Kirjoittaja Aihe: Radiokanavat  (Luettu 22981 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa gem

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Radiokanavat
« Vastaus #200 : Joulukuu 13, 2010, 19:19:20 »
Kuuntelen nykyään tosi harvoin radiota, joskus harvoin kännykästä jos iPod on unohtunut kotiin. Lähinnä myös siksi että musamakuni poikkeaa huomattavasti kaikista suurimmista radiokanavista :D.

Ennen kuuntelin YleX:ää, mutta kyllästyin nopeasti uusiin juontajiin ja muutenkin rupesivat soittamaan sellaista musaa josta en oikein tykkää. Nykyään kuuntelen enimmäkseen MetroFM:ää, Aaltoa ja joskus Groovea. Metrolla on ehdottomasti parhaimmat juontajat ja niiden aamushow saa päivän kunnolla käyntiin :))
Aallolta tulee nykyään tosi hyvä musaa, kun vähensivät sitä yltiölällyä poppia :D Groove vaan on ihanan pirteää vaihtelua ;)

Eniten radiossa ärsyttävät mainokset ja typerät juontajat, sekä se iänikuinen sen hetken hittien uudelleen ja uudelleen veivaaminen. Rupeaa todella tökkimään kun kuulee jonkun saman tyhmän renkutuksen 8 kertaa päivässä! Lisäksi monet kanavat ovat keskenään liian samanlaisia.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #201 : Tammikuu 07, 2011, 20:27:09 »
Kuuntelen radiota lähinnä autossa. Kanavana yleensä Radio Rock, Ylex tai Nova, koska ne saa yhdellä painalluksella autosta, enkä jaksa alkaa räplätä kanavien kanssa. Välillä radiosta tulee ihan hyviä kappaleita, mutta siinä ärsyttää mainokset ja huonot kappaleet.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2012, 22:24:40 kirjoittanut Sateenropina »

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
« Vastaus #202 : Tammikuu 07, 2011, 21:17:22 »
aamuisin kuuntelen aina yleX:ää eli aamutiimiä Mattia ja Ileä:) ja perjantai illan kohokohta on ysärimusiikkia soittava parasta ennen ohjelma. Siinä soi parhaat etko biisit;) muuten saatan kuunnella myös joko suomipoppia, voicea tai radio rockia.
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #203 : Tammikuu 13, 2011, 11:58:20 »
En voi kuunnella tavallista radiota, joka kanavalta tulee ihan kauheeta schaibaa. Yhden hyvän nettiradion kuitenkin tiedän, ja sitä sitten kuuntelenkin melkein aina kun olen koneella, eli sanctuaryradio.com:ia.
Sieltä tulee electroa, darkwavea, industrialia, goottia, retroa ja alternativea, näin nettisivuilla mainitut kertoakseni. Mukavia genrejä, ja musiikkivalikoima on ilahduttavan monipuolinen. Tosi moni biisi on jo muodostunut lemppariksi, ja genret joita en normaalisti kuuntele kovin paljon (rock ja punk) ovat tulleet tutummiksi. Paljon hyviä bändejä olen löytänyt nimenomaan sanctuaryradiosta. Eli suosittelen tätä kaikille synkemmästä musiikista pitäville ja valtavirtaan kyllästyneille.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #204 : Tammikuu 13, 2011, 12:41:15 »
Kuuntelen radiota melkein joka päivä.
Kaikkein eniten kuuntelen YleX kanavaa, koska sieltä soi hyvää musaa ja juontajien jutut ovat hyviä varsinkin aamun ja iltapäivän. Olen ties kuinka monesti kuolla nauruun bussissa kun olen menossa kouluun tai tulossa koulusta.

Lisäksi välillä kuuntelen Novaa, kun ne soittaa aina välillä hyviä vanhoja kappaleita.

