Kirjoittaja Aihe: Kumpi Dumbledore?  (Luettu 67635 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Kumpi Dumbledore?
« Vastaus #125 : Toukokuu 06, 2008, 14:47:43 »
Pidän paljon enemmän ensimmäisestä, hän näyttää Dumbledorelta, osaa näytellä roolin jotenkin oikeanlaisesti - lempeästi, hauskasti, eloisasti, lämpimästi. Minusta jälkimmäinen Dumbledore oli jotenkin agressiivinen ja kylmä. Hänestä puuttuu huumori ja lämpö, mikä kirjojen Dumbledoresta huokuu läpi. Hän ehkä kykenee näyttelemään paremmin vakavuutta, mutta sitä ei suinkaan koko Dumbledoren rooli ole. Ulkonäkö myös osuu kohdilleen paremmin ensimmäisen kanssa - valkea parta ja puolikuulasit!
Eli minun valintani on ensimmäinen Dumbledore.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2010, 20:59:37 kirjoittanut Chrystal »
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Kitiara

• Ankeuttaja
« Vastaus #126 : Toukokuu 27, 2008, 22:43:03 »
En tiedä ovatko muut kuulleet (en lukenut koko viestiketjua) siitä että Michael Gambon ei lue Potter-kirjoja ennen filmauksia niin kuin muut aikuisnäyttelijät tekevät. Jos tuo on totta niin ei ihmekään että hänen roolisuorituksensa ei ole kovin vakuuttava...

Ei näyttelijän kuulukaan tuntea välttämättä roolihahmoaan ennalta, eihän sellainen olisi likikään kaikissa tapauksissa edes mahdollista. Roolisuoritukset ovat vain näyttelijöiden näkemyksiä hahmosta, eivät lähellekään aina orjallisesti alkuperäisteosta mukailevia toisintoja.

Poissa Jukka

• Vuotislainen
« Vastaus #127 : Toukokuu 30, 2008, 17:19:38 »
En tiedä ovatko muut kuulleet (en lukenut koko viestiketjua) siitä että Michael Gambon ei lue Potter-kirjoja ennen filmauksia niin kuin muut aikuisnäyttelijät tekevät. Jos tuo on totta niin ei ihmekään että hänen roolisuorituksensa ei ole kovin vakuuttava...

Ei näyttelijän kuulukaan tuntea välttämättä roolihahmoaan ennalta, eihän sellainen olisi likikään kaikissa tapauksissa edes mahdollista. Roolisuoritukset ovat vain näyttelijöiden näkemyksiä hahmosta, eivät lähellekään aina orjallisesti alkuperäisteosta mukailevia toisintoja.

Ja ohjaajalla on viimekädessä vastuu kaikesta. Ohjaaja on näyttelijän pomo; jos hän vaatii jonkinlaista tapaa näyttelijältä, näyttelijä toteuttaa tätä näkemystä parhaansa mukaan. Riippuu ohjaajasta, kuinka paljon näyttelijä saa itse vaikuttaa tapaansa tulkita roolia. Jollakin henkilöllä täytyy olla langat käsissä elokuvan kokonaistoteutuksen suhteen, ja se joku on ohjaaja. Tietysti käsikirjoitus ja näyttelijät vaikuttavat nekin lopputulokseen, mutta pätevä ohjaaja potkii huonot näyttelijät pois ja muokkaa käsikirjoitustakin tarvittaessa.

Jos Gambonia pitää liian totisena/vihaisena, niin voi syyttää myös ohjaajaa. Mutta kieltämättä: eihän siitä mitään haittaa olisi jos lukisi kirjateokset, joihin elokuvatoteutus perustuu! Luulisin, että monet muut näyttelijät HP-elokuvissa lukevat myös kirjoja. Olisi aika yllättävä tieto, jos esim. pääkolmikko tai Alan Rickman ei koskaan olisi koskenutkaan Harry Pottereihin.

