Kirjoittaja Aihe: Koskettavia kipaleita  (Luettu 62414 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Trinity

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #25 : Maaliskuu 04, 2003, 09:34:59 »
Kyllä, siis näitä löytyy. Bon Jovin Bed of Roses ja Always. Sonata Arctican Sing in Silence, Tallulah ja tietenkin Last Drop Falls. Metallican Mama Said, Nothing else Matters ja The Unforgiven. Dingon Lähetyssaarnaaja, Autiotalo ja Sinä ja Minä.
Nämä kaikki ovat sellaisia että ne ovat jollain tavalla liittyneet elämääni, ja joka pahuksen kerta kun näitä kuulen niin itken, tai ainakin ne tuovat niiin uskomattoman paljon muistoja mieleenettä olo on sitten sen mukainen. Onhan näitä biisejä vaikka kuinka paljon, mutta tässä tärkeimmät, eivät kylläkään missään järjestyksessä. Ehkä Dingon Lähetyssaarnaaja on kaikista tärkein näistä kappaleista...ehkä.

-Tirsku

Nazg

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #26 : Maaliskuu 04, 2003, 17:52:56 »
FotR ja TTT-levyt. Kaunista musiikkia kertakaikkiaan. Musiikki voi johtaa mielen iloiseksi, surulliseksi, tai mahtavn tuntuiseksi. Varsinkin "The breaking of the Fellowship" saa kyyneleet silmiin, sekä myöskin "May it be", "Samwise the brave", "Foundations of stone", "The Uruk-hai", "The shadow of he past", Mordorin teema, Rohanin teema, jne jne.
Abba- S.O.S
Tuo on soundtrackinä yhteen "hyvä-olo" leffaan, nimittäin ruotsalainen "Tillsammans", eli "Kimpassa". Aina kun kuulen Abban laulun, ajattelen elokuvaa ja tulen liikuttuneeksi.
Kelly Rowland- Stole
Surullinen laulu ja surulliset sanat. Pahinta on että sanat puhuvat totta.

Madame Maxime

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #27 : Maaliskuu 08, 2003, 18:26:30 »
Nylon Beat- Jos
Äärimmäisen surulliset sanat ja melodia. Varsinkin sanat.

Wonderwall- Witchcraft
Maagiset sanat (kirjaimellisesti). Koskettaa minua varsinkin siksi, että olen niin suuri Potterfani ja kiinnostunut taikamaailmasta. Ääh, se nyt on vain niin ihana laulu!

Wonderwall- Just more
Tässäkin on upeat sanat ja kertosäe, jota voi laulaa mukana (ei liity tähän mitenkään. Sori). Jotenkin tästä tulee mieleen surullinen fanitarina, jossa fani jahtaa idoliaan mutta tälle fani on vain yksi muiden joukossa.

Mulla on tosi monia kappaleita, joita kuuntelin Salaisuuksien kammion ensi-illan aikaan. Ja kun niitä kuuntelee nyt, tulee hyvät muistot mieleen. Mainitsen vaikka Madonnan kappaleen Crazy for you

Sing yeah
It's a long long time ago
Was a strange story
A girl loved a boy
Well you, you have to know
When a witch is loving she's losing her magic

Cold evening at home
Boy found her broom
And lies flew away
And then she looked at him
And was filled with magic
She said to him and she got her magic

'Cause this is witchcraft babe
And it's everywhere
In the wood, in the see and
the moon got it yeah
This is witchcraft babe
And it's everywhere
That shimmering and glimmering
Is what I am.

And Miss Elliot with
That really ugly tweed pullover
And these striking red shoes
They're witness of times long ago
Close your eyes and see
That she's beautiful
But it's not the way you thought
Take care of the secrets
That old witces told

I'm not doubtful about you
See I tie knots on my shoelace
Let me sleep in your arms
We're at home
Where we're loved

'Cause this is witchcraft babe
And it's everywhere
In the wood, in the see and
the moon got it yeah
This is witchcraft babe
And it's everywhere
It will make you lose
If you think about shoes

Oooh, ooh, ooh this is witchcraft
Oooh, ooh, ooh this is witchcraft

Wolfie

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #28 : Maaliskuu 08, 2003, 19:10:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Sirima Granz"
En suinkaan ala itkemään kuullessani Christina Aguileran I'm OK:n, mutta se saa minut surulliseksi.

