Kirjoittaja Aihe: Koskettavia kipaleita  (Luettu 62323 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Directorina

• Ankeuttaja
Pienen tytön itkusessio
« Vastaus #150 : Helmikuu 13, 2006, 16:21:17 »
Tässä listaa biiseistä, jotka saavat minut itkemään:

Coldplay: What if
Jotain nii kaunista ja totta ja koskettavaa.... menen hiljaiseksi kun kuulen säkeenkin tästä biisistä.

What if there was no lie
Nothing wrong, nothing right
What if there was no time
And no reason, or rhyme
What if you should decide
That you don't want me there by your side
That you don't want me there in your life
What if I got it wrong
And no poem or song
Could put right what I got wrong
Or make you feel I belong

Christina Aguillera: Beautiful

Everyday is so wonderful
Then suddenly
It's hard to breathe
Now and then I get insecure
From all the pain
I'm so ashamed

I am beautiful
No matter what they say
Words can't bring me down
I am beautiful
In every single way
Yes words can't bring me down

Pitäisikö sanoa vielä jotain muuta?

Within Temptation: My Immortal
Tämä biisi on jotain niin särkyvää, että alan itkemään aina, kun kuulen sen.

I'm so tired of being here
Suppressed by all my childish fears
And if you have to leave
I wish that you would just leave

Coldplay: Fix You
Jotain niin lohduttavaa ja kuin juuri itselle laulettua... Saatan kuvitella mielessäni pojan laulamassa tätä murtuneelle tytölle...

When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse
When the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Lisäksi vielä Celine Dionin My Heart Will Go On ja monia muita, joista on pakko mainita Anastacian Welcome To My Truth sekä You'll Be In My Heart Tarzan-piirretystä (englanninkielisestä versioista).

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Morning is working.
Re: Pienen tytön itkusessio
« Vastaus #151 : Helmikuu 14, 2006, 09:49:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Directorina"
Within Temptation: My Immortal

On muuten Evanescencen biisi.

Poissa Eulalia

• Tahmatassu
  • Vuotislainen
  • They say that promises sweeten the blow
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #152 : Huhtikuu 04, 2006, 21:02:22 »
Kaikki ystäväni pitävät minua omalla tavallaan jonkinlaisena luonnonoikkuna, sillä minä todellakin RAKASTAN klassista musiikkia! On hyvin harvoja kappaleita, jotka eivät tavallaan koskettaisi minua.

Erityisen rakas minulle on Bedrich Smetanan säveltämä Moldau (Vltava). Olen kuullut sen viimeksi ala-asteella ja silloinkin sitä soi vain pätkän verran, mutta silti minä vain rakastan sitä ja aina ajatellessakin tekee mieli itkeä - miksi - ei hajuakaan. Se vain on jotakin niin tunteellista jo se pienikin pätkä minkä olen kuullut. Olen jopa yrittänyt opetella soittamaan sitä pianolla, mutta ei oikein tärppää. Kaipaan myös sitä varsinaista kunnon sävellystäkin... Ehkäpä olisi korkea aika käydä levykaupassa...
Well content loves the silence, it thrives in the dark with fine winding tendrils that strangle the heart.
Eulalian aikaansaannokset

Tessa

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #153 : Huhtikuu 05, 2006, 19:15:53 »
Blink182:n I Miss You Tää koskettaa koska tästä tulee yksi ihminen mieleen jota ikävöin suuresti. TheCaribiapoika<3 Avril tiätää mistä puhutaan.  
Jotenkin ne sanat koskettaa aina kun biisin kuulee. --,

Where are you?
And I'm so sorry
I cannot sleep
I cannot dream tonight
I need somebody and always
This 6 string's darkness
Comes creeping on so haunting every time
And as I stared I counted
The webs from all the spiders
Catching things and eating their insides
Like indecision to call you
And hear your voice of treason
Will you come home
And stop this pain tonight?
Stop this pain tonight

Useat biisit koskettaa mua siks kun tulee kaukaisia ihmisiä mieleen.