Gambon osaa esittää Dumbledoren vahvaa ja voimakasta puolta, "maailman mahtavinta velhoa" hyvin. Harris taas osasi näytellä hänen lempeää ja rauhallista puoltaan, tulkitsi ne piirteet paremmin. Mitä kukakin sitten pitää arvossa. Omasta mielestäni Dumbledore on ensisijaisesti maailman mahtavin velho, ja Harrisin voimattomuus, vanhan miehen heiveröisyys, on jotain sellaista, mikä ei täsmää yhtään kirjojen Dumbledore-kuvaukseen. Albus Dumbledore on kohtelias ja hyvätapainen, mutta samanaikaisesti voimakas ja miltei voittamaton velho, eikä Gambonin kireys häiritse itseäni juurikaan sen rinnalla, kuinka paljon Harrisilta puuttuu se vahva ja voimakas puoli. Arvostan itse Dumbledoren hahmoa eniten juuri sen voimakkuuden takia.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #128 : Toukokuu 30, 2008, 21:11:28 »
Mä oon aika pitkälti samaa mieltä Jukan kanssa. Mutta mun mielestä Dumbledore ei ole ensisijaisesti voimakkain kukko tunkiolla, vaan hänen hallitsevin piirteensä on hänen.. äh, sanotaan nyt elämänkatsomuksensa kun en nyt parempaa sanaa keksi. Mä tarkoitan siis sitä, että Dumbledore arvostaa elämän pieniä asioita, osaa keskittyä olennaiseen, ei niuhota turhasta tai anna liikaa painoarvoa kunnianosoituksilla ja pömpööseille tavoille. Joku kiinalainen sananlasku sanoo, että mikään ei ole tärkeää paitsi puutarhanhoito, eikä sekään ole kovin tärkeää. Mä uskon, että Dumbledore on samoilla linjoilla ton sanonnan kanssa :)

Tästä syystä mä olen pettynyt Gambonin tulkintaan, hän kun on aika pitkälti soturi, eikä hänen silmäkulmastaan löydy sitä pilkettä. Harriskaan ei pärjännyt, liian heikko ja hauras vanhus. En kestä kumpaakaan
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Jukka

• Vuotislainen
« Vastaus #129 : Toukokuu 31, 2008, 13:55:00 »
Tästä syystä mä olen pettynyt Gambonin tulkintaan, hän kun on aika pitkälti soturi, eikä hänen silmäkulmastaan löydy sitä pilkettä. Harriskaan ei pärjännyt, liian heikko ja hauras vanhus. En kestä kumpaakaan

Joo, näin on! Jotkut ovat sanoneet, että täydellinen Dumbledore olisi Gambonin ja Harrisin risteytys, mutta ei sillä yhdistelmällä pääsisi paljonkaan lähemmäksi "todellista Dumbledorea" kuin mitä G ja H ovat pääseet. Yhdistelmän tuloksena olisi samanaikaisesti heikko ja hermostunut, hauras ja äkäinen papparainen, ei siis kovin dumbledoremainen ;D Taitaa olla niin, että saamme nauttia todellisen Albus Dumbledoren karismasta vain kirjoissa - mutta sepä antaakin enemmän kuin mikään näyttelytulkinta ikinä voisi!

Sims

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Kesäkuu 02, 2008, 10:02:26 »
Kyllä minäkin tykkäsin ekasta Dumledoresta paljon enemmän. Hän oli rauhallinen ja hillitty, Dumbledoremainen. Suorastaan järkytyin katsoessani Liekehtivää pikaria: Harryn nimi on nostettu pikarista ja hän on mennyt sinne takahuoneeseen. Kohta Dumbledora tulee sinne, pamauttaa Harryn päin seinää, ravistelee ja huutaa tälle! Ei sitten yhtään Dumbledoremaista.. Kyllä Gambon sopis johonkin muuhun elokuvaan mutta Potteriin ei.

L Spukky

• Ankeuttaja
« Vastaus #131 : Kesäkuu 03, 2008, 13:02:42 »
Oon samaa mieltä kuin monet muutkin täällä. Että Harris oli parempi Dumppis kuin Gambon. Jotenkin kun oli tottunut siihen ensimmäiseen näyttelijään, niin tämä jälkimmäinen tuntui oudolta.
Oiskohan asia ollut sit just toisinpäin, jos Gambon olisi ollut ekana ja Harris vasta sen jälkeen? (joo tiedän, että tuo on mahdotonta, mutta kai tajusitte idean) Eli jos uusi näyttelijä vaikuttaa vain oudolta, koska oli tottunut alkuperäiseen.