NRJ:tä tai Voicea en tule hirveämmin kuunneltua, kun en oikein pidä niiden kanavien jutuista varsinkin NRJ on aika ärsyttvä kanava vaikka sitä tuli ylä-asteikäisenä kuunneltua aika paljon.
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #205 : Tammikuu 30, 2011, 13:39:59 »
Minä en todellakaan jaksa kuunnella radiota kotona tai vapaa-ajalla. Autossa on ihan kiva pidemmillä matkoilla kuunnella Radio Rockia tai Radio 957, ja kinastella äidin kanssa siitä mitä kanavaa oikeasti kuunnellaan (yleensä minä kyllä voitan >:D), mutta muuten en jaksa vaivautua. Radiokanavien ohjelmat eivät oikeasti kiinnosta. Musiikista puhumattakaan. Koska olen hyvin "ahdasmielinen" eri musiikkityylien kannalta, ei Nova, NRJ, Voice tai Aalto läpäise seulaa, YleX:stä puhumattakaan (en vain kestä niiden kahden naisen kälätystä siellä studiossa, anteeksi vain). Radio Rockilta tulee satunnaisesti hyviä kappaleita, hyvää musiikkia, mutta suurin osa niistäkin kappaleista ovat liian raskaita minun makuuni. Sellainen radiokanava kelpaisi joka soittaisi indierockia ja vain minun suosikkejani. Silloin kyllä kuuntelisin.

Vuosi sitten, viime syksynä kuuntelin ihan hulluna NRJ:tä, enkä voikaan enää ymmärtää, miten saatoin joskus kuunnella sellaista moskaa (anteeksi kaikille jotka pitävät siitä). Joululahjaksi saamien levyjeni ansiosta kuitenkin kasvoin siitä yli, ja nykyään olen sitä mieltä, että levyni rulaavat.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2011, 13:00:46 kirjoittanut Miss Zora »
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Facebook
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #206 : Helmikuu 01, 2011, 22:51:30 »
Useimmiten kuuntelen Voicea, mutta jos sieltä tulee joku huono biisi jota en jaksa kuunnella ja kaukosäädin on lähellä vaihdan Rockille ja kuuntelen kunnes kyllästyn rockkiin. Nyt tulee radiosta Gagan  Poker face, normisti vaihtaisin kanavan, mutta nyt kirjoitan tätä en jaksa nousta ottamaan kaukisäädintä :D
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
« Vastaus #207 : Helmikuu 07, 2011, 15:58:04 »
Minä kuuntelen radiota ainoastaan ajaessani autoa, mutta koska nykyään ajan autoa aika usein niin radiotakin tulee kuunneltua aika usein. Kuuntelen joko Voicea tai NRJ:tä, koska niiltä kanavilta tulee mieleistäni musiikkia - ainakin suurimmaksi osaksi. Tosin minua ärsyttää niissä radiokanavissa, kuten myös kaikissa muissakin radiokanavissa, suunnattomasti se miten paljon sieltä tulee mainoksia, arrgh. Radiokanavat myös tietysti kuluttavat kaikki biisit erittäin nopeasti, mutta koska syyllistyn samaan iPodillani niin en ole mikään tuomitsemaan. Radiota on siis ihan kiva kuunnella, mutta omalla kohdallani ainakin ainoastaan autoa ajaessa.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #208 : Helmikuu 15, 2011, 19:41:28 »
Kuuntelen melkein aina NRJ:tä. Perustelut?
Tykkään siellä soitettavista biiseistä. Tai siis suurimmasta osasta. Juontajat on hauskoja, eikä se ole mitään tylsää juttua jota kuulee. Jopa uutisten aikaan alkaa nauramaan. Tosin on kanavalla ärsyttävätkin puolensa. Esim. siellä soitetaan pelkkää purkkapoppia ja mainoksia on liikaa.
Voiceakin kuuntelen.
Sieltä tulee myös niitä, vanhoja, hyviä biisejä. Ei koko ajan massaa.
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
« Vastaus #209 : Toukokuu 18, 2011, 09:42:22 »
Minä kuuntelen kaikista mieluiten ylex:ää. Kuuntelen sitä aina, kun on vähänkin aikaa ja avaan radion myös ensimmäisenä aamulla. Pyöräillessä on myös kiva kuunnella, kun on puhelimesa radio. Miksi juuri ylex? Sieltä tulee yksinkertaisesti parasta musiikkia. Juontajat on parhaita ja hauskoja ja ihania (ja söpöjä! *webkamera stalkkeri ilmoittautuu*). Lisäksi sieltä ei tule mainoksia! Esim. NRJ:ssä mua ärsyttää mainokset kaikista eniten. Ainoa asia, joka ärsyttää aina radiota kuunnellessa ihan sama mitä kanavaa on, että ne samat biisit tulee vähintään kolme kertaa päivässä, kun ne on kovassa soitossa. 
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Evannaque