Eikä!!! Mun piti just kirjottaa tosta biisistä! Niin, eli minustakin tuo on koskettava... ja myöskin jollain hassulla tavalla se Arvi Lindin biisi "Hyviä uutisia", sekin on jotenkin koskettava...  :lol:  ei mutta oikeasti, alan nykyisin itkemään(!) kun kuulen sen! En ennen, mutta nyt minusta on varmaan tullut herkempi...  :P  Siis nyyhkyttämään, ei itkemään. Jep. Ei, minulta tulee kyyneliä mutten nyyhkytä... *tyhmä* muita koskettavia kipaleita ei nyt tule mieleen...

TiiNa

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #29 : Maaliskuu 09, 2003, 17:39:45 »
Minulla on varsin monia kappaleita, jotka ovat joskus koskettaneet, mutta kun niitä tarpeeksi kuuntelee, lähtee noista kappaleista se hohto. Kuitenkin esim. "My heart will go on" on jäänyt mieleen erityisesti sen koskettavasta vaikutuksesta.

Suteki Da Ne
Kaunis japanilainen kappale, kauniin viulun kera. Tuo kappale on Final Fantasy 10 pelistä, mutta se ei todellakaan liity erityisemmin siihen peliin, ja kappale on todella kaunis. Suosittelen jokaiselle ihmiselle, joka edes vähän pitää herkästä musiikista, tämä on todella kaunis kipale. Esittäjää en valitettavasti muista.

I knew I loved you, Savage Garden
Tämä saa jotenkin herkistelemään. Myös Truly Madly Deeply , Hold me ja monet muut Savage Gardenin kappaleet saavat minut herkälle tuulelle.

Eternal Flame, Bangles
Ihana kappale, jonka laulajalla on todella upea ääni.

Angels, Robbie Williams
Jotenkin hellyyttävä ja kaunis kappale. Jokainen on varmaan joskus kuullut.

Muistijäljet, Apulanta
Ystäväni kuunteli tätä joskus, ja kaikkien kommellusten jälkeen, tämä kappale jäi jotenkin päähäni, kun ystäväni lauloi sitä yhdessä vaiheessa jatkuvasti. Sitten löysin tämän kappaleen ja kuuntelin, ja ihastuin.

Ginia

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #30 : Maaliskuu 09, 2003, 17:55:52 »
Voi. Niitä on paljon. Koskettavuudella mä tarkoitan sitä, että alkaa itkettämään ihan hirmuisesti.

Apulanta-Maanantai
Se on vain niin liikuttava, ja perinteinen. Aivan ihanat sanat ja sävelmä. Ihanaihanaihana.

Apulanta-Valas
Aivan ihana biisi. Alan parkumaan aina kun kuulen. Nyyh *sniif*

Creed-My Sacrifice
Sanat ihanat. Sävel ihana. Kannattaa kuunnella. Ihana musavideo.

Christina Aguilera-Beautiful
Koskettaa mua tosi paljon. Ihana biisi. Sanat iskevät eritoten.

Kelly Rowland-Stolen
Ihana. Tykkään vain tästä..

Miracles

• Ankeuttaja
Re: Koskettavia kipaleita
« Vastaus #31 : Maaliskuu 09, 2003, 18:55:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Voyageuse"
Tuo Kaija Koon kappale on ihan mahdoton, kun en kuorossakaan pysty laulamaan sitä, kun minua itkettää niin paljon!

Minulle tuon tyylisessä musiikissa sanat ovat tärkeitä, mutta melodiaakaan ei saa unohtaa.

olen samaa mieltä! Kaija Koon biisi viimeinne lento on ihana! Samoin Christina Aguileran Beautiful ja Kelly Rowlandin Stole, kaikki ihan vaan sanojen takia, vaikkei kyllä mikään niistä saa minua itkemään.. :cry:

Draco's bitch

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #32 : Maaliskuu 11, 2003, 18:23:23 »
Yksi muistoja täynnä oleva ahdistuksen ja surun sisältävä kappale on ehdottomasti Apulannan Odotus. Se on täynnä muistoja. Se on se yksi ahdistuksen laulu mikä tuo mieleen jokaikinen kerta sen yhden tilanteen missä ei voinut kuin tuijottaa eteenpäin näkemättä mitään, koska oli ontto. Koskettava. Jotenkin aina vajoaa jonnekin aivan muualle, kun kuulee tämän.
Ja toinen vähän uudempi on Apulannan jumala. Hui.

Mulla on aika hieno tunne. Mä olen löytänyt Apulannan uudestaan yli puolen vuoden tauon jälkeen. Aivan mahtavaa. Syksyllä en voinut edes erikoisemmin kuunnella. Nyt se löysi tiensä takaisin luokseni. Mahtavaa.