Mutta jokatapauksessa Harris oli enemmän Dumbledoremaisempi, kuin Gambon. Hän oli hyvin lempeä ja ihan täydellinen Dumppis (: Vaikka eihän hra Gambonissakaan mitään suurempaa haukuttavaa ole. Hänkin sopii todella loistavasti rooliinsa.

Vaikka... miksen parran pitää olla saparolla... ._.

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #132 : Kesäkuu 11, 2008, 19:01:57 »
Munkin mielestä Harris on parempi Dumbledore siinä mielessä, että se kuvastaa just sitä mitä kirjoissa on haettukin. Rauhallinen, vanha, katse joka lävistää.. Sir Gambon on varsinkin nelos leffassa hieman väkivaltaisen oloinen Harrya kohtaan, miten kirjassa ei todellakaan ole. Siinähän Harry toivoisi että Dumbledore huutaisi harrylle mutta hän pysyy aivan tyynenä.

Sir Gambon näyttää vähemmän Dumbledorelta kuin Harris, mutta näiden kolmen leffan ajan siihen on jo tottunut, enkä pystyisi kuvittelemaan Harrisia näyttelemään Puoliverisen prinssin kohtausta jossa he ovat siellä luolassa, koska siinä Dumbledore ei ole yhtään niin rauhallinen. Siihen nähden Sir Gambon on paljon paljon parempi NYT. Vaikka pidin hyvin paljon Harrisista.
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poala

• Ankeuttaja
« Vastaus #133 : Kesäkuu 11, 2008, 19:26:38 »
Joo samaa mieltä oon et michael ei sovi niin hyvin Dumbledoreksi. Dumbledoren pitäisi olla rauhallinen(mutta silti vahva), ystävällinen ja hänen pitäisi vitsailla aina joissain kohdissa. Tämä uusi dumbbis ei varmaan ole vitsailusta kuullutkaan. Eihän Dumbledore aina ole noin kärttyisä. Ja varsinkin viitos leffassa hän on erityisen kärttyisä ja etäinen.

Poissa Dilledong

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Urheiluhullu
« Vastaus #134 : Kesäkuu 12, 2008, 10:29:14 »
Joo samaa mieltä oon et michael ei sovi niin hyvin Dumbledoreksi. Dumbledoren pitäisi olla rauhallinen(mutta silti vahva), ystävällinen ja hänen pitäisi vitsailla aina joissain kohdissa. Tämä uusi dumbbis ei varmaan ole vitsailusta kuullutkaan. Eihän Dumbledore aina ole noin kärttyisä. Ja varsinkin viitos leffassa hän on erityisen kärttyisä ja etäinen.

Se on kyllä täysin käsikijoittajien vika, jos Gambon ei vitsaile, hänelle laitetaan vain sanat suuhun.
rulezman --> Dilledong

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #135 : Kesäkuu 12, 2008, 17:30:02 »
Vanha Dumbledore oli oikeamman luontoinen. Hän oli rauhallinen ja juuri niin Dumbledoremainen kuin olla ja voi (ainakin melkein)! Uusi Dumbledore on silti minusta enemmän kuvittelemani Dumbledoren näköinen. Hänen luonteensa on vain jotenkin "rajumpi". Kun voitaisiin yhdistää vanha Albuksen luonne ja uuden näkö niin siinä olisi oikein mahtava ja hyvä Dumbledore. Valitettavasti Dumbledore joutuu nyt kuolemaan kolmesti...

Dumbledoren kuolemat: (jos joku ihmettelee, että miten niin kolmesti)

- Vanha näyttelijä
- Kirjassa
- Leffassa

ja sitten joskus kun uusikin näyttelijä kuolee niin hän on kuollut peräti neljästi! Hirveää!!!

-Lohikäärmelady
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2009, 17:37:08 kirjoittanut Lohikäärmelady »
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Jukka

• Vuotislainen
« Vastaus #136 : Kesäkuu 12, 2008, 23:27:22 »
Sir Gambon on varsinkin nelos leffassa hieman väkivaltaisen oloinen Harrya kohtaan, miten kirjassa ei todellakaan ole. Siinähän Harry toivoisi että Dumbledore huutaisi harrylle mutta hän pysyy aivan tyynenä.

