Kirjoittaja Aihe: Koskettavia kipaleita  (Luettu 48312 kertaa)

0 vuotislaista ja 3 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

alcor

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #125 : Lokakuu 22, 2005, 13:17:09 »
Olen täysin rakastunut laulajaan nimeltänsä Björk. Levyjä omistan pari kappaletta vain, mutta silti olen ihan hurahtanut. Ihania lauluja, koskettava ääni, erittäin tunteellista kamaa. Biisejä voisin luetella loppupäivän, mutta sanotaan nyt vaikka esimerkkinä Human Behaviour, There's  More To Life Than This ja Aeroplane. Oikeasti. Taidetta.

Sen lisäksi Bon Jovin biisit koskettavat. Tykkään siitä, että biiseissä on sanomaa, ja Bon Jovin biisit ovat täynnä sanomia. It's My Life esimerkiksi tehtiin WTC:n innoittamana. Biisit ovat suorastaan täynnä tunnelatauksia ja Jon Bon Jovin ääni on erittäin kaunista kuultavaa. Lempibiisini ikävä kyllä on kyseinen It's My Life, vaikka onkin hittibiisi. Olen aina tykännyt, sitä kuunnellessa kylmät väreet kulkevat selässä. Rakastan.

Sitten yksittäisiä biisejä, jotka koskettavat, ovat mm.

The Cranberries - Zombie (kaikki jotka tuntevat laulun takana olevan tarinan ymmärtävät, mistä puhun)
Aerosmith - I Don't Wanna Miss a Thing (pilattiin tosin tunkemalla Armageddoniin...)
Ben E. King - Stand By Me (leffakin on muuten ihan paras!)
The Eels - Beautiful Freak (tämän biisin kauneuteen on monia syitä, mutta paras niistä on eräs, joka on erittäin henkilökohtainen, joten en sitä tässä mainitse).

Coccinelle

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #126 : Lokakuu 24, 2005, 20:06:24 »
Taru Sormusten Herrasta - leffamusiikki on aina yhtä ihanaa. ^-^ Siitä tulee niin leppoisaksi ja rauhalliseksi, ja sitten alkaa vain hymyillä ja silmistä valuvat kyynelet. n_____________________________________n
Ai niin, sitten on vielä Akon - Ghetto, koska siinä on niin koskettavat sanat. o__;; Ja se on jotenkin jännä biisi muutenkin, siis musiikiltaan.
Myös The Cranberries - Zombie, sanojensa ja musiikin vuoksi.
Vieläpä Good Charlotte - The Truth, mielettömän ihana biisi.

Minun mielestäni sekä sanat, että musiikki voivat koskettaa, niin yhdessä että erikseen. Eli ei sillä ole niinkään sillälailla väliä. If you know what I mean.

Marie Crystal

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #127 : Marraskuu 03, 2005, 11:48:15 »
Herttaiset, hiljaiset, unelmoivat ja haaveelliset sävelet ovat ihania ja itkettäviä. Viulun ja sellon kaunis soittaminen on herttaista. Tumma ääni on piste iin päälle. Esim. Britney Spearsin someday. Minuun iskee myös korkealle nousevat lalulut ja kirkkaat teknot. kaikki rauhallinen musiikki on ... Sitä mitä kysyttiin. ;)

Sirenia

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #128 : Marraskuu 03, 2005, 14:27:46 »
Kevyen metallin edustajien rakkauslaulut ja muuten vain hitaat biisit ovat niitä jotka saavat miutkin herkistymään. Sonatan ja Nightwishin, Charonin ja tällaisten, ai että ne ovat ihania. Ja suuresta osasta tulee mieleen niin paljon hyviä muistoja.

Myös elokuvamusiikki on omiaan tähän, LotR jne. ovat aivan ihania..

HelMill

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #129 : Marraskuu 03, 2005, 20:07:22 »
Olen selannut tässä kaikkien kirjoittamat viestit :)
 ja poiminut sieltä talteen muutamia kipaleita ;D

eli kiitos kun kerroitte mistä pidätte :)

omasta mielestäni esim. Oasis - Wonderwall on ihana kappale!
((huomasin että joku muukin oli maininnut pitävänsä siitä:)))

Jazz

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #130 : Marraskuu 08, 2005, 21:05:40 »
Hmm...

