Kirjoittaja Aihe: Koskettavia kipaleita  (Luettu 61879 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Voyageuse

• Vuotislainen
Koskettavia kipaleita
« : Helmikuu 05, 2003, 14:01:09 »
Minkälaiset kappaleet teitä koskettavat? Ovatko sanat vai sävel tärkeämpiä?

Itselleni tärkeitä kappaleita ovat esim Nightwishin Away (itken aivan hysteerisesti, kun kuulen sen, koska se on niin kaunis ja liittyy elmäntilanteeseeni), Come cover me, Fantasmic ja oikeastaan koko Wishmaster-levy. Muita minua lähellä olevia kappaleita ovat esim. Rautavaaran Sininen uni (joka ilta, kun lamppu sammuu jne.) ja Kaija Koon viimenen lento. Tuo Kaija Koon kappale on ihan mahdoton, kun en kuorossakaan pysty laulamaan sitä, kun minua itkettää niin paljon!

Minulle tuon tyylisessä musiikissa sanat ovat tärkeitä, mutta melodiaakaan ei saa unohtaa. Tietysti jos kuuntelen instrumentaalimusiikkia, on melodia ja sovitus tärkeimmät.

Muistakaa ne perustelut. -Ron

//20012005, siivoilin, ~Lii
Calm, calm, calm

Poissa Zhenoa

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
    • http://r2.missalie.net
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #1 : Helmikuu 05, 2003, 15:36:10 »
Rurouni Kenshin-animen OAV:ien musiikit saavat edelleenkin aina joskus tipan linssiin. Ensimmäisen osan alussa ja lopussa soiva In Memories on uskomattoman aavemainen ja kaunis kappale, ja varsinkin loppuosassa erään "kohtalokkaan" kohtauksen vuoksi olin jo valmiiksi kyynelissä. Toisen OAV:n Heart of the Sunrise on myöskin näitä nyyhkytyksiä aiheuttavia kappaleita, siinäkin muistuu mieleen aina animessa tapahtunut hyvin herkkä kohtaus. Sniff.
  Koskettava, mutta ei niinkään kyyneliin johtava, on Escaflownen Sóra. Tämäkin aivan käsittämättömän kaunis kappale, nams.

Poissa jenan

• Vuotislainen
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #2 : Helmikuu 05, 2003, 16:41:11 »
Voisin sanoa Apulannan Ilonan [Q se on niiiiiin ihQ ja niiiiiin kaunis ja vähänkö kaikki tykkää siitä!!!!11!]. Ei välttämättä kappaleena niin [vaikka hyvä kappale onkin], mutta kuuntelin sitä paljon joku 1½ vuotta sitten, ja silloin minulla oli niin huono olo kaikenlaisista asioista.
Ja nyt kun kerran Apulannan makuun päästiin.. :D Odotuksella on myös koskettava vaikutus minuun, siitä tulee minulle jostakin syystä mieleen Sormusten herra, erityisesti Sormusten ritareiden loppu [tämä nyt kuitenkaan ei ole erityissyy miksi Odotus koskettaa].. Sanat on kivat, mutta silti se on se koko kappale...

Queenin We are the champions. En voi sille mitään, mutta tuo kappale [erityisesti kertosäe] on aivan ihana. Ja tämä kappale on ihana kuulla ruokavälkällä hyvien ystävien esittämänä [hyvin epämääräisellä sävelellä].
Me olemme herkkusieniä.

Ja kun tässä nyt on kuunnellut lähes pelkästään Queeniä parin viikon ajan, löytyy muitakin koskettavia piisejä.
Show must go on, siinä vasta kappale! My soul is painted like the wings of butterflies/ fairytales of yesterday will grow but never die/ i can fly - my friends.. Tuo kohta on niin kaunis, ja kun Fred on koko kappaleessa niin ihana [kuten aina]..
Jo pelkät Scandalin sanat saivat minut liikuttuneeksi. Today the headlines, tomorrow hard times, and no-one really knows the truth from the lies.. Ja kun kappaleen kuulin, se vain vaikutti enemmän.
The miraclen sävel ei sinäänsä ole järkyttävän merkittävä [hieno, muttei erityinen], mutta ne sanoitukset. The one thing we're all waiting for, is peace on earth and an end to war.. Kertokoon itse tuo kohta.