Kuten Dilledongkin tuossa jo totesi, niin tällaiset asiat ovat ohjaajien päätettävissä ja vastuulla. Esim. siinä Liekehtivän pikarin kohtauksessa, jossa Dumbledore, Kalkaros, Villisilmä, Barty Kyyry senior ym. ryntäävät Harryn "kimppuun" pikarin sylkäistyä Harryn nimen esiin... siinä on selvästi haettu tarkoituksella agressiivista, pelottavaa tunnelmaa nimenomaan ohjaajan puolelta - ja näin ollen Dumbledorekin ärtyilee siinä, vaikka kirjassa hän on (tapansa mukaan) rauhallinen. Tiedän, tämä on huono juttu, mutta pelkästään Gambonia on turha syytellä. Varmasti hän näyttelisi rauhallisemmin ja lempeämmin, jos ohjaaja niin vaatisi. Feniksin killassa vedettiin myös ihan överiksi Gambonin suuttuneisuus ja pahantuulisuus, eihän sellaista ollut kirjassa juuri ollenkaan! Sen sijaan Harrisin kohdalla painotettiin ilmeisesti sitä, että Dumbledore on ikivanha mies, mikä on väärä näkökulma, sillä iästään huolimatta Dumbledore on voimakas ja vahva hahmo, ei mikään vanhus. VK- ja SK-leffoissa tuntui välillä, että Dumbledoresta halutaan antaa heikon ja heiveröisen vanhuksen kuva.

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightGold9667
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #137 : Kesäkuu 13, 2008, 01:20:09 »
Ai jumalauta, nyt vasta huomasin tämän topicin. En jaksa äkillisen laiskuuden puuskan ja suurehkon sivumäärän vuoksi lukea muita vastauksia lävitse tällä erää, joten luultavasti toistan juuri ne samat asiat, jotka jokainen täällä on jo sataan kertaan sanonut. No, ei voi mitään ja anteeksi jo valmiiksi.

Pidin Harrisista noin miljoona kertaa enemmän.
Perusteluja? Vaaditaanko niitä edes tällaiseen itsestäänselvyyteen?
No. Ensinnäkin Harris muistutti Dumbledorea kohtuullisen paljon jo ihan ulkonäöltäänkin. Pitkä ja vaalea parta on minun mielestäni tärkein Dumbbiksen tuntomerkki, ja sehän Harrisilta tunnetusti löytyi. Lisäksi hän oli sopivan pituinen (korjatkaa, jos olen väärässä, mutta minusta Harris oli aika pitkä ja eikös Dumbledoren pitänytkin olla?). Jonkinlaista... hmm... leikkisyyttä ja veikeyttä olisin ehkä kaivannut lisää lähinnä hänen silmiinsä, mutta olihan sitäkin jonkin verran. Eihän kaikkea sitä paitsi voi muutenkaan vaatia.
En sitten tiedä, voiko kukaan oikea ihminen näyttää ihan täysin tuolta omalaatuiselta velhosuuruudelta (Launiksen takakansikuva muuten vastaa jollain tavalla mielikuvaani), mutta Harris oli ihan tarpeeksi ok eikä parempaakaan luultavasti ole koskaan ollut olemassa.

Sitten käytös ja puhetyyli. Harris kuulosti ihan siltä kuin kuolisi minä hetkenä hyvänsä (mikä on kyllä varsin ymmärrettävää!), eikä se nyt ihan täsmää kirjojen luomaan mielikuvaan hahmosta. Toisaalta Dumbledore oli jotain 150 vuotta vanha, eikä siinä iässä varmaan kukaan ole enää ihan parhaissa voimissaan, mutta silti... Kirjoissa Dumbbis vaikutti hyvin nuorekkaalta ja virkeältä. Ei hänestä millään tavalla huokunut se 150 vuoden ikätaakka.
Tiettyä rauhallisuutta Dumbledorelta kuitenkin vaaditaan. Hahmo oli miltei aina suhteellisen tyyni, suhtautui asioihin lempeän humoristisesti eikä raivonnut tai huutanut. Tämän Harris ainakin täytti vallan mainiosti, eikä sitä voi kukaan kiistää.
Jonkinlaista arvokkuutta ja tyyliä Harris-Dumbbikselta ehkä jäi uupumaan. Hahmossahan oli jotain sellaista auktoriteettia ja hiljaista voimaa, ettei kukaan uskaltanut puhua hänelle epäkunnioittavasti, että jopa itse Voldemort pelkäsi häntä. Tätä puolta Harrisissakaan ei oikein ollut.