Sonata Arctica - Tallulah
Ihan ehdoton ykkönen.. ^^ Siinä on koskettavat sanat ja sävel kulkee hyvin. Ajattelin yrittää soittaa sitä pianolla.. Siinä onkin varmaan opettelemista.. =)

Laitan sanatkin tähän... x)

Remember when we used to look how sun sets far away?
And how you said: "this is never over"
I believed your every word and I guess you did too
But now you're saying : "hey, let's think this over"

You take my hand and pull me next to you, so close to you
I have a feeling you don't have the words
I found one for you, kiss your cheek, say bye, and walk away
Don't look back 'cause I am crying

I remember little things, you hardly ever do
Tell me why
I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me

You let my hand go, and you fake a smile for me
I have a feeling you don't know what to do
I look deep in your eyes, hesitate a while...
Why are you crying?

Tallulah, It's easier to live alone than fear the time it's over
Tallulah, find the words and talk to me ,oh, Tallulah,
This could be... heaven

I see you walking hand in hand with long-haired drummer of the band
In love with her or so it seems, he's dancing with my beauty queen
Don't even dare to say you hi, still swallowing the goodbye
But I know the feelings still alive- still alive

I lost my patience once, so do you punish me now
I'll always love you, no matter what you do
I'll win you back for me if you give me a chance
But there is one thing you must understand

Celine Dion - My Heart Will Go On
Tämäkin on koskettava.. =) Joo

Uriah Heep - Lady in Black
Koskattavat sanat ja muutenkin... Se musiikki on jotenkin.. Sumuista.. heh.. X) Minulla on omat sanani..

miyai

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #131 : Marraskuu 10, 2005, 19:25:11 »
Minulla on monta biisiä, jotka saavat minun ajattelemaan asioita ja vakavoitumaan.

Zen Cafè - Todella Kaunis
Ainoa suomalainen biisi, mikä saa herkistymään. Ihanat sanat. Kun kuuntelee sanoja tarkkaan, niin ymmärtääkin ne.

E-Rotic - Moonlight Shadow
Todella surullista tositarinaa kuvataan tässä biisissä. Meidän musiikinmaikka kertoi tämän tarinan meille, muuten en ymmärtäisi näitä sanoja ja itse tarinaa.

Maroon 5 - She Will Be Loved
Tässäkin tämä tarina on koskettava. Joskus kuuntelin oikeen urakalla tätä biisiä, aina vaan uudestaan. Mutta en sentään enää.

Brian McFadden - Almost Here
Tätäkin kuuntelin aikoinaan urakalla, mutta en enää. Tässäkin tämä ääni vaikuttaa eniten. Se on myös ihanaa, kun tässä laulaa mies ja nainen.

Tulipa lista. :D

Poissa Smoothie

• ilokaasu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • oh mama.<3
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #132 : Marraskuu 11, 2005, 16:24:55 »
Onhan näitä monta, mutta laitan nyt esimerkiksi;

Simple Plan - How could this happen to me

Se biisu vaan kuulostaa niin kamalan... epätoivoselta? I'm sick of this life... Niin minäkin. Siitä saa sellasen sanoman jotenki, että on huono olla. Ja toisekseen, onhan tällainen ficcikin olemassa, sekin saa poraamaan, kun tietää mitä tapahtuu ja sillee... En rupea spoilaamaan. ^^

Aina se iskee. <3

How could this happen to me?
I've made my mistakes
I've got no where to run
The night goes on
As I'm fading away
I'm sick of this life
I just wanna scream
How could this happen to me?

Enwiriel

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #133 : Marraskuu 20, 2005, 19:00:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Éowyn"

Emiliana Torrini, Gollum's song.
Se ääni, se musiikki, ne lyriikat. Aina, jos len tapellut erään inhottavan luokkalaiseni kanssa, ja hän on vienyt kaikki ystini, niin tämä kohta
No loyal friend,
was ever there for me

Niin Gollum's song se vain on niin kaunis.... Ja itse asiassa se koskettaa minua erityisen paljon juurin sen takia että se on niin synkkä. Sillä vaikka näytän iloiselta ja luulen olevani iloinen ihminen löydän itseni usein miettimästä synkkiä ajatuksia. Aivan yhtä synkkiä kuin tuo kappale.

Niin ja sitten on Annie Lennoxin Into the West Lord of the Ring:sistä  se nyt vain on niin kaunis ja niin surullinen ja kuvastaa juuri sitä tunnetta kun tajuaa että kaikki loppuu aikanaan. Mikään ei kestä ikuisesti.

ankie

• Ankeuttaja
Koskettaa paljon!
« Vastaus #134 : Marraskuu 20, 2005, 19:33:06 »
My Heart Will Go On- Celine Dion
-Vanha, mutta hyvin ihana. tulee mieleen Titanic elokuva.. En tiedä, mutta se vain koskettaa.

Ensivuoden rakkaustarina- Tese
-hyvin ihana laulu. valitettavasti en ole kuin kertosäkeen kuullut.

Kaksi lensi yli käenpesän- Freema
-Tulee ikävä kesäleiriä, kun siellä mä ihastuin. ;)

Täällä pohjan tähden alla(vanha)
-Nyt te nauratte, kun tämä on tämmönen "kirkko" musiikkia, mutta tämä laulu on todella koskettava. Lauloin tämän isomummuni hautajaisissa.

Thera

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #135 : Tammikuu 02, 2006, 13:49:59 »
You Raise Me Up: Josh Groban
ehkä johtuu äänestä, sillä westlifen sama ei kosketa yhtään...
Who Painted the Moon Black: Hayley Westenra
kaunis ääni, kauniit sanat ja kaunis sävelmä...

MySonata

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #136 : Tammikuu 04, 2006, 10:40:13 »
Minua koskettaa Apulannan odotus. Se on kuin kertomus minun ja rakkaan (entisen) hoitohevosen tarinasta. Kuin suoraan. itken aina kun sen kuulen, ja muistelen rakastani. RIP..
Toinen mikä koskettaa on Sonata Arctican Tallulah, sekä Shamandalie. Toki lähes kaikki Sonatan kappaleet on loistavia!
Myös klassinen kappale, Kuutamosonaatti (hidas osa) on jotain niin koskettavaa. siä ei pysty soittamaan loppuun itkemättä. Muistoja se niin paljon mieleen tuo.

Vendelay

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #137 : Tammikuu 06, 2006, 12:02:16 »
Tällä hetkellä erityisesti koskettaa PMMP:n Salla tahtoo siivet biisi, sillä minulle liiankin läheinen aihe.

Ja Apulannan ensimmäisen albumin (Attack of the A.L. ppl) lähes kaikki biisit koskettavat. Siihen liittyy niin paljon muistoja, ja sanat niin.. en löydä oikeaa sanaa mutta jokatapauksessa ^^

Sauerkraut

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #138 : Tammikuu 06, 2006, 13:32:08 »
No..Ei ehkä mitenkään kovin koskettava, mutta Megadethin Of Mice and Men herättää minussa tunteita. Kappale itsessään ei ole mitenkään erikoinen, mutta aina sitä kuunnellessani mieleeni tulee eräs hetki. Eräs hieno hetki, jonka aikana tuota biisiä (ihan livenäkin vielä) soitettiin.

acoustic

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #139 : Tammikuu 06, 2006, 17:37:02 »
Apulanta - Odotus
Mielettömän kaunis biisi, jota en ole vähään aikaan kuunnellut, mutta koskettaa aina samalla tavalla. Sanoitukset ja musiikki sopivat hyvin yhteen, ja molemmat niin kauniit..koskettaa, en osaa kuvailla miten.

Yö - Joutsenlaulu
Rakastuin tähän ensimmäisen kerran kun sen kuulinkin, pelkkä nimikin tuo mieleen muistoja ja kaipausta. Musiikki on ihanan rauhallista, viulu aiheuttaa paikoin kylmiä väreitä.

Eppu Normaali - Joka Päivä ja Jokaikinen Yö
Eppujen biisiksi jotenkin hento, osannut rauhoittaa minua joka tilanteessa. Sanoitukset kuvailivat yhtä elämänvaihettani, tehden tästä vielä hirveän henkilökohtaisenkin biisin. Pidän siitä, kuinka musiikki pysyy koko ajan rauhallisena, erottuen monesta Eppujen [vanhemmasta] biisistä.

