaisin tulevia mustavalkoisia leffoja ?

sissit! luokitellaanko ne vanhoiksi? O_o niistä minä pidin. ne oli aika hienoa katsoa, kun tuli muistaakseni tässä vuosi sitten joka päivä yksi? ne olivat hyviä, jokseen hiukan..*ei keksi*

katselen kyllä, mielelläni. ^^

Éowyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Toukokuu 26, 2003, 20:03:46 »
Juu, katson:)
Kaikki 'Kummisetä' elokuvat ovat aivan hurjan loistavia:) *rakastaa niitä*
Näin ne kaikki ensimmäistä kertaa joskus pari vuotta sitten, ja tykkäsin niistä todella paljon.
kaikista kolmesta Kummisetä-elokuvasta Kummisetä II on mielestäni parhain ja tasokkain. Se Michaelin näyttelijä (miksi väsyneenä tulee muistikatkoksia?)
on todella hyvä:) Ja sitten sen 'ensimmäisen' kummisedän, siis elokuvissa näytetyn näyttelijä myös osasi hommansa.

Musikaaleihin hurahtanut kun olen, niin olen katsellut joitakin vanhoja musikaaleja. Niistä monista, joita olen nähnyt, muista erottuu paremmuudellaan The Sound of Music. Se on vain niin loistava!
Minulla on se soundtrack, LP-levynä:D Se levy täytyy aina ottaa mukaan, kun menee vaikkapa tuolle naapurin mummolle kylään, hänellä kun on LP-levysoitin. Itse en sellaista omaa, vaikka kyllä haluaisin ^-^

Vanhoja kauhuelokuvia en ole nähnyt, mutta elokuvan 'Carrie', lasken kuitenkin melko vanhaksi.
Sissy Spacek (waak. Mtn se kirjustetaan) tekee aivan uskomattoman roolityön! Se on vain niin hyvä:)

Vanhat Star Warsit ovat paljon parempia, kuin uudet. Vaikka 'erikoistehosteet' eivät välttämättä olekaan niin vaikuttavia, kuin uusissa, ne ovat silti hyviä:)

poro

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Helmikuu 28, 2004, 21:19:47 »
Vanhat elokuvat ovat hyviä. Bondit, siis vanhimmat, on tullu katsottua useampaankin kertaa. Nykyään nekin ovat huonontuneet, koska tietokone-efektejä käytetään liikaa...
Toinen hyvä elokuva on Tuulen viemää! Siis se on aivan huippu! Siihenhän on tehty jatko-osatkin ja nekin on yhtä hyviä, vaikkeivat näyttelijät ole samoja.

Meirami

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Maaliskuu 01, 2004, 21:03:14 »
Höh. Yksin Kotona -elokuvat muka vanhoja. Minusta edes Star Warsit eivät ole vanhoja ja olen kuitenkin vasta 17, en mikään ikäloppu minäkään.

Itsekin katson mielelläni vanhoja hyviä mustavalkofilmejä. Vanhat John Wayne -länkkärit ovat upeita, niissä on tunnelmaa ja tyyliä. Katsoin Bonanzaakin innoissani, kun se tuli vielä kakkoselta tuossa vuosi sitten tai jotain. :D Lisäksi rakastan Akira Kurosawan rankkoja samurai-leffoja, parhaimpina voisin mainita Seitsemän Samuraita ja Yojimbo. Kurosawalla on ennennäkemätön tyyli, hänen elokuvansa ovat sellaista "true"-tavaraa.. ne samuraitkin tekevät kaiken ihan aidosti, eikä miekkataisteluita ole edes nopeutettu. Loistavaa tunnelmaa, juonta ja jopa huumoria. Niin ja ei sovi unohtaa Marilynin ikimuistoisia elokuvia. Yksi all time -lempikappaleistanikin on "Diamonds are the the girls best friends". :D

Kurosawan samurai-elokuvista tuli mieleen kertakaikkisen loistelias elokuva, Samurai Fiction. Se on tehty tuossa joitakin vuosia sitten vasta, mutta se on toteutettu wanhaan hyvään tyyliin, Kurosawamaisesti ja mustavalkoisena. Ihan HILLITÖNTÄ huumoria ja loistava juoni, puhumattakaan pääpahiksesta, joka on niin jämy jätkä, ettei mitään rajaa. Suosittelen kaikille, jotka pitävät wanhoista Kurosawan elokuvista.

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
« Vastaus #24 : Maaliskuu 04, 2004, 12:09:37 »
En yleensä katso vanhoja leffoja. Tosin se vähän riippuu kuinka vanhoja. Mustavalkoiset leffat on tosi tylsiä yleensä, mutta esimerkiksi juuri Yksin kotona - leffat on hauskoja, vaikka todella älyttömiä. Joitain James Bond leffojakin olen nähnyt. En nyt juuri muista enempää, mitä olisin nähnyt, mutta olen kyllä nähnyt muitakin.

Èowynkin taisi mainita Sound of Musicin. Se on ainoa vanha musikaalielokuva jota olen seurannut ja todella ihastuttava. Olen sen moneen kertaan nähnyt, meillä on se nauhalla.

Mutta siihen se paljolti taitaakin jäädä.