Maamme-laulu. Enimmäkseen se toinen [kai se on toinen?] säkeistö ja varsinkin sen loppu [ja kerran laulus synnyinmaa korkeimman kaiun saa]. Pisti itkettämään kun itsenäisyyspäivänä kuului radiosta ja tuli ajateltua kaikkea.

Olen tänään suorastaan perusteluiden mestari.  :roll:

muokkismiehiä pukkaa.

Kentin Quiet heart. Ououou. Ne sanat on sitten upeatupeatupeat. Kentillä on niin monia upeita kappaleita, mutta erityisesti tämä kappale on jäänyt mieleeni koskettavana. Sävel on toki hieno, mutta Quiet heartissa sanat ovat mielestäni erityisen hienot. It´s not the rain, it´s not the streetlights that makes your skin so pale at night. It´s your quiet heart and your silence..

Ekalta ällimäkpiili-levyltä löytyvä Neighborhood Vonda Shepardin esittämänä. Naapurissani ei ole ketään erikoista, joten sillä tavalla nämä sanat eivät niin iske [vaikka hienot sanat ovatkin]. Ally McBeal oli yksi ehdottomia lempisarjojani ja Neighborhood oli nimenomaan tässä sarjassa niiin loistava.

Scandinavian Music Groupin Tästä eteenpäin. Itkettää lähes aina kun kuulen tämän. Tässä taas näitä minun mielikuvia: ihan selvästi formulabiisi! :) Ja formuloista kovasti tykkään. Tämä on semmoinen formuloiden pelkobiisi minulle [eli pelkään, että kaikki ei mene kuten toivoisin, mikä EI tarkoita, että toivoisin Kimin menestystä]. Hän miettii kuraisella tiellä ettei taida haluta mitään.. Eh.

Spice Girlsin Naked. Ihana kappale. Vaikka sain tänään kyllä kuulla siitä, että pidän tästä kappaleesta. Oikeastaan silloin, kun spaissarit oli IN, en pitänyt tästä kappaleesta erityisesti. Eilen [10.3] kuuntelin Spice-levyä koko päivän ja Naked oli kyllä eniten soitossa. Naked tuo mieleen stripparin tai ilotytön. Joka ei häpeä mitä on. Mm.

Fleur

• Ankeuttaja
Perustelujen MM...
« Vastaus #3 : Helmikuu 05, 2003, 17:16:35 »
Ally McBeal-laulaja Vonda Shepardin You belong to me on liikuttava lähinnä sanoituksen takia. Ja myös melkein kaikki laulut [en kyllä hirveän monta ole kuullut] joissa soi viulu. Sen ääni vain yleensä kuulostaa...sellaiselta.
Dramaattisten Rakkauslaulujen Mestaruus menee kyllä Moulin Rougen soundtrackille. Come what may/I will love you/until my dying day...

Muoks. Tämä soi juuri äsken ja unohdin sen silti:
Alanis Morisetten Flinch. Ääni, melodia, sanat.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #4 : Helmikuu 05, 2003, 18:20:30 »
On muutama kappale, jotka saa mut melkein kyyneliin. Joskus mua rupee itkettään joku kappale kun laulan sitä, jos se on hyvä.
   Yleensä se on melodia, joka liikuttaa. Tykkään enemmän mollikappaleista, en tiedä miksi... Nightwishin Sleeping Sun on ihana, liikuttava kappale. Lähinnä juuri se melodia. Ja Walking In The Air kanssa (ihan sama onko se Nightwishin esittämä vai ei, aina yhtä hyvä). TTT:n soundtrackillä on yks ihana biisi, Forth Eorlingas. Se saa mut kyyneliin, kun muistelen leffaa siinä kohdassa, missä se tulee... Ja Rohanin tunnari on hyvä. Onneksi osaan soittaa sen viululla...
   Kappaleita olisi varmaan tosi monta, mutta nuo ovat ensimmäiset jotka tuli mieleen...

Satsuki

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #5 : Helmikuu 05, 2003, 20:37:41 »
Koskettavia kappaleita? Niitähän löytyy vaikka millä mitalla...
Pitkäaikainen itkubiisini on Blurin Clover Over Dover ("So when you push me over/ Don't bury me I'm not worth anything..."), samoin kuin Placebon My Sweet Prince ja Smashing Pumpkinsin Disarm ("The killer in me is the killer in you/ What's a boy supposed to do").
Nyt ihan viimeaikoina olen törmännyt pariin tosi liikuttavaan kappaleeseen, jotka saivat kyyneleet silmiin.

Enigma: Return To Innocence
Tämä on tajuttoman kaunis ja liikuttava, niin puhdas ja ihana kappale. Videokin on niin kaunis ja lämmin. Oi oi. =)

Glay: Winter Again
Jrockia/poppia, you decide. Kaunis, upea kappale, jotenkin surumielinen. Sanatkin ovat - noh, japaniksi tietysti, mutta käännöset lukeneena sanon - haikeat.

Tuosta melodia vai sanat -jutusta: sanat ovat hyvin tärkeät, niissä on oltava sisältöä. Mutta lähtemättömän vaikutuksen jättää se kokonaisuus, minkä biisi muodostaa. Tunnelma, soittimet, sävel, laulajan ääni ja eläytyminen etc.

Kuu

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #6 : Helmikuu 07, 2003, 17:43:31 »
Oi. Niitä löytyy kyllä hyvin paljon muuta eniten mut saa kyynelten partaalle kaikki kappaleet jotka on melodisia ja kauniita, tietysti laulajan ääni pitää olla kaunis ja kirkas myös, ja sanooissa pitää olla tarkoitusta, mutta yleensä se on se melodia johon kiinnitän ensimmäiseksi huomion.

Tämmöisiä kauniita kappaleita löytyypi monista anime-sarjoista, mutta tällä hetkellä eniten mua liikuttaa
Inu Yasha - Dearest. Se on iin kaunis. Jos osaisin enemmän japania niin varmasti olisivat sanatkin todella kaunit, mutta vielä ei oikein sitä sanomaa saa kun ymmärtää vaan muutaman sanan sieltä täältä. Musiikki on todella kaunista ja laulajan ääni aivan upea. Suosittelen hakemaan käsiinne jos hempeillä haluatte, niinku minä. Kaunis on. Ah.

Éowyn

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #7 : Helmikuu 07, 2003, 20:33:25 »
Te pidätte minua outona, mutta tulen jotenkin hetkellisesti surulliseksi,
kun kuuntelen Jore Marjarannan 'Haaveet Kaatuu'-biisiä.
Ai että miksi?
Siksi, kun se kertosäe.
Haaveet kaatuu,
niitä nousemaan en saa.
Haaveet kaatuu,
tahdoin paljon kauniimpaa

Ehkä sen takia, että se sopii kuin nakutettu senhetkiseen elämäntilanteeseeni, siis siihen, kun sain ponini.
En osannut kuvitella mitään ongelmia, ja odottamatta,
ponin lantio murtui. 6kk 5mx5m tarhassa ei saanut edes kävelyttää.

En osannut kuvitella mitään noin pahaa ongelmaa. Haavelin kilpailemisesta yms. sellaisesta, mutta siis,
tahdoin paljon kauniimpaa.

Ja sitten, kuten Chabatilla
Nightwishin Dead Boy's Poem.
Se vain on niin surullinen. En osaa siitä sanoa muuta. Kaunis.

Emiliana Torrini, Gollum's song.
Se ääni, se musiikki, ne lyriikat. Aina, jos len tapellut erään inhottavan luokkalaiseni kanssa, ja hän on vienyt kaikki ystini, niin tämä kohta
No loyal friend,
was ever there for me

Anteeksi, ei ollut tarkoitus tähän omia murhieta vuodattaa. Anteeksi.

Muoks.
Ja sittehn se Yön
Rakkaus on lumivalkoinen

Chérubin

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #8 : Helmikuu 08, 2003, 23:12:36 »
Nine Inch Nails - The Great Below  Kaunis, rauhallinen laulu... Laulajalla on hyvä ääni... Tämä laulu on minun mielestäni koskettava... Mutta se on tottakai vain minun mielipiteeni...

John Lennon - Imagine Tääkin on mun mielestäni tosi kaunis... Varsinki sillon kun oon ollu kaverilla yötä ja sitte aamulla kuunnellaan sitä krapulassa ja kaveri ja sen äiti polttaa ja niistä röökeistä nousee se savu ja on pimeetä ja silleen... :roll: Sillon tulee yleensä vähän haikee olo?