Sentenced - Killing me, killing you
Guns n' roses - Don't cry
<3

Shamines

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #154 : Huhtikuu 06, 2006, 09:22:21 »
Agnes Pihlava: Tallulah

Siinä on biisi, jota ihanampaa ei voi olla. Agnes laulaa sen suoraan sydämestä, ja hänestä näkee, että hän nauttii laulamisesta. Agnes lauloi tämän biisin semifinaaleissa ja tuomaristokin kyynelehti Agnesin esityksen aikana.
Kuuntelen tätä biisiä joka päivä kotona ja jostain syystä, se nostaa aina kyyneleet silmiin. Olen nähnyt Agnesin 2 kertaa laulamassa tätä biisiä livenä, ja se on vielä paremman kuulloinen kuin levyltä soitettuna. Silloinkin nousi kyyneleet silmiin.

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
  • Tupa: Luihuinen
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #155 : Huhtikuu 06, 2006, 14:58:20 »
Hercot- Lumi teki enkelin eteiseen
Ihana laulu, se vain kertoo maailman surusta ja siitä, miten asiat muuttuu eikä vanhaan voi palata.

Yö- Joutsenlaulu
Tämä laulu saa melkein itkemään. Sanat ovat aivan ihanat ja melodia sopii niihin hyvin. Laulu on niin surullinen ja kertoo kuolemasta.

Maija Vilkkumaa- Prinsessa jää
Tämä laulu on juuri niitä rakkaushaihatteluita, mutta kuvaa minua melko hyvin.

Ja Europen se mikä-sen-nimi-nyt-olikaan se tunnetuin (?) Se koskettaa myös. Olin kerran aivan ihastunut yhteen poikaan ja olimme kavereita. Hän kertoi lempilaulunsa (juuri tuon Europen) ja nyt kun juttu on ohi, en voi enää kuulla koko laulua, kun mieleen tulee ne kaikki iloiset ja surulliset muistot, eikä oikein tiedä, miten päin sitä pitää olla.
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Rainy

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #156 : Huhtikuu 17, 2006, 14:19:17 »
Indican ekalla levyllä on pari todella koskettavaa biisiä:
Onnen kartano ja Lauluja paratiisista.
Nuo ovat pari lempibiisiäni, ja ne ovat mielestäni todella koskettavia.
Sanat ovat mielestäni todella kauniit.
Kun kuuntelen Onnen kartanoa, kuvittelen mielessäni kauniin kesäisen kartanon pihamaan, jolla kävelee pikku tyttö.
Ja kun kuuntelen Lauluja paratiisista, näen pienen paratiisin, jonka puiden oksilla linnut laulavat kauniita laulujaan. Sanat ovat minusta vaan jotenkin niin kauniit ja koskettavat.

Ja Kelly Clarksonin Becouse of you ja Breakaway
Sanat ovat minusta todella kauniit, ja Kellyn ääni on niin ihana.

Bitney Spearsin Shadow Kappale on niin kaunis, sanat, melodia ja Britneyn ääni.

Ja sitten on vielä Titanicin aina niin ihana tunnari, Celine Dionin My heart will go on.
Kappaleen melodia on todella kaunis, ja sanatkin.
Aina, kun kuulen tämän biisin jossain, näen mielessäni ihania kohtauksia Titanicista.

Aina, kun kuulen jonkun näistä biiseistä, tuntuu, kuin alkaisin aivan pian itkeä.

Poissa Sirii

• Frábært!
  • Vuotislainen
  • Regulusfani
  • Tupa: Korpinkynsi
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #157 : Huhtikuu 29, 2006, 18:03:07 »
Umm, monia koskettavia kappaleita maailmassa on, mutta ainoastaan yksi on saanut minut itkemään, ja senkin tehnyt vain kerran. Kappaleesta en muista sanan sanaa, vain ja ainoastaan melodiaa pätkänverran ja sen, että esittäjä oli Juice Leskinen. Se niistä kyynelistä sitten, syvältä ottavia kappaleita on pari. Yleensäkin syvältä ottaa kipaleet, joissa on ideaa, pehmeä tunnelma ja silti asennetta. Jotkut jotka saavat ajattelemaan.
Pientä listaa:

Sonata Arctica - Tallullah
On joku yli-ihana. Se on vaan niin hyvä.

Juice Leskinen

Melkein kaikissa kappaleissa on jotain ihan... Jotain isolla J:llä.

Cradle of filth - Nymphetamine overadose

Ja nyt en takaa oikeinkirjoitusta, mutta kuitenkin, tuo on ihana kipale. Ainakin ajoittain.

Lovex - yours
Ihan <33, en osaa muuta sanoa.

Pari vanhaa kappaletta, joiden nimiä en tiedä.
JA intiaanimusiikki ja baletit on ihanaa. Joutsenlampi, Pähkinänsärkijä... Voi <3.
Ég á heiminn! :}

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #158 : Huhtikuu 30, 2006, 13:29:02 »
Apocalyptica - Far away

Tämä on vain niin haikea ja surullinen...

Zen café - ihminen

Ihanat sanat ja sävellys. Kyllä ne muutkin Zenin kappaleet on ihania :)

TSH-elokuvan biisit

Tulee aina ihanan kylmät väreet kun kuuntelee
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

sammalleimu

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #159 : Huhtikuu 30, 2006, 14:52:28 »
Harvapa biisi ei tunteita nostattaisi, mutta en muista vielä koskaan nyyhkineeni jonkin kipaleen takia. Kappaleet kyllä koskettavat, mutta minun on hankala ymmärtää, että joku voisi alkaa itkeä vain jonkun biisin takia. Jotenkin tuntuu, että sen itkemisen taustalla olisi pakko olla jotain muita syitä kuin pelkkä se, että biisi on surullinen. Mutta kukin tavallaan, itse en vain siihen pysty, vaikka muuten nyyhkinkin mitä ihmeellisimmistä syistä.

Mutta seuraavat biisit koskettavat ja kuluttavat korviani:

Travis - Why Does It Always Rain On Me?
Bongasin tämän katsellessani televisiota. Tätä soitettiin nuoren pojan hautajaisissa, ja oli jotenkin niin koskettavaa kun hautajaisvieraat lauloivat mukana. Sanatkin osuvia, tulee mieleen oma elämä ja omat valheet:

Why does it always rain on me,
is it because I lied when I was seventeen?

Zen Café - Taxi
Putron ääni ja kappaleen sanat ja sävel. Jotenkin vain tämä kokonaisuus saa ihon kananlihalle.

Zen Café - Laiska, tyhmä ja saamaton
Jotenkin tuntuu kuin laulaisivat minusta :( Mikä on aika surullista. Zen Cafén biisit muutenkin yksinkertaisuudessaan koskettavia.

Sentenced - The Suicider
Olen kuunnellut tätä joskus sairaalassa, ja aina kun tämän kuulen tulee se fiilis takaisin mieleen. Sinäänsä tämä biisi itse asiassa vain nostattaa mielialaa, uhmakkaat (ja surulliset) sanat Laihialan laulamina antavat rohkeutta elää ja olla.

Scarlett

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #160 : Elokuu 13, 2006, 18:04:31 »
Minut tietyt biisit saavat auttamattomasti itkemään. Siksi niitä pitää varoa kuuntelemsta julkisilla paikoilla :} Vaikka toisaalta, niinkuin yksi kaverini mulle sanoi, "Itkeminen on cool".

Rolling stones - Angie Okei, en varsinaiseti ITKE mutta tulee "kalvot" silmiin. Biisin sanat ovat vaan niin surulliset, mutta silti niin kauniit. Tippa tulee linssiin aina samassa kohtaa missä lauletaan:

Angie, youre beautiful, but aint it time we said good-bye?
Angie, I still love you, remember all those nights we cried?
All the dreams we held so close seemed to all go up in smoke

Siitä tulee mieleen niin monta asiaa ja muistoa että alkaa väkisinkin itkettää.

Queen- Bohemian Rhapsody Ei läheskään aina, mutta jos ollaan vähänkin herkemmässä tilassa, tulee kyllä tosi surullinen olo... Silti vain aina tykkään tästä.
 Tämä yksinkertaisesti sen takia että se on isäni lempibiisi, ollut aina, ja iskän kanssa meillä ei ole välit mitenkään kehuttavammassa kunnossa.

Sano mitä sanot

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #161 : Elokuu 13, 2006, 20:08:49 »
Rippikoulun jättämien jälkien takia en vieläkään voi kuunnella tilkkutäkki-levyn joitain kappaleita pillittämättä. Erityisesti "Tuu mun vaimoksein" saa tunteet purkautumaan kauniilla tavalla.

John Lennonin tuotannosta löytyy suuri määrä todella koskettavaa materiaalia. Erityisesti kappale "Mother" on niin vaikuttava lapsuuden traumojen tilitys, että sen kuuntelee paikoillaan istuen lähes hengittämättä. Kappaleet "Imagine", "Oh, my love" ja  "Love" koskettavat taas kauneudellaan, kun "Nobody loves you" tekee sen silkalla kylmyydellään.

Ja kyllä sitä koskettavaa matskua löytyy. Esimerkiksi KOM-teatterin "Balladi toveri Viljasesta" tai "punavankien haudalla" ovat omalla tavallaan koskettava kappale. Periaatteessa mikätahansa kappale, jossa hyvä melodia kohtaa hyvän sanoituksen pystyy koskettamaan.

Kaitz

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #162 : Elokuu 13, 2006, 21:56:03 »
No, sanat on osatekijänä, mutta asian ratkaisee se sävel. Jos on nopea tahti, surulliset sanat... katastrofi. Surullinen sävelmä, surulliset sanat^^

Choralen Whispers in the dawn, ihana kappale. Saa minut herkistymään, vaikka itken todella harvoin. Kaunis sävelmä, kyllä vain. Laulan aina itse mukana^^

Roni Tran-Cry On Me
En tiedä, pitäisikö tämän olla herkkä kappale, mutta sitä se on minulle. Sanoista en ymmärrä puoliakaan, mutta silti... Aivan ihana. Mukana aina hyräilen, sanat menee niin nopeasti ettei perässä pysy^^ Rakastan kyseisen miehen ääntä, vaikka kappaleet eivät hänen omiaan olekaan. Jostakin se on aloitettava, eikö niin? Myös Imagine on minulle se herkkä paikka. Kaunis, koskettava... mitä muuta voi sanoa? (En tiedä, onko tämä tarkoitettu koskettavaksi...)

Sonata Arctica - Tallullah
Jokin niin ihana kappale, ettei voi kuvailla. En ymmärrä, miten tämä kappale saa minut aina surulliseksi. Ja kun Sharra tunki sen vielä musiikkivideoonsa... olin koukussa.

My heart will go on
Mikä kappale. Laulajaa en muista, mutta aivan upeaa! Saa minut aina itkemään Titanicissa.

Jonna Tervomaa - Viimeinen Erinomainen mies & Kuuleeko kukaan?
Aivan ihanaa, vaikka en suomalaisesta musiikista kovin paljoa herkistykään, nämä kappaleet kuvailivat niin ihanasti. Sen lisäksi Kuuleeko kukaan? kuvaa Harryn elämää, pikkutyttö pitää korvata pikkupojalla^^ Viimeinen Erinomainen Mies, jotain vain niin ihanaa.

// Janne Tulkki - Suru sanaton
Pitääkö tätä perustella?

Nopu

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #163 : Elokuu 15, 2006, 13:49:57 »
No minun mielestä ihania lauluja ovat:

Celin Dionin: My heart will go one. AIVAN IHANA! Siis se sävel. Se on jotenkin niin rauhallinen.

Nightwishin sleeping sun. Tässäkin sävel, ja vähän sanat.

Da Buzz alive nuo sanat! tosi ihanat! *rupeaa hyräilemään* "when you took my hand, and we star do dance. I just cant belive, this is happening...."

Hiamiza

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #164 : Elokuu 16, 2006, 17:36:11 »
KISS - God gave rock and roll to you. Rakastan sitä kappaletta, tuo niin paljon ihania muistoja mieleen. Aina kun kuulen ko. kappaleen, alan lähes (tai joskus jopa "kokonaan") itkemään. Rakastan.

Sonata Arctica - Tallullah. Pidän tästä todella paljon. Sanat ovat haikeat, samoin sävel. Ihana.

Guns N' Roses - Don't cry. Tästäkin pidän paljon. Jokseenkin surullinen, koskettava kappale. Pidän.

Muita ei nyt muistu mieleen, lisäilen tarpeen vaatiessa.

Cineya

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #165 : Elokuu 31, 2006, 17:51:08 »
Yleensä sanat eivät saa minua itkemään, mutta muutama poikkeus on. Jotta kappale hätkähdyttäisi ja koskettaisi minua, siinä pitää olla jokin voimakas matalaääninen soitin ja paljon erilaista tunnelmaa, ei samanlaista säveltä koko ajan. Useimmissa tapauksissa animesarjan kappale koskettaa minua, jos se muistuttaa surullisesta kohtauksesta tai olen tykästynyt sarjaan todella paljon.