• Vuotislainen
« Vastaus #210 : Lokakuu 14, 2011, 22:00:04 »
Blääh, tää on helppo. NRJ of course♥ Aamupojat on ykkösii 1 Ja sitte se iltajuontaja :---D En oo taas kuunnellu hetkee nii en muista sen nimee. Ja sit kesällä oli sellane yks ihana Samu, se oli helemi!
Ja mainokset tappaa mut, jos kuuntelen pidempään.

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
« Vastaus #211 : Huhtikuu 10, 2012, 00:22:53 »
Nykyään kuuntelen radiota todella harvoin. Lähinnä silloin, kun muutkin kuunetelevat (eli esim. harjoittelupaikassa, kampaajalla jne.). Jos kuuntelen radiota ja saan itse valita kanavan, niin kuuntelen Voicea tai Radio Rockia. Voicelta tulee eri genrejä ja Rockilta taas nimensä mukaisesti rockia, josta pidän kovasti. Enemmän kuitenkin katson Voicea telkkarista, vaikkakin sitäkin nykyään aika harvoin, kun tuntuu, että sieltä tulee lähes tulkoon pelkkää rappia ja hiphoppia tai tyhjänpäiväisiä pop-kappaleita, joissa ei ole mitään sisältöä. Mutta joukossa on kuitenkin sen verran niitä hyviäkin biisejä, että joskus tulee katsottua.

Yläasteella kuuntelin paljonkin radiota. Lähinnä kuuntelin silloin NRJ:tä. Radion kautta tuli löydettyä muutamia laulajiakin (esim. September ja Marie Serneholt). Musiikkimakuni oli tuolloin kovin erilainen kuin nykyään.

Radiossa ärsyttää juontajien keskustelut, jotka eivät minusta yleensä ole kovin kiinnostavia ja sitten kuten moni on sanonut, niin mainokset ovat myös yksi iso syy siihen, etten enää kuuntele radiota melkein ollenkaan. On todella ärsyttävää, kun juontaja sanoo, että seuraavaksi tulee joku hyvä biisi ja sitten sitä ennen tulevat kaikki mahdolliset mainokset. Etenkin silloin se ärsyttää, kun on menossa jonnekin tai ei muuten olisi aikaa odotella biisin alkavan. Nykyään radiosta tuntuu tulevan vain vähän musiikkia mainosten välissä.
Myöskään biisit eivät yleensä ole makuuni, joten jo ihan siksikin kuuntelen mieluummin iPodia, kuin radiota.

On muuten todella ärsyttävää, kun autossa vanhempani kuuntelevat yleensä Ylen kanavia ja ne kuuluvat oman musiikkini läpi. Yritä siinä sitten kuunnella esim. jotain herkkää romanttista biisiä, kun taustalla kuuluu juontajien höpötys tai joku vähemmän hyvä biisi.

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #212 : Elokuu 19, 2012, 23:53:53 »
Kuuntelen NRJ:tä 24/7. Radio on siis aina päällä, myös silloin kun olen koulussa, reissussa, kaverilla jne. NRJ on ihan ok kanava. Sieltä tulee sekä ulkomaalaista, että suomalaista musiikkia.. Ja hyvää musiikkiahan sieltä tietysti tulee lukuunottamatta jotain p'askaa. NRJssä ärsyttää suunnattomasti mainokset, juontajien keskustelut jne jne.. Mainoksista esimerkiksi se Suomalaisen Kirjakaupan mainos on niiiiin ärsyttävä, että voi hyvä luoja! Juontajien keskustelut on kyllä jostain perseestä. Kaikki ne höpinät jostain Madonnan keikoista jne. Ei kiinnosta pätkääkään.. Joskus tulee jotain ihan kiinnostaviakin, mutta ei jaksais kuunnella sitä samaa juontajien löpinöitä.
I will cry when you go away because I love you forever♥

