Kirjoittaja Aihe: Radiokanavat  (Luettu 24298 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Radiokanavat
« Vastaus #175 : Toukokuu 26, 2008, 19:07:30 »
Minäkin kuuntelen radiorockia. Sieltä tulee hyvää musiikkia, vaikka soittavatkin samoja kappaleita. Tosin niinhän ne kaikki tekee. Lisäksi se on yksi niistä harvoista kanavista, jotka kuuluvat melkein särisemättä. Muut kunnolla kuuluvat, jotka olen löytänyt on 2 ruotsinkielistä ja Ylex. Noi ruotsinkieliset kuuluu niin täydellisesti, että ärsyttää, kun ei kuitenkaan jaksa kuunnella ruotsinkielistä höpötystä. Ylex menettelee, mutta se musiikkitarjonta rupeaa ärsyttämään pidemmän päälle. Tietyssä mielentilassa saatan kuunnella keittiön radiota, jonka kanavana on useimmiten Ylex. Taidan tosin kuunnella paljon enemmän levyjä ja koneelta löytyvää musiikkia, kuin radiota.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Viivih

• Ankeuttaja
« Vastaus #176 : Kesäkuu 25, 2008, 13:15:07 »
Enää nykyään en kuuntele kovinkaan paljoa radiota, ennen kuuntelin lähinnä NRJ:tä ja sitten netissä saksankielistä YAM-radiota. Ainakin NRJ:ltä tulee sellaista musiikkia mitä en enää paljoakaan kuuntele, ja siellä soitetaan aina samoja biisejä sekä muita (nimim. soitin viime kesänä sinne ja lauloin pätkän Rihannan Umbrella-biisistä, sitä soittoa soitetaan vieläkin). Kaikki sanovat että Radiorock ja YleX ovat hyviä kanavia, mutta enpä noita ole pahemmin tullut kuunnelleeksi. Iskelmää kuunnellaan aina autossa, koska mutsi ja faija haluavat kuunnella sitä. Nykyään kuuntelen enimmäkseen musaa koneelta, mutta joskus Yamia :) . http://www.yamradio.de/yamradio

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #177 : Kesäkuu 25, 2008, 22:37:43 »

En kuuntele enää niin paljon radiota, sillä vuotis on korvannut lähes kaiken ajan milloin ennen kuuntelin sitä. Nykyään avaan radion enää toivottoman harvoin, mutta silloin kun avaan sen kanava on joko Nova tai NRJ. NRJ:n listat ovat hyvää kuunneltavaa, sillä siinä välissä ei yleensäkään ole paljon mainoksia. Valitettavasti sieltä tulee välillä aika lailla samaa musiikkia ja paljon mainoksia, mutta kuuntelen silti. Aamupojat ovat hauskoja.
   Novan se radiooo Novaaa-tunnus on tosi ärsyttävä. Sitä en jaksaisi kuunnella hetkeäkään, mutta Novalta tulee muuten ihan hyviäkin biisejä. Pidän monista vanhoista kappaleista joita ei NRJ:ltä kuule joten Nova on ihan hyvä vaihtoehto.

-Lohikäärmelady
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #178 : Heinäkuu 22, 2008, 17:55:49 »
Lähinnä tulee kuunneltua Groove FM:ää, Sunia ja netistä sitten harvoin Radio Luxemburgia...

Grooven löysin vahingossa, ja nyt olen koukussa, sieltä tulee hyviä kappaleita, vähän erikoisempia, Groove mainosteluja vähän, ja muita mainoksia harvoin. Uutisiakin tulee sopivin väliajoin. Kaikkein tärkein on myös se että se ei ole massakanava, eikä' sieltä tule massamusiikkia.

Sunia taas kuuntelen välillä vaihtelun vuoksi, ja sieltähän tulee Iskelmää ja suomipoppia, ja tunnustan olevani koukussa myös iskelmä kipaleisiin, kun sen verran olen humppa sun muu semmonen ihminen...

Ja Radio Luxemburgia, nostalgian ja hyvien kappalaiden vuoksi, kielipää myös kehittyy kun juonnot sun muut tulevat englanniksi, onhan se "kansainvälinen" radioasema, joka nykyään ilmeisesti soi vain netissä.

Yleisesti kuuntelen radiota aika paljon, se on hyvää ajanvietettä ja en tykkää tehdä paljoa mitään täydessä hiljaisuudessa.
"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #179 : Heinäkuu 24, 2008, 12:37:48 »
Radio Rockia kuuntelen, tosin en enää niin paljoa, kun samojen kappaleiden pyöritys ärsyttää. Ei voi mitään. Kotona ollessani kuuntelen harvoin radioo, mutta sitäkin enemmän musaa koneelta. Kätevämpää ja vähemmän ärsyttävämpää. Radiota kuuntelen lähinnä, jos itse lähden autolla jonnekin, koska meidän automme cd-soitin dissaa mun levyjäni, mutta muutenkin se cd-osio on aika toimimaton, tekee mitä sattuu... Radiota siis ajaessani kuuntelen, koska en pysty ajamaan täydessä hiljaisuudessa. Kanavana aina Radio Rock.

Pitää tosin sanoa, että Cityä on ikävä.. Se oli parempi kuin rock...
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2008, 12:42:40 kirjoittanut Zaira »
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Niënor

• Murheenkryynihkö
  • Vuotislainen
« Vastaus #180 : Heinäkuu 24, 2008, 13:30:38 »
Kuuntelen enimmäkseen Voicea, mutta välillä myös Nrj:tä ja Novaa.
Nrj:ssä ärsyttää juontajat, varsinkin ne miehet, jotka on olevinaan niin hauskoja.
Lempparijuontaja on Voicen Vappu Pimiä, sitä jaksaa kuunnella. Myös Novan juontajat on kuunneltavia.

Voicea kuuntelen eniten, koska sieltä tulee hyvää musiikkia & on hyvät juontajat. Novalta tulee myös hyvää musiikkia, paitsi en tykkää yleensä mistään iskelmästä, vaikka sitä ei onneksi tulekaan usein. Nrj:ltä tulee liikaa samoja biisejä, mut vähän samanlaista musaa kuin Voiceltakin.

- Merri.
- What?
- I'm hungry.

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Guns N' Fuckin' Roses!
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #181 : Elokuu 01, 2008, 12:35:43 »
Jos radiota satun kuuntelemaan niin yleensä tulee kuunneltua Radio Rockia:a koska sieltä tulee mun mieleisiä biisejä. City oli kylläkin parempi
koska sieltä tuli monipuolisempaa musaa. Suomessa kun melkein kaikki muut radiokanavat ovat niin onnettomia, lukuunottamatta Voicea josta tulee välillä ihan siedettävää kuunneltavaa, niin pakko on Rock:iin tyytyä. Korporaatio on Rockilla kyllä ihan kiva mutta mut vähän tökkii.
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
« Vastaus #182 : Syyskuu 03, 2008, 12:23:38 »
Radiokanavat on ihan hauskoja kuunneltavia silloin kun ei ole muuta tekemistä. Tykkään myös kuunnella niitä taustahälynä.
Se on vaan niin ärsyttävää että aina kun kuuntelee radiota musiikin toivossa niin siellä vaan kälätetään kuinka nyt taas joku mummo ylitti tien suojatien vieressä keskellä Pohjois-Suomea. Ja sitten taas kun on sammuttamassa radion ja lähdössä jonnekin, niin eiköhän sieltä ala paukkaamaan joku huippuhyvä biisu.

Nrj ja Rock on nyt yleisimmät kanavat joita kuuntelen, sillä molemmilta tulee hyviä biisejä ja jututkin menee paremman puutteessa.

Ylex, Nova ja Aalto on kanavia jotka saisi lopettaa saman tien. Novalla ollaan niin hyviä tyyppejä että siirappi valuu kajareista, Ylexllä on vaan niin turhaa musiikkia suurimmaksi osaksi ja Aalto on liian tekopyhä "rauhoittavine biiseineen".
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #183 : Lokakuu 05, 2008, 17:46:40 »
Tykkään kuunnella voicea, tai siis kuuntelen sitä aina sillon autossa kun pystyn (ettei vanhemmat oo laittamassa muuta kanavaa). Siellä tulee monesti sellasta musiikkii mistä tykkään. Nova taas on, hyi että!!!! Siis se on niin ärsyttävä kanava. Siitä on tehty sellanen kanava että kaikki tykkää ja siks se on niin kauhee. Niinku meijän musiikinopen sanojen mukaan 'se on kanava jota kukaan ei vihaa, ja jota kukaan ei rakasta' :D
Is this the real life, is this just fantasy ?

Kooppari

• Ankeuttaja
« Vastaus #184 : Tammikuu 23, 2009, 01:34:16 »
Ihmettelen sitä, miksi kaikka haukkuu Novaa? Sitä on tosi mukava kuunnella pitkillä automatkoilla, sieltä tulee sellaista musiikkia, jota ei ehkä itse kuuntelis paljoa. Se soi aina, kun me mennää autolla johonkin pidemmälle.

Lyhyillä matkoilla soi Voice ja NRJ, enemmänkin sen takia, koska isosisko haluu. Mut tulee sielt hyviäkin laului.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #185 : Maaliskuu 08, 2009, 12:14:32 »
Kuuntelen tasan yhtä radiokanavaa: YleX:ää. Syynä tähän lienee kanavan juontajat, jotka ovat ihan mahtavia (tosin joukossa on myös muutama surkeakin, joita ei jaksa kuunnella yhtään). Juttu lentää mukavasti ja moneen kertaan naurattaa ihan ääneenkin. Kanavan ohjelmistosta kuuntelen eniten aamu- sekä iltapäiväohjelmia ja X-Ryhmää, joka soittaa lähinnä uutta musiikkia, sekä lauantai-iltaisin tulevaa toiveohjelmaa. On tosin myönnettävä, että olen alkanut vieroittautua radion kuuntelusta. Aamusta iltaan soivat samat biisit kyllästyttävät, varsinkin kun soittolista on loppuejen lopuksi melko suppea. Eikä pelkkien juontajienkaan takia viitsi aina avata radiota. Oman levyhyllyn tarjontaan tulee turvauduttua entistä useammin - ja koneella ollessa iTunesista löytyviin lukuisiin biiseihin. Sietämättömimpiä radiokanavia taitavat olla NRJ ja Radio Aalto. NRJ soittaa vain musiikkia, jossa jokainen kappale on melkein kuin toisensa kopio ja Aalto taas on liian rauhallinen ja imelä.

Poissa Horrorshow

• Vuotislainen
« Vastaus #186 : Maaliskuu 08, 2009, 16:01:27 »
En pahemmin radiota kuuntele, tyyliin vaan automatkoilla ja kesällä mökillä. Mut YleX on kyllä kanavista ylitse muiden. Juontajat on ihan mahtavia, hajoilen aina niitten jutuille ja ne soittaakin musiikkia ihan laidasta laitaan.

Mun inhokkeja on NRJ ja Rock. NRJ'ltä tulee liikaa samoja biisejä ja just noita biisejä jotka on "in" jatkuvalla syötöllä. Rock taas on joskus ihan hyvä ja ne soittaa välillä hyvää musiikkia, mut inhoon niitä juontajia ja ne soittaa aina Metallicaa. Argh kun joskus oli semmonen et ne soitti koko päivän ajan pelkkää Metallicaa....

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #187 : Maaliskuu 09, 2009, 17:43:04 »
Välillä minulla tulee sellaisia jaksoja jolloin kuuntelen radiota paljon ja pitkiä aikoja. Kanavia tulee vaihdeltua paljonkin kun tulee niitä kappaleita joista en erityisemmin välitä, ja niitä jotka on kuultu niin miljoonaan kertaan ettei niitä jaksa enää.

YleXällä on välillä ne jutut niin parhaita, jossain vaiheessa tullut ohjelma (jonka nimeä en tietenkään muista) oli ylitse muiden. Jonkin sortin "luontoradio" se kuitenkin oli ^^. NRJtä ja Voicea tulee melko paljon kuunneltua, mutta riippuu siitä mitä milloinkin tulee... välillä en yksinkertaisesti jaksa vaihtaa kanavaa.
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa Kuningasidea

• Vuotislainen
« Vastaus #188 : Maaliskuu 25, 2009, 16:00:54 »
Radiokanavat ovat poikkeuksetta täyttä tuubaa. Nyt on tullut kuunneltua Radio Rockia automatkoilla. Vaikka sieltä periaatteessa pitäisi tulla musiikkimakuani vastaavaa musiikkia, niin ainakaan tällä hetkellä se ei uppoa kyllä ollenkaan. Soittolista on erittäin suppea, ja tehosoitossa olevat biisit ovat kamalia. Metallica, Shinedown, Disturbed ja Kotiteollisuus tulee jo korvista ulos. "Soitetaan mitä halutaan", kunhan se on Metallicaa. Ja seuraavaksi soi All Nightmare Long, jota seuraa The Day That Never Comes. Kehuja voisi silti antaa kanavan Sika-Harrille, joka on mielestäni varsin hupaisa mies. Valitettavasti muutkaan kanavat eivät ole vakuuttaneet yhtään enempää. Ehkä pitää taas siirtyä kuuntelemaan automatkoillakin omia levyjä.

Lainaus
YleXällä on välillä ne jutut niin parhaita, jossain vaiheessa tullut ohjelma (jonka nimeä en tietenkään muista) oli ylitse muiden. Jonkin sortin "luontoradio" se kuitenkin oli ^^.

Olisiko ohjelman nimi ollut Keskusradio. Muutaman kerran sitä kuunnelleena muistelisin ohjelman olleen paikoin varsin hauska.

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
« Vastaus #189 : Elokuu 03, 2009, 18:13:07 »
Radioissa on hyvää että sieltä tulee silloin tällöin uutiset ja säätiedotukset, koska en ole kamalan viitseliäs aamulla (varsinkaan kouluaamuina) lukemaan sen päivän lehteä niin kuulee sitten kouluun mennessä tai/ja sieltä tullessa päivän uutiset.

Huonoa radioissa on ne kaikki mainokset. Etenkin NRJ'llä sekä Novalla. NRJ sitten ärsyttää kun sieltä kuuluu kaikki Rnb-kappaleet, joista en itse niin kamalasti välitä. Voicella sitten taas kuuluu kaikki samat kappalet. Novaa tulee kuunneltua eniten varsinkin mökillä, koska siellä kuuluu Radio Suomen lisäksi vain Nova ja YleX. 

Voice on siitä hyvä, että siellä on muutakin kuin vain vieraita ja ainaista turhanpäiväistä pälätystä. Novalla taas on hyvä liikennetiedotteet, jos olemme perheen kanssa matkalla jossain, niin osaa varautua ja tarvittaessa myös vaihtaa suuntaa. Sääli vain, että porukat eivät kamalan innoissaan kuuntele tätä "keski-ikäisten radiokanavaa".

SuomiPoppiin olen aivan toden kyllästynyt, koska kuuntelin sitä vuoden aikana joka aamu. Kohtuulla niiden jutut ovat ihan hauskoja, mutta puoli vuotta kun kuuntelee niin alkaa pursuta korvista jo ulos.
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #190 : Lokakuu 20, 2009, 00:15:17 »
En hirveästi tuota radiota kuuntele, tai ainakaan ennen kuunnellut, kun sieltä ei yleensä sellaista musiikia tule josta välittäisin (ja musiikki on melkein ainoa syy miksi ylipäätään radiota kuuntelisin). Mutta sitten löysin sen radiokanavan josta itse tosiaankin pidän, viime aikoina olen kuunnellut usein Radio Rockia! Se onkin ainoa kanava joka kuuluu meillä ja jolta tulee musiikkia, josta pidän :p On tullut myös jonkun verran osallistua niihin kilpailuihin ja äänestyksiin ja kuunneltua joitakin ohjelmia aina kun muistan^^ Vanhempia ärsyttää kun automatkoilla haluan kuunnella kyseistä kanavaa, itse ne haluaisivat kuunnella Novaa tai Suomipopia, ja kummaltakaan ei sitten tule musiikkia josta minä välittäisin.

Sitten inhokkikanava on NRJ. Sieltä tulee vain ja ainoastaan sellaista musiikkia, jota en voi sietää. Viikosta toiseen samat listahitit jotka soivat monta kertaa päivässä, ei sellaista jaksa kuunnella. Ja ylipitkät mainokset, voi ei.. Joskus torstaisin ja perjantaisin iltapäivällä saatan kuunnella vain sen takia, että Cristal Snow on juontamassa :''DD Silloinkin skippaan suosiolla ne kappaleet ja kuuntelen vain niiden juontajien älyvapaita juttuja :p

Muihin radiokanaviin en oikeastaan voi mitään kommentoida, kun en niitä oikeasti yhtään kuuntele.

- BG -
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2009, 00:19:18 kirjoittanut Bad Girl »
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #191 : Lokakuu 20, 2009, 18:01:43 »
Mä en kuuntele hirveesti radiota, koska löytyyhän sitä yleensä parempaakin tekemistä. Tosin isäni talossa kyläillessä, joka on niin tietoliikenteen ulkopuolella, että ihmettelen, että sellaista taloa vielä Hesastakin löytyy, joka pystyy suojautumaan noin hyvin kaikelta loputtomalta Hesasta vyöryvältä elektroniikkamassalta, kuuntelen yleensä vain radiota, koska siellä ei mitään muuta kivaa tekemistä ole. Yleensä säädän sen nappulan klassisen kanavan puolelle... ^^ Myöskin joskus kuuntelen radiota iPod nanollani, mutta aika harvoin, pääasiassa silloin, kun kaikki iTunesista ladatut kappaleet ovat niin puhkikuunneltuja, ettei niitä yksinkertaisesti voi vähään aikaa kuunnella (okei, Kevätuhria voi kyllä kuunnella aina! <3). Kuuntelen siis radiota aika harvoin, paitsi jos olen isäni luona. :P
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #192 : Lokakuu 20, 2009, 21:37:58 »
On ihan hyvä että minulla ja vanhemmilla on sama musiikkimaku, sillä luulen etten kestäisi mitään Auran Aaltoja pitkää aikaa. Meillä soi useimmiten YleX, se siksi, että se on tähän mennessä ollut radiokanavista se, jolla on mielenkiintoisimmat jutut, aamulla ja iltapäivällä, kun puhe-osuus ei käsittele mitään niin virallista, vaan on enemmänkin tyhjänpäiväistä höpötystä. Musiikki ei yleensä ole mitään kovin hyvää, tai ainakaan sellaista mitä minä kuuntelisin, mutta kyllä se siinä taustalla menee. Tässä radiokanavassa on myös hyvää se, että viikonloppuna tulee uusintoja viikon löpinöistä, tosin kyllä YleX:ltä löytyy myös huonoa ohjelmaa (tai, niin minun mielestäni huonoa).

Jos YleX:ää ei ole taajuuksilla tai sieltä tulee jotain ei-niin-miellyttävää musiikkia tai asiaohjelmaa, käännän taajuudet Radio Rockin tai Yle Radio 1:n suuntaan. Rockilta tulee useimmiten (päinvastoin kuin YleX:ltä) hyvää musiikkia ja huonoa juttua. Radio Rockilta tulee kuitenkin myös mainoksia, joita YleX:ltä ei tule (muuta kuin YleX:n omia mainoksia) ja se on pidemmän päälle ärsyttävää, siksi sitä tulee harvemmin kuunneltua. Yle Radio 1:ltä tulee usein "aikuisten ohjelmia", klassista musiikkia ja vakavaa asiapuhetta, mutta joskus on mukavaa lepuuttaa korviaan klassisessa. Ja Yle Radio 1:ltä tulee joka lauantai (ja uusintana kai tiistaina) Knalli ja sateenvarjo-radiokuunnelma, todella ihana ja hauska ohjelma. Harmi että lauantaisin minulla on usein muuta ohjelmaa (kolmen aikaan), mutta onneksi tämä löytyy uusintana Areenasta.

Hätätapauksessa, jos on yksin kotona ja haluaa kuulla jotain puhetta, niin minulle käy melkeimpä mikä vain, paitsi kirkollinen musiikki. Tosin se on vain hätätapauksessa ja onneksi nuo, joita yleisimmin kuuntelen, ovat sellaisia jotka hereilläoloaikanani soittavat jotain ohjelmaa. En kyllä ihan 24/7 kuuntele radiota, usein vain silloin kun joku perheenjäsenistäni on laittanut sen päälle tai kun olen yksin.
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
    • Let us die young or let us live forever
« Vastaus #193 : Marraskuu 24, 2009, 12:49:30 »
Itselläni loppui radion kuuntelu kuin seinään, kun Sävelradio lakkautettiin. Se soitti mukavasti vanhaa (itseäni lähimpänä olevaa) musiikkia ja sitä kautta olenkin löytänyt monia, monia hienoja bändejä ja artisteja.

Harmi ettei toista vastaavaa kanavaa ole :(

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #194 : Marraskuu 24, 2009, 14:41:56 »
Radiomusiikin suurkuluttaja en ole minäkään. Omaa pöytäradiota en ole kuunnellut varmaan vuoteen, siitä kuuluva musiikki on ihan kauheaa (rätisee ja ritisee, vaikka miten antennia kääntäisin ja kanavia etsisin). Kännykälläni kuuntelin radiota viimeksi reilu vuosi takaperin, ja ainut radion kuulemislähteeni ovat automatkat.

Radiokanavissa on se huono puoli (jonka kaikki varmaan jo kyllä tietävät ilman minunkin sitä toitottamatta), että mainoksia ja samoja kappaleita tulee liian tiuhaan. Itseäni ärsyttävät myös sellaiset juontajat, jotka juontavat tasapaksulla äänellä, vaikka itse asia olisi kuinka huumoripitoinen. Itse en tykkää myöskään radiokanavien pitämistä erilaisista kilpailuista, sillä mielestäni se on vain ihmisten huijaamista/rahastusta.

Kun radioni vielä halusi antaa kunnollista ääntä, kuuntelin NRJ:tä. Mielestäni se oli vuosia sitten vielä hyvä kanava, mutta sekin on mielestäni kyllä muuttunut huonommaksi ajan myötä. Isän autossa kuunnellaan yleensä Suomi Poppia, joka on ihan kuunneltava kanava. Äidin autossa kuunnellaan yleensä Iskelmää, joskus harvoin Novaa. Nämäkin kanavat menevät hyvien kappaleiden aikana, vaikkei musiikkimakuni juuri tälläinen olekaan.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 16:13:34 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

memory

• Ankeuttaja
« Vastaus #195 : Marraskuu 25, 2009, 15:57:14 »
Mä kuunetelen radio Aaltoa. Alotin sen kuuntelun heti kun se uudistui. Se on musta kiva kanava ku siltä tulee kaiken näköistä musiikkia ja ne soittaa myös vanhempaa musiikkia eikä vain niitä uusimpia hittejä. Siel on kivan vähän mainoksia, mutta puolenpäivän aikaan tulee tosi paljon puhetta, jota ei oikein jaksaisi kuunnella kun ne juontajat on aika tylsiä :]

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #196 : Tammikuu 08, 2010, 16:05:02 »
Itse tykkään ehkä eniten kuunnella Voicea, koska se soittaa mielestäni monipuolisinta musiikkia; ei siis vain uusinta uutta, vaan myös vanhempiakin kappaleita. Ja vaikka Vappu Pimiästä en erityisemmin esimerkiksi Big Brotherissa pitänytkään, ovat hänen juttunsa Voicen iltapäivässä ihan mielenkiintoisia. Voice soittaa yhtyeiden ja artistien vanhempaakin tuotantoa, eikä NRJmäisesti vain niitä kuumimpia hittejä.

Toinen kanavani, jota olen jo pidemmän aikaa kuunnellut, nykyään ehkä vähän vähemmän, on Radio Nova. Novan musiikkiin tosin alkaa hieman kyllästyä, kun sitä kuuntelee pidemmän aikaa. Toki Novan kohderyhmä on varmasti hieman vanhempi, mutta ne iänikuiset kappaleet siellä tulevat kyllä pikkuhiljaa jo korvista ulos. Nova kyllä soittaa myös hieman uudempaa tuotantoa ja erittäi piristäviäkin yllätyksiä tältä taajuudelta kuulee. Mutta esimerkiksi ne uutiset joka tunti...

Ja kolmas suosikkikanava on Radio Suomipop. Suomipop soittaa mukavia ja tuttuja biisejä, mitkä eivät ole mitään perus-radiorenkutuksia. Suomipop on useimmiten kanavavalintani, esimerkiksi autoa ajaessani, kun Voice ja Nova eivät tarjoa mitään mukavaa. Suomipopin hyviä puolia ovat vähäiset mainokset, kun vertaa esimerkiksi Novaan, jossa musiikin määrä on vähäinen verrattuna mainoksiin, juontoihin ja muuhun lisähöttöön.

Autoa ajaessani olen hieman pakkomielteinen radiokanavien suhteen, minun on mm. tiedettävä mitä kanavaa kuuntelen ja haluan ehdottomasti kuunnella tuttua biisiä, jonka olen ainakin kerran aikaisemmin kuunnellut. Vaihtelen kanavia myös hyvin usein, sillä ajattelen aina, että toiselta kanavalta voi tulla jotain sillä hetkellä kuuluvaa laulua parempaa.
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #197 : Joulukuu 05, 2010, 10:56:58 »
NRJ, radiokanavista useimmiten minulla kuuntelun alaisena. Eli kuuntelen siis eniten NRJ:tä, koska pidän kanavan musiikista ja juontajat ovat myös mukavia. Toki joskus alkaa kyllästyttää kun tulee vain niitä uusimpia musiikkeja, ja haluaisi kuulla niitä vanhempia hyviä kappaleita. Siksi kuuntelen usein myös Voicea, ja ihan vain siksi ettei siellä kokoajan soiteta niitä uusimpia uutuksia Katy Perryltä. Ei, sellainen ei ole kivaa. Voicella kuulee myös vanhempia klassikoita ja kyllähän Vappu Pimiää kuuntelee aina välillä mutta ei tietenkään jatkuvasti.

Näiden lisäksi kuuntelen usein myös Iskelmää ja Radio Novaa, sillä siellä soi suomalaiset klassikot. Niitä en ikinä varmastikaan kyllästy kuuntelemaan. Niiden tahdissa on hauska laulaa kun tietää sanatkin!
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa kattimäli

• Keudalainen :)))))
  • Vuotislainen
  • oot_huono :DDDD
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #198 : Joulukuu 13, 2010, 10:51:13 »
Tarkotatko sä NRJ:tä? :DDD Mä kuuntelen sitä joka päivä monta tuntia. Se on aamusin pääl ja iltasin. Parhaat ja hauskimmat juontajat on tietysti Anssi ja Renne eli aamupojat :D Ja sit tietysti aamupoikien emäntä vastaan isäntä-kisa, ne on hauskoja (vaik siin ollaa tosi epäoikeudenmukasii naisii kohtaa). Sit aina viikonloppusin kuuntelen NRJ:ltä finish dance startia ja NRJ at the clubia.  Muuta en suostukaa kuuntelee, NRJ ehdottomasti on paras!!!! :D:D
Mind the cap between track and the platform

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #199 : Joulukuu 13, 2010, 14:33:36 »
Silloin harvoin kun kuuntelen radiota, kuuntelen YleX:ää. Se on samantyylinen radioasema kuin NRJ ja Voice, mutta sieltä ei tule mainoksia. Mainokset ovat suurin syy siihen, miksi kuuntelen harvoin radiota. Myös radiosta soivat samat kappaleet kyllästyttävät... Joskus vaihtelen asemaa tylsyyksissäni, tällöin saattavat esimerkiksi Radio Aalto, Radio Rock ja Radio Nova iskeä. Äitini kuuntelee yleensä aamuisin Groovea.

Radiossa ehdottomasti ärsyttävintä ovat toistuvat mainokset ja kappaleet. Moni asema soittaa myös aika samantyylistä musiikkiakin. NRJ ja Voice eivät siis sinällään paljoa toisistaan eroa, olen ollut molempien asemien kuuntelija aikanani, mutta turhauduin niihin aika nopeasti vähän kaikkeen niissä kanavissa.

Harvemmin kuitenkaan radiota tulee kuunneltua, omasta MP3:sestani saan ne mieluisimmat kappaleet kuunneltua kokonaisina. Mutta kyllä sitä radiotakin on kiva väillä kuunnella, vaikkei sieltä sitä täydellistä radiokanavaa ole minulle löytynyt.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.