Denigrate - Mombasa
Jotenkin tämä kosketti näin enemmän, kuin Taiskan esittämänä, ehkä sen takia, että Denigrate lauloi sen Menolippu Mombasaan-leffassa lopussa; ehkä sen takia, että pidän laulajan matalasta äänestä enemmän kuin Taiskan kirkkaana sointuvasta äänestä - Denigraten laulamana biisi osaa säilyttää sen oikean tunnelman, ainakin minun mielestäni.

Olisihan noita vielä lisääkin, varsinkin Apulannalta, mutta en nyt rupea muita listailemaan.

Hjalli

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #140 : Tammikuu 07, 2006, 23:31:06 »
Mel C - I Turn to You. Myönnän, olen outo. Mutta assosioin tämän kappaleen voimakkaasti Parempi kuin Beckhamin diskokohtaukseen. Se on jälkikäteen ajateltuna upeasti toteutettu, ja kyseisen kohdan ansiosta aloin tätä kuunnella. Kaunis kappale.

Zen Café - Piha ilman sadettajaa. Joskus tämä oli ehdoton suosikkikappaleeni, ja metsästin sitä aina radion toplistalta illalla. Muistan eräänkin kerran kun nojasin patteriin, katselin ikkunasta ulos ja kuuntelin tätä. Videokin oli oikeasti ahdistava.

karvanoppa

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #141 : Tammikuu 12, 2006, 14:50:04 »
Aivan uskomattoman ihana on Robbie Williamsin Nan's song Uskomattomat sanat!! Ja melodiakin.. Siitä tulee niin haikee olo

Ja tietysti Hectorin Lumi teki enkelin eteiseen Muitan kun kai antti tuisku laulo sen idolsissa. Ääni oli niin ja näin mutta ihanat sanat! (taas vaihteeks)

Wiria

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #142 : Tammikuu 14, 2006, 23:13:00 »
KoRnin Daddy ja Kill You. Daddyn olen kuunnellut vain kerran, sillä biisi on oikeasti todella traumaattinen. Tuntuu pahalta kuunnella Jonathanin itkua ja kivun vuodatusta...Sen biisin jälkeen tulee olo, ettei itse saisi olla masentunut, kun mitään niin kamalla ei ole koskaan itselle tapahtunut.

efficiency

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #143 : Tammikuu 17, 2006, 19:16:06 »
CMX:n Ruoste. Loistavat sanat ja aivan ihana melodia..
Se vain on niin kaunis kappale, että sen kuullessa ei voi tehdä muuta kuin keskittyä kuuntelemaan.

Ja pitää mainita myös mainita vähemmän tunnettu Zen Cafén kappale, Vanha opettaja. Sanoista tulee surullinen
olo ja melodiakin kuulostaa jotenkin todella surulliselta..

Poissa Scabbers

• Vuotislainen
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #144 : Tammikuu 18, 2006, 17:05:26 »
Titanicista tuttu My heart will go on, jonka esittääkin Celin Dion. Kappaleen melodia on hyvin kaunis ja sanat ovat samaa luokkaa. Pistää itkettämään melkein aina, kun kuulen sen. Samalla teemalla jatkaa myös Titanicista tunnettu Rose, joka on ikään kuin instrumentaalinen versio My heart will go on:lle, tosin poikkeavaisuuksia saattaa löytää monestakin kohtaa. Tässäkin sävelmä on paikallaan ja siinä vain on jotain sellaista mistä pidän.

Stellan kappaleissa on hienot sävelet ja laulajalla on nätti ääni. Varsinkin Aamun kuiskaus, Häävalssi, Tulva ja Viimeisen kerran ovat uskomattomia. Itse kiinnitän kamalasti huomiota sanoihin ja Stellan kappaleet toimivat odotusteni mukaan. Myös sävel on kaikissa ihana. Nightwishin Ghost Love Scoressakin on melkeinpä parhaimmat sanat mitä kappaleiden osalta tiedän, sävelestäkään ei löydä mitään haukkumisen arvoista.
Koska tunteet menevät järjen ohi?

Herra Tohtori

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #145 : Tammikuu 18, 2006, 17:27:02 »
Mnjaa.

Julia Saanio - Sanat

Star Wreck 6 -elokuvan lopputekstikappale. Mainiota työtä, en ala tähän sanoitusta latelemaan, mutta kappale sopii täydellisesti tuon elokuvan lopun tapahtumiin... Mitä, ettekö ole vielä katsoneet elokuvaa? Katsokaa se.

Poissa Bruce Air

• Paleleva häntä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #146 : Tammikuu 20, 2006, 17:13:19 »
Iron Maiden - The Educated Fool
Kaunis. Käsittämättömän kaunis, surullinen ja rauhallinen omalla tavallaan. Tiedän että moni ei todellakaan voisi sanoa tästä samaa. Herra Bayleyn ääni on mielestäni tässä parhaimmillaan ikinä. Kappaleen sanoitus ja melodiat natsaavat. Varsinkin sanat ovat todella uskomattomat, sopivat niin mahtavasti toisiinsa ja melodioihin.

Iron Maiden - Rainmaker
Tässä ne sanat, niihin voi todella samaistua. Sanat ovat niin erilaista Maidenia, luultavasti Dickinsonin kirjoittamat. Myös Dickisonin ääni ja kitarasoolot ovat suurta plussaa.
Ja muutamat menkööt perään huomenna.

Cirous

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #147 : Tammikuu 20, 2006, 22:13:30 »
Elokuvamusiikki pääasiassa, koska musiikin on tavallaan nähnyt myös liikkuvan kuvan hahmossa, jolloin se herättää jotain tunteitakin. Esim. Enyan "May It Be" tuo heti mieleen kaikki silmänkostumiset TSH:ta katsellessa ja heti silmäkulmat on kostumassa.

simson

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #148 : Helmikuu 04, 2006, 20:42:07 »
Mulla on montakin kappaletta, jotka koskettavat mua - tässä vain muutama niistä (koska siitä listasta tulisi aika pitkä muuten.... ;P

Aerosmith - I Don't Want To Miss A Thing Se on niin koskettava kappale, kerran mulla oli erittäin vaikeaa, ja kun kuuntelin tuota kappeltta, aloin suunnilleen itkeä.... Enennen en edes koskaan kuunnellut kappaleen sanoja, mutta nyt olen alkanut miettiä, että mitä siinä oikeasti edes sanotaan...

I don't wanna close my eyes,
I don't wanna fall asleep,
Cause I'd miss you babe,
And I don't wanna miss a thing,
Cause even when I dream of you,
The sweetest dream would never do,
I'd still miss you babe,
And I don't wanna miss a thing

Eminem - Mockingbird Kun mä kuulin biisin eka kerran, mä en voinu uskoa, että se oli Eminemin tuotantoa... Koska se kuulosti niin kauniilta, ja sanat ovat todella kauniit - ei Eminem mun saaman kuvan mukaan mitään TUOLLAISTA musiikkia tehnyt. Mutta niinpä se vain oli Eminemin biisi, ja mä rakastuin siihen heti. Nykyään mä jopa kuuntelen Eminemiä mielelläni, varsinkin seuraavia kappaleita: Mockingbird, When I'm gone, Toy soldiers

Now hush little baby, don't you cry
Everything's gonna be alright
Stiffen that upper lip up little lady, i told ya
Daddy's here to hold ya through the night
I know mommy's not here right now and we don't know why
We feel how we feel inside
It may seem a little crazy, pretty baby
But i promise momma's gon' be alright

Marc Anthony - I Want To Spend My Lifetime Loving You Tämä on aivan ihana biisi, jonka kaikki Zorron naamoi-elokuvan nähneet varmaankin tietävät... Mulla meni tosi pitkään, ennen kuin sain selville, että mikä biisin on kyseessä, mutta lopulta sekin selvisi.... Kappale on ihana laulu, ja aina kun katson Zorron naamio - elokuvaa, mun on pakko katsoa loputekstitkin, jotta kuulen biisin..ja parhaimmillaan mä kelasin sitä niin, että kuuntelin biisin jotain kolme kertaa.... xD

I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
I will want nothing else to see me through
If I can spend my lifetime loving you

Wetering

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #149 : Helmikuu 12, 2006, 18:17:58 »
En nyt ole esittäjästä aivan varma, kun biisin monia vuosia sitten kuullut, ja myöskin koneelta kadottanut, mutta muistelisin että taisi olla sen niminen kuin: Shemssi - Say you will be mine kappaleella.
 Todellinen hempeily biisi, mutta mahtava sellainen. Pidän laulun koskettavista ja sanoista ja kauniista sovituksesta, jonka kruunaa laulajan pehmeä ääni ^^ .