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #213 : Elokuu 20, 2012, 06:36:59 »
Minä tuuppaan kuuntelemaan SuomiPopia vain koska Arttu ja Rakel ovat niin loistavia iltapäiväjuontajia ja yöllä ei ole mainoksia nimeksikään ja pelkkää musiikkia. Pidän noin lähtökohtaisesti kanavan musiikkitarjonnasta ja on hienoa, että he soitattavat myös vanhempia kappaleita esimerkiksi Juicen tai Leavingsien tuotannosta.

NRJ:n kanssa minulla on vähän viharakkaussuhde. Liikaa mainoksia, suurin osa juontajista ärsyttää ja puheosuudet eivät ole selkeästi oma osionsa vaan kestävät kerralla korkeintaan pari minuuttia ja välissä on kappaletolkulla materiaa ennen kuin ohjelma jatkuu. Vaikka aamupojilla onkin joitain hauskoja juttuja - kuten Ihmissuhdemankeli lähes aina - he rupeavat ärsyttämään juuri ohjelman rytmityksen takia hyvin herkästi. Lisäksi kanava usein soittaa hieman kyseenalaista musiikkia: kyseenalaista siinä suhteessa, onko se musiikkia lainkaan. Viime kesänäkin oli pari sellaista korvantappajahittiä, että...

Poissa Neiti Kuutamo

• Vuotislainen
  • Pottermore: SwordVine3373
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #214 : Syyskuu 18, 2012, 19:20:05 »
Hmm. Itse kuuntelen Radio Aaltoa. Ei mulla mitään erityistä syytä oo, mutta sieltä tulee hyvää musiikkia, ja juontajat on hyviä. Taino. Nyt oon näinä viime viikkoina alkanu kuunnella Metro FM:mää, ja se on hassu juttu, kun sieltä tulee enemmän sellasia lauluja, jotka on n. puol vuotta-vuosi sitten soinu NRJ:llä. Metrolla ei taida olla juontajia, tai ainakaan en ole kuullut.:) Mutta Metro on hyvä, koska sieltä tosiaan tulee niitä NRJ:llä soitettuja vanhempia kappaleita, jotka itse tuntee, mutta eivät ole tämän hetken Top 10-hittilistan kärjessä.

NRJ. Ihan ok. Mutta ei kumminkaan. Liikaa samoja kappaleita ja mainoksia. Juontajat on ihan hyviä, mutta en oikeen kuuntele kumminkaan, kun enemmän siellä kumminkin soitetaan niitä samoja kappaleita. Tulihan sitä joskus kuunneltua vaikka kuinka pitkään, mutta enää se ei oo sellasta mun mieleistä. Mutta hassu juttu: kun mä kuuntelin NRJ:tä, kukaan muu(meiän luokalta) ei kuunnellu. Sitten kun aloin kuunnella muita kanavia, kaikki muut(edelleen meiän luokalta:)), alkoi kuunnella vain ja ainoastaan NRJ:tä. Ja sitten leirikoulu oli ihana, kun molemmat matkat(meno- ja tulo-) täytty kaikista niistä ah-niin-ihanista hittibiiseistä. NRJ:tä vastaan minulla ei ole mitään, ja kyllä minunkin välillä tekee mieli sitäkin kuunnella.

