Kirjoittaja Aihe: Nuotteja internetistä!  (Luettu 10820 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Celedra

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« : Helmikuu 14, 2003, 14:40:16 »
Eli mistä löytyis? Sellasta poppia?
Ja voiko netissä jossain kuunnella Tehiksen C'mon Baby Yeahin? Soon hjywa !
Pliis, help me!

Ja oleaps tänään halitustuulella ystävänpäivän kunniaksi. *Halirutii kaikki* Yksätä saa=)

Poissa lawender

• Vuotislainen
    • http://personal.inet.fi/cool/severi
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #1 : Helmikuu 19, 2003, 19:27:35 »
Joops Googlesta löytyypi. Hakusanaksi voi kokeilla esim. näin: bändi+ kappaleen nimi+ sanat/nuotit riippuen siitä mitä haet. Eli jos etsit vaikka apiksen Hiekka biisin nuotteja laita näin: Apulanta+ Hiekka+ nuotit tai jos näin ei löydy niin kannattaa kokeilla sanoja ja nuotteja enkuksi, eli sanathan on words, mut nuotteja en nyt muista. Näin mä olen löytänyt. Jos et tajunnut niin heitä yksärillä.
hiihoo

K

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #2 : Helmikuu 19, 2003, 19:43:18 »
Netistä saattaa löytyä vähän huonosti nuotteja, koska niitä hyvin harvoin laitetaan nettiin, esimerkiksi tekijänoikeusjuttujen takia.
Eli jos ei löydy, niin ihan vinkiksi vaan, miten muuten voisi nuotteja löytää:
Muutamana vuonna on ainakin ilmestynyt tällainen kirja, jonka nimi on muistaakseni tyyliä Pop/rock + vuosiluku, jossa siis on aika paljon hyviä nuotteja poppis- ja rockkappaleisiin.
Yhdellä kaverillani on sellainen muistaakseni vuodelta 1999, ja siinä on esimerkiksi Janet Jacksonia, Spice Girlsiä, Emiliaa, Aquaa... Okei, noi ei ehkä kuulosta houkuttavilta, mutta huomaa vuosiluku. Niissä uudemmissa kirjoissa voisi olla jotain nykypäiväisempiä suosikkeja.
Niin että siinä yksi vinkki, niitä kirjoja saa musiikkikaupoista, tai on ainakin saanut.
Ja sitten tietysti jos teillä on koulussa yläasteen musiikinkirjoja Musikantti 7 tai Selvät Sävelet, niin niissä on ainakin kivoja nuotteja, seiskan kirjassa ainakin Apulannan Ilona, Egotripin Unihiekkaa, Don Huonojen Hyvää Yötä Ja Huomenta, Eppu Normaalia ja semmoista. Että jos noita on koulussa, niin pyydä vaikka opettajaa monistamaan. Ja onhan noitakin kirjoja varmaan saatavilla musiikkiliikkeistä tai kirjakaupoista.

Lawenderin viestiin muuten, että sanoituksia englanniksi etsiessä kannattaa käyttää sanaa lyrics.

jackie

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #3 : Helmikuu 20, 2003, 11:24:35 »
Lainaus käyttäjältä: "lawender"
Joops Googlesta löytyypi. Hakusanaksi voi kokeilla esim. näin: bändi+ kappaleen nimi+ sanat/nuotit riippuen siitä mitä haet. Eli jos etsit vaikka apiksen Hiekka biisin nuotteja laita näin: Apulanta+ Hiekka+ nuotit tai jos näin ei löydy niin kannattaa kokeilla sanoja ja nuotteja enkuksi, eli sanathan on words, mut nuotteja en nyt muista. Näin mä olen löytänyt. Jos et tajunnut niin heitä yksärillä.

Anteeksi että sanon, mutta ohjeesi ovat täydellisen väärät. :D
Siis hyvänen aika. Ensinnäkin laulunsanat ovat sama asia kuin lyrics eikä words.
Jos hakisit No Doubtin Rock Steadyn sanoja, hakusanasi olisi
No Doubt - Rock Steady+lyrics

Ja jos hakisit sen nuotteja, olisi hakusanasi

No Doubt - Rock Steady+notes

Notes on nuotit. Joten.

Ilmaisin asiani ehkä hiukan epäystävällisesti, mutta oikeasti. Noilla sinun hakusanoillasi ei olisi löytänyt mitään...

Kuuttis

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #4 : Helmikuu 20, 2003, 11:41:05 »
Eikä netissä edes ole melkein yhtään nuotteja. Kannattaa mieluummin etsiä tabulatuureja, jolloin laitetaan tietysti hakusanaksi tabs. Kitara-, basso-, rumpu-, ja pianonuotteja olen ainakin löytänyt tabulatuurityyliin merkittynä. Tosin pianossa ei ainakaan ole kovin järkevästi ne jutut merkitty, ainakaan minä en tajua siitä juuri mitään. Kitarassa ja bassossa on parhaimmat tabsit.

Parhaimmat tabulatuuripaikat on mielestäni:

www.freshtabs.com/
www.olga.net/ (tosin tuo on vähän outo paikka...)
ja kaikista ehdottomasti paras, mixtabs, eli www.mxtabs.net
sieltä löytää rumpu-, kitara-, ja bassotabloja.

-Q

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #5 : Helmikuu 20, 2003, 11:58:39 »
Lainaus käyttäjältä: "jackie"

Notes on nuotit.  

Uhm. Minun tietääksenin "notes" on suunnilleen sama kuin muistiinpanot... nuotit taas on yksinkertaisesti "music". Näin ainakin vanha enkun ja musiikin opettajani selitti.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Amon Karnak

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #6 : Helmikuu 20, 2003, 12:08:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Lupin"

Uhm. Minun tietääksenin "notes" on suunnilleen sama kuin muistiinpanot... nuotit taas on yksinkertaisesti "music". Näin ainakin vanha enkun ja musiikin opettajani selitti.

Kyllä se nykyään vaan tuntuu niin olevan että tuo notes on enemmän käytetty, varsinkin internetissä. Ja jos lähtee googlella hakemaan nuotteja hakusanalla "music", niin tsemppiä vaan. :)

Furby

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #7 : Helmikuu 21, 2003, 14:03:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Dweia"
En tiedä, mistä n.etistä löytyisi nuotteja, mutta oletko koittanut kirjastosta?

Idea ehkä jäi vähän jalkoihin kaikkien noiden viestien joukossa, mutta kirjastot on aarreaittoja...Kokeile vaikka Töölöstä, siellä on muistaakseni aika kiitettävästi. Ainakin Disney-musaa...

Celedra

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #8 : Helmikuu 21, 2003, 22:36:32 »
Kunpa voisinkin kokeilla Töölön kirajstosta: mä asun Laihialla:)
Kiitos vinkeistä, mä pötkin niillä pitkälle:)

Poissa lawender

• Vuotislainen
    • http://personal.inet.fi/cool/severi
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #9 : Helmikuu 25, 2003, 18:55:02 »
Anteeksi että sanon, mutta ohjeesi ovat täydellisen väärät. :D
Siis hyvänen aika. Ensinnäkin laulunsanat ovat sama asia kuin lyrics eikä words.
Jos hakisit No Doubtin Rock Steadyn sanoja, hakusanasi olisi
No Doubt - Rock Steady+lyrics

Ja jos hakisit sen nuotteja, olisi hakusanasi

No Doubt - Rock Steady+notes

Notes on nuotit. Joten.

Ilmaisin asiani ehkä hiukan epäystävällisesti, mutta oikeasti. Noilla sinun hakusanoillasi ei olisi löytänyt mitään...

olen mä ainaskin tollatavalla löytänyt. Ohjeet sain suoraan musiikin opeltani!
hiihoo

Angelo

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #10 : Huhtikuu 20, 2004, 20:19:08 »
Varmasti Altavistallakin onnistuu? Siis, no sekin on hakusivu.
Pahoittelen, mutta koitin toki Lyrics. Mutta ei todellakaan löytynyt.
No Doubt - Rock Stead sanat tulivat esiin.
Minusta ei kyllä ole tässä apua.

Ruusa Gamgi

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #11 : Huhtikuu 20, 2004, 20:52:19 »
Yksinkertaisesti nuotteja ei ole niin paljon levitettynä Internettiin. Ainakin omasta mielestäni nuotin kopioiminen nettiin vaikuttaa vähän vakavammalta tekijänoikeusrikkomukselta kuin pelkkien lyriikkojen levittäminen.
Monet yhtyeet eivät halua laillisesti laittaa itse nettiin edes lyriikoitansa, nuotteja on vielä paljon vaikeampi löytää.

Kirjastoa minäkin suosittelen, vaikkei sieltäkään kaikkea löydy. Pitää vaan yrittää pärjätä ilman niitä nuotteja, koittaa vaikka itse kuulon pohjalta raapustaa niitä ylös.

Riio-Kola

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #12 : Huhtikuu 20, 2004, 21:06:29 »
Ihan laillisesti nuotteja (lue. tabeja) löytyy mm. http://www.mysongbook.com:ista, käyttääksesi noita tarvitset Guitar Pro ohjelman jonka voi hakea tuolta sivulta.

Myös Kotiteollisuus jakaa uusimman levyn tabeja ja vieläpä kotisivuillaan. :)

Surusilmä

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #13 : Joulukuu 10, 2005, 11:25:25 »
Mistä saisi PMMP:n tai Lordin nuotteja? Ja jos vastaatte Googlesta, niin millä hakusanalla kannattaa etsiä??

Harppu

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #14 : Joulukuu 10, 2005, 19:53:36 »
Surusilmä: Kumpikaan bändeistä ei ole omaa nuottikirjaa julkaissut, mutta Helmet eli pääkaupunkiseudun kirjastojen hakupalvelu kertoo, että Hits 2004 -kirjasta löytyy PMMP:n Joutsenet ja Suomi Pop 2004 -kirjasta Rusketusraidat.

Helmet on muutenkin kaikille pääkaupunkiseudulla tai sen lähistöllä asuville nuottien etsijöille aika hyödyllinen paikka. Paljon halvempaa kuin nuottien ostaminen tai tilaaminen.

Sky

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #15 : Joulukuu 15, 2005, 14:25:44 »
http://www.lyricsbox.com/ Tuolta löytyy aika laajasti kappaleiden sanoja, se on myös helppokäyttöinen. :)

stepi

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #16 : Joulukuu 26, 2005, 16:49:19 »
En tiedä, että netistä saisi mistään juuri nimenomaan  näitä "nuottiviivastonuotteja". Toisin aika pitkälle pääsee näilllä

Tabulatuurit:

Guitar Pro (http://www.gutar-pro.com) on ainakin oma suosikkini. Tabulatuurit ladataan ohjelman omassa muodossa (http://www.mysongbook.com). Ohjelma osaa näyttää nuotit ja tabulatuurit. Biisin voi kuunnella koska tiedosto on tavallaan midi.
Soittimia on sen mukaan, miten tabulatuurin tekijä on jaksanut aikaansa käyttää. Biisivalikoima on suuri, ei kovin kattava, mutta suosittelen silti jos kiinnostusta musiikkiin löytyy. Homma on ilmaista, mutta ostamalla kokonaisen version, saa lisäominaisuuksia käyttöönsä.

Tekstitabulatuurit ja soinnut: http://www.911tabs.com
Guitar Pro -tabulatuurit: http://www.mysongbook.com

Soinnut:

Google, google ja vielä kerran google. Hakusanaksi bändin/levyn/biisin nimi+chords/soinnut. Löytyy varmemmin kuin sukat aamulla.

Tekstitabulatuurit ja soinnut: http://www.911tabs.com
Tab & Lyr: http://muusikoiden.net/tab_n_lyr/

Lyriikat:

Edelleen googletusta. Nyt melkein pelkkä biisin nimi riittää napakymppiin.
Muistathan, että laulujen sanat ovat artistien/bändien omia ja tekijänsuojauksien alaisia, joten niitä ei saa pitää kotisivuillaan tai kirjoitella keskustelufoorumeille.

http://muusikoiden.net/tab_n_lyr/
http://www.sing365.com/

Kahlesalpa

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #17 : Toukokuu 22, 2006, 20:47:46 »
Juu kiitosta!

Mutta siinä on se harmi, että mun sukat ei löydy aamulla ;(. Ja ni su linkit oli tosi hyvät, parasta mitä sain kolmen tunnin ettimisellä! Mutta useimmat nuotit (mitä mä oon hakenu) ei löydy. harmillista.

Vinkkinä edelleen www.google.fi ja www.fazermusic.com ja www.musicstreet.com.

Mut useimmat nuotit saa helpommalla kun kävelee kauppaan ja kaivaa lompakon taskusta.

Mutta kyllähän ne nuotitkin jostain löytyy, kunhan vaan jaksaa etsiä! ;]

Eliz

• Ankeuttaja
Nuotteja internetistä!
« Vastaus #18 : Toukokuu 22, 2006, 22:09:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Lupin"

Notes on nuotit.  

Anteeksi melkein täydellinen offaus, mutta pakko sanoa, että notes ja music ovat yhtä hyviä ja jos aivan erityisen tarkkoja ollaan niin se ei ole kumpikaan vaan nuotit ovat sheetmusic. nimimerkillä englantilainen koulu.

Poissa Mirandel

• Vuotislainen
Vs: Nuotteja internetistä!
« Vastaus #19 : Syyskuu 15, 2007, 22:57:58 »

Mut useimmat nuotit saa helpommalla kun kävelee kauppaan ja kaivaa lompakon taskusta.

Mutta kyllähän ne nuotitkin jostain löytyy, kunhan vaan jaksaa etsiä! ;]

Ei kyllä ihan kaikkea kaupastakaan löydä. Itse etsin yhtä tiettyä kappaletta 3 vuotta, ennen kuin löysin sen edes kokonaisesta nuottikokoelmasta. Kappale oli yhden leffan(Hiipivä Tiikeri Piilotettu Lohikäärme) loppukappale, ja jouduin pulittamaan yli 30 euroa kirjasta, että sain kappaleen käsiini. Onneksi kirja sisälsi muidenkin hyvien kappaleiden nuotteja. Ja olin muuten netinkin kalunnut läpi googlea ja linkkejä käyttäen, mutta en löytänyt.

Ja tähän tulee myös tämä, ettei aina löydy, vaikka kuinka etsisi. Joskus saatan kuluttaa pari päivää nuottien etsimiseen, mutta en löydäkään mitään.

Tosin, Fazermusiikki on kyllä muusikon paratiisi! :D
Beautiful like a morning sun inviting the dawn to break. - Trading Yesterday(Beautiful)

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #20 : Syyskuu 19, 2007, 22:24:57 »
No mä laitan Googlee hakusanaks, jos ettisin nyt
vaikkapa tätä; Fall out boys - Thnks fr th mmrs lyrics <--- mulla ainakin löytyy
kappaleiden sanat tollee. :)

Tässä kysyttiinkin nuottien etsimisestä, ei lyriikoiden.

Nuotit siis eivät todellakaan ole englanniksi notes (=muistiinpanot) vaan sheets, vielä tarkemmin sheet music. Itse olen etsinyt joitain Final Fantasyn biisejä hakusanalla "final fantasy sheets" ja hakutuloksia tulee pilvin pimein. Harmi vaan, että aika monista pitäisi maksaa. Onneksi on kuitenkin aika paljon sellaisia, joita voi ladata ihan ilmaiseksi.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Kaktusfobia

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Lokakuu 14, 2007, 11:19:56 »
Tietääköhän joku, onko tämä sivusto laillinen vai laiton?

Tuolta nimittäin löytyy aika iso valikoima klassista musiikkia, nuotteja siis. Voi etsiä eri soittimille tai eri säveltäjien kappaleita, kappaleita voi kuunnella ja onpa vielä merkitty vaikeusastekin. Mutta klassista siis vain.
Näyttää minusta nimittäin vähän epäilyttävältä, mutta en osaa tuosta laillisuudesta mitään selvää ottaa. Huono englanti.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #22 : Lokakuu 14, 2007, 12:07:23 »
Kaktusfobia, sivulta löytyy firman osoite ja yhteystiedot, mikä on yleensä hyvä merkki. Suuri osa vanhempaa klassista musiikkiakin on varmaan jo sen verran vanhaa, että nuotteja saa vapaasti julkaista... vai olenko väärässä?
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Lyde

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Maaliskuu 16, 2008, 19:43:49 »

http://www.ultimate-guitar.com/

en oo tarkastanu joka ikisen viestin vastausta onko niissä jo tätä linkkiä,
mutta siis, täällä  kitaralle ihan kivasti "nuotteja". : ) itse olen ainakin
löytänyt mm. Tokio Hotelia, Nightwishia ja Hurriganesia (hurriganesin biisit helppoja).

Katariina

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Maaliskuu 17, 2008, 13:57:19 »
http://ichigos.com/list

Aika paljon animemusiikkia.