Alyssa

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #9 : Helmikuu 09, 2003, 14:07:18 »
Tears in Heaven- Eric Clapton

Tämä biisi on aina ollut jotenkin läheinen minulle, se on niin hiljainen, surullinen ja olen kuunnellut sitä monta kertaa ollessani surullinen. Se on niin rauhallinen ja ihana, sitä kuunnellessa tulee melkein kyyneleet silmiin...  :cry:

There you'll be- Faith Hill

In my dreams I'll always see you soaring by the sky
In my heart there'll always be a place for you
For all my life
I'll keep a part of you with me
And everywhere I am there you'll be
And everywhere I am there you'll be

Se on niin koskettava. Sitä kuunnellessa tulee jotenkin haikea mieli, sanat ovat myös ihanat.

My Heart Will Go On- Celine Dion

Aika 'vanha' kappale, mutta jaksaa silti koskettaa. Siinä on sellaista haikeutta, joka saa muistelemaan vaikeimpia aikoja ja itkemään niille.

torjuttu

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #10 : Helmikuu 09, 2003, 23:33:10 »
Minä olen siis kai viellä olemassa, toivottavasti tämä ei mene ihan väärään paikkaan, eli minulle merkittäviä kappaleita.

Apulannan ilonan ympärille vaipuu ikuinen hiljaisuus. Se tulee aina olemaan enemmän, kun mikään muu kappale koskaan, vaikken musiikillisesti siitä juuri pidä.

Amorphiksen The way.

So lonely to wander
So sad to be alone
In the mist of the unknown
Trying to fool myself with dreams that never come true
So hard to stand my ground  
Never again will I fail .

Mitä tuohon vielä voisi sanoa. Loistava biisi sanallisesti, kuten musiikkillisestikkin.

Dark tranguillityn Lethe. For you are the life that i hate. Eli tämän biisin lyriikka osasto on vallan mahtavan synkkää.

Kovenantilta klöytyy viellä sen niminen biisi kun mannequin, vaikkeivat pojat niin tuota enklantia osaakkaan, on biisi aivan loistava.
Kaunista pimputtelua ja laulua, ei mitään hirveää tunnelatausta tähän biisiin kyllä ole, kuten nuihin muihin.

Vielä voisinmainita Amorphiksen biisin Goddes (Of the sad man) Annan tässä vähän lyriikkaa kyseisestä kappaleesta ja samalla kunnioitan Pasi Koskista, tämän orkesterin ja toisen suosikkini Ajattaran laulajaa, hän on Jumalainen sanottaja.

Inhale all mist from the shadows
and hide before the dawn
face your mortal horror
you won't be reborn.

*Ei jaksa kirjottaa enempää*

Oollah

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #11 : Helmikuu 10, 2003, 01:58:18 »
Noin yleisesti ottaen, en juuri harrasta... hidasta musiikkia. En innostu yleensä sentimentaalisuudesta, ja n. 98 % rakkausballadeista saa minut tahtomaan väkivaltaa viattomia esineitä kohtaan (asia, jota Radio Novan "pehmeän musiikin iltojen" *lyö päätään seinään* pakkokuuntelu töissä ei ainakaan ole auttanut >.<). Mutta aina välillä jokin kappale onnistuu liikuttamaan silti... yleensä etupäässä sanojensa takia. Ei niiden tarvitse edes mistään erityisestä kertoa. Jokin vain... napsahtaa päässäni. Ja siinä sitä sitten ollaan ja nyyhkitään.

Muutamia:

Hanson - At Christmas
Tämä on se minun pyhä joulukappaleeni. Joulumieleni tiivistetyssä muodossa. Joulusta '97 olen kuunnellut tätä joka vuosi vasta ihan ennen joulua ja vain muutaman kerran, välttyäkseni kulumiselta. Ja aina jonain kerralla itken kuin vesiputous. Sanat ja melodia ja kitara. Näen lumihiutaleita ja villamyssyjä ja tulen hehkua takassa hiljaisena hetkenä yksin vilttiin kääriytyneenä. Silloin olen sentimentaalinen, ihan täysillä. Ja rakastan sitä.

TTT-soundtrack - Samwise the Brave
Vahvasti kytköksissä ikiaikaiseen Sam-sympatiointiini... mutta ensi kerran kun kuuntelin levyä läpi - ennen kuin olin leffaakaan nähnyt - ja tulin tämän kappaleen kohdalle, olin aivan liikutuksesta mykkä. Sillä hetkellä siinä tiivistyi kaikki se mitä Samissa hahmona olen aina rakastanut. Niin toivoa täynnä olevaa toivottomuutta. Voi augh. A n g s t , anyone?