Mutta en kyllä ole törmännyt(ainakaan vielä) sellaiseen radiokanavaan, jolla soitettaisiin 1900-luvun musiikkia. Tällä viittaan nyt eniten The Beatlesiin, Bon Joviin ja Bruce Springsteeniin.:)

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #215 : Lokakuu 18, 2012, 17:17:23 »
Radiota tulee nykyään kuunneltua vähän enemmän ihan vain sen takia, että töissä pauhaa taustalla joku kanava. Valitsen aina YleX:n jos satun olemaan se, joka aamulla nettiradion päälle pistää. Myönnetään, että YleX:llä tuppaa vähän liiankin usein soimaan jotkin hetken hitit aivan kuten NRJ:lläkin, mutta Ylen kanavilta ei rasittavia mainoksia kuule, ja kaiken lisäksi YleX:llä voi hyvässä lykyssä kuulla ensimmäisenä ne biisit, jotka kuukauden tai kahden päästä alkaa muilla kanavilla soida kerran tunnissa. :D

Autolla ajaessa yleensä soi CD-levyt, mutta Radio Rockilta tulee varsin mielekästä musiikkia siinä viiden ja kuuden välillä aamulla kun töihin ajelen, juurikin niitä vähän vanhempia biisejä tai sitten sellaisia kahdeksanminuuttisia sävellyksiä, joita harvemmin päivällä kuulee. Pointsit siitä, koska päivisin Rockilla tuppaa soimaan ne "hitit" liian usein.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #216 : Tammikuu 20, 2013, 02:02:42 »
En oikein pidä radion kuuntelusta. Liikaa mainoksia ja huonoa musaa, vaikka olisi mikä kanava.

Radiota tulee kuunneltua lähinnä vain autossa, kun on muitakin ihmisiä paikalla, enkä voi vain kuunnella omaa suosikki musiikkia.
Yleensä vaihtelen Radio Rockin ja Radio Cityn välillä aina kun toisesta tulee mainoksia tai huono biisi.
Nämä kanavat ovat ihan ok, koska eivät soita sitä samaa täysin mainstream kamaa, mitä useat muut kanavat soittaa. Onhan niilläkin ne omat biisit, joita ne veivaavat koko ajan plus jotain samoja vanhoja klassikoita, mutta vähän parempi tilanne kuin muilla kanavilla.
Radiosta kuuntelisin mieluiten musiikkia, ei kiinnosta juontajien puheet.

Suurin osa suosikki musiikistani on niin underground (ainakin Suomessa), että ei pääse radioon millään. (Mutta ei siis tietenkään kaikki, tulee kuunneltua myös radiossa kohtuullisesti soitettua musiikkia)
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Ambre

• Vuotislainen
« Vastaus #217 : Tammikuu 21, 2013, 00:55:35 »
En oikeastaan kuuntele radiota muuten kuin silloin kun olen auton kyydissä esimerkiksi. Silloin tulee kanavaksi yleensä valittua SuomiPop, kuuntelen muutenkin aika paljon suomalaista musiikkia, ja sieltä tulee paljon sellaisia vähän vanhempia legendaarisia biisejä niin senpä takia tulee tuota kuunneltua. :)
Minuun ei oikein uppoa tuo massapoppi, mitä esim. nrj ja voice soittaa.
i think that the worst part of it all wasn't losing him, it was losing me. ~

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #218 : Toukokuu 13, 2015, 20:14:28 »
Kuuntelen radiota lähinnä autossa.  Välillä radiosta tulee ihan hyviä kappaleita, mutta siinä ärsyttää mainokset ja huonot kappaleet.
Näinpä.

Itse kuuntelen lähinnä Radio ykköstä yksin ollessa.
Ja jotain painallus kanavia tulee kuunneltua bussissa.;
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #219 : Toukokuu 13, 2015, 21:05:51 »
Itse tulee kuulentelua radiota joka arkiaamu. Tai no, aina silloin, kun Aamulypsyn porukka on vetämässä show'taan. Se kolmikko (+ hovimuusikko Ilkka) on vaan niin hillitön, että niitä kuunnellessa saa aina nauraa räkättää. ;D Aamulypsy on rakkaus.
Toisinaan tulee kuunneltua myös Kimmoa, Samia ja Jenniäkin, mutta hyvin harvoin. Jotenkin aina Jaajon, Perälän ja Annin häipyessä radioaalloilta sitä tulee vaan sammutettua se radio.
Joskus iltasin tulee myös kuunneltua radiota, mutta vain silloin, kun Perälä on vetämässä omaa show'taan.
Siinä sitten olikin mun radion kuuntelemiset.
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor