Kirjoittaja Aihe: Koskettavia kipaleita  (Luettu 64596 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Adrianna

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #50 : Toukokuu 31, 2003, 15:24:24 »
Barenaked Ladies : What a Good Boy
Hmm. Kylläjoo.
Tässä kappaleessa koiraa on karvoihin katsomista.

The Beatles : The Long And Winding Road
Voihan luoja sentään, Tämä on kuunneltava itse, en sano muuta.
-Ja tähän samaan syssyyn lisäilen nyt myöhemmin myös Lennon/McCartneyn Across the Universen ja McCartneyn Here Todayn. Herranjestas sentään.

Placebo : I Know
Suosikkini kaikista Placebon biiseistä. On. Mutta myöskin My Sweet Prince (Lucius/Draco!) on kertakaikkisen mainio, joskaan en koskettavuudesta sitten tiedä. Itseasiassa Placeboon kun tutustuin joskus aikaa sitten, vain muutamilla kappaleilla, pystyin rajaamaan ne helposti sarjoihin 'pidän - en pidä'. Nyt, kun olen ajan kanssa aloittanut alusta ja kuunnellut uudestaan, on rajasta tullut hyvinkin häilyvä. (Without You I'm Nothing!!). Mutta jos jatkan tätä, olisi mahdollisesti vaihdettava topicia. Että piste.

David Bowie : Changes
Nyt taas tekisi mieli koskettavuus itse jättää sivummalle, tämä kun ei välttämättä ole niitä koskettavimpia, mutta ajatuksiaherättävään kappaleeseen liittyy muutamia henkilökohtaisia muistoja. Näin siis tämäkin täällä.

Badly Drawn Boy : I Was Wrong
Kaikessa lyhykäisyydessäänkin aivan hurmaava. Lyriikoiden koko muutaman rivin pituinen sanoma on aika perusrakkaushöpötystä, mutta tässä arvoa enemmän melodialle ja kitaralle.

Ja lisää olisi, mutta päässä soi. Myöhemmin muks.

aurinko

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #51 : Toukokuu 31, 2003, 19:46:10 »
Minulla on vähän sekalainen ja outo musiikki maku mutta nämä laulut nuosevat sieltä esiin. Eikä minulla ole sen kummempaa selitystä siihen miksi pidän niistä mutta jos pitäisi yksi syy sanoa niin varmaan se että niissä on ihanat sanat ja ne nyt vaan ovat  ihania.

Madonna: Frozen

Tina Arena & Marc Anthony: Liftime loving you ( Zorron naamio elokuvasta en ole varma kappaleen nimestä.)

Nightwish: Sleeping sun, Over the hills and far away, Ever dream ja I'm walking in the air (en ole taaskaan varma nimestä).

Eleanor

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #52 : Kesäkuu 11, 2003, 00:41:46 »
On monia kappaleita jotka koskettavat erittäin paljon ja ne riippuvat elämän tilanteesta. Yleensä kuuntelen kauniissa biisissä pääosin melodiaa.

Stratovarius - Forever
Tässä kappaleessa on uskomattoman ihanat sanat sekä myös ihana melodia.

Nightwish - Walking in the air
Pidän tästä ja alkuperäisestä versiosta yhtä paljon. Unimainen sekä jotenkin maaginen.

Nightwish - Sleeping sun
Kertosäkeistö nostaa aina tunteet pintaan. Kitarasoolo on yksi biisin huippukohdista.

Madonna - You'll see
Kaunis melodia. Aloin pitämään Madonnan musiikista vasta tämän jälkeen.

Hopeanuoli/Ginga Nagareboshi Gin - Shouri no uta, tunnusmusiikki, Tomorrow, muutama hidas sekä pari muuta kappaletta kyseisestä animesta
Lapsena tuli katsottua monta kertaa. Eräät kappaleet nostavat tunteet pintaan aina kun katson Hopeanuolta.

Land before time - If we hold on together
Elokuvasta Maa aikojen alussa. Ihana melodia. Pidän myös itse elokuvasta.

lisäys
Lopputunnari elokuvasta Kill Bill
Todella surullinen ja kaunis. Biisissä yhdistyy hienosti japanilaistyylinen huilu ja eteläamerikkalaiset torvet. Hyvä elokuva ja hyvä musiikki.

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #53 : Kesäkuu 11, 2003, 13:03:30 »
Manowar - Swords in the wind

Se on kappale, jonka melodia on ihana ja sanatkin ovat jotenkin.... koskettavan luonnolliset. Vaikka biisi meneekin omassa luokituksessa sankariheviksi, niin kyseinen kappale ei omasta mielestäni ole kuitenkaan tekemällä tehty mahpontinen angstipläjäys.

I surrender my soul Odin hear my call
One day I'll sit beside your throne in Valhalla's great hall
Like so many before me I'll die with honor and pride
The right of a warrior forever to fight by your side

Send a sign raise the sail wave a last goodbye
Destiny is calling immortality be mine

Call the witch to cast the runes, weave a magic spell
We who die in battle are born not for heaven not for hell

We are Sons of Odin the fire we burn inside
Is the legacy of warrior kings who reign above in the sky

I will lead the charge my sword into the wind
Sons of Odin fight to die and live again

Viking ships cross the sea, in cold wind, and rain
Sail into the black of night magic stars our guiding light

Today the blood of battle upon my weapons will never dry
Many I'll send into the ground laughing as they die

We are Sons of Odin the fire we burn inside
Is the legacy of warrior kings who reign above in the sky

Place my body on a ship and burn it in the sea
Let my spirit rise Valkries carry me
Take me to Valhalla where my brothers wait for me
Fires burning to the sky my spirit will never die

Suosittelen jokaisen kuunneltavaksi.