Animeista:
Shunichi Miyamoto  - Byakuya
Okina Reika - Tsuki no Curse
Yellow Generation - Tobira no Mukou e
Changin' My Life - Myself
Nana Kitade - Kesenai Tsumi
Rie Fu - Life Is Like a Boat (Rie käyttää ääntään todella kauniisti koskettavissa kohdissa~)

Näissä kappaleissa sanatkin koskettavat paljon:
Flipsyde - Happy Birthday
Fort Minor - Where'd you go

//Lisäsin muutaman.

Obscure Child Prey

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #166 : Elokuu 31, 2006, 18:58:13 »
Harva biisi saa mut kyynelehtimään, mutta pari kuukautta sitten löysin poikkeuksen. Kyseessä on Dir en greyn ain't afraid to die. Sitä kuunnellessa ei saa kyllä ajatella mitään syvällistä tai muuten löydän itseni niiskuttamasta kyyneleet silmissä jollekin olemattomalle.

- OCP

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
  • Tupa: Luihuinen
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #167 : Syyskuu 01, 2006, 16:56:40 »
Pari sellaista kappaletta on jotka saavat olon itkuiseksi..Yleensä ne ovat Nightwishin kappaleita, vaikkapa Kuolema tekee taiteilijan on niin surullinen, ja Fourever Yours. Taru sormusten herra elokuvamusiikki saa olon haikeaksi...Ja Britney Spearsin Everytime.
And they dream in their sleep

Miravir Ruusuton

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #168 : Syyskuu 01, 2006, 20:52:12 »
Jostain syystä Enyan Boadicea ja Mewin 156 saavat minut liikuttumaan. Samoilta artisteilta kyllä saavat monet muutkin kappaleet. Boadicea saa lähes kylmät väreet kulkemaan ja tuo aina mieleen kaikenlaista haikeaa ja samalla ihanaa. 156 taas on ollut suosikkini jo pitkään. Ensimmäisillä kuuntelukerroilla se jostain ihmeellisestä syystä sai minut suunnilleen purskahtamaan itkuun ja edelleen se vaikuttaa minuun voimakkaasti.

Sentencedin Killing Me, Killing You on yksi monista Sentencedin biiseistä, joka liikuttaa. Tässä on sanoissakin jotain.

Dreamtale - Silent Path
Mitä voisin sanoa? Rakastan tätä kappaletta ja sen tunnelmaa.

Aladdin - A Whole New World on yksi monista Disney-klassikoista, joita rakastan. Rakkaushömpötystä, mitä sitä muuta tarvitsee. ;)

Lisäksi on aivan ihana kappale, joka tuo mieleen myös monia ihania muistoja: Zen Café - Todella kaunis. Jotain täydelllistä.

Olen tietenkin unohtanut puolet suosikeistani, jotka saavat minut liikuttumaan mutta tässä nyt muutama.[/b]

Abahachi

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #169 : Syyskuu 03, 2006, 10:38:13 »
Minua koskettaa aika moni laulu, ja yleensä se johtuu sanoista, kauniista musiikista tai siitä yhteidestä missä se tulee. Tässä muutama mikä tulee mieleen:

Alphaville (tai Youth Group) - Forever Young

Some are like water, some are like the heat
Some are a melody and some are the beat
Sooner or later they all will be gone
Why don't they stay young

So many adventures couldn't happen today
So many songs we forgot to play
So many dreams are swinging out of the blue
We let them come true

Forever young, i want to be forever young
Do you really want to live forever, forever and ever

Tämä on varmasti itkettävin, surullisin ja koskettavin laulu mitä olen koskaan kuullut. Sanat ovat niin kauniit ja molemmissa versioissa on musiikissa se tietty herkkyys, mikä on hienoa, että he saavat minut itkemään ilman, että musiikki olisi mitenkään synkkää. Sillä sitä se ei ole.

Linkin Park - Numb (piano versio)

Tämä on niin kaunis ja herkkä, että pistää väkisinkin itkettämään. Haluaisin itse osata soittaa tämän, mutta minkäs voit kun piano ei minulle sovi. Tämä tuo minulle niin vahvasti mieleen yhden todella kauniin Rory/Logan videon, ja siksi tämä osaltaan saa minut joskus niin kauhean surulliseksi. *nyyh*

Sonata Arctica - Tallulah

Ihan mielettömän kaunis laulu.:)

Chieko

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #170 : Lokakuu 14, 2006, 00:17:49 »
Oasis - Wonderwall Koko laulu on upea ja muistuttaa minua mun isästä:D Se isä nyt totta kai on rakas ihminen. Isästä tulee mieleen myös  Simple Plan - Perfect.

Ja sitte toi Youth Groupin Forever Young se todella saa kyyneleet silmiin, niin kaunis laulu, ihanat sanat^^

anksu

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #171 : Lokakuu 14, 2006, 10:58:59 »
Minua koskettaa yleensä laulut jossa on surulliset tai muuten tosi kauniit sanat. Harva kuitenkaan itkettää, yleensä tulee vain surullinen olo. Koskettavia biisejä on ainakin
Apulanta - Ilona? ihana biisi, rakastuin tähän joskus ehkä 13-vuotiaana kuullessani sen ensimmäisen kerran ja vieläkin biisi koskettaa yhtä paljon. Biisi on joskus teini-iässä saanut minut itkemään, kun on ollut tosi paha olo ja olen kuunnellut tämän. Myös monet muut Apulannan biisit  koskettaa.

Vanilla ninja - When the indians cry ihan hiljattain olen vasta kuullut tämän biisin. Sanat ja musiikki ovat tosi kauniit.

t.a.t.u - Gomenasai kaunis biisi. Tässäkin on hyvät sanat.

zulggis

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #172 : Lokakuu 26, 2006, 01:58:48 »
Himin biisit liikuttavat useasti jos kuuntelee tarkkaan ja miettii sanoja ja musiikkia.
Tällähetkellä oma liikutusnyyhkytys kappaleeni on The Crashin - Thorn in my side.
Siihenkin on syynsä mutta siitä tulisi liian pitkä juttu tänne kirjoitettavaksi. *surullinen hymy*

If you're not around here
I am gonna fall, yeah I am gonna fall
If you're not around me
I am gonna lose, yeah I am gonna fall

kliseekliseeklisee

Nuorallatanssija

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #173 : Lokakuu 28, 2006, 22:52:28 »
Kyllä se on Indicaa. "Nuorallatanssija"-niminen kappale, josta juontaa juurensa minun nimimerkkinikin tälle foorumille, saa minut liikuttumaan kyyneliin herkkyydellään, ja sillä, mitä biisistä tulee mieleen. Muistan siitä aina sen yhden Indican keikan, tai ainakin sen jälkimainingit, kun istuin yksin kylmässä yössä bussiasemalla tunteja ja odotin epätoivoissani bussia. Tästä on jo vuosi, mutta silti se tunnelma on yhä kosketeltavissa, kun kuuntelen Nuorallatanssijaa.

No Wings

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #174 : Lokakuu 29, 2006, 11:18:19 »
Miten huomasin tämän topicin vasta nyt??
Noh, kuitenkin. Minua koskettaa eniten Nightwishin tuotanto. Melodia ja laulu ja sanat ovat niin upeat ettei edes sanotuksi saa. Esimerkkejä näistä ovat Dead Boy's Poem, Sleeping Sun, Walking In The Air, Swanheart, Two For Tragedy, Bless The Child, Beauty Of The Beast, Kuolema Tekee Taiteilijan.  Olihan niitä vielä muitakin mutta jos olisin jatkanut, olisi tähän varmaankin tullut Nightwishin kaikki biisit. :D
En kuitenkaan koskaan ole alkanut itkeä missään biisissä... kait. :)

Täytyy myös sanoa että Queenin Who Wants To Live Forever on aivan ihana kappale. Siinä on ihanat sanat ja laulu on upea.

Myös Star Wars musiikki on upeaa. Kloonien hyökkäys -elokuvasta John Williamsin Across The Stars on niin ihana että se on ollut lähellä saada minut itkemään. :) Kuuntelen sitä tälläkin hetkellä ja olen taas jonkun parkukohtauksen partaalla.

Muuta ei juuri nyt tule mieleeni.