Mutta joo, niin meni vanha ja hyvä näyttelijä kuolemaan ja tilalle tuli... eii! En haluaisi ajatella koko asiaa.
No, mitenköhän sen nätisti muotoilisi? Sanotaan vaikka niin, että tämä uusi Dumbledore ei erityisemmin vastaa minun mielikuvaani Albus Percival Wulfric Brian Dumbledoresta.
No jaa, mitäs sitä turhia kaunistelemaan: hän on suorastaan kaikkien mielikuvieni vastakohta.

Ensinnäkään hän ei edes näytä siltä kuin pitäisi. Dumbledorella EI ole lyhyttä, harmaata ja aggressiivista partaa (olemmekin ristineet tuon uuden Dumbbiksen "Aggressioparraksi"). Tuo parta onkin se, miksi en koskaan voi oppia ajattelemaan tuota Aggressiopartaa (jolla taitaa vieläpä olla jokin omituinen lettikin siinä parrassaan) Albus Dumbledorena. Lisäksi hän taitaa olla liian lyhyt (varma en ole).
Hänen äänensäkin on kulmikas ja äkäinen, kovin ärsyttävän kuuloinen.

Mutta eihän se haittaisi yhtä paljon, jos hän hoitaisi näyttelijäntyönsä niin kuin kuuluu. Mutta ei. Toki tällaisiin asioihin vaikuttaa eniten ohjaaja, joten ehkäpä Aggressiopartaakaan ei voi syyttää kaikesta.
Oli miten oli, uuden näyttelijän myötä leffojen tulkintaan Dumbledoresta on ilmaantunut aivan uusi sävy: vihainen, suorastaan raivohullu sävy, jota kirjoista kukaan ei varmastikaan voi löytää.
Täten julistan Liekehtivän pikarin kuristuskohdan Potter-leffojen historian huonoimmaksi kohdaksi. Kirjassa Dumbbis taisi kysyä rauhallisesti: "Panitko sinä nimesi pikariin?" (tai jotain, en muista tarkkaan).
No, mitäs tekee Aggressioparta?
Sen muistelu tekee suorastaan kipeää...

Muutenkin uudesta versiosta puuttuu aito Dumbledoren veikeys ja lempeys; tilalle on tuotu ihmeellistä vihaa ja raivoa. Enkä minä pidä siitä.
Hyvää sanottavaa en hänestä keksi, en vaikka kuinka yrittäisin.

Parempi lopettaa tähän.

Poissa Niënor

• Murheenkryynihkö
  • Vuotislainen
« Vastaus #138 : Kesäkuu 13, 2008, 12:46:57 »
Jos miulta kysytään, ni toi uudempi Dumbledore ei oo mistään kotosin!
Joko se ei oo lukenu Potter-kirjoja tai sit se on huono näyttelijä. Ei oikeen tunnu käsittävän tota Dumbledore-ideaa. Melkee hyökkäs Harryn kimppuun Liekehtivässä Pikarissa.
Ei oo vissii hymyilly kertaakaa, ja näyttää kokoaja kauhee vihaselta tai semmoselta.
Se eka Dumbledore oli ko siihe roolii tehty. :(
- Merri.
- What?
- I'm hungry.

Poala

• Ankeuttaja
« Vastaus #139 : Kesäkuu 13, 2008, 18:06:11 »
Joko se ei oo lukenu Potter-kirjoja tai sit se on huono näyttelijä. Ei oikeen tunnu käsittävän tota Dumbledore-ideaa. Melkee hyökkäs Harryn kimppuun Liekehtivässä Pikarissa.
Ei oo vissii hymyilly kertaakaa, ja näyttää kokoaja kauhee vihaselta tai semmoselta.

Nii no se on käsikirjottajien vika et se "hyökkäs" Harryn kimppuun ja se ei hymyile ym.
No joo mitäköhän minä tässä huomauttamaan kun itse tein saman virheen aiemmin tässä topickissa... :) Nii et kantsii laittaa tommoset jutut käsikirjottajien viaks.. :)

Poissa Niënor

• Murheenkryynihkö
  • Vuotislainen
« Vastaus #140 : Kesäkuu 13, 2008, 21:21:01 »

Nii no se on käsikirjottajien vika et se "hyökkäs" Harryn kimppuun ja se ei hymyile ym.
No joo mitäköhän minä tässä huomauttamaan kun itse tein saman virheen aiemmin tässä topickissa... :) Nii et kantsii laittaa tommoset jutut käsikirjottajien viaks.. :)

Ehkä niin, tai pikemminki ohjaajan piikkiin. Mut ei se ohjaajakaa sen parempi oo, et sen puolee.
- Merri.
- What?
- I'm hungry.

Poissa Cassiopeia

• Giliathin isosisko
  • Vuotislainen
  • Hei, täällä taas!
« Vastaus #141 : Kesäkuu 16, 2008, 14:20:46 »
No, pittäähän sitä vielä saada minunkin oma ääni kuuluvii :)

Eli miusta se ykkös- ja kakkoselokuvien Dumbledore oli paljon parempi, koska se oli jotenkin arvokkaamman oloinen kuin se nykyinen. sen ensimmäisen ulkonäkö vastasi lähes täydellisesti miun mielikuvaa Dumbledoresta pitkine hopean harmaina ja kiiltävine partoineen. Ja sen kaapu oli semmonen hieno, juhlava ja arvokas. Tän nykysen ulkonäkö ei yhtään sovi Dumbledorelle. koska ainakin miun mielestä sen parta on likasen harmaa eikä yhtään hieno. Ja se on ihan hassusti sidottu siitä edestä ;) Lisäksi se kaapukin on harmaa.

Se ei tuo arvokkuutta eikä anna kovin lempeätä vaikutelmaa se nykyinen näyttelijä tai vaikuta siltä, että tietäs paljon asioita, joita muut ei tiedä. Lisäksi minnuu ainakin sen vitoselokuvan lopussa häiritsi se kun se selitti Harryylle niitä asioita; se vaikutti niin pirteältä eikä yhtään surulliselta kun Siriuskin just oli kuollut (nyyh).

Soti muuten, että en muista noiden näyttelijöiden nimiä, vaikka luinkin ne joistakin edellisistä viesteistä ;) Ja oli se kyllä surullista kun se eka näyttelijä kuoli.
Maailmassa ei ole mikään mukavampaa kuin viihtyminen, eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli-

Minun mielestäni on hyvin vähän sellaista, mikä on turhaa. Ehkä puuron syöminen ja itsensä peseminen. -Muumipeikko-

Poissa Peltsi

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: StormMirror20
« Vastaus #142 : Kesäkuu 16, 2008, 14:44:18 »
Jaahas, pitää minunkin sanoa oma mielipiteeni asiasta!
Mielestäni molemmat Dumbledoret ovat aika lailla tasaväkisiä. Se johtuu ehkä siitä, että kahden ensimmäisen elokuvan käsikirjoitus sopii paremmin ensimmäiselle ja kahden viimeisen toiselle. Omasta mielestäni ensimmäinen Dumbledore ei olisi selvittänyt kiitettävästi LP:n kohtausta, jossa Albus kuulustelee Barty junioria. Myös FK:n taistelukohtaus Dumbledoren ja Voldemortin välillä on paremmin jälkimmäisen Dumbledoren heiniä.
Molemmat ovat selvittäneet omat elokuvansa kyllä hienosti, joten pidetään silti molempia näyttelijöitä yhtä hyvinä!

Poissa fascino

• Merirosvo
  • Vuotislainen
« Vastaus #143 : Kesäkuu 19, 2008, 13:04:49 »
Hmm hmm hmm. Olen jo kauan ajatellut kommentoida tänne joten kommentoidaanpa sitten!