Counting Crows - Mrs. Potter's Lullaby
(http://www.countingcrows.com/discography/tdl/potters.html)
Onnistuu vain koskettamaan minua joka ikinen kerta. Sanat kertovat kaikesta tai eivät mistään, ja esitys on melankolisen... rullaava. Sopii jokaiseen mielialaani. Minun kappaleeni, tällä hetkellä. Absolument.

Hanson - A Song to Sing
Blue yonder dreams and second hand shoes / You’re so far gone that you live to lose / And it’s too late to go home all alone / You’re the tar in that old cigar / And the worn out cable on a cable car / And you’re too tired to admit you’ve got to choose
Kesän 2000 taisin itkeä joka kerta kun kuulin tämän kappaleen. Vieläkin se herkistää. Yksinkertaisuudessaan riipaiseva. :shock:
Don't wander through this glassy surface / Expecting to find more than me / 'Cause what am I without a purpose / But a lone mirage to see

sahh

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #12 : Helmikuu 10, 2003, 17:51:45 »
Monet kappaleet koskettavat miuta, riippuen mielentilastani. Listataan muutama...

Yö - Joutsenlaulu se vaan on niin... no, koskettava. Joskus oikein tunteellisella päällä saattaa muutama kyynelkin tirahtaa sitä kuunnellessa.

Tori Amos - Winter on miulle melko uusi tuttavuus. Silti sen sanat sopivat tällä hetkellä niin täysin elämääni, että voin kuunnella sitä päivät pitkät ja itkeä koko saman ajan.

Muse - Muscle Museumia mie kuuntelen ollessani vihainen. Ja muulloinkin, mutta silloin se vaikuttaa eniten. En ole varma, onko se ne sanat, vai se laulaja vai niiden yhteisvaikutus, mutta se viisu kyllä puhdistaa oloa. Kerta kaikkiaan, kaikki kiukku ja paha olo vain katoaa. Samanlainen vaikutus on Staind - For you -biisillä.

Eminem - Lose yourself taas on semmoinen... No. Sitä on hankala kuvailla. Jokaisessa mielentilassa se kyllä vaikuttaa, melankolisesti ajatellessani ehkä eniten.

Poissa iidba

• Vuotislainen
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #13 : Helmikuu 10, 2003, 22:05:29 »
Kirjoitanpa nyt uuden viestin. Tuli lisää mieleen.

t.A.T.u. - Not Gonna Get Us
Se on koskettava, ainakin minun mielestäni. Ainakin sanat.

Eminem - Hailie's Song
Ah, tämä on ihana. Kuten huomaatte allekirjoituksestanikin... *hym* kovan kuoren alla on lämmin ja herttainen sydän, joka kuuluu tyttärelle. ( ottakaa tästäkin nyt sitten selvää... :p )

Gimmel - Lasirakkaus
Yököti yököti mikä bändi, mutta niin koskettava biisi. Nostaa kyyneleet silmiin. Tai ehkä olen tosi herkkä.

P!nk - Family Portrait
No ehkä ei nyt niin koskettava, että itkettäisi, mutta silti. Sanat ovat ihanat.
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Ursula

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #14 : Helmikuu 11, 2003, 15:52:00 »
Rölli-kaseteilla on pari laulua, jotka ovat aina vaikuttaneet minuun oudosti. Tulee surullinen olo. Laulu, jossa puhutaan Elefantti-Antista ja Siili Suhosesta, joka "siivet selkään sai", on sellainen, kuten myös laulu pojasta, jonka isä oli pitkään poissa. On hyvin pitkä aika siitä, kun olen niitä kuunnellut, joten en osaa selittää paremmin. Muistan kuitenkin sen tunnelman.

Minua taitavat koskettaa vahvasti sellaiset kappaleet, joissa on riipaiseva tarina, juuri tuollaiset Rölli-tyyppiset.

Muuten on sellaisia kappaleita, jotka vaikuttavat niihin liittyvien muistojen kautta. Itse kappale ei ikinä, vaan se mikä tulee lisänä. Samoin kun Oollah, kuuntelen Hansonin "At christmas" joka joulu. Olen kuunnellut sitä niin oudoissa paikoissa, aina kuitenkin joulun aikaan, ja kaikki nämä paikat ja niissä vietetyt joulut tiivistyvät tuohon kappaleeseen.

Paljon muitakin "muistokappaleita" minulla on. Ja leffamusakin on oikeastaan sellaista. En ikinä esimerkiksi Viimeisen mohikaanin soundtrackia kuunnellessani ajattele, että "onpas hieno kappale", vaan muistelen kohtausta, kuvia ja tunnelmaa.

Lyra

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #15 : Helmikuu 18, 2003, 16:01:06 »
Kent - Hur jag fick dig att älska mig
Henkeäsalpaava melodia. Ja sanat. Iig.

TTT-soundtrack - Samwise the Brave
Kirjaimellisesti jähmetyin tuoliini kun kuuntelin tämän ensimmäistä kertaa levyltä. Ja liikutuin.

FotR - A Journey in the Dark (kai)
Siis se kohta kun ne tulee kääpiöiden kaupunkiin. Se on aivan mieletön.

Ultra Bra - Itket ja kuuntelet
Liitän tämän UB:n jäähyväiskiertueeseen. Joten itketään ja kuunnellaan.

Eric Clapton - Tears in Heaven
Legendaarinen partioleirien viimeisen illan laulu. Haikeus :o

Vonda Shepard & Robert Downey Junior - Chances are (?)
Öö..älkää kysykö miksi. Se vaan on.

K

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #16 : Helmikuu 19, 2003, 01:45:08 »
Kauniita kappaleita:

Oasis - Wonderwall
Aivan ihana kappale. Täydellinen. Melodia, sanat, sovitus, soittimet, Liamin ääni, kaikki. Ja biisistä on muuten tehty yksinkertaisen kaunis musiikkivideo.
Lisäksi biisi tuo mulle henkilökohtaisesti mieleen erään henkilön.

Stormskärs Maja
Eli Myrskyluodon Maija näin suomeksi, mutta ruotsiksi sen on pakko olla, koska suomeksi sanat ovat täyttä huuhaata.
Kappaleessa on niin käsittämättömän kaunis melodia ja sanat. Ruotsiksi siis. "Vad behöver vi ord för, när vi har varann..."
Mä itken lähes automaattisesti tämän kuullessani. Tulee semmoinen oikein kaihoisa tunne...

Snowman-tunnari
Eli Walking In The Air joka vuosi näytettävästä animaatiolyhytelokuvasta.
Ihanan satumainen, kaunis kappale, joka tekee olon ikäänkuin turvalliseksi. En osaa selittää, mutta niin se vaan on.

Rölli - Elefantti Antti ja Siili Suhonen
Ihana kappale surullisesta aiheesta, kauniiksi sanoiksi puettuna, lopulta hyvin päättyen, vaikka kuolemasta kertookin.

Poissa lawender

• Vuotislainen
    • http://personal.inet.fi/cool/severi
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #17 : Helmikuu 19, 2003, 19:17:37 »
eminemin Hailie`s song
on musta hieno kipale, koska se on jotenkin niin liikuttavaa. Isä on kokoajan jossain ja sitten yrittää paikkailla sitä tekemällä tyttärelle biisin.

Celine Dionin My heard will go on
tää biisi on ollut aina yksi mun suosikeista ja on edelleen. kaunista ja niiiiiin romanttista.

Romanssi
Siis tunnusmusa elokuvasta Katariina ja Munkkiniemen kreivi. herkkä rakkauslaulu, jonka Toni Wirtanen levytti uusiksi viimevuoden lopulla. Pidän se alkuperäisestä, että nykyisestä tässä sanat:

Sua vain yli kaiken mä rakastan, sinä taivaani päällä maan.  Minä maiset murheeni uhohdan sinisilmiis kun katsoa saan. Minä maiset murheeni unohdan sinisilmiis kun katsoa saan.

Ylin riemuni oot mitä toivoisin, sä kun istut mun rinnallain. olet kaikkeni, aarteeni kallehin. olet onneni unelmain.

Oi sallithan että mä suutelen sinisilmiäs armahain. ja jos kauas sun luotasi joutunen, kuvas seuraa mun matkallain. Ja jos kauas sun luotasi joutunen, kuvas seuraa mun matkallain.  

Ylin riemuni oot mitä toivoisin...

Täs biisin voi löytää Takorautaa- levyltä. Samalla levyllä on biisi nimeltään:
laulu rakastamisen vaikeudesta, joka on myös koskettava.
hiihoo

Hikka

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #18 : Helmikuu 23, 2003, 04:05:34 »
Musiikissa voi kaunista olla melodia tai laulajan ääni tai sanat tai kaikki yhdessä ja kauniit, hyvin tehdyt biisit vaan on.. no kauniita. Ei siitä pääse eroon. Muutama suurinta suosikkiani ovat

Eva Dahlgren: Innan kärleken kom
Kerrassaan upea laulu rakkaudesta ja siitä kuinka sitä ei itse voi ohjailla ja ... ja jos sanoituksesta selittää yhtään enempää suomeksi, niin sen taika katoaa. Eva laulaa niin upeasti ja kun kerran sinfoniaorkesterin säestämänä sen tekee, niin wau! Yks niitä harvoja biisejä joita voi soittaa 15 kertaa putkeen kyllästymättä ja joka kerralla tuntea olonsa yhtä pöheliksi.

Tori Amos: Gold Dust
Aivan yhtä kaunis biisi kun tuo Evankin. Torin ääni ja kappaleen melodia ovat niin upeita ja... haaaa. Kuinka tätä nyt osaisi oikeilla sanoilla kehua?

Vilja

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #19 : Helmikuu 23, 2003, 13:11:58 »
Miljoonasade- Lelukaupan häät
Ihana, koskettava biisi. Kun kuulin sen ensimmäistä kertaa autossa, oli musiikki melkeinpä heti isolla.
Ihana.

Hercot- Lumi teki enkelin eteiseen
Jotenkin 'hento'. En osaa selitää, mutta yksi maailman ihanimmista biiseistä.

Yö- Joutsenlaulu
Jonkinsortin legenda. Pidän laulajan äänestä. Ja musiikista.

Taiska- Mombasa
Tästä tuli koskettava siellä Eetun muistotilaisuudessa. "Kuulin leopardin huudomn vain" on ihana kohta.

Disco- Levottomat tuulet
"Nyt aika on tai muuten vaan,
tulee levottoman tuulet noutamaan
"

Pikku G- Julia ja Romea
Tääkin on niin ihana.

Juliette

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #20 : Helmikuu 23, 2003, 15:32:33 »
Miljoonasade
- Lelukaupan häät

Laulu kertoo tarinan ranskalaisesta tyttö nukesta ja merisotamiehestä, jotka eräänä päivänä joutuvat vierekkäin näyteikkunaan, rakastuvat ja seuraavana yönä lelukaupassa vietetään häitä.

Tämä laulu on ihanan surullinen, melodia hyppii hilpeästä masentavaan.
Lopussa lelukaupan ilkeä möhömahainen omistaja päättää myydä lelut alennetuilla hinnoilla kylän kakaroille ja lelut myydään yksitellen pois.
Surullista.  

Kuulin sen ensimmäisen kerran joskus kuusi tai seitsemän vuotiaana ja siitä lähtien miljoonasade on ollut yksi lemppareistani, aina tähän päivään saakka.

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #21 : Helmikuu 23, 2003, 17:01:19 »
Tämä minun koskettava lempikipaleeni on nimeltään Alive a Life, joka on Digimon Tamers -nimisestä animesarjasta. Laulu on siis tietty japaniksi, eikä minulla ole sanoja siihen mutta haitanneeko tuo..? Tämä laulu ei ole mitenkään kamalan romanttinen, ja mikäli minä tajusin oikein niin tämän pitäisi olla taistelumusiikki. Just. Koskettava taistelumusiikki O_o

No minusta se ainakin on koskettava, ja minuun se ainakin kolahti. Siinä on tuollainen melko vauhdikas, mutta ehkä myös vähän surullinen melodia. Ja lisäksi se kuulostaa siistiltä. Jos joku haluaa kuulla sen, se löytyy täältä http://www.angelfire.com/rpg2/dnatamer/

Sen pitää antaa ladata noin 20 minuuttia, mutta siinähän se sivussa tulee kun pyörii netissä? ;)

~Muoksis~

Nonnih. Nyt löytyi toinen. Final Fantasy seiskan vastusmusiikki. Tämä_on_aivan_paras! Olen aivan hulluna tähän musiikkiin vaikka tässä ei edes lauleta mitään. Aina kun pelatessa tämä alkaa niin eikun kaiuttimet täysille <:D Voisi kai luulla että kun menee ensimmäistä kertaa kyseistä peliä läpi ja tulee jokin hirveä ja ruma vastus, niin olisin suunnilleen paniikissa. Mutta eeei. Olen ihan näin: "Jes! Taas tulee se huippu musiikki! Jes! Jes! Jees!" Eeh...
http://www.rpgdreamer.com/ff7/ff7music.html

Se on kahdeksas keskimmäisen rivin ylhäältä katsottuna. Siinä lukee "boss."