Sandy

• Ankeuttaja
Re: Koskettavia kipaleita
« Vastaus #33 : Maaliskuu 15, 2003, 22:22:17 »
Minusta aivan ihana biisi on Eminemin Hailie's Song.
Siinä on sellaista tiettyä herkkyyttä.
Ja se biisin lopussa oleva suukko Empulta Hailielle saa minut aina liikuttumaan.
Muutkin tämän herran biisit saavat palan kurkkuun aika äkkiä. Ja herkässä tilassa voi itkukin tulla.
Niissä sanoituksissa vain on voimaa.

Toinen, ihan erilainen biisi, on Johann Sebastian Bachin Air.
Sitä soitettiin kerran eräiden hautajaisten muistotilaisuudessa ja siinä yhteydessä se sai minut itkemään.
Aina välillä itken vieläkin tälle biisille.
Se on jotenkin niin herkkä ja kaunis.

Christina Aguileran Beautiful saa minut aina välillä miettimään, kuinka niinkin kaunista laulua voi tämä artisti laulaa. Ei siinä mitään, kyllähän Chrisse biisin kauniisti tulkitsee, mutta siihen tulee sellainen jännä kontrasti.
Mutta biisin sanat ovat ehdottomasti todella kauniit.

Nähtyäni Menolippu Mombasaan, on Mombasa -biisi kuulostanut sen jälkeen ihan erilaiselta.
Nykyään tulee äkkiä tippa linssiin, kun sitä kuuntelee.
Sille ei vain voi mitään.

Ja viimeiseksi Pinkin Family Portrait.
Biisissä on mahtavat sanat! Ja ehdottoman surulliset.
Varsinkin se kohta, missä Pink laulaa: "It ain't easy growin up in World War III ", saa minut joka kerta miettimään tätä maailman menoa ja tekee surulliseksi.
Tämä biisi saa miettimään syvällisiä. Ehkä liikaakin.

Emily

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #34 : Maaliskuu 16, 2003, 14:26:55 »
Minua on koskettanut moni kappale...

Nylon Beat:Sairaanfuckinkipeenraasatvaa

Kerro mulle miksi teit sen,etkö voinut vastustaa?Jäitkö kanssa jonkun muun,päättyikö se halailuun?Iskit sydämmeen sen veitsen,jolla haaveet hajoaa,näitkö teidän lähtevät?Tahdoitkosä enemmän?

(kerto):Viime tippaan viini juodaan,röökki ainut,palaa tuhkaan,kyynel ensimmäinen kaiken sammuttaa.  Epäilykseen,kaikki loppuu,vaikka voin sinuun tottuu, tää on sairaanfuckinkipeenraastavaa.

Ja niin edes päin

Gimmel-Lasirakkaus

*Aivan ihana,surullinen,ja ...*

Nylon beat,Jos

~Tuo on aivan ihana,ja surullinen kappale ~

Nylon Beat* Jonain päivänä
Surullinen kohta:
Mun maailma on väärinpäin ja tuntuu etten koskaan pääse lähtemää

*Disco:Levottomat tuulet*

:Ihana kappale:

Katariina

• Ankeuttaja
Re: öö
« Vastaus #35 : Maaliskuu 30, 2003, 13:58:43 »
Kuunnelkaa ihmiset Hectoria! Joo, mulla itsellä tosin on vaan 2 levyä, mutta sitäkin parempia...  Erityisesti Meiran laulu koskettaa. Se on tosi kaunis. Lumi teki enkelin eteiseen on mun henk. koht. mielestä vähän tylsä ja kulunut kappale. Ei mikään huono, ei tietenkään, mutta ei vaan jaksa koskettaa sillä lailla. Ja Hectorin Kadonneet lapset on oikeasti koskettava biisi.
Elefantti-Antti ja Siili-Suhonen on tosiaan kaunis ja surullinen biisi. (siis ei enää Hectoria, jos joku ei tajunnut...  :? )
Ja Simon&Garfunkelin Boxer.
muoksis: Kasevan Meeri. Kasevasta ei oo varmaan kukaan kuullutkaan, se on tosi vanha bändi mutta ihan ok joihinkin mielentiloihin. Meeri kertoo jostain pikkutytöstä joka on kuollut. Tosi surullinen.
Beatlesin Eleanor Rigby, David Bowien Rock n' roll suicide ja Space oddity. Upeaa musiikkia, nyyh nyyh...

Selviytyjä

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #36 : Huhtikuu 03, 2003, 20:09:55 »
Ehdottomasti Denigrate: Mombasa
Siitä tulee mieleen niin hyviä muistoja... Aina kun sen kuulee niin tulee haikea fiilis yhden jätkän takia... Varsinkin silloin kun sen kuulee dösässä kun menee kouluun... Sattuneesta syystä...

Ja Shakira: The One ja Shakira: Underneath your clothes
Siitä tulee mieleen viime kesä ja yksi eräs ihana tyyppi...

Ai niin, meinasin unohtaa... Vielä TTT:stä Gollum's song, Evenstar ja Breath of life. FOTR:ista May it be, The Council of Elrond (Aníron) ja The Breaking of the fellowship (In dreams). Sitten Bluen ja Elton Johnin Sorry seems to be the hardest word ja Bluen One love Ja ehdottomasti Savage Gardenin You can still be free

Cold breeze and autumn leaves
Slow motion daylight
A lone pair of watchful eyes
Oversee the living
Feel the prezence all around
A tortured soul
A wound unhealing
No regrets of promises
The past is gone
But you can still be free
If time will set you free
...[/i]

(Hed editoi viestit yhteen!)

Irulan

• Ankeuttaja
*hipl hipl*
« Vastaus #37 : Huhtikuu 17, 2003, 20:35:00 »
Elokuvasta Moulin Rouge löytyy monta koskettavaa kipaletta, kuten El Tango De La Roxanne. OU!
Ja vielä kun sen laulaa Ewan McGregor!!!!
Hää on niiii loistava että sanat ei riitä kuvaamaan, joten en ees yritä...
Mut kuitenski:" Why does my heart cry? Fealings I can't hide..."
Ja se tupakkaääninen tenori pistää joka väliin:" Roxanne!"
Eipä sit sen enempää shittiä.

Darine

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #38 : Huhtikuu 18, 2003, 15:21:33 »
Nightwish - Swanheart
- yksinkertaisesti aivan ihana! sävel on niin harras ^^ se alkusoitto, ihan kun joku olisi jossain matkalla.. ja se haluaisi kotiin.. tulee jotenkin samanlainen tunnelma kuin breaking of the fellowshipin yhdessä kohdassa. jotenkin tässä on jotain virsimäistä tunnelmaa ekassa säkeistössä yhdessä kohdassa.. ihana!-

Nightwish - Angels Fall First

- "An angelface smiles to me under a headline of tragedy. that smile used to give me warmth. farewell, no words to say.. " voivoivoi. "carry my dreams, dig up my sorrows, oh lord, why angels fall first?" ihanat sanat! aivan ihanat. en nyt näistä enkeleistä puhu uskonollisessa mielessä.. ehheh. en edes kuulu kirkkoon. sävelkin on niin ihana. akustinen kitara. wau.

howard shore - breaking of the fellowsip
- aivan ihana sävellys! ensin aivan hiljaa ja surullisesti alussa.. yhtäkkiä kesken kappaleen musiikki räjähtää valtavaksi aalloksi. ihanat rummut tulee 1.55! sitten tulee taas kontuhempeilyä.. ja lopuksi ah niin ihana In Dreams (olen ikuisesti traceylle kateellinen).

howard shore - concerning hobbits
- ihanan hilpeä biisi ja yhdessä vaiheessa se koskettava konnunkaipaus juttu mikä tulee breaking the felloship jutussakin... -

howard shore - aniron
- aivan ihana haltiankielinen laulu! enyan upea tulkinta! ihan eri luokaa kuin jokin may it be! -

Muita: Howard Shore - Evenstar, Sentenced - Killing me Killing you, Nightwish - She Is My Sin, Nightwish - Dead Boy's Poem.

Mithril

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #39 : Huhtikuu 23, 2003, 09:22:05 »
Voih. No kyllä niitä pari on sellaista, jotka koskettaa tai niistä sanoista liikuttuu.

Apulanta-Ilona: Tää on ihuna piisi. Mä oon aika herkkä itkemään,
ja tää nyt tietenkin koskettaa mua.. jostakin syystä. Ne sanat on vaan niin surulliset, mutta samalla ihunat. Jotenkin pistää ajattelemaan eri asioita. En tiedä, mutta en pystyisi laulamaan tätä esim. koulun aamunavauksessa tai jtn.

Denigrate-Mombasa: Noh. Tääkin on osittain surullinen.
Ei ehkä sanoista, mutta kun sen liittää siihen leffaan, jos on nähnyt sen,
siitä tulee tippa linssiin. Kyllähän tää silti aika koskettava on.
Tämähän on Taiskankin laulamana, mutta laitoin nyt Denigraten siihen,
koska se on ehkä tunnetumpi tämän piisin esittäjä.
Tai silleen. Koittakaa tajuta minnuu. -_-

Nirvana-Tell Me Where You Sleep Last Night: Yhm. Tää on kaunis.
Kauniit sanat. Kirjoitinkohan sen nimen nyt oikein.. Kumminkin, se
on tuon tapainen se nimi. Tääkin on vähän sellainen, joka pistää
ajattelemaan asioita. Ei ehkä kaikkien kohdalla, mut minun kohdallani.
Kyllä. Kaunista on.