Mielestäni molemmissa on hyviä puolia. Tietenkin olisi ollut hyvä jos alkuperäinen olisi pysynyt mukana loppuun asti koska onhan se aina vähän hämmentävää kun vaihtuu tuollainen aika tärkeän roolin esittäjä. Entinen oli oikeastaan todella hyvä. Uusikin on hyvä, jotenkin salaperäinen ja sellainen jännä :) Silti minusta tuntuu että se minun kuvitelma Dumbledoresta ei ole kumpikaan noista näyttelijöistä. Ehkä se on jotain siltä väliltä? Tai ihan muuta. Molemmat ovat siis hyviä. Ei valittamista.
Missä on aarteesi, siellä on sydämesi
RIP Elli 4.8.2008

Weasel Queen

• Ankeuttaja
« Vastaus #144 : Kesäkuu 27, 2008, 15:54:57 »
Minusta Gambon on liian ilkeä Dubledoreksi ja sen parta on liian keltainen.Edellisellä parta oli pitempi ja valkoisempi,ja ääni oli kiltimpi ja muutenkin hän oli kiltimpi kuin Gambon.
Siinä oli minun mielipiteeni.
Harmi,todellakin,kun edellinen Dumbledore kuoli,koska hän oli paaaaaaaaaljon parempi Dumble(anteeksi jos joku pitää hänestä,ja hänen mielestä viestini on tyhmä).

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #145 : Kesäkuu 28, 2008, 09:57:42 »
ÄÄk mustatuntuu että kaikki on huomannut että alkuperäinen Dumledore on kuollut (mä tajusin sen vasta muutama kun katoin liekehtivän pikarin) mutta siis joo ehkä se alkupetäinen oli parempi sillä ainakin liekehtivässä pikarissa se on jotenkin ylienerginen hyppii sinne tänne, mutta muuten en sitten tiedä. Hankala päätös
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...

veci

• Ankeuttaja
« Vastaus #146 : Heinäkuu 19, 2008, 18:49:19 »
Pidän paljon enemmän Harrisista kuin Gambonista ja syyt ovat selvät. Mutta yksi asia häiritsee minua yli kaiken. Se että Gambon ei käytä puolikuulaseja! Kirjoissa aina toistetaan kuinka Dumbledorella on puolikuulasit, joten haluisin nähdä ne leffoisakin. :/

Garaghas

• Ankeuttaja
« Vastaus #147 : Heinäkuu 20, 2008, 13:41:44 »
Minunkin mielestäni Gambon ylireagoi roolissaan. Kirjoissa Dumbledorehan on aina tyyni ja rauhallinen, elokuvissa se hyppelehtii joissan kohdissa mikä ei mielestäni soivi dumbledorelle laisinkaan. Elokuvien Dumbe on muutenkin aivan liian kiivasluontoinen.

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
« Vastaus #148 : Heinäkuu 23, 2008, 21:07:20 »
Minä pidän enemmän Harrisista, koska hän vastasi mielikuvaani Dumbledoresta. Pienet asiat, niinkuin valkoinen auki oleva parta ja rauhallisuus tekevät hänestä enemmän dumbledoremaisen.
Myös Gambon on kuitenkin ihan hyvä, vaikka hän onkin vähän liian raju ja kovaääninen, eikä riittävän rauhallinen ja lempeän näköinen. Ehkä ne kulmakarvat tekevät hänestä vähän äkäisen näköisen! Jotenkin hän näyttää myös liian nuorelta.
imagine none of this is real

ktl

• Ankeuttaja
« Vastaus #149 : Heinäkuu 25, 2008, 10:43:02 »
Itse olen kyllä sitä mieltä että toinen Dumbledore on parempi, se ensimmäinen oli vähän liian semmonen vanhanoloinen, tuli mieleen vain joku vanhuuden höppänä ukko, ei niinkään kaikkien aikojan mahtavin velho ;D Toinen taas antaa kyllä erittäin mahtavan vaikutelman, joskus ehkä vähän liikaakin, mutta mielestäni se on silti parempi kuin tuo ensimmäinen. Kenties täydellinen Dumbledore olisi jonkinlainen sekoitus näistä kahdesta :P