~Muoksii taas~

Jaahas. Nyt pääsin pelissä niin pitkälle että tuli taas uusi ihana musiikki vastaan. Onneksi löysin senkin midinä, en olisi kestänyt jos en olisi saanut kuulla sitä uudelleen. Sama osoite mikä edellisessä, "bossista" kolme kipaletta alaspäin, missä lukee "Jenova." Miten Final Fantasyihin sitten keksitäänkin niin ihania musiikkeja..? Oo
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #22 : Helmikuu 23, 2003, 18:37:38 »
TSH-soundtrackilta Samwise the Brave, Forth Eorlingas ja Gollum's song. Samwise the Bravesta tulee heti mieleen se kohta leffassa, jossa Sam kertoo Frodolle miten maailmassa on vielä paljon paitsi pahaa, myös hyvää ja kuinka hyvien asioiden puolesta pitää taistella. Siinä minä, joka en ole todellakaan kova itkemään liikuttavien elokuvien tai kirjojen tai ylipäänsä minkään kohdalla, olin kyynelten partaalla.  :cry:

Forth Eorlingas. En tiedä miksi. Siinä on kaunis melodia. Ja se nostattaa taas mieleen kuvia elokuvasta.

Gollum's song, koska siinä on surulliset ja liikuttavat sanat ja alakuloinen, koskettava melodia. Jos olen itse allapäin, se soi usein CD-soittimessani. Emilia Torrinin ääni on mahtava.

Anteeksi, TSH-friikki jälleen vauhdissa.  :oops:

Calleia

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #23 : Helmikuu 23, 2003, 21:39:57 »
Oih voih.. tiedän kaikkiaan niin monta kappaletta jotka koskettavat. Koetan siis muodostaa jonkinlaista listaa..

Apulanta - Ilona
.... Olen sanaton. Joka kerta.. kun tämän kappaleen kuulen. Apulannalta löytyy muitakin todella hyviä.. ja elämääni sopivia kappaleita.

Creed - With Arms Wide Open
Kaunis.. todella. Tuo hyvän olon tullessaan.

U2 - With or Without You
Voin kuunnella tätä biisiä kauan, kyllästymättä. Uneksin.

Lara Fabian - The Dream Within
Hmmh, en ole Fabianin fani joukkoihin kuuluva.. en kuuntele hänen musiikkiaan lainkaan.. Mutta tässä biisissä on, jotain syvältä sisältäni..

Roxette - Breathe
Ei niinkään mielettömän koskettava.. aika tavanomainen rakkauslaulu. Mutta kaunista kuunneltavaa.. keveys on sen vetovoimainen puoli.

Voihh.. tästä listasta tulisi loppumaton jos kaikki minua koskettavat kappaleet luettelen.. Mutta sanotaan vielä.. että HIMiltä ja Nightwishiltä löytyy monia ihania lauluja.. ja niiden luetteleminen on sinäänsä mahdotonta. :)

Vera

• Ankeuttaja
Musiikki, joka koskettaa
« Vastaus #24 : Maaliskuu 02, 2003, 20:16:12 »
Apulanta - Ilona
En kuuntele Apulantaa ja en ole kuullut tätä kappaletta siten, mutta musiikin tunnilla lauloimme tätä ja kyllä se sai mielen jotenkin haikeeks. Koskettava biisi, oikeesti.

No Doubt - Don't Speak

Mulle aina ollut sellanen sydämeen iskenyt kappale. En koskaan oo alkanu itkee, mutta kyllä siinä päässä liikkuu yhtä jos toistakin kuullessa tän kappaleen. Nykyisin vähemmän tulee haikee olo kuunneltuani (ja laulettuani  :wink: ) tätä melkein päivittäin. Kertakaikkiaan ihana biisi.