Poissa Sarana

• Vuotislainen
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #40 : Toukokuu 02, 2003, 11:33:55 »
En ole hullaantunut Irlantiin, mutta kaiken sen plammituksen alla maassa on kyllä surullista charmia. Herkistelyitku oli lähellä, kun kuulin tämän laulun (käsittääkseni se on myös Gangs of New Yorkissa - en ole leffaa nähnyt).

Paddy's Lamentation

Well it's by the hush me boys and sure that's to hold your noise
And listen to poor Paddy's sad narration.
I was by hunger pressed and in poverty distressed
So I took a thought I'd leave the Irish nation.

Here's you boys now take my advice,
   To America I'll have yous not be coming.
   There is nothing here but war
   Where the murdering cannons roar.
   And I wish I was at home in dear old Dublin.

Well I sold my horse and cow, my little pig and sow
My little plog of land I soon did part with.
And my sweetheart Bid McGee I'm  afraid I'll never see
For I left her there that morning broken hearted.

Here's.....

Well meself and a hundred more to America sailed over
Our fortunes to be made we were thinking.
When we got to Yankeeland they shoved a gun into our hand
Saying "Paddy, you must go an fight for Lincoln."

Here's...

General Meagher to us he said "If you get shot or lose your head
Every murdered man of you will get a pension"
Well meself I lost me leg, they gave me a wooden peg
And be Got this is the truth to you I mention.

Here's....

Well I think meself in luck if I get fed on Indian buck
And old Ireland is the country I delight in
With the Devil I do say it's curse Americay
For I think I've had enough of your hard fighting.

Olen itse ollut Ellis Islandilla, jonka kautta sadat tuhannet imigrantit kulkivat. Myös Dublin on nähty ja hieno kirja nimeltään Angela's Ashes luettu - jotenkin kaikki se palaa mieleen, kun kuulee tuon Paddy's Lamentationin. Lisäksi tämä pätkä saa melkein tipan linssiin:

Minä menen Ameriikkaan,
sinne menee kaikki.
Kultasannoin on hiekoitettu
Ameriikan raitti.

En vieläkään käsitä, miksi se Jenkkilän historia vetää minut niin herkäksi. Minulla ei ole mitään erityisen vahvaa suhtautumista maan nykytilaa kohtaan (se tavallinen: on se kamalaa, mitä ne siellä...). Joku siinä Ameriikkaan lähdössä on vaan hiton kaunista.

Sol Angelica

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #41 : Toukokuu 03, 2003, 21:55:33 »
Hassua, sillä juuri tänään katsoin netistä Nightwishin Amsterdamin keikan ja aloin itkeä hysteerisesti, kun kuulin Sleeping sunin.

Eli siis Nightwishin Sleeping Sun. Siinä meillä on maailman kaunein kappale.
Nightwishin koko tuotanto kuuluu liikuttaviin lauluihin, varsinkin Century Child kokonaisuudessaan saa minut, kun kuuntelen levyä ajatuksen kanssa, parkumaan koko sen viisikymmentäminuuttisen, mitä se kestää. Alkaa Bless the Childista ja päättyy Beauty of the Beastiin. Kappaleessa End of all hope on yksi lause, yksi toteamus, joka, yhdistettynä Tuomaksen muihin mestarillisiin teoksiin, pistää minut itkemään mielettömästi. En tiedä, onko sillä itsessään merkitystä, mutta, mutta. Ja jos joku lukee tätä viestiä itseni lisäksi, rupeaa kaiketi ihmettelemään, mikä tuo lause on. No, se on se "In heaven my masterpiece will be finally sung". Olen miettinyt tuota jo ennen kuin tajusin Nightwishin olevan fantastista musiikkia. Tuomas ja hänen tuotantonsa pääsevät kunnolla oikeuksiinsa vasta kun mies siirtyy ajasta ikuisuuteen. Niin se on. Suurmiehet huomataan vasta silloin, kun he ovat poissa (Leonardo da Vinci, John Lennon, Aleksis Kivi... esimerkkejä löytyisi kymmeniä). Ja tuo lause, pätkä End of all hopesta, kun ajatellaan, pätee hyvin siihen, että maailma huomaa herran kunnolla vasta, kun hänet lasketaan haudan lepoon. Ajatus siitä plus joku seuraavaksi mainitsemistani Nightwishin kappaleista pistää kamalan surulliselle mielialalle. *pyyhkii silmäkulmiaan*

Eli muita lauluja Sleeping Sunin ja koko Century Child-levyn lisäksi: Dead Boy's Poem, Beauty and the Beast, Kinslayer näin esimerkiksi. Sekä Once upon a troubadour ja The Carpenter ovat kauniita. Tuomas vaan saisi laulaa edellä mainitussa vähän kovemmin. Ei oikein kuulu.

Muiltakin esittäjiltä löytyy hienoja kappaleita, kuten Sonata Arctican Mary-Lou, josta vitsailemme Milsin kanssa tähän tapaan: Surullinen tarina, onneksi sitä tapahtuu vain todellisuudessa. :)
Abbalta löytyy muutama kipale tähänkin hätään, mm. Happy New Year sekä The Winner takes it all. HNY oli aikoinaan ensimmäinen Abba-laulu, jonka muistan kuulleeni, ja siinä on liikuttavat sanat. Samoin The winner takes it all:issa.
The Beatlesin While my guitar gently weeps on myös todella ihana kappale, George Harrison osasi säveltää todella lahjakkaasti.

Paljon löytyisi, mutta nyt ei tule mieleen. Ja johan tuota asiaakin ehti kertyä :).

- Sols

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #42 : Toukokuu 04, 2003, 10:27:46 »
Huaa. Tuli tässä mieleen pari kipaletta, jotka kuulin tässä juuri. Niin. Olin tässä laivalla vappuaattona, ja ostin sieltä laivan kaupasta tällaisen ihme CD:n: "Lord of the Rings - music inspired by J.R.R Tolkien classics" tai jokin sen tyylinen, en nyt jaksa käydä hakemassa sitä tuolta - siinä oli kaksi CD:tä, Fellowship of then Ringin ja Two Towersin. (Maksoi 9.90 c(:)

Siinä on Two Towersin CD:llä on kaksi jotain aivan mielettömän kaunista kappaletta. The love of Aragorn, jolla kerrotaan Aragornin rakkaudesta Arweniin, ja joku Message from Arwen (A thousand Angels), joka minun alkeellisen käsitykseni mukaan kertoo Arwenin rakkaudesta Aragorniin.

The love of Aragorn on kyllä ehkä suosikkini, koska kipaleessa on kaunis melodia (se kuulostaa vähän itämaiselta minun korvaani) ja miehen, joka biisissä laulaa, ääni on miellyttävä ja pehmeä. Gotta love it, vaikka en ole mikään hirveä Arwen-fnai. ^^

Aamun Aurinkoinen

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #43 : Toukokuu 04, 2003, 12:35:17 »
Nightwish-Walking In The Air  On erittäin kaunis. Sanat ja melodia. Joka joulu katson sen Lumiukko-piirretyn, oikeastaan tämän laulun takia. Se saa minut ajattelemaan kaikkea kaunista. Surullista.

Myös muu Nightwishin tuotanto, mm. Sleeping Sun, Kuolema Tekee Taiteilijan..

Love Hina (Yui Horie) - Yakusoku Maailman kauneinta animemusiikkia. Tässä on ehkä ihanin melodia ja, vaikka japaninkielisiä sanoja en ihan ymmärrä, englanninkieliset puhuvat puolestaan. Kawashita yakusoku, eniten söpöin. Love Hinassa esiintyy ja kuuluu ainakin jaksoissa joita tuotannon loppuvaiheilla on.  

Negative-Still Alive Kyllä vain, kaunis ja hieno. Jonne on onnistunut loistavimmin tätä tehdessään, kyllä, tämä koskettaa edelleen.

Toinen on Negativen About My Sorrow.

Ja paljon muuta ^.^''

Friikki

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #44 : Toukokuu 05, 2003, 17:11:41 »
Minua koskettavat useat kappaleet, mutta vain muutamat tekevät syvän vaikutuksen, saavat haikeaksi.

Celine Dionin  Je Crois Toi.
Minä en yhtään tiedä mitä laulun nimi tarkoittaa, tai mistä siinä lauletaan. Melodia on niin käsin kosketeltavaa ja harmoninen. Ja kun ei ymmärrä ranskankielisiä sanoja, kappaletta voi soveltaa mihin tilanteeseen vain.

Nightwishin esittämä Sleepwalker.
Sleepwalker ei kai ole Nightwishin oma tekele, he vain esittävät sen. Jokatapauksessa tämä on niin herkkä kappale, etenkin melodialtaan. Sanat ovat yksinkertaiset, niihin on helppo tarttua. Mutta enemmän se melodia.

Monet pienolla soitetut kappaleet, kuten Walking In The Air ja Für Elise. Ne ovat niin täynnä sitä jotakin. Maagisuutta, vanhuutta, jonkun muun muistoja? Inspiroivat.

Yann Tiersen
La Valse D'Amélien orkesteri- ja pienoversiot. Tämä on pienisuuri, yliherkkä, pyörittävä ja hyräiltävä. Inspiroi tämäkin.
Pas Si Simple. Soi ohuena virtana. Tässä on ihana yksityiskohta, joka tekee tästä niin läheisen ja koskettavan - rytminä on kirjoituskoneen äänet. Tulee mieleen oma ja toisten kirjoittaminen. Ja taas musiikki tuo haisteltavaksi menneen hajua.

Minua koskettavat eniten ne kappaleet, joiden sanoja en ymmärrä, tai joissa ei lauleta. Ne, joihin minulla on oma vapaus säveltää tarina.

Poissa Sarah Musta

• Lucius
  • Henkihörhö
  • Sukupuoli: Noita
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #45 : Toukokuu 08, 2003, 14:37:03 »
Eniten itseäni varmasti koskettaa Tears in Heaven. Sanat koskettavat, vaikka toki pidän melodiastakin. Itken aina, kun kuulen kappaleen, mikä johtuu siitä, että kappale soi viisi vuotta sitten kuolleen lapsuudenystäväni hautajaisissa.

Toinen on Bon Jovin Allways. Kappale, jota minä ja poikaystäväni olelemme usein kuunnelleet. en osaa sanoa, onko melodia puhuttelevampi kuin sanat, kokonaisuus ratkaisee tässä kohtaa, kaikkien aikojen suosikkikappaleeni.

Sitten on muutamia klassisia kappaleita, kuten Finlandia (koko Finlandia, ei pelkkä Finlandia hymni), jotka koskettavat jo pelkän musiikin perusteella, Olen aina arvostanut etenkin klassisen musiikin säveltäjiä ja minusta tämä on eräs parhaista klassisen musiikin kappaleista. Voimaa ja herkkyyttä samassa "kipaleessa".
I'm not evil, I'm just better than you

Tieka

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #46 : Toukokuu 08, 2003, 20:56:21 »
Tehosekoitin: Hetken tie on kevyt

Se on jotenki koskettava, vaikken yleensä suomalaisesta musiikista pidäkään. En minä niistä sanoista välitä, mutta se melodia.. Jotenkin surullisen kuuloinen, mutta ei mikään "lässynlää". Tuollaista musiikkia kuuntelen aina kun kävelen ulkona. Tekee mieli laulaa mukana, purkaa jotain ahdistuksen tapaista, muttei oikein kehtaa, ellei ole metsässä, missä kukaan ei kuule. (meni offtopiciksi :/..)

skottityttö

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #47 : Toukokuu 14, 2003, 01:13:20 »
Voi näitä on aika paljon ^^ Kaikilla on tietenkin eri käsitykset koskettavasta musiikista, tässä omani.

A Lost Child - Joe Hisaishi
Tonari no Totoro-nimisestä piirrettyelokuvasta aivan ihanan koskettava biisi, japania kai? Suosittelen lämpimästi, tämä on vain ihana.

Hymn to the sea - James Horner
Eli Titanic-musiikkia, kaunis ja koskettava.

My Immortal - Evanescene
Tämä etenkin on aivan ihana. Ihana musiikki, hyvä laulaja ja järkyttävän hyvät sanat. Minä pidän suunnattomasti. Alla pieni kappale lyriikoista:

"these wounds won't seem to heal
this pain is just too real
there's just too much that time cannot erase

when you cried i'd wipe away all of your tears
when you'd scream i'd fight away all of your fears
and i've held your hand through all of these years
but you still have all of me

i've tried so hard to tell myself that you're gone
and though you're still with me
i've been alone all along"

Come Josephine, In My Flying Machine - Kate Winslet
Tämäkin on tuttu Titanicista? Tämä todellakin on hyvä apealle mielelle, rauhallinen, hiljainen ja koskettava. Joidenkin mielestä ehkä liian vaitonainen ja yksitoikkoinen, mutta kannattaa koettaa kun olo on erityisen surullinen. Minuun ainakin uppoaa kevyesti.

Family Portrait - Pink
Itse biisi ei välttämättä ole kovin koskettava, mutta sanat - ne ovat aivan mahtavat, surulliset, voisivat olla minunkin elämästäni. Tai no en tiedä. Kannattaa silti lukea ne lyriikat läpi.

"In our family portrait, we look pretty happy
Let’s play pretend, let's act like it comes
naturally
I don’t wanna have to split the holidays
I don’t want two addresses
I don’t want a step-brother anyways
And I don’t want my mom to have to change her
last name"

Joutsenlaulu - Yö
Kaikille varmaan tuttu ja ehdottoman koskettava kipale :)

You're where I belong - Trisha Yearwood
Koskettavasta en ole varma, mutta kaunista on. Ja vähän lyriikkaa:

"You're my first taste, first taste
Of the sweetest feeling I've ever known, that I've known
You're my safe place, safe place
From a world that can be so cruel and cold
You're my harbour, you're my shelter
You're that welcome smile
That lets me know I'm home"

At The Beginning - Anastasia
Sama kuin ylemmässä, kaunis on joka tapauksessa. Ja tähänkin vähän lyriikkaa:

"Life is a road and I want to keep going
Love is a river I want to keep flowing
Life is a road now and forever
Wonderful journey

I'll be there when the world stops turning
I'll be there when the storm is through
In the end I wanna be standing
At the beginning with you"

Muokkailen jos tulee mieleen lisää.

Hito Tamashii

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #48 : Toukokuu 14, 2003, 16:09:26 »
Justin Timberlake ~Cry Me A River

Tämä kappale on niin ihku. En tiedä onko siinä niin koskattavia sanoja mutta se on sen verran kaunis että se kyllä osaa koskettaa. Varsinkin ihana taustamusiikki.

Mariah Carey ~Trought the rain

Tämä myös. Niin ihku. Kun kuulin tämän ensimmäisen kerran televisiosta ,
jähmetyin paikalleni kuuntelemaan sitä. Se oli kuin tehty minulle. Minä kun olen niin herttainen ja herkkä ihminen.

Eminem ~Cleaning out my closet

Tämä, tämä on se koskettavin kappale. Se liittyy aina välillä elämäntilanseeni, ja se on niin koskettavan ihana. Video on sitäkin ihanempi. Tai ne ovat yhtä ihania. En enää osaa sanoa muuta kuin ihania.
Se taustamusiikkikin,*kuuntelee tiettyä kappaletta* en parempaa oo kuullut. Se koskettaa niin syvästi että on pakko itkeä.

*muoks*

Kwan ~Shine

Oi, tämäkin koskettaa.Mutta vähän eri tavalla. Se muistuttaa minua aina siitä rakastamastani pojasta jonka kanssa tanssin tämän kappaleen aikana. Sen jälkeen en ole saanut tilaisuutta . Se oli niin unelma kun sanin tanssia hänen kanssaan. Hän ei pidä minusta mutta se oli minulle unelma. Se on sitten siitä hetkestä jäänyt sisimpiini. Ja edelleen ja aina ja ikuisesti se soi päässäni.

Sonata Arctica ~The Misery

Se on niin kaunis, ja lempeä. Sen minä olen valinnut yksiski kauneimmiksi kappaleiksi täässä maassa. Sehän on oma mielipäiteeni.

Mutta koskettavin ja ihanin ja kaikista paras on Cleaning out my closet.
Sitä ei kukaan mene muuttamaan päässäni.

Kirppu

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #49 : Toukokuu 17, 2003, 22:06:43 »
Yksi aivan ihana viisu on Billy Joelin Honesty! Se on niin koskettava, että ihan tippa tulee linssiin, kun sitä kuuntelee... Sen sanat on aivan ihanat. Eikä sävelessäkään oo mitään moitittavaa... Mahtava melodia..
Honesty is such a lonely word
everyone is so untrue.
Honesty is hardly ever heard
the mostly what I need from you...

Toinen biisi ois, etten sanoisi hyvin tuntematon, Joonaksen Laulu Annelle. Kuulin sen ensi kertaa eilen. Sanat kolahti aika kovasti. Tuntu, niinku ne kertois mun elämästä. Jos joku on kuullut tämän biisin tai tietää siitä enemmänkin, niin pistääs yksäriä tulemaan. Mä nimittäin oon soitellu sitä biisiä, ja haluisin tietää, mitä muut tykkää siitä biisistä.

Ja sitten vielä Bryan Adamsin Please forgive me ja Chigagon Hard to say I`m sorry. Aivan loistavia, ja hyvin koskettavia biisejä! Itselleni niistä tulee paljon muistoja mieleen. Hyviä, ja vähän huonompiakin...