Kuka sanoo ettei koskettava kappale voi olla myös iloinen?

Bond - Victory
Biisi joka koskettaa sitä iloista minää, ja saa hymyn huulille. Joskus saa semmoisen tarmon aikaan että oksat pois. Kappaleessa ei ole sanoja, ja ihan hyvä niin. Olette saattaneet kuulla osan kappaleesta siinä sveitsiläisessä kello mainoksessa, jossa ne neljä naista soittavat viulua ja selloa mm. vedessä...
Mens agitat molem.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #54 : Kesäkuu 17, 2003, 16:35:02 »
Nightwish: Dead Boy's Poem
Kun kuulin siitä pätkän ensimmäistä kertaa Nightwishin sivuilla, aivan rakastuin siihen kipaleeseen. Melodia on ihana, sanatkin ovat kivat ja se Pojan ääni on paras! Mulle tulee siitä äänestä pari tyyppiä mieleen (toinen on yksi tuttuni ja toinen yksi näyttelijä...)  Kuuntelen kappaletta aina kotona ja joskus kannettavalla kun menen jonnekin. Siihen ei voi kyllästyä.

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #55 : Kesäkuu 17, 2003, 17:30:29 »
Angela - Separation.

Soukyuu no Fafner-animen lopputeema. Kuulostaa vähän kyllä rehellisyyden nimissä euroviisukamalta, mutta Angelalla on ainakin huikea ääni. Ja kun se revittelee noin surkeita sanoja, niin eihän tällainen nyynä kuin meikäläinen voi muuta kuin tutista kuin kurkkuhyytelö. =D

Oasis - Live forever.

Heti kun kuulin kipaleen ensimmäistä kertaa, päätin että se sopii itselleni kuin nyrkki silmään. Onhan se jollain lailla itsestäni aika tunnelmallinen. En ole kyllä kuunnellut Oasikselta vielä montaa kappaletta, mutta kuulisin kyllä tuon ja muutaman muun perusteella mielellään lisääkin.

The Cranberries - Promises.

Ei nyt välttämättä kosketa ihan sillä tavalla, että tekisi mieli viskata pää taakse ja ulvoa tuskaansa, mutta laulaja onnistuu vetämään niinkin kliseisen lauseen kuin "why can't you stay here a while? Stay with me" niin skarpilla tunteella että eihän siitä voi muuta kuin antaa sille propseja, hitto vie.

Sadelapsi

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #56 : Kesäkuu 19, 2003, 22:46:03 »
Koskettavia biisejä on MONTA. Ensinnäkin kaikki, ihan kaikki kappaleet, joita kuuntelin yhdessä Sen Suuren Rakkauden kanssa. Ja niitä on monta. Osa niistä koskettaa vain sen takia, että kuuntelin niitä Heidän kanssaan, mutta osalla oli suuri merkitys suhteessa ja ennen kaikkea sen loputtua. Lisäksi on paljon sellaisia, jotka koskettavat sen takia, että ne ovat lähellä omaa elämääni.

CMX
Seeämäksällä on ehkä kaikkein eniten kappaleita, joilla on minulle väliä. Tärkeimpinä Siivekäs, Linnunhammas ja Revontulten repijä, lähellä kärkeä myös Suljettu astia ja Päivälintu. Ai, ja Nimetön. Leikkaa siipesi pois - ole nimetön. Auts.

Kent
Ei oikeastaan muita kuin Dom Andra, jota sekä minä että Sokerinen soitimme suhteen ollessa lopuillaan.

Vi kommer inte längre
Vi är tillbacks på noll
Men ingen kommer sörja
Vi spelat ut vår roll
Vi glömmer hela skiten
Det betyder ingenting
Vi skulle kommit längre
Men räckte inte till
Vi blev som dom andra

Simon & Garfunkel
Näitäkin on monta. Ensimmäisinä mieleen tulevat I am a rock ja Sound of Silence. To Emily, whenever... on myös ihan liian kipeänkaunis.

Apulanta
Ilona? Jos nyt vaikka vain sanotaan, että minulla oli jossain määrin itsetuhoinen tyttöystävä nimeltä Ilona ja niinku joo.

Hanson
Weird, koska elämä on niin tätä. Ja As surely as the sun, koska siinä on hiuksenhienoa ironiaa, joka liittyy pitkäaikaiseen yksipuoliseen ihastukseen.

Ja, ja, ja... näitä on ehkä tuhansia. Tjt. En nyt jaksa ajatella enempää.

Darkkis

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #57 : Heinäkuu 11, 2003, 17:54:21 »
Minä todella liikutun Timo Rautiaisen ja Trio niskalaukauksen Jäähyväset ja Lintu kappaleista. Pomppaa sydän kurkkuun, ja se pieni kyynel silmä nurkassa ei ole enää kaukana. Jäähyväiset kappale on tullut kuunneltua jo niin monta kertaa, että sen vaikutus on jo pikkuhiljaa haaltumaan päin, mutta silti se saa painamaan katseen maton reunaan ja räpyttelemään silmiä, ettei se kyynel putkahtaisi näkyviin. Lintua en ole kuullut nyt pitkään aikaan. En ole koskenutkaan siihen pitkään aikaan, mutta silloin kun sen jostain kuulee alkavat ajatukset hairahdella omituisen lämpimän surullisiin ajatuksiin.

En voi olla ynisemättä kun kuulen Ozzy Osbournen Dreamer kappaleen... minä minä en pidä kappaleesta, mutta rakastan sitä. Olen musiikin suhteen omituinen ihminen aina silloin tällöin. Minä todella ynisen kappaleen kuullessani en hyräile tai itke minä ynisen. En itse edes meinaa huomata ynisemistäni, sillä en tiedosta sitä kaiketi kunnolla.

Godsmack ja Voodoo. Se vain jotenkin on niin viehättävä. Sanoissa ei ole mitään koskettavaa minulle, mutta jotenkin se silti hätkähdyttää. Tuo mieleen paljon muistoja jotka tavalla tai toisella muistan kappaleen kuullessani. Voisin toisaalta haukkua Voodoo kappaletta huonoksi sillä ei se hyvä ole, mutta se on koskettava.

Vilina Weasley

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #58 : Heinäkuu 11, 2003, 20:35:48 »
Yks mua todella paljon koskettava kappale on Tehosekoittimen Hetken tie on kevyt. Siinä on ihanat sanat, varsinkin kertosäe ja se musiikki on niin rauhallista. Ne sanat on oikeestaan kamalan surulliset. Mulle tulee yks tyyppi mieleen siitä laulusta, vaikkei se periaatteessa liity siihen mitenkään.  Sen takia mua yleensä alkaa itkettämään kun mä kuulen ton.
Apulannan Ilonan kertosäe on myös tosi koskettava. Mulle tulee mieleen mun auton alle jäänyt kissa, kun mä laulan sitä. Mä aloin itkemään koulussa musan tunnilla, kun me laulettiin sitä. Toivottavasti kukaan ei huomannut.
Mä rakastan kesäleirejä, joten mun mielestä Nuotiolaulu on ihana. Mulle tulee siitä niin paljon ihania muistoja mieleen, että rupeaa itkettämään.
Myös Olet valveilla -laulusta mulle tulee paljon ihania kesäleiri muistoja mieleen.

Kuolonpopsija

• Ankeuttaja
Koskettavia kipaleita
« Vastaus #59 : Heinäkuu 14, 2003, 11:52:46 »
No, nyt kun puhutaan koskettavista kipaleista, niin kerron omani.

Yö: rakkaus on lumivalkoinen.
Mä pidan siitä kertosäkeestä ihan hirvittävästi ja myös se sävel on ihana.

Eilen, kun katoin Star Wars Episodi II kloonien hyökkayksen, niin siinä lopussa Pàdmé (jos se nyt tollei kirjotetaan) ja Anakin menevät naimisiin "järvimaassa", niin siinä aivan totaalisen ihana, kaunis ja säkenoivä msiikki. Mä pidan siitä ihan suunnattomasti.Alkaa itkettää, kun kuuntelee noin kaunista sävelmää. Mä en vain tiedä kuka sen on säveltäny.Muissakin kohdissa on tuo sama musiikki.Jos nyt kukaan on kattonu Star Wars:eja niin voi ottaa kantaa, jos haluaa.
Kaikki on hullaantunu sormusten herraan, että ei varmaan melkein kukaan oo kattonu Star Wars:eja. Mutta en väitä etteikö sormusten herra-tarina/elokuva voi olla hyvä=). Itse olen lukenu sormusten herraa puoliväliin, mutta sitten ei oikein enää jaksanu lukee. Katoin myös ekan elokuvan ja aion myös kattoo kaks tornia ja kuninkaan paluun sitten joskus.

Ophiuchus

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #60 : Heinäkuu 24, 2003, 17:41:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Hikka"
Eva Dahlgren: Innan kärleken kom
Kerrassaan upea laulu rakkaudesta ja siitä kuinka sitä ei itse voi ohjailla ja ... ja jos sanoituksesta selittää yhtään enempää suomeksi, niin sen taika katoaa. Eva laulaa niin upeasti ja kun kerran sinfoniaorkesterin säestämänä sen tekee, niin wau!

On sinun syytäsi, Hikka, että tilasin Jag vill se min älskade komma från det vilda -levyn vihdoinkin itselleni. Tuli nimittäin mieleen, että vaikka se on yksi minunkin suurimmista suosikeistani, minulla ei ole sitä missään! ...No nyt on.

Muita suuria suosikkeja: Finlandia (kuten Sarah Mustalla) -- minulle se hymniosa on Maamme-laulua tärkeämpi --, Simon & Garfunkelin Kathy's Song:

...And so you see I have come to doubt
All that I once held as true
I stand alone without beliefs
The only truth I know is you.

And as I watch the drops of rain
Weave their weary paths and die
I know that I am like the rain
There but for the grace of you go I.

Ja vielä yksi: vanha irlantilainen sävelmä jostain 1700-luvulta, An gaoth aneas / The Winds from the South, The Chieftainsin esittämänä. Käsittämättömän kaunis ja yksinkertainen instrumentaalikappale, joka kertoo etelätuulista (jotka toivat mukanaan hyvän sään).

Firith, "Somewhere Out There"... on jotenkin noloa, että piirrosleffaa katsellessa tulee sellainen olo kuin tuon kappaleen soidessa (kun Fievel on menossa nukkumaan jossain märällä kujapahasella)... mutta minkäs sille mahtaa.

tuhkimo

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #61 : Heinäkuu 28, 2003, 13:17:55 »
HIMin biisit on mun mielestä koskettavinta mitä mä tiedän. Totta puhuen vanhan biisit oli paljon koskettavampia kuin nämä uudet. Esimerkiksi kun vertaa jotain When Love And Death Embracea The Funeral Of Heartsiin, niin mun mielestä ainakin on ihan turha edes väittää, että The Funeral Of Hearts on koskettavampi. Tietysti se on kiinni jokaisen mielipiteistä ja kokemuksista, mutta silti. Onhan ne ihan erilaisia biisejä, mutta ei Love Metalilla ole enää sellaisia suru-rakkaus-lurituksia kuin edellisillä levyillä. Oikeastaan lempi HIM -levyni on Greatest Lovesongs Vol. 666 ja sen jälkeen Razorblade Romance. Ne ovat lempilevyni, koska pidän ns. "koskettavasta" HIMistä enemmän kuin rock-HIMistä. Onhan esim. The Sacramet erittäin hieno biisi ja muutenkin todella kaunis, mutta ei se yletä samoihin fiiliksiin kuin vanhat biisit. Ei sillä, kyllä HIM on vieläkin lempibändi, vaikka ne onkin kehitynyt ns. rockimpaan suuntaan (mun mielestä). Tai siis ne on aika paljon muuttunut. Sössötän nyt tässä koko ajan samaa... hmm... On Love Metal hieno levy, ei sillä. On ne biisit hienoja, mutta kyllä niitä kuuntelee jotenkin erilaisissa tilanteissa kuin "entistä" HIMiä. Kun ennen kuunteli HIMiä aina sillon kun itketti, vitutti, ärsytti tai vain tahtoi upota siihen kauniiseen, syntiseen, upeaan maailmaan niin nyt Love Metallia kuuntelee, kun tahtoo kuunnella musiikkia ja kun tahtoo purkaa tunteita.
Rupesin nyt miettimään HIMin koskettavinta biisiä... no, laitetaan sitten vikaksi, annan itselleni hiukan aikaa miettiä. HIM on sellainen bändi, että sen sanoituksiin on (mun ainakin) helppo samaistua. Tai no, niihin vanhoihin rakkaus-lurituksiin, mutta ei enää noihin uusiin sanoituksiin niin helposti... HIMin sanotukset on mun mielestä on ollut aina niin kauniita, koskettavia... sellaisia jotka tosiaan uppoaa sydämeen ja saa miettimään juuri sellaisia tietynlaisia asioita... *mutin* Pakko myöntää, että niiden rakkaus-lurituksien lisäksi HIMillä on upeita ns.  kovempia/heavympiakin biisejä. Esim. HIMin versio Rebel Yellistä, Dark Sekret Love, For you, jne.. Onhan ne uudet hitti biisit (Love Metallilta) tosi hyviä ja ymmärtää, että ne on hittejä, mutta koska HIM on niin paljon muuttunut, niin... joo. Mul on kuitenkin sellanen fiilis, et HIM pysyy mun jumalana viel pitkään, koska mä oon tykänny ihan kaikista levyistä ja ihan kaikista biiseistä, jokaisesta vähintään ihan pikkasen. Esimerkiks mulla on uudelta levyltä soittoäänenä Buried Alive By Love. Hetkinen... mä taisin eksyä aiheesta..? Tän pitäis kai mennä johonkin HIM -topiciin... no jaa... se koskettavin biisi siis... No 100% se on HIMiä. Varmasti. Se on...

Heaven Tonight

I hold your hand in mine
I hold your hand and you're so lonely
Oh so lonely
Your eyes have lost their light
Your eyes have lost their light and you're empty
Oh my God you're so empty
(I'm in love with you)
You are my heaven tonight
(I'm in love with you)
Trying to find the heart you hide
Trying to find the heart you hide in vain
Oh in vain
And you're my haven in life
And you're my haven in death, Baby
Life and Death my Darling
(I'm in love with you)
(I'm in love with you)
(I'm in love with you)
(I'm in love with you)
(I'm in love with you)
That's right
(I'm in love with you)
That's right
(I'm in love with you)
That's right
(I'm in love with you)
That's right
(I'm in love with you)

Tietty koskettavin biisi riippuu ihan fiiliksistä, mut toi on sen verran henkilökohtainen biisi, että se on se koskettavin. Sanoitukset on tärkeitä mulle. Ehkä tärkeintä musiikissa. HIMillähän ne on sellaista baby-I-love-you-hässäkkää, mutta koska se vetoo muhun kebällä, niin jeejee. Kun HIMillä on rakkaimmat sanoitukset, niin sävellys, joka on parhaasta päästä, se on jotain niin kovaa, niin se on kyllä tosi positiivinen lisä. Koska pelkkä laulu ja sanat ei ole musiikkia.

Make Love Not War.

[[mä oon pahoillani, jos täs on hirveesti kirjotus virheitä, mut mä kirjotin tän aika oudossa tilassa, anteeks]]

*muoks* Mä en voi sille mitään... luin lisää muiden mielipiteitä ja pakko jakaa vielä pari omaa mielipidettä... *pyytää anteeksi jos ketään ei oikeasti kiinnosta tää HIM papatus* HIMin Beautiful on myös kuolettavan kaunis biisi, joku sanoi kerran mulle, että se on yksitoikkoinen. Mä olin ihan että mitä-häh-miten-joku-voi-sanoo-noin! Tietty se on jokaisen oma mielipide, mutta... silti. Ja vaikka tuolla ylempänä selitin ettei The Funeral Of Hearts ole mitään verrattuna When Love And Death Embraceen, niin onhan se silti todella kaunis biisi, etenkin sanoiltaan. Kyllä.
Ja yhdessä vaiheessa itkin aina kun kuulin Gone With The Sinin. En tiedä miksi, se vain on niin koskettava. :'l

*muoks* Hmh. Mites mä nyt taas tänne eksyin? Köh.
Noh, piti vielä todeta, että HIMin I've Crossed Oceans Of Wine To Find You on myös aivan upea biisi. Siis aivan taivaallinen. Mä oon miettiny pitkiä aikoja sen yhteyttä HIMin Resurretioniin, koska alussa molemmissa biiseissä on täsmälleen samat sanat. Ja myös HIMin biisi For you.. Siinä lauletaan "In the Grace of your Love I writhe in Pain" ja I've crossed Oceansissa lauletaan "In the Grae of this Love we rise in Pain". Tietääkö joku onko tähän mitään..? Hmm.. syvällistä tai ei niinkään syvällistä tarkoitusta?

Joka tapauksessa, biisi:

I've Crossed Oceans of Wine to Find You

There was a time when i
Could breath my life into you
One by one your pale fingers
Started to move
And I touched your face
And all death was erased
And you smiled like an angel
Falling from heaven
Just to be lift up again

And you kissed my lips
With those once cold fingertips
You run me back to life
And all things come to an end
We don’t have to pretend
Slowly we fall asleep
And never wake up again

We’re so christ like
We’re so lifelike
Vampire christ

We’re so alive
We’re so lifelike
Vampire christ

In the grace
Of this love
We rise in pain
And death is not far away
And soon we’ll sleep
And never wake up again

There was a time when i
Could breath my life
Into you
And all’s been come to an end
We don’t have to pretend
Slowly we fall asleep

We’re christ like
So lifelike
Vampire christ

We’re so lifelike
So chirst like
A vampire christ

Kiitos. ~

*muoks* Täytyy vielä lisätä, että Love Metalin biiseistä yksi koskettavimmista (sanoituksiltaan) on Circle of Fear. *huokaa* Se on ihana. (Olenko jotenkin ristiriitainen ihminen..? :p) Ja Love's Requiem. *sulaa* Mutisin tuolla jotain paskaa Love Metalista (ylempänä), mutta oikeasti sehän on mahtava levy. x)

Wolfie

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #62 : Elokuu 06, 2003, 23:11:53 »
Minuun vaikuttaa eniten sävel-totta kai myös sanat lisäävät vielä "koskettavuutta" jos ne ovat koskettavat... :p Se Arvi Lindin "Hyviä uutisia" on koskettava siitä kohtaa kun puhutaan sademetsistä ja luonnosta jne... muttei muuten.
Sitten-jokainenhan on nähnyt Ruohometsän kansa-leffan? ^^-siinä on se "Bright Eyes" jossa on aivan ihanat sanat... Harmi vain, että olen nähnyt suomenkielisen version johon laulu on suomennettu todella kökösti... Mutta "Bright Eyes" menee näin:

Is it a kind of dream?
Floating out on the tide,
Following the river of death downstream
Oh, is it a dream?

There's a fog along the horizon,
A strange glow in the sky,
And nobody seems to know where you go,
And what does it mean?
Oh, is it a dream?

(Kerto)
Bright eyes, burning like fire
Bright eyes, how can yuo close and fail?
How can the light that burned so brightly
Suddenly burn so pale?
Bright eyes

Is it a kind of shadow,
Reaching into the night,
Wandering over the hills unseen,
Or is it a dream?

There's a high wind in the trees,
A cold sound in the air,
And nobody ever knows when you go,
And where do you start,
Oh, into the dark.

(Kerto 2x)

Oijoi... *herkistyy* kunpa osaisin kirjoittaa tuon tyylisiä lyricsejä...
-muok-
Niin, Britneyn "Born to make u happy" on myös jollakin tapaa koskettava mutta.. Ja onhan niitä koskettavia vaikka kuinka monta muttei ikinä tule mieleen kun pitäisi :P (huomatkaa muuten allekirjoitukseni... ^^)
-muokkis 2-
Ja voi herranen aika, miten voin unohtaa! Tomb Raider 3&4 peleissä on upean fantastiset alkumusiikit! Oih... oih! Minua ne ainakin koskettavat jotenkin syvästi: ne ovat sellaiset herkän kauniit, mystiset, mutta joissakin vaiheissa niistä huokuu sellaista äkillistä voimaa, kuin Laran syvin olemus... Ääh, hyvin vaikea selittää: www.laracroftonline.net kuunnelkaa itse... ykkösessä, kakkosessa ja kutosessakin on hienot, muttei niin upeat kuin noissa kahdessa... vitosessa taas on aivan outo 0o *latasi juuri kolmosbiisin koneelle*

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #63 : Elokuu 07, 2003, 14:14:09 »
Ian Van Dahl-Secret Love
Tässä kappaleessa se liikuttavin/koskettavin asia on melodia. Se on välillä niin ihanan rauhallista, vaikka onkin Dance-kappale. Ja Ian Van Dahlin ääni. Ah.

Kwan-Shine (remix)
Niinkuin edellisessäkin, tässä on myös melodia. Jos on kuullut, niin ymmärtää. Marikon ääni soveltuu hyvin yhteen tällaisen kappaleen kanssa. Marikolla on tunnetta äänessään, ainakin tässä kappaleessa.

Yö-Sano että jäät
Tämän kappaleen sanat ja melodia ovat niin koskettavia, että tätä kuunnellessa alkaa väkisinkin itkettämään. Se tuo "liikaa" ihania muistoja mieleen.

DJ Sammy-Boys of summer
Sammylla on aivan fantastisen ihana ääni ja sanat ovat ihania. Tuo mieleen kesän ja ne ihanat pojat rannoilta. :)

Harry Potter and the Chamber of Secrets soundtrac-Reunion of friends
Tätä kuunnellessa alkaa myöskin väkisinkin itkettään hieman. John Williams on tehnyt kappaleesta niin koskettavan, hänellä on lahjoja. Tällaisen kappaleen voi kuunnella mieluiten silloin kun ei ole nähnyt kavereita pitkään aikaan. Se tuo heidät mieleen ainakin minulla.

Koskettavia kappaleita on paljon mutta tässä oli tärkeimmät.

Icequeen

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #64 : Elokuu 12, 2003, 22:21:56 »
Kun tuntuu pahalta kuuntelen useimmiten Robbien Eternitya, Ronan Keatingin When you say nothing at allia, Naruton lopputunnaria tai - täytyy tunnustaa.. :3 - Ozzy Osbournen Dreameria.

Eternitysta olen aina pitänyt, sanat ovat ihania. ja Robbien musiikki muutenkin.. Noh.
Close your eyes, so you don't feel them.
They don't need to see you cry.
I can't promise I will heal you,
but if you want to, I will try.

Ronan Keatingin biisissä on mukava sävelmä, rauhoittava. Pidän sanoistakin. Aika vanha biisi, mutta iskee vieläkin.

Dreameriin liittyy paljon ihania muistoja, ja jos todella haluan itkeä, voin kuunnella sitä. Itse Ozzysta en pahemmin pidä..

Naruton lopputunnariin rakastuin vasta hetki sitten, kohta varmaan jo kyllästyn. ^^'
Se on niin haikea, ja sanat ovat.. *Yrittää ankarasti keksiä jotain muuta adjektiivia 'ihanan' tilalle*.. Ihanat. Niin kauniit, vaikka laulaja lausuukin ne huonolla englannilla. Biisi ei silti ole liian surullinen ja hidas.
Cultivate your hunger, before you idealize.
Motivate your anger, make them all realize.
Climbing the mountain, never coming down?

Greensery

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #65 : Elokuu 19, 2003, 21:30:39 »
Voi ei. Niitä koskettavia kappaleita on tuhansittain. Tuhansittain! ..joten laitan suosiolla vain ne, jotka tulevat nyt mieleen.

Tori Amos: Winter

Whee: pari muutakin oli sanonut tämän ja he ovat oikeassa. Tämä kappale on sanoiltaan koskettava ja melodisesti täydellinen. Saa nimensä mukaan ajattelemaan talvea.

Tori Amos: ’97 Bonnie & Clyde

Ei ole alkuperäisesti Torin kappale, enkä tiedä kenen. (kertokaa te, jos tiedätte. kiltit.) Mutta olen hyvin varman, että vaikka kuulisin ”alkuperäisen”, pitäisin Torin versioista enemmän. Se on mieletön… todella ahdistava ja hemmetin hieno. Niin kuin Unelmien sielunmessu-leffa: aiheuttaa ristiriitaisia tunteita. Toisaalta haluaisi unohtaa koko kappaleen ja toisaalta kuulla sen uudestaan.

Loreena McKennit: The Bonny Swans

Tämä on muistaakseni  sovitettu jostain runosta. Kappale kertoo kuninkaan nuorimmasta tyttärestä, jonka vanhin tytär työntää jokeen koska on sisarelleen mustasukkainen miehen takia. Nuorin sisar muuttuu joutseneksi. Ja loput voitte lukea seuraavassa kohdassa olevasta linkistä.
Hieno kappale, jossa yhdistyvät ”menneiden aikojen ajalta” kuulostavat soinnut ja sähkökitara tehokkaasti.

Loreena McKennit: Dante’s prayer

Rukous voisi kuulua paitsi Dantelle, myös kelle tahansa muulle ihmiselle. Edelleenkin tuttua McKennit-laatua.…Please remember me: http://www.quinlanroad.com/tbos_disc.html

Loreena McKennit: Highway man

Tämäkin on tehty runosta. Koskettava ja sanoiltaan erittäin hieno. Muuta en osaa sanoa, käykää itse lukemassa: http://www.quinlanroad.com/tbos_disc.html

Leonard Cohen: Waiting for the miracle

Tässä kappaleessa on oma, alakuloinen, haikea ja silti ”pilke silmäkulmassa” tunnelmansa. Sanat koskettivat myöskin. Itsestäni kun tuntuu, että suurimman osan elämästäni olen vain odottanut ihmeitä. Ja odotan niitä vieläkin, jopa uskon niihin…
http://www.lyricsfreak.com/l/leonard-cohen/82883.html

Yö: Joutsenlaulu

Tämäkin on jo mainittu… eikä mielestäni kaipaa perusteluja. Joutsenlaulu minut sai itkemään..

Barbra Streisand: Memory

Tämä upean kappaleen ovat esittäneet monet, mutta pidän ehkä eniten Barbra Streisandin versiosta. Kaikki varmasti tietävät Memoryn; että sen sanat ovat koskettavat ja melodia erittäin hyvä myöskin.

Sidnead O’Connor: Lullaby for Kane, She moved through the fair

LK on dramaattinen, melodisesti mielettömän hieno kappale, joka kertoo surullisen tarinan. She moved through the fair on Irlantilainen kansanlaulu, joka pääsee herkkyytensä oikeuksiin varsinkin Sidneadin laulamana.

Musikaalista Les Misérables: I dreamed a dream & On my own

Dream: Sung by Fatine. Ihana, surullinen, raastava ja kaunis. Eponinen laulama On my own herättää minussa vahvoja sympatioita… surullinen, voimakas ja haikean kaunis kappale.
Jos ette ole kuulleet näitä, olette menettäneet paljon.

Fifel Amerikassa-tai jotain sinne päin-piirrosleffasta: Somewhere out there

Joku oli muistanut tämän. Ihanaa. :) Kaunis ja suloisin kappale ever.

panksu

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #66 : Elokuu 20, 2003, 10:47:24 »
Yö - Joutsenlaulu. Tämä on ollut monella, joten en perustele. Mutta liikuttava laulu on.

Disco - Sanon sinulle. "Sanon sinulle vielä kerran rakastaa, ehkä sillä saan sut henkiin palaamaan.." Laulun nimestä en ole varma, mutta tuon kohdan tatuoisin vaikka kaulaani, jos vain saisin asiat tapahtumaan niinkuin laulussakin toivotaan.

Apulanta - Ilona. Kuuntelin sitä yhdessä välissä koko ajan. Se sopi juuri siihen tilanteeseen, kaikki kävi niinkuin laulussa. Ehkä nyt ei vaan ole paras aika muistella sitä.

Lisäilen myöhemmin, nyt ei oikein ajatus luista.

Crystie

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #67 : Elokuu 20, 2003, 20:17:15 »
Monet kappaleet koskettaa mua paljon kun olen tämmönen musiikin ystävä. Mutta tässä nyt semmoiset kaikista koskettavimmat.

Fisher - I will love you
Tämä kappale on semmonen ihanan rauhallinen ja suloinen. Heti kun se soi eräässä tv-sarjassa, se piti ladata netistä ja polttaa jollekin cd:lle. Sävel on jotenkin ihanan koskettava että joskus alkaa vähän itkettämäänkin tätä kuunnellessa.

Evanescence - Hello
Tämäkin on semmonen aika hiljanen. Pidän etenkin tämän kappaleen sanoista.

Michelle Branch - It's you
Tähän kappaleeseen rakastuin heti kun kuulin sen! Sävel on tosi ihana, semmonen mieleen painuva.

Britney Spears - Girl in the Mirror
Kappaleen sävel on mielestäni hyvä, mutta sanat siinä koskettavat ehkä eniten.
"There's a girl in my mirror, I wonder who she is
Sometimes I think I know her
Sometimes I really wish I did.."

Miss Wire

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #68 : Elokuu 23, 2003, 01:26:53 »
Voi, koskettavia kappaleita on niin kamalan paljon... Mitä nyt tulee mieleen:

Manic Street Preachers: Black Dog On my Shoulder
Tähän ovat syynä lähinnä  muistot. Kipeät ja ihanat samaan aikaan. Purskahdan itkuun joka kerta, kun kuulen tämän.

The Cure: mikä vain kappale 'Disintegration'-levyltä.
Aavemaisen kaunista ja melankolista musiikkia, joka sopii täydellisesti mietiskelyyn pimeässä, yksin.

Indochine: Le Grand Secret
Ranskalainen ihana bändi. En osaa ranskaa  kuin hyvin vähän, joten lyriikat menevät hieman ohi, mutta musiikki on kaunista. Melankolinen kappale tämäkin, minuun puree surumielisyys.

Lils

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #69 : Elokuu 28, 2003, 17:00:25 »
Gregorian - Before The Dawn
Kaunis, ihanan rauhallinen kappale. Kertosäe saa kylmät väreet kulkemaan selkäpiissä. Mahtava, oikea helmi! Kappale, johon ihastuin heti ensikuulemalta.

REM - Everybody Hurts
Koskettavat sanat. Kaunis melodia. Laulajan ääni sopii kappaleeseen mainiosti.

Apulanta - Hetki, Maailmanpyörä, PVC-unelmia
Kaikki kolme erittäin kauniita, koskettavia kappaleita. Apiksen hitaat ovat minun mieleeni. ^^ Sanat näissä ovat todella upeat.

U2 - The Hands That Built America (elokuvasta Gangs of New York)
Aivan ihana melodia! Tämäkin vei mennessään jo ensi kuulemalta. Etenkin kappaleen alku on niin kaunis... Tähän liittyy paljon, paljon muistoja.

Dido - White Flag
Koskettava, kaunis melodia. Ihanat sanat. Didolla on kaunis ääni. Tämäkin kappale saa välillä kyynelet silmiin.

CMX - Siivekäs, Pelasta Maailma
Nämä kaksi kappaletta ovat niin uskomattoman kauniita... Melodia niin kaunis ja liikuttava molemmissa. Ja sanat. Niin kaunista.

Poissa Zhenoa

• Hirnyrkki
    • http://r2.missalie.net
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #70 : Elokuu 28, 2003, 18:10:16 »
Voices of a distant star/Hoshi no Koe - Through the years and far away

Aavemainen, kaunis ja haikea kappale. Soi yhdessä upeimmassa ikinä näkemässäni animaatiossa, oli niin herkässä kohdassa että aloin vetistelemään alta aikayksikön. Kauniit, mutta yksinkertaiset sanatkin. Laulajan ääni vähän häiritsee välillä, koska tämä selvästi ei oikein hallitse englantia -_-.

Minulla on muutenkin niin että koen erittäin koskettaviksi kappaleet jotka soivat elokuvissa tai vastaavissa -- esimerkiksi Sibeliuksen Finlandia "kuulostaa" varsin erilaiselta jos/kun on nähnyt Laineen ohjaaman version Tuntemattomasta sotilaasta. Hirvittävän upea kappale.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #71 : Joulukuu 19, 2003, 14:34:35 »
Lisää.

Jean Sibelius: Andante Festivo, Finlandia ja Finlandia-hymni. Kolme Sibeliuksen tunnetuimmista kappaleista. Ne on ihania, kaikkien melodia ja viimosen sanat.

The Mantovani Orchestran esittäminä: Memory ja James Bond Theme. Toinen saattaa kuulostaa oudolta, mutta oikeasti siinä on tosi hyviä pätkiä eri Bond-leffojen tunnareista. Tarviiko Memorystä sanoa paljoa, se on vaan niin ihana (musikaalikin on OK).

Within Temptation: Our Farewell. Sanoista en nyt tiedä juuri mitään, mutta melodia on kiva. Se sopis johonkin...

Ai niin, Nightwish: Sleepwalker Melodia ja sanat iskee. Ja jostain kumman syystä ensimmäinen henkilö, joka mulle tulee tästä kappaleesta
mieleen on Draco, ja nimenomaan Cassandra Clairen trilogian Draco...

Nyt ei muita tule mieleen, varmaan siksi kun kuuntelen Bond-tunnaria...

Ayelana

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #72 : Joulukuu 20, 2003, 14:37:19 »
Yö - Joutsenlaulu
No joo. Tämähän on mainittu jo vaikka kuinka monta kertaa, mutta tämä saa aina aikaan haikean mielen. En tiedä, se on vain sanoissa ja sävelissä. En osaa perustella kovin hyvin, Joutsenlaulu vain vetoaa minuun.

Sonata Arctica - The Misery
Kun kuulin tämän ensimmäistä kertaa, olin purskahtaa itkuun. Se oli mielestäni niin ihana, niin kaunis. Tony Kakko osaa asiansa, todellakin. Hän tekee ällistyttävän hyviä kappaleita.

Sonata Arctica - Shy
Tämä kappale on todella kaunis. Melodia on jollakin tavalla surullinen ja sanat ovat kauniit. Tony Kakolla on upea ääni. Ihan tässä mieli herkistyy, ellen paremmin sano.

Eräs joululaulu
En tiedä sen nimeä, se oli aivan kaunis, sai minut joulutunnelmaan. Tänään oli koulussa päättäjäiset, ja menimme sitten kirkkoon. Siellä soitettiin ja laulettiin tämä, ihanan harras ja saa ihmisen hiljentymään. Täytyypä tiedustella tämän laulun nimeä kaveriltani, hän oli nimittäin soittamassa sitä sellolla.

billie

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #73 : Joulukuu 28, 2003, 17:29:31 »
Olen välillä todella herkä ja sellaisia biisejä, jotka saavat minut itkemään on todella paljon, mutta laitan nyt muutaman.

Kwan- Late: En yleensä tykkää Kwanista, mutta tästä biisistä tykkään, koska tää laulu tuli radiosta, kun sain kuulla erään minulle tärkeän henkilön kuolemasta. Sanat saa itkemään, ihan tilanteesta riippumatta.

Offspring-Have you ever: Sävellys ei ole kovinkaan kummoinen, eikä ole edes Offspringin paras biisi, mutta sanat kuvaa mua ja mun tämän hetkistä tilannettani todella hyvin. En yleensä itke kun kuulen biisin, vaan pikemminkin sillon kun luen sanoja.

Boyzone- All that I need: Pikkutyttönä kuuntelin tätä biisiä todella usein, kuten kaikkea muutakin poikabändi kamaa. nyt en ole enää pitkään aikaan kuunnellut mitään muuta Boyzonen biisiä, kun tätä All that I need:iä. Se on vaan niin kaunis, melkeinpä täydellinen popbiisi.

Robbie William- Feel: Katselin telkkarista Robbien Knebworthin konserttia, ja ennen kun se lauloi tän biisin se kerto kuinka surkeessa mielentilassa se oli kirjoittaessaan sitä biisiä. Ja sit kun Robbie vielä alko itkeen, kun se lauloi Feel:iä, niin oli ihan myyty. Todennäköisesti se itku-juttu oli pelkkä kikka, mutta se oli tosi ihana kuitenkin ja nykyään aina kun kuuntelen Feeliä näen aina Robbien siellä lavalla. Oon todellakin hyvin herkkä!

on näitä tietysti muitakin, kuten Whatever you do, wherever you go ja stingin fields of gold...Aerosmith-I don't want to miss a thing
Kaunis, kaunis laulu. Sävellys ja sanoitus kohdallaan ja uppoo helposti tälläiseen herkkään tyttöön.

Faith Hill- There you'll be
Laulajalla on todella kaunis ääni ja biisi on aivan mahtava. Ei nyt tän syvällisimpiä perusteluja...

Aerosmith-Jaded
Oikeastaan eniten tässä biisissä tykkään kertosäkeestä ja musiikkivideosta. Tykkään kohdasta, jossa peiliin ilmestyy teksti: What do you want ja tyttö kirjottaa siihen "I want to feel" tai jotenkin noin se meni. Aivan mahtava kuiténkin..

Miranda

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #74 : Joulukuu 28, 2003, 18:34:59 »
Dir en grey - Ain't afraid to die
The road we walked back then is gone but i still walk along it anyway<3 Kuuntelen tätä kun itkettää ja katson liveä. Ihan kovin rakas.

Dir en grey - The final
Kuuntelin tätä koko kevään ja kesän ja nyt se on jotain maailman rakkainta. Rauhoittaa vaikka menisi kuinka huonosti. Ihan hirveän upea.